نظر مردم درباره معافیت فوتبالیست‌ها چیست؟

گروه اجتماعی الف،   3970508124 ۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس اداره انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح نسبت به اظهارات اخیر تاج مبنی بر شروط کیروش برای معافیت فوتبالیست‌های تیم ملی واکنش نشان داد؛ موضوعی که باعث شده در روزهای اخیر، مردم هم نسبت به این موضوع واکنش های تندی را نشان دهند.

سردار موسی کمالی در گفت‌وگو با تسنیم، در واکنش به اظهارات اخیر مهدی تاج رئیس فدارسیون فوتبال کشور مبنی بر شروط کیروش برای همراهی تیم ملی فوتبال و یکی از شروط وی، وضعیت سربازی بازیکنان تیم ملی است، اظهار کرد: خدمت سربازی موضوعی است که به امنیت کشور و توان دفاعی ایران مرتبط است و تابع ضوابط و قوانین و مقرراتی است که برای همه جوان‌های کشور در نظر گرفته شده است.

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح با انتقاد شدید از اظهارات اخیر درخصوص دور زدن قانون به بهانه‌های مختلف گفت: خدمت ورزشکاران در قانون، تحت عنوان سرباز قهرمان دیده شده است و برای رشته‌های ورزشی مختلف نیز ضوابط و مقرراتی را تعیین کرده است؛ بر اساس این قانون که برای همه ورزشکاران وجود دارد، اگر تیم ملی فوتبال همچون سایر تیم‌های ورزشی در رقابت‌های آسیایی مقام قهرمانی را کسب کند مشمول بهره‌مندی از این قانون می‌شود.

وی ادامه داد: ولی با این همه یک سوال وجود دارد؛ اینکه چرا برخی‌ها به جای تکیه بر تلاش خودشان و بهره‌مندی از ضوابط و مقررات دیده شده در این قانون که برای همه ورزشکاران است، می‌خواهند از «لطف» بهره‌مند شوند؟

کمالی با تاکید بر اینکه قانون سرباز قهرمان کاملاً مشخص است گفت: این قانون دارای ضوابط و مقررات مشخص است و نمی‌دانم چرا برخی‌ها به دنبال امتیازخواهی در این ماجرا هستند؟

رئیس اداره انسانی سرباز ستادکل نیروهای مسلح در واکنش به برخی حرف‌های مطرح شده مبنی بر ربط دادن هر موضوع به مساله سربازی گفت: خدمت سربازی بحث امنیت و توان دفاعی کشور است و من نمی‌دانم چرا هر کس به خودش اجازه می‌دهد هر موضوعی را به بحث سربازی ربط دهد.

گفتنی است مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال در گفت‌وگویی با حمایت از شرط‌های کیروش برای ادامه همراهی با تیم ملی گفته بود: حق قانونی او است که از رئیس فدارسیون درخواست کند.بالاخره یک مربی آمده و گفته من اگر نمی‌توانم سربازان خود را ببرم نمی‌توانم سرمربی تیم ملی باشم. آیا این حرف، حرف حقی نیست؟

وی همچنین با اشاره به قانون سرباز قهرمان گفته بود:  استحضار دارید که این قهرمانان می‌توانند از معافیت استفاده کنند. در فوتبال، این نیامده است. در حوزه فوتبال قهرمانی ما، اینکه در جام جهانی خوش بدرخشیم نیامده که معاف شوند.

گفتنی است، مطرح شدن شروط اخیر کیروش و درخواست وزیر ورزش و برخی از مسئولان فدراسیون مبنی بر معافیت 7 فوتبالیست در فضای رسانه‌ای باعث شد تا افکار عمومی واکنش تندی به این ماجرا داشته باشند و کاربران بسیاری از شبکه های اجتماعی، این درخواست کیر‌وش و مسئولان فدراسیون فوتبال را زیر سوال بردن عدالت و قانون دانسته و بسیاری از مردم عنوان کرده‌اند که چرا باید فوتبالیست‌ها خود را از سایر ورزشکاران جدا دانسته و به دنبال امتیازخواهی برخلاف قانون باشند.

مازیار ناظمی در اینستاگرامش نوشت: سردار کمالی معزز هر بار به موضوع فوتبال ورود داشتن چند تا سرمایه ملی را از دست دادیم ! الان هم بدون طی شدن سلسله مراتب فرماندهی و اداری ، فرمودن تقاضای وزیر ورزش و جوانان قانونی نیست !؟، خواهشم از ایشان این است نگذارند مدام ماجرای مهرداد پولادی در فوتبال ایران تکرار شود.

این اظهار نظر مدیرکل روابط عمومی وزارت ورزش در صفحه اینستاگرامش باعث شد تا علاوه بر مقایسه فوتبالیست‌ها با ورزشکاران سایر رشته‌های ورزشی، بسیاری از کاربران این سوال را مطرح کنند که این فوتبالیست‌ها چه تفاوتی با نخبگانی دارند که سال‌های بسیاری از عمرشان را صرف تحصیل و کسب مدارج علمی کرده‌اند؟

نگاهی گذرا به واکنش مردم به درخواست وزیر ورزش و مسئولان فدراسیون فوتبال در این ماجرا نشان می‌دهد که مهمترین خواسته مردم از مسئولان ستادکل نیروهای مسلح آن است که اجازه ندهند چنین درخواست‌های غیرعادلانه و تبعیض‌آمیزی به سرانجام برسد.

دیدگاه کاربران

سالم۴۶۱۶۲۹۱۵:۰۷:۰۹ ۱۳۹۷/۵/۸
این عزیزان قهرمان هم مانند بقیه جوانها باید بروند سربازی و حتی دوره ایی را هم بروند مرزبانی کنند , اگر فوتبایست هستند از مزایای مالی آن برخوردار شده اند و دیگر معافیت از سربازی اضافه هست .
ناشناس۴۶۱۷۵۸۱۵:۴۴:۵۹ ۱۳۹۷/۵/۸
خوب لازم نیست معاف بشن.میشه برای مسابقات برون مرزی با معافیت موقت و اخذ وثیقه مثل خیلی های دیگه برن و برگردن.نمیدونم چرا مسئله به این سادگی رو دوست دارین تبدیل به جنجال کنین؟
ناشناس۴۶۱۷۹۶۱۵:۵۸:۵۵ ۱۳۹۷/۵/۸
معاف می کنن تا بروند قرار دادهایی با مبالغ سنگینتر امضا کنند... قانون مگه فقیر و گدا داره؟!!!!!! باید هر کسی در هر جایگاهی مطیع قانون باشه. اگه معاف کنن، ما هم سربازی نمیریم، به قانون شکایت می کنیم... پدر من 15 ماه سابقه جبهه داره ، اما فقط هرماه 12 روز از خدمت یکی از فرزندانش کم می شه. اما این آقایون باید برای اینکه بتونن تو تیم های خارجی بازی کنن، راحت معاف می شن. چرا؟!!!!
ناشناس۴۶۱۹۱۵۱۶:۴۱:۳۸ ۱۳۹۷/۵/۸
به این فوتبالیست معافی مشروط داده شود. به این شرط که اگر نتوانند در بازیهای جام ملت های آسیا قهرمان شوند، آن وقت باید به مدت 2 برابر یعنی 4 سال خدمت کنند.
حسام۴۶۱۹۶۰۱۷:۰۰:۱۷ ۱۳۹۷/۵/۸
خونشون رنگين تره ؟ يا كم پول ميگيرن ؟
ناشناس۴۶۲۳۶۱۱۹:۵۶:۱۵ ۱۳۹۷/۵/۸
باید معاف شوند، زحمت کشیدند، بخیل نباید بود، هرگاه در مسیر موفقیت کسی قرار گرفت باید حمایت شود
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  21. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  22. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

آخرین عناوین