مصوبه‌ای برای نخبه کشی دانش‌آموزان /مخالفت گسترده با تأثیر قطعی 30 درصدی سوابق تحصیلی در کنکور

گروه اجتماعی الف،   3970501125 ۵۰۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۲۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

کشمکش ها  درباره تأثیر قطعی 30 درصدی سوابق تحصیلی دانش‌آموزان در کنکور 98 همچنان ادامه دارد. دو هفته‌ای می‌شود که کمیته پذیرش دانشجو تأثیر قطعی 30 درصدی سوابق تحصیلی دانش‌آموزان را تصویب کرده و از همان روز تصویب، بسیاری از خانواده‌ها و دانش‌آموزان نسبت به این موضوع اعتراض داشتند و اعلام کردند که این مصوبه بر خلاف عدالت آموزشی است.

مصوبه‌ای برای نخبه کشی دانش‌آموزان /مخالفت گسترده با تأثیر قطعی 30 درصدی سوابق تحصیلی در کنکور
 
 
منتقدان از سازمان سنجش، وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم درخواست کردند تا مصوبه شورای سنجش پذیرش دانشجو را اصلاح کنند، چرا که با اجرایی شدن این مصوبه شانس قبولی آنها در کنکور پایین می‌آید. این اعتراضات تنها محدود به رسانه‌های عمومی نمی‌شود بلکه به فضای مجازی هم کشیده شده.

 به گزارش «ایران» بسیاری از دانش‌آموزان به همراه کارشناسان تعلیم و تربیت در فضای مجازی هشتگ‌های فراوانی با عنوان نه به تأثیر قطعی امتحانات نهایی، میزان رأی ملت است، 85 درصد دانش‌آموزان با تأثیر معدل در نتایج کنکور مخالفند را به راه انداختند. البته بسیاری از داوطلبان کنکور هم به صفحه اینستاگرام وزیر علوم و حساب کاربری توییتر وزیر آموزش و پرورش حمله کردند و این مصوبه را ناعادلانه توصیف کردند. البته واکنش‌ها نسبت به تأثیر 30 درصدی سوابق تحصیلی آنقدر زیاد بود که نمایندگان مجلس هم به ناچار به این موضوع ورود کردند.
 
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در واکنش به اعتراض دانش‌آموزان اعلام کرد: این موضوع در کمیسیون آموزش مجلس مطرح و قرار بر این شد  کارگروهی تشکیل شود تا در آن به مسائل این مصوبه بپردازیم. فاطمه سعیدی تأکید کرد: به داوطلبان قول می‌دهیم  این مسأله را دنبال می‌کنیم و ابهامات را برطرف کنیم. عضو کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به این‌که با تأثیر30 درصدی قطعی معدل در کنکور موافق نیست، اظهار کرد: زمانی با این مهم موافق هستم که مناطق محروم به شکل خاص دیده شوند؛ اگر30 درصد برای تمام دانش‌آموزان در نظرگرفته شود چه آن افرادی که از امکانات مطلوب برخوردار هستند و چه آنانی که از امکانات مطلوب برخوردار نیستند، موضوع عدالت آموزشی را به چالش می‌کشاند. البته دیروز اعضای کمیته پذیرش دانشجو در کمیسیون آموزش مجلس حاضر شدند تا پاسخ ابهامات به وجود آمده را بدهند؛ موضوعی که رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌و‌گو با خبرنگار «ایران» اعلام کرد: واکنش‌ها به تأثیر قطعی 30 درصدی برای خیلی از نمایندگان مهم بوده است برای همین اعضای کمیسیون آموزش مجلس از ما خواستند تا درباره ابهامات این مصوبه توضیحاتی ارائه کنیم.

وی تأکید کرد: ممکن است کمیسیون درخواست‌ها و توصیه‌هایی داشته باشد و از ما بخواهد این مصوبه را اصلاح کنیم.البته تا کنکور 98 زمان زیادی باقی مانده است و ما در این زمینه اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

نخبه کشی نکنیم

قائم مقام سازمان دیدبان عدالت و شفافیت و کارشناس تعلیم و تربیت منتقد اصلی تأثیر قطعی 30 درصدی سوابق تحصیلی دانش‌آموزان در کنکور است.
 
محسن جلواتی در گفت‌و‌گو با خبرنگار «ایران» اعلام کرد: در تأثیر مثبت سوابق تحصیلی نمره خوب یک دانش‌آموز هنگامی اعمال می‌شود که باعث افزایش تراز کنکور او در آن درس می‌شود برخلاف تأثیر قطعی که اگر نمره 19 یا 20 دانش‌آموز هم باعث کاهش تراز نمره کنکور او بشود این نمره را تأثیر می‌دهند. این قانون مایه ظلم آشکاری به دانش‌آموزان درسخوان و نخبه است.

جلواتی تأکید کرد: ما از شورای سنجش و پذیرش کنکور تعجب کردیم که چطور تأثیر 30 درصدی قطعی را تصویب کردند. این قانون بی‌عدالتی در حق دانش‌آموزان نخبه است. ما زمانی می‌توانیم ادعا کنیم می‌توانیم 30 درصد نمره نهایی را قطعی کنیم که بتوانیم امتحانات نهایی استاندارد و بدون تخلف برگزار کنیم.شما می‌بینید هر سال سؤالات امتحان نهایی لو می‌رود. وزارت آموزش و پرورش چطور می‌تواند امنیت امتحانات را بالا ببرد.این مصوبه راه تخلف در آموزش و پرورش را افزایش می‌دهد. با اجرایی شدن این قانون نمره فروشی در مدارس افزایش پیدا می‌کند و غیرانتفاعی‌ها هم دیگر شرایط خاص تری برای ثبت نام دانش‌آموزان در نظر می‌گیرند و البته شهریه‌های غیرانتفاعی‌ها هم افزیش پیدا می‌کند. این مصوبه کارشناسی نشده، به نفع مافیای کنکور و سوداگران آموزشی است که ما نمود آن را در صداوسیما مشاهده می‌کنیم. اگر امتحانات نهایی تأثیر مستقیم روی کنکور
۹۸ داشته باشد این مافیا بسیار فربه‌تر خواهد شد.

وی به نخبه کشی دانش‌آموزان با اجرایی شدن این مصوبه اشاره کرد و گفت: در کل کشور100 هزار دانش‌آموز هستند که معدل بین 19 تا 20 دارند. همچنین حدود 5 هزار دانش‌آموز هم معدل 20 دارند. این دانش‌آموزان جزو نخبگان مدارس محسوب می‌شوند که می‌خواهند در بهترین دانشگاهها تحصیل کنند. با اجرای این قانون حدود 100 هزار دانش‌آموز ممتاز نمی‌توانند با دانش‌آموزان معدل 20 رقابت کنند. ممکن است آن معدل 20 خرید نمره به این معدل رسیده باشد و آن معدل 19 در منطقه محروم آموزشی تحصیل کند.

جلواتی درباره میزان سوابق تحصیلی نظام قدیم‌ هم در این قانون گفت: افرادی که پیش از سال ۸۴ دیپلم گرفتند، سوابق تحصیلی‌شان در کنکور لحاظ نمی‌شود، این در حالی است که در مورد دانش‌آموزان نظام جدید میانگین تراز معدل و تراز نمره کنکور آن‎ها در نظر گرفته می‌شود، اما آن داوطلبی که پیش از سال ۸۴ دیپلم گرفته است، تنها تراز نمره کنکور در رتبه‌اش تأثیر دارد. با این حساب ما نظام جدیدی‌ها شانس بسیار پایینی در مقابل آنها داریم، زیرا سوابق تحصیلی داوطلبان نظام قدیم لحاظ نمی‌شود و تنها ترازشان در کنکور می‌تواند رتبه آنها را تعیین کند.

آموزش و پرورش تابع قانون است

عبدالرسول عمادی رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش‌وپرورش درباره موج اعتراضات داوطلبان کنکور 98 به تأثیر 30 درصدی و قطعی سوابق تحصیلی برای پذیرش دانشجو به تسنیم، اظهار کرد: برای سال 98 تأثیر 30 درصدی و قطعی سوابق تحصیلی در کنکور به قطعیت رسیده و این مسأله در شورای سنجش و پذیرش دانشجو مصوب شده است بنابراین برای کنکور 98 نمی‌تواند محل بحث باشد و نمی‌توان فرآیند را تغییر داد.

وی افزود: استدلال افرادی که به تأثیر قطعی سوابق تحصیلی در کنکور معترضند اگرچه درست است اما قانون مصوب مجلس گفته که باید تلفیقی از کنکور و سوابق تحصیلی را در پذیرش دانشجویان ملاک قرار دهیم و وزارتخانه‌های علوم و آموزش و پرورش مجری قانون مصوب مجلس هستند.
رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش گفت: قانون سنجش و پذیرش دانشجو صراحت دارد که برای 15 درصد ظرفیت باقی مانده که شامل رشته‌های پرطرفدار است تلفیقی از سوابق تحصیلی و نمره آزمون‌های عمومی و اختصاصی کنکور ملاک باشد و هم‌اکنون در حال عمل به این قانون هستیم و اگر قانون تغییر کند می‌توان این بحث را مطرح کرد که ملاک پذیرش در 15 درصد ظرفیت باقی مانده که شامل رشته‌های پرطرفدار است فقط کنکور باشد.

وی گفت: بنده مجری قانون هستم و نمی‌توانم نظر شخصی خود را در این رابطه اعلام کنم و قانون را اجرا می‌کنیم اما اگر در فضای بحث نظری باشیم آنجا می‌توان جنبه‌های مختلفی را مطرح کرد اما بنده به عنوان رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش باید تابع قانون باشم.

دیدگاه کاربران

ناشناس۴۴۷۵۸۸۱۳:۲۷:۴۲ ۱۳۹۷/۵/۱
لطفا پیگیر موضوع قطعی شدن سوابق تحصیلی باشید. این ظلمی آشکار در حق ماست. چه منی که معدل ۱۴ دارم چه کسی که معدل ۲۰ دارد. این قانون باعث زیر سوال رفتن عدالت برابر آموزشی میشود و همچنین هیزم بیشتری در آتش این اوضاع نابه سامان می اندازد. لطفا طبق تعهد خبرنگاری ای که دارید به جد پیگیر این موضوع باشید. چون ما مردم خواستار عدالت هستیم. و مسئولین نباید به فکر اقتصاد پررونق مافیا ها و ناشران و آموزش و پرورش باشند بلکه باید به صلاح مردم تصمیم بگیرند. ما از خواسته خود کنار نمیکشیم. لطفا دراین راه همیار باشید. ممنونم.
ناشناس۴۴۷۶۷۰۱۳:۵۵:۱۸ ۱۳۹۷/۵/۱
مگه مافیای کنکور از گردش مالی 8 هزار میلیارد تومنی میگذره؟!!
جواد بحرینی۴۴۷۸۲۰۱۴:۲۸:۱۸ ۱۳۹۷/۵/۱
اگه این قانون تصویب بشه قطعا سود مافیا چند برابر میشه، چون هم کنکور رو دارن ، هم امتحان نهایی،هم یه چیز مسخره دیگه ای به اسم ترمیم معدل......... اینجوری میخان مافیا رو بکشن؟!؟؟؟! اینجوری فقط آینده ما نابود میشه
ناشناس۴۴۸۱۶۲۱۵:۰۵:۳۱ ۱۳۹۷/۵/۱
این قانون فقط باعث میشه بچه ها ضرر کنن دیگه خدا میدونه کیا سود میکنن از این قضیه
پرهام۴۵۰۱۳۴۱۰:۵۹:۱۶ ۱۳۹۷/۵/۲
بسیاری از جوانان که کنکور رو فرصتی نو برای شکوفا شدن و خدمت به کشور خود می دیدند هم اکنون اخساس می کنند از طرف وطنشان به آنها خیانت شده لطفا تاثیر معدل رو بردارید. چه افتخاری بزرگتر که خود شما کسانی باشید که این فرصت رو برای جوانان آینده ی این ملت رقم زده تا آینده ی این جمهوری هرچه بهتر به اوج برسد.
محمد مهدی۴۴۸۴۶۳۱۵:۳۷:۰۱ ۱۳۹۷/۵/۱
علاوه بر اینکه این قانون باید لغو گردد جناب آقای زرافشان و کمیسیون آموزش باید در مورد تصویب دوباره این قانون بعد ازین که دیوان عدالت آن را در سال ۹۵ لغو کرد و اعلام کرد تا در هر سه سال دوره متوسطه دوم امتحانات به صورت پایانی برگزار نشوند آموزش و پرورش نمیتواند شرط معدل قطعی را برای قبولی در دانشگاه ها نمرات امتحان نهایی را لحاط کند مورد سوال قرار بگیرد و بررسی صلاحیت شود چون این مسیله نه توجیه قانونی دارد و نه رصایت مردم را در بر دارد و نتایج آن به صورت روشنی فاجعه بار و ناعادلانه است و همانطور که وزیر علوم اعلام کرد بسیار زیان بار است اما جناب اقای زرافشان بی توجه به تمام این مطالب همچنان بر روی تاثیر قطعی معدل اصرار دارند ایشان یا از مشکلات این طرح بی خبر هستند یا اینکه همانطور که دوستانم اشاره کردند منافع برخی موسسات آموزشی را به منافع دانش آموزان ترجیح میدهند که در هر صورت نشان از عدم توانایی ایشان برای تصمیم گیری های کلان را نشان میدهد
Nilo0۴۴۸۴۷۰۱۵:۳۷:۵۶ ۱۳۹۷/۵/۱
خواهش میکنم تاثیر معدل رو مثبت کنید ..من خودم معدلم بالای نوزده س ، اصن معلوم نیست اگر ترمیم شرکت کنم میتونه معدلم بیست بشه یا نه...حالا هزینه ی اضافی ش بماند ..
هما۴۴۸۶۵۸۱۶:۱۴:۱۶ ۱۳۹۷/۵/۱
عدالت اموزشی کجاست چرا با اینده وروح وروان ما بازی میکنددداین را بداننددد ما تا حقمان را براساسس عدالت نگیریم کوتاه نمی ایمم... نه به تاثیر قطعی معدل
شیدا۴۴۹۶۱۸۰۱:۲۳:۳۶ ۱۳۹۷/۵/۲
حتی اگه یک روز هم به کنکور باقی مانده باشه ما این قانونو لغو میکنیم اینارا مسولانی که به صدای ما دانش اموزان مظلوم بی توجه اندد بدانند و مطمن باشن ما حقمان را خواهیم گرفت ما مترسک نیستم تقلبات گسترده در امتحانات نهایی۹۷‌به قبل بر هیچکس پوشیده نیست نزارید تجمعات گسترده صورت بگیرد و سیاسی شود موضوع!!!!!! #نه به تاثیر قطعی حتی به میزان کم #تاثیر مثبت # جلوگیری از نخبه کشی
محمد۴۴۹۱۳۹۱۹:۲۴:۱۴ ۱۳۹۷/۵/۱
سلام ما امیدمان خدا و درسمان هست بوته سبز را خشک نکنید عدالت اموزشی باید رعایت شود تاثیر مثبت نه قطعی تاثیر قطعی یعنی بی توجهی به دانش اموزان زحمت کش و پرتلاش ایران
ناشناس۴۴۷۵۹۰۱۳:۲۸:۱۳ ۱۳۹۷/۵/۱
خواهشا صدای ما باشید و اعتراض ما را مبنی بر تاثیر قطعی سوابق تحصیلی اعلام کنید... تقلب های صورت گرفته در حوزه های امتحانی و لو رفتن سوالات به طور گسترده یک طرف و یکسان نبودن شرایط تحصیل برای دانش آموزان شهرهای مختلف یک طرف دیگر! چطور نمرات دانش اموزان می تواند غربالگری مناسبی را داشته باشد؟ ما خواستار لغو این قانون ناعادلانه هستیم
ناشناس۴۴۷۵۹۱۱۳:۲۸:۳۵ ۱۳۹۷/۵/۱
من به عنوان یک دانش اموز بسیار متاسفم از مصاحبه های اخیر آقای زرافشان ...چطور ایشون میگن‌سال ۹۳و ۹۴تاثیر مثبت بوده در صورتی که منفی و قطعی بوده!!!!!!اما از سال ۹۵مثبت و منفی(قطعی) شده !!!!!دیوان عدالت تاثیر قطعی رو لغو کرد نه مثبت رووووو!!!!! اقای زرافشان به عنوان یکی از مسئولین و یکی از رای دهندگان‌به این مصوبه ظالمانه .....حتی نمی دانستند این‌قانون در کشور کی مثبت بوده و کی قطعی!!!! بعد به این مصوبه رای دادند!!!!و حتی تمایل داشتند که تاثیر قطعی به ۵۰درصد برسد اما نتونستن دیگه کلمه تاثیرمنفی خودش داره داد میزنه برا همه که قراره چه بلایی سرمون بیارن.وای بر کسانی که همچنان به روی خودشون نمیارن و میگن هیچی نشده وای برا معلم نماها و مشاورنماها !!! اصحاب رسانه لطفا باز هم پشتمان باشید لطفا حرفمان را به گوش مسئولین برسانید بلکه از بی اطلاعی هاشون مطلع شوند.....بلکه با آینده ی ما بازی نکنند
مریم۴۴۸۱۹۶۱۵:۰۸:۲۷ ۱۳۹۷/۵/۱
مسولین کاملا اطلاع دارن چی سرمون میاد ولی توجه نمیکنن
ناشناس۴۴۷۵۹۵۱۳:۲۹:۲۱ ۱۳۹۷/۵/۱
ما دانش اموزان اين سرزمين و اينده سازان اين كشور انتظار داريم تا صداي مارا به گوش مسوولين برسانيد تاثير قطعي سوابق تحصيلي يعني ظلم و گاميست در جهت نابودسازي استعداد ها وانگيزه باورها و تلاش هاي انسان هايي خالص و نوجوان براي ساختن اينده و شخصيت شان گسترده بودن تقلب در امتحانات نهايي،سليقه اي تصحيح شدن ورقه ها،لو رفتن و فروش سوالات عدم غربالگري مناسب اين امتحان همه دلايلي براي غير منطقي و ناعادلانه و ظالمانه بودن تاثير قطعي معدل است تاثير قطعي معدل امري بسيار خطرناك و زيان بار است كه اثرات منفي ان بعد از كنكور مشخص خواهد شد از شما اصحاب رسانه خواهشمنديم رسالت خود مبني بر اگاهي رساني و بلند كردن صداي حق را ادا كنيد چند دليل براي ناعادلانه بودن تاثير قطعي معدل ١-تقلب گسترده در حوزه ها و عدم مراقبت مناسب از دانش اموزان ٢-لو رفتن سوالات در سالهاي ٩٥،٩٦ كه اكثر داوطلبان كنكور سال اينده ديپلمشان را در اين سالها اخذ كرده اند ٣-بودن دانش اموزان با معدل هاي پايين كه كنكور را فرصت جبران براي خود ميبينند مثل اقاي رستگار رحماني رتبه ١ كنكور ٨٨ و١ دستياري(اگر براي مثال زمان ايشان تاثير معدل قطعي بود الان احتمالا كارگري ميكرد) ٤-عدم برابري نوع تاثير سوابق تحصيلي داوطلبين نظام قديم و جديد براي مثال داوطلبين نظام قديم با شركت در دو امتحان نهايي ٣٠ درصد سوابق تحصيلي ميگيرند ولي داوطلبين نظام جديد با يك امتحان نهايي ٣٠ درصد تاثير سوابق تحصيلي ميگيرند ٥-عدم برابري حجمي و سطحي و كمي و كيفي كتب اموزشي نظام جديد و قديم ٦-دور زده شدن اين قانون و برابر نبودن سوابق تحصيلي براي همه ديپلمه هابراي مثال اگر كسي ديپلم رياضي باشد و كنكور تجربي شركت كند سوابق تحصيلي وي ٣٠ درصد محاسبه نخواهد شد و از داوطلبيني كه تاثير سوابقشان ٣٠ درصد است و ديپلم تجربي دارند جلو مي افتند گرچه بار علمي كمتري دارند و دلايل بسيار ديگر از شما خواهشمنديم با مصاحبه و گفتگو با مسولان ذي ربط صداي قشر اينده ساز ميهن را به گوش هاي شنوا برسانيد
ناشناس۴۴۸۵۴۰۱۵:۴۷:۱۰ ۱۳۹۷/۵/۱
شما با این انشاء و استدلال های منطقی و بدون غلط املایی، دانش آموز هستید؟ یا ولی دلسوز دانش آموز؟!
ناشناس۴۴۷۵۹۸۱۳:۳۰:۰۴ ۱۳۹۷/۵/۱
لطفا اعتراض ما دانش آموزان را به گوش مسئولین برسونید علل غلط بودن تاثیر قطعی معدل در کنکور: ۱)این کار باعث دامن زدن به درآمد چندین برابری مافیای کنکور میشود چون علاوه بر کنکور روی امتحانات نهایی هم با زیاد شدن بچه ها برای ترمیم معدل سود میبرند ۲)تقلب های زیاد در امتحانات نهایی ۳)عدم توانایی تفکیک بچه ها از هم،آیا به نظر شما معدل 19/50بده؟امسال فقط ۱۰۰هزار معدل بیستی داریم ۴)امتحان نهایی منطقه بندی نیست و یک نفر که در مناطق محروم امتحان میدهد با کسی که در تهران امتحان میدهد مقایسه میشود ولی کنکور این طور نیست ومنطقه بندی است ۵)با وجود تاثیر قطعی معدل پارتی بازی وفامیل بازی و تقلب گسترش پیدا میکنه (خود آموزش وپرورش به تقلب در امتحان نهایی اعتراف کرده) و چندین و چندین دلیل دیگر
ناشناس۴۴۷۶۰۲۱۳:۳۱:۲۰ ۱۳۹۷/۵/۱
باسلام.طبق گزارش روزنامه ایران شورای سنجش تصمیم گرفته تاثیر معدل در کنکور 98به صورت قطعی اعمال شود و این یعنی فاجعه.اگاه هستید که امنیت امتحانات نهایی که توسط اموزش و پرورش برگزار میشود به هیچ وجه تامین نمیشود و هرساله شاهد لو رفتن امتحانات و... هستیم.از طرفی این امتحانات قابل قیااس با کنکور نیست نه از لحاظ سختی و استاندارد بودن و همانطور که گفته شه نه از لحاظ امنیت.با این همه شائبه اما مسئولین این تصمیم فاحعه بار و ظالمانه راگرفته اند.چطور ممکن است یک دانش اموز که در یک منطقه محروم زندگی میکند یا با سطح درامد پایین را هم تراز با دانش اموزی که دارای بهترین امکانات تحصیلی حداقل درسطح دبیران خوب هست را یکی دانست؟؟البته اقایان بحث ترمیم معدل را پیش می کشند دراین اوضاع بد اقتصادی اقایان اگاهند این هزینه ترمیم چه باری بر دوش خانواده ها خواهد گذاشت؟؟ خواهش میکنم صدای ما باشید و کمکمان کنید تا جلوی این بی عدالتی بزرگ را بگیریم کنکور تنها امید بسیاری از دانش اموزان برای بهبود زندگیشان است. که ب لطف مسئولین دارد از دست می رود کنکور باهمه اشکالاتش عادلانه ترین راه حال حاضر است.خواهش میکنم کمکمان کنید .
ناشناس۴۴۸۱۵۴۱۵:۰۴:۳۳ ۱۳۹۷/۵/۱
فقطم هزینش ک نیس ترمیم معدل تموم مشکلات امتحان نهایی رو دارا هم سوالاتش میتونه لو بره هم تقلب هم سلیقه ای تصحیح شدن اوراق فک کن نمرت میشه دوازده اعتراض منیزنی میشه ۱۶چجوریییییی اخه انقد اختلاف یا شدی ۱۷اعتراض میزنی میشی ۱۵اینجوری نمره میدن بعد ملاکم قرارش میدن اون ک پدرش بیکاره کارگره اون ک فقط با یارانه داره زندگی میکنه ک کم هم نیستن اون دانش اموز روستایی ک رفتو امدش هم نشکل بزرگی هستو در نظر میگیرن فک کنم در تصوراتشون دانش اموز ی شخص خ لاکچریه ک بالیموزین میره مدرسه و در بهترین و ایده ال ترین شرایط درس میخونه عشایر رو ک اصلا هیچ در نظرندارن اون دانش اموزان کولبر و و و
ناشناس۴۴۷۶۰۶۱۳:۳۱:۴۷ ۱۳۹۷/۵/۱
سلام.خبر تاثیر قطعی سوابق تحصیلی امید را از قلبمان گرفته.کسی صدایمان را نمی شنود. وکسی به فکر فردای ما نیست . لطفا صدای ما باشید و امیدمان را زنده کنید ... قطعی شدن سوابق تحصیلی فقط و فقط ضرر است نه تنها برای ما دانش اموزان بلکه برای جامعه !وهیچ سود ومنفعتی برای ما ندارد .کسانی از اجرای این قانون ظالمانه سود خواهند برد که بی تفاوت به جامعه و کشور هستند .کجای این دنیا گفته اند قانونی تصویب شود که علیه کشور باشد ؟؟؟؟هرساله شاهد تقلب و فروش سوالات نهایی هستیم و اینکار را نمیتوان انکار کرد ...پس بسیاری از نمرات بی ارزش هستند ...فاجعه آنجاست که این قانون حتی به معدل های 20 هم رحم نمیکند فرض کنید کسی که معدلش 20 باشد ودرصد های بالا(100)درکنکور کسب کند حق رفتن به رشته های تاپ را نخواهد داشت وکسی که معدلش 18 به پایین باشد و با وجود درصد های بالا در کنکور مجاز به انتخاب رشته نخواهد شد ...کجای این قانون عادلانه است؟؟؟تصمیم اشتباه بعضی ها زندگی چند هزار نفر را نابود خواهد کرد . این درست است که کسی که در خانواده ی فقیر و مستضعف بدنیا بیاید در همان خانواده و شرایط و یا حتی بدتر بمیرد؟؟؟درست است گرفتن حق زندگی از کسانی که تنها راه رسیدن به خوشبختی شان فقط کنکور است؟؟؟همه ی انسان ها حق زندگی کردن را دارند. ...
علائی۴۴۷۷۰۹۱۴:۰۳:۲۶ ۱۳۹۷/۵/۱
با سلام درخواست لغو تاثیر قطعی سوابق تحصیلی در کنکور سراسری 1398 اینجانب یکی از داوطلبان آزمون سراسری 1397 که در این کنکور شرکت نموده تاثیر سوابق تحصیلی از سال 95 بصورت مثبت ارزیابی میگردید .درست در حالیکه داوطلبان سال های قبل از شانس شرکت عادلانه مجدد در کنکور سال بعدشان بهره مند بودند، در تاریخ 19 تیر 1397 شورای سنجش و پذیرش دانشجو تصمیم به قطعی نمودن سوابق تحصیلی در کنکور سراسری 98 نمود . آیا این عدالت آموزشی و سنجشی می باشد که بدون اطلاع در سالی که بنده و دانش آموزان با اطلاع مثبت بودن سوابق به امتحانات نهایی که سرشار از تقلب و لودگی سوالات بوده رفته و سنجیده شدیم و درسال بعد این تاثیر به شکل قطعی اعمال شود . دلایلی بر قطعی نمودن و جبران های زیان بار و خسارات اجتماعی و بی عدالتی آن را برمیشمرم : 1-آیا این تاثیرات به داوطلبان قبل 84 و رشته های دیگر که در آزمونی بغیر رشته خود شرکت میکنند و جابجایی بالایی ترازی دارند موثر واقع میشود؟ 2-ناآگاهی واطلاع رسانی ناصواب به داوطلبان امسال که نظام قدیم قلمداد میشوند از قطعی شدن سوابق در کنکور سال بعد عدالت است یا از ریشه بریدن استعداد ها و تمایلات شخصی شورای سنجش و پذیرش علی الخصوص معاون آموزش و پرورش . 3-این تصمیم در واقع هر شخصی اگر در جلسه آزمون حتی تمام دروس خود را بالای 90 درصد هم بزند تراز معدلش اجازه قبولی در رشته دلخواهش را نمیدهد و در واقع چند هزار معدل 19 در کشور است که طوری تراز شوند و عادلانه در رقابتی سالم باشند . 4-مگر امتحانات سراسری در سالهای مختلف یک درجه سختی و حجمی برای داوطلبان داشته نگاهی خرد به کتب نظام جدیدها گویای این مطلب است.چطور داوطبان نظام قدیم دو پایه سنجشی برای تراز و سوابق داشته و جدید ها فقط سال دوازدهم. 5- آیا قانون ترمیم معدل قدرت تحمل صدها هزار داوطلب که خواستار ارتقا معدل هستند دارد؟چرا باید استرس مجدد امتحانات نهایی را به بهای پر کردن کسری بودجه آموزش و پرورش از جیب بدهیم! در نهایت آیا از محاسبات ریاضیاتی تراز معدل های یکسان اطلاع کافی دارید؟ *لطفا تجربه کنکور 93 و94 را با تاثیر قطعی نکنیم . با تشکر داوطلب کنکور سراسری 1398
علی۴۴۷۷۲۸۱۴:۰۷:۳۹ ۱۳۹۷/۵/۱
وقتی که اینقدر تقلب وسیع در امتحانات نهایی رخ میده و سوالات به فروش میرسه و بعضی مدارس برای بهبود معدل از خانواده ها پول میگیرند چطور میشه دانش آموزان رو رتبه بندی کرد. تازه دلال هایی که کتب و فیلم به اسم کنکور می فروختند حالا با فروش کتب امتحان نهایی جیب هاشون رو بیشتر پر میکنن. با اینکار هزینه زیادی به خانواده ها تحمیل میشه که واقعا برای بعضی خانواده ها سخت هست و چه بسا افرادی با پرداخت پول هایی بتوانند سوالات امتحانی رو بدست بیاورند یا به مدرسه برای بهبود معدل هزینه هایی پرداخت کنند که بقیه افراد قادر نیستند. به معنای واقعی کلمه دارند علم را با پول میفروشند که این باعث آشفتگی در آینده کشور میشود که افراد که تجربه و سواد کافی ندارند مهندسان و دکترهای این کشور میشوند و با جان و مال و زندگی مردم بازی می کنند. باید بگم این بی فکر ترین تصمیمی هست که در زمینه سنجش دانش آموزان گرفته شده است. امیدوارم مسوولان آگاه این تصمیم را ملغی اعلام کنند.
ali m۴۴۷۷۳۰۱۴:۰۷:۴۲ ۱۳۹۷/۵/۱
اقا تو رو خدا این قانونو لغو کنید. مگه ما نظام قدیما چه گناهی کردیم ؟ مگه ما ادم نیستیم. ما هم میخوایم یه سال پشت کنکور بمونیم اما با این قانون تاثیر قطعی دیگه هبچ امیدی نداریم. لطفا صدای ما رو به گوش مسئولین برسونین
ناشناس۴۴۷۷۳۷۱۴:۰۸:۱۳ ۱۳۹۷/۵/۱
سلام و خسته نباشید خدمت شما که پیگیر خواسته ی به حق دانش آموزان کشور شده اید لطفا با قدرت به کارتون ادامه بدید چونکه چشم امید ما فقط به رسانه هاست که فریاد مارو به گوش مسئولین برسونه
مهدی۴۴۷۷۴۰۱۴:۰۸:۴۹ ۱۳۹۷/۵/۱
#وزیر_اموزش_پرورش_جوابگو_نیست #نه_به_مصاحبه_یک_طرفه #تاثیر_قطعی_معدل_را_لغو_کنید #85درصد_داوطلبان_مخالف_تاثیر_قطعی_هستند
امیر گلی۴۴۷۷۴۵۱۴:۱۰:۰۵ ۱۳۹۷/۵/۱
سلام واقعا چرا صدای ۸۵ ودر دانش اموزان رو نمیشنودآقای وزیر آقای وزیر در گفت گوی خبری دیشب هیچ صحبتی از نظام قدیم نکردید فرمودید ازمونی که در ۳ ساعت برگزار میشود معیار سنجش نیست آزمون ترمیم معدل برای من نظام قدیمی برای هر درس ۱تا ۲ساعت هست ۸ ازمون ۱۶ ساعت با کنکور چه فرقی میکند؟ لطفا به فکر نظر مردم که درست هست باشیم ماکه نمیگوییم معدل تاثیر ندهید ثاثیر بدهید ولی ++مثبت++ چون بستر اماده نبود ونیست لو رفتن سوالات و تصحیح سلیقه ای، تقلب، ومتفاوت بودن سوالات در سال های مختلف وعدم هم ترازی
امین۴۴۷۷۶۴۱۴:۱۵:۰۰ ۱۳۹۷/۵/۱
لطفا تا لغو این قانون یاور ما باشید
ناشناس۴۴۷۸۰۸۱۴:۲۶:۱۴ ۱۳۹۷/۵/۱
بیچاره کردین مارو با تاثیر قطعی به کی بگیم دردمونو!کی با ماست؟ما غلط کردیم معدلمون 20نشد؟! حال درماندگان کسی داند که به احوال خویش در ماند ...
ناشناس۴۴۷۸۱۵۱۴:۲۷:۵۹ ۱۳۹۷/۵/۱
اقای بطاحی نسلی از دانش اموزانی را که شما وزیر آنها هستید و بودید را درآینده ببینید تاریخ قضاوت خواهد کرد و ما دانش آموزان از شما نخواهیم گذشت شما میگویید اگر دانش اموزی را تشویق کنیم بد است وسبب سرکوفت بقیه دانش اموزان میشود ،این چه تعبیری هست که شما میفرمایید ; چرا نمیگویید این دانش آموز سبب این بشود که دیگران هم ترقیب کنیم به درس خواندن چرا شما مخالف تست هستید معنای تست ازبازاوری اموزه از طریق امتحان و فرقی در کیفیت ازمایش با تشریحی نمیکند البته در تست ۴ گزینه ای هوش و سرعت عمل به کار برده میشود چون قراره این فرد دکتری شود که ثانیه ها در درمان مهم هست یا مهندس
فاطمه۴۴۷۸۳۲۱۴:۳۱:۱۱ ۱۳۹۷/۵/۱
سوالات نهایی لو رفتند و به طور گسترده هم تقلب شده،اگر مسئولین نمیخواهند بشنوند خب این موضوع دیگری است.
سما۴۴۷۸۴۷۱۴:۳۴:۲۶ ۱۳۹۷/۵/۱
اميدوارم بالاخره اعتراضامون به جايي برسه.چند روزه زندگيمون كابوس شده..آيندمو تاريك ميبينم..اين يه ظلم آشكاره
حسن معتمدی۴۴۷۸۴۸۱۴:۳۴:۳۴ ۱۳۹۷/۵/۱
قانون تاثیر قطعی معدل در ظاهر بسیار منطقی و در راستای تحقق عدالت آموزشی است ولی به دلیل ناکارآمد بودن بسترهای سنجش و ارزیابی در دبیرستان ، عملا تحقق و عملیاتی شدن آن(با این کیفیت کذایی که مسئولین می گویند) باعث ایجاد موج اعتراضی وسیعی خواهد شد
محمد تقوایی۴۴۷۸۶۳۱۴:۳۸:۴۹ ۱۳۹۷/۵/۱
با سلام این نامه به عنوان نمایند دانش اموزان سراسر کشور بزرگ ایران به استحضار می رساند که ما به عنوان بخش کوچک جامعه. حال حاضر ایران و به عنوان اینده سازان و پیشروان تمدن ایرانی _اسلامی جامعه اینده کشور ایران چه در مجامع بین المللی و چه در جامعه ملی ایران خواستار لغو مصوبه در مورد تاثیر قطعیه سوابق تحصیلی در کنکور سراسری هستیم.ما از مسولین مربوطه خواستار توجه در مورد این مصوبه و تاثیری که این مصوبه در مورد روند تحصیلی و روند باز دهی سیستم اموزشی که توسط کنکور. سراسری مشخص می شود هستیم.باید بدانید که این مصوبه فقط به دانش پژوهان و اینده این کشور اسیب میزند و در صورت لغو نشدن باعث پایمال شدن حق انسان های تلاشگر و زحمت کش در راستای پیشرفت کشور بزرگ و اصیل ایران_اسلامی می شود.ما دانش اموزان خواستار توجه بیشتر به این مصوبه هستیم زیرا این مصوبه باعث پایمال شدن حقوق اجتماعی ما دانش اموزان که سعی در داشتن کشور بهتر و برتر در جهان هستیم می شود.مسولین مربوطه ما خواستار تجدید نظر در مورد این مصوبه که نقش بسیار ان در مورد دانش اموزان کشور به عنوان تنها وارثان و اینده سازان کشور ایران هستیم.لطفا پیگیری شود. با تشکر
ناشناس۴۴۷۸۶۸۱۴:۳۹:۲۱ ۱۳۹۷/۵/۱
آقا این قانون همرو روانی کرده خدایی یه کاری بکنین
ناشناس۴۴۸۱۲۰۱۵:۰۲:۲۲ ۱۳۹۷/۵/۱
خدایی راسته
دانش آموز۴۴۷۸۷۲۱۴:۴۰:۳۵ ۱۳۹۷/۵/۱
Roz: یکی از تناقض هاییکه در حرفهای دیشب وزیر آموزش و پرورش بود این بود که گفتند چرا باید یک دانش اموزی که در طول تحصیل در مدرسه درس نخوانده 6 ماه فشرده دوپینگ کند! و در کنکور رشته تاپ قبول شود بدون تاثیر سوابق؟! سوابق؟ منظور ایشان امتحان نهایی یک سال است؟ که اتفاقا برای آن طرح ترمیم معدل گذاشتند، خب من هم در طول تحصیل در مدرسه درس نخواندم حالا خیلی راحت مبلغی به حساب آموزش و پروش واریز میکنم و همه ی درس هامو بیست میشم! همان سابقه ی درخشان که ایشان مد نظرشان است در مدت زمان کوتاهی به دست میارم.تازه من دیگر استرس دوران امتحانات نهایی مدرسه را هم ندارم! منی که برای کنکور مثلا دارم زیست را خط به خط و واو به واو میخوانم آیا بیست شدن در امتحان ترمیم معدل برایم سخت است؟؟؟ این قانون همه جوره ایراد داره حتی باز هم اجهاف در حق کسانی هست که سوابق درخشان نهایی رو با استرس دوران مدرسه به دست اوردند و من حالا به عنوان فارغ التحصیل خیلی راحت در ترمیم معدل به دست میاورم. باور من این شد که بحث اصلا سوابق تحصیلی نیست! چرا که سوابقی که آنها مد نظراشان است با واریز مبلغی به اموزش پرورش درست میشود!!! ببخشید طولانی شد.
امین۴۴۷۸۷۳۱۴:۴۰:۴۴ ۱۳۹۷/۵/۱
ما مجدانه خواهان لغو تاثیر قطعی هستیم
امین۴۴۷۸۷۶۱۴:۴۱:۰۶ ۱۳۹۷/۵/۱
#وزیر_اموزش_پرورش_جوابگو_نیست #نه_به_مصاحبه_یک_طرفه #تاثیر_قطعی_معدل_را_لغو_کنید #85درصد_داوطلبان_مخالف_تاثیر_قطعی_هستند
مهسا۴۴۷۸۷۸۱۴:۴۱:۴۲ ۱۳۹۷/۵/۱
لطفا پيگيري كنيد تو اين شرايط حتي معدل ٢٠ هم ضرر خواهد كرد اين چه عدالتي ميتونه باشه وقتي امتحانات نهايي لو ميره و تصحيح اونا هم در هر شهري به يه شكله و يه جا ارفاق ميشه ولي يه جا ديگه نه چجوري ميتونه تو اينده ما تاثير قعطي بزاره ما به كنكور راضي هستيم لطفا اميد و از ما نگيرين الان بين معدل ١٩ و ٢٠ ١٠٠ هزار نفر فاصلس كه حتي اگه معدل ١٩ كنكور رو ٧٠ درصد بزنه همه درس هاشو بازم با رتبه ١٥٠٠٠ كه خوشبينانه اس هيچ رشته پرطرفداري نمياره
حسین۴۴۷۸۷۹۱۴:۴۱:۵۸ ۱۳۹۷/۵/۱
سلام خسته نباشید با تاثیر قطعی معدل در کنکور 98 ظلم و نا عدالتی بزرگی در حق آینده سازان کشورمان می شود بیاید با کمک یکدیگر این مصوبه را لغو کنیم با تشکر.
ناشناس۴۴۷۸۸۰۱۴:۴۱:۵۸ ۱۳۹۷/۵/۱
طبق اعلام رسمی 85 درصد دانش‌آموزان با تأثیر قطعی معدل در ورود به دانشگاه مخالفند و سوال اصلی این است که چرا به خواسته آنها احترام گذاشته نمی شود و چرا مجلس و سازمان‌های نظارتی و بازرسی ورود نمی‌کنند؟
حسام۴۴۷۸۸۳۱۴:۴۲:۲۱ ۱۳۹۷/۵/۱
خواهشا نذارید این طرح اجرا بشه
ناشناس۴۴۷۸۸۶۱۴:۴۲:۴۴ ۱۳۹۷/۵/۱
چرا امید رو از ما می گیرید .گناه من چیه که پول نداشتم سوالا رو بخرم و معدل بیست رو بیارم؟!خدا شاهده خیلیا هم سوالا رو می خریدن علاوه بر اون به معلما می سپردن که بهشون نمره بدن.این یه ظلم خیلی بزرگه چرا ایندمونو تباه می کنین؟!اعصاب و روانمونو به هم ریختین .ما نخوایم معدل قطعی بشه کیو باید ببینیم ؟!
ناشناس۴۴۷۸۸۷۱۴:۴۳:۰۸ ۱۳۹۷/۵/۱
دانش‌آموزان نخبه‌ای وجود دارند که همه توان خود را برای کنکور گذاشته‌اند، حالا به یکباره می‌بینند که معدل بالا هم لازم است و این می‌شود سوهان روح و روان آنها چرا با آرامش میلیون‌ها جوان دم کنکوری بازی می‌کنید؟ طرح ترمیم معدل هزینه سنگینی دارد چه ثبت نامش چه ایاب و ذهابش به ویژه در نقاط محروم و دور از مرکز که باید به این مسائل توجه شود.
ناشناس۴۴۷۸۹۰۱۴:۴۳:۲۶ ۱۳۹۷/۵/۱
آینده جوانان نباید قربانی منافع سودجویان شود/طرح تأثیر قطعی معدل در کنکور دارای ایراد است
حسین۴۴۷۸۹۲۱۴:۴۳:۳۷ ۱۳۹۷/۵/۱
سلام.لطفا پشت بچه های کنکوری باشین و تاثیر قطعی سوابق تحصیلی رو رد کنید. این به ضرر همه بچه هاست حتی معدل بیست ها. بچه ها امیدشون بعد از خدا به شماست که حمایتشون کنید. نه به قانون ظالمانه تاثیر قطعی سوابق تحصیلی
ناشناس۴۴۷۸۹۳۱۴:۴۳:۴۶ ۱۳۹۷/۵/۱
لطفا صدای ما دانش آموزان در برابر اندک مافیایی باشید که تاثیر قطعی معدل برایشان گردش مالی میلیاردی دارد
فاطمه۴۴۷۸۹۴۱۴:۴۴:۰۱ ۱۳۹۷/۵/۱
وزیر محترم آموزش و پرورش بابت آسیب روحی و روانی واردشده به خانواده ها و دانش آموزان کشور درپی اصرارشان به تصویب قانون ظالمانه تاثیر قطعی سابقه تحصیلی در کنکور سال ۹۸، باید مورد پرسش قرار گیرند. همچنین سوابق آموزشی و صلاحیت علمی و اخلاقی افرادی که در این مدت با گمراه کردن دانش آموزان، مانع اطلاع رسانی درست و احقاق حق داوطلبان کنکور شده و منافعی برای خود به هم رسانده اند، باید مورد بررسی قرار گیرد.
نادعلی۴۴۷۸۹۵۱۴:۴۴:۰۶ ۱۳۹۷/۵/۱
سلام لطفا درپی لغو کردن این فاجعه باشید واقعا ظلم در حق همه دانش اموزان ایران زمین هست.ممنون ازشما اجرکم عندالله.
ناشناس۴۴۷۸۹۶۱۴:۴۴:۱۰ ۱۳۹۷/۵/۱
با سلام . چرا مسئولین نمیخواهند چشمشان را به حقایق باز کنند ؟ ایا دلایلی که مطرح شده منطقی نیستند ؟ ایا مافیای کنکور با این کار حذف می شود؟ ایا با این کار استرس و نگرانی بچه ها را کمتر می کنید یا اینکه بدتر با این وضع لو رفتن و خریدن سوالات این استرس را بیشتر می کنید ؟ ایا واقعا قصد کمک به بچه ها را دارید ؟ پس خواهشا تقاضا داریم در این مورد تجدید نظر فرمایید. با تشکر از حمایت و توجه تان.
ندا۴۴۷۸۹۷۱۴:۴۴:۲۲ ۱۳۹۷/۵/۱
واقعا چطور ميتونيد در مقابل اين ظلم سكوت كنيد به جاي اينكه كار رو براي دانش اموزان راحت كنيد روز به روز سخت تر ميشه اگر سوابق تحصيلي باعث ضرر زدن به ٨٥٪؜ دانش اموزان ميشود چه دليلي دارد كه قطعي باشد چرا صداي دانش اموزان را نميشنويد
Mina۴۴۷۸۹۸۱۴:۴۴:۲۲ ۱۳۹۷/۵/۱
من در روستا درس خواندم و یکی در بهترین مدارس در شهر.با اینکه سهمیه ی منطقه هر دویمان یکی می باشد.اگر تاثیر قطعی شود به نفع کسی است که در شهر و در بهترین مدرسه درس خوانده.بهتر نیست ابتدا عدالت آموزشی رو در مدارس برقرار کنند و سپس تاثیر رو قطعی کنتد؟ تکلیف داوطلبان نظام قدیم ک وقتی کنکور دادنند تاثیر مثبت بود چیه؟اینکه تاثیرات رو در پذیرش دانشجو تاثیر بدهند خوب است منتهی باید ابتدا عدالت آموزشی رو برقراز کنند ،سلیقه ای اوراق رو تصحیح نکنند،سوالات رو نروند،از قبل ب دانش آموزان گفته باشند
رشید۴۴۷۸۹۹۱۴:۴۴:۳۰ ۱۳۹۷/۵/۱
سلام.وقتتون به خیر. با تمام وجودم ازتون خواهش میکنم برسید به داد این بچه هایی که تنها امیدشون اینه که بتونن تو آزمون کنکوری که توش عدالت بهتر اجرا میشه موفق باشن. باورتون شه اکثریت این بچه ها با این قانون مخالفن. تو هر جای دنیا بخوان یه تصمیم بگیرن حداقل دوسال جلوتر اطلاع رسانی میکنن.پس چرا تو ایران ما اینطوریه.برسید به دادمون. دعاگوتون هستیم تا آخر عمر
سجاد مکوندی۴۴۷۹۰۴۱۴:۴۴:۵۷ ۱۳۹۷/۵/۱
سلام . لطفا مانع تصویب قانون تاثیرقطعی معدل بشید.نکته ای که خیلی مهمه اینه خواهشمندم که ن فقط برای کنکور ۹۸ بلکه برای کنکور۹۹ هم کاری کنید درواقع اگر موفق شدید که تاثیر را مثبت کنید برای هم سال ۹۹ و هم ۹۸ باشه.مچکرم
ناشناس۴۴۷۹۰۶۱۴:۴۵:۱۳ ۱۳۹۷/۵/۱
چرا اینقد اذیتمون میکنن.خدارو خوش میاد این همه دانش اموزو تو استرس قرار میدن
میری۴۴۷۹۰۸۱۴:۴۵:۳۹ ۱۳۹۷/۵/۱
باسلام با این قانون تمام امید ها از دست خواهد رفت.بنده که ساکن قم هستم چرا باید در طرح ترمیم شرکت کنم چرا که ابتدایی ترین امکانات اینجا وجود ندارد .از کجا هزینه امتحانات مجدد نهایی و فراهم کنم و مجدد کتابهای نهایی را تهیه کنم؟مگر کم استرس تا الان داشتیم و ترمیم هم اضافه کنیم؟!وزیر اقای بطحایی حتی دیشب از نظام قدیم صحبتی هم نکردند!!چرا واقعا؟مگر ما موجودیت نداریم؟مگر معدل تفکیک دهک های بالا را دارد؟؟
دختربدبخت۴۴۷۹۱۰۱۴:۴۵:۴۳ ۱۳۹۷/۵/۱
نباید تاثیر قطعی بشه.شما نمی تونید اینده مارو نابود کنید.امید ما فقط به کنکوره
حسین۴۴۷۹۱۲۱۴:۴۵:۴۹ ۱۳۹۷/۵/۱
سلام لطفا پشت بچه های کنکوری نظام قدیم و جدید باشید.و تاثیر قطعی سوابق تحصیلی رو رد کنید.این به نفع هیچکدوم از بچه ها نیست. بچه ها امیدشون بعد از خدا به شماست. نذارید آرزوها و استعداد های بچه های ایران از بین بره. نه به قانون ظالمانه تاثیر قطعی سوابق تحصیلی
ناشناس۴۴۷۹۱۴۱۴:۴۵:۵۶ ۱۳۹۷/۵/۱
دردمان را به که بگوییم؟ با معدل هجده هفده نوز ه بیست حالا باز کمتر مگه حق موفق شدن نداریم؟این کارها و این قانون ها از کجا نشات میگیره؟از چه فکری؟مگه اونا مسئولان و خدمتگزاران ما نیستند؟با دشمن چه فرقی میکنند حالا.ما کنکوری ها اینده مون رو از دست رفته میبینیم...
تفکر غلط مسئولین۴۴۷۹۱۷۱۴:۴۶:۰۹ ۱۳۹۷/۵/۱
یکی از فاجعه های امتحانات نهایی سال 96 که ما کنکوری های 97 داشتیم این بود که بچه ها تو جیبشون گوشی و کاغذ تقلب میذاشتن وسط امتحان میرفتن داخل دستشویی هم سوالایی که بلد نبودنو از تو pdf کتاب و جزوه ها پیدا میکردن هم از رابط هایی که سوالات رو لو میدادن جوابای سوالارو میگرفتن و به همین راحتی نمره بالا کسب میکردنو حق ده ها هزار نفرو پایمال میکردن در ضمن اون موقع ما حتی روحمون هم خبر نداشت که کنکور 98 تاثیر قطعی میشه به نظرم ضربه اصلی رو بچه های نظام قدیم پشت کنکوری میخورن چون دوازدهمیا میتونن با کسب نمره خوب و معقول از این ضربه مهلک تا حدی جلوگیری کنن در کل حرفم اینه که تاثیر قطعی معدل در وضعیت و شرایط فعلی کاری بسیار غلطه و واسه این تصمیم باید از قبل برنامه ریزی های درست بشه و اطلاع رسانی گسترده از چند سال قبل امتحانات نهایی بشه تا اعتراضاتی صورت نگیره
کوروش۴۴۷۹۱۹۱۴:۴۶:۲۱ ۱۳۹۷/۵/۱
باسلام ما انگیزه های خود را از دست داده ایم با براورد هایی که شده است واقعا به ما دانش آموزان ظلم آشکا می شود
امیر۴۴۷۹۲۰۱۴:۴۶:۲۶ ۱۳۹۷/۵/۱
من به عنوان یک دانش اموز نه تنها خواستار لغو قانون ۳۰ درصدی قطعی هستم بلکه از نمایندگان محترم مردم در مجلس درخواست دارم تا با وزرایی که در جایگاهی قرار گرفته اند که بصورت دانسته و نادانسته با زندگی و آینده ی دانش اموزان بازی میکنند درصورتی که کمترین شناختی به وضعیت فعلی نظام اموزشی ندارند بصورت جدی برخورد کنند و درصورت صلاح دید حتی آنها را استیظاح کنند. متشکرم
ناشناس۴۴۷۹۲۱۱۴:۴۶:۳۳ ۱۳۹۷/۵/۱
با سلام من یه فارغ التحصیل نظام قدیمم، بعد از چهار سال سابقه ی کار بعنوان ناظر جهاد کشاورزی برگشتم تا دوباره کنکور بدم، اگر اوضاع کارم کفاف نون شبمو میداد که اینکار و نمیکردم، دلشون بخواد قرارداد میبندن نخوان نه، بخوان حقوق میدن اگه نخوان نه اون از وضع کار این از وضع تحصیل واقعا چه راهی برامون گذاشتین، جسارتا بمیریم شما مشکلتون حل میشه؟؟؟!!!! مگه خودتون جوون ندارید،راضی هستید تو این اوضاع ببینینشون!!!!!!
امین۴۴۷۹۲۲۱۴:۴۶:۴۲ ۱۳۹۷/۵/۱
با سلام. خسته نباشید. از اونجا که ما در آموزش و پروش به هیچ وجه آموزش مساوی در سطح کشور نداریم و از اونجا که تقلب د امتحان نهایی صورت میگیره و تصحیح امتحانات سلیقه ای هستش و اینکه قانون میگه چهار سال پایانی درصورتی که فقط هم اکنون یک سال رو درنظر میخوان بگیرن... واینکه تاثیر قطعی معدل برای اون های که قیل از سال 84 دیپلم گرفتن درنظر گرفته نخواهد شد... و خیلی از موارد دیگر... این طرح 30 درصد قطعی
محمدرضا۴۴۷۹۲۳۱۴:۴۶:۴۴ ۱۳۹۷/۵/۱
با سلام غلط ترین مصوبه ای که تا کنون در حق کنکوری ها شده تاثیر قطعی معدل هست! دانش آموز کنکوری ما باید هم استرس ۳۰ روز امتحانات نهایی رو بکشه هم استرس کنکور.. کنکور بد است اما تاثیر قطعی معدل خیلی خیلی بد تر هست!! هزاران تقلب در امتحانات نهایی که خود اموزش و پرورش قبول کردن این تقلب ها رو و به اثبات رسیده در سرنوشت ما دخیل میکنن.. خدایا با این همه ظلم چه کنیم!!! پولدارها به هر نحوی شده ۲۰ خواهند شد و ما بی بضاعت ها حقمون پایمال خواهد شد!! لااقل در کنکور مطمعن بودیم که تقلب نمیشه و رقابت عادلانه هست!!! دادخواه ما باشید جوانمردان حوزه آموزش!
ناشناس۴۴۸۴۲۰۱۵:۳۱:۴۰ ۱۳۹۷/۵/۱
احسنت!!! غلط ترین مصوبه علیه دانش اموزان کنکور تاثیر قطعی است!!
ناشناس۴۴۷۹۲۴۱۴:۴۶:۴۶ ۱۳۹۷/۵/۱
خواهش میکنیم کاری کنید که به اون چیزی که استعدادش رو خدا بهمون داده و آرزوش رو هم داریم برسیم؛ متشکریم. . !انتقاد دانش‌آموزان به قانون جدید کنکور . . ‌!جمعی از دانش‌آموزان به تصمیمات جدید مسئولان درباره کنکور اعتراض دارند و این انتقاد را به شرح زیر بیان کرده‌اند . ...تاثير قطعي سوابق تحصيلي گاميست در جهت نابودسازي استعداد ها وانگيزه باورها و تلاش هاي انسان هايي خالص و نوجوان براي ساختن آينده و شخصيتشان . ..گسترده بودن تقلب در امتحانات نهايي، سليقه اي تصحيح شدن ورقه ها، لو رفتن و فروش سوالات عدم غربالگري مناسب اين امتحان همه دلايلي براي غير منطقي و ناعادلانه و ظالمانه بودن تاثير قطعي معدل است . ..تاثير قطعي معدل امري بسيار خطرناك و زيان بار است كه اثرات منفي ان بعد از كنكور مشخص خواهد شد . ..چند دليل براي ناعادلانه بودن تاثير قطعي معدل . ١-تقلب گسترده در حوزه ها و عدم مراقبت مناسب از دانش اموزان ٢-لو رفتن سوالات در سالهاي ٩٥،٩٦ كه اكثر داوطلبان كنكور سال اينده ديپلمشان را در اين سالها اخذ كرده اند ٣-بودن دانش اموزان با معدل هاي پايين كه كنكور را فرصت جبران براي خود ميبينند مثل اقاي رستگار رحماني رتبه ١ كنكور ٨٨ و١ دستياري(اگر براي مثال زمان ايشان تاثير معدل قطعي بود الان احتمالا كارگري ميكرد) . ٤-عدم برابري نوع تاثير سوابق تحصيلي داوطلبين نظام قديم و جديد براي مثال داوطلبين نظام قديم با شركت در دو امتحان نهايي ٣٠ درصد سوابق تحصيلي ميگيرند ولي داوطلبين نظام جديد با يك امتحان نهايي ٣٠ درصد تاثير سوابق تحصيلي ميگيرند ٥-عدم برابري حجمي و سطحي و كمي و كيفي كتب اموزشي نظام جديد و قديم ٦-دور زده شدن اين قانون و برابر نبودن سوابق تحصيلي براي همه ديپلمه هابراي مثال اگر كسي ديپلم رياضي باشد و كنكور تجربي شركت كند سوابق تحصيلي وي ٣٠ درصد محاسبه نخواهد شد و از داوطلبيني كه تاثير سوابقشان ٣٠ درصد است و ديپلم تجربي دارند جلو مي افتند گرچه بار علمي كمتري دارند . از شما خواهشمنديم صداي قشر آينده‌ساز ميهن را به گوش هاي شنوا برسانید
اااا۴۴۷۹۲۵۱۴:۴۶:۵۶ ۱۳۹۷/۵/۱
بااجراشدن تاثیر قطعی معدل فقط باعث پرشدن جیب موسسات و نخبه کشی میشن...
ناشناس۴۴۷۹۲۶۱۴:۴۷:۰۳ ۱۳۹۷/۵/۱
سلام این قانون تاثیر قطعی معدل =ظلم آقای بطاحی پاسخگو سوالات ما باش چرا به ۸۵ درصد دانش آموزان به اعتنا هستین و فقط به چند نفر از اعضای کمیسیون که به تعداد انگشتان یک دست هم نمیزسدتوجه میکنید اصلا شما تا حالا چیزی به عنوان خرد جمعی شنیدید یعنی ...
ساحل۴۴۸۱۸۱۱۵:۰۷:۰۱ ۱۳۹۷/۵/۱
جناب وزیر اصلا خبر نداره توی مدرسه ها چی میگذره انگار فقط میخوان با روح ما بازی کنن با قانونی که عین ظلم و ستمه
Mostafa۴۴۸۲۰۰۱۵:۰۸:۴۴ ۱۳۹۷/۵/۱
این قانون از بن ـو ریشه اشکال داره لطفا لغوش کنید
ارش۴۴۷۹۲۷۱۴:۴۷:۲۸ ۱۳۹۷/۵/۱
سلام جلوی قانون تاثیر قطعی معدل باید گرفته بشه و این قانون باید لغو بشه چون ناعادلانه هست و این که با توجه به این که نظام قدیم ها در کنکور ۹۸ حضور دارن و نصف داوطلب های کنکور رو تشکیل میدن و تمامی امتهانات نهایی اون ها با تقلب گسترده برگزار شده و تاثیر این نمرات ناعادلانه هست
یک ایرانی ناراضی ودلشکسته...۴۴۷۹۲۸۱۴:۴۷:۲۹ ۱۳۹۷/۵/۱
سلام از آنجایی که با همه اتفاقات پیش آمده آشنا هستید سخن کوتاه میکنم. من هم یک داوطلب کنکور ۹۸ هستم با پشتکارو درس خوان و مشتاق به تحصیل در رشته پزشکی.. فقط یک مطلب را میگویم آن هم اینکه آیا دولت ایران راضی است که امثال منِ درسخوان بخاطر محقق نشدن کوچکترین وازجهتی بزرگترین خواسته ام به زودی زود از ایران بروم؟!!؟ باور کنید خواب و خوراک نداریم چندشب است که فقط به رفتن ازایران فکر میکنم چون در کشور خودم با این قانونها حتی نمیتوانم در رشته مورد علاقه ام تحصیل کنم.. خواهشمندم پیگیر این موضوع باشید تا این بی عدالتی لغو گردد. والا من حتما به زودی از ایران میروم..
مرجان۴۴۷۹۲۹۱۴:۴۷:۳۱ ۱۳۹۷/۵/۱
تاثیر قطعی معدل یک ظلم در حق کنکوری ها بخصوص نظام قدیمی هاست لطفا به ما کمک کنید !آخرین فرصت ما برای شرکت در کنکور .من ن پول شرکت در ترمیم معدل رو دارم ن وقت اون رو .از یک طرفیم من در شهر کوچکی با بدترین دبیرها در دوران دبیرستان درس خوندم ک معدل متوسطی دارم و با این طرح من هرگز به رشته مورد علاقه م نمیرسم کجای دنیا دانش اموز رو از رفتن به رشته ی مورد علاقه ش منع میکنه که اینها در حال انجام اینکارند لطفا از حق ما نگذرید
شیوا۴۴۷۹۳۰۱۴:۴۷:۳۲ ۱۳۹۷/۵/۱
سلام.تاثیر قطعی معدل اصلا درست نیست.وقتی این تصمیم گرفته شده.ایا فکر کردن کسی که دیپلم سال 90گرفته و اون موقعه تاثیر مثبت اونم 15%بوده و به هر دلیلی بعد دیپلم نتونسته ادامه تحصیل بده الان با معدل 17 باید قید رشته های تاپ بزنه ؟؟آیا در مورد ترمیم معدل که فقط واسه سوم و چهار درس پیش دانشگاهی چی؟؟آیا کسی بخواد سال 99 کنکور نظام جدید بده و نظام قدیم هست اگر این قانون قطعی بشه نظام قدیم چطور ترمیم کنه؟؟یا اون شخص باید غصه بخورد .فقط الات راجب نظام جدید صحبت شده‌پس نظام قدیم چی؟؟شاهد هستین به دلیل بیکاری اکثرا باز کنکور میدهن‌ تا جبران کنند.حالا با معدل چه میشود .کنکور هرسال برای خوندن وجود دارد‌ولی معدل یکبار هست درسال نهایت ترمیم معدل هم یکبار صورت میگیرد.پس ملاک اصلی فقط باید کنکور باشد.نه نمره نهایی که تقلب همیشه بوده و خودم و بیشتر بچه ها شاهد بوده ایم .
مهدی۴۴۷۹۳۲۱۴:۴۷:۳۵ ۱۳۹۷/۵/۱
سلام و عرض ادب برخی از مسئولین با چه استدلال و منطقی از تاثیر قطعی معدل دفاع کردن؟؟؟با چه استدلالی حرف از قانون حذف کنکور میزنند در حالیکه این قانون 1. طبق ماده ۱۱ قانون سنجش و پذیرش دانشجو مصوب سال ۹۲، قانون حذف کنکور که مربوط به سال ۸۶ میباشد، لغو شده. 2. در قانون سنجش و پذیرش دانشجو هیچ الزامی به حذف کنکور نشده فقط گفته شده ۸۵ درصد پذیرش دانشجویان صرفا براساس سوابق تحصیلی باشه که این امر محقق شده. با چه عدالت و منطقی دانش آموزان مناطق محروم رو که حتی بعضی کلاساشون دبیر نداشته با دانش آموزان مناطق مرفه در یک سبد قرار میدن در حالیکه معدل اونا به مراتب از ما بهتر و بالاتره؟؟کسانی ک هزینه ترمیم معدل را ندارند چه کاری باید کنند؟؟آیل غیر از اینه م آموزش و پرورش با ترمیم معدل میخاد بودجشو جبران کنه؟؟؟آقای میرزاده طی مصاحبشون اعلام کردین بعضیا موافقن بعضیا مخالف و این طبیعیه من از شما سوالی دارم آیا برای ۸۵٪ مخالف میشه واژه "بعضی ها" رو بکار برد؟؟؟وه که چقدر راحت با کلمات بازی میکنند.دیگه بگذریم از تقلب ها فروش سوالات،تصحیح سلیقه ای و سطح امتحانات در مقایسه با کنکور.... ""اگر دستمزد افردی به نفهمیدن امری وابسته باشد ، فهماندن آن امر به آنها بسیار دشوار است"" قابل توجه مسئولین عزیز
ناشناس۴۴۷۹۳۴۱۴:۴۷:۴۰ ۱۳۹۷/۵/۱
سلام . ما خواستار لغو مصوبه ای هستیم که نتیجه اش چیزی جز به بطلان و به نابودی کشیده شدن سرنوشت میلیون ها نفره . مصوبه ای که به ضرر همه هس از معدل ۱۱ تا معدل ۲۰ چرا باید تصویب و عملی بشه . هدف از اجرای این مصوبه چیه؟؟؟ معدلی که هزار و یک اما اگر پشتشه . از یکسان نبودن سطح اموزش یک شهرستانی و روستایی محروم با یک دانش اموز و داوطلبی که فارغ التحصیل مدارس عالی و برتر هستن و تقلب سرجلسه و هزار و یک دلیل . معدل معیار خوبی برای ورود به دانشگاه نیس . باتصویب این قانون با سرنوشت مردم بازی نکنین . چیزی جز بدبختی نداره.
ناشناس۴۴۷۹۳۶۱۴:۴۷:۴۱ ۱۳۹۷/۵/۱
سلام ما بطور مجازی با هزاران هزار کامنت اعتراض کردیم ب این قانون ناعادلانه گویا نظراکثریت اهمیتی برای وزیر بزرگوارنداره دیشب در نشست خبری ایشون هییییچ توجهی ب حدود۴۰۰هزار داوطلب نظام ثدیم نکردند ایشون از امارهایی و بایییید مطلع باشن اظهاربی خبری میکنند و ب راحتی و با یک لبخند از کنار ما ردشدند پاسخ ها قانع کننده نبود چرا ک اصلا پاسخی ندادند چطور نظر۸۵درصد اهمیت نداره ؟؟؟؟؟مگر نمیگن ک ب ارمان های امام پایبند هستن؟؟؟؟؟مگر امام نفرمودن میزان رای ملت است؟
سعید۴۴۷۹۳۸۱۴:۴۷:۴۶ ۱۳۹۷/۵/۱
خواهان تاثیر مثبت معدل در کنکور هستیم و لغو تاثیر قطعی سوالات به صورت گسترده لو رفته چرا اب در اسیاب مافیا می کنید که هم محصولات تشریحی را به فروش برسانند هم تستی بازار دیگری به بازار الان اضافه نکنید نخبه کشی محض و نابرابری و ناامیتی در امتحانات نهایی بیداد میکند چطور میشود دانش اموزی در امتحان یک‌سال با دانش اموزی در امتحان سال بعد مقایسه شود ان هم یکی در روستا یکی در تهران بدون اعمال سهمیه ؟!؟!
زهرا۴۴۷۹۳۹۱۴:۴۷:۵۲ ۱۳۹۷/۵/۱
ایرادات بسیار زیادی به قانون تاثیر قطعی معدل بر کنکور وارد هست که هیچ کدام از مسئولین مخصوصا وزیر آموزش و پرورش جوابگو نیستند چون که واقعا جوابی ندارند و میدانند حق با ماست و به دلیل منافع زیادی که آموزش و پرورش میبرد به ما ظلم میکنند
ناشناس۴۴۷۹۴۴۱۴:۴۸:۰۹ ۱۳۹۷/۵/۱
ما دانش اموزان خواهان ازمونی عادلانه و در شرایط یکسان هستیم. سهمیه های بقیه کم نبود که این قانون ناعادلانه تاثیر قطعی معدل هم اضافه شده،ما همه داتش اموزان خواهان لغو این قانونیم.
پوریا۴۴۷۹۴۶۱۴:۴۸:۱۳ ۱۳۹۷/۵/۱
من واقعا متوجه نمیشم اقای بطحایی چگونه وزیرین که فقط یک بعد قضیه رو میبینن و از اون جالب تر اینکه خودشون ،خودشون رو نقض می‌کنن با حرف های ضد و نقیضی که میزنن من واقعا واقعا متاسفم شدم از اینکه ایشون وزیر آموزش و پرورش ما هستن و امید وارم هرچه زودتر تاثیر قطعی معدل لغو بشه و اینکه بنده با حذف کنکور موافقم ولی نه به این طریق و کورکورانه و نیازمند مشاوران نخبه و معلمان با تجربه و متخصص هست و نظام آموزش و پرورش ایران از بنیاد باید درست شه و در ایران کنکور حالا حالاها باقی خواهند ماند و اگر غیر ازاین بشود دزدی ها و دشمنی ها و مافیا و هرزآموزای صدا و سیما و.... بیشتر خواهد شد...
ناشناس۴۴۷۹۴۸۱۴:۴۸:۱۴ ۱۳۹۷/۵/۱
در صورتی می‌توانیم ادعا کنیم 30 درصد نمره نهایی را قطعی کنیم که بتوانیم امتحانات نهایی استاندارد و بدون تخلف برگزار کنیم.شما می‌بینید هر سال سؤالات امتحان نهایی لو می‌رود. وزارت آموزش و پرورش چطور می‌تواند امنیت امتحانات را بالا ببرد.این مصوبه راه تخلف در آموزش و پرورش را افزایش می‌دهد. با اجرایی شدن این قانون نمره فروشی در مدارس افزایش پیدا می‌کند و غیرانتفاعی‌ها هم دیگر شرایط خاص تری برای ثبت نام دانش‌آموزان در نظر می‌گیرند و البته شهریه‌های غیرانتفاعی‌ها هم افزیش پیدا می‌کند.
زهرا۴۴۷۹۴۹۱۴:۴۸:۱۴ ۱۳۹۷/۵/۱
این یه ناعدالتیه بزرگه.مگه ما نظام قدیمیا آدم نیستیم؟!این اخرین شانس ماست شما حق ندارین ما رو نابود کنید
آرمین۴۴۷۹۵۰۱۴:۴۸:۱۵ ۱۳۹۷/۵/۱
سلام نه به تاثیر #قطعی سوابق تحصيلي در کنکور به دلایل مختلف از جمله : متضرر شدن معدل های بالا حتی معدل های بیست از این طرح 2- سلیقه ای تصحیح کردن امتحانات 3- عدم تفکیک مناسب دانش اموزان با سوالات نهایی 4- دامن زدن و افزایش درآمد مافیایی کنکور 5- ضایع شدن حق مجدد بازگشت کسانی با معدل های پایین . 6- تبعیض مابین دیپلمه های قبل از 84 و بعد از 84 . 7- لو رفتن سوالات و آشکار شدن آن در رسانه ملی 8- درآمد میلیاردی آموزش و پرورش از اجرای این طرح و ده ها دلیل موجه و عقلانی دیگر . ما خواهان تاثیر #مثبت سوابق تحصيلي در کنکور هستیم
سجاد۴۴۷۹۵۲۱۴:۴۸:۱۷ ۱۳۹۷/۵/۱
ما دانش اموزان اين سرزمين و اينده سازان اين كشور انتظار داريم تا صداي مارا به گوش مسوولين برسانيد تاثير قطعي سوابق تحصيلي يعني ظلم و گاميست در جهت نابودسازي استعداد ها وانگيزه باورها و تلاش هاي انسان هايي خالص و نوجوان براي ساختن اينده و شخصيت شان گسترده بودن تقلب در امتحانات نهايي،سليقه اي تصحيح شدن ورقه ها،لو رفتن و فروش سوالات عدم غربالگري مناسب اين امتحان همه دلايلي براي غير منطقي و ناعادلانه و ظالمانه بودن تاثير قطعي معدل است تاثير قطعي معدل امري بسيار خطرناك و زيان بار است كه اثرات منفي ان بعد از كنكور مشخص خواهد شد از شما اصحاب رسانه خواهشمنديم رسالت خود مبني بر اگاهي رساني و بلند كردن صداي حق را ادا كنيد چند دليل براي ناعادلانه بودن تاثير قطعي معدل ١-تقلب گسترده در حوزه ها و عدم مراقبت مناسب از دانش اموزان ٢-لو رفتن سوالات در سالهاي ٩٥،٩٦ كه اكثر داوطلبان كنكور سال اينده ديپلمشان را در اين سالها اخذ كرده اند ٣-بودن دانش اموزان با معدل هاي پايين كه كنكور را فرصت جبران براي خود ميبينند مثل اقاي رستگار رحماني رتبه ١ كنكور ٨٨ و١ دستياري(اگر براي مثال زمان ايشان تاثير معدل قطعي بود الان احتمالا كارگري ميكرد) ٤-عدم برابري نوع تاثير سوابق تحصيلي داوطلبين نظام قديم و جديد براي مثال داوطلبين نظام قديم با شركت در دو امتحان نهايي ٣٠ درصد سوابق تحصيلي ميگيرند ولي داوطلبين نظام جديد با يك امتحان نهايي ٣٠ درصد تاثير سوابق تحصيلي ميگيرند ٥-عدم برابري حجمي و سطحي و كمي و كيفي كتب اموزشي نظام جديد و قديم ٦-دور زده شدن اين قانون و برابر نبودن سوابق تحصيلي براي همه ديپلمه هابراي مثال اگر كسي ديپلم رياضي باشد و كنكور تجربي شركت كند سوابق تحصيلي وي ٣٠ درصد محاسبه نخواهد شد و از داوطلبيني كه تاثير سوابقشان ٣٠ درصد است و ديپلم تجربي دارند جلو مي افتند گرچه بار علمي كمتري دارند و دلايل بسيار ديگر از شما خواهشمنديم با مصاحبه و گفتگو با مسولان ذي ربط صداي قشر اينده ساز ميهن را به گوش هاي شنوا برسانيد
مهدي درويشي۴۴۷۹۵۳۱۴:۴۸:۲۰ ۱۳۹۷/۵/۱
سلام و وقت بخير من مهدي درويشي دانش آموز دبيرستان سمپاد (استعدادهاي درخشان) تهران هستم. به شما پيام دادم تا درخواست كنم از جناب بطحايي درباره تاثير قطعي معدل بر كنكور سوال كنيد. ايشان موظف هستند درباره آسيب اين مصوبه پاسخ بدهند. لطفاً توجه كنيد كه اين صرفاً براي تعدادي افراد و موسسات سود آور است و حدود سه ميليون دانش آموز را در معرض آسيب جدي قرار مي دهد. اين مصوبه به علت نبود بسترهاي امنيتي كافي در اجراي آزمون هاي در سطح آموزش و پرورش (آزمون نهايي)، افزايش تعداد كنكور چندمي ها - كه اين گروه در مقايسه با كنكور اولي ها بار مالي بسيار سنگيني بر سرمايه كشور هستند-اشباع متخصصين رشته هاي پر درآمد، هجوم متخصصين رشته هايي چون مهندسي به رشته هاي علوم تجربي جهت كسب درآمد و... دچار اشكال بوده و ظلمي آشكارا به نظام آموزشي و آينده كشور است. متشكرم مهدي درويشي Mdarvishi1@cougars.ccis.edu
ناشناس۴۴۷۹۵۵۱۴:۴۸:۲۷ ۱۳۹۷/۵/۱
سلام من یکی از85%کنکوری هایی هستم که باطرح قطعی شدن تاثیرمعدل مخالفم چراکه تقلب های گسترده ای دراین حوزه صورت میگیره وبی دقتی هادرتصحیح اوراق امتحانی وارج قائل شدن برای مدارس سمپادونمونه دولتی و...واینکه شرایط اموزشی درهمه مدارس برابرنیست من معلم هایی دارم که اصلا درس بچه هاونمره هاشون براشون مهم نیست.ازشمادرخواست میکنیم که فرداازحقوق دانش اموزانی دفاع کنیدکه قراره اینده ی این مملکت روبسازندواینکه ماامسال امتحان نهایی داشتیم معلمامیگفتن بهمون بچه هامااونجابودیم ومیدونیم که مصححین زیادحوصله ندارن نوشته های شماروبخونن شماحتمابایدخوش خط وعین متن کتاب روحفظ کنید حالابه نظرتون امتحانات نهایی عدالت روبین بچه ها برقرارمیکنه ومیتونه استعدادهاروجداکنه??????? باتشکراززحمات گرانقدرشماعزیزان
دانش آموز۴۴۷۹۵۹۱۴:۴۸:۳۸ ۱۳۹۷/۵/۱
لطفا صدای ما رو به گوش مسئولین برسونید این قانون قابلیت اجرا شدن نداره چون تقلب های گسترده ای در سطح کشور در امتحانات نهایی میشه،همه از شرایط یکسان آموزشی برخوردار نیستند در این قانون حتی معدل های ۲۰ هم متضرر میشن و به نفع کسایی میشه که از رشته های دیگه میان تجربی کنکور میدهند یا دیپلمه های سال ۸۴ به قبل که نمرات نهایی براشون لحاظ نمیشه این چه قانونیه که اینقدر نقص داره آخه؟ ما دانش آموزا میدونیم کنکور بده ولی تاثیر قطعی معدل بدتره و با شرایط فعلی آموزش پرورش که امتحانات نهاییش امنیت کامل نداره و‌در سه سال نیست ما حاضریم که کنکور سرنوشتمون رو‌مشخص کنه آقای خدایی گفتن این قانون ایرادات فنی داره و‌وقتی ایشون این حرف رو‌یزنند یعنی این قانون فاجعس لطفا ب گوش مسئولین برسونید تا از بروز این فاجعه جلوگیری کنند
Ali۴۴۷۹۶۱۱۴:۴۸:۵۴ ۱۳۹۷/۵/۱
سلام...الان اکثر داوطلب‌ها بجز عده‌ای ک از قضیه خبردار نیستن با این قانون ظالمانه مخالفن بعد وزیر ما میاد میگه من نمیدونسم اینقد مخالف داشته این قانون...واقعا قرار نیست تو این کشور حق به حق داربرسه؟؟؟این قانون به ضرر ۹۹درصد داوطلبا تموم خواهد شد اما نباید بزاریم این قانون به مرحله‌ی اجرایی برسه از همه داوطلب‌ها میخام تا اخرش کنار هم باشیم و مطمئن باشید کسایی ک خواستار این قانون ظالمانه هستن زورشون به این همه داوطلب نمیرسه...یاحق
mari۴۴۷۹۶۳۱۴:۴۹:۰۴ ۱۳۹۷/۵/۱
سلام،اقای وزیراموزش پرورش در اخرین مصاحبه خود کاملا یک طرفه مصاحبه کردن و اصلا حرفی از ضررها وآسیب های این قانون وکم کاستی های آن نزدند...ایشان حرفی از نظام قدیم نزدندوتعداد400هزار دانش اموز را نادیده گرفتند..مابارها سوالاتمان را به صورت مجازی و در تلویزیون اعلام کردیم وایشان به هیچ یک از آنها پاسخگو نبودند..قاعدتاوزیر اموزش وپرورش باید ازنظرسنجی های سازمان خودآگاه باشد وایشان میگفتندکه نمیدانستم 85درصد مخالفندکه این دور از شان یک مقام اجرایست..نگفتند که سوال ها بارها لورفته..وقتی در 2 3 سال اخیر نتوانستند امنیت امتحان نهایی را تامین کنند چطور دراینده میخواهند کنند ضمن اینک برگه ها کاملاسلیقه ای صحیح میشود..ماخواستار این هستیم که اقای وزیردر رسانه ملی یک مصاحبه بانماینده ما داشته باسد ویه ابهامات موجود پاسخ دهد..وبه این قانون گریزی ورفتارهای بچه گانه خاتمه دهد..امیدوارم حامی ما دانش اموزان باشید که حقمان رابگیریم..(نه به تاثیرقطعی سوابق تحصیلی)
مریم۴۴۷۹۶۴۱۴:۴۹:۰۷ ۱۳۹۷/۵/۱
سلام چرا اعتراض ما دانش آموزها رو کسی نمیخواد بشنوه. آقا مخالف صددرصد باتاثیر مستقیم معدل درکنکور هستیم
ااین۴۴۷۹۶۶۱۴:۴۹:۱۷ ۱۳۹۷/۵/۱
سلام لطفا صدای مظلوم‌دانش اموزان رو در رابطه قانون ظالمانه و ناعادلانهی تاثیر مستقیم معدل در کنکور به گوش نمایندگان مجلس برسونین؛این چند روز هر چه فریاد زدن وزیر اموزش و پروش و کمیتهی سنجش گوششون رو بسته نگه داشتن و اصلا توجه نمیکنن:جایگزین کنکور باید ازمونی عادلانه باشه نه اینکه امتحان نهایی که هزاران ان هزار تقلب قبل و بعد و حین ازمون میشه:۳۰ در صد تاثیر مستقیم یعنی نابودی دانش اموزان‌حتی کسانی که معدل ۲۰ دارن:این قانون برای همه احرا نمیشه مثلا دیپلمه های قبل سال ۸۸ و یا کسانی که از رشتهای ریاضی در تجربی ازمون‌میدن و همین کار اگه بچه ی من‌همه رو هم‌صد برنه و معدلش ۱۹ باشه رتبه ی کنکورش بسیار بد نیشه:این یعنی نخبه کشی در روز روشن "خواعشا ندارین مافیای کنکور بازم اسیب به بچه ها برنن :لا لین کارسون بچه ها بجای استرس کنکور"استرس امتحان نهایی هم دارن و اینکه تقلب های اشکار باعث دلسردیشون شده و میشه
محمدرحمتی۴۴۷۹۶۷۱۴:۴۹:۲۱ ۱۳۹۷/۵/۱
لطفا به داد دانش آموزان کنکور 98 برسید تاثير قطعي سوابق تحصيلي گاميست در جهت نابودسازي استعداد ها وانگيزه باورها و تلاش هاي انسان هايي خالص و نوجوان براي ساختن آينده و شخصيتشان گسترده بودن تقلب در امتحانات نهايي، سليقه اي تصحيح شدن ورقه ها، لو رفتن و فروش سوالات عدم غربالگري مناسب اين امتحان همه دلايلي براي غير منطقي و ناعادلانه و ظالمانه بودن تاثير قطعي معدل است تاثير قطعي معدل امري بسيار خطرناك و زيان بار است كه اثرات منفي ان بعد از كنكور مشخص خواهد شد از شما اصحاب رسانه خواهشمنديم رسالت خود مبني بر اگاهي رساني و بلند كردن صداي حق را ادا كنيد چند دليل براي ناعادلانه بودن تاثير قطعي معدل ١-تقلب گسترده در حوزه ها و عدم مراقبت مناسب از دانش اموزان ٢-لو رفتن سوالات در سالهاي ٩٥،٩٦ كه اكثر داوطلبان كنكور سال اينده ديپلمشان را در اين سالها اخذ كرده اند ٣-بودن دانش اموزان با معدل هاي پايين كه كنكور را فرصت جبران براي خود ميبينند مثل اقاي رستگار رحماني رتبه ١ كنكور ٨٨ و١ دستياري(اگر براي مثال زمان ايشان تاثير معدل قطعي بود الان احتمالا كارگري ميكرد) ٤-عدم برابري نوع تاثير سوابق تحصيلي داوطلبين نظام قديم و جديد براي مثال داوطلبين نظام قديم با شركت در دو امتحان نهايي ٣٠ درصد سوابق تحصيلي ميگيرند ولي داوطلبين نظام جديد با يك امتحان نهايي ٣٠ درصد تاثير سوابق تحصيلي ميگيرند ٥-عدم برابري حجمي و سطحي و كمي و كيفي كتب اموزشي نظام جديد و قديم ٦-دور زده شدن اين قانون و برابر نبودن سوابق تحصيلي براي همه ديپلمه هابراي مثال اگر كسي ديپلم رياضي باشد و كنكور تجربي شركت كند سوابق تحصيلي وي ٣٠ درصد محاسبه نخواهد شد و از داوطلبيني كه تاثير سوابقشان ٣٠ درصد است و ديپلم تجربي دارند جلو مي افتند گرچه بار علمي كمتري دارند
حسین۴۴۷۹۶۸۱۴:۴۹:۲۲ ۱۳۹۷/۵/۱
فریاد بچه ها رو به گوش مسؤولین برسونید. کمک کنید این قانون ظالمانه برداشته بشه. امید رفته ما رو برگردونید. قانون تاثیر قطعی یک ظلم آشکاره.یک بی عدالتی محض.
E...۴۴۷۹۶۹۱۴:۴۹:۲۷ ۱۳۹۷/۵/۱
این قانون باعث میشه کسانی که مثل من غیر حضوری درس خوندن چون معلمهاش چیزی بلد نبودند.بابا به داد مابرسید معلمهای مدرسه ما سر کلاس می نشستند خاطره تعریف میکردن آخر کلاس هم میگفتن اونایی که میخوان قبول بشن بیان سر کلاس خصوصی من تا بتوننتو نهایی ها 10 بگیرن باز هم دم خودم گرم که با خوندن کتاب به صورت غیر حضوری تونستم معدل 19 بشم .حالا این معدل 19 باوجود100هزار دانش آموزی که در مناطق مرفه زندگی کردند البته بیشترشون؛ و تونستن 20 بشن از اونا عقبتر می افتم .تازه معدل 20 ها هم خوشحال نباشند چون برای قبل سال 84 معدل لحاظ نمیشه و 65هزار نفرن .پس در کل معدل به ضرر همه است.این بی عدالتیه محضه که من نتونم دانشگاه برم و به هدفم برسم .با وجود وضعیت مالی بد خانواده کلی هزینه کردم برای کتابهام .ما خواهان تاثیر مثبتیم
رضا۴۴۷۹۷۰۱۴:۴۹:۲۹ ۱۳۹۷/۵/۱
خواهش میکنم به فکر کسانی که در خونواده های ضعیف و فقیر زندگی میکنن و شاید این کنکور تنها راه نجات اونهاست باشین
ناشناس۴۴۷۹۷۱۱۴:۴۹:۳۱ ۱۳۹۷/۵/۱
سلام. وقت شما بخیر. من یک داوطلب کنکور 98 هستم و از شما خواهش دارم که جلوی این بی عدالتی بایستید و از ما دانش آموزان حمایت کنید تا حق خود را بگیریم. ما دانش آموزان نظام جدید هستیم که هر سال و هر سال محکوم بودیم به مطالعه کتاب های پر از اشکال و ایراد. در ضمن ما حتی امسال که داوطلب کنکور هستیم هم کتاب وزارتی در اختیار نداریم و با همه این شرایط و هزار چیز دیگر که بر روی ما آزمایش شده این همه بلای دیگری است که قرار است بر سر ما بیاورند. قوانین ناگهانی که مسئولین یک شبه میگیرند و به ما حتی لحظه ای فکر نمیکنند. فرزندان خودشان کجا هستند؟در حق فرزندان خودشان اگر همچین چیزی رخ دهد چه واکنشی خواهند داشت؟ کمی ما را درک کنید. فشار روحی امتحانات و درس ها و کنکور کم بود؟ که این اضطراب را هم به دل مشغولی های ما اضافه میکنید؟ لطفا لطفا لطفا از ما حمایت کنید تا با نیروی بیشتری درس بخوانیم و امید به تحقق اهداف خود داشته باشیم و بیشتر و بهتر برای رسیدن به هدف های والای خود تلاش کنیم.
کنکوری۹۸۴۴۷۹۷۳۱۴:۴۹:۳۴ ۱۳۹۷/۵/۱
خواهش میکنم همه همکاری کنیم، این اینده ماعه،خواهش میکنم حمایتمون کنین ما جوونای این مملکتیم امید و دارن ازما میگیرن تورو به علی ابن موسی الرضا حمایت کنین، نذارین نابود شیم #نه_به_تاثیرقطعی_معدل_
مهدی۴۴۹۰۷۱۱۸:۴۹:۵۴ ۱۳۹۷/۵/۱
من مخالف 100درصدی این اتفاقم با تایید این قانون بد بختی و نا امیدی مرا تایید می کنید.
ناشناس۴۴۷۹۷۴۱۴:۴۹:۳۹ ۱۳۹۷/۵/۱
سلام ما دانش آموزان تنها امیدمان این است که دیوان عدالت و شفافیت جلوی این بی عدالتی فاحش رابگیرد و نگذارد دانش آموزان قربانی این قانون ناعادلانه و ظالمانه شوند.
ناشناس۴۴۷۹۷۵۱۴:۴۹:۴۵ ۱۳۹۷/۵/۱
سلام چرا کسی که معدلش 19/50 شده باید بخاطر نیم نمره از ایندش و علاق دست بکشه و نتونه سه رشته ی برتر تجربی یعنی پزشکی دندون و دارو قبول شه ؟ مگه 85 درصد دانشگاه ها الام بدون کنکوردانشجو پذیرش نمیکنن؟ پس دیگه چه لزومی داره معدل تاثیرش قطعی شه؟ وزیری که از خواست 85 درصد داوطلبا مبنی بر تاثیر مثبت سوابق تحصیلی طبق گزارش سازمان سنجش بی اطلاعه، چطور میتونه ژست تلاش واسه به نشاط رسوندن فضای اموزشو بگیره؟ این وزیر نماینده دانش اموزا و معلمینه هم وضع حقوقی معلمین و هم وضع تحصیلی دانش اموزا داره با تدابیر بی خردانش بهم می ریزه، و ایشون تو تلویزیون لبخند ملیح میزنه و فقط میگه "اگه موانع رفع بشه" به فلان هدفمون می رسیم، ایا "خود وزیر'' الان ''یکی از موانع نیس؟" #نه_به_تاثیر_قطعی_معدل_در_کنکور_98
طه۴۴۷۹۷۶۱۴:۴۹:۴۷ ۱۳۹۷/۵/۱
واقعا باید تجدید نظر کرد.آموزش پرورش قابلیت و ظرفیت این را ندارد.همین سال قبل امتحان های لو رفت.ایا اتفاقی افتاد؟آیا معذرتی خواهی کردند؟آیا جبران کردند؟آموزش پرورش نمی تواند شرایط را اماده کند و نمی تواند با آزمون تشریحی یک میلیون دانش آموز رو جدا سازی کند نمی تواند نمی تواند
عماد۴۴۷۹۷۷۱۴:۴۹:۴۷ ۱۳۹۷/۵/۱
تاثیر قطعی سبب تشویش ذهنی دانش اموزان شده و باعث میشود ما نتوانیم خود را حتی در ازمون ها محک بزنیم
هادی۴۴۷۹۷۹۱۴:۵۰:۰۱ ۱۳۹۷/۵/۱
سلام .خواهش میکنم این قانونو لغو کنین شما چرا اخرین فرصت یه دانش آموزو میگیرین یه فرصت برا جبران روزایی که نتونسته خوب بخونه ..خواهش میکنم کاری نکنین به ضرر اونایی که وضع مالیشون خوب نبود هم کار میکردن هم درس میخوندن بشه ..ما به اندازه کافی تو زندگی بدبختی داشتیم من چن ماهه شروع کردم درس میخونم از وقتی که قطعی بودن معدلو فهمیدم حالم بد شده شبو روز ندارم من وضع مالی خوبی ندارم برا ترمیم معدلم تورو خدا همه رو در نظر بگیرین همه ادما شرایطشون یکی نیس ....اونی که معدلش خوبه حتما برا کنکورم خوب میخونه لااقل فرصتو از ما که فقط امیدمون کنکوره نگیرین ..
فاطمه۴۴۷۹۸۰۱۴:۵۰:۰۲ ۱۳۹۷/۵/۱
سلام. لطفا صدای ما کنکوری ها باشید ، وزیر آموزش و پرورش دیشب در گفتگوی ویژه خبری هیچ اشاره‌ای به پشت کنکوری ها که نظام قدیم هستیم نداشتند ، گویا نمی دونند که همه ساله حدود نیمی از داوطلبان کنکور پشت کنکوری هستن. ما که پارسال یا سال های قبل تر امتحان نهایی دادیم سوال های امتحانات لو می رفت ضمن اینکه ما اطلاع نداشتیم که قرار هست تاثیر نمرات نهایی نهایی قطعی بشه ، و اینکه تصحیح اوراق امتحانات نهایی سلیقه ای هست.
مریم۴۴۷۹۸۱۱۴:۵۰:۰۷ ۱۳۹۷/۵/۱
در این وضعیت مملکت این چ تلنگری بود ک بر ما زدند...گرانی ها کم نیست هر روز یک مصوبه تصویب میکنند و بر ملاج ما میزنند...سرم درد میکند!صدای اعتراضمان گوش آسمان را کرکرده و مخاطبمان میگویدصدا کم است...امروز ترمیم معدل میکنند!با اعداد و رقمها معادله سازی میکنن..آیا فردا هم تضمین میکنند..
علیرضا۴۴۷۹۸۲۱۴:۵۰:۱۱ ۱۳۹۷/۵/۱
سلام من یک دانش آموزازروستاهستم میدونم این قانون تاثیرقطعی معدل چه ضررهایی دارد ،میخوام بدونم آیاکسانی که دربهترین مدارس درس میخوانندبامن که درروستادرس میخوانم برابرهستند؟آیاامکانات آموزشی برای مایکسان است؟من تمام سال کارکردم کتاب خریدم اگرچه عدالت آموزشی نیست ولی من میخواهم دربهترین رشته تحصیل کنم چرااین قانون رودوباره تصویب کردن درحالی که سال95لغوشده است ،آزموده راآزمودن خطاست آهای مسئولین من بااین همه مشکلات بازهم میخواهم برای جامعه مفیدباشم چرااجازه نمیدهید؟ باتشکرازوجدانهایی که بیدارند.
عرفان۴۴۷۹۸۳۱۴:۵۰:۳۰ ۱۳۹۷/۵/۱
سلام قانون تاثیر معدل یک فاجعه و نخبه کشی است باتوجه به امنیت ضعیف امتحانات نهایی در سال های اخیر و لو رفتن سوالات به هیچ وجه معیار خوبی برای پذیرش دانشجو نیست این قانون ضعف های بسیار زیادی دارد که ابتدا باید این ضعف ها برطرف شود و سپس ب اجرا گذاشته شود برای مثال باید سطح امنیت و سوالات امتحان نهایی بالا برد سپس اجرا شود با اجرای این قانون آینده ده ها هزار دانش اموز تباه میشود بخاطر یک قانون ک مملو از اشتباه و نقص است
رویا۴۴۷۹۸۴۱۴:۵۰:۵۲ ۱۳۹۷/۵/۱
نه به تاثیر قطعی.لطفا با ما بازی نکنید
ناشناس۴۴۷۹۸۵۱۴:۵۱:۰۴ ۱۳۹۷/۵/۱
این مصوبه ظلم در حق همست چ برای معدل ۲۰چ معدل۱۰.. لطفا اعتراض مارو بشنوید و اجازه اجرای چنین قانونی رو ندین.... #تاثیر_قطعی_معدل_را_لغو_کنید #85درصد_داوطلبان_مخالف_تاثیر_قطعی_هستند
maral۴۴۷۹۸۶۱۴:۵۱:۱۴ ۱۳۹۷/۵/۱
سلام من تو روستا زندگی میکنم ب زحمت اعضای خانواده رو راضی کردم ک برم نزدیک ترین مدرسه شهر علاوه بر درس کلی مسولیت خونه رو دوشم بود معدلم بالا نشده ولی ایا منه معدل پایین حق ندارم برای ایندم تلاش کنم؟ ینی بخاطر معدل پایین میخواید من و هزار نفر شبیه منو از رسیدن ب هدف محروم کنید؟ این چ عدالتیه ک خون ماروکردید تو شیشه؟ انقد ب ما استرس وارد کردید کمرمون شکست اگه اموزش و پرورش واقعا وجود داره ما باید با ارامش درس بخونیم ن دو هفته التماس وزیر و مسولین کنیم ک تورو قران حق خودمونو ب خودمون پس بدید امتحان نهایی معیار درستیه برا سنجش دانش اموز؟من ک بابام پول نداشت سوالات نهایی رو برام بخره سرمو بذارم بمیرم؟؟؟ قسم ب فاطمه زهرا من خودمو برا امتحان نهایی فیزیک کشتم با امکانات صفر شدم دوازده بقیه خریده بودن سر ده دقیقه جلسه خالی شد چرا مارو زجر میدید؟ #میزان_رای_ملت_است #ایران_رستگاررحمانی_کم_ندارد
mohanna۴۴۷۹۸۸۱۴:۵۱:۲۷ ۱۳۹۷/۵/۱
سلام نمیشه ب صورت حضوری اعتراض کنیم اخه اعتراضات مجازی تو این چند روز به هیچ جایی نرسید شاید با اعتراضات حضوری بتونیم موفق بشیم
محمد۴۴۷۹۹۰۱۴:۵۱:۴۳ ۱۳۹۷/۵/۱
نه به تاثیر قطعی معدل در کنکور که ظالمانه است تاثیر قطعی معدل اشتیاه است چون عدالت اموزشی در هم جای کشور قطعا یکسان نیست چون مشکل تراز بندی دارد چون استرس کنکور را دوبرابر میکند چون بسیاری از ما پول ترمیم معدل نداریم چون سوالات امتحانات نهایی لو میرود مثل پارسال که به اذعان خود اموزش و پرورش لو رفت چون اگر کنکور بد است تاثیر معدل فاجعه است چون هشتاد و پنج دصد از داوطلبان طبق نظر سنجی رسمی سازمان سنجش با تاثیر سوابق تحصیلی مخالف اند چون.........
پارسا۴۴۷۹۹۱۱۴:۵۱:۴۵ ۱۳۹۷/۵/۱
من 18 سالمه وسال 98 کنکور دارم و نمیتونم با زبونم بگم که با تصویب این قانون سراسر بی عدالتی چقققدر انگیزمو از دست دادم. این کار اموزش و پرورش نخبه کشی محضه
حداد۴۴۷۹۹۲۱۴:۵۱:۴۸ ۱۳۹۷/۵/۱
با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما تاثیر قطعی معدل در کنکور ۹۸ باید لغو شود به دلیل نبودن امنیت در حفظ سوالات در امتحانات نهایی و گسترده بودن تقلب و فراهم بودن ابزارهای لازم برای این کار. اینکه تقلب شده و خیلی از مسئولین محترم آن را انکار میکنند جای تعجب بسیار دارد!با بودن ابزارهایی همانند پیامرسان ها و....این امر دور از تصور نمیباشد.چه بسیار اند دانش آموزانی که در زمان امتحانات نهایی دچار بیماری شده اند و نتیجه ای مطلوب کسب نکرده اند و بودن تاثیر قطعی یعنی فرصت جبران از آنها گرفته خواهد شد.چه بسیار اند دانش آموزانی که در زلزله ی مهیب سال اخیر کتب درسی خود را از دست دادند و در امتحانات مشکلات فراوانی داشتند و تنها دادن سهمیه در کنکور نمیتواند چاره ساز کار آنها باشد.در ضمن کلام باید گفت این قانون به دلیل مشکلات فنی که دارد به نفع هیچ یک از دانش آموزان اعم از معدل ۱۰ الی ۲۰ نخواهد بود. تقاضای پیگیری موثر را داریم. با تشکر فراوان
فرهاد۴۴۷۹۹۳۱۴:۵۱:۵۱ ۱۳۹۷/۵/۱
این قانون ظلم بزرگی است به ما پشت کنکوری ها لطفا کمک کنید. نه به تاثیر قطعی تاثیر معدل در کنکور
ناشناس۴۴۷۹۹۵۱۴:۵۱:۵۶ ۱۳۹۷/۵/۱
ایا ب بچه های ک وضع مالیشون خوب نیست و توی روستا ها یا شهر های کوچیک درس میخونن توجهی شده؟ اونایی ک با امکانات کمی درس میخونن اونا چجوری میتونن مقایسه شن با اونایی ک با تخته ی هوشمندو بهترین معلما درس میخونن. یا امتحان های کشوری ک هر سال لو میره و فروش میره ایا این حق کشی نیس؟ نگزارید هزاران گل ک میتونن شکوفا بشن رو پر پر کنند
مریم۴۴۷۹۹۷۱۴:۵۲:۱۰ ۱۳۹۷/۵/۱
ما خواهان لغو این قانون ناعادلانه هستیم. ما ارامش خاطر و درس خوندن و رقابت سالم میخوایم. چرا باید کسیکه میخواد گذشترو جبران کنه و درس بخونه مانع واسش ایجاد میکنید. پس چجوری شماها به جوونا اهمیت میدید. #نه_به_تاثیر_قطعی_معدل
ناشناس۴۴۷۹۹۸۱۴:۵۲:۱۶ ۱۳۹۷/۵/۱
هزینه ترمیم معدل برای کسی که به فرض اکثر نمرات سوم دیرستانش را خوب نداده میدانید چه قدر میشود؟اینکه میگویم خوب نداده یعنی مثلا هفده...با توجه به این مسخره باری هایشان که همه را بر سر گرفتن نمره بیست طماع کرده اند...اصلا این ها به کنار...ان موقع که امتحانات نهایی مهم نبود زیاد سوالات در سطح کشوری لو میرفت حال چه؟قرار است باز چقدر سوالات لو برود و برخی نخوانده بیست بگیرند؟ اهان ...این الان عدالت اموزشیست...اصلا معدل نوزده بیست هم با ترمیم معدل گرفتیم...حتی در کنکور هم درصدهای قابل قبولی زدیم....قبول نشوبم چه؟بااین محاسبات ساده که هر کسی که کمی ریاضی خوانده میتواند بفهمد حتی با وجود معدل و درصد بالا امکان قبولی در رشته های تاپ نیست چه؟به چه انگیزه ای دیگز ادامه دهیم؟؟؟؟
ناشناس۴۴۸۰۰۱۱۴:۵۲:۳۲ ۱۳۹۷/۵/۱
اینکه در کنکور ۹۸ سوابق تحصیلی قطعی شود ظلم است.چون بدون اطلاع قبلی به دانش آموزان نظام قدیم بوده است.هم چنین نظام جدیدی ها همه از یک آموزش برابر استفاده نمیکنند.برخی ها در بهترین مدارس و زیر نظر بهترین معلم ها درس میخوانند.کسی که معلم و آموزش بهتری دارد مشخص است که امتحانات نهایی اش را هم بهتر میگیرد.درحالی ک در کنکور با سهمیه بندی مناطق این نقص برطرف شده
حسین۴۴۸۰۰۳۱۴:۵۲:۴۳ ۱۳۹۷/۵/۱
بچه های کنکوری امروز فردای این کشور رو میسازند.سطح علمی یک کشور اقتدار وقدرت اون کشور رو نشون میده.نذارین با تاثیر قطعی سوابق تحصیلی فردای جوان های این سرزمین از بین بره.نذارین نخبه کشی بشه.نذارین استعداد ها و علایق نابود بشه این قانون به نفع هیچکس نیست
ناشناس۴۴۸۰۰۴۱۴:۵۲:۴۳ ۱۳۹۷/۵/۱
واقعا ارزششو داره این همه دانش اموز اذیت بشن؟ما الان باید درسمونو با خیالت راحت میخوندیم.اقای وزیرم جوری صحبت کردن دیشب ک انگار ن انگار این همه مخالف وجود داره.انگار همه ی ما موافق بودیم و فقط منتظر تصویب این قانون بودیم.واقعا این همه مخالفت دیده نشد؟؟؟یا اصلا ایشون توجهی نکردن.بله دیگه وقتی ایشون از ۸۵ درصد مخالفت دانش اموزا با تاثیر قطعی معدل خبر نداشتن چ انتظاریه ک از این مخالفتا خبر داشته باشن.اگه هم داشته باشنم لابد اهمیتی نمیدن
جواد۴۴۸۰۰۵۱۴:۵۲:۴۵ ۱۳۹۷/۵/۱
خواهش میکنن تاثیر معدل در کنکور و حذف کنید این واقعا ظلمه مایی ک تو منطقه محروم کشور هستیم و معلمای خوبی نداشتیم و نتونستیم نمرهای خوبی بگیریم حالا باید با کسایی ک بهترین معلم ها رو دارن و دغدغه مالی هم ندارن رقابت کنیم این مملکت رستگار رحمانی کم نداره.کسی ک با معدل ۱۲میاد و یکی از نخبه های کشور میشه ما باید با کسایی رقابت کنیم ک قبل امتحان سوالا رو خریده بودن(سوالها لو رفته بود)رقابت کنیم.واقعا این چجور امتحان نهایی ک قبل از امتحان بچها سوالا رو دارن.بد اونوخ اموزش پرورش میخواد با همین امتحان هایی ک سوالاش قبل امتحان لو میره ما رو بسنجه
ناشناس۴۴۸۰۰۷۱۴:۵۲:۵۲ ۱۳۹۷/۵/۱
#ما به حمایت شما نیاز داریم آینده دانش اموزانی که با تمام تلاش خود میخواهند زندگی خود و خانواده اشان را تغییر دهند و درس بخوانند در خطر است خیلی از دانش اموزان امیدشان به کنکور و تحصیل کردن است که الان با تصویب این قانون به ناعادلانه ترین امتحان زندگیشان تبدیل شده است و تمام امیدشان نقش براب شده من خودم دانش اموز کنکوری هستم و از روزی که صحبت این قانون شده است دست از درس خواندن کشیده ام و ناامید شده ام.... من نظام قدیمی هستم که تنها یک سال دیگر فرصت عوض کردن زندگی ام را دارم اما میخواهند این فرصت اخر را از ما بگیرند حق دانش اموزانی که به قول خودشان اینده و سرمایه مملکت هستند پایمال خواهد شد لطفا مارا حمایت کنید.... #نه_به_تاثیر_قطعی_معدل_در_کنکور_سراسری #نه_به_بی_عدالتی .............ای که دستت میرسد کاری بکن............
سینا۴۴۸۰۰۸۱۴:۵۲:۵۲ ۱۳۹۷/۵/۱
اگر واقعا میخوان کنکورو حذف کنن برن مشخص کنن مثلا در سال 1405 امتحانات نهایی تاثیر 30درصد قطعی خواهد داشت نه اینکه امسالی که من میخوام پشت کنکور بمونم نسبت به سال پیش قانونو یکطرفه و زور گویانه اعمال کنن...مگه شوخیه وسط سال کنکور بریم هزینه کنیم وقت بزاریم برا ترمیم??اگر مشکلشون مالیه همه راضیا اصلا هزینه کنکورو دوبرابر کنن ولی این وضع بازی با اعصاب و روحیه ماست
محمد۴۴۸۰۰۹۱۴:۵۲:۵۴ ۱۳۹۷/۵/۱
سلام ... امیدوارم بلاخره صدای ما به گوش مسیولین برسه .... ما نه مافیا هستیم نه دلال ...ما ۸۵ درصد دانش اموزس هستیم که خواهان عدالت اموزش هستیم .... عدالتی ک هیچ وقت در دوران تحصیل ندیدم عدالتی که با فروش سوالات امتحان نهایی تعریف شده عدالتی اموزشی که خیلی از جاها در فقر اموزشی ب سر میبرن عدالتی که دبیر ما درسمون نمیداد و مجبور به گرفتن دبیر خصوصی بودیم .... ما بچه های هستیم که سال ۹۷ به دلیل زلزله که در استان کرمانشاه رخ داد در ابان ماه نتونستیم خودمونو نشون بدیم و معدل رو بالا ببریم بچه های که هنوزم داخل کانکس داغ زندگی میکنن اقای وزیر اموزش و پرورش بچه های خودتم داخل کانکس یه روزم میتونن تحمل بیارن ما ۱۰ نفر داخل یه کانکس ۱۲ متری هستیم که هم اتاق خوابمونه هم پذیرایی و اشپزخونه و هم ..... اره من و امثال من با این شرایط کنکور دادیم با این شرای سخت تنها امیدمون کنکور سال بعد ک کنکور سال ۹۸ هست بود که با این طرح ظالمانه و بدون خرد شما به ی سراب تبدیل کردین و استرسو چند برابر کردین و پیشنهاد شما ترمیم معدلی که هزینه برداره اقای وزیر اینجا کسی واسش کار نمونده خونه نموده پول نمونده که بخواد پول ترمیم معدلم بده ... خواستم بگم وزیر محترم مردمی باش خیلیا مثل بچه ها و اقوام شما در رفاه درس نخوندن خیلیا در بهترین مدرسه درس نخوندن .... من شدیدا مخالف این طرح هستم .... خواستار اینم که اعتراص ها به صورت حصوری و راهپیمایی بشه اگه وزیر گوش نمیده ماهم گوش نمیدیم و اعتراضمونو شدید تر میکنیم
ناشناس۴۴۸۰۱۱۱۴:۵۲:۵۹ ۱۳۹۷/۵/۱
سلام لطفا با پیگیری تون برای این قانون ظالمانه مرهمی باشید بر دل های نگران و پر استرس ما. در یک منطقه ی محروم با بدبختی و نداری درس خوندم حالا که میخوام آینده خودمو ملتمو بسازم وزیر همین ملت میاد و جلوی من و آینده امثال من رو میگیره! آیا کار این وزیر بخاطر این همه نگرانی که برای چند میلیون جوان این کشور بوجود آورده درسته؟ آینده ی منو امثال من چی میشه؟ کی جوابگوی این روز های از دست رفته ی منه؟ لطفا پیگیر حق و مطالبات ما باشید ممنونم.
سیده هانیه موسوی۴۴۸۰۱۳۱۴:۵۳:۰۳ ۱۳۹۷/۵/۱
ضمن عرض سلام و خسته نباشید ما خواستار لغو این قانون ظالمانه به دانش آموزان هستیم امتحانات نهایی به صورت استاندارد برگزار نشد و سو آلات به صورت گسترده لو رفت و از طرفی اگر 30 درصد قطعی شانس قبولی خیلی پایین میاد ما نظام قدیمی 1 سال بیشتر فرصت نداریم و اگر این قانون ظالمانه اجرا بشه شانس قبولی ما خیلی کم میشه ما توان امتحان ترمیمی رو نداریم هزینه خیلی زیادی داره این قانون اشکالات زیادی داره که شما در جریان هستید استعدادهای زیادی با این قانون از بین می ره و این اصلا درست نیست
Mahdiye۴۴۸۰۱۵۱۴:۵۳:۰۵ ۱۳۹۷/۵/۱
من خودم شاهد پارتی بازی و تقلب سر امتحانات نهایی بودم . این قانون عین ظلمه در حق همه اون بچه های مناطق محروم که نه معلم درست و حسابی دارن نه پارتی نه امکانات نه نه ... لطفا صدای ما را به گوش مسؤلان برسانید ... کنکور با تمام سختی و بدی هاش بازم معیار مناسب تریست ... ما به عنوان فرزندان این جامعه و آینده سازان خواهان پایمال نشدن حقمان هستیم ...
diba۴۴۸۰۱۷۱۴:۵۳:۰۹ ۱۳۹۷/۵/۱
سلام,از زحماتتون تشکرمیکنم و چند نکته بعدازتموم شدن گفتکوی خبری ب ذهنم رسید اینکه توی کنکور بچه های مناطق محروم خیالشون راحته که حقشون پایمال نخواهدشد اما توی امتحان نهایی قطعاچنین اتفاقی نمیتونه بیفته دوم اینکه ماتوی کنکور میدونیم قراره به چندسوال مثلا ادبیات جواب بدیم میدونیم مثلاقراره۲تا لغت,۹تاقرابت و...جواب بدیم ولی ایا توی امتحان نهایی ماهیچ اطلاعاتی از قبل داریم؟؟ سوم اینکه توی کنکور همه سوالات ادبیات ب یک اندازه توی رتبه ما تاثیرمیزاره,سوال اگرراحت باشه اگرسخت درصورت جواب درست مثلا۴%تاثیرداره ولی توی امتحان یک سوال جای خالی با یک سوالی ک۵خط جواب داره دارای بارم یکسانه؟؟ و دراخر اینکه گفتن کنکور توی۳ساعت اینده مارو تعیین میکنه,ایا اضافه شدن زمان مختص به۵_۶امتحان نهایی تغییرانچنانی دراین روندایجادمیکنه؟؟ و یک چیزی ک من رو ب شک انداخته :ایشون امشب از تاثیر۲۵درصدی سوابق نظام قدیمی هاصحبت کردن پس۵%پیش دانشگاهی چی شد؟ الان چندین هفته س که به جای تلاش و درس خوندن شبانه روز به دنبال شماره و لینک فضاهای مجازی مسئولین هستیم تا صدای ما رو بشنوند ولی متاسفانه کاملا بی توجه به خواسته های ما هستند حتی تعدادی از انها ما رو در بلک لیست میزارن که کامنت نگذاریم خانواده من کاملا در اضطراب و نگرانی به سر میبرند چون اینده فرزندشان درخطر است و دائما با مسئولین تماس میگیرند و کسی پاسخگو نیست ما منتظر دانشمندان بیگانه و اجنبی نیستیم و خودمان اینده کشورمان را میسازیم ایا لغو این قانون برای فردای بهتر ایران اسلامی خواسته ی بزرگی است؟
محمد۴۴۸۰۱۸۱۴:۵۳:۱۱ ۱۳۹۷/۵/۱
سلام....چند وقتی است که نا امیدی تمام وجودمان را گرفته است.... ما نظام قدیم ها چیکار باید بکنیم... ما که اطلاعی نداشتیم که قراره همچین قانونی تصویب شه... ما آخرین سالی که می‌توانیم شانسمان را برای ورود به رشته مورد علاقه مان امتحان کنیم همین کنکور98 است.... ما خواستار لغو تاثیر قطعی معدل هستیم...... اکثریت ما دانش آموزان خواستار لغو این مصوبه ناعادلانه هستیم..... این مصوبه مساوی است با نخبه کُشی.... نابودی استعدادهای جوان این مملکت... و درنهایت مساوی است با نابودی آرزوهای ما جوانان... ما خواستار لغو این مصوبه ناعادلانه هستیم... می‌گویند با اینکه این مصوبه ناعادلانه است اما جای بحث برای سال 98باقی نمی ماند.. مگر ما موش آزمایشگاهی هستیم... یعنی آینده ی چند میلیون جوان با استعداد برای دولت مردان هیچ ارزشی ندارد؟؟؟ #نه_به_تاثير_قطعي_معدل_دركنكور_٩٨ #نه_به_نخبه_کُشی
ناشناس۴۴۸۰۱۹۱۴:۵۳:۱۱ ۱۳۹۷/۵/۱
واقعا از دانش اموز زلزله زده هم مثل دانش اموزی ک در بهترین شرایط در مدرسه غیرانتفاعی داره درس میخونا انتظارمیره ؟؟؟؟فقط نمره بیست میخوان ؟؟؟؟؟اینطودی باشه ک همخ در یک سطحن مگه میشه ی جامعه اموزشی همه بتونن نمره برابر بیارن؟؟؟؟ینی زیر بیست ادم نیستن؟؟؟؟اونی ک امتحان نهاییشو بخاطر فقر یرکار رفتن سرپرست خانواده بودن ازدست دادن عزیزان مشکلات روحی و جسمی شرایط بد اموزشی و امکاناتی تحصیلی وو و ازدست میده دیگ انسان نیس ؟؟؟؟باید بگیم خب چون نتونستی نهانییتو بیست بشی حق نداری ب رشته های تاپ فکر کنی چ بسا دانش اموزانی ک با معدل های زیر ۱۵بهتریت رشته هار و اوردن ؟؟؟چرا قانونی رو ک میدونن اسیب زاست میخوان باشه ؟؟؟؟چراگستقیم نمیگن جای محرومان از هرچیزی ب هر دلیل جتی با تلاش در دانشگاه نیست ؟؟؟؟
ناشناس۴۴۸۰۲۴۱۴:۵۳:۴۳ ۱۳۹۷/۵/۱
سلام.این مصوبه به فکر همه بوده گویا بحز دانش،اموزان!!بالاخره سودی که از ترمیم معدل به جیب اموزش و پرورش،میره تا بازار مضاعفی که برای سودجویان اموزشی به وجود میاد نباید ندیده گرفته بشه!! جناب وزیرم که اگاهانه دانش اموزان و خانواده ها و امال و روانشونو به بازی گرفته!!هیچ چیزم براش اهمیتی نداره،فقط در حد یک پوزخند متاسفانه. ایشون توضیح بدن کسی که در منطقه محرومه ،خودش کار میکنه ،اوضاع اقتصادی خانواده خوب نیست و حتی پول خرید کتابم نداره چطوری باید ترمیم معدل کنه؟کسی که توی روستاست مثلا حساب رفت و امد و..بقیه مخارجم داشته باشید.مگه همه در وضع یکسانی درس خوندن؟؟اقای وزیر از اعمال سوابق 12ساله حرف میزنن ولی ذره ای مسئولیت نسبت به کسایی که 5ساله ابتدایی رو 5پایه ای خوندن و دارن میخونن ندارن!! این عدالته؟؟این کشتن اخرین بارقه امید در دانش اموزی هست که تصمیم گرفته زندگیشو خودش بسازه که البته اقایون کمر بستن نابودش کنن.به ما کمک کنید کنکور اخرین امیده منه
S-pouya_Official۴۴۸۰۲۵۱۴:۵۳:۴۳ ۱۳۹۷/۵/۱
این قانون ظالمانه است چه برای معدل بیست ی ها چه برای معدلای پایین،چه نظام قدیم و چه نظام جدید.فقط سودش به جیب دلالان آموزشی و موسسات مافیای کنکوری میره که میخوان تو این شرایط نامساعد اقتصادی خون بچه های مردمو تو شیشه کنند.وقتی برای معدل بیست تاثیر قطعی زیانه نمیتونم دلیل اصرار وزیر آموزش پرورشو به اجرای این قانون بدونم.
ناشناس۴۴۸۰۲۶۱۴:۵۳:۴۷ ۱۳۹۷/۵/۱
مخالف تاثير قطعي معدل در كنكور هستم : ✅١- امنيت آزمونهاي نهايي كامل اجرا نشده است. ✅٢- از قبل اين موضوع گفته نشده و موحب نگراني دانش آموزان شده. ✅٣- موارد مبهمي در اين طرح وجود دارد. خصوصا براي نظام قديميها ابهامات فراوان است. ✅٤- تصحيح اوراق تشريحي در بسياري از موارد سليقه اي صورت ميگيرد. ✅٥- و از همه مهمتر اينكه كنكور بن اندازه كافي اضطراب و نگراني در ميان خانواده ها و داوطلبان ايجاد كرده، پس هر طرحي كه اين نگراني را افزايش دهد جفا خواهد بود.
ناشناس۴۴۸۰۲۷۱۴:۵۳:۵۹ ۱۳۹۷/۵/۱
چرا اینکارارو با ما میکنین؟مگه دزدی کردیم؟اختلاس کردیم؟ میلیارد میلیارد پول مملکت وخوردیم که دارین زجر کشمون میکنین؟خواسته زیادیه میگیم بذارین عین بچه ادددم تو شرایط اروم واسه کنکورمون بخونیم؟؟؟؟؟
محمدمهدی۴۴۸۳۰۲۱۵:۲۰:۰۴ ۱۳۹۷/۵/۱
بحثو سیاسیش نکنید ولی موافقم به سنی رسیدیم ک شما ها رو انتخاب کنیم حق رای قانونی داریم بعد نظر ما مهم نیس!!
ناشناس۴۴۸۰۲۹۱۴:۵۴:۱۶ ۱۳۹۷/۵/۱
با سلام. تاثير قطعي معدل يعني ظلم قطعي در حق فارغ التحصيلان و دانش آموزان كشور. چرا براي گذشته نه چندان بد و سوابق تحصيلي متوسط حق بهترين رشته و دانشگاه ها از من گرفته بشود. منطق و عدالت بر اين است كه سوابق تحصيلي اگر مفيد باشد به داوطلب كمك كند و اگر مضر باشد مخل كارش نشود و آينده اش بخاطر گذشته اش نابود نشود. بررسي كارشناسانه نشان مي دهد آزمون هاي آموزش و پرورش استاندارد لازم براي گزينش در دانشگاه وو ندارم. از جمله اين دلايل سليقه شخصي در تصحيح و خطاي انساني در تصحيح و عدم برابري سطح سختي سوالات در سال هاي مختلف و عدم تاثير سوابق تحصيلي براي ديپلمه هاي ٨٤ به قبل و بساري از موارد كه بار هاي بار گفته شده ولي وزير محترم آموزش و پرورش پاسخگو نبود است.
علی۴۴۸۰۳۱۱۴:۵۴:۳۴ ۱۳۹۷/۵/۱
سلام از شما خواهشمندیم که این قانون ظالمانه تاثیر سوابق تحصیلی رو از بین ببرید. که این قانون ضرر بزرگی و ضربه بزرگی برای دانش آموزان هست. تقلب های گسترده که اتفاق می افتاد و فروش سوالات و تکراری بودن اکثر آن ها نمی‌تواند مقیاس مناسب و خوبی برای سنجیدن دانش آموزان باشد از شما خواهشمندیم که این قانون را حذف کنید تنها راه سنجش علمی و دقیق دانش آموزان همون کنکور هست که امید خیلی ها از جمله من و دیگر دانش آموزان هست این سرنوشت و آینده ما هست. لطفاً این قانون را از بین ببرید.
حمید۴۴۸۰۳۲۱۴:۵۴:۳۹ ۱۳۹۷/۵/۱
سلام خسته نباشید خواهش میکنم صدای مارو به گوش مسئولین برسونید ما مخالف تاثیر قطعی سوابق تحصیلی هستیم نه فقط برای کنکور ۹۸ بلکه برای کنکور ۹۹ و ۴۰۰ به مسئولین بگید که کاری نکنید که بچه ها از درس خوندن متنفر بشن و به بیکار های این مملکت اضافه بشه
امیرعلی۴۴۸۰۴۱۱۴:۵۵:۵۸ ۱۳۹۷/۵/۱
سلام فقط ۳ نکته برای لغو تاثیر قطعی کافیست: ۱.سوالات امتحان نهایی هرسال لو میرود. ۲.ورقه ها هرسال سلیقه ای تصحیح میشود. ۳.طبق قانون باید ۳ سال اخر بصورت نهایی باشه نه دوازدهم فقط!!
M۴۴۸۰۴۳۱۴:۵۶:۰۰ ۱۳۹۷/۵/۱
سلام خبر قطعی تاثیر معدل باعث شده تا هزاران دانش اموز تنها به خراب شدن ایندشون فکر کنن تا ساختنش! چرا باید ما قربانی این قانون ناعادلانه باشیم؟ چرا انقدر راحت قانونی تصویب میشه که نه تنها به نفع دانش اموزان نیست بلکه فقط و فقط مافیای کنکور سود میبرن ازش ؟ بخدا قسم این قانون ظلمه !!!!
ناشناس۴۴۸۰۴۶۱۴:۵۶:۲۵ ۱۳۹۷/۵/۱
تو رو خدا صدای ما رو به مسولین کشور برسانید من که ایندمو از دست رفته میبینم خواب ندارم درس و کلا رها کردم تو رو خدا کمکمون کنید که معدل لغو بشه
ناشناس۴۴۸۰۴۷۱۴:۵۶:۳۲ ۱۳۹۷/۵/۱
سلام و وقت بخیر من فارغ التحصیل ارشد مهندسی نفت هستم با معدل الف...با هزار امید و بدبختی سالها درس خوندیم و هزینه کردیم شاهد هستین که وزارت نفت چندساله استخدامی ندارد جوابگوی عمر از دست رفته و اینده ی خراب شده ی ما هیچکس نبود.... و اما الان طرحی را تصویب کردن که ملیونها نفر دیگه از این جامعه گرفتار مشکلات قطعی خواهند شد چقد نخبه باید از کشور خارج بشوند چقد مخترع باید شوفر بشوند چقدر جوان باید راه اعتیاد را پیش بگیرند چقد نوجوان باید از الان بی هدف و انگیزه وقت بگذرونند چقد مهندس فاقد صلاحیت باید توی این مملکت روی کار باشند چقد دکتر بی سواد پولدار باید توی ایران داشته باشیم کی مسئولین میخوان یه ذره فقط یه ذره از روی عدالت طرح تصویب کنند؟؟؟؟ کشور داره نابود میشه تورو خدا یه فکری بکنید
ناشناس۴۴۸۰۴۸۱۴:۵۶:۳۳ ۱۳۹۷/۵/۱
❌ عدم توجه وزیر به داوطلبان نظام قدیم❌ وزیر در نشست ویژه خبری در پاسخ به سوال مجری که اصلا در این زمینه مسلط نبود در مورد تاثیر قطعی معدل گفت که اگر دانش اموزان دوازدهمی شش ماه ام بخونن میتونن موفق بشن اما راجع به دانش اموزان نظام قدیم صحبت واضحی نکرد.
سپهر۴۴۸۰۵۰۱۴:۵۶:۵۱ ۱۳۹۷/۵/۱
سلام این قانون تاثیر قطعی معدل فرصت قبولی در رشته های خوب رو از دانش آموزایی مثل من که در دوران مدرسه به دلیل تنبلی و سهل انگاری خوب درس نخوندن و معدل 20 ندارن ولی الان پشیمون شدن و برای کنکور تمام تلاششون رو میکنن میگیره و مانع پیشرفت ما میشه و به خاطر تنبلی در دوران نوجوانی کل اینده ما رو خراب میکنه لطفا صدای ما باشید تا جلوی این قانون ناعادلانه رو بگیریم
امین۴۴۸۰۵۴۱۴:۵۷:۰۴ ۱۳۹۷/۵/۱
با سلام. خسته نباشید درمورد تاثیر قطعی معدل... از اونجا که ما در آموزش و پروش به هیچ وجه آموزش مساوی در سطح کشور نداریم و از اونجا که تقلب د امتحان نهایی صورت میگیره و تصحیح امتحانات سلیقه ای هستش و اینکه قانون میگه چهار سال پایانی درصورتی که فقط هم اکنون یک سال رو درنظر میخوان بگیرن... واینکه تاثیر قطعی معدل برای اون های که قیل از سال 84 دیپلم گرفتن درنظر گرفته نخواهد شد... و خیلی از موارد دیگر... این طرح 30 درصد قطعی معدل بسیار ظالمانه و به دور از تفکر هستش و باعث میشه که علاوه بر مافیای کنکور ما مافیای دیپلم هم از این به بعد داشته باشیم که همینطور هم شده و یک روز بعد از اعلام. این قانون... دوستان به ظاهر دلسوز داوطلبان و در واقعیت دزدهای روزگار کنونی...همه بسته های ترمیم معدل رو برای فروش رو کردن... من خواهش میکنم از کسی که این حرفا رو میخونه... من بچه ی یه رزمنده ی 8 سال دفاع هستم... از خوزستان...بیست سال یتیمی کشیدم و از رزمندگی پدرم (که البته چند سال بعد از جنگ سرطان گرفتن که میگن در اثر شیمایی شدن دوران جنگ بوده و بدون اینکه یک شاخه گل سر مزارش بذارن اون دوستان عزیزی که جنگ رو ادامه دادن... خاکش کردیم) جز چند تا پلاک شناسایی هویت در جنگ و چندتا عکس از دوربین شخصی هم چیزی نصیبمون نشد و نمیخوام بشه... فقط خواهش میکنم منو امثال من که به هر نوعی سختی کشیدیمد با سختی بزرگ شدیم و میخوایم برا آیندمون مسیر روشنی رو انتخاب کنیم.. نذارید با این طرح همه اهدافمون به باد فنا برن و کارمون به جنون کشیده شه و ناامید از همه چی شیم...با تشکر از طرف ای از جوانان آشفته ی ایران
آیدا۴۴۸۰۵۶۱۴:۵۷:۱۱ ۱۳۹۷/۵/۱
سرنوشت ما در دستان دولتی هست که نمیخواد صدای دانش آموزان کشورش را بشنود.من یک دانش آموز ایرانی هستم. بیگانه نیستم.غریبه نیستم. ایرانی ام.و میخوام صدام رو به گوش مسئولانم برسونم.پاسخ سوال من رو بدید ای مسئولین. من پشت کنکوری ام.نظام قدیمی ام.با 30 درصد تاثیر قطعی در کنکور 98 به شدت مخالفم. و دلیل مخالفت ها آنقدر بیان شده که من در موردشان حرفی نمیزنم. من این بی عدالتی را نمیپذیرم. سوال من این است: سرنوشت و آینده من چه خواهد شد؟ من با تاثیر معدل با چه رتبه ای قبول خواهم شد؟ من وارد چه دانشگاهی خواهم شد؟ بی عدالتی شما تا کجا ادامه خواهد یافت؟ پاسخ میدهید یا خیر؟
حسینی۴۴۸۰۵۷۱۴:۵۷:۱۲ ۱۳۹۷/۵/۱
سلام من یک فارغ التحصیل با معدل 18/62 الان باید نگران وضعیت کنکورم باشم مگر ما چه گناهی کردیم که باید با تصمیم های بدور از منطق روبه رو بشیم واقعا خنده داره کسی با معدل 18/5 به بالا اگه در کنکور هم عالی باشه شانسی برای رشته های پزشکی نداشته باشه
حامد۴۴۸۰۵۹۱۴:۵۷:۳۴ ۱۳۹۷/۵/۱
باسلام و خسته نباشید با توجه به تقلب ها و خطاهای انسانی و سلیقه ای تصحیح شدن اوراق امتحانی تاثیر معدل برای نظام قدیم که امتحانات تموم شده
ناشناس۴۴۸۰۶۰۱۴:۵۷:۴۰ ۱۳۹۷/۵/۱
باسلام لطفا مسولان گرامی پیگیر طرح تصویب قطعی تاثیر معدل باشید واقعا این ظلمه در حق ما مایی که کنکور ۹۸اخرین کنکوریه که میدیم و اخرین شانسمون برای ایندمونه با این تاثیر قطعی هرچندم عالی درس بخونیم اما چون نگرانی برای معذل داریم به جایی نمیرسیم
ناشناس۴۴۸۰۶۱۱۴:۵۷:۴۳ ۱۳۹۷/۵/۱
از مطبوعات انتظار داریم مطالبات ما را منعکس کند . ما حق رای داریم صلاحیت انتخاب رئیس جمهور ... نماینده مجلس ... چطور است که حالا در مورد سرنوشت خودمان نمیتوانیم تصیمیم بگیریم ۸۵ درصد ما مخالف هستیم ما اکثریت آرا هستیم چرا وزیر نمیخواهد کوتاه بیاید.... وزیر مصاحبه های یک طرفه انجام میدهد چرا که بهتر از هر کسی میدانند این قانون فاجعه است و قادر به پاسخگویی نیستند... وزیر برای این حجم از فشار روحی که به ما تحمیل کرده باید مورد پرسش قرار بگیرد آقای وزیر حتی از نظر سنجی سازمان سنجش اطلاع نداشتند .... جالب است
جواد۴۴۸۰۶۲۱۴:۵۷:۴۵ ۱۳۹۷/۵/۱
من با تاثیر قطعی معدل در کنکور۹۸ هیچ شانسی دیگه برای آینده خودم ندارم میتونید مشکلات این طرح رو از آقای سبطی عزیز هم بپرسید.احتمالا رانت و فساد ژن خوب ها این بار به جان بچه های کنکوری افتاده.
ناشناس۴۴۸۰۶۳۱۴:۵۷:۵۳ ۱۳۹۷/۵/۱
خواهش میکنم ازتون، کمک کنید ما پشت کنکوری ها چه گناهی کردیم که باید اینجوری مجازات بشیم ترمیم معدل نمیتونه پاسخ مناسبی برای ماها باشه چه بسا هستند دانش آموزانی که در مناطق محروم بدون معلم خودشون خوندند امتحان دادند.اون زمانی میتونه تاثیر قطعی باشه که مطمئن باشیم سوالات لو نمیرن تقلب صورت نمیگیره و همه از امکانات لازم برخوردارند.لطفا با اینا توجه کنید.
ناشناس۴۴۸۰۶۴۱۴:۵۷:۵۸ ۱۳۹۷/۵/۱
چرا آقای وزیر آموزش و پرورش نظام قدیمی ها (بعد از84)رو در برنامه گفتگوی ویژه خبری جز آدم ها حساب نکرد ؟؟ چرا توجه نمیکنن که آینده هممون به باد میره با این قانون؟ چرا هیچکس به داد ما در برابر این ظلم و بی عدالتی نمیرسه ؟؟
عسل۴۴۸۰۶۵۱۴:۵۸:۰۶ ۱۳۹۷/۵/۱
سلام. طبق آمار پارسال ۵ هزار تا معدل بیست داشتیم و صدهزار تا هم معدل بالای نوزده ، با این حساب در صورت اجرای این قانون کسی که معدل ۱۷و ۱۸ داره هیچ شانسی برای قبولی در رشته های پزشکی و برق نداره. آیا این عدالته؟ یه اشکال دیگه این قانون اینه که بچه های نظام جدید اگر بنا به هر دلیل موجه یا غیرموجهی توی یک یا چند تا از امتحانات نهایی خرداد غایب باشن باید شهریور دوباره امتحان بدن ، ولی از اونجایی که تیرماه کنکور میدن و مرداد هم جوابای کنکور میاد ، اون نمرات شهریور هیچ تاثیری در نتیجه کنکورشون نمی ذاره ولی ما نظام قدیمی ها چون سال بعدش کنکور میدادیم نمرات شهریور رو هم میشد در نتیجه کنکورمون تاثیر داد
امیرعلی۴۴۸۰۶۸۱۴:۵۸:۱۹ ۱۳۹۷/۵/۱
تاثیر قطعی یعنی بجای ۴ ساعت استرس،۳۰ روز و ۴ ساعت استرس داشتن!چرا که وقتی دانش اموز میداند که نمره امتحانش در کنکورش تاثیر مستقیم دارد کل دوران امتحان را با استرس سپری میکند!
فهیمه۴۴۸۰۶۹۱۴:۵۸:۲۱ ۱۳۹۷/۵/۱
با عرض سلام و احترام. دررابطه به تاثیر قطعی سوابق تحصیلی که باعث ناامید شدن بنده و هزااااران هزاااار دانشجوی دیگری شده ک تصمیم به ساختن ایندمو داشتیم. موضوع این هست که من و امثال من یه دلیل مشکلاتی ک داشتیم در سالهای تحصیل نتونستیم نمره ای کسب کنیم ک الان تو این مرحله کمک حالمون باشه الان ک مشکلاتمون حل شده و میبینیم بله ما این قدرت و استعداد رو داریم بشینیم کنکور رو بخونیم تا به خواسته مون برسیم و با تلاش ایندمون رو اونطور ک دوست داریم و ارزوش رو داریم بسازیم اما میبینیم صحبت از طرحی هست که اگ تصویب بشه اگ کسی به فریادمو نرسه الان با این که مشلات دوران تحصیلمون حل شده اما از طرف دیگه همون مشکلات لهمون میکنه و سد راهمون میشه...انگار که تمام حال و اینده ی افرادی که به هر دلیل و بهگخاطر مشکلات و بیناری و هر چیز دیگه دوران تحصیل رو نتونستن به خوبی پشت سر بگذارن..اما الان ک تصمیم بر جبران دارند باید باااز گرفتار همون مشکلات باشند ؟؟؟؟این انصاف هست؟؟؟این منطقی هست بنظرتون؟؟؟ وقتی تاثیر مثبت باشه حق به حق دار میرسه چرا که هر کسی در دوران تحصیل زحمت کشیده شرایط درس خوندن برای بیست شدن رو داشته و بیستشو گرفته تاثیر مثبت میگیره تو کنکور اما لاقل اونی که اون موقع نتونسته دوران تحصیل خوبی داشته باشه زحمت میکشه برای کنکورش و همونطور ک حق و عدالت هم هست تاثیرمثبتی هم از دوران تحصیلش نمیگیره.اما لاقل الان هم زحماتش پای مال نمیشه هر چقد زحمت بکشه ثمره اش رو در کنکور میبینه. ولی تاثیر قطعی ینی هزاران دانش اموزی که بخاطر مشکلات عدیده ای ک داشتید و نتونستید نمره خوب بیرید.هزارا ن دانش اموزی که استعدادو همت و تصمیم برای کنکور خوندن رو دارید هنوز هم باید چوب مشکلات گذشته اتون رو بخورید.و این انصاف نیست. خواسته و خواهش ما این هست ک تجدید نظی کنید در این طرح.اجازه بدید ما خودمون ایندمون رو بسازیم. اجازه ندید گذشته ی ما انیده مون رو خراب کنه. حتی خدا هم میگه از این لحظه که تصمیم گرفتی تغییر کنی همت کنی به خوب بودن گذشته ات رو بیخیال میشم اما الان این قانون داره میگه هر کسی دوران تحصیل موفقی نداشته باید تا اخر عمر به خاطر اون نمرات کم زندگیش رو بسپرهبه دست گذشته اش؟؟؟
ناشناس۴۴۸۰۷۳۱۴:۵۸:۴۷ ۱۳۹۷/۵/۱
با اینده ما نظام قدیما واقعا دارن بازی میکنن تقاضا میکنم تجدید نظر کنن ما نظام قدیما نسل سوخته شدیم
رضااصغریان۴۴۸۰۷۴۱۴:۵۸:۴۹ ۱۳۹۷/۵/۱
طبق قانون ظالمانه ی تاثیر قطعی کسانی که معدل نهایی زیر19 دارند به هیچ وجه نمیتوانند در دانشگاه های سراسری قبول شوند(حتی اگه کنکورو صد بزنند) این ینی نخبه کشی. آیا این عدالته؟؟؟؟؟؟ بله یا خیر. 1_ "گسترده" لو رفتن سوالات و تائید آموزش و پرورش 2_داغی بازار مافیا با فروش هم تستی هم تشریحی 3_تصحیح سلیقه ای و امنیت پایین 4_کم شدن روحیه افراد نخبه ولی کم معدل "مثل" رتبه یک کنکور88 که معدلش 11/5 بود. خوهشمندیم بطور جد رسیدگی فرمایید. امضاء: 3میلیون دانش آموز به همراه خانواده هایشان. یاعلی... .
زهرا۴۴۸۰۸۱۱۴:۵۹:۳۷ ۱۳۹۷/۵/۱
سلام لطفا به موضوع تاثیر قطعی معدل در کنکور ۹۸ رسیدگی کنین و وزیر اموزش و پرورش را در جریان این تصمیم یکطرفه بگذارید.منو امثال من باید با استرس کنکور سر کنیم نه تصمیمات یکطرفه اقایون لطفا به نظر ۸۵%دانش اموزان مبنی بر عدم تاثیر قطعی معدل در کنکور احترام بگذارید
ناشناس۴۴۸۰۸۳۱۴:۵۹:۴۸ ۱۳۹۷/۵/۱
مَنی که دم امتحانات نهایی سال سوم ام اس گرفتم نتونستم اونطوری که باید درسمو بخونم تکلیفم چیه؟ حالا که ما نظام قدیمی ها فقط یه سال وقت داریم تا آیندمونو بسازیم چرا نابودمون میکنین؟ تاثیر مثبت به هیچکس آسیب نمیرسونه آقای وزیر که میگین کنکور 3ساعته!!!! کنکور درسته 4ساعته ولی براش یه سال شب و روزمون رو گذاشتیم توروخدا تباه نکنین مارو. همیطوریش ما جوونا بی انگیزه و افسرده هستیم داغون ترمون نکنین
جواد۴۴۸۰۸۴۱۴:۵۹:۵۳ ۱۳۹۷/۵/۱
سلام . ما در این چند روز واقعا خیلی تحت تاثیر قانون تاثیر قطعی معدل در کنکور قرار گرفتیم و بطور کلی ذهن ما رو درگیر کرده و ما رو از درس خواندن بازداشته. ما یعنی 85 درصد دانش آموزان کشور خواهان لغو هر چه سریعتر این قانون ظالمانه هستیم چرا که این قانون از هر نظر مشکل دارد که چندی از این مشکلات را خدمت شما میگم: 1) سوابق تحصیلی نمیتونه هیچ طور قابل اعتماد باشه چون سوالات نهایی بارها و بارها لو رفته و مسئولان تصحیح تخلفات بسیاری دارند . و خیلی از جاها با پرداخت پول باعث افزایش نمره خود میشوند 2) این قانون باید وقتی تصویب بشه که امکانات تحصیلی اهم از سطح معلمین و وسایل آموزشی در سراسر کشور یکسان باشه که به هیچ وجه به این شکل نیست 3) و از همه مهم تر با این قانون دیگر افراد با معدل های بالا هم شانسی برای قبولی در رشته ها و دانشگاه های خوب ندارند چون تعداد معدل های بین 20-19 حدود 100 هزار نفر است که بین همین نفرات هم اختلاف پیش میاد 4)اگر این قانون ظالمانه اجرا بشه ممکنه همه به فکر ترمیم معدل بیافتند که این مسئله برای افرادی که در مناطق محروم و در فقر زندگی میکنن مقدور نیست و حق اون کسی هم که در سختی تونسته در ی بخونه ضایع میشه ما از شما خواهش میکنیم که این موضوع را به گوش مسئولین برسانید
___۴۴۸۰۸۶۱۴:۵۹:۵۸ ۱۳۹۷/۵/۱
این چه قانونیه فقط باعث خالی شدن جیب ملت و پر شدن جیب مسیولین میشه‌؟ چه قانونیه که از ما میخواد الکی یک سال از عمرمونو تباه کنیم بشینیم درس بخونیم ولی قبول نشیم؟ اخر سر هم بریم دانشگاه ازاد یه رشته ای همینجوری انتخاب کنیم اگه اخر و عاقبتمون اینه خب بگین الکی درس نخونین یک سالتونو تباه نکنین برین ازاد و پیام نور رشته ها بدون کنور ماهم هرکیو خواستیم مینشونیم سر کلاسا پزشکی و ... اینجوری دست ماهم یک سال عقب نیوفته
ناشناس۴۴۸۰۸۷۱۵:۰۰:۰۲ ۱۳۹۷/۵/۱
طبق این قانون حتی معدل 19 هم روی رتبه کنکور تاثیر بسیار بدی دارد، خداییش مگر معدل 18 و 19بد هست؟ چرا ما بچه ها باید برویم هزینه سنگین امتحان ترمیم معدل بدهیم تا نمره 8 و 19 خودمون رو به 20 تبدیل کنیم ؟ آموزش پرورش از هزینه ترمیم معدل پول بسیاری به جیب میزنه مطمئنن نمره 18 و 19خیلی خوبه و اصلا نیازی نیست که دوباره امتحان بدهیم تا 20 بشویم بهتره که بچه ها در کنکور باهم رقابت کنند تا به نحو شایسته ای نسبت به هم سنجیده بشن نه اینکه نمره 18 اونها تاثیر بد روی کنکور بزاره درغیر این صورت نخبه کشی واقعی داره صورت میگیره و میخوان کع بچه ها جوری بار بیارن که بگن فقط نمره 20 خوبه 19 بده 19.5 بده ها فقط و فقط 20 خوبه واقعا برای وزیر آموزش و پرورش سود جوی کشورم متاسفم
فرید دارابی۴۴۸۰۹۱۱۵:۰۰:۲۳ ۱۳۹۷/۵/۱
با اجرای این قانون، منی که سال 90 دیپلم گرفتم، حتی اگر بالاترین درصدها رو بیارم نمیتونم پزشکی قبول شم چون معدل خوبی ندارم رفتم دانشگاه. انصراف دادم رفتم خدمت. حالا که نشستم درس بخونم مث ادم، تصویب این قانون تمام امید منو از بین برده. هزینه ی ثبت نام واسه تصمیم معدل رو هم ندارم حتی اگه ثبت نام هم بکنم، نمیتونم با کسانی که سوالات رو میخرن رقابت کنم
محمد۴۴۸۰۹۳۱۵:۰۰:۳۱ ۱۳۹۷/۵/۱
سلام..... واقعا مانده ایم که باید چیکار کنیم؟؟ چرا هیچ کس صدای جمعیت چند میلیونی ما را نمی‌شنود؟؟؟ مگر ما چه می‌خواهیم جز اینکه اجازه دهید تا با تلاشمان بتوانیم آینده ی خود را بسازیم... جز اینکه با تلاش های شبانه روزی بتونیم زندگیمان را تغییر دهیم.... ما خواستار لغو تاثیر قطعی معدل هستیم... ما به بودن کنکور راضی هستیم... کنکور هر چقدر هم که بد باشد حداقل عدالت آموزشی و اجتماعی در آن رعایت می‌شود... خواهشا صدای قشر جوان و آینده ساز کشور را بشنوید..... ما خواستار لغو این مصوبه نا عادلانه هستیم........ #نه_به_تاثير_قطعي_معدل_دركنكور_٩٨ #نه_به_نخبه_کُشی
Mahsa۴۴۸۰۹۹۱۵:۰۰:۵۱ ۱۳۹۷/۵/۱
ما با اين نظر كاملا مخالفيم اصلا عدالت نيس معدل بايد تاثيرش مثبت باشه خواهش ميكنم ما رو بچه هاي خودتون فرض كنين خدايي براي بچه هاي خودتون هم اينو قبول ميكنين؟؟؟
hamed۴۴۸۱۰۰۱۵:۰۰:۵۳ ۱۳۹۷/۵/۱
چرا باید اینجوری باشه که ما بریم به نماینده ها رای بدیم برن مجلس و و اونا هم یه عده رو انتخاب کنن بشن وزیر بعد دسته جمعی بیان ضد اکثریت داوطلب ها که از بین همین مردم هستن مصوبه بدن؟
ناشناس۴۴۸۱۰۱۱۵:۰۰:۵۴ ۱۳۹۷/۵/۱
سلام عرض میکنم . این برخلاف موازین اسلامی است .آیا خدای متعال به پیامبرانش فرمودند اول مردم را مجازات کنید بعد حدود و قوانین من را برای آنها تشریح کنید ؟ من چه گناهی کرده ام سالهای قبل دیپلم گرفته ام و آلان میگویند تاثیر معدل قطعی است . این چه نظام بی درو پیکر آموزشی میباشد که سرگردنه میگیره از یه مشت جوان .شش ماه است با روح و روان ما با مصاحبه های پر از تناقضشان بازی میکنند .هر بار چیزی میگویند و درنهایت ظالمانه ترین راهکار برای فرار خودشان از اجرا نکردن قوانین گذشته را بر علیه ما تصویب کردند . ایجاد امتحانات نهایی ایجاد ده کنکور دیگر است و مشروعیت بخشیدن به موسسه های غیرانتفاعی که عموما زیر دست خودشان است . در کدام ماده ی قانون اساسی چنین راهکاری عنوان شده که تا میتوانید راه توبه و جبران خطا را از مردم بگیرید و آنها را با تصمیمات یهوی و غیر کارشناسی شده به منجلاب بکشانید . مراجع بالای مملکت آسیبی که این آقایون بنام قانون به نسل های نو انقلاب میزنند و تنفری که ایجاد کرده اند با هیچ چیزی قابل جبران نخواهد بود لطفا عالمانه اندیشه کنید نابود کردن امید و آرزوهای جوانان را براحتی نظاره میکنید و بعدا چه انتظاری دارین دل خوش به مملکت و قانون باشند . این مصوبه ظالمانه و بر ضد مصالح نظام است و در راستای ایجاد شکاف بیشتر بین نظام مردمی و مردم است و جوانان را از دولت و نظام دور خواهد کرد
آرمان۴۴۸۱۰۲۱۵:۰۰:۵۸ ۱۳۹۷/۵/۱
سلام. یکی از مشکلات تاثیر قطعی برای کنکور 98 این هست که سال دوازدهمی ها خیلی راحت میتوانند قانون را دور بزنند... فقط کافی هست خرداد 98 مریض بشوند و غیبت موجه بخورند. تا شهریور هم باید دوباره امتحان نهایی بدن که نتایج نهایی کنکور ۹۸ اعلام شده است اینطوری کسانی که پارتی‌و‌پول[برای تهیه گواهی پزشک] دارند سه‌هیچ از دیگر رقباشون جلو می‌افتند ⬅️ اگر تاثیر معدل در کنکور ۹۸ قطعی و مستقیم باشد، آموزش‌و‌پرورش در خرداد ۹۸ با انبوه غایبین‌موجه برای سوءاستفاده از قانون مواجه میشود. لطفا تاثیر قطعی معدل از این منظر هم پیگیری دقیق بشود
یک معترض۴۴۸۱۰۴۱۵:۰۱:۰۰ ۱۳۹۷/۵/۱
با سلام ما خواهان لغو تاثیر معدل هستیم کجای این قانون عادلانست در حوزه های امتحانی تقلبااات گسترده صورت میگیرد چ نمره هایی ک ب ناحق داده میشوند شرایط غیر یکساااااان با این کار شما یک نسل صدمه خواهند دید همه هزینه ها همه امید ها تباه خواهد شد در صورت انجام این قانون نخبه های کشور پیش از پیش از کشور خواهند رفت و کشور همچنان عقب خواهد ماند
ناشناس۴۴۸۱۰۶۱۵:۰۱:۱۰ ۱۳۹۷/۵/۱
سلام.واقعا این قانون تاثیر قطعی سوابق تحصیلیی به ضرر همه میباشد.اولا اصلا امتحانات نهایی امنیت ندارد هرساله شاهد لورفتن سوالات امتحانات نهایی هستیم دوما در بخش تصحیح امتحانات سلیقه ایی تصحیح میکنند..سوما من ک از یکی از مناطق محروم کشور میباشم واقعا توانایی پرداخت هزینه ترمیم نمراتم را ندارم پس باید بااین وضع قید تمام ارزوهامون بزنیم...لطفا این‌مشکل را پیگیری کنید..نزارید حق ما ضایع بشه وبازار کسب و کار برای مافیای کنکور فراهم شود..
مبینا۴۴۸۱۰۷۱۵:۰۱:۱۷ ۱۳۹۷/۵/۱
سلام من هم بعنوان عضوی از جامعه ی کنکوری ها و کسی ک معدل بالای نوزده داره بشدت ازین قانون عصبانی هستم . قانون تاثیر قطعی معدل باید لغو بشود چون به دیپلمه های قبل سال 84 وداوطلبانی که کنکور رشته ی خودشان رو نمیدهند اعمال نمیشود !! چون سوالات نهایی لو میروند !!! چون حوزه ها ی نهایی تقلب دارند !! چون با اعمال تاثیر قطعی معدل و باتوجه ب اینکه صدهزار نفر بالای نوزده هستند شانس موفقیت برای بقیه تقریبا غیرممکن است!! کنکور با همه سختی هاش مقیاس خوب و عادلانه ای برای سنجش داوطلبین است . لطفا پیگیر باشید
ناشناس۴۴۸۱۰۸۱۵:۰۱:۲۴ ۱۳۹۷/۵/۱
ما بازیچه دست ان ها نیستیم...ما گوشت قربونی نیستیم...هرکسی حق موفق شدن دارد حتی با معدل کم.یک معدل نمیتونه تااخر مانع تمام موفقیتاش بشه اما مثل اینکه اقای وزیر اینطوری فکر میکنن؟ فک نمیکنن ازاین به بعد تقلب و لو رفتن سوالا چندبرابر سال های قبل میشه؟بی عدالتی و ظلم بیشتر میشه؟اگه پول ترمیم معدل و خرید کتاب هایی واسه اون رو نداشته باشیم باید بریم بمیریم؟
کنکوری۴۴۸۱۰۹۱۵:۰۱:۲۵ ۱۳۹۷/۵/۱
سلام و وقت بخیر خدایا صدامونو به کی برسونیم .از شما تقاضا دارم کمکمون کنید .مگه میشه با معدل کسی رو قضاوت کرد همین وزیرو کبیرو مقامات همشون معدلشون 20 بوده ؟میخوام بدونم اگر با این وضع و تاثیر قطعی معدل کنکور میدادن تو این جایگاه بودن؟خسته شدیم بخدا دیگه بریدیم تنها راه نجاتمون همین کنکور بود که اونم دارن میگیرن ازمون افسرده شدیم تو این چند هفته فشار روحی زیادیو داریم تحمل میکنیم با تصویب این قانون یعنی نخبه کشی یعنی تباه شدن زندگی بچه ها با این حساب بچه هایی که معدل 18 حتی نوزده دارن باید برن کارگری و قید کنکورو بزنن چه برسه به ماهایی که معدلمون پایینتره اگر معدل بیستیا واقعا بیست بوده باشن تو کنکورم میتونن حقشونو بگیرن مگر اینکه بیستشون از طریق زیرمیزی پارتی بازی اشنا بازی بوده باشه که اره نمیتونن موفق باشن این تاثیر معدل به ضرر همست به چندینو چند دلیل که همه میدونن تصحیح سلیقه ای اوراق لو رفتن سوالات اشنا بازی ووووووو باید ترمیم معدل کنن که خودش علاوه بر هزینه زمان هم میگیره دیگه نمیدونیم بخونیم برا معدل یا برای کنکور هرکسی هزینشو نداره من با یه خواهر فلج مغزی و پدر فوت شده نباید به ارزوم برسم؟؟تنها امید مادرم من بودم ضعیف کشی تا کجا عدالت علی جاست خدایااااااا یه نگاهی
مائده۴۴۸۱۱۰۱۵:۰۱:۲۹ ۱۳۹۷/۵/۱
قانون تاثیرقطعی معدل ظلم آشکاری به ماست، جناب آقای وزیر پاسخگوی این نیستن که چرا باید فردی بخاطر گذشتش از آیندش هم محروم بشه، وقتی ۶۰۰۰ معدل بیست داریم ،و ۱۰۰ هزار معدل نوزده تا بیست،چطور قراره تفکیک انجام بشه؟ اگه میتونن بین ۶۰۰۰ تا معدل بیست تفکیک انجام بدن و بفرستنشون پزشکی پس چرا رتبه کنکور باید حتما زیر ۱۰۰۰ باشه؟ پس زیر ۶۰۰۰ هارو پزشکی قبول کنید دیگه... وضعیت مناطق محروم چی میشه؟ وضعیت سوالات لو رفته چی میشه؟ حقمون رو پایمال نکنید به فکر ما نظام قدیمی ها هم باشید،ترمیم معدل هزینه میخواد،وقت میخواد، اموزش و پرورش میخواد با نابود کردن ما ورشکستگیش رو جبران کنه؟؟؟
حامد۴۴۸۱۱۱۱۵:۰۱:۴۰ ۱۳۹۷/۵/۱
با سلام در امتحانات نهایی که گذشت شاهد تقلبات قصور انسانی سلیقه ای تصحیح کردن و.... بودیم این درست نیست معدل تاثیر داشته باشه چه برسه تاثیر قطعی چون کسانی به ناحق نمره اضافی یا کمی گرفتند ما به مثبت هم قانع هستیم به ویژه نظام قدیم که امتحانات برگزار شده و تمام شده ممنون
کنکور98۴۴۸۱۱۲۱۵:۰۱:۴۵ ۱۳۹۷/۵/۱
باسلام ,خبر تاثیر قطعی سوابق تحصیلی آرامش رو از بچه ها وخونواده هاشون گرفته,تابستون که فرصت خوبی برای جلو افتادن بچه ها از رقیباشون هست رو ازمون گرفتن وبجای اینکه با آرامش درسمون رو بخونیم داریم برای چیزی که حق مسلم ماست میجنگیم واعتراض میکنیم اما وزیر محترم آموز وپرورش و کسانی که این قانون ظالمانه رو تصویب کردند نمیخوان صدای اعتراض مارو بشنون هرچند که میدونن این قانون به همه ضرر میرسونه حتی معدل نوزده ونیم,این قانون به نفع تغییر رشته ایا ودیپلمه های قبل سال هشتادوچهار شده وتعداد کسانی ک برای پول وهدفهای دیگه وارد رشته هایی مثل پزشکی میشوند رو بیشترمیکنه وحق ماهایی که به امیدی وازرد رشته تحربی شدیم خورده میشه.جناب بطحایی داوطلبان نظام رو نادیده گرفتن وفقط ازداوطلبان نظام جدید حرف میزنن,چطکر وزیر از هشتادوپنج درصد مخالفان تاثیرقطعی سوابق تحصیلی بی اطلاعند درصورتیکه سازمان سنجش همچین آماریو اعلام کرده؟سوالات امتحان نهایی فقط از سال سوم متوسطه بوده اما کنکور سه سال تحصیلی رو مورد آزمون قرار میده ,چطور فقط سابقه سال سوم میتونه اون سه دیگه رو نابود کنه؟چرا فرصت جبران گدشته رو ازمون گرفتن؟ما نظام قدیمیا ک سال 90فارغ التحصیل شدیم که اون زمان خبراز این قانون نداشتیم چیکار کنیم؟خونواده هامون حالا جدا ازکنکور بیان برای ترمیم معدل هزینه کنن این چطور قانونیه که هزینه اضافی تحمیل میکنه به مردم؟مافیای کنکور سکوت کردن وبااین قانون فربه ترمیشن چون کتاباوپکیج امتحان نهایی وترمیم معدل تولید میکنن واین یعنی سود بیشتر!!چطور اونی که باپول سوالات رو خریده وتقلب کرده ومعدل بیست گرفته با دانش آموزی که یه روستا با زحمت خودش معدل هجده گرفته تو یه سطحن؟این قانون سراسر ایراده که اگه بخوایم همه رو یجا بنویسیم باید تاشب مشغول باشیم.من خودم پدر ندارم ومادرم بخاطر این اوضاع اقتصادی روزی 2بار میره سرکار ولی حقوقش همچنان زیر هفتصد هزارتومنه چطور بیاد برای ترمیم معدل هزینه کنه؟وزیر پاسخگو باش چرا آیندمون رو نابود میکنید؟تموم امید مادرم کنکورمه حالا بهش چی بگم؟اگه ازناراحتی مادرم طوریش بشه کی پاسخگوعه؟این قانون رو لغو کنید وبچه هارو عصبانی نکنید
ناشناس۴۴۸۱۱۶۱۵:۰۲:۰۱ ۱۳۹۷/۵/۱
سلام :تاثیر قطعی معدل در کنکور ۹۸ بعنی فااااااجعه که به عمد و بی توجه به اعتراضات دانش اموران تصویب کردن:در سال ۹۲ "قانون لغو کنکور "برداشته شد و بجای ان سنجش دانشجو گذاسته شد و قرار بر این شد که تا سال ۹۷ "۸۵ در صد بدون کنکور وارد داشنگاه شوند که این امر امسال محقق شده "اینکه مافیای کنکور جیبهایشان هنوز پرنشده: انها رو براان داشته که بدون نیاز به چنین قانونی از احاظ اجرایی"شرط معدل و سوابق تحصیلی از سال ۹۸ اعمال شود :این بعنی مسابقهای ناعادلانه و طالمانه بین دانش اموزان که بساط تقلب در امتحانهای نهای رو هزار برابر خواهد کرد چون‌نظارت اجرایی اموزش و پروش ضعیف و لیاقت برگزاری ازمونی بدون تقلب را ندارد"این کار فرصت برابر را از دانش اموزان میگیرد چون همه در منطفه ای مثل تهران درس نمیخواندد و مناطق محروم که هنوز معلم برای بعصی دوروس ندارن بار هم محروم‌تر"کنکور با همه بدیهاش اما امزمونیست که فرصت برابر ایجاد میکند و حالا که ۸۵ درصد دانشجو و بدون کنکور میپذیرد دیگر نیازی به این قانون ظالمانه نیست لطفا به نمایندگان‌ملت در مجلس (البته اگر هنوز وجدان و عرق ملی دارن) اطلاع بدید :وزیر اموزش و پرورش که کمر به نخبه کشی و نابودی اموزش این مملکت کرده :
یگانه صدوقی۴۴۸۱۱۷۱۵:۰۲:۰۵ ۱۳۹۷/۵/۱
باسلام و خسته نباشید از شما خواهشمندیم تا صدای ما داوطلبین را بشنوید و در راه اجرای عدالت قدم بردارید ما مخالف تاثیر قطعی معدل نیستیم اما دراین شرایط فعلی معترضیم چرا که امتحانات نهایی فقط در یک پایه آن هم سوم متوسطه با لو رفتن سوالات و تصحیح سلیقه ای اوراق امتحانی همراه بوده.قطعی کردن این نمرات آن هم در این پایه یعنی بی‌عدالتی محض.چرا که دبیرستان فرزانگان دبیرستان نمونه های دولتی و منطقه یک تهران دارد با مدرسه دولتی و گاها با مدارس کپری پایین شهر و روستاها مقایسه هم تراز میشود.این مصوبه عدالت آموزشی را زیر سوال میبرد و حق خیلی ها را ناحق خواهد کرد.همین امسال باز هم اموزش و پرورش خود اعتراف کردند و تایید کردند که سوالات امتحان نهایی لو رفته است و شاهد بوده ایم که سوالات در کانال های تلگرامی با درج قیمت بفروش میرسیده است.از شما خواهشمندیم تا زمانیکه امتحانات نهایی به سه سال ارتقا نیافته و امنیت امتحانات برقرار نشده و تصحیح اوراق بصورت الکترونیکی نشده اجازه اجرای این مصوبه را ندهید چرا که ما داوطلبی همچون رستگار رحمانی داشته ایم با معدل ۱۱رتبه یک کنکور شده اند ان هم با کمترین امکانات و در محدودترین منطقه استان.از شما خواهشمندیم مانع این فرآیند نخبه کشی شوید چرا که اگر داوطلب در مملکت خود اجازه رشد پیدا نکند به ناچار به سمت مهاجرت و تحصیل در خارج از کشور خواهد پرداخت نخبه های این مملکت در مملکت بیگانه پیشرفت خواهد کرد و به طبع مملکت بیگانه را آباد خواهد کرد.از سمت و سوی دیگر در این وضع آشفته بار اقتصادی که همگی شاهد آن هستیم داوطلبین مجبور به اجرای طرح ترمیم معدل میشوند که آن نیز به نوبه خود مخارج خود را دارد و عده کثیری توان پرداخت آن را ندارند در نگاهی دیگر حتی آنانکه توان پرداخت ترمیم معدل را دارند دیگر اعتمادی به امنیت آموزش و پرورش ندارند زیرا که سوالات همیشه کم و بیش لو میرود بازهم شاهد بی‌عدالتی خواهیم شد .خواهشمندیم از دیوان عدالت که دست سود جویان را از این نظام اموزشی قطع کنند مصوبه تاثیر قطعی در کنکور هنوز علنی نشده بود که موسسات اموزشی پکیج های ترمیم معدل را هم در کنار پکیج های کنکوری وارد بازار داغ کتابها کردند.این ها پشتشان به چه کسی گرم بوده؟دل این مافیاییها را چه کسانی قرص کردند؟درامد ۸میلیاردی که از کنکور درمی‌آمده اینک قرار است با این مصوبه ۱۶میلیارد شود!؟چه کسی پاسخگوی این داوطلبان است .چه کسی پاسخگوی این فشارروانی که متحمل شده ایم خواهد بود؟دیوان عدالت به داد ما جوانان برسید
الهام۴۴۸۱۱۸۱۵:۰۲:۱۴ ۱۳۹۷/۵/۱
ما دانش اموزای نظام فقط یک سال فرصت کنکور دادن داریم بخدا با این قانون دارم اینده تعداد زیادی از بچه هارو نابود میکنن امید خیلیا به کنکور اگه قطعی بشه دیگه امیدی واسه خیلیا نمیمونه مخصوصا قشر خاصی از جامعه که قشر ضعیف هستتش و امید خانواده ها وبچه ها به این کنکور ،این قانون اگه مشکل یا ضرر نداشت صدای اعتراض یک نفرم نباید بلند میشد ولی الان همه ی بچه ها حتی اونای که معدل بیست دارن مخالفن ،ما احتیاج به حمایت داریم ،دارن با اینده ما بازی میکنن
F۴۴۸۱۱۹۱۵:۰۲:۱۶ ۱۳۹۷/۵/۱
از شما خواهشمندیم صدای ما دانش آموزان ، امیدهای فردای ایران را بشنوید ... با قطعی شدن تاثیر معدل نخبه کشی و آینده سوزی بیش اتفاق نخواهد افتاد چرا که ۱) امکانات آموزشی برابری وجود ندارد و اینجاست که آینده آن فرزند محروم نابود میشود حتی اگر نخبه باشد ، به یاد بیاوریم رستگار رحمانی که از منطقه محروم با معدل 11 رتبه 1 کشور درسال 88 شد و هم اکنون تخصص مغز و اعصاب میخواند .. واگر این قانون در زمان او بود الان کارگری بیش نبود ۲)میخواهند امتحانات نهایی ای را تاثیر بدهند که قبل از برگزاری ، حین برگزاری و حتی بعد از برگزاری آن تخلفات گسترده ای که حتی اسناد ان موجود است ، آینده ملت را تباه کنند تقلب حین امتحان ، لو رفتن و فروش سوالات ، عدم غربالگری مناسب این امتحان ، سلیقه ای تصحیح شدن ورقه ها ... همگی غیر منطقی بودن و ظلم بودن این قانون را مشخص میکنند **نگذارید این مافیای کنکور بخاطر سود دو براربرش از این قانون ، زحمات و امید چندین ساله خانواده ها و فرزندانشان را با خاک یکسان کنند نگذارید آرزوها و استعدادها به حسرت ها تبدیل شود نتایج زیان بار این قانون بعد از کنکور نمایان خواهد شد .. دلایل زیادی وجود دارد که ثابت کنداین قانون فاجعه ای بیش نیست که بنده فقط چند مورد آن را خدمت حضرتعالی ذکر کردم #نه_به_تاثیر_قطعی (نه به فاجعه)
parvaneh۴۴۸۱۲۱۱۵:۰۲:۲۶ ۱۳۹۷/۵/۱
سلام.باتوجه به اینکه وزارت آموزش وپرورش درحال برشکستگی است میخواهدبااین تاثیرناعادلانه که حتی برای معدل های 20ظلم اشکاری است ازطریق هزینه های سرسام آور ترمیم معدل برشکستگی خودرا جبران کند ولی مایی که درمناطق محروم هستیم به زور پول کتابهامون رو جور کردیم چه برسه ترمیم معدلی که 20هم بگیریم بازم به ضررماست مادیگر پولی نداریم به مافیا بدیم آقای بطحایی هم که خودتصمیم گرفتن نخبه کشی کنن وپول براشون مهم ترازمیلیون ها دانش آموزه لطفا یاریمان کنید.
حسن۴۴۸۱۲۲۱۵:۰۲:۳۲ ۱۳۹۷/۵/۱
اقای بطحایی در گفت و گوی ویژه خبری به عنوان وزیر اموزش و پرورش و یک مقام عالی به قدری نااگاهانی و ظالمانه سخن گفتند که در شان ایشان نبود.به این چند مورد توجه کنید: اقای بطحایی کنکور 4 ساعته نه 3 ساعت-اقای وزیر اون 12 سال سوابق تحصیلی که شما گفتید 12 سال نیست و همه اون سوابق تحصیلی که در کنکور موثر واقع میشود حداکثر در 20 ساعت رقم میخورد و شامل دروس 1 سال تحصیلی است پس چطور میگویید 12 سال- ضمنا اقای وزیر عرض کردند که از نظر سنجی اموزش و پرورش اطلاع ندارند.مگر میشود وزیر مربوط به همین موضوع از موضوع به این مهمی اطلاع نداشته باشند.پس برداشت میشود که ماجرا چیز دیگریست-ودر صحبت هایشان به وضوح میگفتند که دانش اموزی که گذشته خوبی در تحصیلاتش نداشته حقش همینه که ایندش نابود بشه... و ما این اجازه رو بهش نمیدیم که در کنکور موفق بشه. فقط به خاطر این که گذشته خوبی نداشته.اخه مرد مومن خدای به اون عظمت هزار تا راه بازگشت گذاشته برا انسان حالا شما اومدی تنها راه جبران گذشته دانش اموزان .بخصوص دانش اموزان سخت کوش و منطقه محروم رو ازشون میگیری ....من برای خودان متاسفم که همچین وریری داریم.
آریانا۴۴۸۱۲۳۱۵:۰۲:۴۶ ۱۳۹۷/۵/۱
با عرض سلام و ادب... خواهشمندم که با استناد از سازمان سنجش که بیش از۸۵٪ داوطلبان و دانش آموزان که مخالف تأثیر قطعی ۳۰٪ در کنکور۹۸ هستند،شما نیز مخالفت خود را اعلام بفرمایید وخواهان تأثیر مثبت باشید. برخی دلایل اعلام مثبت شدن:۱-گسترده لورفتن سوالات وتایید آموزش وپرورش۲-داغی بازار فروش مافیا هم تستی هم تشریحی۳-تصحیح سلیقه ای وامنیت پایین۴-کم شدن روحیه ی افراد نخبه کم معدل مانند رتبه یک کنکور۸۸...۵-عدم توازن سیستم آموزشی درکشور بخصوص مناطق محروم. این قانون درسال۹۴ نیزابطال شد اما در این سه سال که نظارت نیز کمتر شده.قاطعانه باید با تاثیر قطعی مخالفت کردبزرگواران. #نه_به_تاثیر_قطعی_معدل #نه_به_نخبه_کشی #آری_به_اجرای_عدالت
ناشناس۴۴۸۱۲۴۱۵:۰۲:۴۸ ۱۳۹۷/۵/۱
بخشی از مصاحبه بطحایی:فکر میکنم باید توضیحاتی در این زمینه داده شود زیرا برخی گلایه مندی ها به خاطر این است که توضحیات کافی به دانش اموزان داده نشده است.سوابق بر اساس امتحانات است و در امتحانات نهایی هم برای همه یک نوع سوال طرح میشود. جواب داوطلبان: از سال 84 تا 97 سال سوم نظام قدیم و دازدهم نظام جدی به علاوه برگزاری امتحانات نهایی در بازه های متخلف زمانی برای افراد مردودی و ترمیم معدل..چطور میشود در همه این سالها و امتحانات یک نوع سوال طرح شود؟ بخشی از مصاحبه های قبلی دکتر خدایی در مورد اعتبار ازمون تشریحی طبق تجربی گذشته ایشان: سازمان سنجش این تجربه امتحانات تشریحی را داشت. سال 1362 و 63 دو مرحله تستی و یک مرحله تشریحی بود. اما سازمان به این نتیجه رسید که این را بردارد. چون حتی در مواردی که حتی مصحح هم یکی بود، مشکلاتی به وجود می‌آمد. همان موقع مثلا به فردی صبح یک ورقه را دادند، یک نمره‌ای گرفت، بعد از ظهر نیز نمره دیگری گرفت. زمان استراحت فرد یک نمره ای می‌داد و زمانی که سر حال بود یک نمره دیگری می‌داد.
ناشناس۴۴۸۱۲۵۱۵:۰۲:۴۹ ۱۳۹۷/۵/۱
سلام و خسته نباشید.. تاثیر قطعی معدل یک فاجعه برای کشور و یک منبع درآمد برای موسسات کنکوریه.منی که سال 88 با معدل 14 فارغ التحصیل شدم و هزینه ترمیم معدل رو ندارم دیگه باید قید درس خوندن رو بزنم؟؟؟؟منی که امسال رتبم زیر 3000 میشه و سال دیگه میتونستم قبول بشم باید قید درس خوندن رو بزنم این کجاش عدالته...کی جواب زمانی که من برای درس خوندنم گذاشتم رو میده.چطوریه که 85 درصد بچه ها تو سایت سازمان سنجش موافق تاثیر مثبت هستند و فقط 15 درصد بچه ها تاثیر قطعی معدل رو خواهان هستند ولی نظر 85 درصد بچه ها نادیده گرفته میشه و مسخره تر اینه که وزیر آموزش و پرورش که مسئول بچه ها هستند نه رئیس بچه ها از این رای گیری بی خبر هستند و خودشون قانونی رو مطرح می کنند که میدونن اشتباه هستش.این کجاش عدالت آموزشیه.هر ساله ما خودمون شاهد لو رفتن سوالات امتحان نهایی هستیم.با سرنوشت بچه ها بازی نکنید...
عسل۴۴۸۱۲۶۱۵:۰۲:۵۲ ۱۳۹۷/۵/۱
چرا وزیر آموزش و پرورش پاسخگو نیست؟ چرا ایشون فقط مصاحبه‌ی یک طرفه میکنن؟ ایشون دیشب در گفتگوی ویژه خبری از اینکه ۸۵ درصد داوطلبان مخالف تاثیر سوابق هستن اظهار بی اطلاعی کردن!!! آیا ما باید تاوان کسری بودجه آموزش و پرورش رو با پرداخت هزینه ترمیم معدل بپردازیم؟؟
Gh۴۴۸۱۲۷۱۵:۰۲:۵۵ ۱۳۹۷/۵/۱
از طرف جمع زیادی از دانش آموزان لطفا صدای اعتراض ما باشید 85 درصد دانش آموزان مخالف ثاثیر قطعی هستن و جالب تر اینکه خود وزیر این چیز ها رو نمیدونه طبق مصاحبه دیشبشون و نمی دانند که معایب تاثیر قطعی دقیقا چیه و چقدر میتواند وحشتناک باشد زیرا تا الان حاضر به مصاحبه دو طرفه نشده اند لطفا به ما دانش آموزان واقعی که مافیا خطاب میشویم از طرف سودجویان فروش بسته های امتحان نهایی کمک کنید به چه قیمتی دارند با اینده ما بازی میکنند به چه قیمتی واقعا ! من و خیلی ها از ان ها نمیگذرم خدا هم نگذرد در این تاریکی امید ما باشید صدای واقعی باشید
مجید خدایاری۴۴۸۱۳۰۱۵:۰۳:۱۴ ۱۳۹۷/۵/۱
سلام من تا حالا مخالف این قانون بودم و الان هم هستم . و دلایل اون رو حتما همه شنیدن پس تکرار نمیکنم . ولی حالا که فهمیدم با تصویب این قانون احتمالا همه درامد آینده من مشکل شرعی داره دیگه خیلی مخالفم . من اهل تقلب نیستم ولی مطمینم برگه فیزیک من به نفعم تصحیح شده . باید ۱۶ تا ۱۸ میشدم ولی وقتی کارنامه اومد دیدم ۲۰ شدم . درسته ظاهرا به نفعمه اما بخدا راضی نیستم بخاطر تصحیح اینچنینی ورقم حق کسی رو بخورم . خواهش میکنیم این سیستم سلیقه ای رو حذف کنین
حمید رضا۴۴۸۱۳۶۱۵:۰۳:۳۴ ۱۳۹۷/۵/۱
هنوز هیچی نشده موسسات کنکوری به بازار امتحانات نهایی هم ورود کردن و محصول به بازار دادن آقای وزیر آموزش و پرورش میخواستی نشاط رو بین دانش آموز ها برقرار کنی؟
ناشناس۴۴۸۱۳۷۱۵:۰۳:۳۵ ۱۳۹۷/۵/۱
خواهشا لغو کنین اینده مارو نابود نکنین
مهدی۴۴۸۱۳۸۱۵:۰۳:۳۷ ۱۳۹۷/۵/۱
آخه واقعا کدوم کشور دنیا دانش آموزان از تحصیل در رشته های مورد علاقه محروم میکنه اینها با این قانون های ضعیف و نامردی باعث محروم کردن بچه ها و ازبین بردن استعداد ها و همچنین خروج و مهاجرت دانش آموزان از کشور می شوند که این واقعا فاجعه آموزشی هست چرا واقعا با کدوم منطق این مسئله رو متوجه نمیشوند و انکار می کنند..... برای جلوگیری از استرس کنکور این مصوبه را اوردند و اما استرس ما رو دو چندان که نه بلکه 1000 برابر کردند...#میزان_رای_ملت_است #تاثیر_قطعی_معدل_را_لغو_کنید
دانش آموز۴۴۸۱۳۹۱۵:۰۳:۳۸ ۱۳۹۷/۵/۱
ما خواستار تلاش شما عزیزان برای لغو هر چه سریعتر این قانون ظالمانه ایم. تصویب این قانون باعث یک بی عدالتی گسترده خواهد شد. چرا که حتی فردی که معدل 20دارد نیز، با این قانون مشمول بی عدالتی می شود. مهمتر از همه اینکه لطفا این موضوع را برای وزیر نابلد و بی خرد آموزش و پرورش تفهیم بفرمایید که بنیانگذار جمهوری اسلامی فرموده اند میزان رای ملت است و 85 درصد کنکوری ها مخالف تاثیر قطعی معدل در کنکور هستند. دلمان روشن است به ساختن آینده مان. چرا که با وجود تاریکی دل عده ای که گوش هایشان را برای شنیدن صدای حق گرفته اند، هستند کسانی که صادقانه و با تمام وجود برای برقراری عدالت تلاش می کنند. ان شاءالله که این قانون به زودی لغو می شود. اما پس از لغو این قانون، ما خواستار مجازات افرادی هستیم که در این مدت آرامش را برای ما و خانواده هایمان حرام کرده اند...
مهدی۴۴۸۱۴۱۱۵:۰۳:۴۱ ۱۳۹۷/۵/۱
چرا حرف 85 درصد دانش آموزان رو نادیده میگیرن؟؟
نماینده داوطلبان کنکور98۴۴۸۱۴۲۱۵:۰۳:۴۲ ۱۳۹۷/۵/۱
کاری به هیچی ندارم .... اینکه میگن تاثیر فلان قدری درکنکور لطفا مسئول محترم بلندشو تشریف بیار روی این نیمکت ها بشین و یک دوره تحصیلی رو درس بخون. به خدا قسم معلم ها درست تدریس نمیکنند از منطقه محرومش بگذریم خدا شاهده تو همین تهران منطقه18 که من بودم از جمله مدارسی مثل شهدای گمنام و جوادموفقیان به خدا درست تدریس نمیکنند ما ضعف تدریس داریم خیلی از معلم ها بلد نیستن هنوز مفاهیم رو منتقل کنند چه اسمی هم گذاشتن شغل انبیاء واقعا که...
ناشناس۴۴۸۱۴۵۱۵:۰۳:۴۹ ۱۳۹۷/۵/۱
باعرض سلام تاثیر قطعی سوابق تحصیلی اثرات منفی زیادی را به دنبال خواهد داشت این تصمیم علاوه بر اینکه موجب حذف کنکور نمیشود بلکه باعث میشود جیب مافیای کنکور به واسطه ی مانور بر روی امتحانات نهایی پرتر شود همچنین باوجود لو رفتن سوالات امتحان نهایی و تقلب های انکار ناپذیر در امتحانات نهایی این تاثیر قطعی منطقی نمی باشد. لازم به یادآوری می باشد که در شرایط اقتصادی فعلی وبا توجه به اینکه عده ای در خریدن یک کتاب هم ناتوان هستند صحبت کردن از قانون ترمیم معدل بسیار ناعادلانه میباشد
امیرحسین۴۴۸۱۴۸۱۵:۰۳:۵۵ ۱۳۹۷/۵/۱
ما دانش اموزان دیگر انگیزه ای برای درس خواندن با این مصوبه نداریم...لطفا صدای مارا بشنوید
غزل۴۴۸۱۵۰۱۵:۰۴:۱۰ ۱۳۹۷/۵/۱
سلام . آقای بطحایی کاملا یک طرف حرف زدن ، اما کمی به ما بچه ها فکر کردن ؟؟ چطور میتونن با اینده ما بازی کنن ؟؟ ایشون گفتن امتحانات ! آیا امتحان هایی که تقلب دارن ملاک تشخیص صلاحیت کسی برای ورود به رشته های پر طرفدار دانشگاه هستند !؟! من واقعا ناراحت و نا امیدم .. با این حرفهای که میشنوم واقعا بی انگیزه شدم ! خواهش میکنم با آینده ما بازی نکیند ! بدونید ما موش آزمایشگاه نیستیم که هر سال برنامه ای برای ما داشته باشید .. ما آینده ایران و فرزندان ایران هستیم .. لطفا قانون تاثیر قطعی معدل لغو کنید .
ناشناس۴۴۸۱۵۲۱۵:۰۴:۲۴ ۱۳۹۷/۵/۱
سلام. لطفا به داد ما برسید این طرح 30 درصد معدل آینده مارو از بین میبره خواهش میکنم رسیدگی کنین. با این طرح شانس قبولی در رشته های مورد علاقه از افرادی که به هر دلیلی معدل پایینی دارند گرفته میشه لطفا این شانسو از ما نگیرین
F۴۴۸۱۵۳۱۵:۰۴:۲۹ ۱۳۹۷/۵/۱
از شما خواهشمندیم صدای ما دانش آموزان ، امیدهای فردای ایران را بشنوید ... با قطعی شدن تاثیر معدل نخبه کشی و آینده سوزی بیش اتفاق نخواهد افتاد چرا که ۱) امکانات آموزشی برابری وجود ندارد و اینجاست که آینده آن فرزند محروم نابود میشود حتی اگر نخبه باشد ، به یاد بیاوریم رستگار رحمانی که از منطقه محروم با معدل 11 رتبه 1 کشور درسال 88 شد و هم اکنون تخصص مغز و اعصاب میخواند .. واگر این قانون در زمان او بود الان کارگری بیش نبود ۲)میخواهند امتحانات نهایی ای را تاثیر بدهند که قبل از برگزاری ، حین برگزاری و حتی بعد از برگزاری آن تخلفات گسترده ای که حتی اسناد ان موجود است ، آینده ملت را تباه کنند تقلب حین امتحان ، لو رفتن و فروش سوالات ، عدم غربالگری مناسب این امتحان ، سلیقه ای تصحیح شدن ورقه ها ... همگی غیر منطقی بودن و ظلم بودن این قانون را مشخص میکنند **نگذارید این مافیای کنکور بخاطر سود دو براربرش از این قانون ، زحمات و امید چندین ساله خانواده ها و فرزندانشان را با خاک یکسان کنند نگذارید آرزوها و استعدادها به حسرت ها تبدیل شود نتایج زیان بار این قانون بعد از کنکور نمایان خواهد شد .. دلایل زیادی وجود دارد که ثابت کنداین قانون فاجعه ای بیش نیست که بنده فقط چند مورد آن را خدمت حضرتعالی ذکر کردم #نه_به_تاثیر_قطعی (نه به فاجعه)
عدالت گمشده!۴۴۸۱۵۵۱۵:۰۴:۳۵ ۱۳۹۷/۵/۱
صحبتهای خدایی در مصاحبه های قبلی:آموزش و پرورش، قابلیت جداکنندگی را ندارد/ 27 هزار نفر معدل بالای 19/75 را چگونه جدا کند؟ من می‌دانم آن سوابق تحصیلی که در آموزش و پرورش وجود دارد، آن قابلیت جداکنندگی را ندارد؛ اینکه ما مثلا 27 هزار نفر معدل 19/75 به بالا داریم. این معدل یعنی کل نمره؛ شما چگونه می‌خواهید 8 هزار نفر رو با این جدا کنید؟ حتی اگر آن معیار را 90 درصد هم تاثیر بدهید باز هم فرقی ندارد چون نمره همه مساوی است. لذا معیاری می‌تواند خوب جدا کند که پراکندگی ایجاد کند و اعتقاد داریم در سیستم آموزش عالی متوسه ما باید تغییرات جدی صورت گیرد. تغییرات جدی نیز یعنی اهدافی که ما دنبال می‌کنیم برای ورود به دانشگاه با اهدافی که در حوزه اموزش متوسطه است فرق می‌کند. آنجا ارتقاء پایه است. آنجا می‌گوید شما اگر یک حداقل‌هایی داشته باشید، یک کلاس بالاتر می‌روید. او نمی‌خواهد 5 درصد بالای جامعه را جدا کند، برایش مهم نیست. ولی ما می‌خواهیم 5 درصد بالای جامعه را جدا کنیم؛ لذا آنجا هم سخت است و بر این اساس باید برود و امتحاناتش را سخت کند و سیستم ارزشیابی را باز کند که این خودش یک چالش می‌شود. افت تحصیلی و مسائل خاصی که در حوزه آموزش متوسطه وجود دارد اتفاق می‌افتد. کسی فکرنکند که با حذف کنکور، بچه‌اش حتما صنعتی شریف یا پزشکی تهران قبول می‌شود رسانه‌ها دقت کنند؛ الان با ادامه این شعارهای حذف کنکور، برای من به عنوان یک خانواده ایرانی این برداشت به وجود می‌آید که اگر فردا کنکور برداشته شود، بچه‌ی من فردا می‌توانند به دانشگاه صنعتی شریف یا رشته های علوم پزشکی دانشگاه تهران برود در حالی که اینطور نیست. باید بگوییم کنکور حذف شود، چه چیزی قرار است بچه‌ی شما را جدا کند؛ اگر این سیستمی که الان موجود است، معیار انتخاب و غربال ما باشد، یک بچه‌ای که در کل دوره معدلش 19 و نیم است، هیچ وقت شانس ورود به رشته پزشکی را نخواهد داشت؛ آیا این انصاف است؟ 19/5 با 20 تفاوتی دارد؟ از لحاظ سطح آموزشی ندارد.
رضافطری۴۴۸۱۵۶۱۵:۰۴:۵۱ ۱۳۹۷/۵/۱
سلام و عرض ادب ازتون تقاضامندم جلوی این فاجعه تاثیر قطعی معدلو بگیرید نزارید حق یک میلیون داوطلب خورده بشه نزارید اینده ما کنکوریا نابود بشه نزارید مافیای کنکور تیشه به ریشه ی اینده مملکت که ما دانش اموزان هستیم بزنن تمنا میکنم جلو این فاجعه رو بگیرید همه دارن از استرس میمیرن یکاری بکنید ممنونم ازتون ب امید اون روز که این تاثیر برداشته میشه ماها اول امیدمون به خدا بعد به شما نماینده هاس
ناشناس۴۴۸۱۵۸۱۵:۰۵:۰۷ ۱۳۹۷/۵/۱
سلام لطفا صدای مارو به گوش وزرا برسونید گرچه رسیده و کاری انجام نمیشه نه به تاثیر قطعی سوابق تحصیلی در کنکور
Unknown۴۴۸۱۶۰۱۵:۰۵:۲۰ ۱۳۹۷/۵/۱
درود و خسته نباشید امیدوارم هر طرف ک حقه اون پیروز بشه و همه ما هم به وضوح حق رو میبینیم من یه سوال داشتم دیشب اقای وزیر فرمودن که کسی که از اول ابتدایی با معدل ۱۰ اومده بالا با یه سال درس خوندن پزشک میشه اقای وزیر اولا که کسی که معدلش ۱۰ شده مشکل داشته که ۱۰ شده مثل بچه های شما خدا تومن پول تو جیبش نبوده و بهترین مدرسه بهترین دبیر و هزاران توانایی دیگه رو نداشته و به زحمت بالا اومده حالا ک یه فرصت براش پیدا شده شما میخاید ازش بگیرین نمیتونین چون خدا هس شما میگید تکنیک تست زنی یاد میگیره ایا کسی که کنکور میده درجا دکتر میشه ؟ نه اقای وزیر اون باید چندین سال دیگه زحمت بکشه تا بتونه به هدفش برسه ولی متاسفانه انگار مثل همون جریان کنکور سه ساعته بازم اینو درک نکردین شما میاید مارو با کسایی که خدا تومن پول دارن مقایسه میکنین همین امسال نهایی امتحان دادم به تکی خدا قسم یه معلم بود انگار استخدام شده بود جواب سوال هارو به اون دانش آموز بگه به تکی خدا قسم همین امسال خیارو دیدم سر جلسه زنگ میزدن به معلم ها و اسم دانش آموز رو میگفتن و اونام میگفتن چشم قطعا کمک میکنم کاری نکین ایران در جواب مشکلاتش بگه من پارتی ندارم پس باید بمیرم بچه ای که از ۷ سالگی پدر نداشته خرج خونواده رو میده کارگری میکنه و به قول شما با معدل ۱۰ میاد بالا با یکی که پدرش خدا تومن بهش داده بهترین دلخوشی هارو داره ‌.هرچی خواسته دم دستش بوده یکی نکنین کسی که تو تهران تحصیل کرده با یکی که تو یه روستای بدون گاز زندگی کرده یکی نکنین من دلم روشنه هیچ وقت ظالم برنده نمیشه اینو بهتون قول میدم شاید شما پول داشته باشین . مقام داشته باشین . پارتی داشته باشین .دنیا دست شما باشه ولی من یکی رو داریم که خیلی از اینا بالاتره خدا یا حق
کنکور98۴۴۸۱۶۱۱۵:۰۵:۲۸ ۱۳۹۷/۵/۱
باسلام ,خبر تاثیر قطعی سوابق تحصیلی آرامش رو از بچه ها وخونواده هاشون گرفته,تابستون که فرصت خوبی برای جلو افتادن بچه ها از رقیباشون هست رو ازمون گرفتن وبجای اینکه با آرامش درسمون رو بخونیم داریم برای چیزی که حق مسلم ماست میجنگیم واعتراض میکنیم اما وزیر محترم آموز وپرورش و کسانی که این قانون ظالمانه رو تصویب کردند نمیخوان صدای اعتراض مارو بشنون هرچند که میدونن این قانون به همه ضرر میرسونه حتی معدل نوزده ونیم,این قانون به نفع تغییر رشته ایا ودیپلمه های قبل سال هشتادوچهار شده وتعداد کسانی ک برای پول وهدفهای دیگه وارد رشته هایی مثل پزشکی میشوند رو بیشترمیکنه وحق ماهایی که به امیدی وارد رشته تجربی شدیم خورده میشه.جناب بطحایی داوطلبان نظام قدیم رو نادیده گرفتن وفقط ازداوطلبان نظام جدید حرف میزنن,چطور وزیر از هشتادوپنج درصد مخالفان تاثیرقطعی سوابق تحصیلی بی اطلاعند درصورتیکه سازمان سنجش همچین آماریو اعلام کرده؟سوالات امتحان نهایی فقط از سال سوم متوسطه بوده اما کنکور سه سال تحصیلی رو مورد آزمون قرار میده ,چطور فقط سابقه سال سوم میتونه اون سه سال دیگه رو نابود کنه؟چرا فرصت جبران گذشته رو ازمون گرفتن؟ما نظام قدیمیا ک سال 90فارغ التحصیل شدیم که اون زمان خبراز این قانون نداشتیم چیکار کنیم؟خونواده هامون حالا جدا ازکنکور بیان برای ترمیم معدل هزینه کنن این چطور قانونیه که هزینه اضافی تحمیل میکنه به مردم؟مافیای کنکور سکوت کردن وبااین قانون فربه ترمیشن چون کتاباوپکیج امتحان نهایی وترمیم معدل تولید میکنن واین یعنی سود بیشتر!!چطور اونی که باپول سوالات رو خریده وتقلب کرده ومعدل بیست گرفته با دانش آموزی که تو یه روستا با زحمت خودش معدل هجده گرفته تو یه سطحن؟این قانون سراسر ایراده که اگه بخوایم همه رو یجا بنویسیم باید تاشب مشغول باشیم.من خودم پدر ندارم ومادرم بخاطر این اوضاع اقتصادی روزی 2بار میره سرکار ولی حقوقش همچنان زیر هفتصد هزارتومنه چطور بیاد برای ترمیم معدل هزینه کنه؟وزیر پاسخگو باش چرا آیندمون رو نابود میکنید؟تموم امید مادرم کنکورمه حالا بهش چی بگم؟اگه ازناراحتی مادرم طوریش بشه کی پاسخگوعه؟این قانون رو لغو کنید وبچه هارو عصبانی نکنید
شارین۴۴۸۱۶۳۱۵:۰۵:۳۷ ۱۳۹۷/۵/۱
با سلام.من به عنوان یه دانش اموز نظام قدیم یه سوال از هر عقل فهیمی که داره کامنت منو میخونه دارم.کسی که روحش از یه قانونی که ناعادلانه داره براش تصویب میشه خبر نداره باید چکار کنه؟؟؟اول از همه میخوام به جناب وزیر اموزش و پرورش بگم که ایا هشتاد و پنج درصد دانش اموزان میشه مافیا باشن؟؟؟؟؟ایشون که حتی از روبه رو شدن با حقایق دوری میکنن.وقتی هم معدل بیست هم معدل ده ضرر میکنن از این قانون چرا باید این قانون رو تصویب کنن.سازمان سنجش وزیر علوم خود اقای عمادی همگی اذعان داشتن از نظر ریاضی به ضرر حتی معدل بیست هاست پس چرا میخوان این قانونو تصویب کنن؟؟؟؟خیلیا پول ترمیم معدل ندارن خیلیا پول خرید کتابای امتحان نهایی رو ندارن خیلیا امکانات اموزشی ندارن.کنکور چه درست چه غلط بهترین و عادلانه ترین راهه ولی امتحان نهایی حماقت محضه چون بچه ها فقط تقلب میکنن فقط نمره محور میشن علمشون سنجیده نمیشه چرا با روح دانش اموزان بازی میکنن؟؟؟؟؟؟؟؟
آرمان۴۴۸۱۶۸۱۵:۰۶:۱۰ ۱۳۹۷/۵/۱
بشتابید بشتابید آزمون های فوق تشریحی موسسه بوققققققق برای کسب نمره 20 آغاز شد. از نتایج تاثیر قطعی معدل در کنکور
فریبا۴۴۸۱۷۲۱۵:۰۶:۱۴ ۱۳۹۷/۵/۱
از شما تقاضا میکنیم که ما دانش آموزان را حمایت کنید تا این قانون ظالمانه و غیر منصفانه لغو شود
Mobina۴۴۸۱۷۳۱۵:۰۶:۱۷ ۱۳۹۷/۵/۱
ما دانش آموزان میخواهیم صدای عدالت طلبی مان به گوش رییس جمهور و حتی مقام معظم رهبری هم برسد چراکه وزیر آموزش و پرورش چشمش را روی تمام این بی عدالتی ها بسته و هرطور که شده میخواهد این قانون ظالمانه اجرا شود.از بین بردن آینده ی صدها هزار دانش آموز بی پناه که تنها راه نجات زندگی شان درس خواندن است کم گناهی نیست بنابراین ما از رهبر گرانقدر و رییس جمهورمان میخواهیم به این مسئله ورود کنند و عدالت را برقرار کنند. تا همین جا هم کلی فشار روحی و روانی به ما دانش آموزان وارد شده و نابودی آینده خود را میبینیم هرروز بیشتر از قبل استرس داریم و این موضوع تمرکز برای درس خواندن را از ما گرفته ماکه نظام قدیم هستیم و آخرین فرصتمان کنکور٩٨است.
Azar.M۴۴۸۷۷۱۱۶:۵۰:۱۷ ۱۳۹۷/۵/۱
ممنون از حرفای خوبت... حرف دلمان بود ... ک بیان کردی
ناشناس۴۴۸۱۷۴۱۵:۰۶:۲۱ ۱۳۹۷/۵/۱
طبق امار سنجش ۸۵ درصد بچه ها مخالف این قانون هستند
Ali۴۴۸۵۱۰۱۵:۴۳:۰۹ ۱۳۹۷/۵/۱
میزان رای ملت است امام ره
پارسا۴۴۸۱۷۵۱۵:۰۶:۲۸ ۱۳۹۷/۵/۱
نه به تاثیر قطعی سوابق تحصیلی در کنکور 98..یعنی چی خودشون دارن میگن این طرح ایراد داره ،دارن با اینده ما ها بازی می کن وقتی این همه تقلب در امتحانات نهایی صورت میگیره وقتی عدالت اموزشی برقرار نیست چطور دانش اموزی رو که در بهترین مدارس تهران درس می خونه با دانش اموزی که در دور افتاده ترین مناطق کشور هستند مقایسه میشه
دانش آموز ایرانی۴۴۸۱۷۶۱۵:۰۶:۳۷ ۱۳۹۷/۵/۱
باسلام وقت بخیر تاثیر قطعی معدل در کنکور ضربه شدیدی به دانش آموزانی میزند که به هر دلیلی نتوانستند در امتحانات نهایی خوب ظاهر بشوند و این ضربه باعث میشه که دانش آموز خود را خود باخته و بازنده در کنکور و نهایت در زندگی بداند،امتحانات نهایی هیچ گونه امنیتی ندارد و واقعا هر گونه بی عدالتی و تقلبی در آن به چشم میخورد. با تاثیر قطعی معدل در کنکور بازار نمره فروشی باب میشود و دکانی برای برخی از فرصت طلبان آموزشی ایجاد میشود. برای دانش آموزان نظام جدید آموزشی که امتحانات نهایی و کنکورشان در یک سال و با اختلاف چند روز برگزار میشود واقعا سخت است که هم تستی بخوانند و هم تشریحی و در نهایت باعث موفق نشدن و نتیجه نگرفتن در هر دو آزمون فوق است. بنده به عنوان یک دانش آموز ایرانی از شما درخواست دارم این موضوع را پیگیری نمایید که تاثیر معدل در کنکور سال های 98 و 99 تاثیر مثبت باشد نه قطعی چرا که صدمات زیادی در بخش کلان برای کشور به همراه دارد. باتشکر از شما
مریم۴۴۸۱۷۹۱۵:۰۶:۵۴ ۱۳۹۷/۵/۱
سلام..لطفا تاثیر قطعی لغو کنید..تنها امیدم ب کنکور بود..لطفا رویامو ازم نگیرید
ناشناس۴۴۸۱۸۰۱۵:۰۷:۰۰ ۱۳۹۷/۵/۱
سلام خواهشمندم پیگیری کنید ک تاثیر قطعی معدل لغو شود در ضمن ب ما نظام قدیمی ها هم توجه شود ک ما تکلیفمان روشن شود ان زمانی ک ما نهایی داشتیم ب ما گفته نشده بود تاثیر معدل قطعیست!کلی تقلب سر امتحانات نهایی صورت گرفت و در ضمن نمیشه سختی امتحانات نهایی رو با کنکور سنجید .ایران ما امثال رستگار رحمانی کم ندارد..لطفا ب فریادمان برسید .من ب شخصه تنها شانسم برای تغییر زندگی همین کنکور بود ک با تاثیر قطعی معدل زندگیم داره نابود میشه .ب علاوه این بی انصافیه ک برای دانش اموزایی ک تغییر رشته میدهند و ب رشته تجربی می ایند یا دیپلمه های قبل 84 تاثیر قطعی نباشد .و همچنین ما مجبوریم برای ارتقای معدل (ترمیم)برای هر درسی 20 خزار تومان پرداخت کنیم ک هزینه زیادی دارد .اموزش و پرورش ظاهرا از طریق همین پول ها میخواهد ورشکستگی خود را جبران کند!!ایا فریاد ما ب جایی میرسد؟!!
ناشناس۴۴۸۱۸۲۱۵:۰۷:۰۱ ۱۳۹۷/۵/۱
با سلام لطفا صدای ما را به گوش مسئولین برسانید.تصویب قانون تاثیر قطعی معدل باعث ایجاد استرس در ما دانش آموزان و خانواده هایمان شده حوزه های امتحانی امنیت لازم را ندارند وسوالات به طور یکسان تصحیح نمیشود. این قانون باعث هزینه های بیشتر برای ما خواهد شد و تنها موسسه های کنکوری از آن سود میبرند .در ضمن طبق ماده 11 قانون سنجش و پذیرش دانشجو مصوب سال 92 قانون حذف کنکور که مربوط به سال 86 میباشد لغو شده و در قانون سنجش و پذیرش دانشجو هیچ الزامی به حذف کنکور نشده فقط گفته 85 درصد پذیرش دانشجویان بر اساس سوابق تحصیلی باشد که این امر محقق شده است. با تشکر از توجه و حمایتتان.
ناشناس۴۴۸۱۸۴۱۵:۰۷:۱۲ ۱۳۹۷/۵/۱
با تصويب قطعي بودن معدل عملا تمام ماها كنكورمون رو از دست ميديم.مگر كسي كه تغيير رشته اي باشه يا قبل از سال ٨٤ ديپلم گرفته باشه.بدليل تقلب گسترده در امتحانات نهايي و همچنين عدم يكسان بودن سطح دشواري امتحانات طي سال هاي مختلف نمرات امتحان نهايي ملاك خوبي براي رتبه بندي دانش اموزان نيستن و ميتونن فقط معياري براي ارتقاي دانش اموز از يك پايه به پايه ي بالاتر باشند.ضمن اينكه شرايط و امكانات اموزشي همه جاي كشور يكسان نيست و دانش اموزاني هستن در شهر هاي مرزي كه واسه بعضي از درس ها حتي معلم ندارند! اين دانش اموز چطوري قراره ٢٠ بگيره؟ كنكور در حال حاضر عادلانه ترين راه رتبه بندي هست و ضمن اينكه همه جاي دنيا براي رشته و دانشگاه هاي پر طرفدار ازمون هاي چند ساعته برگزار ميشه و اين ايده اصلا صحيح نيست كه سرنوشت دانش اموز بايد تو چند ساعت رقم بخوره!!! يعني چي همه جا همينه چه ازمون تافل و چه هر ازموني توي چند ساعت شما رقابت ميكنيد و رتبه بندي ميشيد.
داوطلب کنکور سراسری 98۴۴۸۱۸۵۱۵:۰۷:۱۲ ۱۳۹۷/۵/۱
سلام وقت بخیر من فارغ التحصیل نظام قدیم هستم و با تمام مشکلاتی که در زندگی هست کنکور را راهی میدیدم که زندگی خود و خانواده ام را عوض کنم و در نهایت به کشورم و مردم کشورم خدمت کنم اما با تصویت این قانون تمام اینده ی خودم رو تاریک میبینم طبق محاسبات ریاضی میدانید که معدل های بالا هم ضرر خواهند کرد!!حالا با این حال حتی بخواهیم در طرح ترمیم معدل هم شرکت کنیم هزینه ی ان به قدری است که واقعا توانه پرداخته ان را ندارم و حالا فرضا من به هرسختی و کارگری پولش را جور کنم کسانی که در روستاها و مناطق محروم هستند چگونه میخواهند این کار را انجام دهند؟؟ ایا تمام کشور از یک کیفیت اموزشی برخودار است؟؟ایا سوالات نهایی دیگر لو نمیرود؟؟؟؟؟؟؟!!! ایا منی که در تجربی بوده ام باید قید دانشگاه و بهتر شدن را بزنم و کسی که ریاضی فیزیک بوده بیاید و بدون تاثیر از همه ی ما تجربی ها جلو بزند؟؟ این بی عدالتی این قانون بی اساس! فقط به سود کسانی است که از ان کسب درامد میکنند!! نه ما دانش اموزان کنکور به خودیه خود پر استرس و سخت هست و با این قانون محال شده!! حق بهتر شدن حق پیشرفت حق تغییر حق درس خواندن حق ورود به دانشگاه های ممتاز حق شاد بودن از ما گرفته شده لطفا کمک کنید این قانون لغو شود
حسین۴۴۸۱۸۸۱۵:۰۷:۲۷ ۱۳۹۷/۵/۱
#وزیر_اموزش_پرورش_جوابگو_نیست #نه_به_مصاحبه_یک_طرفه #تاثیر_قطعی_معدل_را_لغو_کنید #85درصد_داوطلبان_مخالف_تاثیر_قطعی_هستند
Zahra۴۴۸۱۸۹۱۵:۰۷:۳۶ ۱۳۹۷/۵/۱
تروخدا تاثير مثبت باشه اينده ما رو تباه نكنين اينده ما اينده مملكته ما رو نابود نكنين..
ناشناس۴۴۸۱۹۲۱۵:۰۷:۵۷ ۱۳۹۷/۵/۱
مصلحت نظام در چیست ؟ جز رضایت مردم مبنای اصلی بنیانگذار کبیر این انقلاب چه فرمودند؟ جز میزان رای ملت است چرا مراجع بالای نظام در مقابل یک وزیر چنین سکوت کرده اند یک وزیر نهایتش ۴ الی ۸ سال وزیر است اما با بذر کینه و اثرات مخربی که میتواند بگذارد چه خواهید کرد ؟نگذارید یک فرد تمام شعارهای انقلاب و مردم سالاری و مهم بودن نظر احاد مردم را به تباهی بکشاند
حجت۴۴۸۱۹۴۱۵:۰۸:۰۳ ۱۳۹۷/۵/۱
من یه دانش اموز تجربیم من امسال کنکورم رو به خاطر فقط یک درس نمیتونم پزشکی بیارم معدل نهاییم ۱۸/۲۶ هستش و طبق ریاضیات شانسی ندارم! من و تمام دانش اموزان این مرز حقمون رو میخواهیم چرا وزیر آ.پ ما رو خیلی ببخشید آدم حساب نمیکنه! گوشش رو میخارونه و میگه خبر نداشتم دانش اموزان مخالفن! مگه کم بودن کسایی که با معدل پایین در کنکور درخشیدند سرتاپای این قانون اشکاله یکیش تقلب یکیش گرایش بچه ها به اینکه یه رشته دیگه (مثلا ریاضی)بخونن و بیان مثلا تجربی کنکور بدن!!! بدون شک وزارت آ.پ به دنبال هزینه ترمیم معدله! از لحاظ شرعی هم اشکال داشته که حجت الاسلام باقری امام جمعه جعفرآباد مغان استان اردبیل گفته نباید آینده بچه ها فدای منافع سود جویان قرار بگیره! وزیر و معاونش اقای زرافشان خدا شاهده تصمیم زیرکانه ای گرفتند با وعده کاهش استرس و حذف کنکور دارن با هزینه ترمیم معدل خزانه خالیشون رو پر میکنند من دانش اموز این سرزمین که پدره بیچارم کارگره سادست و چند ماهم شده حقوقش رو نمیدن اخه از کجا هزینه ترمیم بیارم!!! اونم تو سال کنکور!!! این انصاف نیس ما خدا رو داریم! من قصدم ترحم نمایی نیست به مولا!! حرفه من اینه تو کشوری که رهبری معظم انقلاب داره تو کشوری که دیوان عدالت اداری داره! تو کشوری که دیوان عدالت و شفافیت اداری داره چرا باید این قانون ظالمانه تصویب بشه!!! خیال میکنید که این قانون اجرا باشه چی میشه؟ بخدا نهایتش اقای وزیر(بطحایی) برکنار میشه نهاااایتش اینه!!! سرنوشت ما چی؟؟؟؟؟ من امسال قبول نشم باید برم سربازی! امسال اخرین سال برگذاری ۲کنکور برای هر۲نظامه(طبق صحبت دکتر خدایی با خبرگذاری مهر) وزیری که دانش اموزان خودش رو مافیا خطاب میکنه،انتظار نمیره به فکرمون باشه! دلم پر بود ببخشید! ما اهل تشیع هستیم و به مهم ترین ویژگی مولامون حضرت علی(ع) که عدالت هست رو خواستاریم!با تشکر
.....E۴۴۸۱۹۵۱۵:۰۸:۱۸ ۱۳۹۷/۵/۱
هر موقع سولات نهایی هم ارز کنکور شد از لحاظ امنینی از لحاظ سختی از لحاظ تصحیح اوراق و هر موقع سولات لو نرفت و برای سه سال تحصیلی بود اون موقع این قانون رو بزارن .نا الان که سولات لو میره و فروش نمره در بلضی جاها هست.به راحتی تقلب میشه من خودم با چشمام دیدم سر جلسه نهایی تقلب میارن و به راحتی استفاده میکنن خب اون اگر از من نیم نمره هم بیشتر بشه خب فاجعه میشه
توربو۴۴۸۱۹۷۱۵:۰۸:۲۹ ۱۳۹۷/۵/۱
کنکور به خودی خود چیز خوبی نیست اما تاثیر قطعی معدل بر کنکور چیز بسیار بدتر و به مراتب مخرب تر از کنکور برای ما دانش آموزان میباشد ، کشتن رویاهای میلیونها دانشآموز کشور کار درستی نیست ، ما خودمان قدرت اختیار و تصمیم داریم چرا از ما نمیپرسند ؟
ناشناس۴۴۸۱۹۸۱۵:۰۸:۳۵ ۱۳۹۷/۵/۱
لطفا واقع بینانه به موضوع بنگرید و بهمون کمک کنید واقعا ظلمه درحق ما،من اصلا درک نمیکنم چرا کسی که دیپلم ریاضی داره بیاد تجربی شرکت کنه از من جلوهست این ظلم بزرگیه.اگه قراره کنکور حذف بشه برنامشونو از 99 شروع کنن که بچه ها هم بدونن باید چیکار کنن ما بچه های نظام قدیم چه گناهی کردیم که باید این گونه مجازات بشیم.سوالات نهایی لو میره و اینو همه ما میدونیم پس نمیتونه تعیین کننده سرنوشت یه داوطلب باشه. نه به تاثیر قطعی
فاطمه۴۴۸۱۹۹۱۵:۰۸:۴۲ ۱۳۹۷/۵/۱
سلام لطفا از حق ما کنکوری ها دفاع کنید ، اگر این قانون تاثیر قطعی معدل اجرا بشه من به عنوان یک دختر روستایی با معدل 17 هیچ شانسی برای قبولی در رشته های پزشکی ، دندانپزشکی ، داروسازی نخواهم داشت چرا که پارسال بالای صد هزار معدل 19 تا 20 داشتیم و همین خودش یک دلیل هست که این امتحانات توانایی تفکیک سطح علمی دانش آموزان رو نداره ، من توی روستا نه هزینه ترمیم معدل رو دارم و نه امکاناتش رو (مدارس بزرگسالان) ، همه ساله مِن‌جمله سال قبل سوالات امتحان نهایی لو میره و همچنین تصحیح اوراق سلیقه ای هست. نذارید ما بچه های نظام قدیم که 98 آخرین کنکورمان خواهد بود قربانی این قانون ظالمانه بشیم
عدالت اموزشی۴۴۸۲۰۱۱۵:۰۸:۴۵ ۱۳۹۷/۵/۱
سلام با اجرا. شدن تاثیر قطعی معدل در کنکور ۹۸ موجب نخبه کشی و حتی باعث میشن کسایی ک پایه ضعیفی دارن یا معدلشون ۱۸ ب پایینه علنااا مهره سوخته توی. این کشور ب شمار بیان واقعا معدل ۱۸ اصلا معدل بدی نیست اینجاست ک. بعضیاشون ک پول ندارن از ارزوهاشون دست میکشن اونایی هم ک. دسشون ب دهنشون میرسه میرن توی کشورای دیگ مث ترکیه هلند مالزی دانمارک و و. و کنکور میدنو درس میخونن این قانون هیچ منفعتی حتی برای معدل بیستی ها بدلیل تفاوت تراز معدل در سالای مختف نداره و منفعتش واسه کسای دیگس امیدوارم. با کمک شما ریشه ی بی عدالتی رو. توی. کشور ریشکن کنیم
محمد رضا داوطلب کنکور ۹۸ (آخرین فرصته ما نظام قدیمی ها)۴۴۸۲۰۲۱۵:۰۸:۵۴ ۱۳۹۷/۵/۱
با سلام و احترام: #مهمترین موضوع چگونگی تاثیر سوابق در کنکور است زیرا که آینده ی جوانان را مشخص می کند و آینده کشور هم در گرو همین جوانانِ آینده ساز است؛ استعداد هایی مانند #رستگار_رحمانی رتبه #یک تجربی با معدل #یازده کم نیست،آیا اگر در ساله ۸۸ تاثیر سوابق قطعی بود آقای #رستگار_رحمانی باز هم یک نخبه در رشته مغز اعصاب بود؟ نه ؛ بلکه اگر تاثیره قطعی بود او الان باید کارگری می کرد؛ به نظر شما قطعی کردن تاثیر سوابق تحصیلی پس از اینگونه لو رفتن سوال های امتحان نهایی کاره درستی است؟!!؟( فقط همین آماره لو رفتنا در پارسال و امسال رو ببینید) مگر نمیدانید امتحانات نهایی پر از اشتباه ، لو رفتن ، سلیقه ای تصحیح شدن، تقلب و ازین قبیل است مگر نمیدانید ک عدالت آموزشی در کشور نیست مگر نمیدانید ک دانش آموزانی هم کار میکنند هم درس می خوانند مگر نمیدانید معلمه بعضی مدارس باید همه کاره باشد چون زیره چپر های کلاس گاهی پر از آب می شود و فرقی نمی کند رشته آن ادبیات باشد یا نه، او مجبور است ریاضی ، شیمی و ... درس بدهد #آیا اوضاعه تحصیله همه دانش آموزان یکسان هست؟! پس چرا به تاثیر قطعی(مرگِ استعداد ها) می اندیشید؟؟!!!!!؟ #میزان_رای_ملت_است #بگذارید_آینده_مان_را_بسازیم #ایران_رستگار_رحمانی__ها_کم_ندارد #چرا_فرصت_برابر_تحصیل_را_از_ما_گرفتید #تاثیر_قطعی_معدل_عین_بی_عدالتی_است
جواد۴۴۸۲۰۳۱۵:۰۹:۰۷ ۱۳۹۷/۵/۱
چرا مسئولین با شعور ما نمیخواهند قبول کنند که سال 1392 قانون حذف کنکور ملغی شده است؟ ما این چنین مسئولینی را که هنوز نمیدانند چه چیز قانون است چه چیز قانون نیست را نمیخواهیم یا حجت ابن حسن، ریشه ظلم را بکن
mazhar۴۴۸۲۰۶۱۵:۰۹:۱۲ ۱۳۹۷/۵/۱
سلام باور کنید هنوز در شوک هستیم که شورای سنجش چگونه تاثیر معدل را قطعی کرده ، یعنی این قضیه ان قدر بدیهی است که هر دانش اموز و متولی اموزشی میداند این مصوبه ظالمانه است واساسا سوابق تحصیلی راه مناسبی برای جایگزینی کنکور نمیباشد چون دلایل ان ان قدر واضح است که گاهی مارا به خنده می اندازد. امتحانات نهایی که متولی ان اموزش وپرورش است در طولاین چند سال هیچ گاه استاندارد برگزار نشده وبه گرد پای کنکور هم نمیرسد .تقلب های گسرده سر جلسه امتحانات، لو رفتن سوالات که درسال های 95و96وجنجال زیادی به پا کرد . از این هم بگذریم نمی توانیم از سوالات نهایی بگذریم که اساسا برای رتبه بندی دانش اموزان طراحی نشده وصرفا برای قبولی از یک پایه به پایه دیگر است. از این هم بگذریم چگونه میشود از این نکته گذشت اموزش تحصیلی در سراسر ایران یکسان نیست و اموزش در یک دبیرستان غیر انتفاعی در تهران قطعا بایک مدرسه دور افتاده در یکی از شهرهای مرزی برابر نمیباشد. ودر اخر یکی از اهدافی که مصوبان این مصوبه عنوان میکنن کوتاه کردن دست مافیا عنوان کردند ، جالب است بدانید همین مافیای کنکور دوروز گذشته از این مصوبه پکیج ترمیم معدل تولید کردن واینگونه است مافیای کنکور درکنار بازار کنکور بازار ترمیم معدل میفروشد.......باسپاس از شما
رضا۴۴۸۲۰۷۱۵:۰۹:۱۴ ۱۳۹۷/۵/۱
تاثیر قطعی سوابق تحصیلی در کنکور ظلمی اشکار در حق بچه های کنکوریه. اگر قراره تاثیر در 98 قطعی باشه ، باید از یک یا دو سال قبلتر اعلام میکردن ، تا بچه ها بدونن و بتونن خودشونو اماده کنن ، نه اینکه حالا بیان بگن تاثیر قطعیه.....بخدا این ظالمانه و ناعادلانست... البته علاوه بر این ها ، تقلب در امتحانات نهایی فروش سوالات در تلگرام تصحیح نسبتا سلیق های اعمال نفوذ در حوزه های تصحیح و.... همه این ها دلایلی است که ما میگیم تاثیر قطعی ناعادلانست. خصوصا برای بچه های نظام قدیم که الان پشت کنکوری حساب میشن ، و این اخرین فرصتشونه. تاثیر باید مثبت بشه.
رضا کریمی۴۴۸۲۰۹۱۵:۰۹:۲۳ ۱۳۹۷/۵/۱
سلام همان طور که میدانید امکانات آموزشی در سراسر ایران یکسان پخش نشده است و در شهرهای کلان کشور متمرکز است.متاسفانه منی که در دهکوره ای در اطراف شیراز زندگی میکنم باید تحت تاثیر سوابقی قرار بگیرم که آزمونش پر از تقلب است.همین امیال نیز شاهد لو رفتن بعضی از سوالات امتحان نهایی از طریق تلگرام نیز بودیم.آیا تاثیر دادن این سوابق که میزان سختی آن در یک درس مشخص در یک سال با سختی همان درس در سال دیگر یکسان است؟چرا بطحایی آرامش را از دانش آموزان گرفته است و استرس امتحانات نهایی را بر گردن دانش آموزان انداخته است.برای چی؟چون میخواهد به همه پز دهد که کنکور را حذف کرده است.آخر به چه قیمتی؟به قیمت تباه کردن یک نسل از دانش آموزان این کشور.صدای مظلومانه مارا به گوش وزیر برسانید.پس راه جبران کجاست؟چرا هیچ راه جبرانی برای امتحانات نهایی در نظر گرفته نشده است؟قبل از اقدام به حذف کنکور می بایست ابتدا راهکارهای جبران نمرات امتحان نهایی در نظر گرفته میشد نه این که خودسرانه و بدون کارشناسی و بدون توجه به نظر اکثر دانش آموزان کاری عجولانه و فاجعه بار انجام داد.پایمال کردن حق الناس شاخ و دم ندارد.میزان رای ملت است.بطحایی به دانش آموزان به عنوان موش آزمایشگاهی می نگرد.چرا ایشان حاضر به مصاحبه و منظره دو نفره نیست؟چون جوابی ندارد که بگوید.دانش آموزان به جای تمرکز بر دروس شان مجبور به وقت گذاشتن در فضای مجازی برای آگاه سازی مسئولان و جلوگیری از این ننگ بزرگ شده اند.
ناشناس۴۴۸۲۱۰۱۵:۰۹:۳۵ ۱۳۹۷/۵/۱
هر وقت آموزش و پرورش تونست عدالت آموزشی رو در سراسر ایران برقرار کنه و مثل سازمان سنجش امنیت برگزاری آزمون های نهایی مدارس رو به وجود بیاره تا بچه ها به راحتی نتونن برگه هاشون رو موقع امتحان جابه جا کنن و تقلب کنن، و هر وقت سوالات آزمون نهایی آموزش پرورش استاندارد شد مثل کنکور تا بتونه بچه ها رو رتبه بندی کنه نه اینکه صد هزار تا فقط بالای 19 داشته باشیم اونوقت بیاد حرف از تاثیر معدل بزنه
من۴۴۸۲۱۱۱۵:۰۹:۳۶ ۱۳۹۷/۵/۱
سلام اخه این کنکوریا ۹۸ چه گناهی کردن :تغییر نظام‌اموزش رو برسر این گروه اوردن:هیچ وقت کتاب نداشتن:معلم ها سر در گم و هیچ احاطهای به کتب جدید ندارن:کتابهای کمک اموزش ندارن:الان که سال کنکورشون هست نه کتاب دارن نه معلم دارن :الانم که میخوان نحوه اجراری کنکور رو تغییر بدن:اخه چی از جون این گروه‌میخواین "همه تغییرات برسر این بیچارهاست:ولشون کنین"این قانون مسخره رو کم داشتن که به لطف وزیر بی وجدان و ناکارامد اونم براشون تصویب کردین:اخه این همه ظلم برای جیه؟خسته نشدین این همه به دانش اموزان اجهاف میکنین :وعه
ناشناس۴۴۸۲۱۲۱۵:۰۹:۳۷ ۱۳۹۷/۵/۱
بیشترین کسانی که دارند از این قانون ضربه میخورند و آینده شان در خطر جدی است دانش آموزان نظام قدیم هستند به این دلیل که ماها امتحانات نهایی هایمان را داده ایم بدون آنکه بدانیم تاثیرش قرار است قطعی شود خب اگر میدانستیم بیشتر تلاش می کردیم حالا هم بسیاری از دانش آموزان نه هزینه ی ترمیم معدل را دارند و نه وقت آن را که بخواهند تازه درس هارا به صورت تشریحی برای امتحان بخوانند از طرفی چند سال است که سوالات امتحان نهایی در بعضی درس ها لو میرود و عده ای از این راه کسب درآمد کرده و سوالات رو میفروشند خب ما در این سال ها امتحان نهایی هایمان را داده ایم که عده ای سوالات را خریده و نمرات بالا کسب کرده اند ما هم با کلی تلاش و زحمت نمرات بالا کسب کرده ایم اما حالا فرق ما و آن ها چیست هر دو یک نمره را کسب کرده ایم. از تقلب ها در سر جلسه امتحانات که نگویم ،دانش آموزانی اصلا فقط به امید تقلب میایند و خیلی حرفه ای تقلبشان را هم میکنند و معمولا مراقب ها نمیبینند. حالا با این شرایط آیا تاثیر قطعی معیار مناسبی برای تفکیک دانش آموزان میباشد؟آیا دیگر عدالتی باقی میماند؟ از طرفی دیگر دیپلمه های قبل سال٨۴مشمول تاثیر سوابق تحصیلی نمیشوند و یا کسانی که از رشته های دیگر مانند ریاضی و انسانی می آیند و میخواهند کنکور تجربی بدهند در چند درس که در رشته ی تجربی بوده ولی آن ها در رشته خودشان نداشته اند مثل زیست شناسی نمره ای ندارند و همان درصد کنکور برایشان لحاظ میشود اینطوری حق کسانی که نمرات برایشان لحاظ میشود ورتبه شان را خراب میکند ضایع میشود . از همه مهم تر کنکور ٩٨آخرین کنکور برای نظام قدیم هاست و بعد از آن کنکور فقط برای نظام جدید ها برگزار میشود و کنکور ٩٨آخرین فرصت ماست که با این مصوبه ی ظالمانه شانس قبولی ما به حداقل رسیده .قطعی شدن تاثیر سوابق تحصیلی که کلا کار ناعادلانه ای است اما لا اقل از کنکور٩٨نباید قطعی شود که کلی دانش آموز نظام قدیم هنوز هستند که آخرین فرصتشان است. ما دانش آموزان از شما استدعا داریم که کمک کنید عدالت برقرار شود ،حقی از کسی ضایع نشود و آینده ی دانش آموزانی که تنها راه نجات زنگیشان درس خواندن است نابود نشود .
نگار۴۴۸۲۱۳۱۵:۰۹:۳۹ ۱۳۹۷/۵/۱
بخدا عدالت نيس سوالا فروش رفته تقلب شده مدارس غير انتفاعي نمره ميفروشن اينجوري امكانات اموزشي كمه واسمون باور كنين عدالت نيس خدايا صداي ما رو بشنو
ناشناس۴۴۸۲۱۴۱۵:۰۹:۴۵ ۱۳۹۷/۵/۱
آقای عمادی برای چی میگن که دیگه برای کنکور 98 کاری نمیشه کرد؟؟؟ اگه نمیتونن کاری کنن اونو به مجلس ارائه بدن ... ما داوطلبان نظام قدیم سال آخری هست که کنکور میدیم... چرا مارو نادیده میگیرن... میشه کاری کرد اگه نظر مردم براشون مهم باشه...
نسیم۴۴۸۲۱۵۱۵:۰۹:۵۱ ۱۳۹۷/۵/۱
ما بخاطر عدالت و اهمیت به رای اکثریت بود که انقلاب کردیم...نه اینکه با زور یه قانونی تصویب بشه که به ضرر همه باشه حتی معدل 20...این قانون ظالمانه ای هست که بیشتر در حق ما نظام قدیم شده چرا که تا الان تاثیر معدل نبود و چند سالی که به صورت مثبته...و ما الان به مدرسه نمیریم و از خوندن تشریحی درس ها فاصله گرفتیم و کنکوز 98 اخرین کنکوریه که برا درسای خودمون میدیم..وترمیم معدل کار بیهوده ای هست..من رشته تجربی هستم و فکر کنین معدل 20 هم داشته باشم وقتی کسایی که دیپلم غیر تجربی دارن...مثلا فنی یا انسانی هستن و...یا کسانی که دیپلم خود را قبل از سال 84 گرفتن تاثیر معدل برای اونها انجام نمیشه و از کسی که معدل 20 داره جلو هستن...و ایا معدل کسی که در منطقه محروم و منطقه 3 زندگی میکنه یا کسی که در منطقع 1 و مدارس انچناتی تحصیل میکنه یکی هست؟
نازنین۴۴۸۲۱۷۱۵:۱۰:۱۶ ۱۳۹۷/۵/۱
لطفا پیگیر جدی لغو این مصوبه باشید صدای ما دانش اموزان باشید از وقتی که این قانون اعلام شده زندگی نداریم امیدمون رو از دست دادیم این قانون به ضرر تمام دانش اموزان هست چه معداگل ۲۰ چه معدل۱۰ به دلیل تقلب های گسترده ای که در امتحانات نهایی انجام میشه و سلیقه ای تصحیح شدن برگه دانش اموزان و نبود امکانات عالی تحصیلی برای تمام دانش اموزان کشور بخصوص مناطق محروم این مصوبه باید لغو بشه ۸۵درصد دانش اموزان طبق نظرسنجی که قبل از کنکور۹۷انجام شد مخالف تاثیر قطعی معدل هستند و به گفته امام خمینی ره میزان رای ملت است با اجرای این مصوبه تعداد زیادی از بچه ها از درس خوندن منصرف میشن افسردگی میان افراد جوان جامعه بدلیل نرسیدن به رشته های موردعلاقه خود افزایش پیدا کرده امار خودکشی میان جوانان بالا میرود بگذارید ایندمان را خودمان بسازیم چرا فرصت تحصیل برابر را از ما میگیرید ما خواهان برپایی عدالت هستیم همین ما مافیا نیستیم ما رستگار رحمانی ها هستیم برای اینده خودمون و ایران عزیزمون از اجرای این مصوبه جلوگیری کنید #از_تیر_اه_مظلوم_ظالم_امان_ندارد
ناشناس۴۴۸۲۲۰۱۵:۱۰:۳۰ ۱۳۹۷/۵/۱
سلام.توروخدا این مشکل حل کنید،مگر در این سالهای اخیر شاهد لورفتن سوالات امتحانات نهایی نبودییم وتقلبهایی ک در حوزه های امتحانی صورت گرفته اصلا امتحانات نهایی عادلانه برگزار نشده ک حالا بشه ابزار سنجش برای سوابق تحصیلیی از طرفی دیگر سطح اموزشی در ایران برابر نیست من ک درمناطق محروم درس خوندم هیچ امکانات اموزشی نداشتم و هزینه ترمیم نمرات را ندارم..این واقعا ظلم است ک بازار کسب وکار را برای مافیای کنکور فراهم میکنید کمی بفکر ما دانش اموزان باشید نزارید این طرح اجرایی شود
اشكان۴۴۸۲۲۱۱۵:۱۰:۳۰ ۱۳۹۷/۵/۱
با اجرا شدن قانون تاثير قطعى معدل فقط جيب موسسات و مدارس غير انتفايى و آموزش پرورش پر ميشود و نخبه كشى جوانان ايرانى و از بين بردن استعداد و باور ها و انگيزه هاى يك جوان كه فقط چشم اميدش به كنكوره كه براى خودش آينده اى درخشان بسازد لطفا به ما دانش آموزان كه دستمون به هيچ جايى بند نيست كمك كنيد آقاى بطحايى عزيز شما پاسخگو والدين دانش آموزان خواهيد بود بعد از اينكه اين قانون ضالمانه اجرا شود به پدر مادرهايى كه نظاره گر از بين رفتن فرزندانشان خواهند بود لطفا نخبه كشى نكيد
ttt۴۴۸۲۲۲۱۵:۱۰:۳۸ ۱۳۹۷/۵/۱
مافیا چه کسی است؟؟؟ آنهایی که با تاثیر قطعی و استناد به قانون ملغی شده سعی دارند امتحانات نهایی را برقرار کنند و از راه ترمیم معدل پولی به جیب بزنند یا کسانی که پول دفتر کتاب هم ندارند ولی میخواهند مجبورشان کنند بابت ترمیم امتحانات نهایی از ان ها پول بگیرند واقعا چه کسی مافیاست؟؟؟؟؟
کوثر۴۴۸۲۲۳۱۵:۱۰:۴۱ ۱۳۹۷/۵/۱
باسلام.خواسته ما از شما این است که پیگیر برگزاری یک مناظره عادلانه و دوطرفه بین آقای بطحایی و یکی از نمایندگان ما دانش آموزان(آقای سبطی،آقای لاشکی،خانوم سعیدی و...)باشید.اگر در چنین مناظره ای آقای بطحایی بدون سفسطه و مغلطه به اشکالاتی که ما دانش آموزان پیرامون مصوبه تاثیر قطعی سوابق تحصیلی در کنکور بیان می کنیم پاسخ قانع کننده بدهند ما دست از اعتراضات خواهیم کشید،اما اگر نتوانند پاسخ دهند و پاسخشان به شکل فریب اذهان عمومی باشد این مصوبه باید لغو شود.
ناشناس۴۴۸۲۲۴۱۵:۱۰:۴۸ ۱۳۹۷/۵/۱
حرف های ضد و نقیض وزیرآ پ: یک دانش اموز کنکوری با معدل ۱۰ میتواند در طی ۶ ماه خواندن در رشته ی خیلی خوبی قبول شود(حرفی بسیار عجیب!!!) اما طبق گفته بعدی ایشان: درباره ی حذف ازمون سمپاد چون بچه ها باید با استرس و اضطراب فراوان از پایه دوم ابتدایی تلاش فراوان داشته باشند ودر کلاس ها و ازمون های ازمایشی متعدد شرکت کنند که این دو گفته کاملا متضاد و نقض کننده ی هم هستند #حرف_ضد_نقیض #التماس_تفکر
علیرضا۴۴۸۲۲۵۱۵:۱۰:۵۲ ۱۳۹۷/۵/۱
سلام من یک دانش آموزازروستاهستم میدونم این قانون تاثیرقطعی معدل چه ضررهایی دارد ،میخوام بدونم آیاکسانی که دربهترین مدارس درس میخوانندبامن که درروستادرس میخوانم برابرهستند؟آیاامکانات آموزشی برای مایکسان است؟من تمام سال کارکردم کتاب خریدم اگرچه عدالت آموزشی نیست ولی من میخواهم دربهترین رشته تحصیل کنم چرااین قانون رودوباره تصویب کردن درحالی که سال95لغوشده است ،آزموده راآزمودن خطاست آهای مسئولین من بااین همه مشکلات بازهم میخواهم برای جامعه مفیدباشم چرااجازه نمیدهید؟ باتشکرازوجدانهایی که بیدارند.
ناشناس۴۴۸۲۲۷۱۵:۱۱:۰۴ ۱۳۹۷/۵/۱
مجلس خطا کرده که اختیار به این مهمی را به شورای شش نفره بخشیده ما ملت به نمایندگان رای نداده ایم که سرنوشتمان را به دست یک شورای کوچک و تنگ نظر بسپرند ما خواستار بررسی این موضوع در صحن علنی مجلس و با اظهار نظر تمام نمایندگان ملت هستیم . از لحاظ روانشناسی هم حرف یک نفر براحتی بر شش نفر شورا نفوذ گذاری خواهد داشت
زهرا۴۴۸۸۶۷۱۷:۲۱:۴۷ ۱۳۹۷/۵/۱
کاااملا موافقم باهات.مجلس باید ورود کنه به همچین مسئله مهمی.
زهرا۴۴۸۲۲۹۱۵:۱۱:۱۸ ۱۳۹۷/۵/۱
قانون تاثیر قطعی معدل یک قانون ظالمانه اس باید لغو شود
ایدا۴۴۸۲۳۰۱۵:۱۱:۱۸ ۱۳۹۷/۵/۱
سوالات امتحان نهایی به صورت گسترده لو رفت و سر حوزه هم کلی تقلب انجام شد بعد چطوری میتونید بگید که این کار عدالت اموزشی رو بالا میبره؟ با این کار شانس قبولی خیلی از دانش اموز های زرنگ در رشته های خوب پایین میاد و اسیب های روحی و استرس خیلی زیادی هم تو همین دو هفته اخیر به ما وارد شده و نتونستیم درس بخونیم لطفا به فکر ما دانش اموزا باشید و این قانون رو لغو کنید
علیرضا۴۴۸۲۳۱۱۵:۱۱:۲۵ ۱۳۹۷/۵/۱
سلام.مادانش آموزان کنکور۹۸ طبق مدارک مستندومعتبر و همچنین نظرسنجی سازمان سنجش(که۸۵درصدمخالف تاثیرقطعی معدل هستند)،اجرای این قانون رو خلاف اخلاق و ناعدالتی ای بزرگ درحق خودمون میدونیم و خواستارتاثیر مثبت(+) ,معدل هستیم.بااین قانون ناپخته و فکرنشده آینده همه مون نابود میشه و امثال رستگاررحمانی ها(رتبه۱کنکور۸۸و رتبه۱دستیاری،#بامعدل۱۲ !!!)بخاطرمعدل پایین نابودمیشنودو استعدادکشیه بزرگی درحق جوانان وآینده سازان کشور صورت میگیرد. ##گوشه ای ازدلایل مخالفتمون باتاثیرقطعی معدل:لورفتن سوالات قبل امتحان(که در تلویزیون نشون دادند!)،تصحیح سلیقه ای برگه ها وهمچنین توسط دبیران غیرمربوط هردرس،یکسان نبودن درجه سختی سوالات درسالهای مختلف،بروز مشکلاتی مثل بیماری،سوانح،مشکلات خانوادگی،فوت نزدیکان و...درزمان امتحانات،یکسان نبودن سطح آموزش درمدارس شهرهای مختلف و....،سنگین بودن هزینه ترمیم معدل برای قشرضعیف ومتوسط اقتصادی جامعه و...
عرفان۴۴۸۲۳۲۱۵:۱۱:۳۶ ۱۳۹۷/۵/۱
با این کار رسما دانش آموزان مناطق محروم رو نابود میکنید
چاله ای که تبدیل به چاه شد۴۴۸۲۳۳۱۵:۱۱:۴۲ ۱۳۹۷/۵/۱
بطحایی:قانون مصوبه مجلس گفته است ما باید تدریح به سمتی برویم که ازمونهای سراسری به ان شکل که بوده حذف شود زیرا گلایه همه مردم بوده است و کنکور با ان شکل و شمایلی که دارد واقعا مشکل افرین است زیرا بایستی در عرض دو سه ساعت سرنوشت یک عمر فرد تعیین شود.بر اساس قانونی که مجلس مصوب کرده ما باید به سمت حذف کنکور برویم که پله اول ان نیز اعمال پیشینه تحصیلی در ضوابط ورود به کنکور است. جواب:1.کنکور همین الان هم برای 85 درصد رشته و دانشگاه ها حذف شده است.کنکور برای رشته ها و دانشگاه های خاص است که امتحانات جوابگوی انها نیست.2.کنکور مشکلات زیادی دارد و مردم از ان گله داشتند.اما کی و کجا مردم گفتند راه حل مشکلات کنکور امتحانات نهایی است؟کی مردم گفتند میخواهند از چاله به چاه بیفتند؟3.در کنکور سرنوشت یک فرد در چند ساتعت تعیین میشود بد است اما در امتحانات نهایی که امنیت ندارد..نتیجه ان توسط عامل انسانی تعیین میشود و اعتبار ندارد..راه جبران برای افراد نمیگذارد..یک امتحان واحد در یک سال و در یک زمان برای همه نیست و فردی با معدل 19 شانس ورود به رشته ها و دانشگاه های خوب را برای همیشه از دست میدهد بسیار خوب عادلانه و سرشار از منطق است!ما داوطلبان از مسئولین اگاه که به بهترین و سریع ترین شیوه ممکن مشکلات ما را حل میکنند کمال تشکر را داریم!!!
محمد رضا۴۴۸۲۳۵۱۵:۱۲:۱۳ ۱۳۹۷/۵/۱
لطفا کمک کنید این قانون ظالمانه لغو بشه ما دیگه هیچ امیدی برای درس خوندن در کنکور نداریم اگه اون ۱۵ درصدی که میگن تاثیر معدل خوبه معدلشون ۲۰ مثلا معدل ۲۰ یعنی همه اون درس ها رو بلدن پس اگه راست میگن بلدن پس دیگه چه نیازی به تاثیر معدل دارن اگه راست میگن اون معدل ۲۰ واقعی بوده بیان خودشون تو کنکور نشون بدن دیگه ترسشون از چیه جناب وزیر هم داره با این کارش نخبه کشی میکنه چون اگه قرار به معدل بیست باشه ادیسون از مدرسه اخراج کردن و باید میرفت خیابون ها رو تمیز میکرد اگه افرادی مثل ادیسون زیر دست جناب وزیر بودن الان برق نداشتیم!!! اگه واقعا کسی لیاقت داره توی همین ۴ ساعت سرنوشتشو مشخص میکنه و البته جناب وزیر گفتن تو ۶ ماه دوپینگ میکنن میان بالا با معدل ۱۰ میشه پزشک البته از نظر من اونی که با معدل ۱۰ تو ۶ ماه میشه پزشک مملکت به اون میگن نخبه نه به اون کسی که با معدل ۲۰ که باید طبق معدلش همه چیز بلد باشه ولی نتونه از پس کنکور بر بیاد
مریم۴۴۸۲۳۹۱۵:۱۲:۴۸ ۱۳۹۷/۵/۱
چرا واقعا؟چرا به فکر بچه ها نیستن؟چرا وزیر یه کشور به این راحتی میخنده به ۱۱ سال سابقه بعضیا که درس نخوندن و راحت میگه ۱۱سال معدلش دهه سال آخر بخونه خودشو بسازه:((((
A۴۴۸۲۴۰۱۵:۱۲:۵۰ ۱۳۹۷/۵/۱
پارسال شش هزار معدل بیست و صد هزار معدل بالای 19 داشتیم و همین خودش یک دلیل هست که این امتحانات توانایی تفکیک سطح علمی دانش آموزان رو نداره ، همه ساله (نمونه‌اش همین سال قبل) سوالات امتحان نهایی لو میره و همچنین تصحیح اوراق سلیقه ای هست. بله کنکور بد هست ولی امتحانات نهایی به مراتب بدتر هست ، خبر تاثیر قطعی سوابق تحصیلی آرامش رو از ما و خانواده هامون گرفته
داوطلب كنكور ٩٨۴۴۸۲۴۱۱۵:۱۲:۵۵ ۱۳۹۷/۵/۱
خواسته من خواسته ي ٨٥ درصد داوطلبينِ كنكوره؛ تاثير قطعي معدل يعني بر باد رفتنِ كلي رويا هاي قشنگ و پوچ شدنِ حال و اينده براي ما؛ تاثير قطعي معدل يعني طوفانِ نااميدي كه قربانيانش ما داوطلبين كنكور و خونواده هاي ماست؛ ما ساكت نميشينيم ببينيم روياهامون رو به همين سادگي از ما بگيرن... ما واسه برچيده شدنِ اين نا عدالتي فرياد ميزنيم و شما قشرِ متفكرِ جامعه مسئولين كه صداي فريادِ ما باشين...ما از شما درخواست داريم..."لغوِ تاثير قطعيِ معدل در كنكور" متشكرم؛
ناشناس۴۴۸۲۴۲۱۵:۱۲:۵۵ ۱۳۹۷/۵/۱
باسلام ...ما داوطلبان کنکور سراسری 98 در پی قطعی شدن تاثیر معدل در کنکور سراسری 98 ؛ دو هفته هست که میخواهیم نمایندگان ما با وزیر محترم اموزش و پرورش صحبت کنند ...ما دانش آموزان 13 هزار کامنت در صفحه وزیر گذاشتیم ...در برنامه حالا خورشید که به صورت زنده در شبکه 3 سیما به روی آنتن می رود ...برای سومین بار هست که آقای رشید پور از وزارت آموزش و پرورش و شخص وزیر تقاضا میکند که صحبت های ما دانش آموزان را بشنوند ولی وزیر محترم هیچ توجهی به ما نمیکند ...ما فقط از وزیر محترم خواستیم صحبت های ما را بشنوند....ولی وزیر محترم این مورد را هم از دانش اموزان کشورش دریغ کردند ....من به عنوان دانش آموز چند سوال از وزیر محترم دارم 1.وزیر محترم آیا عدالت آموزشی در سراسر کشور یکسان است ؟ 2.وزیرمحترم آیا آموزش و پرورش توانسته امنیت کامل را در امتحانات نهایی برقرار کند و سوالات قبل از امتحان نهایی لو نرود؟ 3.وزیر محترم طبق نظر سنجی سازمان سنجش 85 درصد دانش آموزان با تاثیر قطعی معدل در کنکور سراسری 98 مخالف هستند آیا نظر ما دانش آموزان برای شما هیچ اهمیتی ندارد؟ 4_وزیر محترم شما ضمانت میکنید من با معدل 18 یا 19 و با درصد های عالی در کنکور حتما در رشته پزشکی و در دانشگاه خوب قبول شوم؟ یا چون معدل من 18 است حق تحصیل در رشته پزشکی را ندارم ؟؟؟؟؟ 5_وزیرمحترم احساس نمیکنید برای تاثیر قطعی در کنکور سراسری 98 باید حداقل 2 سال قبل به داوطلبان آگاهی میدادید؟ ما داوطلبان نظام قدیم که امتحانات نهایی خود را داده ایم باید با این تاثیرمستقیم چه کنیم ؟؟؟؟ 6 _ وزیرمحترم شما با این کار نه تنها اضطراب و استرس را کم نکردید ...بلکه افزایش هم دادید ...دانش آموزان تا الان استرس کنکور داشتند و از این به بعد استرس امتحان نهایی را هم دارند!!!!7 _ وزیر محترم میشود توضیح بدهید اگر دانش آموزی به هر دلیلی سال دیگر در امتحانات نهایی خرداد ماه مریض شد و دلیل کاملا موجهی داشت و نتوانست امتحان دهد تکلیف 30 درصد قطعی او در آن امتحان چگونه لحاظ میشود؟؟اینها بخشی از سوالات من دانش آموز از وزیر محترم آموزش و پرورش بود باسپاس ازشما
امیرعلی H۴۴۸۲۴۳۱۵:۱۳:۱۰ ۱۳۹۷/۵/۱
با عرض سلام خدمت تمامی اعضای محترم سایت الف، قانون تاثیر قطعی معدل، قانونی کاملاً ظالمانه و ناعادلانه است که تبعات منفی بی نهایت خطرناک و گاه جبران ناپذیر بر آینده این ملت و مردم دارد. عواقب زیبانبار این قانون کههه میتوان به مواردی چون، گرایش های غیراخلاقی: حق کشی و حق خوری و بی عدالتی و ..., گرایش های ناروای فرهنگی و سیاسی اشاره کرد، نه تنها گریبان گیر دانش آموزان و خانواده هایشان خواهد شد، آینده و سرنوشت کشور را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد. وجود تقلب های گسترده در آزمون های نهایی، گزینشگری نامناسب دانش آموزان،رقابت دهی کاملاً نامناسب داوطلبان و ... از علل غلط بودن این قانون است. لطفا آن را به گوش مسئولین و نمایندگان محترم برسانید و خاطر بی قرار چندین میلیون دانش آموز و خانواده را قرار ببخشید. با تشکر.
علی۴۴۸۲۴۵۱۵:۱۳:۳۲ ۱۳۹۷/۵/۱
آقای بطحایی گفتن نمیشه ۳ ساعته تکلیف یک عمر مشخص بشه.پس با یک سال امتحانات نهایی که هم لو میرن و هم برای همه ی بچه ها چه اونایی ک در روستا با مدارس سطح پایین درس خوندن و چه برا کسایی که در بهترین مدارس درس خوندن یکیه، میشه تکلیف یک عمرو مشخص کرد؟در این شرایط کنکور عادلانه تره چون برا کسی ک در مدرسه ای با سطح پایین درس خونده نسبت ب کسی ک بهترین آموزش هارو دیده تفاوت در نظر میگیره
زهراا۴۴۸۲۴۷۱۵:۱۳:۵۷ ۱۳۹۷/۵/۱
باسلام. ما هرساله شاهد لو رفتن سوالات امتحانات نهایی هستیم.تصحیح اوراق امتحانی با سلیقه مصحح است.امکان تقلب در حوزه های امتحانی بسیار زیاد است.عدالت اموزشی در سراسر کشور یکسان نیست.بعضی مناطق حتی معلم کافی برای همه دروس را هم ندارند.با قطعی شدن و تصویب این قانون هزاران نفر را ناامید میکنید زیرا اگر تمام تلاششان را کرده و ی دروس را هم صد در صد پاسخ صحیح بدهند بازهم رتبه شان از چند هزاز شروع شده و باید با ارزویشان خداحافظی کرده و این غصه تا اخر عمر فراموش نمیکند ودرصدر انتقام جویی هم برمیایند این اتفاق برای دانش اموزان عالی هم صدق میکنند. لطفا رسیدگی کرده به سخن قشر جوان این کشور گوش دهید و اهمیت قائل شوید.با تشکر
سپهر خدایی۴۴۸۲۴۸۱۵:۱۳:۵۸ ۱۳۹۷/۵/۱
لطفا با تاثیر قطعی معدل باعث ملتهب شدن فضای آموزشی و سنجشی کشور نشوید.قطعا دانش آموزان و خانواده هاشون اجازه همچین کاری نخواهند داد و این کار منجر به گسترش اعتراض و ایجاد مشکلاتی در سطح جامعه خواهد شد.لطفا نظرسنجی و کار کارشناسی انجام بدید
ناشناس۴۴۸۲۵۲۱۵:۱۵:۲۵ ۱۳۹۷/۵/۱
جناب اقای بطحایی چشم خودش رو به این همه اعتراض دانش اموزان بسته و پاسخگو نیست و فقط به نظر چند نفر اهمیت میده! شما دارید اینده تعداد زیادی از دانش اموزان و ارامش روانی اون هارو رو خراب میکنید! تصویب این قانون اوج بی عدالتیه و فقط باعث پر شدن جیب مافیا میشه لطفا جلوی اجرای قانون تاثیر قطعی معدل رو بگیرید و از حق ما دانش اموزا دفاع کنید
علی۴۴۸۲۵۵۱۵:۱۵:۳۸ ۱۳۹۷/۵/۱
سلام و عرض ادب لطفا جلوی تاثیر مستقیم معدل را بگیرید ما دانش اموزان همه با این قانون مشکل داریم وهمانطور که گفتید نخبه کشی هست
Amiro۴۴۸۲۵۶۱۵:۱۵:۴۷ ۱۳۹۷/۵/۱
سلام،لطفا نگذارید وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان سنجش آینده مارو خراب کنند
زهرا۴۴۸۸۳۹۱۷:۰۶:۵۶ ۱۳۹۷/۵/۱
رئیس سازمان سنجش مخالف این طرح هستن.ولی مشکل آقای وزیره که نظر و امارو و عواقب تصمیماشون براشون مهم نیس وظاهرا فکر میکنن که رایشون مثله رای دادن به کاندید مورد علاقشونه که فقط به خودش مربوط باشه نمیدونن که آینده هزاران نفرو دارن تحت الشعاع قرار میدن.عالم بی عمل زنبور بی عسل وزیر بی علمو عمل نون خور اضافی دولت
محمدمهدی۴۴۸۲۵۷۱۵:۱۵:۵۳ ۱۳۹۷/۵/۱
با سلام و عرض خسته نباشید خواستم از شما بزرگواران که صدای ما شدید پیگیری کنید که از بزرگان اموزش و پرورش کشور بپرسید که تصمیمی که میگیریند برای چندین میلیون که قصد نخبه کشی قطعااا دارند کمی فکر کنند ،شاید این بزرگواران زندگی کنکوری بودن را تجربه نکرده اند نمیدانم شاید ولی در کل تاثیر قطعی معدل که یک تصمیم از روی نا آگاهی فاحش می باشد باید لغو بشود چرا که ۸۵ درصد داوطلبان کنکور مخالف آن هستند طبق نظر سنجی سازمان سنجش کشور و دلایل عمده ای وجود دارد که این تصمیم ۱۰۰ درصد اشتباه است از جمله لو رفتن سوالات امتحان نهایی مثالش همین دینی پیش دانشگاهی خرداد ۹۷ که اگه اغراق نکنم افراد کثیری آنرا داشتند و حتیی آزمونهای بعدی هم لو میرفت اگر در فایل رمز دار نبود (خود بزرگان بهتر میدونند) دلیل دیگر سطح سوالاست و سوالا تکرارین حتی توی ادبیات سال سوم نهایی سال ۹۶ که بنده دادم دیدم سوالی ک عیناا از شهریور سالهای گذشته آمده بود دلیل دیگر نحوه تصحیح سلیقه ایست (ما بگوییم که تصحیح کنندگان ۱۰۰ درصد خوب و به نحو احسن تصحیح می کنند برگه ها را،که این امر برای انسان قطعا مسجل نمی باشد و دخالت انسانی وجود دارد ) دلیل دیگر یکسان نبودن سطح کیفی آموزشی در کشور ودلایلیی که خودتان بهتر میدانید و همچنین این تصویب فاجعه آور و خانمان سوز! بنابر قانون باید ۳ سال متوسطه جزئی از سوابق تحصیلی باشد نه صرفا ۱ سال و همچنین داوطلبی که تاثیر معدلش در کنکور قطعی باشد بالفرض نمره نهایی درس زیست این شخص ۱۹ باشد که نمره ی عالی هست ! ولی چون بنا به دلایل(لو رفتن ..سطح سوال..)که گفتم ،به این ترتیب این فرد نمره تراز کمی میگیرید چرا که افراد زیادی نمره زیست ۱۹ گرفته اند و بدی تشریحی علاوه بر دستی و مسائل دیگر که اشاره شد ،دانش آموز فقط دانشش که همان کتابم حفظ کرده باشد و یا نمونه سوال سالهای قبلم حل کند می فهمد که جواب دادن به این سوالات آسان است و معیار خوبی نیست اصلااا حالا کنکور هم معایب و فوایدی دارد که لاقل در آن عدالت برقرار است و از ۳ سال تحصیل دانش آموز امتحان به عمل می آورد و باز با این حال معدل را تاثیر مثبت دادید که بنا به دلایل بالا نبایددد تاثیر میدادید باز کمی منطقی تر است اگر خیلیی خوشبینانه نگاه به این قضیه بکنیم که نمره ای که داوطلب در امتحانات نهایی گرفته نتیجه زحماتش است باز بهتر است که اگر تاثیر مثبت باشد و به بهبود رتبه اش کمک کند انجام بدهید هر چند این امر هم درست نیست ولی اگر بخواهید تاثیر را قطعی کنید!! که اولا ظلم آشکاری به همه داوطلبان کنکور کردید (بنا ب لو رفتن و..) دوما یک جوان ایرانی را دچار فشار و استرس روانی بسیاررر زیادی کرده اید و کنکور ازمونیست که نه لو میرو!!و نه تصحیح آن دستیست و دخالت انسانی دارد !! و اگر دقت کنید و بررسی فردی با معدل ۱۹ هم در کنکور منفی داشته و درصد کمی زده است در حالیکه در امتحان نهایی نمره ی بالایی گرفته است و این نشان دهنده سطح سوالاست !! و جالب اینجاست که تراز اون نمره ی بالا برابر با همین درصد کم در کنکور است و این یعنی صحت حرفی که سطح سوالا استاندارد نیست! با تشکر از شما خواستار لغو تاثیر قطعی معدل هستم چه من چه اون ۸۵ درصد!! یاعلی
امیرمحمد۴۴۸۲۵۸۱۵:۱۵:۵۸ ۱۳۹۷/۵/۱
ظلم آشکار در حق دانش آموزان سراسر کشور ایران اجرای این قانون در کنکور سراسری 98 است باید از اجرای این قانون جلوگیری شود.....#میزان-رای-ملت-است بگذارید دانش اموزان ایرانی بدون استرس از امتحان نهایی ها که سوال لو می رود تقلب فراوان است نمره فروخته میشود و.......... به تحصیل خود بپردازند...
مهرانیان۴۴۸۲۵۹۱۵:۱۶:۰۸ ۱۳۹۷/۵/۱
نه به تاثیر معدل در کنکور دختر من امسال میره یازدهم اول ابتدایی که بود نمره رو حذف کردند و کارنامشون توصیفی شد ۱۸به بالا عالی بود و ۱۵تا۱۸خوب شش سال به بچه ها یاد دادن که نمره ملاک نیست و مهم یادگیری ۱۸با۲۰هیچ فرقی نداره حالا چند قرن گذشته که ۱۹و ۲۰ انقدر با هم فرق دارن و یه معدل ۱۹نمیتونه توی رشته ی خوب تو دانشگاه دولتی درس بخونه ؟؟؟این عدالته ؟؟!!! پس ملاک نمره است نه یادگیری با پول هم میشه نمره خرید
ناشناس۴۴۸۲۶۰۱۵:۱۶:۰۸ ۱۳۹۷/۵/۱
سلام ما دانش اموزان اين سرزمين و اينده سازان اين كشور انتظار داريم تا صداي مارا به گوش مسوولين برسانيد تاثير قطعي سوابق تحصيلي يعني ظلم و گاميست در جهت نابودسازي استعداد ها وانگيزه باورها و تلاش هاي انسان هايي خالص و نوجوان براي ساختن اينده و شخصيت شان گسترده بودن تقلب در امتحانات نهايي،سليقه اي تصحيح شدن ورقه ها،لو رفتن و فروش سوالات عدم غربالگري مناسب اين امتحان همه دلايلي براي غير منطقي و ناعادلانه و ظالمانه بودن تاثير قطعي معدل است تاثير قطعي معدل امري بسيار خطرناك و زيان بار است كه اثرات منفي ان بعد از كنكور مشخص خواهد شد از شما اصحاب رسانه خواهشمنديم رسالت خود مبني بر اگاهي رساني و بلند كردن صداي حق را ادا كنيد چند دليل براي ناعادلانه بودن تاثير قطعي معدل ١-تقلب گسترده در حوزه ها و عدم مراقبت مناسب از دانش اموزان ٢-لو رفتن سوالات در سالهاي ٩٥،٩٦ كه اكثر داوطلبان كنكور سال اينده ديپلمشان را در اين سالها اخذ كرده اند ٣-بودن دانش اموزان با معدل هاي پايين كه كنكور را فرصت جبران براي خود ميبينند مثل اقاي رستگار رحماني رتبه ١ كنكور ٨٨ و١ دستياري(اگر براي مثال زمان ايشان تاثير معدل قطعي بود الان احتمالا كارگري ميكرد) ٤-عدم برابري نوع تاثير سوابق تحصيلي داوطلبين نظام قديم و جديد براي مثال داوطلبين نظام قديم با شركت در دو امتحان نهايي ٣٠ درصد سوابق تحصيلي ميگيرند ولي داوطلبين نظام جديد با يك امتحان نهايي ٣٠ درصد تاثير سوابق تحصيلي ميگيرند ٥-عدم برابري حجمي و سطحي و كمي و كيفي كتب اموزشي نظام جديد و قديم ٦-دور زده شدن اين قانون و برابر نبودن سوابق تحصيلي براي همه ديپلمه هابراي مثال اگر كسي ديپلم رياضي باشد و كنكور تجربي شركت كند سوابق تحصيلي وي ٣٠ درصد محاسبه نخواهد شد و از داوطلبيني كه تاثير سوابقشان ٣٠ درصد است و ديپلم تجربي دارند جلو مي افتند گرچه بار علمي كمتري دارند و دلايل بسيار ديگر از شما خواهشمنديم با مصاحبه و گفتگو با مسولان ذي ربط صداي قشر اينده ساز ميهن را به گوش هاي شنوا برسانيد
حجت۴۴۸۲۶۱۱۵:۱۶:۲۱ ۱۳۹۷/۵/۱
من خودمو میکشم اگه قطعی بشه. نه به تاثیر معد
Fm۴۴۸۲۶۹۱۵:۱۶:۴۹ ۱۳۹۷/۵/۱
یادمان نمیرود که روز اول برخی از مسئولان میگفتند این مصوبه باید اجرایی شود و دیگر راجع به این قانون نباید حرفی زده شود.... یادمان نمیرود برخی ما را مافیا خواندند و گفتند داوطلب که اعتراض نمیکند اینها مافیا هستند.... یادمان نمیرود برخی راجع به یکسان بودن سوالات نهایی برای همه داوطلبان حرف زدند اما راجع به نحوه تصحیح و لو رفتن سوالات حرفی نزدند... یادمان نمیرود برخی به جای دفاع از حق، گفتند اعتراض چه کاریه...بروید و ترمیمی امتحان بدهید یادمان نمیرود برای جلوگیری از استرس کنکور این مصوبه را آوردند و اما استرس ما رو دو چندان که نه بلکه 1000 برابر کردند یادمان نمیرود حاضر نشدند جواب حرف هایمان را بدهند (دکتر سبطی ، برنامه حالا خورشید) یادمان نمیرود امام گفت میزان رای ملت است اما ما جمعیتی چهاردرصدی نبودیم...ما 85%هستیم... یادمان نمیرود دو روز از این طرح نگذشته بود که کتاب های ترمیم معدل ، پکیج های ترمیمی و...عرضه شد به راستی از کجا میدانستند؟ یک مولف چگونه دو سه روزه کتاب تالیف میکند؟ چگونه یک پکیج ترمیم معدل 1 روزه درست میشود و عرضه میشود؟ چه میدانم شاید مسئول آن موسسه یا ناشر آن کتاب یک ماه پیش خوابی چیزی دیده اند و تصمیم گرفتند کتاب بنویسند
ناشناس۴۴۸۲۷۱۱۵:۱۷:۰۹ ۱۳۹۷/۵/۱
سلام وعرض ادب.اگرهنوزمعتقدیم میزان رای ملت است ومیدانیم هشتادوپنج درصدکنکوری هامخالف تاثیرقطعی معدلند,وقتی این مصوبه حتی به ضررمعدل بیست هم هست ووقتی هرسال شاهدلورفتن سوالات امتحان نهایی هستیم چرااصراربراعمال تاثیرقطعی معدل؟(فرقی نداره چه نظام" قدیم "چه جدید)
مریم رجب زاده۴۴۸۲۷۲۱۵:۱۷:۰۹ ۱۳۹۷/۵/۱
#نه به تاثیر قطعی امتحانات نهایی در کنکور پسر خاله من پارسال در درس زیست ۱۰گرفته بود ولی مطمئن بود که بیشتر از ۱۸میگیره یک بار اعتراض داد شد۱۲ دوباره اعتراض داد شد۱۵ بازم اعتراض داد شد۱۸ این وضع تصحیح ورقه هاست بگذریم از تقلب و لو رفتن سوالا و محروم بودن بیشتر مدارس حالا چطوری می خوان با دخالت این نمرات آینده ما بچه ها رو رقم بزنند.
کوثر۴۴۸۹۹۵۱۸:۱۸:۳۴ ۱۳۹۷/۵/۱
دقیقا همینطوره.این مسئله برای بیشتر دانش آموزا پیش اومده
ناشناس۴۴۸۲۷۳۱۵:۱۷:۱۹ ۱۳۹۷/۵/۱
من سال ٨٩ ديپلم گرفتم تصميم گرفتم دوباره كنكور بدم از پارسال تو چند كانال عضو بودم كه همه سوالات نهايي رايگان ميزاشت واقعا اين نمرات بايد ملاك شايستگي يه دانش اموز واسه رشته هاي خوب باشه؟؟؟چرا دارن به ماها ظلم ميكنند استعداد داريم ولي چون تقلب نكرديم بايد حق ما ضايع شه؟؟زماني تاثير قطعي معدل درسته كه امتحانات تو سلامت كامل برگزار شه ،نحوه تصحيح سوالات يكي باشه،حوزه هاي امتحانات درست باشه نه كه مراقب هم تقلب برسونه.تاثير قطعي معدل ظلم با اين شرايط
Student۴۴۸۲۷۴۱۵:۱۷:۲۸ ۱۳۹۷/۵/۱
با سلام و خسته نباشید این قانون تاثیر ۳۰ درصدی قطعی به سود افرادی که با حق خوری و نادیده گرفتن حق الناس تقلب کردند و حتی سوالات را خریدند و هم آنهایی که فروختند،آنهایی که سوالات را فروختند نیز حریص تر میشوند این یعنی ضرر به جامعه ی دانش آموزی و هم ضرر به آموزش و پرورش که امنیت بالایی برای امتحانات نهایی نداشتن اما میخواهد تاثیر قطعی بدهد با آنکه خود میداند سوالات لو رفته و حتی سلیقه ی مصححان نیز با یکدیگر متفاوت است.دوم اینکه بچه های نظام قدیم از این قانون آن زمان که باید اطلاع نداشتند و سوم اینکه از کجا میتوان معلوم کرد که سطح سوالات امتحانات نهایی بچه های نظام قدیم با جدید برابر است؟؟؟؟
ناشناس۴۴۸۲۷۵۱۵:۱۷:۳۴ ۱۳۹۷/۵/۱
سلام بدترین چیز اینک صداتو کسی نشنوه اونم صدای این همه داتش اموزو جامعه ای از الان اگ بخواد ب دانش اموزاش توجه نکنه میدونین چی میشه یاباعث میشه تااخر عمرشون حرف دلشونو نزنن در هر زمینه ای یاادمای پرخاشگری بشن ک بازور حقشونو بگیرن میدونین وقتی ب این 85درصد توجه بشه چقدر اعتماد ب نفسشون میاد بالا چقدر ب جامعه خودشون افتخار میکنن ب خاطر داشتن چنین مسئولانی ک بهشون توجه میکنن ..ب بعضیا از بچه هامیگم شماهم تلاش بکنین اعتراض بکنین حقتونو بگیرین میگن نه کسی ب ماتوجه نمیکنه ب نظدتون این بچه ها امیدشون سرکوب نمیشه .چطوری انتظار میره ک این بچه ها ایندسازان این مملکت بشن .جامعه ای ک مسئولاشون ب فکر منافع خودشونن .همیشه دعا میکنم خداسایه رهبرو از جامعه برنداره120ساله بشن احساس میکنم فقط ایشونن مردمو میفهمن نه چشمشو مقام این دنیا گرفته نه چیز دیگ ای خدمتش فقط برای رضای خدا.. چرا بعضی مسئولین اینجوریچرا فکر نمیکنن ی روز باید برن و او دنیا جواب این کارارو پس بدن.ب امید روزی ک همو بفهمیم درک کنیم بشنویم
امیر۴۴۸۲۷۷۱۵:۱۷:۴۱ ۱۳۹۷/۵/۱
وقتی 85 درصد دانش اموزان مخالف هستند دیگر حرفی نمی ماند.....میزان رای ملت است
ظلم۴۴۸۲۷۹۱۵:۱۷:۵۵ ۱۳۹۷/۵/۱
عبدالرسول عمادی درباره موج اعتراضات داوطلبان کنکور 98 به تاثیر 30 درصد و قطعی سوابق تحصیلی برای پذیرش دانشجو اظهار کرد:برای سال 98 تاثیر 30 درصدی و قطعی سوابق تحصیلی در کنکور به قطعیت رسیده و این مسئله در شورای سنجش و پذیرش دانشجو مصوب شده است بنابراین برای کنکور 98 نمیتواند محل بحث باشد و نمیتوان فرایند را تغییر داد.وی افزود:استدلال افرادی که با تاثیر قطعی سوابق تحصیلی در کنکور معترضند اگرچه درست است اما قانون مصوب مجلس گفته که باید تلفیقی از کنکور و سوابق تحصیلی را در پذیرش دانشجویان ملاک قرار دهیم و وزاتخانه های علوم و اموزش و پرورش مجری قانون مصوب مجلس هستند. سوال:چگونه است که میشود در سالهای 93 و 94 دو سال بر خلاف قانون ..قانون(بی قانونی)تاثیر قطعی معدل را اجرا کرد..با زندگی داوطلبان بازی کرد در حق انها ظلم کرد و کسی هم پاسخ گو نباشد؟اما نمی شود قانون غیر عقلانی و اشتباهی که شبه تصویب شد را تغییر داد؟
مریم۴۴۸۲۸۰۱۵:۱۸:۰۵ ۱۳۹۷/۵/۱
سلام . قانون تاثیر قطعی معدل واقعا باعث بی عدالتی و حق خوری همه ی دانش اموزان میشه .ما بچه های این سرزمین هستیم واقعا چه دل خوشی هست جز این که درس بخونیم به ارزوهامون برسیم و ایران آباد کنیم ... ما بچه های مناطق محروم و همه ی کسانی که به هر دلیلی امتحان های خوبی نداشتن چرا باید تنبیه بشن و آینده عالی از دست بدند ؟؟؟؟؟ خواهش میکنم صدای ما فرزندان ایران را بشنوید و از حق ما دفاع کنید . سپاس
امیر۴۴۸۲۸۲۱۵:۱۸:۱۳ ۱۳۹۷/۵/۱
اگر میخواهند کنکورو حذف کنند ابتدا باید عدالت آموزشی رو برقرار کنند.یعنی همون معلمی رو ک میفرستن فرزانگان در حد همون معلمم رو هم بفرستن روستاها تا همه از امکانات آموزشی یکسانی برخوردار بشوند سپس امتحانات ۳ سال رو نهایی نکنند و سوالا لو نره و نحوه ی تصحیح اوراق توسط افراد انجام نشه و این شیوه از قبل ب دانش آموزان اطلاع داده شده باشه ک هر وقت یکی میاد دهم بدونه تاثیر قطعی میباشد اونوقت میتونن مسئولین تاثیرات رو قطعی کنند
آیلا فائض۴۴۸۲۸۳۱۵:۱۸:۳۴ ۱۳۹۷/۵/۱
سلام و خدا قوت...خواهش میکنم به داد ما کنکوری ها برسید.تاثیر قطعی معدل ظلم خیلی بزرگی در حق همه دیپلمه های 84 به بعد هست.اولا سطح سوالات کنکور و نهایی یکی نیست.دوما در تصحیح برگه های تشریحی امکان سلیقه ای تصحیح کردن وجود داره.سوما سوالات نهایی به راحتی لومیره.از طرفی با پول میشه دیپلم با معدل 20 گرفت.ما خواهان تاثیر مثبت معدل در کنکور هستیم.کنکور با وجود سختی های طاقت فرسا در حال حاضرشد بهترین معیار سنجشه
پویا۴۴۸۲۸۶۱۵:۱۸:۴۷ ۱۳۹۷/۵/۱
با سلام ما دانش آموزان ایران زمین نسبت به تاثیر قطعی معدل معترض هستیم . این قانون ضالمانه رویای خیلی از دانش آموزان کشور را بر باد خواهد داد . هشدار و اعتراض دانش آموز را جدی بگیرید . امام راحل فرمودند که #میزان_رای_ملت_است .حال با استناد به نظر سنجی سازمان سنجش و سخنان جناب اقای غلامی وزیر محترم علوم ، هشتادوپنج درصد از جامعه کنکوری کشور خواهان لغو تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور هستند. لذا از مسئولان محترم انتظار میرود که با گذشت چهل سال از انقلاب به آرمان های امام راحل و انقلاب پایبند باشند و به خواسته دانش آموزان این کشور احترام بگذارند . این قانون فقط همیان ها و صره های مافیای کنکور را پر پول میکند و با این قانون فقط چند تن از دلالان و هرزآموزان صداو سیما سود خواهند کرد . حال در طرف مقابل که دانش آموزان و آینده سازان این کشور قرار دارند با این قانون بسیار ظالمانه و نابخردانه مورد ظلم قرار میگیرند و آینده ی این دانش آموزان تباه خواهد شد . این قانون نه تنها هیچ دستاوردی برای کشور نخواهد داشت بلکه کشور را وارد یک بحران جدی خواهد کرد . لذا از شما اصحاب رسانه خواهشمندیم که نسبت به این قانون ظالمانه واکنش نشان داده و از یک فاجعه عظیم ملی جلوگیری کنید . اجازه ندهید حقی از کسی پایمال شود . خواهش ما از شما این است که به ندای حق طلبانه دانش آموزان و آینده سازان این کشور لبیک گفته و به یاریشان بشتابید . و در آخر نیز خواستار پاسخگویی به سوالات متعدد دانش آموزان از سوی وزارت محترم آموزش و پرورش هستیم . وزیر محترم آموزش و پرورش ، جناب آقای بطحایی ، در مقام یک مسئول موظف به پاسخگویی به سوالات دانش آموزان هستند . به امید آنکه آقای وزیر پاسخگوی سوالات دانش آموزان باشند که من این را از محالات میدانم . موفق و سربلند باشید . یاحق
محمد امین حسن زاده۴۴۸۲۸۷۱۵:۱۸:۵۸ ۱۳۹۷/۵/۱
باسلام اجرای تاثیر قطعی معدل در کنکور ظلمی در حق دانش اموزان درس خوان: ۱_درتصحیح اوراق امتحانات به جواب درست دیگر که در ریز بارم نوشته نشده سلیقه ای نمره داده میشود.که اموزش وپرورش با برگزاری کار گاه تحصحیح ،ورقه یکی از دانش آموزان را کپی کرده وبه تعدادی از معلمان دادن تا با توجه به ریز بارم تصحیح شود بعد از تصحیح نمرات داده شد به یه برگ امتحانی _در یک بازه شش تا سیزده بود . ۲_تقلب های بسیار هم در جلسه وهم در حوزه تصحیح اوراق ۳-با تاثیر قطعی معدل علاوه بر اینکه دانش آموزان باید کنکور دهند استرس امتحان نهایی دارند که اگر ۲۵صدم اشتباه داشته باشم از هزاران نفر عقب میمونم یعنی اضطراب دانش اموز کم نمیشود که هیچ مضاعف هم میشود. ۴_کنکور از سه متوسطه آزمون برگزار میکند در صورتی که تاثیر سوابق فقط برای یه ساله. ۵_سوالات امتحان نهایی ساده بوده با کوچکتر اشتباه باعث عقب افتادن دانش آموز از هزاران نفر میشود ۶_تا زمانی سوالات به گونه نباشد که واقعا دانش آموزان مستعد تفکیک شوند نمی تواند به عنوان معیاری برای سنجش دانش آموز برای ورود به دانشگاه باشد. ۷_............... وهزاران دلیل دیگر برای غیر استاندارد و غیر کارشناسی شده بودن این مصوبه. باتشکر
M.Z۴۴۸۲۸۸۱۵:۱۸:۵۸ ۱۳۹۷/۵/۱
سلام. لطفا دیگه شما هوای مارو داشته باشین خدایی از اون روزی که این موضوع مطرح شده من نمی تونم خوب در س بخونم . واقعا قانون ظالمانه ای است .
علی۴۴۸۲۹۰۱۵:۱۹:۰۲ ۱۳۹۷/۵/۱
تاثیر قطعی معدل نخبه کشی است با آینده جوانان ملت بازی نکنید
ناشناس۴۴۸۲۹۴۱۵:۱۹:۳۲ ۱۳۹۷/۵/۱
واقعا چرا وقتی ادعا میکنیم در یک کشور دمکراتیک زندگی میکنیم باید هر روز در حال مبارزه با ظلمهایی بشیم که مسئولین در حقمون میکنن؟ چرا منه دانش اموز باید به جای درس خوندن همش نگران تاثیر معدلی باشم که امسال در ابعاد وسیع لو رفت؟ کی این ظلمها از طرف مسئولین به پایان میرسه؟ ی دفعه بگین میخوایم آموزش و تحصیلات رو منهدم کنیم تا ما هم به جای درس خوندن بریم ی حرفه ای یاد بگیریم. با تشکر از سایت خوب الف
ناشناس۴۴۸۲۹۶۱۵:۱۹:۳۶ ۱۳۹۷/۵/۱
با تصويب اين اين قانون ظالمانه نه تنها باعث نخبه کشى ميشويد بلکه باعث رو آوردن ميليون ها دانش آموز به کار خلاف يا اعتياد و يا شايد هم باعث خود کشى خيلى ها ميشويد کسى که تنها اميدش براى زندگى کنکور است چرا اين حق برابرى را از او دريغ ميکنيد.کسانى که ميدانند فرياد ما حق است و به داد ما نرسند بدانند قيامتى هم است چرا کشورى که دم از مردم سالارى ميزند اين ٨٥ درصد را نميبيند...
ناشناس۴۴۸۲۹۸۱۵:۱۹:۳۷ ۱۳۹۷/۵/۱
آموزش و پرورش میخواهد سوابق تحصیلی را تاثیر دهد ولی فقط یک سال آزمون نهایی برگزار میکندولی کنکور از دروس سه سال دبیرستان از بچه ها آزمون میگیره و اونها رو به خوبی رتبه بندی میکنه و این دو آزمون اصلا با هم قابل مقایسه نیستند اگر قراره که آموزش و پرورش در تعیین رتبه کنکور موثر باشه باید بچه ها رو به شیوه عادلانه و حداقل در سه سال پایانی دبیرستان پایش کنه ولی آموزش پرورش حتی تو امنیت برگزاری یک سال آزمون نهایی هم مونده ، واقعا دارن ظلم میکنند
۰۰۰۰۴۴۸۲۹۹۱۵:۱۹:۵۱ ۱۳۹۷/۵/۱
خواهش میکنم بهمون کمک کنیم . تنها امیدمون به شماهاست . این بی عدالتی و ظلم محضه . امتحانات نهایی همیشه لو میرن . معلما که یعنی مراقب امتحانن جواب سوالارو میدن به بچه ها . این چه عدالتیه؟مگه دشمن مایید؟بعدشم برا همه همچین تاثیری حساب نمیشه . تو رو خدا مارو نجات بدید . به خدا از کسایی دارن این طلمو به این نسل بدبخت که ۶ساله شدیم موش آزمایشگاهی رو فراموش نمیکنیم و ازشون نمیگذریم . به نظر میاد تنها زور ما همین باشه....
دانش اموز ایران۴۴۸۳۰۰۱۵:۱۹:۵۵ ۱۳۹۷/۵/۱
سلام و درود فراوان و عرض خسته نباشید من ب عنوان دانشجو اینده این مرز و بوم از حضرت و عزیزانی ک این قانون را تصویب نمودند تقاضای لغو تاثیر قطعی سوابق تحصیلی را دارم چرا ک خود شما و دانش اموزان میدانید ک دلایل متعددی من جمله تقلبات گسترده ای در امتحان نهایی ک توسط صدا و سیما نیز اعلام نمود،همچنین کشور ما رستگار رحمانی ها کم ندارد،و سپس این ک مافیای کنکوری ک چندین سال است امان کنکوری ها را بریده و فقط با داد زدن و لباس خوب پوشیدن می ایند و در صدا و سیما دروغ تحویل بچه های کنکوری می دهند اینها اگر هنر دارند و سواد چرا ب جای فروش دی وی دی کلاس حضوری ندارند!!!! #نه به تاثیر قطعی سوابق تحصیلی #کشور رستگار رحمانی کم ندارد
#تاثیر_قطعی_معدل_را_لغو_کنید۴۴۸۳۰۴۱۵:۲۰:۱۴ ۱۳۹۷/۵/۱
#وزیر_اموزش_پرورش_جوابگو_نیست #نه_به_مصاحبه_یک_طرفه #تاثیر_قطعی_معدل_را_لغو_کنید #85درصد_داوطلبان_مخالف_تاثیر_قطعی_هستند
مهسا۴۴۸۳۰۶۱۵:۲۰:۲۶ ۱۳۹۷/۵/۱
خواهش میکنم صدای بچه های کنکوری رو به گوش مسئولان برسونید قانون تاثیر قطعی معدل به دلایل زیادی که چند تاشو میگم ناعادلانس،اول اینکه سطح اموزش در همه جای ایران برابر نیست و معلومه مناطق و مدارسی که کیفیت اموزشی بهتری دارند دانش اموزانش هم نمرات بهتری کسب میکنن و ما بچه هایی که در مناطق محروم و مدارس سطح پایین درس خوندیم نمیتونیم هم سطح اونها قرار بگیریم واین به شدت به ضرر بچه های محرومه، ودلیل دوم حالا به بچه های نظام قدیم میگن که بیاید ترمیم معدل شرکت کنید اخه ما که توی هزینه ی سنگین کنکور و کتاباش موندیم چطور میتونیم هزینه ی ترمیم معدل و کتابای امتحان نهایی پرداخت کنیم، دلیل سوم سلیقه ای تصحیح کردن مصحح هاست و امتحان نهایی الکترونیکی تصحیح نمیشه و اکثرن به خاطر وسواس بیش از حد چند مصحح دانش اموز نتونه به اون نمره ای که سزاوارشه برسه،دلیل چهارم اینکه ۳۰ درصد رو فقط بدن به سال سوم یا همون پایه ی دوازدهم مگه میشه؟شاید یه دانش اموز توی امتحان نهایی مشکلی براش پیش اومد و نتونست نمرات خوبی کسب کنه و خیلی دلایل دیگه که نوشتنش خیلی طول میکشه خواهش میکنم به ما کمک کنید
یک دانش آموز۴۴۸۳۱۱۱۵:۲۰:۵۵ ۱۳۹۷/۵/۱
لطفا در راستای لغو قانون تاثیر قطعی معدل ازما دانش آموزان حمایت کنید.این قانون ظلم بزرگی در حق ماست چه کسی که معدل بیست داشته باشه چه کسی که معدل پایینتری داشته باشه از این قانون رنج میبره.این قانون برای همه دیپلمه ها یکسان نیست.مثلاً کسی که نمره زیست شناسیش بیست هم باشه؛از یه دیپلمه رشته دیگه که نمره زیست نداره عقبتره.این یعنی نابرابری و ناعدالتی.85درصددانش آموزان با این قانون مخالف اند ولی وزیر آموزش و پرورش از این موضوع بی خبرند.ایشون در مصاحبه شان اصلاً به داوطلبان نظام قدیم توجهی نکردند٬باتوجه به تقلبهای گسترده در امتحانات نهایی ونبود امکانات آموزشی یکسان ٬امتحان نهایی نمیتواند عادلانه باشه.امید را ازما نگیرید ما خواستار تاثیر مثبت سوابق تحصیلی هستیم.
علی۴۴۸۳۱۲۱۵:۲۰:۵۶ ۱۳۹۷/۵/۱
1_تاثیر قطعی معدل یک مصوبه پر از ایراد و اشکال است چرا که معدل بیستی ها نیز با لحاظ شدن این مصوبه ظالمانه ضرر میکنند و هیچ منطق و خردی پشت این تصمیم گیری شتاب زده وجود ندارد 2_یک داوطلب آزمون سراسری با معدل 19 چنانچه تمام دروس کنکور را بالای 90%جوابگو باشد، در رشته مورد علاقه خود همچون پزشکی و دندان پزشکی قبول نمیشود 3_باید از این فاجعه ی ملی جلوگیری کنیم 4_وزیر آموزش و پرورش با تصویب این قانون سعی در عوام فریبی و منحرف کردن افکار عمومی از نظام آموزشی دارد به این جهت که تمام ایرادت و اشکال های بنیادین این نظام آموزشی کشور را به کنکور نسبت دهد و از این رو بتواند کارنامه ساختگی پس از پایان وزارت خود بر جای بگذارد 5_نه به تاثیر قطعی معدل در کنکور 98 6_با امید و آرزوهای جوانان بازی نکنیم
Elnaz۴۴۸۳۱۴۱۵:۲۱:۲۲ ۱۳۹۷/۵/۱
وزیر_اموزش_پرورش_جوابگو_نیست #نه_به_مصاحبه_یک_طرفه #تاثیر_قطعی_معدل_را_لغو_کنید #85درصد_داوطلبان_مخالف_تاثیر_قطعی_هستند
دانش آموز ایرانی۴۴۸۳۱۷۱۵:۲۱:۴۱ ۱۳۹۷/۵/۱
من یک دانش اموز از یکی از مناطق محروم هستم که تونسته بودم خودم رو با هر جور کمبود امکاناتی که برام بود وفق بدم و امید داشته باشم به این که با عبور از سد کنکور به هر سختی که هست میتونم زندگیه بهتری برای خودم و خانوادم بسازم والان با این مصوبه همه ی اهداف خودم رو نابود شده میدونم.چطور میشه که با یک قانون که چندین ایراد منطقی میشه بهش گرفت یک شبه تمام اینده من وامثال من نقش بر اب بشه.ما امثال رستگار رحمانی هستیم که ثابت کردن که دانش اموزهای مناطق محروم با وجود معدل پایین میتونن خودشون رو بالا بکشن.وحرفی برای گفتن داشته باشن. مسئولین عزیز با اینده ما بازی نکنید.
رضا۴۴۸۳۱۹۱۵:۲۱:۵۸ ۱۳۹۷/۵/۱
لطفا از ما نظام قدیمیا و پشت کنکوریا ک سال ۹۸ اخرین سالیه ک میتونیم کنکور بدیم حمایت کنید و حقمون رو بگیرید...اخ زمان ما تاثیر معدل مثبت بود و کسی توجه زیادی ب امتحانات نهایی نمیکرد...اکثرا معدل های جالبی ندارن...هر چن طبق این قانون معدل ۱۹ هم معدل بدی محسوب میشه... لطفا تاثیر قطعی را لغو کنید ما ب اندازه کافی استرس داریم چرا میخان استرس امتحانات نهایی و ترمیم معدل رو ب اون اضافه کنن؟ تعداد زیادی هزینه ترمیم معدل ندارن...چیکار باید بکنن؟ همه ک پولدار نیستن‌... این همه اشکال در امتحانات نهایی _این همه تلقب و لو رفتن سوالات در امتحانات نهایی _سلیقه ای تصحیح شدن ورقه ها _یک معلم سخت نمره میدهد و یکی اسان...چرا باید تاثیرش قطعی باشد؟حتی ۲۵ صدم اشتباه در هنگام تصحیح چ سهوی و چ عمدی! رتبه رو بشدت بد میکند چون تعداد معدل ۲۰ ها در رشته تجربی حدود ۶ هزار نفر است و حتی معدل ۱۹/۷۵ هم بدرد نمیخورد... ایا کسی ک در روستا درس خوانده با کسی ک در بهترین مدرسه تهران بوده یکیست؟ اقای رستگار رحمانی رتبه ۱ کنکور تجربی و زبان سال ۸۸ معدلش ۱۴ بود اگر تاثیر معدل در ان سال قطعی بود الان سرنوشتش چی میشد...ب جایگاهی ک لیاقتش رو داشت میرسید؟؟؟ فرض کنید امسال درس فیزیک سخت بوده در نهایی ها و کسی ۱۸ گرفته و سال بعد اسان بوده و کسی ۲۰ گرفته ایا ان ۲۰ از این ۱۸ بالاتر است؟؟چرا باید با هم مقایسه شوند؟؟در حالیک سوالاتشان یکسان و در یک سطح نبوده؟؟...نیمی از داوطلبان کنکور پشت کنکوریا هستن ک هر کدام در سالهای مختلف امتحان نهایی داده اند با سوالات متفاوت و سطح و محتوای متفاوت...چرا باید با هم مقایسه شوند؟؟ با این قانون موسسات هم جزوات کنکور میفروشند و هم امتحان نهایی یعنی بازارشان دوبرابر میشود.طبق نظرسنجی سازمان سنجش۸۵ در صد داوطلبان مخالف تاثیر قطعی هستند پس چرا ب حرف ما اهمیتی نمیدهند؟ رئیس سازمان سنجش میگوید:«سعی میکنیم کاری کنیم که اونا کمتر اسیب ببین » وزیر علوم میگوید: «امیدوارم برای سال ١۴۰۰ یک تصمیم کامل بگیریم» مگر ما موش ازمایشگاهی هستیم که ایندمون برای اینها هیچ اهمیتی نداره!!! وقتی همه نقایص فاجعه بار این تصمیم اشتباه رو میدونن خب چ اصراری ب اجرای اون هست....وحی منزل ک نیست....چ کسایی سود میبرن از این تصمیم؟؟ کسی جز موسسات کنکور ک علاوه بر محصولات کنکور...بساط امتحانات تشریحی و جزوات ترمیم معدل را هم راه انداخته اند؟ یا مدارس غیرانتفاعی ک دانش اموزان برای کسب معدل خوب ناچار ب سمت انها سرازیر میشوند؟؟ من با معدل ۱۹ تمام امیدم را برای قبولی در پزشکی از دست داده ام چ برسد ب معدلای پایین تر... از وزیراموزش و پرورش بپرسید و جواب واضح بگیرید ن مبهم...چون ایشون استاد سطحی جواب دادن و از زیر سوال در رفتن هستند...
ناشناس۴۴۸۳۲۰۱۵:۲۲:۰۱ ۱۳۹۷/۵/۱
خنده های دیشب وزیر تحقیر کردن رویای میلیون ها دانش آموز با خانواده هاشون بود آینده ما را نابود نکنید ما خواستار لغو تاثیر قطعی معدل هستیم
محمدعلی۴۴۸۳۲۳۱۵:۲۲:۱۱ ۱۳۹۷/۵/۱
با سلام.....ما دانش آموزان کنکوری سال 98 خواستار لغو تاثیر قطعی معدل هستیم...این قانون باعث نابودی استعداد چند میلیون جوان میشود.....ما مگه چی میخوایم که اینقدر سرسختانه مخالف ما هستید.....ما فقط خواستار فرصتی هستیم که بتوانیم با تلاش های خود آینده ی خود را بسازیم...این ناعادلانه ترین مصوبه ای است که تا به حال تصویب شده.....این قانون فرصت ساختن یک آینده ی روشن را از چند میلیون جوان میگیرد...ما خواستار لغو این مصوبه ناعادلانه هستیم.......85درصد مخالف رقم کسی نیس که آقای وزیر آن را به راحتی انکار کردند..... #نه_به_تاثیر_قطعی_سوابق_تحصیلی #میزان_رأی_ملت_است #نه_به_نخبه_کُشی
علی۴۴۸۳۲۵۱۵:۲۲:۳۹ ۱۳۹۷/۵/۱
با سلام با توجه ب تقلب در سوالات امتحان نهایی و همچنین یکسان نبودن سطح آموزش در مدارس و همینطور سلیقه ی مصحح در صحیح کردن اوراق امتحان نهایی تاثیر قطعی معدل امریست ظالمانه در حق کسانی ک بخاطر نداشتن امکانات مناسب در مدارس معدل خوبی ندارند ولی امیدشون ب کنکور بود و تلاش مضاعفی میکردند ولی الآن با این کار دست از امید ها و آرزوهای خودشون کشیدن تاثیر قطعی معدل امریست در جهت نخبه کشی و مایوس کردن جوانان همان جوانانی ک ب فرموده ی رهبری سرمایه های مملکت اند یک سری مسئولین دارند خلاف جهت فرمایش رهبری حرکت و ب نفع مافیا کار میکنند
ما مجرم نیستیم که به خاطر گذشته تحصیلی مجازات شویم!۴۴۸۳۲۶۱۵:۲۲:۴۳ ۱۳۹۷/۵/۱
یکی از بزرگترین معجزات زندگی بشر این است که هرلحظه که بخواهد میتواند نقطه عطفی در زندگی او باشد.هر لحظه که بخواهد میتواند تصمیم بگیرد شخصیت خود را تغییر دهد و زندگی بسیار متفاوت از گذشته خود بسازد.هر لحظه که بخواهد میتواند خود را از رکود و مرداب نجات داده و به سمت مسیر رشد و کمال حرکت کند.انسان اشرف مخلوقات است.در طول تاریخ انسانهایی که کودن نامیده شدند.. از مدرسه اخراج شدند ..یتیم بوده اند..فقیر بوده اند...توانستند بزرگترین شگفتی های دنیا را رقم بزنند بزرگترین خدمات را به بشریت کنند که قبول شدن در کنکور مقابل دستاوردهای انها بسیار کوچک است.حال وزیر اموزش و پرورش ایران به تلویزیون ملی امده است برای ما جوانان این کشور می گوید دانش اموزی که به فرض سابقه تحصیلی اش نشان میدهد معدلش 15 است باید کنکور در حد 15 قبول شود دانشگاه و رشته ای در حد 15 داشته باشد در اینده کار و درامدی در حد 15 داشته باشد..زندگی که در اینده تشکیل میدهد در حد کیفیت 15 باشد.....وزیر اموزش و پروش می گوید ان عدد مسخره در کارنامه شما نشان دهنده توانایی و استعداد شماست..نشان دهنده شان و اندازه شماست..نشان دهنده این است که شما شایستگی این را ندارید در رشته و دانشگاه خاص قبول شوید....ما فرزندان ایران از وزیر اموزش و پرورش پوزش میطلبیم که محدودیتهای ذهنی که در مدرسه برای ما قرار داده اند را در سطلهای زباله ریختیم ....علی رغم اموزش افتضاح در مدارس خصوصا در مناطق محروم..علی رغم تمام محدودیت ها و ضعفها ....توانسته ایم بزرگ فکر کنیم وبه اهداف خود دستیابیم طوری که وزیر را عصبانی که کرده ایم در عرض 6 ماه با حفظ کردن تستهای کنکور توانسته ایم در رشته خوب قبول شویم!!!اقای وزیر این قدرت جوانان کشور است نه ضعف انها!!ما مجرم نیستیم که نسبت به گذشته تحصیلی خود مجازات شویم!!!اگر در گذشته کم کاری کرده ایم خود تقاصش را داده ایم و با سختکوشی خود مرزهای محدودیت را رد کردیم!! این که شما توانایی داوطلبان کنکور را دست کم میگیرید ناشی از محدودیتهای ذهنی شماست.!!شما را دعوت میکنیم کمی بیشتر مطالعه کرده و با قدرت انسان..این اشرف مخلوقات اشنا شوید!!!دفعه بعد که به تلویزیون امدید حرفهای مثبت بزنید امید را بین دانش اموزان کشور زنده کنید از توانایی ها خارق العاده انها بگویید از شدنها از امکان پذیرها صحبت کنید نه از محدودیت ها نه از محال ها!!!ما می توانیم!!ما شایستگی اش را داریم!!ما قدرت و توانایی اش را داریم!!!ما خودمان را باور داریم .شما چطور؟
armita۴۴۸۳۲۷۱۵:۲۲:۴۵ ۱۳۹۷/۵/۱
کارشناس های معتبر آموزشی اذعان دارن در صورت تاثیر قطعی معدل و داشتن معدل 20 هم نمره تراز کاهش پبدا میکند کمیسیون آموزش رو چی تصمیم گرفته؟
احسان۴۴۸۳۳۰۱۵:۲۲:۵۷ ۱۳۹۷/۵/۱
قانون شما همیشه به ضرر ملت است ؛ بیایید یک بار هم شده در عرض این چند سال کار به نفع ملت انجام بدید از خدا بترسید...از خدا بترسید مطمئن باشید خدا جواب این یأس ونااميدی که در دل این دانش آموزان ایجاد کردید را خواهد داد #وزیر اموزش وپرورش جوابگو نیست #نه به مصاحبه یک طرفه #تاثیر قطعی معدل را لغو کنید #85درصد داوطلبان مخالف تاثیر قطعی هستند
Sepehr۴۴۸۳۳۳۱۵:۲۳:۳۲ ۱۳۹۷/۵/۱
این قانون نمونه کامل بی عدالتی و توجه نکردن به خواسته ی اکثر دانش اموزانه ما دانش اموزان پشت کنکوری چه گناهی کردیم که دارید فرصت یه دانشگاه خوب رفتن رو از ما میگیرید وقتی ما امتحان نهایی داشتیم روحمونم خبر نداشت که تاثیر معدل قراره قطعی بشه #نه_به_تاثیر_قطعی_معدل #وزیر_اموزش_پرورش_جوابگو_نیست
نرگس۴۴۸۳۳۴۱۵:۲۳:۴۰ ۱۳۹۷/۵/۱
1. طبق ماده ۱۱ قانون سنجش و پذیرش دانشجو مصوب سال ۹۲، قانون حذف کنکور که مربوط به سال ۸۶ میباشد، لغو شده. 2. در قانون سنجش و پذیرش دانشجو هیچ الزامی به حذف کنکور نشده فقط گفته شده ۸۵ درصد پذیرش دانشجویان صرفا براساس سوابق تحصیلی باشه که این امر محقق شده
امتحان نهایی حفظی و سطحی_کنکور مفهومی و عمیق۴۴۸۳۳۷۱۵:۲۴:۰۰ ۱۳۹۷/۵/۱
اقای بطحایی؛وزیر اموزش و پرورش در بخشی از صحبتشون در مورد کنکور گفتند:داوطلبان در عرض 6 ماه روشهای تستی رو یاد میگرند که این گزینه غلطه حذف میشه ؛این گزینه درست است...و در 6 ماه قبول میشوند.گویا اقای بطحایی تبلیغات بعضی از دلالان کنکور را مثل روشهای مهندسی معکوس در تست زنی..و قبولی در کنکور به صورت جادویی در مدت محدود...را باور کرده اند و بی خبرند که کنکور خیلی مفهومی تر از این حرفهاست که بشود با حفظ کردن روشهای تستی رتبه خوبی اورد .ان امتحانی که با حفظ دقیق و واو به واو کتاب درسی میتوان نمره خوبی اورد امتحان نهایی است نه کنکور
nashnas۴۴۸۳۳۸۱۵:۲۴:۰۸ ۱۳۹۷/۵/۱
85درصد دانشاموزان مخالف تاثیر قطعی معدلند..کاش ب فکر نظام قدیمیا باشند..چطور تونستند نظر این همه دانشاموز رو نادیده بگیرند؟!همه میدونند ک چه تقلب هایی تو امتحانات نهایی۹۵و۹۶رخ داد..آیا تضمین میدند ک دیگ رخ نده؟پس حق ما چی میشه این وسط..صدای ما باشید
فاطمه۴۴۸۳۴۱۱۵:۲۴:۲۳ ۱۳۹۷/۵/۱
1. طبق ماده ۱۱ قانون سنجش و پذیرش دانشجو مصوب سال ۹۲، قانون حذف کنکور که مربوط به سال ۸۶ میباشد، لغو شده. 2. در قانون سنجش و پذیرش دانشجو هیچ الزامی به حذف کنکور نشده فقط گفته شده ۸۵ درصد پذیرش دانشجویان صرفا براساس سوابق تحصیلی باشه که این امر محقق شده شاید میخوان کسری بودجه آموزش و پرورش رو از طریق هزینه ی ترمیم معدل تامین کنن
سارا۴۴۸۳۴۴۱۵:۲۴:۳۸ ۱۳۹۷/۵/۱
سلام. من با معدل 19.44 در استان محروم کردستان با قطعی شدن تاثیر معدل تمام امیدم رو برای موفقیت در کنکور از دست دادم و با این قانون هیچگاه به هدف مدنظرم نمیرسم لذا تقاضا میکنم به نمایندگی از دانش آموزان نسبت به این قانون ناعادلانه اعتراض و شکایت کنید. مطالبات ما: 1. پیگیری قانونی و طرح شکایت از این مصوبه ظالمانه 2. هماهنگی با نمایندگان مجلس و ارائه درخواست دانش آموزان برای طرح سوال از وزیر آموزش و پرورش و استیضاح ایشان در مجلس 3. در صورتی که به طریق قانونی ارائه ی شکایت در دیوان عدالت اداری و یا در مجلس و از طریق رای گیری این مصوبه لغو نشود از شما تقاضا داریم با ارائه مدارک و دلایل ریاضی به رهبر انقلاب و ریاست جمهوری مراجعه کنید. این مصوبه مافیا کنکور را دوچندان میکند. همچنین راه استانداردی برای گزینش دانش آموزان نیست. چون سوالات هر ساله لو می رود و تقلب فراوانی صورت میگیرد. آقای بطحایی ضمن شفاف سازی باید دلیل خود را برای جانبداری از این مصوبه ظالمانه اعلام کنند. آیا ایشان میخواهند کسری بودجه آموزش و پرورش را با طرح ترمیم معدل جبران کنند؟
کنکوری نظام قدیم۴۴۸۳۵۱۱۵:۲۵:۱۰ ۱۳۹۷/۵/۱
سلام خواهش میکنم حمایت مان کنید صدای ما باشید گویا مسئولینی که تاثیر قطعی معدل رو حمایت میکنن به فکر سلامت جسمی و روحی ما دانش اموزانه آینده ساز و خانواده های مان نیستن به فکر آینده ی کشور نیستن. این تصمیم برا کسانی که معدل ۲۰ و ۱۹ هم دارن ظلمه!! این تصمیم برا دانش اموزان مناطق محروم که نه دبیر خوب نه کلاس و کتاب خوب داشتن ظلمه. هرساله شاهدیم که سوالات نهایی لو میره .اصلا سلیقه ی تصحیح سوالات تشریحی یکی نیس. خواهشا خواهشا حمایت مون کنید از وقتی این خبر را شنیدیم اضطراب زندگی مان چندین برابر شده هس. من از منطقه ی محروم مرزی این پیام رو مینویسم من چاره ای جز کنکور برای تغییر زندگی ام ندارم .ما خواستار یک کنکوره عادلانه هستیم. کشور ما اسم جمهوری و اسلامی رو یدک میکشه اسلام بنیانش بر عدالته آیا این مصوبه حفظ عدالته؟ چرا من و امثال منی که با شرایط سخت بدون دبیر بدون کلاس درس میخوانن به واسطه ی تاثیر قطعی معدل حق شان پایمال شود؟ ما صدای مان را به گوش چه کسی برسانیم؟ وقتی وزیر اموزش پرورش رای ۸۵درصد داوطلبان به تاثیر مثبت را نادیده میگرن و ما را 'بعضی' خطاب میکنن حتی اشاره ای به کنکوری های نظام قدیم نمیکنن؟؟ هرساله دانش اموزان با خراب کردن کنکور اول شان میگویند باشد یکسال دیگر تلاش میکنیم آخر دنیا که نیس ولی ما چی ؟!!! به ما فقط یکککک ساااااال فرصت پشت کنکور دادن آن هم بااین همه بی عدالتی. خواهشا شما پشت پا باشید
بنیامین۴۴۸۳۵۳۱۵:۲۵:۲۷ ۱۳۹۷/۵/۱
سلام..دانش آموزان این کشور دیگه چطور باید صدای خودشونو به مسئولان برسونن؟ چطور باید بگن که نمیخوان امتحاناتی که از قبل لو میرن و در اون ها تقلب های گسترده رخ میده در سرنوشتشون تاثیر داشته باشه؟ مسئولان آموزش و پرورش گفتن که امتحانات فقط در فضای مجازی یک استان لو رفته است ؟! مسئول محترم مگر فضای مجازی مرز دارد ؟ مگر دیوار دارد ؟ مگر تقسیمات کشوری دارد که میگی فقط در یک استان ؟ اصلا بر فرض هم که فقط در یک استان لو رفته باشد ؛ همین هم صلاحیت امتحانات نهایی برای تاثیرگذاری در آینده دانش آموزان را رد میکند. چرا نمیخواهید واقعیت رو قبول کنید؟
ناشناس۴۴۸۳۵۴۱۵:۲۵:۲۸ ۱۳۹۷/۵/۱
من الان سال دومی هست ک میخوام کنکور بدم مدرسه تیزهوشان درس خوندم موقعی ک ما نهایی داشتیم سوالارو میفروختن حتی دینی پیش هم لو رفت معلما هم بهمون میگفتن نهایی رو نخونید فقط تست بزنید برای کنکور یه پیگیری توی شیراز بکنید همه معلما میگفتن نهایی نخونید سوالا لو میرفت بچه ها ساعت ۸:۳۰میومدن سرجلسه منی ک بابام کارگر هست پول دانشگاه ازاد و خارج رفتن حتی پول ترمیم معدل ندارم باید چیکار کنم ؟جز این ک کنکور بدم؟خواهش میکنم از ما حمایت کنید من نه سهمیه جانبازی و ایثار گری دارم نه بابام سهمیه هیات علمی داره نه اصن پول ک بخوام دوباره برم کتاب نظام جدید بگیرم تمام اینده من مربوط به کنکور سال دیگه هست بااین وضع ک باید همه خانواده کار کنن تا خرجمون در بیاد گناه من بچه ۱۸ساله چیه؟
الناز۴۴۸۳۵۵۱۵:۲۵:۴۰ ۱۳۹۷/۵/۱
هرکس که کمی سواد آماری داشته باشه متوجه میشه تاثیر قطعی معدل چه آسیبی به دانش‌آموزان میرسونه. آقای بطحایی طوری کنکور رو جلوه دادند انگار یه آزمون سطح پایین و بی‌ارزش از نظر علمیه؛ گفتن بچه‌ها میرن ۶ماه دوپینگ میکنن! روش تست‌زنی یاد میگیرن! و چطور وزیر آموزش‌پرورش از نظرسنجی سازمان سنجش بی‌اطلاع بود؟ آیا امتحان نهایی با وجود لو رفتن و خرید‌و‌فروش سوالات میتونه تو نتیجه‌ی آزمون علمی و جامعی مثل کنکور دخیل باشه؟ سوالاتی که هرسال تکرار میشن و فقط هم برای ورود از یه پایه تحصیلی به پایه دیگه طرح شدن؟ آیا ارزش علمی این سوالات اصلاً قابل قیاس با تست‌های مفهومی کنکور هست؟ ۱۰۰هزار معدل بالای۱۹ یعنی ۱۰۰هزار نفر ۹۵درصد نمره رو کسب کردن. چرا تو کنکور همچین اتفاقی نمی‌افته؟ من دانش آموز پیش‌دانشگاهی ۹۶-۹۷ بودم و در هر ۳سال دوران تحصیلم تاثیر معدل مثبت بود و طبق تصمیم دیوان عدالت قرار بود تا زمانی که امتحانات نهایی از هر ۳سال برگزار نشده، تاثیر مثبت بمونه. آیا ما مسئول کسری بودجه آموزش‌و پرورش هستیم که باید با هزینه ترمیم معدلی که ما میپردازیم جبران شه؟
سهراب۴۴۸۳۶۱۱۵:۲۶:۰۶ ۱۳۹۷/۵/۱
سلام مصوبه تاثیر قطعی معدل در کنکور کاملا ناعادلانه است و حق کسی که در منطقه محروم درس خوانده خوانده نسبت به کسی که از امکانات اموزشی بهتری بهره برده ضایع میشود کسی که معلم بهتری داشته قطعا در نمره ی نهایی هم تاثیر گذاشته سالی که من دیپلم میگرفتم ،سال ۹۳دونفر از دبیرانمان به فاصله یک ماه از هم فوت کردند و ما اصلا معلم عربی و فیزیک نداشتیم تا دوماه مانده به اخر سال چرا مسئولان ما به عواقب چنین مصوبه ای فکر نمیکنند باید حق ما اینطوری ضایع بشه با این همه تقلب گسترده درسال ۹۵و۹۶ سوالات امتحان نهایی لو میرفت و درکانال های تلگرامی بفروش میرسید کاملا ظلمه این مصوبه زمامی لازم الاجرا می باشد که امتحانات نهایی در شرایطی همانند کنکور برگزار شود و امکان تمرمیم چند باره معدل وجود داشته باشد خواهش میکنم جلوی این مصوبه ظالمانه را بگیرید خلیلی ها هستن مانند رستگار رحمانی که با معدل ۱۱دوبار در کنکور سال ۸۸رتبه ۱کنکور شد با این قانون حق چنین افرادی که همه امیدشون به کنکوره از بین میره و نخبه کشی میشه #نه_به_تاثیر_قطعی_معدل
ناشناس۴۴۸۳۶۳۱۵:۲۶:۱۱ ۱۳۹۷/۵/۱
سلام و خسته نباشید .. من داوطلب کنکوری نظام قدیم هستم.. من یه دخترم از خانواده ای متوسط البته با این اوضاع اقتصادی بهتره بگم متوسط رو به پایین .. خیلی هدف بزرگی داشتم .. خیلی امید داشتم که بتونم کنکور ۹۸ به آرزوم برسم .. من با همه امید دوباره از جلسه کنکور امسال دوباره شروع کردم تا زمانی که این قانون قطعی تاثیر معدل به گوشم رسید .. جناب آقای قانون : این بی عدالتی ، بی توجهی ، و بی وجدانی محض در حق ما بچه های کنکوری .. چرا امید دختر پسر های این کشور ازشون میگیرین !؟ میدونید با آینده ما بازی میکنید ؟! روح و روان ما بچه ها به هم ریختس ؟!! چرا من تو این سن کم باید دل مرده شم ، بخوام بیخیال هدفم باشم ؟! نفس بکشم و صبر کنم تا مردنم برسه !! از شما خواهش میکنم اجازه ندید با ما اینگونه رفتار بشه ما بچه های ایران زمین هستیم .. خواهش میکنم آینده بهتری برای ما بسازید .. این قانون تاثیر قطعی معدل لغو کنید .
زینب 70۴۴۸۳۶۵۱۵:۲۶:۱۶ ۱۳۹۷/۵/۱
با سلام. خواهش میکنیم صدای ما دانش انوزان را به گوش مسولین و نمایندگان محترم برسانبد. تاثیرقطعب معدل 100 درصد ناعادلانس. 1.تصحیح شدن امتحانات نهایی توسط افراد مختلف با دیدگاههای مختلف. 2.یکسان نبودن نظام امدزشی در سرتاسر کشور. 3.یکسان نبودن اموزش در مدارس مختلف یک استان محروم. 4.لو رفتن سوالات امتحانات نهایی.
اميرحسين شمسي۴۴۸۳۶۸۱۵:۲۶:۳۵ ۱۳۹۷/۵/۱
#نه_به_تاثير_قطعي_سوابق_تحصيلي لطفا به داد بچه هاي كنكوري مخصوصا پشت كنكوري ها برسيد به دلايلي كه حتما خودتون ميدونيد اين قانون ظالمانه اس و اينده ما رو نابود ميكنه با تشكر
یونس۴۴۸۳۶۹۱۵:۲۶:۵۰ ۱۳۹۷/۵/۱
اگر 30 درصد برای تمام دانش‌آموزان در نظرگرفته شود چه آن افرادی که از امکانات مطلوب برخوردار هستند و چه آنانی که از امکانات مطلوب برخوردار نیستند، موضوع عدالت آموزشی را به چالش می‌کشاند
ناشناس۴۴۸۳۷۲۱۵:۲۷:۰۰ ۱۳۹۷/۵/۱
با سلام و خسته نباشید خدمت شما که پیگیری مستمری در رابطه با حق ما دانش آموزان بلاتکلیف و ناامید دارید دیشب جناب آقای بطحایی یک مصاحبه یک طرفانه توام با اضطراب و لبخندها و خنده هایی که فقط شعور ما دانش آموزا خصوصا پشت کنکوری های 98 رو زیر سوال میبرد انجام دادن جناب وزیر آموزش و پرورش شما دیشب فقط از برنامه ها و راهکارهای خودتون برای آینده حرف زدید پس آینده ما چی؟رویاهای ما چی که بعد تموم شدن کنکور 97 نشستیم آرزو کردیم رویا بافتیم قول دادیم که فارغ از هر نتیجه ای در سال تحصیل این یکسالو تلاش کنیم تا خونواده هامون سربلند باشن شما دیشب 400 هزار نفر از ما فارغ التحصیلای 97 رو عملاااا نادیده گرفتین!!!ظاهرا همه چی فقط داره به ضرر همین 400 هزار نفر پشت کنکوریا میشه به 2 دلیل 1_ چون تو زمان امتحانات نهاییمون که بساط تقلب داغ داغ بود و هرروز تو شبکه های اجتماعی سوالا رو میخردین و عکساش تو همه ی سایت های معتبرم هست این از ما که امتحاناتمون تموم شده اگه هم بخوایم ترمیم معدل شرکت کنیم باید بین 20 تا80 هزار تومن هزینه کنیم آخرشم باز با قانونی که تصویب کردین حدود 60 65 هزار نفر که این قانون شاملشون نمیشه از ما جلوترن 2_امسال طبق گفته های خودتون آخرین سال برای فرصت در کنکور نظام قدیم هست و ما مجبوریم که امسال یک نتیجه دلخواه بگیریم و مثل خیلی از فارغ التحصیلان دیگه خیالمون از بابت زمان کنکور راحت نیست!!!حالا با این وضعیت (اخرین سال برگزاری کنکور برای نظام قدیم و تاثیر قطعی معدل برای ما)یعنی شما و نماینده اای محترمتون آینده 400 هزار و شاید هم بیشتر داوطلب نظام قدیم اصلا براتون ارزشی نداره اگه اینطوره لطفا عرصه را خالی کنید تا ما با افرادی که درد مارو با وجود مشکلاتی که در اوضاع اقتصادی این کشور برای همه خانواده ها وجود داره و در روحیه ما دانش آموزا هم اثر گذاره صحبت کنیم افرادی که فقط به لبخند های کذایی و بی اطلاعی از آمار دانش آموزانشون و البته! توضیحات بی دلیل در رابطه با تاثیر مثبت و قطعی اکتفا نکنن بگذارید_آیندمان_را_بسازیم #نگذارید_فدای_تاثیر_قطعی_معدل_شویم
الهه۴۴۸۳۷۴۱۵:۲۷:۱۰ ۱۳۹۷/۵/۱
چراب 85درصدداوطلبان بی توجه هستید؟چراامیدواینده ی مارومیگیرید؟؟؟چراصدای مارونمیشنویداقاااااایون؟نمیذاریم حق ماروازبین ببرید......بایدجواب ماروبدید
نگار۴۴۸۳۷۶۱۵:۲۷:۲۱ ۱۳۹۷/۵/۱
داریم برمی گردیم به دوران قبل قاجار تحصیلات فقط برای قشر مرفه قدم به قدم کنکور رو کردن پول. کدوم کشور به اندازه کشور ما انتشارات کنکوری داره ؟هر روز به تعداد انتشارات و موسسه های پکیج های دی وی دی اضافه می شه همه ی اینا یعنی پول.با این قانون مزخرف حالا به اضافه کتاب های تست پول شرکت در ترمیم معدل و کتاب ها ی پکیج های ترمیم معدل هم اضافه شد واقعا آقای وزیر این ها رو درک نمی کنه؟ خیانت به جوان های مملکت عاقبت خوبی به آینده کشورمون نداره
ناشناس۴۴۸۳۸۳۱۵:۲۷:۵۹ ۱۳۹۷/۵/۱
چند نقص دیگر امتحان نهایی :کنکور سهمیه بندی است اما امتحانات نهایی سهمیه بندی نیست.برای مثال نمره نهایی دانش اموز فرزانگان تهران با دانش اموز محروم سیستان و بلوچستان با هم مقایسه میشود! (خدایی:در بحث عدالت آموزشی ، بررسی کردیم و اختلاف سطح نمرات موجود که به صورت نهایی برگزار می‌شود، بین استانهای برخوردار ما و استانهای محروم ما خیلی اختلاف وجود دارد و این در متوسط نمرات بعضا تا دو نمره دیده می‌‎شود. یعنی مثلا اگر یزد 16 باشد، سیستان و بلوچستان 14 است.طبیعتا کسی با 14 از سیستان وارد شود نمی‌تواند با اینها رقابت کند. حل همه‌ی این موضوع البته به گردن آموزش و پرورش نیست.یک بحث دیگر در عدالت اموزشی، سهیمه‌ها هستند. مثلا مناطق محروم با خودشان رقابت کنند و مناطق برخوردار با خودشان. لذا این قسمتش با سهمیه مناطق می‌تواند کمی بهتر شود اما این بحث سوابق آن را تشدید و بدتر از کنکور می‌کند.)▪️ داوطلبان کنکور هر سال با دیگر داوطلبان همان سال مقایسه میشود و بر این اساس وارد دانشگاه میشوند. برای مثال درصدهای کنکور داوطلب سال 96 با داوطلبان سال 89 مقایسه نمیشود.چون هر سال سطح سوالات و شرایط کنکور خاص خودش را دارد.خصوصا از سال 90 به بعد سطح سوالات کنکور دگرگون شده و به طور محسوسی سطح سوالات بالا رفته.اما در امتحانات نهایی تمام دیپلمه های 84 تا 97 و داوزهم نظام جدید با هم مقایسه میشوند!!!▪️ نتیجه ازمون تشریحی اعتبار کنکور را ندارد :(( خدایی:سازمان سنجش این تجربه امتحانات تشریحی را داشت. سال 1362 و 63 دو مرحله تستی و یک مرحله تشریحی بود. اما سازمان به این نتیجه رسید که این را بردارد. چون حتی در مواردی که حتی مصحح هم یکی بود، مشکلاتی به وجود می‌آمد. همان موقع مثلا به فردی صبح یک ورقه را دادند، یک نمره‌ای گرفت، بعد از ظهر نیز نمره دیگری گرفت. زمان استراحت فرد یک نمره ای می‌داد و زمانی که سر حال بود یک نمره دیگری می‌داد.)) اجرا کردن قانون تاثیر قطعی معدل برای داوطلبان نظام قدیم مصداق اصل عطف به ما سبق هست.((عطف به ما سبق:اثر قانون نسبت به آتیه است و قانون نسبت به ما قبل خود اثر ‏ندارد ...‏/‏در مقررات و نظامات دولتی، مجازات و اقدامات تاٌ مینی و تربیتی باید به موجب قانونی باشد ‏که قبل از وقوع جرم مقرر شده باشد و هیچ فعل یا ترک فعل را نمی‌توان به عنوان جرم به ‏موجب قانونی متاخر مجازات نمود در امور مدنی نیز قاعده‌ای مشابه وجود دارد. ))در قوانین جزایی و مدنی این اصل اجرا میشود . اما در زمینه تحصیلی چرا قانون متاخری تاثیر قطعی سوابق تحصیلی موجب میشود که داوطلبان نسبت به سوابق تحصیلی خود در زمانی که از این قانون بی خبر بودند جواب پس دهند و متضرر شوند؟▪️ هر چقدر هم داوطلبان با قدرت تمام خود را برای امتحان نهایی اماده کنند اما باز هم ممکن است به دلیل اشتباهاتی نمره انها بیست نشود و طبق این قانون هر نمره ای غیر از بیست ضرر است. (((اظهارات خدایی در کنکور96:وقتی فرد معدلش 19/25هست 17 هزار نفر ازش جلوتر هستند.یعنی رتبه اش در اموزش وپروش شده 17 هزار در نتیجه این معدل اثر منفی در کنکور دارد.کنکور طراحی شده برای اینکه افراد 5 درصد برتر رو جدا کنه سیستم اموزش و پروش طراحی شده برای اینکه فرد ارتقا پایه تحصیلی بگیره یعین بالا 6 بشه 8 بشه 10 بشه بره به قدم بعد درنتیجه اصولا کارکرد دو تا ازمون متفاوته))) این چه عدالتی هست؟در حالی که 19 با 20 از نظر سواد تفاوتی ندارند؟ ▪️ قانون تاثیر قطعی معدل با هدف کم کردن استرس داوطلبان و حذف تدریجی کنکور گذاشته شد .اما نه تنها استرس ها و هزینه ها کمتر نمیشود بله چندگانه هم میشود. فشار درسی کنکور و هزینه ها ان همزمان میشود با خرید کتابهای تشریحی ،هزینه شرکت در امتحان ترمیم معدل+ نگرانی مضاعف و درگیر شدن ذهن داوطلبان برای خواندن درسهای تشریحی و به سبک نهایی ، ان مافیایی که اقای زاهدی ازش نام میبرد چه امتحان تشریحی باشد چه کنکور باشد چه هر نامی دیگری به خود بگیرد مطابق با ان شبانه روز در تلویزیون ملی کار خود را انجام میدهند ▪️ مسئولی که شعار حذف کنکور میدهد بدون اینکه طرح اجرایی ارائه دهد مسئول نااگاهی هست و اظهارتش همان تجربه های شکست خورده گذشته است.در چند سال گذشته نه تنها زمینه ای برای حذف کنکور ایجاد نشده، بلکه اموزش و پروش اعلام کرده است بودجه برگزاری نهایی به صورت 3 سال را ندارد. عمادی رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش و خدایی بارها توضیح داده اند که برای رشته ها و دانشگاه های خاص اینقدر متقاضی زیاد هست که حذف کنکور برای انها ممکن نیست. در نتیجه این قانون ناکارامد سطحی و شتاب زده است ،نه تنها به اهدافی که برای خود تعیین کرده است نمی رسد بلکه از چاله به چاه افتادن است و اسیبهای غیر جبرانی را به داوطلبان وارد میکند.
محمد۴۴۸۳۸۵۱۵:۲۸:۱۳ ۱۳۹۷/۵/۱
خیلی جالبه میگن جناب وزیر طبق نظرسنجی سازمان سنجش 85 درصد دانش اموزان با این موضوع تاثیر قطعی مخالف هستن ایشون هم میخنده و درواقع پوزخند میزنه و میگه حالا من نمیدونم اون 85 درصد چیه..... یعنی چی چیه ...نمیدونین یعنی چی نمیدونین برای تصویب یک قانون مهمترین طرف یک موضوع رو نادیده میگیرید ؟؟؟!!! بیش از یک میلیون دانش اموزان خواستار لغو این قانون هستن.....
Zahra۴۴۸۳۸۶۱۵:۲۸:۱۹ ۱۳۹۷/۵/۱
ازتون درخواست میکنیم آینده مارو از این قانون ظالمانه نجات بدید آینده خیلی از ماها که 85درصد بچه های کنکوری سال آینده هستیم با این قانون ازبین خواهد رفت و هیچ شکی درش نیست. لطفا شما دادخواه ما باشید.
ي دختر از منطقه ي سه ک مدرسه اش معلمانش بهيار و معلم پيش دبستاني بودن۴۴۸۳۸۷۱۵:۲۸:۲۰ ۱۳۹۷/۵/۱
سلام ما دانش اموزان اين مملکت هستيم اميد مارا دراين چند روز از ماگرفته ايد.ما امکاناتي براي تحسيل نداريم.درسخوندنمون با خودمونه.ن تهرانيم ن شهراي بزرگ ديگه ن معلن ان چناني دارم ن مدرسه ي غير انتفاعي و عالي.امتحانات نهايي اصلا در سلامت از ما گرفته نشده در اين سه سال چگونه امتحانتي ک سوالاتش بروخته ميشود امتحاني سالم است.چگونه امتحاني ک اعتراض بزني يهو نمره ات بره بالا شده بيستو پنج درصد سالم تصحيح شده.ارامش روحي مارا گرفته ايد يک سال ب ما نظام يديمي ها فرصت داده ايد اين يک سالو با درصد قطعي معدل از ما نگيريد.شما اگر ميگوييد بايد کنکور حذف شود و نهايي قطعي شود خيلي خب امتحان نهايي بايد سالم باشد و همه باهم امتحان دهند و تنها يک نفر برگه ها تصحيح کند کسي ک با دانش اموزي فاميل نيست.سوالها فروش نرفته باشه قبل ازمون.دليل دوم اين ک همونطور ک خودتون تصويب کرديد نمرات سه سال.از نظام قديم ک دوسال بود تازه پيش ک چهار تا درس بود.و نظام جديد ک فقط دوازدهم ان هم با تعداد امتحان نهايي کمتر.لطفا عدالت و مساوات را رعايت کنيدشرکت هاز خارجي دارن از بچت ميخوان برن خارج تحصيل کنند.پروفسور صميعي عشاير بوده و پزشک شده و انچنان مشهور است تنها معدلان بالا حق ندارند ب رشته هاي ناب برسند يد افرادي ک پول دارن و با پول سوالات را ميخرند اگر اين اتفاق بيفته نخبه کشي ميشد فرار مغز هارا مشاهده ميکنيم ک اين براي ايران خوب نيسي ايراني ک پسران و پدران برايش جنگيدندتاما اينده ي بهتري داشته باشيم مافيها چرا بايد الان تبليغ کنند در رسانه ي ملي ک پکيک معدل امد ترميم معدل دوازدهمي ها کنکوري هاي نظام قديم پکيج معدل و ترم معدل.اينها چگونه دوروز بعد پکيج هاشون چاپ شده و اماده ي فروش هست.الان اکر اين لايحه تصويب شود ب ما اموزش حي خوري ياد داده ميشود چون افرادي ک تغيير رشته داده باشند احتمال قبولي در رشته ي ناب برايش بيشتر است.درک کنيد مارا ما اينده سازان را.ما جوانان را ما دانش اموزان متولد 78 و 79را .با تاييد اين لايحه بساط تقلب گسترده ميشود مانع درامد مافيها باشيد ارزوهاي مارا نگذاريد اتش بزنند.
ناشناس۴۴۸۳۸۸۱۵:۲۸:۲۳ ۱۳۹۷/۵/۱
سلام وقتتون بخیر تاثیر قطعی معدل نهایی به ضرر ما دانش اموزان است خواهش می کنم پیگیری کنید تا عدالت برقرار بشود
محمد دارابی۴۴۸۳۸۹۱۵:۲۸:۲۴ ۱۳۹۷/۵/۱
با تصویب این قانون نسل کش و نخبه کش واقعا امید به آینده واسه دانش آموزان و داوطلبایی که میخوان کنکور بدن،از بین میره و آینده همه تباه میشه..واقعا بچه ها روانی شدن با این قانون و انگیزه و امیدشون داره از بین میره.. خواهشا این قانون لغو شه و گرنه آینده هامون جز سیاهی و تباهی،هیچی دیگه نداره..
بهنام۴۴۸۳۹۲۱۵:۲۸:۳۰ ۱۳۹۷/۵/۱
آهای مسولین و نمایندگان شما به ما نظام قدیم ها باید پاسخگو باشید چرا واقعا دلتون نمیسوزه ! شما با تصویب مصوبه تاثیر قطعی معدل باید جوابگو باشید. آره کنکور معایبی هم داره اما با این مصوبه معایب کنکور چند برابر هم شده دارین حق رو ناحق میکنین اونم به این راحتی من از مسولین میخوام هر چه سریع ورود کنند به این قضیه مثل اقای هاشمی وزیر بهداشت و... خواهشا فکری به حال ما کنین
علیرضا 12۴۴۸۳۹۳۱۵:۲۸:۳۳ ۱۳۹۷/۵/۱
سلام من واقعا موندم این مسوولین محترم واقعا صدای ما رو نمیشنون که مخالف تاثیر قطعی معدل در کنکور هستیم؟ یعنی واقعا نمیدونن سوالات امتحانات نهایی لو میره و حق خیلیا ضایع میشه یعنی اطلاع ندارن خانواده های ایرانی از نظر اقتصادی و مالی مشکل دارن و نمیتونن هزینه ترمیم معدل رو پرداخت کنن چرا نخبه کشی میکنین؟ چرا چشم و گوش خودتون رو بستین و نمیبینید که 85 درررررصد داوطلبین مخااااالف تاثیر قطعی هستن بابا دین ما اسلامه به گفته رهبر بهترین نمونه مردم سالاری در دنیا ما هستیم پس چرا فقط به فکر منابع خودشون هستن این تصویب کنندگان این قانون
ناشناس۴۴۸۳۹۴۱۵:۲۸:۳۷ ۱۳۹۷/۵/۱
دلایل زیادی برای لغو تاثیر قطعی معدل وجود دارد که چندتاازاون هارو برای شما میگم ۱-لورفتن سوالات و فروش سوالات ۲-تقلبات زیاد واین که تصحیح شدن اوراق به صورت دستی بسیار ایراد دارد چرا که وقتی فرد خسته است بابی دقتی بیشتری تصحیح میکند۳_عدم برابری تعدادسال های شامل اعمال سوابق تحصیلی نظام قدیم و جدید ۴_عدم بهره مندی ازاموزش و امکانات آموزشی یکسان درشهرهای بزرگ و روستاها ۵_دورزدن قانون توسط دیپلمه های ریاضی که کنکوراست تجربی میدهند چون سوابق تحصیلی برای آنها لحاظ نمی‌شوند وبه این خاطر تعدادشان بسیار بیشتری شود و همچنین دیپلمه های سال۸۴به قبل) ایااین عدالت است که امکان جبران گذشته را از او بگیریم واورا ازتلاش و جبران برای آینده ناامید ومحروم کنیم چطور حرف از ترمیم معدل میزنید وقتی که مردم درفشار اقتصادی بسیاربدی هستند که درنان شبشان مانده اند کم نیستند بچه های که خودشان حتی کارگری میکنند درکناردرس تاکمک خرج خانواده باشند تکلیف امثال این ها چه میشود که هزینه ترمیم معدل هم ندارند مسولینی که این قانون را گذاشته آید و تنها جوابتان غیرمنطقی شما به ما این است که هزینه کنید بروید ترمیم معدل من از شما میپرسم آیا فقرنداری راچشیده اید؟؟مایی که با شرایط بسیار سخت مالی و خانوادگی درس خوانده ایم وتنهاراه نجاتمان وامیدمان کنکور است و جبران گذشته درکنکور و قبولی در رشته های خوب این راهم میخواهید ازمابگیرید دیگر مابه چه امیدی زنده باشیم از شما میخواهم به خواسته ۸۵درصد بچه هاکه مخالف تاثیر معدل اند توجه کنید و احترام قایل شوید ممنون
محمدامین کبیر۴۴۸۳۹۸۱۵:۲۸:۵۵ ۱۳۹۷/۵/۱
لطفا به بیت رهبری صدای مارا برسانید تنها راه امید ما است که از دانش اموزان‌حمایت میکند‌.باتشکر
نخبه کش نباشید!!۴۴۸۳۹۹۱۵:۲۹:۰۴ ۱۳۹۷/۵/۱
با سلام خدمت دوستان آقای بطحایی چه منفعتی از مافیای کنکور به شما میرسد؟؟ آیا کم است هزینه من کارگر ۲۳ ساله که چند صد هزار تومان باید برای ترمیم معدل بدهم!؟؟ آیا در این گرمای ۵۰ درجه بیرون رفتید که با خونسردی تمام به من کارگر میگید برای این که بتونی آینده ات رو بسازی باید یک ماه در گرمای سوزان کار کنی و به اموزش و پرورش واریز کنی تا اگر هزاران دلیل مثل تقلب و اصلاح سلیقه ای اوراق و... اجازه بدهد و ۲۰ شوی تازه به سد کنکور برسی!!! کنکور کم بود که تاثیر قطعی معدل رو بهش اضافه کردی!! اون کسی که عرضه داره و به حق ۲۰ نهایی شده و نه با تقلب قطعا در کنکور هم موفق خواهد بود پس چرا ما رو داغون میکنید!!؟ با من جوان چه میخواهید بکنید؟؟؟ چرا امیدم رو گرفتید؟؟؟
فاطمه۴۴۸۴۰۰۱۵:۲۹:۰۵ ۱۳۹۷/۵/۱
سلام خسته نباشید از دانش آموزان نظام قدیم هستیم تنها سالی با منبع کتابامون میتونیم‌کنکور بدیم سال ۹۸ هستش دیگه فرصتی نداریم ... اعتراض شدیدی دارم با این مصوبه که اجرا میخوان بزارن جلوشونو بگیرید دارن با روح روان چندین صدهزار دانش آموز بازی میکنن بخدا ظلمه ما مسلمونیم و امام علی همیشه بر اولیت عدالت کارشو انجام میداد بخدا زشته اینکار را رو دارن با میکنن
zahra۴۴۸۴۰۱۱۵:۲۹:۰۵ ۱۳۹۷/۵/۱
باسلام این مصوبه تماما به ضرر همه مادانش اموزان و پشت کنکوری هاست و بااینده همه ما بازی میشود, تعداد ما کم نیست, دانش اموزان مخالف این امرند.مگر ماحقی نداریم.مگرمادراین کشور زندگی نمیکنیم.این مصوبه به ضرر تمامی دانش اموزان است چه نظام قدیم چه جدید.بعدازاین موضوع همه دانش اموزان درگیر این مساله شدند و استرس و نگرانی دارند.انگیزه شان را برای درس خواندن از دست دادن. چه کسی پاسخگو است!!!, بجا اینکه دانش اموزان با ارامش درس بخوانند دراین زمان گرفتار و درگیر این مساله شدند. همه نگران اینده خود هستند. تاثیر قطعی به ضرر است. اما تاثیر مثبت به ضرر هیچ قشری نیست. رسیدگی کنید
Mhsa۴۴۸۴۰۲۱۵:۲۹:۰۷ ۱۳۹۷/۵/۱
تاکی باید به خاطر کنکوری که شده کل زندگیمون التماس وزیر و نماینده ها رو بکنیم اخرم جناب وزیر در مقابل مخالفت هشتادوپنج درصدی گوششو بخارونه؟؟؟؟؟اخه ظلم ازین بالاتر؟؟؟مگه همیشه رای با اکثریت نیست؟چزا متوجه نمیشن قصدشون اینه با حذف تدریجی کنکور استرس مارو کم کنن اما دارن بین بد و بدتر بدترو انتخاب میکنن ...
مریم۴۴۸۴۰۵۱۵:۲۹:۲۴ ۱۳۹۷/۵/۱
سلام وقت بخیر دیشب وزیریک طرفه مصاحبه کردن که اینکاراصلادرست نبود
ناشناس۴۴۸۴۱۰۱۵:۳۰:۲۲ ۱۳۹۷/۵/۱
اگر عدالتی وجود داشته باشه باید این قانون تاثیر قطعی معدل در ۹۸ لغو بشه ! چرا ما بچه ها تاوان اشتباه و بی فکری عده ای که درک از ما بچه های این کشور بدیم .. خواهش میکنم که ما بچه ها رو حمایت کنید .
خسته ایم۴۴۸۴۱۱۱۵:۳۰:۳۱ ۱۳۹۷/۵/۱
ماهیت امتحانات با ماهیت کنکور متفاوت است امتحانات برای این است که دانش اموز در حد قبولی نمره بگیرد تا بتواند به پایه بالاتر برود و قابلیت جدا کنندگی ندارد اما کنکور برای جدا کردن 5 درصد برتر است. امتحاناتی که چند هزار معدل بیست دارد قابل مقایسه با کنکوری که سطحش انقدر بالاست که حتی رتبه تک رقمی هم ممکن است همه درسها را صد نزد یا در یک سالی ما در فلان درس یک صد هم نداشته باشیم نیست.چرا وقتی کسی در کنکور درصد بالا می اورد و با درصدش اثبات میکند که بر درسهای دبیرستان عمیق و مفهومی بیشتر از هر معدل بیستی مسلط است .دوباره باید درصد با ارزش کنکورش را با چند هزار بیست بی ارزش شریک شود؟ در رشته های پرطرفدار و دانشگاه‌های خاص تراکم و انباشت نمره‌های مساوی به قدری زیاد است که نمی‌توان پذیرش را بر اساس سوابق تحصیلی انجام داد؛ به طور مثال در رشته تجربی از 593هزار نفری که در کنکور تجربی شرکت کردند معدل 27 هزار نفر بالای 19/75 هستند و اگر بخواهیم که در رشته‌های تجربی 8 هزار نفر در پزشکی، دندان پزشکی و داروسازی جذب کنیم حق افراد زیادی پایمال می‌شود چون همگی نمره مساوی دارند و ما نمی‌توانیم 27 هزار نفر در این رشته‌ها پذیرش کنیم.اصلا چطور میشود چند هزار معدل بیست رو برای قبولی پزشکی دانشگاه تهران و بهشتی ..رشته های تاپ شریف تفکیک کرد؟ اگر قرار است با این قانون معدل های زیر بیست شانس ورود به رشته ها و دانشگاه های خوب را برای همیشه از دست دهند پس مسئولین این را صریحا اعلام کنند تا داوطلبات بیخود وارد این بازیه روانی نشده و عمر و جوانی خود را بازیچه قرار ندهند. همین الان هم 80 درصد پذیرش دانشگاه ها بدون کنکور است.اگر کنکور برای کسی استرس ایجاد میکند میتواند به راحتی به ان رشته ها وارد شود.کنکور برای رقابت بین رشته ها و دانشگا های خاص هست که امتحانات جوابگوی انها نیست تاثیر قطعی معدل قرار است به چه کسی نفع برساند؟در حالی که اکثریت داوطلبان با همه نواقص کنکور خواهانش هستند.با این قانون استرس ها کمتر شد؟داوطلبان اگر قبلا نگران کنکور بودند الان قبل از کنکور هم باید فشار روانی ده ها مورد دیگر هم تحمل کنند. چشم انداز شما برای حذف کنکور چیست؟از کودکی ما قرار بوده کنکور چند سال بعد حذف بشه.چرا تا الان نشده؟چرا همه ی طرحهای حذف کنکور تا به الان شکست خورده؟ایا صحبتهای شما دنباله رو حرفهای نا اگاهانه گذشته است؟اگر طرح اجرایی دقیق دارین لطفا با جزئیات و شفاف بیان کنید ما از مصاحبه های متناقض و سطحی خسته ایم.در تلویزیون شبانه روز مشاوران کنکور برای ما از برنامه ریزی صحبت میکنند.به نظر مسئولین هم باید یک دوره کلاس های مشاوره برای برنامه ریزی بلند مدت بروند.ما داوطلبان از اینکه هر روز بیدار شیم و مصاحبه ها و خبر ضد و نقیض بخوانیم روح و روانمان خسته است.چرا کشور ما اینقدر بی قانون باشد که در بهمن ماه با شکایت دختری به دیوان عدالت متوجه بشوند تاثیر قطعی معدل در دو سال قبلش غیر قانونی بوده است؟در کشوری که بی قانونی و بی برنامه ریزی در ان موج میزد ما جوانان چطور میتوانیم برای دو سال اینده خود برنامه ریزی کنیم؟لطفا تا طرح حذف کنکور را شفاف برای همه بازگو نکرده اید از اقدامات نا اگاهانه و سطحی پرهیز کنید.تبدیل غول کنکور به اژدهای چند سر حل معضل کنکور نیست !مبارزه با مافیای کنکور نیست! دوستی خاله خرسه با داوطلبان است. صدای داوطلبان ازرده و افسرده کنکور را بشنوید.
دانش آموزتجربی۴۴۸۴۱۳۱۵:۳۰:۴۴ ۱۳۹۷/۵/۱
تاثیرقطعی معدل درکنکور نخبه کشی هست.چرا فرصت تحصیل یکسان رو ازما میگیرید.هرسال سوالات نهایی لو میرندو در تصحیح اوراق پارتی بازی و تخلفاتی صورت میگیرد.تاثیرسوابق تحصیلی به صورت قطعی درکنکور با این شرایط اصلا درست نیست.پول ترمیم معدل ازکجا بیاریم.تاثیرقطعی معدل را لغوکنید.
ناشناس۴۴۸۴۱۶۱۵:۳۱:۱۲ ۱۳۹۷/۵/۱
سلام و عرض ادب خدم ازتون تقاضامندم جلوی این فاجعه تاثیر قطعی معدلو بگیرید نزارید حق یک میلیون داوطلب خورده بشه نزارید اینده ما کنکوریا نابود بشه نزارید مافیای کنکور تیشه به ریشه ی اینده مملکت که ما دانش اموزان هستیم بزنن تمنا میکنم جلو این فاجعه رو بگیرید همه دارن از استرس میمیرن یکاری بکنید ممنونم ازتون ب امید اون روز که این تاثیر برداشته میشه ماها اول امیدمون به خدا بعد به شماس
پیام۴۴۸۴۱۸۱۵:۳۱:۱۵ ۱۳۹۷/۵/۱
واقعا حق ما نیست که اینجوری باهامون رفتار بشه و شانس داشتن یه اینده ی خوب رو از ما بگیرید امتحانات نهایی پر از تقلب سر جلسه امتحان و لو رفتن سوالات بود و تعداد زیاد تصحیح کنندگان باعث اختلاف در جواب های درست بود و اصلا عادلانه نیست حداقل شرایط کنکور برای همه یکسانه و عادلانست و معیار خوبی برای رفتن به دانشگاهه و حق کسی ضایع نمیشه این درست نیست که تلاشی که ما برای کنکور میکنیم به خاطر پایین بودن معدلمون هدر بره (((((((((((((شما با این قانون تاثیر قطعی معدل کاری میکنید که نخبه هایی مثل رستگار رحمانی دیگه فرصت رشد نداشته باشن)))))))))))
Fawti۴۴۸۴۲۵۱۵:۳۲:۱۴ ۱۳۹۷/۵/۱
با سلام و عرض خسته نباشید. ۸۵ درصد دانش اموزان مخالف تاثیر قطعی معدل هستند. تاثیر قطعی ظلمی آشکار به قشر دانش آموز و بی عدالتی محض است. تاثیر معدل در کنکور باید مثبت باشد. خواهشمندیم این موضوع را به طور جدی پیگیری نمایید. با تشکر از شما
یک دانش آموز۴۴۸۴۲۷۱۵:۳۲:۱۶ ۱۳۹۷/۵/۱
سلام و وقت بخیر این مصوبه بسیار ناعادلانه است چرا که شرایط و امکانات آموزشی در سراسر مدارس کشور یکسان نیست و بچه های مناطق محروم که از امکانات رفاهی کم برخوردار هستند قابل قیاس با بچه های استان های بزرگ نیستند
یاس۴۴۸۴۲۸۱۵:۳۲:۲۱ ۱۳۹۷/۵/۱
الان بیش از 85 درصد پذیرش در دانشگاهها با سوابق تحصیلیه دیگه چرا برای پذیرش بقیه 15 درصد از تاثیر آزمون نهایی بر کنکور استفاده میکنند، بهتره که این 15 درصد فقط در کنکور که بسیار استاندارد و با امنیت کامل برگزار میشه با هم رقابت کنند، چرا معدل آزمون نهایی که اینقدر غیر استانداره و بچه ها رو نمیتونه به خوبی رتبه بندی کنه روی کنکور تاثیر میدهند؟
رسول۴۴۸۴۲۹۱۵:۳۲:۲۴ ۱۳۹۷/۵/۱
واقعا جای تاسف داره هروز یه حرکت برای استرس وارد کردن به بچه های مردم پارسال از بزور فرستادن بچه های مردم به رشته هایی که دوست نداشتن به اسم پر بودن رشته تجربی-و سوق دادن اونها به سمت غیر انتفاعی ها با حرکت مافیایی و غیر کارشناسی و نپخته هدایت تحصیلی امسال هم این کار-موندم نمیتونید چند سال بیخیال بشید بلکه بچه های ما این سنو رد کنن
سید رضا۴۴۸۴۳۰۱۵:۳۲:۳۸ ۱۳۹۷/۵/۱
سلام خدمت شما بنده از لرستان هستم خیلی از دوستای من برای ترمیم معدل میخوان برن کارگری پولش حدود سیصد هزار تومن بعدش پیش دانشگاهی ترمیم معدل نداره و خیلی نا امیدن خیلیا گریه کردن و دیگه درس نمیخونن ،لطفا این مصوبه ظالمانه لغو کنید
صفورا۴۴۸۴۳۲۱۵:۳۲:۵۰ ۱۳۹۷/۵/۱
با سلام....ما دانش آموزان کنکوری,خواستار لغو,مصوبه ای هستیم که باعث نابودی استعداد چند میلیون جوان خواهد شد......لطفا این فرصت رو از ما نگیرید.......85درصد مخالف این قانونیم......لطفا صدای,ما رو بشنوید.....ما به بودن کنکور قانعیم...در کنکور حداقل عدالت وجود دارد.... #نه_به_تاثیر_قطعی_معدل #نه_به_نخبه_کشی
محمد معصومی۴۴۸۴۳۳۱۵:۳۲:۵۳ ۱۳۹۷/۵/۱
۸۵درصد دانش اموزان باقانون تاثیر قطعی معدل درکنکور مخالفند ایا مسئولین نمی داندد؟می دانند واز کنار نظر مردم به سادگی ردشده وقانون بدور از عدالت خودرا به کرسی بنشانند؟مادرامتحانات نهایی شاهد تقلب های گسترده بودیم.همه سال ها سوالات یکسان نبوده یکسال اسان ویک سال سخت بوده .ایاهمه مصححان به یک شکل اندوبه دورازخطا؟ایا منی که نظام قدیم هستم و درگذشته کمکاری کردم دیگرجای جبران کردن نباید داشته باشم؟من اینده خود رامیخواهم مسئولان نبایدانقدر ساده ازکنار این موضوع بگزرنداین قانون ناعدالتی بزرگی برای اینده سازان این میهن است لطفا صدای مارابه انها برسانید
سعید۴۴۸۴۳۸۱۵:۳۳:۵۵ ۱۳۹۷/۵/۱
این قانون واقعا نخبه کشی است که امثال رستگار رحمانی دیگر نمیتوانند به دانشگاه بروند آقای وزیر آموزش و پرورش اشاره ای نکردند به اینکه آیا یک دانش آموز تهرانی دبیری برابر با یکی که تو روستاهای مثلا اردبیل درس میخونه یکسانه؟؟آیا در امتحان نهایی تغلب صورت نمیگیرد؟؟آیا تصحیح امتحان نهایی سلیقه ای نیست؟؟تنها آزمونی که عدالت آموزشی را تا حدودی ر۵ایت کرده همین کنکور است
فاطمه۴۴۸۴۳۹۱۵:۳۴:۰۹ ۱۳۹۷/۵/۱
باسلام این طرحتاثیر قطعی معدل جز این که ارزو های مارا نابود کنه چیزی نداره لطفا لغوش کنید این ناعدالتیه
امیرحسین دهاقین۴۴۸۴۴۰۱۵:۳۴:۲۲ ۱۳۹۷/۵/۱
با سلام و عرض ادب ما دانش آموزان به طور کامل با تاثیر 30 درصد قطعی سوابق تحصیلی مخالف هستیم زیرا مشکلات زیادی برای ما درست خواهد کرد که در پایین به چند مورد آن اشاره خواهم کرد: تاثیر 30 درصد باعث می شود من اگر در تمام درس هایم در کنکور درصد بالای 90 کسب کنم رتبه ام بین 16000-33000 شود و من بخاطر درس نخواندن در گذشته آینده ام هم نابود شود و هیچ راهی نداشته باشم کما اینکه در طول تاریخ از این موارد کم نداشتیم مانند رستگار رحمانی که با معدل 14 توانست رتبه ی 1 کنکور سراسری را کسب کند که اگر این قانون برگزار میشد در ان سال معلوم نبود چه اتفاقی خواهد افتاد. در ثانی تاکید صوتی و تصویری بر این نکته شد که این مصوبه -بر خلاف گفته ی برخی نمایندگان و مسئولان- اجرای قانون نبوده، زیرا هم اینک ۸۵ درصد داوطلبان دانشگاه ها بدون لحاظ شدن رتبه کنکور و فقط با داشتن مدرک دیپلم، وارد مراکز آموزش عالی می شوند، پس تاثیر قطعی فقط میل برخی از اعضا بوده نه اجبار قانونی! هم چنین ارتباط این مصوبه و پدید آمدن بازاری جدید برای تاجران آموزشی( نه ناشران)و هرزآموزان صدا و سیما( نه معلمان باسابقه) در سطح ملی و با ارائه مستندات تایید شد. و اینکه دکتر خدایی تایید کردند که علی رغم رسیدن به درصد ۹۰ در تمام درس ها، داشتن معدل ۱۹ یا پایین تر، در سال ۹۸ ( بر خلاف سال های ۹۳ و ۹۴ که کسی به امتحانات نهایی بهایی نمی داد و ۶۰۰۰ معدل ۲۰ فقط در رشته تجربی یا ۱۰۰ هزار نفر بین معدل ۲۰ تا ۱۹ نداشتیم) مانع قبولی داوطلبان در رشته های پر طرفدار مانند پزشکی، حقوق، برق و ... می شود. اکیدا روشن شد که این مصوبه بر خلاف رای حداقل ۸۵ درصد دانش آموزان کشور (از جمله خود بنده)و به کام سوداگران آموزشی یا به قول خود تصویب کنندگانش، مافیای کنکور است. ما با تاثیر 30 درصد قطعی سوابق تحصیلی مخالف و از شما درخواست رسیدگی و لغو ان را داریم با تشکر از طرف 85 درصد داوطلبان ورود به دانشگاه!
ناشناس۴۴۸۴۴۱۱۵:۳۴:۲۹ ۱۳۹۷/۵/۱
آیا این که سال ها پیش خوب درس نخوندم و حالا عقلم سر جاش اومده و می خوام درس بخونم و پیشرفت کنم جرم هست ؟؟؟و حق جبران ندارم و تا آخر عمرم باید معدل پایین نهاییم مانع واسم باشه؟ کسانی که می گن امتحان ۴ ساعته کنکور باعث استرس می شه این استرس برای همه هست نه واسه خانم یا آقای ایکس .علاوه بر این فردا سر عمل جراحی هم می خوای بزنی طرف رو بکشی و بگی استرس داشتم . قبول شدن در رشته مهمی مثل پزشکی نیازمند کنترل اسنرس و خونسردی هست پس این که یه سری ها می یان می گن معدل ما بالا هست و زرنگیم فقط سر جلسه گنکور استرس باعث شد نتونیم خوب آزمون بدیم واقعا بی معنی هست .از طرفی مگه امتحان های نهایی استرس نداره
فهیمه۴۴۸۷۹۸۱۶:۵۵:۳۲ ۱۳۹۷/۵/۱
احسنت حرف ما هم همینه
سارا۴۴۸۴۴۲۱۵:۳۴:۳۸ ۱۳۹۷/۵/۱
از صحبت های دیشب جناب بطحایی در گفتگوی ویژه خبری میشد عمق بدبختی ما دانش آموزان رو فهمید که وزیر آموزش و پرورشمون نمیدونسته سازمان سنجش اصلاً نظرسنجی در باب تاثیر معدل انجام داده و 85 درصدمون مخالف تاثیر معدل در کنکوریم چه برسه به تاثیر قطعی، حتی نمیدونسته که تا الان پنج درصد نمرات پیش دانشگاهی هم توی کنکور اثر داده میشده!! میگن میخوان استرس دانش آموز کم شه، ولی استرس رو بجای یک سال به دو سه سال تبدیل کردن :/ درسته که کنکور بد هست ولی واسه درمان یه درد بد، میان اون رو با یه کار بدتر تلفیق میکنن؟؟؟!!! کنکور با همه ی بدی ها و سختی هاش، تا حدود زیادی، حق رو به حقدار میرسونه ولی امتحان نهایی که تقلب های توش از قبلش، حین انجامش، حتی موقع تصحیح توش موج میزنه، بیاد آینده ی ما رو تعیین کنه؟؟؟ آرزو هامون رو به تاراج نبرید مسئولین...ما میتونستیم مثل یه سری از همسن و سالامون بریم وقتمونو توی خیابون و پارک و رستوران و کافه بگذرونیم ولی انقدر غیرت داریم که بیایم و بخوایم آینده ی خودمون و کشورمونو بسازیم...به حرف ما گوش کنید...
دانشجویان پزشکی کشور۴۴۸۴۴۵۱۵:۳۴:۵۶ ۱۳۹۷/۵/۱
بسمه تعالی بیانیه دانشجویان علوم پزشکی کشور در راستای تصویب ناعادلانه ی تاثیر قطعی معدل در کنکور ۹۸ با توجه به شرایط ناعادلانه ای که در پی تصویب این قانون اتفاق می افتد و از طرفی شرایط ناعادلانه ای که در سال های قبل بر سیستم آموزشی کشور حاکم بوده اعم از لو رفتن سوالات امتحان نهایی، ضعف تدریس در برخی مدارس ، کم کاری برخی مدارس دولتی ، عدم اطلاع رسانی به موقع برای داوطلبان نظام قدیم، افزایش منافع مافیای کنکور، افزایش ثبت نام در مدارس غیرانتفاعی، اجبار دانش آموزان به پرداخت هزینه به آموزش و پرورش برای افزایش و ترمیم معدل، حذف برخی استان های محروم از چرخه رقابت سالم ( به ویژه استان های مرزی) به دلیل عدم دسترسی به امکانات آموزشی مناسب و برابر .... دانشجویان علوم پزشکی کشور در راستای حفظ مساوات آموزشی و حمایت از نخبگان کشور در مناطق محروم و جلوگیری از گسترش منافع مافیای کنکور، این طرح را رسما توهینی به دانش آموزان و دانشجویان کشور می داند و حمایت خود را از دانش آموزان کشور اعلام می دارد. و من الله توفیق دانشجویان علوم پزشکی کشور
مخالف با تاثیر قطعی معدل۴۴۸۴۴۷۱۵:۳۵:۰۲ ۱۳۹۷/۵/۱
سلام،من یک پشت کنکوری هستم که امسال تازه فارغ التحصيل شده ام،من در منطقه 3 هستم در یک شهر کوچک،وبه علت نبود امکانات آموزشی کافی،و دبیران مجرب و اینکه بیماری که چند سال اخیر داشتم نتوانستم در امتحانات نهایی و حتی کنکوری که امسال دادم نتیجه خوبی بگیرم'اما اینک که به زندگی برگشته ام و حالم خوب شده"آیا ظلم نیست!!! آیا بی عدالتی نیست!!!به خاطر بیماری که داشتم از تحصیل در رشته ای که به آن علاقه دارم باز بمانم،آیا ظلم نیست که نتوانم آینده خود و خانواده ام را تغییر دهم تا زندگی راحتتری داشته باشیم،من تازه از بیماری برگشته ام فریاد میزنم با چه امیدی زندگی کنم،آرزو میکنم ای کاش مرده بودم اما اینگونه قلبم نمیشکست'و همچنین به ما پشت کنکوری ها تنها یک سال فرصت داده اند تا کنکور دهیم من حق ندارم برای آینده ام تنها یک سال فرصت درس خواندن برای کنکور را داشته باشم،با این وضعیت به من بگویید چه کنم!!!به کجا پناه ببرم؟؟؟آیا زمان برای ترمیم معدل دارم؟؟؟با هزینه های سنگین ترمیم معدل چه کنم؟؟؟به فریاد ما دانش آموزان برسید،لطفا تنها امید زندگی ام را از من نگیرید.
احمد۴۴۸۴۵۲۱۵:۳۵:۳۷ ۱۳۹۷/۵/۱
با وجود این همه تقلب در امتحانات نهایی نظام قدیم قانون تاثیر قطعی معدل ناعادلانه است لطفا این قانون رو لغو کنید
ناشناس۴۴۹۳۵۹۲۱:۴۴:۴۹ ۱۳۹۷/۵/۱
اونا به ما توجهی نمیکنند
آرمان۴۴۸۴۵۸۱۵:۳۶:۲۵ ۱۳۹۷/۵/۱
فقط آموزش و پرورش و کمیسیون آموزش مجلس ایران میتونه با وجود مخالفت 85 درصد داوطلب ها با تاثیر معدل در کنکور لو رفتن امتحانات نهایی کارشناسی های انجام شده مبنی بر فاجعه بودن تاثیر معدل قطعی در کنکور 10 برابر شدن دست مافیا کنکور در این زمینه به چالش کشیدن عدالت در کنکور همچین کاری رو بکنه و بر اون اصرار داشته باشه که تاثیر معدل در کنکور قطعی بشه
Sons۴۴۸۴۶۱۱۵:۳۶:۵۷ ۱۳۹۷/۵/۱
با سلام وزیر آموزش و پرورش در برنامه ی گفتگوی ویژه خبری گفتند اگر دانش آموزان دوازدهمی شش ماه هم بخونن میتونن قبول بشن اما راجع به دانش آموزان نظام قدیم صحبتی نکرد درحالی که در زمان برگزاری امتحانات نهایی نظام قدیم تاثیر سوابق مثبت بوده اما حالا قطعی شده که دانش اموزان نظام قدیم اطلاعی راجع به این قانون در آن زمان نداشتند اما حالا شامل این قانون می باشند کجای این کار عدالت است چرا امید و ارزو را از دانش آموزان میگیرند؟
جمعی.از معترضین قانون تاثیر 30 درصد۴۴۸۴۶۴۱۵:۳۷:۰۶ ۱۳۹۷/۵/۱
با سلام خدمت،سایت الف من دانش آموز رشته تجربی هستم که در مدرسه ای در شهر کوچک از توابع اهواز تحصیل کرده ام و با توجه به کمبودمعلم و غیر اصولی بودن امتحانات نهایی با این مصوبه مخالفت میکنم باور بفرمایید ما تا سه ماه معلم زیست شناسی نداشتیم و یک معلم که الان،نمیگم رشته اش چیه ولی رشته اش اصلا هیچ ربطی به زیست شناسی نداره میاد تدریسمون میکنه ما بچه های با استعداد و تلاشگر هستیم و به موفقیت هایمان باور و امید داریم پس ممکن است معدل هایمان با توجه به امکانات آموزشی کم باشد و تلاشمان برای کنکور خیلی خیلی بیشتر از این است و ما دانش آموزان با توجه به شرایط اقتصادی خانواده و ملت ایران تنها امیدمان درس خواندن ودر حقیقت کنکور است در اصل همه دانش آموزان با این قانون مخالف هستند ولی متاسفانه هیچ کس شنونده صدایمان نیست ،،،وزیر محترم، اعضای، کمسیون آموزش لطفا به داد دانش آموزان برسید و حرف ها و مطالب حقوقیشان را بشنوید از خدای منان و بزرگ موفقیت در لغو این قانون ضد حقوق دانش آموزان راخواستاریم ا-ب از ملاثانی اهواز
ناشناس۴۴۸۴۶۶۱۵:۳۷:۱۶ ۱۳۹۷/۵/۱
باسلام وقت بخیر تاثیر قطعی معدل در کنکور ضربه شدیدی به دانش آموزانی میزند که به هر دلیلی نتوانستند در امتحانات نهایی خوب ظاهر بشوند و این ضربه باعث میشه که دانش آموز خود را خود باخته و بازنده در کنکور و نهایت در زندگی بداند،امتحانات نهایی هیچ گونه امنیتی ندارد و واقعا هر گونه بی عدالتی و تقلبی در آن به چشم میخورد. با تاثیر قطعی معدل در کنکور بازار نمره فروشی باب میشود و دکانی برای برخی از فرصت طلبان آموزشی ایجاد میشود. برای دانش آموزان نظام جدید آموزشی که امتحانات نهایی و کنکورشان در یک سال و با اختلاف چند روز برگزار میشود واقعا سخت است که هم تستی بخوانند و هم تشریحی و در نهایت باعث موفق نشدن و نتیجه نگرفتن در هر دو آزمون فوق است. بنده به عنوان یک دانش آموز ایرانی از شما درخواست دارم این موضوع را پیگیری نمایید که تاثیر معدل در کنکور سال های 98 و 99 تاثیر مثبت باشد نه قطعی چرا که صدمات زیادی در بخش کلان برای کشور به همراه دارد.
نادیا۴۴۸۴۶۹۱۵:۳۷:۵۴ ۱۳۹۷/۵/۱
نه به تاثیر قطعی معدل تقلب در سوالات امتحانی با ۸۰۰ هزار تومان پول نقد پسرم گفت مامان بخرم منم گفتم نه بابا دروغه ولی درست بود برای خود م متاسفم که به حرف پسرم گوش نکردم الان متهم این داستان منم
سپی۴۴۸۴۷۴۱۵:۳۸:۵۰ ۱۳۹۷/۵/۱
سال قبل که ما امتحان نهایی داشتیم نمیدونستیم که تاثیر معدل قراره قطعی بشه بنابراین عادلانه نیست که تاثیر معدل قطعی باشه و حداقل در کنکور 98 تاثیر معدل باید به صورت مثبت باشه تا حق ما نظام قدیمی ها ضایع نشه
علی رضایی۴۴۸۴۷۶۱۵:۳۹:۰۶ ۱۳۹۷/۵/۱
نه به تاثیر قطعی معدل بااین قانون میخواستم استرس ماروکم کنن که بدتر زدن بیشترش کردن من یه نظام قدیمم با وجود این قانون چه کنم؟ترمیم معدلم شرکت کردم دیگه نمیتونم شرکت کنم معدلم به دلایلی زیاد بالا نیومد این قانون ناحقی بزرگیست نه به من بلکه به دانش اموزی که درمخروبه ای درحال درس خواندن است این قانون باید لغو شود لطفا صدای مارا به مسئولین برسانید
ناشناس۴۴۸۴۷۹۱۵:۳۹:۲۴ ۱۳۹۷/۵/۱
شما را به خدا قسم ؛ هر کاری که از دستتون برمیاد انجام بدید برای لغو شدن این قانون تاثیر قطعی من معدلم در امتحان نهایی 49 :18 شد اما اگر اون موقع میدونستم که تاثیر قطعی هست قطعا بیشتر میخوندم تا 20 شه چرا اون موقع اعلام نکردن که میخوان برای کنکور 98 تاثیر رو قطعی کنن چرا اخه تصمیمات یه شبه!! از طرفی جلسات امتحان نهایی پره از تقلب هیچی از نحوه ی برگزاری امتحانات نهایی نمیدونن بعد میخوان نمراتش رو تاثیر قطعی هم بدن اینجوری اهداف و زندگی یه سری از آدمایی که میتونن آینده ساز باشن نابود میشه یاری کنید ....
محمد مهدی۴۴۸۴۸۴۱۵:۳۹:۵۴ ۱۳۹۷/۵/۱
علاوه بر اینکه این قانون باید لغو گردد جناب آقای زرافشان و کمیسیون آموزش باید در مورد تصویب دوباره این قانون بعد ازین که دیوان عدالت آن را در سال ۹۵ لغو کرد و اعلام کرد تا در هر سه سال دوره متوسطه دوم امتحانات به صورت پایانی برگزار نشوند آموزش و پرورش نمیتواند شرط معدل قطعی را برای قبولی در دانشگاه ها نمرات امتحان نهایی را لحاط کند مورد سوال قرار بگیرد و بررسی صلاحیت شود چون این مسیله نه توجیه قانونی دارد و نه رصایت مردم را در بر دارد و نتایج آن به صورت روشنی فاجعه بار و ناعادلانه است و همانطور که وزیر علوم اعلام کرد بسیار زیان بار است اما جناب اقای زرافشان بی توجه به تمام این مطالب همچنان بر روی تاثیر قطعی معدل اصرار دارند ایشان یا از مشکلات این طرح بی خبر هستند یا اینکه همانطور که دوستانم اشاره کردند منافع برخی موسسات آموزشی را به منافع دانش آموزان ترجیح میدهند که در هر صورت نشان از عدم توانایی ایشان برای تصمیم گیری های کلان را نشان میدهد
NiloO۴۴۸۴۸۷۱۵:۴۰:۱۸ ۱۳۹۷/۵/۱
توروخدا این مصوبه رو لغو کنید...اصن ملوم نیس شرکت در ترمیم معدل بتونه معدل منو از 19/10 ب بیست برسونه یا نههه..هزینه شم هست...
امیر۴۴۸۴۹۰۱۵:۴۰:۴۲ ۱۳۹۷/۵/۱
با این تاثیر قطعی زندگی واینده خیلی ها نابود میشه دارنبه خاطر منافع خودشون باعث نابودی اینده خیلی ها میشن
مریم۴۴۸۴۹۳۱۵:۴۰:۵۹ ۱۳۹۷/۵/۱
یعنی 85 درصد دانش اموزانی که به این قانون تاثیر معدل قطعی، اعتراض کردند هیچ اهمیتی نداره؟؟ بچه ها دلایل زیادی را مطرح کردند، همه ی این دلایل درسته.. دانش اموزی ک بد اورده سر جلسه ی امتحان نهایی؟ اونی ک میخواد این قضیه رو جبران کنه و تنها کاری ک میتونه بکنه با کنکورشه.. حتما میگید ترمیم معدل؟! ترمیم معدل هزینش برای اونایی ک از جیب باباشون میخورند، اره ولی برای من و خیلی از بچه های دیگه خیلی خیلی سنگینه، پس تکلیف ما چیه؟ 2 هفته است ک تمام روز و شبمون با استرس میگذره.. ما اینده سازان این کشوریم و این ظلم در حق ما؟! ما مجبوریم برای اهدافمون تلاش کنیم.. شورای اموزش، وزیر اموزش اصلا اهمیتی قائل نیستن وزیر اموزش که حتی از 85% مخالف این قانون هم اطلاع نداشتند... اونوقت سرنوشت و آینده ی من و دانش اموزان شبیه من گرفتار دست این ها شود واقعا زور دارد.. این قانون نباید تصویب بشه.. لطفا همه ی تلاشتونو بکنید. لطفا رسیدگی کنید به این وضعی که من و دانش اموزان شبیه من رو به رو هستند..
نگار حاجي ابادي۴۴۸۴۹۵۱۵:۴۱:۱۸ ۱۳۹۷/۵/۱
با سلام وقت بخير مدتي است كه به دليل اين قانون اميد به اينده و نشاط از خانه هاي ما پر كشيده است و هيچ كس فرياد حق خواهي فرزندان اين كشور را نمي شنود و يا خودش را به نشنيدن زده است ،هشتاد و پنج درصد دانش اموزان مخالف تاثير معدل مستقيم در كنكور هستند و ميزان راي ملت است ولي كسي اهميتي به مطالبات ملت نمي دهد ،از شما مي خواهم كه در كنار جوانان كشورتان بايستيد و نه در مقابلشان ،تاثير مستقيم معدل يك فاجعه بزرگ است به دليل تقلب گسترده در امتحانات نهايي ،نبود امكانات اموزشي يكسان ،سليقه اي بودن تصحيح ورقه هاي امتحاني وووووو ما به خدا استرسمان كم كه نشده داريم ميميريم
کنکوری۴۴۸۴۹۷۱۵:۴۱:۲۶ ۱۳۹۷/۵/۱
زیر پا گذاشتن اصل برابری و عدالت که در قانون اساسی ذکر شده توی این مصوبه به وضوح دیده میشه یعنی اینکه بخوای توی کنکور از قبل چند تاسوال رو خیلی شیک و قانونی برای یه عده بگی
محمد۴۴۸۴۹۸۱۵:۴۱:۳۲ ۱۳۹۷/۵/۱
تاثیر قطعی معدل ظلم وستم به دانش اموزان است و فقط به نفع ۱-اموزش وپرورش ور شکست شده که میخواد بودجشو از طرح ترمیم معدل تامین کنه ۲-مافیای کنکور که شروع کردن به فروش محصولات طرح ترمیم معدل ۳-دانش اموزانی که سوالات رو خریدن ۴-معلمانی که پول میگیرن تا در طرح ترمیم معدل به دانش اموزان تقلب برسونن ،در نهایت همه اینها باعث کشته شدن استعداد ها میشه و هرکس سکوت کنه دستش به خون ریخته شده از استعداد دانش اموزان الوده است
ناشناس۴۴۸۵۰۲۱۵:۴۲:۱۳ ۱۳۹۷/۵/۱
با تصویب قانون تاثیر سوابق تحصیلی دیگر شاهد ظهور ستاره های مثل رستگار رحمانی(رتبه یک تجربی و زبان۸۸ با معدل۱۴)نخواهیم بود و بساط تقلب در امتحانات گسترده می شود.
فرناز۴۴۸۵۰۳۱۵:۴۲:۲۵ ۱۳۹۷/۵/۱
سلام خدمت شما بزرگواران و مسولین گرامی...لطفا صدای ما باشید ما شهروندان اینده ی این کشوریم بعضی دانش اموزها فقیر و در مناطق محروم زندگی میکنند و شرایط تحصیلشون در اون حد نیست که در امتحانات نهایی بتوانند نمره ی عالی کسب کند حالا چنین دانش تموزی تصمی میگیرد اینده ی خود و خانواده اش را تغییر بدهد از اطرافیان ب زور کتب کمک اموزشی تهیه میکند تا حداقل بتواند پرستاری اتاق عمل مامایی و رشته های این چنینی کسب کند ولی با این قانون غیرمنطقی متاسفانه بخاطر معدل کم از ادامع تحصیل محروم میماند و این فرد فقیرتر و فقیرتر نیشود نسل بعد از او نیز به طبع همین شرایط.....نمیداتم شما از قضیه ی لو رفتن امتحانات نهایی سوم پارسال خبر ندارین یا خودتان را به بی خبری زدین...کنکور با اون همه ابهت و سخت گیری و پر فشار بودن بازهم نمیتواند جای یک امتحان نهایی ک معلوم تیس در حوزه ها چه میگذرد و اوضاع تصحیح سلیقه ای دبیران چگونه است نمیتواتد بگیرد...هیچ منطقی این قانون را قبول نمیکند نمیدانم چرا مسولین انقد کش میدن لغو کردنش راـ.....واقعا خنده اور است
ناشناس۴۴۸۵۰۶۱۵:۴۲:۴۸ ۱۳۹۷/۵/۱
باعرض سلام و خسته نباشید آیا وزیر اگه فرزند خودشم جای ما بود اینطوری سوالات مارو پشت گوش مینداخت،واقعا تاسف که با آینده هزاران جوان داره بازی میشه به خدا اگه این قانون تصویب شه آه و ناله این کنکوری ها مطمئناً دامن مسئولین بیخیالمونو میگیره الانشم این همه استرس دادن به این کنکوری های بدبخت کی پاسخگوس من پدرم به بیماری مبطلا شدن و من اون سالی که امتحانات نهایی داشتم نتوستم تو امتحانات موفق باشم حالا اینو من چجوری به مسولامون بفهمونم اگه تاثیر قطعی شه با این وضع معدلم من هر چهقدرم بخونم هیچی به هیچی کمکمون کنید اینارو به گوش مسئولینمون برسونید
امین۴۴۸۵۰۷۱۵:۴۲:۵۷ ۱۳۹۷/۵/۱
من بعد از 8 سال میخوام کنکور بدم چرااااا باید معدلی که زمان ما اهمیتی نداشت الان اینده من رو نابود کنه؟مگر امکانات اموزشی من هشت سال پیش با بچه های الان برابر بوده اونم تو شهرستان,با توجه به تقلبات گسترده و لو رفتن سوالات و عدم اعمال سهمیه مناطق در این سی درصد چه توجیهی وجود داره؟چرا باید فرصت اصلاح اشتباه رو از ماها بگیرید؟!چون معدلمون 17 یا 18 باید قید ارزو ها و علایقمونو بزنیم؟من نه پول ترمیم معدل دارم نه میدم.کسایی که دارن برای ما تصمیم میگیرن حرف مارو نمیخران بشنون انگار,انکور بده درسته بدترش نکنید.
محمد۴۴۸۵۰۸۱۵:۴۳:۰۵ ۱۳۹۷/۵/۱
سلام خدا قوت متاسفم برای تاثیر ظلم ب دانش آموزان و اتفاقا قطعی یعنی در واقع تاثیر قطعی ظلمو انجام دادند پیگیری کنید که دانش اموزان لاقل بتوانند تحصیل کنند در رشته دلخواهشان کمترین حقیست که بهشون میدید
علی۴۴۸۵۱۱۱۵:۴۳:۱۰ ۱۳۹۷/۵/۱
برقرار نبودن امنیت سوالی در امتحانات نهایی و برقرار نبودن امنیت تصحیح اوراق امتحانات نهایی وسلیقه ای اصلاح کردن اوراق امتحانی وعدم برگذاری امتحانات نهایی استاندارد در 3 سال متوسطه و عدم رعایت عدالت اموزشی از جنبه های مختلف در ساسر کشور و عدم یکسان بینی داوطلبان نظام جدید ونظام قدیم در کنکور از لحاظ میزان تاثیر سوابق تحصیلی و نامناسب بودن سطح سوالات امتحانات نهایی برای تفکیک داوطلبان =همگی علت هایی هستند که نشان میدهند که تصمیم برای تاثیر قطعی سوابق تحصیلی تصمیمی غیر معقولانه و غیر قانونی از سوی مسعولان اموزشی کشور است. که در صورت تداوم و برقراری این تصمیم نا بخردانه تا بعد از کنکور 1398 شاهد فاجعه ای بزرگ خواهیم بود و دیگر شاهد نخبگانی چون رشتگار رحمانی که به دلیل مشکلاتی که میتواند برای هر کسی بیفتد از کسب نمره خوب در امتحانات نهایی بازماند نخواهیم بود.به امید اعتراف مسعولان رده اول وزارت اموزش وپرورش و وزارت علوم و سازمان سنجش و اموزش کشور به این تصمیم گیری نا بخردانه و عجولانه ومنفعت طلبانه.از طرف داوطلب پشت کنکوری که 2 سال است دست از تلاش برنداشته وبرای هدف خود میجنگد ولی ایا با تصویب این قانون به ظاهر قانونی به این معنی نیست که تلاش های 2 ساله وامید من و پدر ومادرم را زیر پا گذاشته اند . میزان-رای-ملت-است. نه- به -تاثیرقطعی-معدل-در- کنکور-سال-های-اتی.
یه ازامتحان نهایی عقب مونده۴۴۸۵۱۹۱۵:۴۳:۵۹ ۱۳۹۷/۵/۱
این بود عدالت اموزشی؟بدترشدکه این چجورقانونیه اقا بکن تاثیروپنجاه درصد ولی مثبت این چجورشه من معلمام خوب نبودن نمیتونم امتحانی بخونم برم کلاس؟پولشو اقای وزیر میدن؟به خدانداریم پول ترمیم معدلم نداریم جه برسه به کلاس خدایی صدای ماروبرسونید
مهرنوش۴۴۸۵۲۰۱۵:۴۴:۱۶ ۱۳۹۷/۵/۱
آقای وزیر اگر شما هزینه اینکه ماهم در بهترین مدارس درس بخونیم رو تقبل میکنید اشکال نداره تاثیرو قطعی کنید.شما ب جای اینکه از حق ما که در روستا با پایین ترین امکانات و با معلم هایی ک بدون تجربه زیاد درس خواندیم دفاع کنید به نفع کسانی ک در بهترین مدارس درس خواندن عمل میکنید؟که تازه با تاثیر قطعی حتی معدل بیست ها هم ضرر میکنند.باید ابتدا زیر ساخا هارو با کار کارشناسی فراهم کنیدو بعدش مدل جایگزین کنکورو ارائه بدهید
کنکوری نیمه امید۴۴۸۵۲۱۱۵:۴۴:۱۷ ۱۳۹۷/۵/۱
۱. دکتر خدایی تایید کردند که علی رغم رسیدن به درصد ۹۰ در تمام درس ها، داشتن معدل ۱۹ یا پایین تر، در سال ۹۸ ( بر خلاف سال های ۹۳ و ۹۴ که کسی به امتحانات نهایی بهایی نمی داد و ۶۰۰۰ معدل ۲۰ فقط در رشته تجربی یا ۱۰۰ هزار نفر بین معدل ۲۰ تا ۱۹ نداشتیم) مانع قبولی داوطلبان در رشته های پر طرفدار مانند پزشکی، حقوق، برق و ... می شود. ۲. دکتر خدایی تایید کردند که این مصوبه آسیب زا است، یعنی وضعیت را بهتر که هیچ، بدتر می کند! ۳. وزیر علوم تایید کردند که این مصوبه به حدی بد است که باید تغییر کند! ۴. این که ایشان و دکتر خدایی از لغو این مصوبه در همین امسال سخنی نگفتند دلیل روشنی دارد: نمی توانند بدون دخالت مجلس بگویند حتما قانونی را که هفته پیش آموزش و پرورش به ما تحمیل کرده و خودمان تصویب کردیم، هفته بعد لغو می کنیم! اما درصورت تشکیل جلسه اضطراریِ شورای آموزش و سنجش، آشکار است که میل به لغو آن در همین امسال دارند. ۵. ارتباط این مصوبه و پدید آمدن بازاری جدید برای تاجران آموزشی( نه ناشران)و هرزآموزان صدا و سیما( نه معلمان باسابقه) در سطح ملی و با ارائه مستندات تایید شد. ۶. تاکید صوتی و تصویری بر این نکته شد که این مصوبه -بر خلاف گفته ی برخی نمایندگان و مسئولان- اجرای قانون نبوده، زیرا هم اینک ۸۵ درصد داوطلبان دانشگاه ها بدون لحاظ شدن رتبه کنکور و فقط با داشتن مدرک دیپلم، وارد مراکز آموزش عالی می شوند، پس تاثیر قطعی فقط میل برخی از اعضا بوده نه اجبار قانونی! ۷. اکیدا روشن شد که این مصوبه بر خلاف رای حداقل ۸۵ درصد دانش آموزان کشور و به کام سوداگران آموزشی یا به قول خود تصویب کنندگانش، مافیای کنکور است. ۸. و حالا دو سوال: بر اساس این گزارش چه کسانی از مافیای کنکور حمایت کردند؟ چرا وزیر آموزش و پرورش برخلاف حرفش درمورد ثابت ماندن شرایط تاثیر معدل در کنکور، حداقل در سال های ۹۷ و ۹۸، عمل کرده است؟
ناشناس۴۴۸۵۲۲۱۵:۴۴:۴۰ ۱۳۹۷/۵/۱
آموزش و پرورش میخواد مثلاً عدالت را برقرار کنه تا حق به حق دار برسه و کسانی که فقط با زور کلاسهای تست زنی به رتبه های بالای کنکور میرسن دچار مشکل بشن و نتونن کاری بکنن! ولی دانش کافی نداره! اینها میخوان ابرو درست کنن، اما آخرش چشم رو کور میکنن! فردا نگید نگفتم! به نظر من وجود کنکور در کنار تاثیر مثبت معدل عادلانه تر هست.
محمد۴۴۸۵۲۳۱۵:۴۴:۴۰ ۱۳۹۷/۵/۱
دیدبان عدالت و شفافیت باید خیلی جدی به این موضوع رسیدگی کنه که توی این مصوبه چرا به چند هزار نفر چیزی شبیه به سهمیه میخواد تعلق بگیره و با آینده دانش آموز ها بازی بشه
سمیرا۴۴۸۵۲۶۱۵:۴۵:۰۸ ۱۳۹۷/۵/۱
با سلام.....خوهشا این مصوبه تاثیر قطعی معدل رو لغو نمایید....این مصوبه باعث اضطراب ما و خانواده هایمان شده.....آرامش رو از ما گرفتن......موندیم چه گناهی کردیم که باید اینطور ناعادلانه با ما رفتار شه.....ما به بودن کنکور راضی هستیم......عدالت در کنکور وجود دارد .....شما را به خدا قسم تنها راه ما برای ساختن آینده مان و ورود به رشته مورد علاقه مان را از ما نگیرید
یک قربانی۴۴۸۵۲۷۱۵:۴۵:۰۸ ۱۳۹۷/۵/۱
وزیر آموزش در گفتگوی خبری به طور واضح و آشکار نظام قدیم ها را نادیده گرفتند،چرا ما باید تاوان گذشته ای را بدهیم که در آن از این آینده ی سیاهی که شما بوجود آوردید خبر نداشتیم،وزیر با پوزخند از 85درصد مخالف تاثیر قطعی اظهار بی اطلاعی کرد،گفت میخواهد با شیب ملایم به سمت حذف کنکور پیش برود آقای وزیر شما مارا سکوی پرتابی کردید برای دوازدهمی ها،این شیب ملایم نیست ماداریم سقوط آزاد میکنیم،چرا بابی تدبیری آینده ما را تباه میکنید اگر قرار است قانونی گرفت شود باید برای چند سال آینده باشد نه همان سال،ما نظام قدیم ها فقط 98 را فرصت داریم که آن را مسئولان با خودخواهی تمام نابود میکنند.آقای بطحایی میگوید بخاطر کم کردن استرس ما این کار را میکند شما استرس مارا با این بی عدالتی چندین برابر کرده اید،وزیر بی کفایت باید پاسخگو باشد.
جواد۴۴۸۵۲۹۱۵:۴۵:۳۶ ۱۳۹۷/۵/۱
لطفا صدای دانش آموزان را به گوش مسولان بابت اعتراض به تاثیر قطعی سوابق تحصیلی برسانید و‌لطفا هرچه سریعتر این مصوبه لغو شود چون در این مدت دو هفته ای که این قانون تصویب شده طیف وسیعی از دانش آموزان که به هر دلیلی نتوانسته اند معدل امتحان نهایی خوبی بگیرند انگیزه خود را از مطالعه از دست داده اند.مگر نه اینکه #میزان_رای_ملت_است رای ۸۵ درصد دانش اموزان این است که سوابق تحصیلی تاثیری در نتیجه کنکور نداشته باشد.
zahra۴۴۸۵۳۲۱۵:۴۵:۵۰ ۱۳۹۷/۵/۱
در ناعادلانه بودن و نخبه کشی این قانون ظالمانه همین بس که ما در سالهای گذشته افراد بسیاری رو دیدیم که معدلهای بسیار پایینی حتی 13 و 14 هم بودند که الان پزشک و دکتر و مهندسند اما با این قانون دانش آموزانی تربیت میشوند که تنها هدفشون نمره بیست در امتحاناته و به خاطر نمره 19 و نیم گریه سر میدهند، واقعا رسالت آموزش و پرورش اینه؟
ناشناس۴۴۸۵۳۶۱۵:۴۶:۱۹ ۱۳۹۷/۵/۱
اگر به فکر دانش آموزان یا آینده سازان و فرزندان این مملکت هستید که حرفی نیست ولی اگر نیستید درنگ نکنید و تاثیر معدل را قطعی کنید ببینید همه چیز درس نیست ما مشکلات بزرگتری داریم ولی شما هم نباید بین خود ملت درگیری بوجود بیارید و فشار را چند برابر کنید اگر از وضعیت مردم آگاهی دارید این تصمیم برابر است با نابودی باز هر طور مایلید .
دانش آموزی از یک منطقه محروم۴۴۸۵۳۸۱۵:۴۶:۴۳ ۱۳۹۷/۵/۱
درود . من به عنوان یک دانش آموز خواهان لغو تاثیر قطعی سوابق تحصیلی در کنکور هستم . چطور بدون عدالت آموزشی امکان داره ک همچین قانونی تصویب و اجرایی بشه ? با وجود تقلب های صورت گرفته و نمره دادن سلیقه ای به دانش آموزا در امتحان نهایی چطور همچین چیزی ممکنه ? اگر دانش آموزی توانایی مالی برای ترمیم معدل رو نداشته باشه باید چیکار کنه ? حالا اگر توی روستا باشه باید هزینه ایاب و ذهاب رو هم پرداخت کنه ? ی ماه قبل کنکور رفت و امد کنه برای ترمیم معدل یا بشینه برا کنکور بخونه اخه? این قانونی ظلمی آشکاره به تمام دانش آموزان .
دانش آموز۴۴۸۵۵۶۱۵:۴۹:۰۹ ۱۳۹۷/۵/۱
فاجعه اینجاست که من با 20 شدن همه ی درس ها از کسی که رشته اش ریاضی بوده و درس مهم و تخصصی زیست شناسی را فقط در عرض چند ماه میخواند و کنکور تحربی میدهد عقب تر هستم ! حتی با معدل بیست...!!! کنکور بد است استرس زا است سرنوشت یک عمر ادم نباید در یک جلسه 4 ساعته تعیین شود کنکور باید حذف شود. آقای وزیر آیا زیرساخت های لازم برای حذف کنکور در نظام آموزشی کشور وجود دارد؟؟؟ وقتی شرایط حذف کنکور را ندارید لطفا همه چیز را بدتر نکنید.
سعیده زین الدینی۴۴۸۵۵۹۱۵:۴۹:۲۹ ۱۳۹۷/۵/۱
با عرض سلام و ادب ما مخالف تاثیر قطعی سوابق تحصیلی در ارزشیابی مان در کنکور هستیم، مگر تمام مدارس و مناطق ما از یکپارچگی آموزشی بهره میبرند که با امتحانات نهایی سنجیده شوند، تا زمانی که تمام مدارس کشور در همه ی مناطق و استانها از یکپارچگی آموزشی و امکانات بهره مند نشدند این قانون باید لغو شود، کسری بودجه ی آموزش و پرورش را از جیب و وقت و ذهن ما باید تامین کنند؟؟؟؟؟!!!!!! مگر آینده این کشور به نسل ما نباید واگذار شود؟؟؟؟؟!!!!!!! مسئولین وزارت آموزش و پرورش به این شکل با بی توجهی و بی تدبیری و بی عدالتی، دارند با آینده (زندگی) ما بازی میکنند و یا ما را به سخره گرفته اند و امید ما را به صفر رساندند همان تاثیر مثبت هم بی عدالتی هایی دارد اما این تاثیر قطعی عین نابودی ماست ، ما جانبداری از حق را خواهانیم و با تاثیر قطعی سوابق تحصیلی مخالفیم، امید به اینکه گوش های مسئولین وزارت خانه مذکور شنوای صدای ما و حق باشد و حق را مصوب کند
علی۴۴۸۵۶۲۱۵:۵۰:۰۱ ۱۳۹۷/۵/۱
ما خواستار لغو تاثیر قطعی معدل هستیم......این قانون مانع از رسیدن چند میلیون جوان به خواسته هایشان و جایگاهی که لیاقتشو دارن میشه......تو رو به خدا رسیدگی کنید‌.....آینده ما در گرو کنکور است‌‌‌کنکوری که عدالت در ان وجود دارد‌‌‌‌.....از ما این فرصتو نگیرید...
پ ع۴۴۸۵۶۸۱۵:۵۱:۱۳ ۱۳۹۷/۵/۱
سلام و خسته نباشید بهمه.میدونید بیشتر ب چی تعجب میکنم؟اینک این قانون تاثیرقطعی ومستقیم معدل داره جوونای بااستعداد کشورو فراری میده ب کشورای بیگانه و این برای ایران یک بی ابروییه و چطور ازین بی ابرویی جلوگیری نمیکنن!!!الله اعلم!! یک کشور باید بنازه ب جوونای نخبش بنازه ب امکانات اموزشیش حتی محصل ونخبه های خارجیو هم جذب کنه اما تاثیر قطعی معدل یکی از زیان هاش فراری دادن ادماشه!یادمون نره هنوز ازامیدی ک حضرت ایت الله خمینی(ره) ب جوونامون داشته 50سال نگذشته هنوز از جمله معروف(میزان رای ملت هست)50سال نگذشته.ینی این بود راهی ک وزیر ازامام میرفتن؟جناب وزیر باید بدونن این بچه های معترض مثل فرزندان خودشن .حق اونا مث حق بچه های خودشن.این شما مسئولین و وزراءواین حق میلیونهافرزندوجوان ایرانیتان.از شما عواملین سایت درخواست حمایت داریم.باسپاس.والسلام
شيما۴۴۸۵۷۲۱۵:۵۲:۰۴ ۱۳۹۷/۵/۱
با سلام، لطفاً دانش آموزان را تنها نگذارید، این مصوبه به طور آشکار ناقض اصل سه قانون اساسی بند 9 است، طبق این اصل باید هرگونه تبعیض مادی و معنوی رفع شود اما با مصوبه اخیر شورای سنجش و پذیرش دانشجوی مجلس باید ایجاد تبعیض می شود، از دلایل آن هم می توان به یکسان نبودن عدالت آموزشی درسطح کشور، یکسان نبودن شمولیت سوابق برای همه داوطلبین (مثلا داوطلب ریاضی برای شرکت در رشته تجربی 18 درصد شامل می شود یا انسانی به تجربی حدود 7 درصد اما دانش آموزان تجربی 30 درصد) لو رفتن امتحان نهایی، تصحیح سلیقه ای و..... اشاره کرد ما خواستار لغو این مصوبه هستیم!
محمد امیری۴۴۸۵۷۳۱۵:۵۲:۱۸ ۱۳۹۷/۵/۱
سلام به نظر.م باید واسه نمایندگان موافق این طرح به طور کامل توضیح داده بشه که چطوری دو تا داوطلب با درصد یکسان در کنکور که اولی معدل بیست داره و دومی معدل براش تاثیر نداره ترازهای متفاوتی کسب می کنند. و مطلب بعدی یاداور شدن این موضوعه که نمایندگان محترم شما با رای اکثریت همین مردم به مجلس رفتید پس حال لازمه که به نظر ۸۵ درصد دانش اموزان احترام بگذارید و بدونید هیچکس برای این دانش اموزان دلسوز تر از خودشون نیست و اجازه بدید خود دانش اموزان برای اینده و سرنوشتشون تصمیم بگیرند
یکی مثل رستگار رحمانی۴۴۸۵۷۷۱۵:۵۲:۳۹ ۱۳۹۷/۵/۱
اگه این قانون زمان رستگار رحمانی بود الان این شخص داشت چکارمیکرد؟بامعدل چهارده؟رتبش یک میشد؟ارزوهامونو ازمون نگیرید
امین۴۴۸۵۷۹۱۵:۵۳:۵۴ ۱۳۹۷/۵/۱
چرااااا باید معدلی که زمان ما اهمیتی نداشت الان اینده من رو نابود کنه؟با توجه به عدم برابری امکانات اموزشی و وجود مناطق محروم ,با توجه به تقلبات گسترده و لو رفتن سوالات و عدم اعمال سهمیه مناطق در این سی درصد چه توجیهی وجود داره؟چرا باید فرصت اصلاح اشتباه رو از ماها بگیرید؟!چون معدلمون 17 یا 18 باید قید ارزو ها و علایقمونو بزنیم؟من نه پول ترمیم معدل دارم نه میدم.کسایی که دارن برای ما تصمیم میگیرن حرف مارو نمیخوان بشنون انگار,کنکور بده درسته بدترش نکنید
احمد۴۴۸۵۸۰۱۵:۵۳:۵۵ ۱۳۹۷/۵/۱
باید از حق دانش آموز دفاع بشه و نباید و اول از همه امتحاناتی رو که سوالاش دونه به دونه پشت سرهم لو می رفت و خرید و فروش می شد، ملاک سنجش قرار داده بشه و عجیب تر از همه اینکه با اینکه خود بچه ها به آموز و پرورش گفتند باز معلوم از کجا و به چه دلیلی حرف از امنیت این جور چیزا میزنن سوالات یکسال تحصیلی سه پایه به صورت راحت لورفته این چیزه شوخیی نیست دوم اینکه، چه کسی که نمره نمیدوم معدلش 20 باشه و چی کسی معدل 19 داشته باشه در آخر به ضررش هستش چرا چون خیلی ها قبل از سال 84 دیپلم گرفته و شامل سوابق تحصیلی نمی شوند و همچون کسایی از ریاضی به تجربی تغییر رشته داده اند نمره زیستشان تاثیری نداره پس یک ناعدالتی در حق تمامم بچه های تجربی هم میشه سوم اینکه مگه اینطوری نیست که طبق رای گیری 85 درصد بچه ها رای به تاثیر مثبت دادند پس چرا رای اونا نادیده گرفته میشه اگه رای گرفتی پس باید پاش وایستی بعدن میگن بعضی ها مخالفن مگه بغیر از اینه که وقتی یک نفر یا یک طرح هرچیز وقتی 51 درصد یا از صدتا 50+1 رای بگیره برنده اونه پس چرا حق به دانش آموزان نیمیدین ؟؟ من خواهش نمی کنم من حقو می خوام اگه میگین نه پس بساط رای گیری رو جمع کنین بعد میبینن نظر دانش آموزان مخالف نظرشون هستش میگن اینا تحت فشار موسسه ها اعتراض میکنن من یه سوال موسسه ها چجوری دو هفته قبل اینکه همچین تصمیم گیری هایی بشه اونا پیش بینی کردن تاثیر اموزش و پرورش قطعی میکنه که بخوان به دانش آموزا فشار بیارن ؟؟؟؟؟؟؟؟
مازیار۴۴۸۵۸۱۱۵:۵۳:۵۶ ۱۳۹۷/۵/۱
سلام خدمت مسوولین دلسوز و عادل...من از طرف همه ی داوطلبان کنکور ازشما خواهش میکنم که قبولی درکنکور به این سنگینی رو با قطعی کردن تاثیرمعدل غیرممکنش نکنین.خیلی به این ملت ظلم شده دیگه خواهشا تمومش کنین و اوضاع رو سختتر نکنین مگه ما ایرانیا چه گناهی کردیم که باید اینهمه سختی رو تحمل کنیم؟ حالا جدا از سهمیه ها که تو این رقابت علمی خیلی به داوطلبان عادی ضرر زده دیگه این کارو نکنین شما...بخدا ما انسانیم...
محمدامین کبیر۴۴۸۵۸۷۱۵:۵۵:۴۳ ۱۳۹۷/۵/۱
⚫️فاجعه ی تاثیر قطعی معدل(۱) داوطلب الف : ➖تراز نمرات کنکور 14000( رتبه یک) ➖تراز کل سوابق تحصیلی 11000( معدل بیست) ➕میانگین درصورت تاثیر قطعی سوابق به میزان ۳۰درصد = 13000 داوطلب ب : ➖تراز نمرات کنکور: 14000( رتبه یک) ➖تراز کل سوابق: فاقد سوابق تحصیلی ➕میانگین درصورت تاثیر قطعی سوابق به میزان ۳۰درصد = 14000 ❌ داوطلب الف، به دلیل اعمال معدل ۲۰، از داوطلبانی که سال ۸۴ و قبل از آن دیپلم گرفته اند( شروع مجددها) رتبه بدتری کسب می کند و تعداد این داوطلاب رو به افزایش است. داوطلب ج : ➖تراز نمرات کنکور: 14000( رتبه یک) ➖تراز کل سوابق: 11000( با دیپلم نامرتبط) ➕میانگین درصورت تاثیر قطعی سوابق به میزان ۲۰ درصد = 13400 ❌ داوطلب الف، از داوطلبابی که هم سطح اوست، اما از رشته های نامرتبط( مثلا تجربی به انسانی یا ریاضی به تجربی) در کنکور با او رقابت می کند، به دلیل تحصیل در رشته خودش، عقب می ماند حتی اگر معدلش بیست باشد. ⚫️فاجعه ی تاثیر قطعی معدل(۲) در سال ۹۷ حدود100/000 نفر در رشته تجربی، معدلی بین ۲۰ تا ۱۹ داشته اند و اگر تاثیر قطعی معدل تصویب شود، احتمالا این عدد چندبرابر خواهدشد زیرا بساط تقلب پیش، حین و پس از برگزاری امتحانات گسترده تر می شود و تصحیح کنندگان دل رحم تر. اما اگر همین عدد صدهزار را ملاک محاسبه قرار دهیم به این نتیجه غیرقابل هضم می رسیم: داوطلب الف: ➖ بالاترین درصدها( تراز 14000) =< رتبه 1 کنکور ➖ معدل ۱۸/۹۰ =< رتبه 50001 ➕میاگین تخمینی رتبه با تاثیر قطعی ۳۰ درصد = 16000 ❌داوطلب الف، با وجود احراز رتبه یک کنکور( درصدهای بالای ۹۰ در همه درس ها) به دلیل کسب معدل هجده و نود صدم، شاید امکان پذیرفته شدن در هیچ یک از رشته های پرطرفدار دانشگاه های دولتی را نداشته باشد! اگر معدل رتبه های یک یا دورقمی کنکور سال ۹۸ ، ۱۷ یا کمتر باشد، درصورت تاثیر قطعی ۳۰ درصدی سوابق تحصیلی در نتایج کنکور، احتمالا از تحصیل در دانشگاه های دولتی محروم خواهدماند. لطفا به بیت رهبری صدای مارا برسانید تنها راه امید ما است که از دانش اموزان‌حمایت میکند‌.باتشکر
ناشناس۴۴۸۵۸۹۱۵:۵۵:۵۳ ۱۳۹۷/۵/۱
لطفا مسولین گرامی پیگیر باشید چرا یه دفعه تصمیم میکیرید چرا با اینده ما بازی میکنید الان ما تا اخر تابستان که جواب مشخص شه نمیتونیم درس بخونیم حالا اگه قطعی بشه ما چه کنیم مایی که فقط سال بعد شانس قبولی داریم خودشما بچه دارین توی این شرایطه چه کار میکنید خونواده ما بااین وضعیت که شده دارن تلقین میکنن که دیگه ول کنیم نمبشه توروخدا این قانون رو لغو کنید اخه اگر امتحانات نهاییم با صحت کامل برکزار میشد یه چیری نه اینکه هر سال سوالا لو رفت همین امسال نزدیکترین سال که سوالا لو رفت تورو خدا پیگیر باشید جواب رو زودتر اعلام کنید که به درسمون برسیم
شایان۴۴۸۵۹۷۱۵:۵۷:۰۲ ۱۳۹۷/۵/۱
خدایی این عدالته ک.منی ک توی مناطق محروم.خوزستانم و.سال سوم توی درسای ریاضی فیزیک.معلم نداشتم و دبیر زیستمو.فقط سه جلسه دیدم با کسی ک توی تهران بهترین دبیرا رو.داره اون باید 30درصد تاثیر داشته باشع منی ک.دبیرنداشتم تاثیر منفی داشته باشع برام خداوکیلی این عدالته؟بعدش دوساله داره سوالای نهایی لو.میره وزیر اموزش پرورشم عین خیالش نی میگه 30درصد تاثیرداره اخه اونایی ک.خریدن بیست شدن اونام باید ازمن وامثال من بالاترباشن؟یا کسایی ک توی تصحیح کرذن ووارد کردن نمرات اشنا دارن و نمره میخرن چی؟اونایی ک پولوپارتی دارن باید همیشه موفق باشن این عدالته؟ممنون میشم اگ پیگیری کنید و تاثیر معدل قطعی رو ب مثبت برسونین ممنونم
ولی دانش اموز۴۴۸۵۹۸۱۵:۵۷:۰۶ ۱۳۹۷/۵/۱
تصویب قانون 30درصد =تصویب بیکاری و محرومیت از دانشگاه دولتی و نرسیدن به پلهای ترقی علمی.
علیرضا۴۴۸۵۹۹۱۵:۵۷:۳۱ ۱۳۹۷/۵/۱
گناه منِ دانش آموز چیست زمانی که امتحان نهایی داشتم تاثیر در کنکور به صورت مثبت بود، اما الآن که به کنکور رسیدم تاثیر مثبت شده، چرا آموزش و پرورش یک شبه یک تصمیم از پایه اشتباه میگیره و با وجود اینکه سازمان سنجش و وزیر علوم با آن موافق نیستند اما باز هم اصرار به انجام آن دارد؟ چرا دیشب آقای بطحایی در گفت‌وگوی ویژه خبری حرفی از داوطلبین نظام قدیم نزدند؟ درحالیکه چندصد هزار نفر از داوطلبین کنکور ۹۸ نظام قدیمی ها خواهند بود. ۸۵٪ از داوطلبین کنکور ۹۷ مخالف تاثیر قطعی معدل بودند یعنی نزدیک به ۸۰۰هزار نفر! پس چرا به خواسته آنها بی توجهی میشود؟ آیا منی که پول ندارم معدلم رو ترمیم کنم باید آینده م توسط تصمیم اشتباه بعضی از مسئولین به تباهی کشیده شه؟ لطفاً صدای اعتراض ما دانش آموزان را به گوش های شنوا برسانید. باتشکر
کنکوری۴۴۸۶۰۱۱۵:۵۷:۵۲ ۱۳۹۷/۵/۱
باید عدالت برقرار بشه سطح امتاحانات هرسال تغییر کرده اینجوری عادلانه نیس نباید برای داوطلبان نظام قدیم تاثیر قطعی معدل لحاظ بشه
داوطلب ٩٨۴۴۸۶۱۲۱۶:۰۰:۴۸ ۱۳۹۷/۵/۱
با سلام با اين قانون تاثير قطعي حتي معدل ٢٠ اي ها هم ضرر مي كنند و حق تحصيل در رشته دلخواه از ان ها گرفته ميشه من به عنوان يك دختر در اين سرزمين فرصتي جز با تحصيل و كنكور براي ارتقاي كيفيت زندگيم ندارم با يك محاسبهي ساده رياضي به عمق فاجعه پي ميبريم چرا بايد اينده بچه ها تباه بشه . بي عدالتي نيست كه كسي با معدل واقعي ١٧ با ترميم معدل به رقابت بپيونده و يك بچه توانگر ولي با اوضاع مالي نا مناسب با معدل ١٩/٥ چون توان پرداخت ترميم معدل را ندارد از دور حذف شود ؟ تازه با هنين معدل ٢٠ به كمك ترميم نيز امكان تحصيل در رشته هاي پر طرفدار مثل پزشكي نداريم اينه انصاف؟ يعني من نوجوان بايد خواب زندگي خوب با شغل دلخواهم رو به گور ببرم؟ تنها چيزي كه ميخواهيم تاثير مثبت معدل است و لاغير.
Unknown۴۴۸۶۱۴۱۶:۰۲:۱۱ ۱۳۹۷/۵/۱
ما خواستار لغو تاثیر قطعی معدل هستیم.ما همون دانش اموزایی هستیم ک از اول ابتدایی نا حقی و نا برابری دیدیم ما همون دانش اموزایی هستیم ک همیشه شاهد پارتی بازی و رشوه خواری تو مدرسه هامون بودیم همیشه شاهد لو رفتن سوالات امتحانی بودیم همیشه تو جو پر از استرس درس خوندیم تا رسیدیم به کنکور این بار هم مثل همیشه بازم همین مشکلات خواهشا کافیه.امسال سال سرنوشت ماست ما باید ارامش داشته باشیم.مارو درک کنید و با اینده ی ما بازی نکنی لطفا این تصمیمات غیر منطقی و بی فکر رو توی زمینه ب این بزرگیِ کنکور عملی نکنید.
جمعی از دانش اموزان۴۴۸۶۱۸۱۶:۰۴:۰۸ ۱۳۹۷/۵/۱
تناقض صحبت های آقای بطحایی در برنامه گفتگوی ویژه: متخصصین ارزشیابی آموزشی و پیشرفت تحصیلی یک اصل رو دارن واون اصل این هستش که ارزشیابی نباید دفعی و آنی باشد ارزشیابی باید مستمر و مداوم و تدریجی باشد. یعنی شما طی۴سال با ارزشیابی مستمر که از دانش آموزان انجام میگیرد به این نتیجه میرسی که دانش آموز شایسته تحصیل در پزشکی یا علوم اقتصادی تناقض بزرگ : در کنکور ۹۸ فقط سال ۱۲ تاثیر قطعی ۳۰٪ میگیرد واین یعنی ارزش یابی در طول یکسال ونه در طول یکسال بلکه فقط در طول چند شب امتحان!!!!!! ادامه صحبت های ایشان: نه اینکه این دانش آموز در یک جلسه ۳ ساعته که ۱۰ ها عامل ممکن است این جلسه ۳ساعته را تغییر بدهد تکلیف یک عمرش روشن بشود این واقعاً مخرب ترین روش ارزیابی است.: تناقض بزرگ: مگر امتحانات نهایی ارزشیابی مستمر یک سال است؟ امتحانات نهایی را میشود یک شبه خواند و۲۰ گرفت اگر ۲ کتاب کمک آموزشی داشت+ سوالات سال های قبل یکشب بخوانید =۲۰ واین یعنی ارزشیابی مستمر؟؟؟ آقای بطحایی میگوند کنکور ۳ساعت است و نمیتوان نتیجه یک عمر را معلوم کند. مگر امتحانات نهایی چند ساعت است؟ اگر همه را جمع کنیم ۲۰ تا۲۳ ساعت است. آیا این ۲۳ ساعت بیانگر تلاش مستمر دانش آموز است؟؟؟؟ آقای بطحایی یعنی الان امتحانات نهایی بهتر از کنکور شد؟؟ امتحانات نهایی که سوالات آن به فروش می‌رسد. امتحانات نهایی که درحد تشخیص هوش و استعداد نیستند امتحانات نهایی که میشود یکشبه خواند و بیست گرفت. امتحانات نهایی که بازرسی بدنی ندارد و می‌شود وسایل الکترونیکی و هوشمند برد. امتحانات نهایی که سوالات چالشی ندارد و فقط حفظ کردن متن کتاب است. امتحانات نهایی که ممکن است حوزه تصحیح و حوزه امتحان و حوزه تحصیل فرد یکی باشد. امتحانات نهایی که تقلب میشود وحالا چند سوال آیا امتحانات نهایی تلاش یکسال بود یا تلاش یک شب؟ آیا امتحانات نهایی ۴ سال تاثیر مستقیم داده میشوند یا یک سال؟ چون کنکور۴ ساعت است و امتحانات نهایی ۲۳ ساعت پس امتحانات نهایی خوب است و کنکور بد؟ به گفته خود آقای بطحایی شخص برای کنکور ۳سال میخواند ولی برای امتحانات نهایی یک شب. آقای بطحایی میگویند نباید سرنوشت دانش آموز در ۳ساعت رقم بخورد ، در صورتی که آزمون SAT (آزمون ورود به دانشگاه در آمریکا) نیز ۳ ساعت و۴۵ دقیقه است. و همچنین بسیاری از آزمون های بزرگ و کوچک دیگر. قضاوت با خودتان‌.
محدثه۴۴۸۶۱۹۱۶:۰۴:۲۲ ۱۳۹۷/۵/۱
سلام مصوبه تاثیر قطعی معدل ناعادلانه است..مخالفان دلایلشون رو مدام دارن میگن و تکرار میکنن اما متاسفانه وزیر و دیگران حاضر به پاسخگویی نیستن و از کنار مسئله ای به این مهمی به راحتی عبور میکنن.. از دیدبان تقاضا داریم جدی به این مسئله بپردازن..با تشکر
تابع عدالت۴۴۸۶۲۹۱۶:۰۶:۲۳ ۱۳۹۷/۵/۱
سرشار از بی عدالتی....واقعا سرمنشاء این تصمیم نابخردانه از کجاست؟!!مگه ندیدید سؤالات پارسال دین و زندگی با ۵٪ تاثیر مثبت لو رفت! آخه چطور امسال با این شکل تاثیر قطعی اتفاق خاصی نیوفته؟اصلا مگه مصحح امتحانات یک نفره؟ خب معلومه عدالت رعایت نمیشه.از اون گذشته امتحان نهایی من دوازدهمی با پشت کنکوری یکی نبوده!!خب چجوری منو با اون مقایسه کنن؟! بعد از اون اصلا ترمیم یعنی چی؟! این چیزی جز منفعت برای چندین انتشارات با فروش پکیج های امتحان نهایی و درآمدی برای آموزش و پرورشه؟ فک کنید ۴۰۰ هزار داوطلب نفری حداقل ۱۰۰ هزار تومن برای ترمیم معدل هزینه کنن.....!
علی رضا الف۴۴۸۶۳۲۱۶:۰۷:۰۵ ۱۳۹۷/۵/۱
من یک جوان بیکار ایرانی هستم، از دوم دبیرستان مبتلا به بیماری OCD شدم و به تبع آن دچار بیماری ها و اختلالاتی از قبیل افسردگی و خودزشت پنداری و ... شدم، زندگیم فلج شد، با این که در مدرسه ی تیزهوشان درس می خواندم افت تحصیلی شدیدی پیدا کردم و در امتحانات نهایی سوم دبیرستان معدلم 14.58 شد. در کنکور در رشته مهندسی منابع طبیعی گرایش محیط زیست پذیرفته شدم، با این که علاقه ای به این رشته نداشتم و از بچگی در آرزوی یکی از رشته های پزشکی یا دندان پزشکی بودم به اصرار خانواده و به علت این که شرایط روحی مناسبی برای پشت کنکور ماندن نداشتم تصمیم به شروع تحصیل در این رشته گرفتم، در زمان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد بودم که به حدی از افسردگی رسیدم که از تحصیل انصراف دادم و مدام به فکر خودکشی بودم، به روان شناس و روان پزشک های متعددی مراجعه کردم و متوجه شدم رفتارهای من در این سال های طولانی بیماری ها و اختلالات روانی مهلکی بودند که روز به روز در روح و جسمم ریشه دوانیده و من را امروز به حدی رسانده اند که مرگ را بر زندگی ارجح می دانم، شروع به درمان کردم، متخصصان این حوزه می دانند که درمان این گونه بیماری ها و اختلالات مزمن به زمان بر هستند، حدود 2 سال تحت درمان دارویی و روان درمانی قرار گرفتم و خوش بختانه از چنگال آن بیماری ها و اختلالات رها شدم، تصمیم گرفتم زندگیم را از نو شروع کنم و به اهدافی که از کودکی در ذهنم می پروراندم برسم، دوره ی سربازی را گذراندم و از چند ماه قبل شروع به مطالعه کردم، به علت این که در آن زمان مشخص نبود که آیا برا داوطلبان نظام قدیم کنکور جداگانه ای برگزار خواهد شد یا نه تصمیم گرفتم ریسک نکرده و منابع نظام جدید را مطالعه کنم، تحت فشارهای مالی و خانوادگی فراوان ولی با امید و انگیزه هر روز با شور و شوق درس ها را می خواندم تا این که اواسط تیرماه شورایی که در مجلس قانون تاثیر قطعی معدل در کنکور را تصویب کرد تیشه به ریشه ی همه تلاش ها و آرزوهایم زد، به شدت غمگین و بی روح و افسرده شده ام و توانی برای انجام کارهای روزمره ام را ندارم چه برسد به تمرکز روی درس خواندن، سوال من از مسئولان امر این است آیا من به عنوان یک انسان با آن همه مصیبت هایی که از سر گذارنده ام و اکنون به این جا رسیده ام چرا نباید حق تحصیل و رسیدن به آررزوهایم را داشته باشم، گناه من چیست؟ شرایط شدید مالی و فشار خانواده و هزاران درد دیگر را فقط به امید روزهای بهتر بعد از قبولی تحمل می کردم، چرا با خواب هایی که هر روز در راستای منافعتان برای کنکور می گیرید روح من و هزاران افراد مثل من را می کشید؟؟؟؟ به خدا ما خسته تر از آنیم که کشش این گونه فشارهاررا داشته باشیم، چرا بر طبل ناعدالتی می کوبید ولی پنبه در گوشتان فرو می کنید و صدای عدالت را نمی شنوید، در این چند روز زبانمان مو درآورد از بس برایتان هزار و یک استدلال بر ظالمانه بودن این قانون آوردیم و شما شنیدید و خودتان را به نشنیدن زدید؟ گناه من و امثال من چیست؟ آیا سرنوشت ما باید دستمایه منفعت طلبی ذی نفعان کنکور قرار بگیرد؟ چه چیزی حق الناس تر از سرنوشت یک انسان؟ چرا توجهی به حق الناس ندارید؟ چرا صدای 85 درصد جوانان کنکوری این مملکت را نمی شنوید؟؟؟؟ برای من به شخصه تصویب این قانون از جانب شما فرقی با این ندارد که چاقویی برداشته و بر قلبم فرو کنید، بس کنید، به خدا خسته ایم....
ناشناس۴۴۸۶۳۴۱۶:۰۷:۲۴ ۱۳۹۷/۵/۱
با سلام خدمت شما،ما دانش آموزان مناطق محروم خواستار لغو تاثیر قطعی معدل هستیم،امکانات برابری در کل کشور وجود ندارد،و حتی سوالات امتحان نهایی لو رفتند و خودشان هم قبول کردند بجز اون تقلب زیادی هم شد لطفا از ما دانش آموزان حمایت کنید.باتشکر.
محسن۴۴۸۶۳۵۱۶:۰۷:۲۵ ۱۳۹۷/۵/۱
کشور های پیشرفته دنیا از جمله کره جنوبی فرانسه آمریکا چین و...................دارن کنکور برگزار میکنن چون میدونن با وجود معایبش بهترین راه سنجش دانش آموزان هستش برای ورود به دانشگاه ها و یکسال زحمت براش کشیده میشه نه امتحانات نهایی که حاصل خوندن شب قبل از اونه و در آخر هم با نمره 18 19 و یا حتی 20 گرفته میشه
VahesdG۴۴۸۶۴۳۱۶:۰۹:۴۱ ۱۳۹۷/۵/۱
با سلام...به یقین تاثیر قطعی معدل یعنی ظلم به دانش آموزان به ویژه دانش آموزان مناطق محروم و همچنین ایجاد بازاری دیگر برای موسساتی که با ایجاد پکیج های ترمیم معدل سعی در خالی کردن جیب دانش آموزان و خانواده هایشان را دارند قانونی که ۸۵ درصد دانش آموزان مایل به اجرای آن نیستند و دقیقا این نظر سنجی زمانی و در شرایطی توسط سازمان سنجش انجام گرفته که دانش آموزان دقایقی بعد از آن قرار است آزمون کنکور خودشان را بدهند قانونی که بر پایه ی امتحاناتی شکل گرفته که اولا معلوم شده سوالات قبل از برگزاری امتحانات لو رفته و ثانیا واحدهای درسی که هر سال از لحاظ دشواری و آسانی با یکدیگر تفاوت دارند و این یعنی نمی تواند تراز بندی درستی داشته باشد جهت ارزشیابی....ما همچنین شاهد مصاحبه ی خود کارشناسان و حتی معاونان ذی ربط بودیم که اعتراض معترضان را صحیح دانسته ولی با این حال خود را ملزم به اجرای یک قانون ظالمانه میدانند و همه ی اینها زمانی اتفاق می افتد که وزیر آموزش و پرورش به عنوان شخص اول آموزش کشور اظهار بی اطلاعی کرده از نظر ۸۵ درصدی دانش آموزانی که زیر نظر وزارت خانه ی این آقایان پرورش و آموزش میابند..پس میتوان شاهد بود اصرار بر یک قانون ظالمانه هدف گروهی است که به هیج وجه نگاه شفاف و درستی به موضوع ندارند..من از شما خواهش میکنم پیگیر حق و حقوق دانش آموزان باشید چون که آن ها به غیر از شما و رسانه های گروهی حامی دیگری ندارند تا حرفشان را به گوش مسوولانی برساند که فرسنگ ها از این دانش آموزان فاصله گرفته اند و اسیر صندلی مقام شده اند تا به هر قیمتی روی آن بنشینند
شیرکوهی۴۴۸۶۴۵۱۶:۱۰:۴۱ ۱۳۹۷/۵/۱
#یک‌سوال ♦️بنظر شما ایا افرادی که مخالفت میکنند با لغو قانون تاثیر قطعی معدل سود و منفعتشون در اجرای این قانون هست؟؟!! #یک‌سوال ♦️بنظر شما چرا تعداد انتشارات کتاب و فیلم های اموزشی و موسسات کنکوری و اموزشگاهای ازاد بسیار بالاست و روز به روز افزایش پیدا میکند ؟؟!! #یک‌سوال‌مهم ♦️بنظر شما چرا باید سیستم نظام اموزشی کشور (اموزش و پرورش) به نحوی طراحی شده باشد که برای موفقیت در درس و کنکور و امتحانات از کتب کمک اموزشی و فیلم کمک اموزشی و اموزشگاه های ازاد استفاده کرد ؟؟!! ایا مافیایی وجود دارد..؟؟
نگین۴۴۸۶۶۵۱۶:۱۷:۵۶ ۱۳۹۷/۵/۱
تعدادمخالفان این قانون زیاده امابعضی بچه هامث همکلاسی من میگفت من کاری نمیکنم نه پست میذارم نه نظرمیدم نه کامنت مینویسم چون فایده نداره ایران کشوری هستش که به مردمش اهمیت نمیده هرچی وزیروزرا تصمیم گرفتن همون میشه ایران کشوربسته ای هستش وآزادی بیان نداره پس الکی خودمواذیت نمیکنم دیگه درس نمیخونم فقط منتظرمیشم تاواسم خواستگاربیادازدواج کنم چون نظرمادانش اموزان واسه کسی اهمیت نداره. نه به تاثیرقطعی معدل درکنکورسراسری 85درصددانش اموزان بااین قانون مخالفند میزان رای ملت است وزیربایدموردسوال واستیضاح قراربگیرد
فاطمه۴۴۸۶۶۸۱۶:۱۹:۴۵ ۱۳۹۷/۵/۱
تشکربابت گزارشتون درتاییدصحبتای دوستان دراینکه این قانون ناعادلانه است هیچ شکی نیست امابه دلیل ناآگاهی، تعدادی ازدانش آموزان بامعدل های۲۰یا۱۹ازاین امرخرسندندواین قانون رافرصت خوبی میدانندکه ازدیگرکنکوریهاجلوبیفتندوهیچکدام اعتراض خودرادرابطه بااین قانون بیان نمیکنندآنهانمیدانندکه تعدادمعدلهای۲۰افزایش یافته وغافل نشویم ازدیپلمه های قبل۸۴که چه بساهمه آنان دارای مدرک کارشناسی وارشدباشندوبراساس این قانون باکمی تلاش بیشتروفکروخیال راحتتردررشته های خوب دانشگاه های برترقبول شوندوماکنکوریهادرحسرت آرزوهایمان بمانیم ومافیای کنکورکه برای پول بیشتردانش آموزان رابه ترمیم معدل تشویق میکنندوفارغ ازهزینه مالی آن دانش آموزکنکوری چگونه میتواندبااین روان درگیرواسترس فراوان درامتحانهای ترمیم وکنکوربهترین نتیجه رابگیرد ودرآخرمطمئن باشیداگرهمه ی کنکوریهاازمشکلات این قانون ناعادلانه خبرداشتند تعداداعتراضات بالاترازاین بود
ارش۴۴۸۶۸۳۱۶:۲۴:۱۷ ۱۳۹۷/۵/۱
تاثیر معدل گامی در نابودی استعداد هایی مانند رستگار رحمانی که با معدل11 رتبه یک شد... من که در یک منطقه محروم درس می‌خوانم چطور میتوانم نمره ای بدست آورم که دانش آموز تهرانی در آن امکانات به دست می آورد؟؟؟
لیلا۴۴۸۶۹۰۱۶:۲۷:۰۹ ۱۳۹۷/۵/۱
چرا فرصت تحصیل برابررا ازما میگیرید.ما مخالف تاثیرقطعی سوابق تحصیلی درکنکور98 هستیم.تاثیرقطعی را لغوکنید
فاطمه۴۴۸۶۹۴۱۶:۲۸:۳۵ ۱۳۹۷/۵/۱
چندین وچند روز است که دانش آموزان این سرزمین به هرطریق و شیوه ای مخالفت خودرا با اجرای مصوبه تاثیر قطعی معدل اعلام میکنند ولی گویا مسئولان به نشنیدن صدای مردم عادت دارند .وزیر آموزش وپرورش دیشب در برنامه گفتگوی خبری حضور پیدا کردند و به جای پرداختن به دغدغه مهم این چندروز دانش آموزان از مشکلات مالی وزارت خانه ی تحت امر خود صحبت میکردند ایشان این برنامه را با هیئت دولت اشتباه گرفته بودند چرا که مشکلات اقتصادی وزارت خانه را باید مسئولان برطرف کنند ما از ایشان و سایرکسانی که این قانون را تصویب کردند جواب میخواهیم که چرا این قانونی را که مطمئنا خلاف عدالت آموزشیست تصویب کرده و سعی در اجرای آن دارید. دلایل عمده دانش آموزان برای اینکه این قانون را ظلم بزرگ و آشکار میپندارند عبارت است از: 1. اولین دلیل که مهم ترین علت است این است که سوالات امتحانات نهایی در مجموعه ای که آقای بطحایی در راس آن قرار دارند هر سال لو می رود و به بیان بهتر این امتحانات امنیت بسیار پایینی دارد. 2.عدم استاندارد بودن سوالات امتحانات نهایی و تکراری بودن آنها. 3.عدم وجود نظم و امنیت در جلسات امتحانات نهایی و هماهنگی برخی مراقبان با دانش آموزان متخلف. 4.ایجاد رونق کسب و کار موسسه های کنکوری این بار به بهانه ی ترمیم معدل و افزایش معدل امتحانات نهایی و تحمیل بار اضافی بر دوش خانواده ها. ودلایل بسیار دیگری که من به عنوان یک فرد معمولی توان بازگویی آن را ندارم وبهتر است جناب وزیر با اندکی تامل در نظرات کارشناسان این حوزه راجع به این موضوع با آینده جوانان بازی نکنند. باوجود این دلایل آیا تاثیر پذیری کنکور که سرنوشت بسیاری در گرو آن است آن هم به صورت 30درصد قطعی از این امتحانات بااین شرایط آیا عادلانه است . به این صورت میخواهید عدالت آموزشی را اجرا کنید؟؟؟؟؟؟؟؟؟
کامیاب اصلانی۴۴۸۶۹۶۱۶:۲۸:۵۵ ۱۳۹۷/۵/۱
ما از مسئولین تنها یک سوال داریم.... آیا دانش آموزان بهترین مدار س غیر انتفاعی و مدارس فرزانگان از نظر امکانت و معلمین با دانش آموزان مدارس افتضاح دولتی برابرند؟ من به شخصه مدارس دولتیی رو در همین تهران که پایتخت کشوره میشناسم که حتی ساده ترین ابزار آموزش )تخته و ماژیک( ندارند. 90درصد دانش آموزان مخالف اجرا این قانون هستند و مسولین باید به نظام مردم سالاریی که رهبری فرمودند احترام بگذارند.تشکر.
زینب۴۴۸۷۱۶۱۶:۳۳:۰۷ ۱۳۹۷/۵/۱
نگذارید همه امیدمان ازبین برود.چند روزه که استرس نمیذاره درس بخونیم.انگیزمونو ازدست دادیم به فکرماهم باشید.مامول ترمیم معدل ازکجا بیاریم.
baran۴۴۸۷۳۸۱۶:۳۹:۰۷ ۱۳۹۷/۵/۱
من یه قربانی ام قربانی قانون ظالمانه تاثیرقطعی معدل درکنکور93.این قانون نابخردانه درسال93که معدلای19 به بالامثل امسال زیادنبودن 4000 نفرمنوعقب انداخت درحالی که درصدام بادرصدای قبولی های رشته های تاپ برابری میکرد.چهارسال دررشته ای که علاقه ای بهش نداشتم درس خوندم و عذاب کشیدم به این امیدکه سال98کنکوربدم وموفق بشم چون مطمئنم که میتونم. مسئولان ناآگاه یا بدطینت بدانند که سال 93و94زندگی وآینده هزاران جوان ایرانی رو تباه کردندونبایدبیشترازاین براین بی عدالتی پافشاری کنندوهرچه سریعترلغوش کنندتاروح و روان دانش آموزان آرامش پیدا کند. اگریکی ازشرایط وزارت,نماینده مجلس بودن و...معدل 20 بود بازهم براین قانون پافشاری میکردند؟ آیا توانستیدشرایط برابرآموزشی برای تمام دانش آموزان ایران فراهم کنیدکه از آنهامعدل20 میخواهید؟ آیا بهترین مدارس تهران با مدارس مرزی برابری میکند؟ آیا منکرتقلب گسترده در امتحانات نهایی میشوید؟ آیا توانایی و شرایط روحی مصححان امتحانات نهایی سراسرکشورباهم برابراست ومنکرخطای انسانی دراصلاح برگه هامیشوید؟ آیا تمام خانواده ها توانایی پرداخت هزینه ی ترمیم معدل را دارند؟ آیاکسانی که ازسال84تا91دیپلم گرفته اند آن زمان میدانستندمعدلشان تاثیرقطعی خواهدداشت؟ آیا سطح سختی سوالات نهایی هرسال باهم وبا سوالات کنکور برابر است؟ آیا 20 ساعت امتحان نهایی را جایگزین خوبی برای4ساعت جلسه کنکور میدانید؟ آیا این قانون را مساوی با نخبه کشی نمیدانید؟ آیا دکتر رستگار رحمانی با معدل14 و بااین شرایط بازهم میتوانست یک نخبه باشد؟ آیا فرصت جبران را از دانش آموزان میگیرید؟ آیا این قانون را یک فاجعه ملی نمیدانید؟ اگر پاسختان به تمام این پرسش ها مثبت است آیا خودتان را یک انسان میدانید؟؟؟
ایمان۴۴۸۷۴۸۱۶:۴۲:۰۲ ۱۳۹۷/۵/۱
این قانون تاثیر قطعی یک سری درس داره برای ما که میگه بچه های عزیز اگر میخواهید موفق بشید نیاز به تلاش کردن نیس شروع کنید به دور زدن قانون هاا (مثل تغییر رشته دادن برا کاهش تاثیر معدل) خریدن سوال ها چون تازه اگر 20 بگیری هم ضرر میکنی چه برسه به 19.75 اگرم که این شرایط رو ندارید برید خارج از کشور هیچ اشکالی نداره آتش بزنید به هر هزینه ای که تا کنون براتون شده ما که نمیخواهیم شمارو اگر پول برای خارج شدن ندارید پناهنده شوید اگر نمیتونید برید بمیرید
ناشناس۴۴۸۷۵۱۱۶:۴۲:۴۷ ۱۳۹۷/۵/۱
من خودم معدلم19.54هست ولی از این قانون تاثیر قطعی معدل خیلی ناراضی هستم چون با این معدل اگه همه درسهام رو به طور میانگین بالای70درصد بزنم خیلی شانس بیارم رتبه ام ده هزار بشه طبق نظر سنجی ها 85درصد مخالف این طرح هستند شما رو به هرچه که میپرستید این کار رو با ما نکنید بخدا آینده ما شوخی نیست بحث یک عمرزندگی و سرنوشت ما جوان های ایرانی هست.تاثیر قطعی معدل خیلی بی عدالتی هست چون الان چندسال هست که سوالهای امتحان نهایی لو میره و این طور حق خیلی ها ضایعه میشه محض رضای خدا این طرح رو بردارید.بذارید ما با خیال راحت درس بخونیم
Azar .M۴۴۸۷۵۳۱۶:۴۴:۲۶ ۱۳۹۷/۵/۱
با عرض سلام و خسته نباشید من دانش آموز کنکوری هستم که با تاثیر قطعی سوابق تحصیلی در کنکور مخالف هستم دلایل ضرورت لغو قانون معدل 1-در ابتدا تصویب این قانون باعث ایجاد استرس و نگرانی بیشتر در دانش آموزان و خانواده ها خواهد شد 2-عدالت آموزشی در کشور برابر نیست و دانش آموزان دارای سهم مساوی از آموزش و امکانات نیستند. 3-حوزه های امتحانی امنیت لازم را ندارند و سوالات بطور یکسان تصحیح نمیشود و حتی خطا های فردی هنگام تصحیح وجود دارد.سوالات امتحانات نهایی نیز در کانال های تلگرامی لو میروند 4-این قانون باعث هزینه های بیشتر برای مردم خواهد شد و نفوذ مافیای کنکور در کشور افزایش خواهد یافت و میتوان گفت تنها موسسه های کنکوری از این قانون نفع خواهند برد 5-تباه شدن استعداد و ذوق دانش آموزان نیز مسئله مهمی است که در نهایت منجر به فرار مغز ها از ایران میشود. 6-آزمون کنکور سه سال متوسطه رو پوشش میده همچنین دروسی از سال اول دبیرستان رو و برای نظام جدید ها دروسی مثل ریاضی و عربی و علوم باید از سال های گذشته رو هم بلد باشند.اما امتحان نهایی فقط یک سال رو پوشش میدهد که با توجه به امنیت پایین سوالات امتحان نهایی صلاحیت این که معیاری برای ورود به دانشگاه باشد را ندارد. سوال ما این است بالاترین مقام در حوزه ی آموزش و پرورش که جناب آقای بطحایی وزیر محترم می‌باشند چرا اظهار بی اطلاعی درباره ی اتفاقات حوزه ی کاری خودشان را می نمایند؟؟؟ ⚠️⚠️⚠️چرا درگفت و گوی ویژه ی خبری این چند نکته را ذکر کردند #اول اضرار بی اطلاعی درباره ی نظر سنجی #دوم کنکور سه ساعت نیست و چهار ساعت است و جمع ساعات امتحان نهایی 23 ساعت هم نمیشود چطور فهمیدند که بیست ساعت که مواد امتحانی آن یک سال رو پوشش میدهد بهتر از چهار ساعتی هست که سه الی چهار سال رو پوشش قرار میدهد. #چهار چطور ایشون نمی دانند که امسال در کنکور 98 ما نظام قدیمی ها هم کنکور داریم و درباره ی ما هیچ حرفی نزدند؟ #پنج ایشون می خواهند استرس کنکور را کم کنند؟؟؟ به چه قیمتی به قیمیت این که ما از اول دبستان نه ماه یعنی 270 روز و دوازده سال تحصیلی 3240روز رو ما استرس داشته باشیم البته بدون استرسی که توی تابستان که تعطیل هستیم حساب کردم این آیا قابل قبوله ک از همون اول ما استرس داشته باشیم؟ چه بر سر روح و روان ما میخوان بیارن؟ میخوان هممون یا روانه بیمارستان بشیم از فشار عصبی و قلبی یا روانه ی تیمارستان؟؟؟ هدف ایشون چیه #تناقض صحبت های آقای بطحایی در برنامه گفتگوی ویژه: متخصصین ارزشیابی آموزشی و پیشرفت تحصیلی یک اصل رو دارن واون اصل این هستش که ارزشیابی نباید دفعی و آنی باشد ارزشیابی باید مستمر و مداوم و تدریجی باشد. یعنی شما طی۴سال با ارزشیابی مستمر که از دانش آموزان انجام میگیرد به این نتیجه میرسی که دانش آموز شایسته تحصیل در پزشکی یا علوم اقتصادی است. تناقض بزرگ : در کنکور ۹۸ فقط سال ۱۲ تاثیر قطعی ۳۰٪ میگیرد واین یعنی ارزش یابی در طول یکسال ونه در طول یکسال بلکه فقط در طول چند شب امتحان!!!!!! ادامه صحبت های ایشان: نه اینکه این دانش آموز در یک جلسه ۳ ساعته که ۱۰ ها عامل ممکن است این جلسه ۳ساعته را تغییر بدهد تکلیف یک عمرش روشن بشود این واقعاً مخرب ترین روش ارزیابی است. تناقض بزرگ: مگر امتحانات نهایی ارزشیابی مستمر یک سال است؟ امتحانات نهایی را میشود یک شبه خواند و۲۰ گرفت اگر ۲ کتاب کمک آموزشی داشت+ سوالات سال های قبل یکشب بخوانید =۲۰ واین یعنی ارزشیابی مستمر؟؟؟؟ آقای بطحایی میگویند کنکور ۳ساعت است و نمیتوان نتیجه یک عمر را معلوم کند. مگر امتحانات نهایی چند ساعت است؟ اگر همه را جمع کنیم ۲۰ تا۲۳ ساعت است. آیا این ۲۳ ساعت بیانگر تلاش مستمر دانش آموز است؟؟؟؟ آقای بطحایی یعنی الان امتحانات نهایی بهتر از کنکور شد؟؟ امتحانات نهایی که سوالات آن به فروش می‌رسد. امتحانات نهایی که درحد تشخیص هوش و استعداد نیستند امتحانات نهایی که میشود یکشبه خواند و بیست گرفت. امتحانات نهایی که بازرسی بدنی ندارد و می‌شود وسایل الکترونیکی و هوشمند برد. امتحانات نهایی که سوالات چالشی ندارد و فقط حفظ کردن متن کتاب است. امتحانات نهایی که ممکن است حوزه تصحیح و حوزه امتحان و حوزه تحصیل فرد یکی باشد. امتحانات نهایی که تقلب میشود. وحالا چند سوال آیا امتحانات نهایی تلاش یکسال بود یا تلاش یک شب؟ آیا امتحانات نهایی ۴ سال تاثیر مستقیم داده میشوند یا یک سال؟ چون کنکور۴ ساعت است و امتحانات نهایی ۲۳ ساعت پس امتحانات نهایی خوب است و کنکور بد؟ به گفته خود آقای بطحایی شخص برای کنکور ۳سال میخواند ولی برای امتحانات نهایی یک شب. آقای بطحایی میگویند نباید سرنوشت دانش آموز در ۳ساعت رقم بخورد ، در صورتی که آزمون SAT (آزمون ورود به دانشگاه در آمریکا) نیز ۳ ساعت و۴۵ دقیقه است. و همچنین بسیاری از آزمون های بزرگ و کوچک دیگر. قضاوت با خودتان‌. . 30درصد بوده است( ۲۵ درصد دیپلم و ۵ درصد چهاردرس در دوره پیشدانگاهی که مجوعش می شود ۳۰) و چطور دوبار تکرار می کنند که میزان تاثیر را از ۲۵ به ۳۰ افزایش دادیم؟ انتظار ما از مراجع آموزشی کشور ایجاد عدالت به معنای واقعی کلمه است نه در حرف ، حرف یعنی اینکه وزیر محترم آموزش پرورش با کلمات بازی کنند و در مصاحبه دیشب بفرمایند" گرفتن کمک از اولیا لازم نیست ولی ضرورت دارد !" خیلی دل ها را به درد آورد این حرف ! جمله ی" لازم نیست اما ضرورت دارد" ایجاد تنازع هست بین مدیران مدارس و اولیا و گفتن این جمله از یک مدیر شجاع بسیار بعید است. نمی شود خودتان را کنار بکشید و با گفتن لازم نیست ولی ضرورت دارد: از تکلیف ساقط شوید. شما باید بودجه بگیرید ،شما باید بتوانید که بودجه بگیرید. مگر فرمایش رهبری خطاب به وزیر کار را به این زودی فراموش فرمودید؟"اگر من جای شما بودم یقه ام را در هیات دولت پاره میکردم " مشکلات آموزشی کشور با سخنان دوپهلو و راه گریزدار حل نمیشود. نظام اموزشی ما امروز مسئولی می طلبد که به فکر کوخ نشینی باشد که پول برای ترمیم معدل ندارد و برای تامین منافع آن دسته از افراد یقه اش را در هیات دولت پاره کند ،کارت های زرد زیبنده آموزش و پرورش ما نیست . .
ناشناس۴۴۸۷۵۴۱۶:۴۴:۴۴ ۱۳۹۷/۵/۱
میدونید درد ما چیه ؟به زور میخوان جامعه با نشاط و شاداب رو برامون بسازن که استرس نداشته باشیم بابا ما همین طوری دوست داریم باشیم به نشاط ما چکار دارید که کنکورو میخواید بردارید ما همین جوری میتونیم توی آینده خوش حال باشیم ولی شما هم دارین نشاط الانو میگیرین هم امید به آینده رو #نه_به_تاثیر_قطعی_معدل #میزان_رای_ملت_است
الف۴۴۸۷۵۷۱۶:۴۵:۴۲ ۱۳۹۷/۵/۱
با سلام والا تو بهترین دانشگاه دنیا هم یه امتحانی باید بدی تا بتونی وارد شی،،حالا شما ازمون سراسری برداری،معیارت چی میخواد باشه ،،nنفر که 20شدن،کدوم میخوای برق شریف انتخاب کنی????اونوقت هردانشگاه واسه خودش ورودی میذاره پس بهترین روش برای صندلی و رشته های خوب،همین ازمون سراسری و تاثیر مثبت ،،،بقیه دانشگاه های معمولی هم با معدل دانشجو بگیرن من نمیدونم این وزیر و مسئولین ما چرا اینقدر بی سوادن دقیقا بی سوادن ،نه کم سواد، ،انگار تو این مملکت زندگی نمیکننن اقا اینهمه دانش اموز دارن میگن این روش نمیخوایم واقعا کوری یا کر که نمیشنوین یا نمیبینین،البته کاش کور کربودین چون کسی که خودش به کور کری زده نمیشه کاریش کرد یکم مدل کشورهای پیشرفته رو ببینید یاد بگیرین همونجا که فرزندانتون میفرستین ژن خوب شن این قوانین شاملشون نشه اما اینو بدونید خدایی هم هست بلاخره تقاص اشتباهتون پس میدین که با اینده ما بازی میکنید.
......۴۴۸۷۶۸۱۶:۴۸:۴۶ ۱۳۹۷/۵/۱
.: سلام ما مخالف تاثیر قطعی معدل در کنکور هستیم....من یه دختر روستایی ام که با بدترین امکانات ممکن معدل 16 رو در نهایی کسب کردم...بهترین معدل توی مدرسه شهرمون....و تنها امیدم هم همین کنکور بود که بتونم با تلاش زیاد در رشته پزشکی تحصیل کنم تا پدرو مادرم رو سربلند کنم...ولی با اجرای این قانون همه امید و آینده من نابود میشه...تو رو خدا جلوشو بگیرین...واقعا ظالمانه است که من رو با یه دانش آموزی که توی بهترین مدارس تهران درس میخونه،مقایسه کنن....لطفا مانع اجرای این مصوبه ظالمانه شوید...سپاس
سجاد دلیری۴۴۸۷۷۳۱۶:۵۰:۲۰ ۱۳۹۷/۵/۱
از شما تقاضا داریم که مشکل ما رو به جد پیگیری کنین.چون نهایت بی عدالتی رو دارن انجام میدن.اولا عدالت اموزشی در کشور نداریم که همه رو یکسان یسنجند.دوما تاثیر معدل برای دیپلم های 84 به پایین (چون امتحان کتبی نهایی استاندارد نداشتند)و دیپلم های تا سال 91 که فقط سال سوم رو به صورت نهایی دادند و دیپلم های 91 به بعد که 4 درس پیش دانشگاهی رو هم نهایی دادند متفاوت است.و حتی برای رشته های دیگه که میخوان کنکور تجربی بدن هم تاثیر معدل یکسان نیست سوما تاثیر معدل برای دانش آموزانی که نمره 20 هم گرفتن به ضررشونه.چهارما امتحانات نهایی مگه استاندارد برگزار میشه؟خودشون اعتراف کردن که سوالات لو رفته.پنجما ما پول ترمیم معدل و وقت هدر دادن وقت نداریم.لطفا پیگیری کنین
فرید حامدی۴۴۸۷۸۰۱۶:۵۲:۰۶ ۱۳۹۷/۵/۱
سلام تلاش کنیم مملکت بسازیم ، دانش اموزان پایه یک نظام هستند آقای بطاحی پایه هارو تخریب نکنیم. ما دانش آموزان رو تخریب نکنید تاثیر قطعی معدل یعنی نابود کردن ما نابود کردن ما یعنی نابود کردن خودتون چون تا وقتی ما هستیم شما هم بر ما ریاست میکنید
یونس۴۴۸۷۹۱۱۶:۵۴:۳۲ ۱۳۹۷/۵/۱
تاثیر قطعی تحصیلی از دو جهت ناعادلانه هست: اول اینکه «« امکانات آموزشی تو کل کشور یکسان نیست »» و دانش آموزی که تو مناطق مرفه نشین تهران یا شهرهای بزرگ دیگه زندگی میکنه از آموزشی با کیفیت به مراتب بالاتر از آموزش دانش امکوزان شهرهای کوچکتر برخورداره. دوم اینکه حتی در صورت برابر بودن امکانات آموزشی، ««تصحیح اوراق امتحانی دانش آموزان به شکل یکسان صورت نمیگیره»» و خطاهای زیادی از سوی مصححین صورت میگیره. به عنوان مثال یکی از دوستان من یکی از سوالات درس هندسه رو در امتحان نهایی سال سوم با یه راه حل ابتکاری و جالب حل کرده بود و همه معلمین مجرب هم اون راه حل رو تایید کردن. اما مصححین برگه به خاطر اینکه این دانش آموز سوال رو دقیقا عین جواب مندرج در کلید آموزش و پرورش حل نکرده بود، نمره اون سوال رو بهش نداده بودن و به همین سادگی حق یه دانش آموز با استعداد تضییع شد!
رضا۴۴۸۷۹۳۱۶:۵۴:۴۲ ۱۳۹۷/۵/۱
با اجرا این قانون ناعادلانه تاثیر قطعی که توسطدیوان عالی عدالت سال۹۵ ملغاشده بود وبه گفته سخنگو سازمان سنجش طی گزارشی که حسینی بای تهیه کرده اگر دانش معدل۱۹داشته باشه در رشته تجربی در کنکور رتبه ۵۰۰ بشه در نهایت رتبه شخص بالای ۱۰هزار میشه واین یعنی نابودی اینده دانش اموزانی مثل ما که سال با وجود اینکه از شرایط مالی مناسبی بهر مند نبودن ولی زحمت کشیدن وسختی تحمل کردن تا به هدفشون برسن و در حال حاضر باعث نا امیدی واسترس در خانوادها شده ۸۵ درصد دانش بنا بر نظر سنجی سازمان سنجش مخالف این قانون هستن اگر به ارمان های امام پایبندید میزان رای ملت ولی در حال حاضر یک سری افراد به منافع مالیشان پایبندند نه ارمان های انقلاب.
Ygn۴۴۸۸۰۲۱۶:۵۷:۱۲ ۱۳۹۷/۵/۱
بسمه تعالی ـ ما داوطلبان کنکور 98 خواستار جلسه ای علنی و شفاف بین وزیر آموزش پرورش آقای بطحایی ، دکتر مقدم زاده مشاور عالی رئیس سازمان سنجش ، دکتر هامون سبطی نماینده داوطلبان کنکور و جناب آقای احمدی لاشکی عضو کمیسیون آموزش مجلس هستیم
کنکوری ۹۸۴۴۸۸۰۴۱۶:۵۷:۴۲ ۱۳۹۷/۵/۱
ما داوطلبان کنکور ۹۸ خواستار جلسه‌ای علنی و شفاف بین وزیر آموزش پرورش آقای بطحایی ، دکتر مقدم زاده مشاور عالی رئیس سازمان سنجش ، دکتر هامون سبطی نماینده داوطلبان کنکور و جناب آقای احمدی لاشکی عضو کمیسیون آموزش مجلس هستیم
الف۴۴۸۸۰۸۱۶:۵۸:۵۶ ۱۳۹۷/۵/۱
تو کشور کره جنوبی که هم دانشگاهاشون برتر و هم سیستم اموزشی،کنکور دارن اقایونی که میگن میخوان با مافیا کنکور مبارزه کنن،لطفا یه نگاه به سیستم غلط اموزشی کنن،به کتابای تالیفی خودشون،اگر این قسمت درست بشه،مافیا هم حذف میشه
Zararezai۴۴۸۸۱۱۱۶:۵۹:۴۲ ۱۳۹۷/۵/۱
اخه چطور میتونن این قانون رو تصویب کنند؟؟چرا درک نمیکنن هیزم این قانون دانش اموزان هستند.من خواستار لغو این قانون هستم شما با تصویب این قانون باعث فراری شدن دانش اموزان از این کشور میشین و اونایی ک مثل من پول رفتن نداشته باشن باید به زور سرنوشت بدشون رو بپذیرن.ممنون ک نخبه سوزی میکنید
.۴۴۸۸۱۵۱۷:۰۰:۲۶ ۱۳۹۷/۵/۱
واقعا متاسفم برای مسولینی که یه درصدم به فکر قشر دانش اموز نیستن .من نمیدونم ما نظام جدیدا چه گناهی کردیم هر بلایی هست سرما میارن مگه خود کنکور کم استرس داره که دیگه این تاثیر مستقیم معدل هم بهش اضافه میکنن بابا به خدا ما چیز زیادی به جز یه اینده درست نمیخوایم چرا از همین سن مارو انقد تو شرایطی میزارین که شکست به این بزرگی رو تحربه کنیم؟؟ یکم به نا عدالتی ها توجه کنینن ببینین اخرش حق الناسی بر گردنتون هست یا نه.؟!
زهرا۴۴۸۸۱۹۱۷:۰۱:۴۲ ۱۳۹۷/۵/۱
سلام با اینکه ما هرررجایی که تونستیم فریاد زدیم اقا دلایل ما برای ناعادلانه بودن این قانون روشنه واضحه هیشکی هیچ کاری نکرده تا الان.تورو خدا فقط نظاره گر نباشید.اخه مگه نظام ما ادعای مردم سالاری نداره؟؟؟ما85درصد از دانش اموزا مخالف تاثیر قطعی هستیم.بعد وززززیری که داره برای خدمت به ما پول میگیره اصلا نظرات مارو نمیدونه.مگه میشه؟مگه داریم اینقد بی توجهی؟به کی بگیم اخه؟بخدا این رایی که توی جلساتتون میدید شخصی نیستا!انتخاب کاندید مورد علاقتون نیستا.آینده یه جمع یک ملیونیه.یه ذره حداقل تو حوزه وظیفه خودتون مطالعه کنید عواقبشو بررسی کنید.اوووف
ناشناس۴۴۸۸۲۰۱۷:۰۱:۵۳ ۱۳۹۷/۵/۱
آقای وزیر با بی توجهی به اعتراضات داوطلبان از جواب دادن طفره رفتند خنده ایشان هنگام مورد سوال قرار گرفتن در مورد تصمیم گیری برای آینده میلیون ها دانش آموز مانند تیری در قلبمان فرو رفت ما خواسته زیادی نداریم فقط میخواهیم به خاطر حذف کنکور در سالهای آینده نسل مارا فدا نکنند اما افسوس که ایشان حتی نمیدانند که ۸۵درصد داوطلبان مخالف تاثیر قطعی معدل اند چه برسد که بخواهند به دلایل ما توجهی کنند
عباس۴۴۸۸۲۹۱۷:۰۳:۵۶ ۱۳۹۷/۵/۱
تاثیر قطعی معدل در کنکور ضربه شدیدی به دانش آموزانی میزند که به هر دلیلی نتوانستند در امتحانات نهایی خوب ظاهر بشوند و این ضربه باعث میشه که دانش آموز خود را خود باخته و بازنده در کنکور و نهایت در زندگی بداند،امتحانات نهایی هیچ گونه امنیتی ندارد و واقعا هر گونه بی عدالتی و تقلبی در آن به چشم میخورد. با تاثیر قطعی معدل در کنکور بازار نمره فروشی باب میشود و دکانی برای برخی از فرصت طلبان آموزشی ایجاد میشود. برای دانش آموزان نظام جدید آموزشی که امتحانات نهایی و کنکورشان در یک سال و با اختلاف چند روز برگزار میشود واقعا سخت است که هم تستی بخوانند و هم تشریحی و در نهایت باعث موفق نشدن و نتیجه نگرفتن در هر دو آزمون فوق است. بنده به عنوان یک دانش آموز ایرانی از شما درخواست دارم این موضوع را پیگیری نمایید که تاثیر معدل در کنکور سال های 98 و 99 تاثیر مثبت باشد نه قطعی چرا که صدمات زیادی در بخش کلان برای کشور به همراه دارد.
یک هم میهن فرهیخته۴۴۸۸۳۳۱۷:۰۴:۲۷ ۱۳۹۷/۵/۱
وزیر آموزش پرورش با کارت زرد های مکرر، شان نظام آموزشی کشور را پایین نیاورد ! اخیرا طرحی مبنی بر تاثیر قطعی سوابق تحصیلی در کنکور به بحث داغ رسانه ها و عامل نگرانی خیل عظیمی از دانش آموزان و خانواده های آنان در سراسر کشور تبدیل شده است ، همه متولیان آموزشی بر این باور هستند که کنکور روشی منسوخ و شیوه ای هولناک بر شناسایی استعداد های انسانی کشور می باشد ، اینکه نظام آموزشی ما بر این باور رسیده است و تلاش در برچیدن این غول از مسیر جوانان می کند نشانه بلوغ و بالندگی سیستم آموزشی مان هست و شکی در این مورد نیست ،در این باب اما توجه به چند نکته حائز اهمیت است چه کسانی کنکور می دهند؟ چه کسانی قبلا کنکور داده اند ؟چه کسانی پشت کنکور هستند ؟چه تعداد نظام قدیم و چه تعداد نظام جدید داریم ؟چه تعداد افراد بعد از فارغ التحصیلی از رشته های دیگر در سطوح بالا دوباره برای کنکور خود را آماده می کنند ؟ آمارها نشان می دهند افرادی که مدارک معتبر بالایی کسب کرده اند به عنوان مثال کارشناسی ارشد یا دکترا اخذ نموده اند ،دوباره به سیل کنکوری ها اضافه شده اند برای رفتن به رشته هایی که شاید بستر مالی برایشان فراهم کنند با این اوصاف قوانینی که وضع میشود باید منطبق بر شرایط فعلی اجتماعی -فرهنگی کشور وضع شود ،ایضا قوانین باید اقشار مستضعف و مناطق کم برخوردار را بیشتر تحت پوشش حمایتی خود قرار دهد چرا که تئوری امام (ره) حمایت از کوخ نشینان بود،مگر نه این است که امام راحل در فرمایشی حکیمانه فرمودند: یک موی کوخ نشینان بر همه کاخ نشینان ترجیح دارد . سوال این است ،آنان که مجدد کنکور را مایه نجات حیات خود یافته اند آیا اگر منابع مالی مساعد در اختیار آنان بود حاضر میشدند خود را به دریای پر تلاطم و پر استرس کنکور وارد کنند ؟ دانش آموزی که قبلا با رتبه ی خوبی به یک رشته مهندسی دست پیدا کرده آن زمان که برای کنکور درس میخواند نمیدانست که روزی نخواهد توانست استخدام شود و مجبور خواهد شد دوباره برای کنکور پزشکی درس بخواند اما به یک باره ورق برمیگردد و معدل تاثیر قطعی به خود میگیرد و این مهندس که باسواد است و نا امید از استخدام از کنکور دادن هم مایوس می شود چون او در آن زمان امتحانات نهایی را ناپلئونی قبول شده بود(افزایش تمرکز برای مطالعه تستی ) و وقتش را برای فهم شیوه های تست زنی قرار داده بود حال این دانش آموز که از اساس بر مبنای فقر مالی به کنکور روی آورده و پولی برای ترمیم معدل هم ندارد باید چه کند ؟ در خلال این عرایض یک نیم نگاهی هم به عملکرد وزارت آموزش و پرورش در حالت کلی و مربوط به این مباحث داشته باشیم ،آقای وزیر آموزش و پرورش که عالی ترین مرجع آموزشی کشور و به عبارتی شان رفیع و نماد آموزشی کشور هست اخیرا در خطبه های ائمه جمعه محترم در نماز جمعه با صراحت نقد شده اند ،یک نماینده محترم مجلس با لحنی که شایسته آموزش و پرورش نبود از ایشان در طی یک برنامه رسمی در صدا و سیما نقد کردند(گفتنی است منتقدها را دلسوز می شناسیم ) دانش آموزان زیادی هم اخیرا در صفحات مجازی متعلق به ایشان یا صفحات دیگر ایشان را به باد انتقاد گرفتند، سوال این است چرا وزیر آموزش پرورش در یک مدت کوتاه باید تا این حد کارت زرد از طرف همه اقشار دریافت کند ؟آیا این امر به نظام آموزشی کشور لطمه وارد نمی کند ؟ یک مرجع رسمی و بلندپایه مرتبط با سیستم آموزشی اعلام می کند که ۸۵ درصد داوطلبان مخالف تاثیر قطعی هستند و آقای وزیر در برنامه زنده تلویزیونی با خارش گوش! اظهار بی اطلاعی می کند؛ مگر نه این است که قانون را باید با در نظر گرفتن تمام جوانب اعمال کرد؟ اگر از این آمار بی اطلاع بودید که واقعا چقدر جای ایراد است برای نظام آموزشی و اگر مطلع بودید و با بی توجهی به این جنبه، تلاش برای قانون گذاری کردید که چقدر ناشایست تر بود ! بسیار فرمایش جالبی داشتند آقای وزیر که سوابق تحصیلی ۱۲ ساله باید ملاک باشد !اما آیا در سیستم مدارس ما ۱۲ سال بر این مورد تلاش شده ؟یک سال را تاثیر می دهیم که آن امتحانات نهایی هم چقدر تناقض دارند با کنکور ، ‌دانش آموزان دبیرستانی نیک این را می دانند که به عنوان مثال سوالات حدوپیوستگی را با قاعده هوپیتال به راحتی می شود حل کرد، ‌منتهی به این روش در امتحان نهایی نمره اطلاق نمیگردد(و خروجی این استدلال یعنی ایجاد دو نوع استرس با دو روش و سبک مطالعاتی کاملا مغایر ۱.امتحان نهایی۲‌.کنکور) !شاید همین یک مثال در درس ریاضی کافی باشد !اگر هدف از حذف کنکور کاهش اضطراب است که با اعمال تاثیر قطعی نه اضطراب کاهش می یابد و نه کنکور حذف می شود و نه حتی مافیای کنکور حذف می شوند ! مورد بعدی اینکه آقای وزیر چرا به این میزان کم اطلاع هستند که در سیستم آموزشی فعلی کشور ماده ی درسی به نام بینش وجود ندارد و آن درس اسمش دین و زندگی است ! یا در سال گذشته میزان تاثیر سوابق تحصیلی ۳۰ درصد بوده است( ۲۵ درصد دیپلم و ۵ درصد چهاردرس در دوره پیشدانگاهی که مجوعش می شود ۳۰) و چطور دوبار تکرار می کنند که میزان تاثیر را از ۲۵ به ۳۰ افزایش دادیم؟ انتظار ما از مراجع آموزشی کشور ایجاد عدالت به معنای واقعی کلمه است نه در حرف ، حرف یعنی اینکه وزیر محترم آموزش پرورش با کلمات بازی کنند و در مصاحبه دیشب بفرمایند" گرفتن کمک از اولیا لازم نیست ولی ضرورت دارد !" خیلی دل ها را به درد آورد این حرف ! جمله ی" لازم نیست اما ضرورت دارد" ایجاد تنازع هست بین مدیران مدارس و اولیا و گفتن این جمله از یک مدیر شجاع بسیار بعید است. نمی شود خودتان را کنار بکشید و با گفتن لازم نیست ولی ضرورت دارد: از تکلیف ساقط شوید. شما باید بودجه بگیرید ،شما باید بتوانید که بودجه بگیرید. مگر فرمایش رهبری خطاب به وزیر کار را به این زودی فراموش فرمودید؟"اگر من جای شما بودم یقه ام را در هیات دولت پاره میکردم " مشکلات آموزشی کشور با سخنان دوپهلو و راه گریزدار حل نمیشود. نظام اموزشی ما امروز مسئولی می طلبد که به فکر کوخ نشینی باشد که پول برای ترمیم معدل ندارد و برای تامین منافع آن دسته از افراد یقه اش را در هیات دولت پاره کند ،کارت های زرد زیبنده آموزش و پرورش ما نیست .
ناشناس۴۴۸۸۵۱۱۷:۱۳:۴۲ ۱۳۹۷/۵/۱
بخدا با تاثیر قطعی معدل ایندمون نابود میشه
جواد۴۴۸۸۶۰۱۷:۱۸:۱۶ ۱۳۹۷/۵/۱
مسولین محترم آموزش و پرورش برای آن که عقب ماندگی خود را که باعث عقب ماندگی و عقب‌راندگی کشور شده است، و مربوط به این چند سال هم نیست پنهان نگه دارند، سعی می‌کنند آن را به کنکور و دانشگاه نسبت دهند و حتی راهکار ارائه کرده و اصرار می‌نمایند که سوابق تحصیلی با بالاترین مقدار (30 تا 50 درصد) در راه‌یابی دانش‌آموزان به دانشگاه نقش قطعی ایفا کند. حداقل در ده پانزده سال اخیر، شاهد لو رفتن سوالات بعضی از دروس امتحانات نهایی سوم دبیرستان بوده‌ام. همچنین می‌دانیم که سوالات نهایی هیچ‌گونه توانایی رتبه سنجی دانش‌آموزان را نداشته و نخواهد داشت، زیرا این امتحانات براساس ارزیابی آموزشی برای عبور از یک پایه به پایهٔ دیگر بوده و برای رتبه‌بندی برنامه‌ریزی نشده است. به همین دلیل در سطح کشور در هر رشتهٔ نظری حدود 40 هزار نفر در امتحانات نهایی معدل بیش از 19 را کسب می‌کنند. حال چطور می‌شود برای این بازهٔ معدل رتبه مشخص کرد و اگر کسی بتواند رتبهٔ یک آزمون سراسری را کسب کند رتبهٔ او در سوابق تحصیلی‌اش چه خواهد شد تا بتوان رتبهٔ اصلی او را اعلام کرد؟ به نظر من مسولین محترم آموزش و پرورش با این حرف‌ها و اعلام نظرها، می‌خواهند ذهن مردم، اندیشمندان و فرهنگ دوستان میهن عزیزمان را از ناکارآمدی و اشتباهات پی در پی نظام آموزشی به سمت بخش‌های دیگر معطوف کنند تا مورد غضب مردم قرار نگیرند. امید دارم رئیس‌جمهور گرامی و مجلس محترم شورای اسلامی هر چه سریع‌تر به خود بیایند و با حمایت از نخبه‌گرایی و شایسته‌سالاری به همراه اختصاص بودجهٔ مناسب و درخور به این وزارت‌خانهٔ انسان‌ساز، کشور را از ورطهٔ بی‌هویتی و نابودی نجات دهند
Mariya۴۴۸۸۶۴۱۷:۲۱:۰۸ ۱۳۹۷/۵/۱
#دخالت نمرات نهایی در کنکور بی عدالتی محض ما نمیگیم کنکور خوبه ولی این قانون خیلی خیلی بدتر و ناعادلانه است‌.پارسال پسر خاله من در امتحان نهایی زیست که بهش ۱۰داده بودند بعد از سه بار اعتراض نمرشو به ۱۸ رسوند تازه شانس آورد اعتراضشو قبول کردند این از وضع تصحیح سلیقه ای ورقه هاست حالا بگذریم از تقلب و لو رفتن سوالات.
مفرد۴۴۸۸۷۰۱۷:۲۳:۲۷ ۱۳۹۷/۵/۱
آقای بطحایی شما نه دلسوز مردمین نه بفکر این دانش آموزان؟چرا تاثیر مثبت تصویب نمیکنین؟لجبازی تا چه اندازه؟
علی۴۴۸۹۰۱۱۷:۳۱:۵۵ ۱۳۹۷/۵/۱
با سلام وعرض احترام فراوان.تاثیر قطعی سوابق تحصیلی در کنکور سراسری عاملی باز دارنده برای رسیدن به هدف بسیاری از داوطلبان میشود.زیرا داوطلبان نظام قدیم اطلاعی از قبل در این مورد نداشته اند زیرا هنوز امنیت لازم در امتحانات نهایی برقرار نشده . زیراهنوز هم سطح سوالات امتحانات نهایی به ان صورتی نمیباشد که بتواند داوطلبان را از هم به خوبی تفکیک دهد. زیزا هنوز عدالت اموزشی در سراسر کشور برقرار نشده است و همه از امکانات اموزشی هم سطح بهره نمیبرند. زیراامتحانات نهایی فقط میزان معلومات داوطلب را میسنجد ولی کنکور علاوه بر سنجش معلومات به سنجش مهارت وتجربه استفاده از بازه زمانی محدود میپردازد.زیرا در صورت تاثیر سوابق تحصیلی همگی داوطلبان یکسان ر نظر گرفته نمیشوند.تاثیر قطعی معدل حتی برای کسانی که تنها معدل 20 دارند هم بسیار زیان بار است ودر صورت کسب درصد های بالا در کنکور از رسیدن به اهداف خود باز میماند.در ضمن کنکور خودش به تنهایی مشکلات و اضطراب های فراوانی را دارد وبا تصویب این قانون بر اضطراب ما داوطلبان افزوده خواهد شد وامیدمان را به نا امیدی تبدیل میکند.مسئولان محترم اموزشی لطفا رسیدگی کنند ودر مورد تصمیماتشان تجدید نظر کنند.
دوازدهمی۴۴۸۹۱۰۱۷:۳۴:۵۶ ۱۳۹۷/۵/۱
این قانون بی عدالتی است . پراز ایرادات فنی و محاسباتی است . مسولین آموزش وپرورش چرا بجای اصلاح نا کارآمدی های و ناتوانی ها ونواقص آموزشی در مدارس وکتاب های نظام جدید ..‌ اینقدر جامعه و دانش آموزان و خانواده ها رو دچار تنش میکنند . آیا جامعه و خانوادها در این شرایط اقتصادی فعلی ظرفیت این تنش های ساختگی و بی دلیل رو دارند ؟ آیا مسوُلین قصد ایجاد فشار و سختی مضاعف بر جامعه رو دارند ؟ چرا بجای انجام صحیح وظایفشان به دنبال ایجاد نارضایتی هستند . در کنکور ۹۸ قرار است برای نظام جدید و قدیم دو نوع سوال طرح شود آیا این خودش یک چالش و معضل نیست ... ؟ پس چرا اینقدر فشار فکری وروحی به بچه ها وخانوده ها وارد می کنند .؟ ... باشد اون روزی که باید جواب این حق الناس را در برابر خدا و عدل الهی بدهند . ان شاءالله که حق و عدالت پیروز است . من الله توفیق .
Alireza۴۴۸۹۱۸۱۷:۳۷:۵۲ ۱۳۹۷/۵/۱
واقعا جالبه مسئولین میگن میخواهیم دست مافیای کنکور کوتاه کنیم اما چند روز قبل از این که این قانون به گوش ما برسه بعضی موسسات کنکور کتاب و آزمون ویژه امتحانات نهائی تبلیغ میکردن با این قانون خیلی قشنگ دستشون کوتاه نکردن که هیچ،بلکه دست مافیای کنکور کردن تو جیب خانواده ها. امیدوارم صدامون به گوش مسئولین برسه ا
مجتبی۴۴۸۹۲۹۱۷:۴۳:۴۶ ۱۳۹۷/۵/۱
خواهش میکنم رسیدگی کنین.این چه قانونیه.کنکور هر چی که باشه بسیار عادلانه تر از امتحانات نهایی هست که خیلی راحت تقلب میکردن .حالا یا رو برگه مینوشتن میبردن و اصلا کسی رو بازرسی نمیکردن یا مثلا ساعت هوشمند و گوشی خیلی راحت وارد حوزه میشد.یا مراقبا اگه کسیو میشناختن از رو دست بقیه نگاه میکردن بهش میگفتن.تمام این مطالبی رو که گفتم خودم دیدم تو همون حوزه امتحان نهایی که میرفتم آقا تو رو خدا با زحمات ما بازی نکنین.بخدا این عدالت نیست که نیست
حسین جلیلی۴۴۸۹۳۰۱۷:۴۳:۵۸ ۱۳۹۷/۵/۱
واقعا با این قانون ظالمانه،همه درها به روی ما بسته میشه و هممون ناامیدیم دیگه از آینده..چون عملا هیچ جایی دیگه تو کنکور واسه رشته های پرطرفدار واسه ما وجود نداره.. شما رو به مقدساتتون قسم میدم که کمک کنید که این قانون ظالمانه و نخبه کش لغو بشه..مردیم از استرس و فشار روحی..
محمدی۴۴۸۹۳۴۱۷:۴۵:۰۰ ۱۳۹۷/۵/۱
وزیر آموزش و پرورش جناب بطحایی ما خواهان استعفای شما هستیم .
پریسا۴۴۸۹۴۸۱۷:۵۳:۰۶ ۱۳۹۷/۵/۱
سلام خداقوت. خیلی ممنون که به خواسته بیش از 85 درصد کنکوری ها اهمیت میدین و صدای ما رو به مسئولین می رسونید. خواستم بگم اگر مسئولین میخواهند بدانند که چند درصد داوطلبان با موضوع تاثیر قطعی معدل در کنکور مخالف هستند بهتره یک نظر سنجی رسمی و رای گیری در سایت سنجش یا حتی سایت شما که کاملا معتبر هستش قرار داده بشه تا مشخص بشه این حجم از اعتراض فقط از دو یا سه داوطلب نیست بلکه این آمار تقریبا همه داوطلبین آگاه رو در بر میگیره چه بسا اگر باقی داوطلبان هم از پیامد این موضوع آگاه بشن در این صورت همه داوطلبان کنکور این موضوع رو به ضرر خودشون میدونن و همراه ما اعتراض و مخالفت میکنند. میزان رای ملت است.با تشکر. نه_به_تاثیر_قطعی_معدل
دانش آموز۴۴۸۹۵۱۱۷:۵۳:۲۰ ۱۳۹۷/۵/۱
سلام و عرض خسته نباشید میخواستم ببینم با وجود تقلباتی که صورت گرفت و حتی خود اخبار صدا و سیما هم پوشش داد چطور ممکنه چنین امتحانی در آینده و شغل ما تاثیرگذار باشه ؟ زمانی که من امتحان نهایی میدادم به ما گفتند که نهایی 20 گرفتنش مهم نیست و درنتیجه ما برای 20 تلاش نکردیم چرا که وزیر آموزش و پرورش تاکید کردند که تا دو سال آینده کنکور تاثیر مثبت خواهد داشت، حال اگر تاثیر قطعی شود آیا عدالت زیر پا گذاشته نمی شود ؟
نبوی۴۴۸۹۵۶۱۷:۵۵:۱۶ ۱۳۹۷/۵/۱
نخبه کشی/.../حقمونو از شما میگیریم/استعفا#
زهرا۴۴۸۹۷۷۱۸:۰۸:۰۳ ۱۳۹۷/۵/۱
با سلام .... من یک فارغ تحصیل هستم و میخواهم با هزاران امید ارزو در کنکور شرکت کنم از روزی که این خبر راشنیده ام تمام زندگی رو به تباهی مییرود اخ این چه عدالتیه ما نمیخواهیم کنکور حذف شود چون تنها راه عادلانه برای شرکت دریک رقابت علمی است با این تاثیر معدل قطعی نخبه کشی میشود و چه کسانی که دیگر امیدبه قبولی ندارند و درس را رها میکنند واین یک فاجعه ملی است ازشما میخواهیمم که صدای ما باشید باتشکر
سعید۴۴۸۹۸۲۱۸:۱۱:۴۰ ۱۳۹۷/۵/۱
سلام لطفا با مصوبه تاثیرقطعی امتحان نهایی در کنکور شدیدا مخالفت کنید چرا ک فرصت آموزشی یکسان را از ما میگیرد ایرادهای بسیاری بر این مصوبه وارداست از قبیل لو رفتن سوالات،تقلب،افزایش فساد و پرشدن جیب موسسات اموزشی،یکسان نبودن سطح سوالات درسال های مختلف،یکسان نبودن سطح اموزش در مناطق مختلف،تاثیر منفی رو نمره کل حتی برای معدل20،مخالفت حداقل 85درصدی دانش اموزان طبق گفته رییس سازمان سنجش و وزیر علوم و دلایل فراوان دیگر وشاید ازمهم ترین آن ازبین رفتن استعدادها و نخبگانی چون رستگاررحمانی(رتبه1تجربی زبان و دستیاری بامعدل12) که اگر معدل تاثیرقطعی داشت قطعا جامعه از داشتن او محروم بود؛حال انکه رهبر فرزانه همواره بر شناسایی و حمایت از نخبگان و استعدادهای برتر تاکید داشته ودارند امید است باردیگر عدالت علی را زنده نگه دارید باتشکر.
پریسا۴۴۸۹۹۲۱۸:۱۶:۴۳ ۱۳۹۷/۵/۱
خدا رو گواه میگیریم که ما داوطلبان کنکوری ، کنکور رو با همه سختی ها و استرس هاش ترجیح میدیم به این قانون ناعادلانه تاثیر قطعی معدل. و اگر تاثیر معدل مثبت باشد باز هم راضی هستیم. تاثیر قطعی معدل در کنکور یعنی بین معدل 19 و 20 صد هزار نفر رتبه اختلاف به وجود می اید ! و یعنی این دانش اموزان نمیتوانند رشته های پرمتقاضی قبول شوند ! این یعنی خود بی عدالتی! مگه معدل 19 چی از معدل 20 کم داره؟ اصلا مگه معدل 11 از معدل 20 چی کم داره؟؟ ایا میتونیم بگیم استعداد پزشک یا مهندس یا معلم موفق شدن رو نداره؟؟ با چه میزان سنجشی؟؟؟؟ایا مسئولینی که این قوانین بی حساب را تصویب میکنند تاریخ را نمیدانند؟؟ مگر ادیسون و انیشتین هم در مدرسه نمره 20 کسب میکردند که دانشمند شدند؟؟ مگه اینطور نبود که رستگار رحمانی رتبه یک کنکور تجربی 88 با معدل بسیار پایین توانست درصد های 100 و نزدیک به صد را حتی با تکرار کنکور به دست بیاورد؟؟ ایا نمرات امتحان نهایی یک سال فقط ملاک قبولی یک فرد در رشته مثلا پزشکی است؟ ما برای کنکور حداقل سه سال را آزمایش می شویم از پایه تا پیش! کسی که صرفا معدل بیست دارد دلیل بر این نیست که حتما استعداد دارد یک پزشک موفق شود این موضوع را کنکور مشخص میکند یک امتحان امن و علمی بین همه داوطلبان . تاثیر معدل را مثبت کنید و با این بی عدالتی ها با اینده آینده سازان کشور بازی نکنید.
مهدی۴۴۸۹۹۹۱۸:۲۱:۴۲ ۱۳۹۷/۵/۱
************* سلام ***************** من خیلی نا امید و ناراحتم برای خودم که مشکلات بسیار زیاد بنده باعث شد ک معدل دیپلوم بنده به یکباره افت کنه و پایین بیاد خیلی ناراحتم از این بابت منی که با کلی امید و ارزو و پیشینه ی خوب درسی بدلیل مشکلات ک باعث شد معدل پایینی بدست بیاورم در مقابل کسانی که بهترین شرایط رو داشتند و معدل بالایی کسب کردند باید یک شرایط(بلکه شرایطی بسیار سخت تر)وجود داشته باشه ... با کلی امید و ارزو باید کنکوری شرکت کنم ک بخاطر معدل پایین تر بخاطر اتفاقاتی ک ربرایم رخ داده و انصافا شرایط خیییییلی سختری نسبت به داوطلبان دیگه داشتم و دارم باید کنکوری شرکت کنم که تاثیر مستثیم 30 درصدی درونش لحاظ شده باشه........ این اتفاق قطعا من را برای رسیدن به ارزوهام دچار نگرانی و استرس شدید خواهد کرد قطعا میل شکوفایی و درخشش در بسیاااااااری از دانش اموزان کم خواهد شد با تمام این دشواری هایم ک حتی امسال هم وجود داره و با معدل پایین دیپلم چطور می تونم نگران نباشم و تمام انژی مو بای روحیه ی قوی برای هدفم بزارم و افسوس نخورم چراکه خیییلی ها حتی کمترین میزان مشکلاتی ک توی این سالها برایم رخ داده رو حتی احساس نکردن ........ . تنها انتظاری ک دارم از دولت این است که افرادی ک در سال سوم دبیرستان(دیپلم )و پیش دانشگاهی خوانده اند و مشکلاتی برایشان رخ داده است و نتوانستند معدل خوبی کسب کنند حد اقل این فشار روحی و استرس شدید ان هارو کمتر کنند """""عدالت برای شما چه معنایی دارد؟؟؟؟؟؟؟؟ آیا عدالت معنای دومی دارد که در فرهنگ معین مندرج نشده باشد؟؟؟
صادق۴۴۹۰۱۰۱۸:۲۴:۲۸ ۱۳۹۷/۵/۱
وزیر آموزش و پرورش یا استعفا کند یا برکنارشون کنن تمام جامعه از وجود ایشون در حال صدمه دیدن هست
مینا۴۴۹۰۱۸۱۸:۲۶:۳۷ ۱۳۹۷/۵/۱
سلام من به عنوان دانش آموز که امسال اولین سال کنکور دادم نباید حداقل یک سال دیگه فرصت جبران برابر برای کنکور دادن داشته باشم دلایل ناعادلانه بودن این تاثیر قطعا خودتون میدونید من ازتون میخوتم هرکاری ازتون برمی آید لطفا دریغ نفرمایید من واقعا عاجز هستم ویک هفته اس از درد این مشکل درد بیماری جسمیم هم بدتر شده من اگه این قانون قطعی بشه نه تنها آرزوی پزشک شدن بلکه خودمم هم ازدست رفته می بینم لطفا اگه درتوانتون هس مصاحبه ی دوطرفه باحضور وزیر ونماینده ما آقای سبطی ولاشکی برگزار کنید که ما دلایل منطقیمونو بیان کنبم لطفا کمکمون کنیم#نه به تاثیرقطعی معدل#چراوزیرآموزش وپرورش به بچه های نظام قدیم بی توجه #85درصدبچه ها با ابن قانون مخالفن
علی اصغر۴۴۹۰۲۲۱۸:۲۸:۴۵ ۱۳۹۷/۵/۱
عدم اطلاع رسانی به موقع برای نظام قدیم وعدم یکسان بودن سطح علمی امتحان نهایی وکنکور این دو رو با هم ادغام کردن چرا از کنکور94و93 که باعث بدبخت شدن طیف کثیری از دانش اموزان شد درس نمی گیرند ارزوها واهداف ما دانش اموزان را اتش نزنید کنکور تنها راه عادلانه برای تعین سطح علمی دانش اموزان است استدعا دارم مسئولین زی ربط نظرشان را به تاثیر مثبت تغیر دهند من خودم در امتحانات نهایی از صبح تا شب مجبور بودم کارکنم وتنها شب ها درس می خواندم با این حال معدل 17.80کسب کردم شکاف بین مرفحین ومحرومان را بیشتر نکنید با این کار شما فقط مافیا سود می برد و اتش ان ارزو های ما محرومان را می سوزاند التماستان می کنم تاثیر را مثبت کنید صدای مارابه گوش مسئولین برسانید
ناشناس۴۴۹۰۳۳۱۸:۳۴:۱۵ ۱۳۹۷/۵/۱
سلام قانون حذف کنکور برای سال 86 است که در سال 92 لغو شده است قانونی که الان داریم طرح سنجش و پذیرش دانشجو که میگه 85 درصد باید با سوابق تحصیلی پذیرش بشوند که پارسال 87.5درصد با سوابق تحصیلی پذیرش شده انددددددددد...این قانونی که ازش حرف میزنن مرجعیت قانونی ندارد....اصلا بر فرض که این قانونه و داره به سمت خوب میبره آموزش رو اینهمه تقلب سلیقه ای تصحیح شدن و لو رفتن سوالات رو چجور می خوان توجیه و رفع کنند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ممنون از پیگیریتون
مریم۴۴۹۰۴۳۱۸:۳۸:۲۵ ۱۳۹۷/۵/۱
سلام من از شما به عنوان عضوی از جامعه خبری خواهشمندم صدای ما باشید تا بتونیم مسئولینی که خودشون رو به خواب زدند بیدار کنیم من یک دانش آموز با معدل ۱۹ هستم که معلوم نیست با این قانون که تصویب شده چه آینده ای برای من و امثال من رقم بخوره اما هرچه که باشد من آینده روشنی در انتظار خودم و دیگر دانش آموزان نمیبینم چون این قانون نا عادلانس و آینده ما رو‌به تباهی میکشونه اولا امتحان هایی که این ها میخواهند برای تعیین سرنوشت ما تاثیر بدهند هر ساله تقلب های زیادی درش میشه حالا یا با خرید سوالات یا خرید مراقبا یا بردن گوشی به حوزه وامثال این ها دوما تمام کشور از شرایط یکسان آموزشی برخوردار نیستند سوما ما میدانیم کنکور بد است اما تاثیر معدل بدتر است چون آموزش پرورش هنوز زیر ساخت های لازم رو برای تاثیر معدل فراهم نکرده و ما حاضریک کنکور سرنوشتمون رو‌مشخص کنه ما نه از جناح خاصی هستیم نه مافیا ما فقط دانش آموزانی هستیم که حق رای داریم و حق داریم اعتراض کنیم به قانون ظالمانه ای که آینده مارو به تباهی میکشونه
مرجان۴۴۹۰۴۵۱۸:۳۹:۴۵ ۱۳۹۷/۵/۱
خواهشمندیم که جلوی این ظلم بزرگ را بگیرید. چرا که صدم به صدم بین نمرات تراکم وجود دارد و دانش آموزی حتی با نمره 19 آسیب می بیند . امتحانات نهایی امنیت پایینی دارند به طوری که سال های 96 و 97 شاهد تقلب های فراوان و حتی فروش سوالات در فضای مجازی بودیم . 85 درصد داوطلبان مخالف اعمال سوابق تحصیلی هستند.نمیدونم به چه زبونی به این اقای وزیر بگیم بابا ما85درصد هم ادمیم مابچه های نظام قدیم که حداقل پنجاه درصد کنکوریهای 98 رو تشکیل میدن هم حق انتخاب داریم بس نیس که یک طرفه برامون تصمیم گرفتیدوهیچی نگفتیم الان داریدعلاوه بربازی گرفتن اینده مون روح وروانمون هم به بازی گرفتید من خودم چندروزه دیگه امیدی به زندگی ندارم چه برسه انگیزه برای درس خوندن لطفا با تصمیماتون با این قانون مسخره تاثیرمعدل ماروبه سمت تباهی نکشین لطفا تجدید نظرکنین داریم دیوونه میشیم به خدا لغوش کنیییییید لطفاااااااا
رضا۴۴۹۰۴۶۱۸:۴۰:۲۳ ۱۳۹۷/۵/۱
تاثیر معدل قطعی یعنی ظلم اشکار
یک کنکوری۴۴۹۱۳۷۱۹:۲۲:۲۴ ۱۳۹۷/۵/۱
سلام من یک کنکوری هستم به دلیل مشکلات خانوادگی و مالی نتوانستم نمرات خوبی در امتحانات دیپلم کسب کنم و پس از یکسال دور بودن از درس امسال تصمیم به شرکت در کنکور ۹۸ گرفته ام ولی حالا متوجه شده ام آینده ی من به نمرات چند سال گذشته ام گره خورده است جناب وزیر ، مسئولین سازمان سنجش و ... من از شما تنها یک سوال دارم راه نجات من از وضعیت بد زندگی ام چیست ؟!!! آیا من جوان ، راه و امیدی جز کنکور و رفتن به دانشگاه داشته م ؟!
عاطفه دستورانی۴۴۹۱۴۰۱۹:۲۴:۲۹ ۱۳۹۷/۵/۱
سلام با قطعی شدن تاثیر معدل برای خیلی از داوطلبان مشکل ساز خواهد شد ممکنه دانش اموزی موقع امتحانات بنا به دلایلی بیماری یا ....امتحاناتش رو خراب کنه یا شخصی پس از چند سال بخواد دوباره کنکوربده در این صورت 30درصد کنکورش رو از دست داده در صورتی که ممکنه همین افراد جز رتبه های نسبتا خوب بتونن باشن بدون تاثیر معدل که این اتفاق قبلا هم سابقه داشته که اقای رحمانی رتبه یک کشوری بشه اونم با معدل پایین و با تاثیر قطعی معدل شما دارید فرصت جبران رو برای قشر کثیری از داوطلبان کنکور حذف می کنید و تا حالا که فقط تاثیر مثبت بوده تو خیلی از مدارس دیده شده که هدف دانش اموز صرفا گرفتن نمره بوده و عمقی و مفهومی خوندن رو کلا کنار گذاشته و متاسفانه رتبه ی خوبی رو در کنکور به دست نیاورده فقط رنج و استرس ناشی نکنه کم بگیرم رو همراه داشته از طرفی کسانی بدون که بدون دغدغه و نگرانی نمره و معدل با خیال راحت تلاش کردن و با معدلی کمتر رتبه ای عالی به دست اوردن
علی۴۴۹۱۵۷۱۹:۳۴:۵۶ ۱۳۹۷/۵/۱
سلام.لطفا نگذارید آرزو وهدف جوانان با تاثیر دادن سوابق تحصیلی به صورت قطعی پایمال شود
ناشناس۴۴۹۱۶۴۱۹:۳۹:۱۲ ۱۳۹۷/۵/۱
نه به تاثیر قطعی معدل
مسئول بلند نظر و عادل و باتدبیرم آرزوست۴۴۹۱۶۶۱۹:۴۰:۳۸ ۱۳۹۷/۵/۱
70 درصد اعضای کمیسیون آموزش مجلس که وزیر آموزش و پرورش هم بینشون هست با رای به تاثیر قطعی معدل نشان دادند که چرا کشور ما پیشرفتی نمیکنه، جمع میشن که ابرو رو درست کنن ولی میزنن چشم رو هم کور میکنند ، جالبه که از تجارب گذشته هم درس نمیگیرند سال 93 و 94 تاثیر معدل قطعی بود و بچه ها اعتراص
انتظار۴۴۹۱۷۳۱۹:۴۳:۲۷ ۱۳۹۷/۵/۱
#نه_به _تاثیر_قطعی_سوابق_تحصیلی
فاطمه۴۴۹۱۷۴۱۹:۴۴:۱۸ ۱۳۹۷/۵/۱
#نه_به_تاثیر_سوابق_تحصیلی آقای وزیر آموزش و پرورش باید به فکر دانش آموزان و به نفع آنها کار کند نه به نفع مافیای کنکور این مصوبه به نفع مافیای کنکور و بر ضد دانش آموزان است آقای بطحایی وزیر آموزش و پرورش در جایگاه مسئول باید به 85 درصد دانش آموز که مخالف تاثیر قطعی سوابق تحصلی هستند پاسخگو باشد
نگین۴۴۹۱۸۸۱۹:۵۱:۲۲ ۱۳۹۷/۵/۱
من نمیفهمم واقعا چرا هیچکس نیست به داد ما برسه,زندگیه مارو دارید بااین قانونای مسخره ب بازی میگیرید ,زندگیه م ااینده ی ما همش به این قانون بستگی داره,همه ی فرصت های مارو ازما میگیرن ,این همه فروش سوالات نهایی این همه تقلب چطوووووووور میخوان توجیح کنن ,اقای وزییییر چطور میخوای توجیح کنی
نا شناس11۴۴۹۲۲۲۲۰:۰۵:۴۸ ۱۳۹۷/۵/۱
در جامعه ای که یک حقوق دان مسعولیت افتصادی داشته باشد و یک وزیری ک می گوید شماها ک 12 سال نتوانسته اید درس بخوانید حق قبولی در رشته های خوب راندارید و چنین برداشتی دارد که 30 ساعت امتحانات ک به هزاران انتقاد بر ان وارد است از 3 ساعت کنکور ارجع تر بوده و ملاک خوبی خواهد بود و بخود اجازه میدهد ک چنین حرفی بزند و این همه نفرت را از خود نشان دهد انتظار ی نیست
سپیده۴۴۹۲۴۲۲۰:۲۴:۰۹ ۱۳۹۷/۵/۱
چرا چیزی رو ملاک قرار میدین برای تعیین سرنوشت ما که تقلب میشه و پارتی باری تو تصحیح اوراق.هیچ به عواقب این فکرکردین که این کار چ عواقبی داره.شما با این کار رسما میخواین اونایی که وضعیت مالی خوبی ندارن و میتونن با تحصیل خودشونو نجات بدن روبدبخت کنین و سرکوب.وهمچنین هزینه هنگفتی که مدارس غیردولتی صرفا برای امادگی امتحانات نهایی و نشریه ها از بابت این قانون درخواهند آورد.به فکر مانظام قدیم ها باشید
ناشناس۴۴۹۲۴۵۲۰:۲۷:۱۵ ۱۳۹۷/۵/۱
سلام لطفا در مورد قانون قطعی 30درصد پیگیر باشید چون ما دانش اموزان با این اضطرابی که این قانون برای ما ایجاد کرده نمیتوانیم در هنگام در تمرکز داشته باشیم و درس بخونیم لطفه صدای ما را به گوش مسولین برسونید
نرگسم۴۴۹۲۷۰۲۰:۴۳:۴۶ ۱۳۹۷/۵/۱
سلام.. با این کارفقد آرزو و رویای یه سری افراد اَمثال من,فقد آرزو و رویا میمونه..نمیدونم چرا باید مجازات گذشته ای بشیم ک حتی یه سری از افراد خیلی راحت به معدل های بالا دست یافتن..گناهِ اون نفری ک تست زنیش قویه چیه..اونی ک زیستِ نهایشو شده 14 ولی درصدهاش 70 به بالاس..گناش چیه خیلی خوبه اگه منطق رو هم بزاریم روی#میز
حسین حسینی۴۴۹۲۷۵۲۰:۴۸:۴۱ ۱۳۹۷/۵/۱
#وزیر_اموزش_پرورش_جوابگو_نیست #نه_به_مصاحبه_یک_طرفه #تاثیر_قطعی_معدل_را_لغو_کنید #85درصد_داوطلبان_مخالف_تاثیر_قطعی_هستند
آیلار۴۴۹۲۸۰۲۰:۵۴:۳۰ ۱۳۹۷/۵/۱
واقعا باید تاسف خورد که همچین کسایی قدرت رو دست گرفتند برای همینه وضع کشورمان روز به روز بدتر میشه، با این بی عدالتی و ظلم آشکار خیلی راحت دارن داوطلبارو بدبخت میکنن تا فقط مافیای کنکور سود کنند و هیچ جوابیم نمیدن در دل به ما میخندند، پول ترمیمم که به جیب خودشون میره. بی عدالتی از این واضع تر؟
فرشته۴۴۹۲۸۱۲۰:۵۵:۲۱ ۱۳۹۷/۵/۱
عرض سلام و خسته نباشین ما دانش اموزان امیدی جز کنکور نداریم تو این کشور اخه این چه قانونیه چرا امید تحصیل و بیشرفت از دانش اموزا رو کرفتین تو این مملکت که نه امنیت شغلی هست نه اصلا شغل برا کسی مثل من که نه خانوادم تواناییه مالی دارن نه بشتوانه مالی جز کنکور هیچ امیدی ندارم به خدا این قانون اکه قطعی بشه ظلمه ظلم به معنیه واقعی
ناشناس۴۴۹۲۸۴۲۰:۵۷:۲۱ ۱۳۹۷/۵/۱
************** نه به تاثیر مستقیم در کنکور98 ***********
دانش اموزي از منطقه ي 3۴۴۹۲۸۷۲۰:۵۹:۰۲ ۱۳۹۷/۵/۱
نگذاريد ارزوهايمان اتش بگيرد ما کنکوري هاي نظام قديم تنها يکسال فرصت داريم اين يکسال را از مانگيريد ارامش روحي نداريم.امتحانات نهايي ک بهتر است بگوييم تقلبات نهايي در فضاي سالم انجام نشد در اين سه سال 95و 96 و 97 سوالات ب فروش رفت بچه ها انواع تقلب هارا انجام دادند اگر ميخواهند سوابق قطعي باشد ابتدا فضايي را اماده کنيد ک سالم باشد همه ي برگه ها توسط يک نفر امضا شود ک تفاوت سلايق نباشد هر چند ک باز هم توسط يک نفر امضا شود عدالت نيز اجرا نشده.با تصويب اين لايحه بساط تقلب زياد ميشود ب دانش اموزان حق خوري اموزش داده ميشود.نخبه کشي ميشود.عدالت از بين ميرود ما اينده سازانيم مملکت نابودميشود.ايران ديگر ايران نيس ايراني ک پدران و پسران برايش جنگيده اند از ما اينده سازان حمايت کنيد چگونه مافيها دوروز بعد اعلام اين تصميم پکيج هاي خود را اماده براي توزيع کردن.اين جا تامل بايد کرد.لطفا ب ما نظام قديمي ها توجه داشته باشيد ما متولدين 78 و 79 بدترين سال ها ر دنيا امده ايم سالي ک براي 80 نظام تحصيلي عوض شد. اگر ميخواهيد قطعي کنيد بايد اول در سه سال امتحان نهايي انجام گيرد سوالات ب فروش نرفته باشد تقلب رخ نداده باشد.همه ي برگه ها توسط کامپيوتر بدون هيچ سليقه اي امضا شود.درک کنيد ما نظام قديمي هارا .براي مايي ک سوالات ب فروش رفت.از ما حمايت کنيد#ميزان راي ملت است#85درصددانش اموزان مخالف تاثير قطعي معدل هستند#نه ب تاثير قطعي معدل
ناشناس۴۴۹۳۰۵۲۱:۱۱:۰۱ ۱۳۹۷/۵/۱
برای حذف کنکور بالاخره باید از یک جایی شروع کرد. به نظر می‌رسد این سر و صداها احتمالا بیشتر زیر سر موسسات کنکور باشد تا مردم عادی.
سعید۴۴۹۳۰۷۲۱:۱۲:۲۱ ۱۳۹۷/۵/۱
سلام لطفا یکی یه کاری بکنه آخه تا کی باید دانش آموزان کنکوری زجربکشندغم کنکور کم بود حالابایدبااین قانون ناعادلانه هم دست و پنج نرمه کنیم لطفامسولین ازاجرای این قانون جلوگیری بکنند
نسترن۴۴۹۳۱۴۲۱:۱۷:۳۱ ۱۳۹۷/۵/۱
سلام بنده به امید دادن کنکور امسال تمام عزمم را جذب کرده بودم که با تمام وجود برای هدفم تلاش کنم اما با این شرایطی که پیش اومد کاملا فردی بی انگیزه که دیگره انگیزه ای ندارم برای خوندن انگار همه چیز تموم شده اگر این قانون لغو نشه حرف اخرم اینه که روزگارم بر خلاف ارزو هایم گذشت ......
Xahra۴۴۹۳۲۹۲۱:۲۶:۲۸ ۱۳۹۷/۵/۱
# چاله کنکور_رو تبدیل به_چاه_نکنید!
کنکوری۴۴۹۳۳۳۲۱:۲۸:۱۴ ۱۳۹۷/۵/۱
تصویب قطعی معدل یعنی نخبه کشی و امید دانش اموزان بسیاری رو از بین بردن اگ زمان اقای رستگار ر حمانی قطعی بودئ با معدل 12الان نابغه بود الان رتبه یک بود؟اقای وزیری ک نمیدونن کنکور چندساعته دلسوز مردمه؟وقتی ب 85درصد دانش اموزان توجهی ندارن کجا ب نفع مردمن؟زمانی ک من امتحان میدادم معلم میگفت پاشید ننوسید بستونه تجدیدتون میکنم ب زور معدلمون میشد 17الان سئوالات لومیره همه 20میشن این کجاش عدالته؟چرا وزیر مصاحبه میکنه از نظام قدیم چیزی نمیگه؟تا الان نتونسته مدیریت کنه امتحاناتو هی لومیرن میخواد با این ببینه کی استعداد داره کی نداره؟
ناشناس۴۴۹۳۶۰۲۱:۴۴:۴۹ ۱۳۹۷/۵/۱
ما می خوایم که این قانون به مراجع بالا تر ارجاع داده بشه تا حق ما ناحق نشه. #نه_به_تاثیر_قطعی_سوابق_تحصیلی
نغمه۴۴۹۴۳۹۲۲:۳۶:۴۳ ۱۳۹۷/۵/۱
وزیر محترم اموزش وپرورش چه‌ تضمینی به ما کنکوری های ۹۸«دوازدهمیا» می دهد که‌‌‌ امتحانات نهایی لو نرود؟؟ ایا تاثیر معدل باعث نمی شود که موجی از مافیای کنکور در امتحانات نهایی دی به دروغ یا راست برگ های امتحان را بفروشند و دانش اموزان برای قبولی درکنکور‌حاضرند برگ های امتحانی را بخرند؟؟!
غزل۴۴۹۴۴۰۲۲:۳۷:۱۴ ۱۳۹۷/۵/۱
ما جوانای ایران به آینده مون هم امید نداریم.. شماها هییچ دلخوشی ای برای ما باقی نذاشتین.. رحمتون بیاد
داوطلب کنکور ۹۸۴۴۹۵۴۴۲۳:۴۷:۳۷ ۱۳۹۷/۵/۱
با عرض سلام به مسعولان بسیار زحمت کش .. شما اگر می تونید تقلبی دانش اموزان و لو رفتن سوالات نهایی .پارتی بازی و.......کنترل کنید .. بسم الله . ولی ما با کارای شما اینده روشنی نداریم
زهرا۴۴۹۵۷۰۰۰:۰۰:۳۵ ۱۳۹۷/۵/۲
در بسیاری از شهرهای کوچک چواب سوالات پای تخته نوشته می شود تا راندمان اون مدرسه و شهر بالا برود.برای این مورد چه راهکاری است
ناشناس۴۴۹۵۸۶۰۰:۳۲:۲۵ ۱۳۹۷/۵/۲
جناب وزیر باید پاسخگو این همه اعتراضات باشن و به این بی عدالتی پایان بدن
ناشناس۴۴۹۶۱۰۰۱:۰۹:۳۵ ۱۳۹۷/۵/۲
دانشگاه قبول شدن که دیگه مثل آب خوردن شده، دارید حرص چی را میخورید ،کنکور فقط توی رشته تجربی معنا و مفهوم داره ،اونم تازه فقط چند تا رشته : پزشکی، دندانپزشکی، دارو سازی و دامپزشکی و چند تا دیگه اون دانش اموزی که توی امتحان نهایی مدرسه عاجز بوده چطور میخاد این رشته های تاپ را قبول بشه رشته های سطح پایین تجربی هم بازار کاری ندارن که بخوای تلاشی براش بکنی.دانش اموز معدل پایین توی امتحان نهایی ۱۲۰دقیقه برای درس ریاضی یا فیزیک زمان داشته نمره ضعیفی گرفته چطور میخاد سوال ریاضی یا فیزیک را که یک تا۱/۵ دقیقه بیشتر تایم نداره جواب بده، حالا توی امتحان نهایی تقلب بکنه، سوال لو بره خب کنکور را میخاد چکار کنه،؟؟ فوقش یه رشته معمولی قبول بشی که بعدش بیکار بمونی چه فایده؟؟ توی رشته ریاضی یا انسانی که کنکور مضحکه شما برو هر رشته ای دلت میخادبخوون ،پیام نور بخوون، دانشگاه معتبر بخوون۹۹درصد بیکاری ،یا بتونی با پارتی یا شانس جایی قراردادی بگیرنت یکی دو ملیون بهت بدن . بنابراین اولا کنکور در رشته تجربی معنای واقعی خودش را داره ، دوما کسی که رشته پزشکی میتونه قبول بشه شک نکنید توی امتحان نهایی که سوالاش بی نهایت ساده تر با مدت زمان پاسخگویی طولانیتر هست موفق عمل کرده و نگرانی از بابت تاثیر معدل نخواهد داشت(کاری به استثنا ئات نداریم که فلان جا دانش اموزی یک سال با معدل۱۲ اومده رتبه برتر شده چند تا از اینا میتونید مثال بیاورید، رتبه های زیر ۱۰۰۰ تجربی ممتازین مدرسه شون بودند)
خسته شدیم۴۴۹۶۳۰۰۱:۴۵:۰۶ ۱۳۹۷/۵/۲
یکی ب دادمون برسه یکی ب فریادمون برسه خوااهش میکنم تاثیر قطعی معدل رو لغو کنین .من نمیخوام کل عمرمو محکوم بشم ب زندگی ای ک دوسش ندارم اونم فقط چون معدل نهاییم 17 بود.تو رو خدا ب نظام قدیما هم توجه کنن مسئولا .اخه چرا وزیر ا.پ از هیچی خبر نداش توی گفتگوی ویژه خبری؟!
حسین کریمی۴۴۹۶۳۸۰۱:۵۵:۳۹ ۱۳۹۷/۵/۲
سلام از شما خواهشمندیم بخاطر عیوب بی شمار مصوبه تاثیر قطعی معدل در درجه اول این قانون را لغو کنید تا کمی خیال دانش آموزان راحت شود و سپس به دنبال ایجاد همان تاثیر مثبت باشید.همه می دانیم که کم نقص ترین شیوه همان تاثیر مثبت معدل است.هرچند ما دانش آموزان به طور کلی با تاثیر سوابق در کنکور مخالفیم.چون نحوه تصحیح اوراق امتحانات نهایی کاملا سلیقه ای است و نیروی انسانی در آن دخیل است.در حالی که کنکور توسط رایانه تصحیح می شود و حداقل خیالمان از نحوه تصحیح راحت است.حق این بچه های مظلوم خوردن ندارد.یا علی
سارا۴۴۹۹۰۸۰۹:۱۲:۰۹ ۱۳۹۷/۵/۲
از دیده بان شفافیت و عدالت آموزشی تقاضا داریم به نمایندگی از دانش آموزان با ارائه ی ادله کافی شکایتی را علیه این مصوبه در دیوان عدالت اداری طرح نمایند چون این مصوبه ضعف های فراوانی دارد و باعث تضییع حقوق اکثریت دانش آموزان می شود.
مهدی۴۴۹۹۳۹۰۹:۲۵:۳۱ ۱۳۹۷/۵/۲
خواهشا هر کاری میتونید برای ما بکنید. ما دیگه همه ی امیدمونو از دست دادیم. خواهشا پیگر تاثیر قطعی 30% در کنکور باشید. این مصوبه فاجعست.....
ناشناس۴۵۰۳۳۳۱۲:۲۶:۴۳ ۱۳۹۷/۵/۲
سلام الف، چرا پیام من را انتشار ندادید که علی رغم بقیه اظهار نظرات به نفع این اقدام مجلس یعنی تاثیر قطعی معدل نظر دادم
امیر۴۵۰۳۳۴۱۲:۲۶:۴۳ ۱۳۹۷/۵/۲
طرح تاثیر قطعی مانع درس خواندن ما برای کنکور شده لطفا این تاثیر لغو شود
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین