واکنش شهردار تهران به قانون منع بکارگیری بازنشستگان: شامل من نمی‌شود/

گروه اجتماعی الف،   3970506081 ۱۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

محمد علی افشانی پس از ۷۷ روز از آغاز رسمی فعالیتش نخستین نشست خبری خود را با حضور نزدیک به صد خبرنگار ایرانی و خارجی برگزار کرد.

واکنش شهردار تهران به قانون منع بکارگیری بازنشستگان: شامل من نمی‌شود/
 

به گزارش مهر، شهردار تهران با سپری شدن بیش از دو ماه از آغاز فعالیت رسمی اش نخستین نشست خبری خود را برگزار کرد.

شهردار تهران در نخستین نشست خبری خود با بیان اینکه رسانه ها نمایندگان واقعی افکار عمومی هستند و ما با ارتباط با رسانه ها می توانیم از نیازها و خواسته های جامعه مطلع شویم و براساس آن برنامه ریزی کنیم، دو شعار اصلی برنامه های خود را تکرار و تصریح کرد: برای من ارتقای کیفیت زندگی مردم و رضایت مندی شهروندان مهم است.

وی لازمه توسعه هر شهری را مشارکت مردم دانست و یادآور شد: از اولویت های من حاکمیت قانون خواهد بود و در برابر قانون هیچ تبعیضی وجود ندارد و همه باید عدالت را در مدیریت شهری را احساس کنند.

افشانی با بیان اینکه نقد رسانه ها نعمت است، اظهار داشت: باید از هر نقدی استقبال کرد.

وی با اشاره به اینکه لیستی دوگانه در تهران وجود دارد خاطرنشان کرد: محلات محروم و برخوردار داریم که برنامه های ما کاهش فاصله محلات محروم و برخوردار است.

حذف تکدی گری در تهران تا یک سال آینده

شهردار تهران با اشاره به برنامه ریزی هایی که برای کاهش آسیب های اجتماعی در شهر تهران کرده است گفت: یکی از مهمترین موضوعاتی که مقام معظم رهبری نسبت به آن حساسیت دارند، کاهش آسیب های اجتماعی است که در این زمینه رسانه ها نیز در می توانند کمک کنند. یکی از این راه کارها کاهش و حذف تکدی گری در شهر تهران است.

افشانی تأکید کرد: ۷۰ درصد از متکدیان تهران ازاتباع خارجی هستند و ۳۰ درصد داخلی که تنها ۱۰ درصد آنها تهرانی هستند که با برنامه ریزی درست می توان تکدی گری را از پایتخت کشور حذف کرد.

اولویت های ترافیکی افشانی

افشانی آلودگی هوا و حمل و نقل عمومی را دو مشکلی عنوان کرد که تمامی مردم شهر تهران دچار آن هستند و گفت: قدم های اساسی برای توسعه مترو برداشته ایم و تکمیل خطوط ۶ و ۷ از مهمترین اولویت های ما در حوزه حمل و نقل عمومی هستند و برنامه ریزی کردیم تا سال آینده در هفته دولت ۵۰ کیلومتر از خطوط مترو به بهره برداری برسد. همچنین ۷۰ واگن در این فاصله زمانی به ناوگان مترو اضافه شود.

وی با اشاره به نهایی شدن قرارداد ساخت ۶۳۰ واگن اظهار داشت: مناقصه برگزار شده و با وجود اینکه سه شرکت اروپایی نیز در این مناقصه شرکت کرده اند برنده آن، واگن سازی تهران با همکاری شرکت چینی بود که در حال حاضر این قرارداد در مرحله نهایی است و امیدواریم ساخت واگن ها به زودی آغاز شود.

شهردار تهران تأکید کرد: تفاوت این قرارداد با قرارداد گذشته که سه- چهار سال از مهلت آن می گذرد آن است که ۲۸۰ میلیون دلارصرفه جویی شده و ۵۵ درصد آن توسط کارخانه داخلی ساخته می شود.

در دوره مدیریت من حتی یک باغ هم تغییر کاربری نخواهد داد

وی در ادامه با اشاره به حساسیت هایی که به موضوع حفظ باغات دارد، گفت: در زمان من حتی یک بار هم یک باغ تغییر کاربری نخواهد داد و مصوبه شورا را در این موضوع را اجرایی می کنیم.

وی افزایش نشاط عمومی را موضوع مهم دیگری دانست و بیان کرد:  مردم ما به شادی نیازمندند و مردم باید احساس کنند که می توانند با هزینه اندک شاد زندگی کنند و این از وظایف ماست .

افشانی به ساماندهی سکونت گاهی های غیررسمی پرداخت و آن را از اولویت های مدیریت شهری اخیر دانست.

شهردار تهران به ایمنی شهر اشاره کرد و گفت: همان طور که می دانید بخش قابل ملاحظه ای از ساختمان های شهر با زلزله بالای ۶ ریشتر فرو می ریزد. به همین دلیل ما برنامه داریم که مدیریت بحران را ساماندهی کنیم تا اگر حادثه ای روی داد آمادگی لازم باشد و بعد تلاش کنیم برای مقاوم سازی و نوسازی بافت های فرسوده که در طول برنامه به آن خواهیم  پرداخت. باید بتواینم شناسنامه ساختمان ها را داشته باشیم تا بتوانیم در مواقع بحرانی از آن استفاده کنیم.

این دوره، دوره مبارزه با فساد است

شهردار تهران در پاسخ به پرسشی در خصوص مخالفت وی با تحقیق و تفحص از شهرداری گفت: من از هر گونه تحقیق و تفحص در دوره خودم استقبال می کنم و امیدوارم هر سه ماه یک بار این اتفاق در شهرداری بیفتد.

شهردار تهران اعلام کرد: از فردا مصوبه مجلس در خصوص منع به کارگیری بازنشستگان در شهرداری آغاز می شود.

افشانی در ادامه این نشست با اشاره به مصوبه اخیر مجلس در خصوص منع به کارگیری بازنشستگان گفت: پس از این مصوبه سه بار با نمایندگان تماس گرفتم و اعلام کردم حتما از این قانون خوب استقبال می کنم زیرا باعث گردش نخبگان است. روز پنجشنبه لیستی از بازنشستگان تهیه کردیم تا از فردا این مصوبه اجرایی شود.

قانون منع به کار گیری بازنشستگان شامل حال من نمی شود

شهردار تهران در خصوص  قانون منع بکارگیری بازنشستگان گفت: این قانون شامل حال من نمی شود بنابراین می توانید سوالات خود را از من پرسید.

وی ادامه داد: انتصابات در شهرداری بر مبنای شاخص دانش فرد و تحصیلات دانشگاهی و تجربه عملی داشتن آن دانش، دوم تجربه مرتبط با آن است و سوم توان اجرایی آن فرد و از همه مهمتر سلامت آن فرد در مسائل مالی است. بر اساس این شاخص مدیران انتخاب می شوند. من به معاونت نیروی انسانی توصیه کرده ام که رزومه افراد جدید و قبلی را بگذارد تا مردم بتوانند مقایسه کنند.

آماده سازی تهران در مقابل حوادث غیرمترقبه

وی در بخش دیگر نشست خبری خود با بیان این که همان طور که می دانید بخش قابل ملاحظه ای از ساختمان های شهر با زلزله بالای ۶ ریشتر فرو می ریزد گفت: به همین دلیل ما ‏برنامه داریم که مدیریت بحران را ساماندهی کنیم تا اگر حادثه ای روی داد آمادگی لازم باشد و بعد تلاش کنیم رای مقاوم سازی و ‏نوسازی بافت های فرسوده که در طول برنامه به آن خواهیم  پرداخت. ‏

وی ادامه داد: باید بتوانیم شناسنامه ساختمان ها را داشته باشیم تا بتوانیم در مواقع بحرانی از آن استفاده کنیم. باید از امکانات هوایی در شرایط بحرانی استفاده کنیم.

افشانی ادامه داد: مساله دیگر سیل است؛ با توجه به تغییر شرایط اقلیمی ممکن با سیل  رو برو بشویم و بارندگی بالای ۲۰۰ میلیمتر داشته باشیم. شهر تهران دچار آسیب جدی خواهیم شد، به همین دلیل به ‏معاونین مربوطه دستور داده ام که وضعیت شهر را در مقابل بحران های حاصل از سیلاب بررسی کنند. ‏

تاکید بر نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی و موتورسیکلت

افشانی در خصوص نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی گفت: در بخش حمل و نقل عمومی نوسازی یکی از برنامه های مهم است. یکی نوسازی اتوبوس رانی است که ۳ هزار اتوبوس در ‏تهران باید نوسازی شوند این اتوبوس ها تعدادی نوسازی می شوند.

شهردار تهران افزود: مساله بعدی موتورسیکلت هاست که با مشارکت برخی ‏نهادها و مالکان موتورها برقی شوند.‏

نامه استعفای رئیس سازمان بازرسی سابق صادقانه نبود/فشارناپذیرم

افشانی در ادامه در پاسخ به این پرسش که آیا نهادهایی به شما فشار می‌آورند تا موضوع فساد را پیگیری نکنید؟ گفت: هیچ‌کس نمی‌تواند بر من فشار بیاورد تا کسی را منصوب کنم یا تغییراتی در مدیران من ایجاد شود؛ من شهردار فشارناپذیرم.

شهردار تهران افزود: نامه‌ای که آقای شیرازی منتشر کرد، نامه صادقانه‌ای نبود، زیرا پس از آنکه من به وی گفتم قرار است جابجا شود، از من مهلتی برای فکر کردن خواست، اما استعفانامه‌ای نوشت که تاریخ آن دو روز قبل از این صحبت من با ایشان بود.

گفتنی است قرار بود این نشست ۳ روز پس از آغاز به کار افشانی برگزار شود که امروز ۶ مرداد ماه در حال برگزاری است. 

در این نشست، رباطی، پورسیدآقایی، شجاع پوریان، حناچی و شیخ، رجایی مشاور شهردار و امینی رئیس جدید سازمان بازرسی نیز حضور دارند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۴۵۶۵۶۲۱۱:۴۰:۳۴ ۱۳۹۷/۵/۶
پس نتيجه ميگيريم اگر مجلس تصويب كرده از بازنشستگان استفاده نشود و شوراي نگهبان هم تائيد كرد بايد خود باز نشسته ام موافق باشه و مصوبه مجلس بي تأثير است ؛!!!
ناشناس۴۵۷۰۶۱۱۵:۱۸:۰۶ ۱۳۹۷/۵/۶
درود بر شیر بچه لر که حال همه حسودها رو گرفته ادامه بده اینها از اینکه یه لر شده شهردار دارن می سوزن
ناشناس۴۵۶۶۲۲۱۲:۰۴:۴۵ ۱۳۹۷/۵/۶
اگر حود بازنشسته هم بايد موافق باشد پس چرا وقت گرانبهاي مجلس و... مي گيرند اين وقت صرف مبارزه با فساد مي شود
ناشناس۴۵۶۷۷۴۱۳:۰۸:۱۳ ۱۳۹۷/۵/۶
من نمیدونم اینا بستشون نیست بابا وضعتون خوبه که برین پیش نوه ها همون خارجه استراحت
ناشناس۴۵۷۲۲۶۱۶:۲۷:۴۶ ۱۳۹۷/۵/۶
شما از اینکه یه لر شده شهردار ناراحتین و دارین میسوزین وگرنه وقتی میگه قانون شامل من نمیشه یعنی اینکه قانون رو خونده و موافق قانونه ولی شامل ایشون نمیشه هدف شما اینه که رفاقی خودتون بشن شهردار که بتونید به لفت و لیس بپردازید ولی یک لر اومده جلوتون ایستاده از این ناراحتین
علی۴۵۶۶۹۹۱۲:۳۸:۴۰ ۱۳۹۷/۵/۶
تعریف جدید بازنشستگی: ماده 1: به کسانی که توانایی خود را در صحبت کردن، خوردن و سایر حواس پنجگانه از دست داده باشند اطلاق می شود. تبصره: در صورتیکه کسی پیدا نشد میتوان از این ماده صرفنظر کرد.
علی۴۵۶۷۵۷۱۲:۵۹:۱۵ ۱۳۹۷/۵/۶
یک از شعارهای ایشان مبارزه با فساد است. بکار گیری ادم های بازنشسته، که عدم بکار گیری انان مهر تایید مجلس را تیز بهراه دارد، خودش یکنوع فساد و سر منشاء بسیاری از مفسده هاست. بفرمایید مگر در این مملکت قحط الرجال است که یک مشت پیر و پاتل با دریافت حقوق های انچنانی دائما کاسه گدایی دستشون باشه و از این وزارت خانه باون وزارت خانه در رفت و امد باشند. یادمان باشد که بی قانونی و عدم رعایت قانون بزرگترین عامل ارتکاب همه تخلفات است. این که ایشان خودشو فراتر از قانون بداند و با کستاخی اعلام کند که این قانون شامل حال من نمیشود بسیار تامل بر انگیز است.
ناشناس۴۵۶۷۷۳۱۳:۰۶:۰۹ ۱۳۹۷/۵/۶
بازم تو قانون تبصره بزنین
ناشناس۴۵۶۷۹۵۱۳:۱۶:۳۱ ۱۳۹۷/۵/۶
نگران نباشید. بهترین مجری این مصوبه مجلس فقط و فقط حضرت عزراعیل خواهد بود. علی لعنت ا... علی القوم الظالمین
ناشناس۴۵۶۹۰۱۱۴:۱۵:۰۴ ۱۳۹۷/۵/۶
کلا شماها مشمول هیچ قانونی نمیشوید
رسول۴۵۷۲۰۴۱۶:۱۸:۱۸ ۱۳۹۷/۵/۶
کسی که قانون رو قبول ندارد چگونه ادعای مبارزه با فساد را دارد؟ اولین و مهم ترین فساد سرپیچی از قانون و بد تر از آن هم قبول نداشتن و طغیان از قانون است
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین