تحویل فهرست ۵۰ نفر اول خریدار سکه به سازمان مالیاتی

گروه اقتصادی الف،   3970507060 ۱۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس کل سازمان مالیاتی گفت: فهرست ۵۰ نفر اول خریدار سکه از بانک مرکزی دریافت شد که مشخص شده بالاترین خریدار سکه پادو شرکت است.

تحویل فهرست ۵۰ نفر اول خریدار سکه به سازمان مالیاتی
به گزارش الف، سید کامل تقوی نژاد در برنامه گفتگوی ویژه خبری با بیان اینکه، امسال 4 میلیون و 863 هزار اظهارنامه مالیاتی دریافت کردیم گفت: 4 میلیون و 160 هزار اظهارنامه از این تعداد مربوط به مشاغل و خودرو است. 

وی گفت: از مجموع اظهارنامه های مالیاتی دریافت شده، 280 هزار اظهارنامه حقوقی و 430 هزار اظهارنامه مربوط به املاک اجاره ای و مستغلات است. 

تقوی نژاد جهت گیری سازمان امور مالیاتی کشور را تعامل و ارتباط با مؤدیان اعلام کرد و افزود: با یک میلیون و 700 هزار مؤدی در بخش اسناد توافق کردیم تا مالیات آنها در سال 96 پنج درصد نسبت به عملکرد سال 95 آنها افزایش یابد. 

وی گفت: پارسال یک میلیون و 300 هزار برگ مالیاتی به شکل واقعی به اصناف ارائه کردیم. 

تقوی نژاد افزود: در حمایت از تولید ملی ضرایب مالیاتی 95 درصد بخش تولید را کاهش دادیم بخشودگی جرایم مالیاتی را تمدید و بدهی ها را تقسیط کردیم و در مقابل ضرایب مالیاتی کالاهای وارداتی را افزایش دادیم. 

وی گفت: هزار و 700 میلیارد تومان به صادرکنندگان کالا استرداد داشتیم. 

تقوی نژاد تصریح کرد: پارسال و امسال نرخ های مالیاتی افزایش نیافته است زیرا بنابر فشارآوردن بر مؤدیان مالیاتی نداریم و رویکردمان استفاده از منابعی است که تاکنون در خدمت نظام اقتصادی کشور نبود. 

وی مالیات بر ارزش افزوده را کاملاً شفاف و و روشن دانست و افزود: در 160 کشور دنیا همچون ایران مالیات بر ارزش افزوده از حلقه های مختلف و صورتحساب ها دریافت می شود. 

تقوی نژاد گفت: 4 هزار شرکت صوری را کشف کردیم و این نشان می دهد که عده ای در حال سوء استفاده هستند.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور گفت: پارسال یک میلیون و 300 هزار مودی جدید را شناسایی کردیم که از این تعداد تاکنون برای 700 هزار نفر مودی، پرونده مالیاتی تشکیل شده است. 

سید کامل تقوی نژاد در ادامه سخنان خود در برنامه گفتگوی ویژه خبری شنبه شب  با بیان اینکه تلاش ما براین است که با مدیران، تعامل شود، افزود: در یک سال و نیم گذشته بیش از 65 هزار مدیر را که مشکل و بدهی مالیاتی داشتند تعیین تکلیف و از آنها رفع محدودیت کردیم.

وی ادامه داد: از بنگاه و واحدی که زیان کرده باشد مالیات دریافت نمی شود بلکه از بنگاهی که سود کرده مالیات دریافت می شود.

تقوی نژاد درباره سامانه طرح جامع مالیاتی با بیان اینکه این سامانه ، بومی شده است، گفت: در پیشرفته ترین کشورها حداکثر 98 درصد اظهارنامه مالیاتی ، الکترونیکی دریافت می شود در حالی که در کشور ما ،​امسال در سامانه طرح جامع مالیاتی ، 100 درصد اظهار نامه ها الکترونیکی دریافت شد و این رکورد جهانی است. 

وی تاکید کرد: هدفهای طرح جامع مالیاتی ، محقق شده است.

بالاترین خریدار سکه پادو شرکت است

تقوی نژاد با اشاره به اینکه یکی از مقامات بانک مرکزی فهرست 50 نفر اول خریدار سکه را به ما اعلام کرده است ،​گفت: همه اینها شناسایی شدند و بالاترین خریدار سکه به تعداد 38 هزار و 200 سکه، جوان متولد سال 1365 پادو و کارگر یک شرکت است که تنها اظهار نامه مالیاتی او بیمه نامه اتومبیل پرایده بود.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی افزود: یک میلیارد و 300 میلیون رکورد اطلاعات داریم که هر رکورد شامل بیش از هزار رقم اطلاعات و در سامانه سازمان امور مالیاتی کشور موجود است. 

وی درباره فرارهای مالیاتی گفت: تاکنون با شناسایی 605 نفر مودی در کشور که تراکنش های سنگین مشکوک داشتند 8 هزار و 150 میلیارد تومان مالیات را مطالبه کردیم .

تقوی نژاد افزود: از کسانی که اطلاعات ناقص دادند قبلاً​ 4 هزار و 240 میلیارد تومان مالیات ابراز کردند اما از محل بررسی مجدد، رقم واقعی 9 هزار و 830 میلیارد تومان بود یعنی حدود 5 هزار و 590 میلیارد تومان فرار مالیاتی بود که اخذ شد. 

تقوی نژاد گفت: برخی شرکت ها به ویژه شرکت هایی که از طریق بورس کالا در مناطق آزاد خرید و فروش می کردند و اطلاعات دقیق نمی داند حدود سه هزار میلیارد تومان مطالبه مالیات و جریمه انجام دادیم.

وی افزود: از محل شناسایی کسانی که کارت های بازرگانی غیر را گرفته بودند با همکاری قوه قضائیه، وزارت اطلاعات و بقیه دستگاه ها 6 هزار و 248 نفر را شناسایی کردیم و نخستین بار از محل شناسایی افراد اصلی در این زمینه 4 هزار میلیارد تومان مالیات گرفتیم.

تقوی نژاد اضافه کرد: حدود 22 هزار میلیارد تومان در سال گذشته و سه ماه امسال از طریق فرار مالیاتی برگ تشخیص مالیات صادر کردیم و این رکورد تاریخی بود. 

وی با بیان اینکه کارگروه ویژه تشکیل دادیم که هفته ای 2 بار تشکیل جلسه می دهد،گفت: اطلاعات 22 شرکت واردکننده خودرو را کسب کردیم که مجموع پرداخت مالیات آنها در سال های 1391 تا 1394 ، پنج میلیارد و 600 میلیون تومان بود اما تا الان 830 میلیارد تومان از آن ها مالیات گرفتیم.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور افزود: 6 میلیون و 400 هزار رکورد اطلاعات مربوط به ارز ، سکه و طلا اخذ کردیم. 

تقوی نژاد درباره مالیات بر عایدی سرمایه گفت: این نوع مالیات یکی از ابزارهای مالیاتی مدرن است و زیرساخت های آن باید ایجاد شود و اکنون زیرساخت های لازم فراهم است و باید این موضوع مطرح شود. 

وی درباره مالیات بر خانه های خالی هم گفت: در قانون حکمی وجود دارد مبنی بر اینکه وزارت مسکن باید سامانه اسکان و املاک را در کشور راه اندازی کند و نسبت به شناسایی خانه های خالی اقدام و به سازمان امورمالیاتی اعلام کند. 

تقوی نژاد ادامه داد: بارها با وزارت راه و شهرسازی مکاتبه کردیم اقداماتی را انجام دادند اما کافی نیست و اکنون معطل این سامانه هستیم .

وی در باره صندوق های مکانیزه فروش هم گفت: دولت لایحه ای را در اسفند سال 1395 در این باره تهیه کرد و در اختیار مجلس گذاشت که بحث آن در کمیسیون به پایان رسید و در نوبت طرح در صحن علنی مجلس است . 

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به اینکه در این باره استانداردهای سخت افزاری و نرم افزاری و نحوه تهیه صورت حساب را تهیه کرد ه ایم، افزود: 3 میلیون و 500 هزار دستگاه پوز فروشگاهی داریم که در این زمینه می تواند کمک کند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۴۵۸۲۹۹۱۰:۰۵:۴۱ ۱۳۹۷/۵/۷
استفاده ابزاری از قانون بی اعتبار کردن است اگر قرار است مالیاتی اخذ شود باید در زمان فروش شرایط و سقف خرید اعلام می شد در ضمن باید شامل همه افراد شود مگر اینکه قصد فقط توجیه حرکت اشتباه دولت باشد
ناشناس۴۵۸۷۱۸۱۲:۵۸:۱۶ ۱۳۹۷/۵/۷
آقا از نفر ۵۱ به بهد پس حله دیگه!!
علی۴۵۹۴۱۳۱۶:۲۱:۰۶ ۱۳۹۷/۵/۷
صحبت شما مال کشور های قانون مداره نه کشور ما. عامل افزایش امروز سکه همین صحبتهای این آقاست. انگار عامل افزایش قیمت همین خریدارای سکه از دولتند و حالا باید جریمه شوند. یک نفر نیست به اینها بگه این بدبختها که پولشون را دادند بانک مرکزی و از چرخه اقتصاد خارج کردند. دستشون به عوامل مافیایی بازار نمیرسه یا نمیخواند که برسه میان سراغ خریداران پیش فروش برای فریب افکار عمومی. میخ های آخر به تابوت ....
ناشناس۴۵۸۴۲۳۱۱:۱۰:۱۹ ۱۳۹۷/۵/۷
با این کارها فقط بانک مرکزی بی اعتبار میشه . دفه بعد دیگه کسی چیزی از شما نمیخره چون تله گذاشتید
ناشناس۴۵۸۷۲۸۱۳:۰۰:۴۱ ۱۳۹۷/۵/۷
این که فرصت طلبان گاهی هم به تله بیفتند چیز بدی نیست
ناشناس۴۵۸۴۲۷۱۱:۱۱:۲۸ ۱۳۹۷/۵/۷
کاری که برای مردم نمیکنن فقط پول زور میگیرن :))
ناشناس۴۵۸۴۳۴۱۱:۱۴:۵۶ ۱۳۹۷/۵/۷
وقتی در زمان ثبت نام درباره مالیات حرف زده نشده الان اینکار چیه؟
امیر۴۵۸۶۱۹۱۲:۲۹:۴۷ ۱۳۹۷/۵/۷
اینکه شرایط اقتصادی به هم ریخته است به جای خود، اما دلیل نمی‌شود نسبت به بعضی کارهای درست هم ایراد گرفت. عده ای سکه خریدند و به هر دلیل قیمت سکه بالا رفته و صاحب سود بیش از اندازه شده اند، در همه جای دنیا عرف است از این رقم مالیات گرفته می‌شود چه گفته شود و چه گفته نشود. حتی از پول لاتاری‌ها هم مالیات می‌گیرند.
رضا۴۵۸۶۸۳۱۲:۴۶:۵۰ ۱۳۹۷/۵/۷
چرا زده شده گفته اند معاف از مالیات است البته الان هم نگران نباش هر وقت توانستند اطلاعات حساب مردم را ازبانک ها بگیرند می توانند از خرید و نه فروش سکه هم مالیات بگیرند
به افرید۴۵۹۶۶۷۱۷:۵۹:۱۷ ۱۳۹۷/۵/۷
کاربر عزیز منظور مالیات بر درآمدی هست که شخص قبل از خرید سکه کسب کرده، پولشویی و دیگر موارد،نوش جانش اگر قبلا مالیات داده.
محمود۴۵۸۵۴۷۱۱:۵۳:۰۴ ۱۳۹۷/۵/۷
باید مالیات، تحت عنوان مالیات بر درآمد اتفاقی دریافت شود و برای همه خریداران و نه فقط 50 نفر اول اخذ شود
rassharif۴۵۸۶۰۰۱۲:۲۰:۲۴ ۱۳۹۷/۵/۷
معنی ش اینه که کار اقتصادی شون پذیرفته شده و صرفا ملزم به پرداخت مالیات آن هستند! یعنی هیچ اختلالی در اقتصاد کشور به وجود نیاوردند! البته اگر قرار باشه این مسئله قضائی بشه باز دوباره پای دولت میاد وسط چون منبع اولیه/اصلی سکه خود دولت است! ...
منهدم از این همه فکر مسئولین به ویژه مجلسیان۴۵۸۶۷۳۱۲:۴۲:۴۸ ۱۳۹۷/۵/۷
نیاز به اعلام به دارایی نیست که در بوروکراسی اداری مطمئنا گم خواهد شد !! شعار مجلس در روزهای اول مشخص شدن خریدران با تعداد بالا: (بیشتر از 10 سکه تحویل نمیدهیم و بقیه پولشونو با سود برمیگردونیم ) چقدر هم عملی شد آخه مگه دست شماست اونی که فروخته با همین نیت بوده که پولدار پولدارتر بشه (یعنی خودشون پولدارتر بشند) درضمن بهترین راه مالیات گیری این بوده که با توجه به مشخص بودن قیمت خرید و قیمت فروش در روز تحویل از تحویل دادن معادل 25 درصد از تفاوت خرید و فروش سکه ها خودداری و 25 درصد مربوطه به خزانه واریز میشد حالا نه اونا مالیات میدند نه شما پیگیری میکنید !1چون اگه پیگیری کنی دفعه بعد رئیس نمیشی!!!!!!!!!!
ناشناس۴۵۸۷۱۷۱۲:۵۸:۱۲ ۱۳۹۷/۵/۷
! مالیات پدر ما کاسب ها رو در آوارده...تعطیل میکنیم ببینیم بعدش چه میکنید..!1؟؟؟
ناشناس۴۵۸۹۵۵۱۴:۰۳:۱۱ ۱۳۹۷/۵/۷
اینکه شما اسامی 50 نفر اول خریداران سکه را به سازمان امور مالیاتی داده باشین بیشتر به شعار میمونه و پوششی برای ضعف های مدیریتی و انکار فساد ساختاری است. اولا چنین قانونی در مملکت تا الان وجود نداره در نتیجه امور مالیاتی هم فهرست را میذاره تو کشوی میز. ثانیا عمده افرادی که اینجور خریدهای کلان سکه و ارز را انجام داده اند وابستگان به حکومت یا حتی خود حکومتی ها هستند که از قبل با آنها هماهنگی صورت گرفته است که محال است شما بتوانید حتی اسمشان را علنی کنید چه برسد به اخذ مالیات. دیگر اظهر من الشمس است که .................... محرومان انجام داده باشد.
علی۴۵۹۴۲۲۱۶:۲۳:۱۵ ۱۳۹۷/۵/۷
اگه کسایی که پیش خرید کردند به جای اعتماد به این دولت و بانک مرکزی خیانت کار از بازار همان زمان سکه را 1550 خریده بودند حالا سکه بالای ده میلیون تومان بود و لازم هم نبود نگران دادن مالیات میبودند
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

آخرین عناوین