محبوب‌ترین تفریح مردم ایران چیست؟

گروه اجتماعی الف،   3970501103 ۱۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۶ تکراری یا غیرقابل انتشار

دبیر جشنواره‌های تخصصی فودکورت ایران گفت: به جرأت می‌توان گفت که خوردن غذا در رستوران ها و وقت گذراندن در کافی شاپ‌ها به یکی از محبوب ترین تفریحات امروزه مردم ایران تبدیل شده است.

به گزارش تسنیم، سهیل‌ پورگلنار - دبیر جشنواره های تخصصی فودکورت ایران در آستانه برپایی نخستین نمایشگاه هتل، رستوران، کافه و صنایع وابسته اظهارداشت: امروزه با توجه به تغییر فرهنگ عمومی مردم در شهرهای بزرگ و همزمان با ازدیاد تعداد مراکز تجاری در آنها و نیز افزایش میل و رغبت مردم به مراجعه خرید روزمره از این مراکز،  شاهد گسترش تعداد مجتمع های غذایی و رستورانی و فودکورت ها در سطح شهر مراکز تجاری هستیم.

وی افزود: انواع رستوران‌ها، کافی شاپ‌ها و سالن‌های غذاخوری و فودکورت‌ها در این مراکز تجاری ساخته می‌شوند تا مجالی را برای استراحت تفریح و غذا خوردن مشتریان فراهم کنند.

دبیر جشنواره‌های تخصصی فودکورت ایران ادامه داد:  به جرأت می‌توان گفت که خوردن غذا در رستوران ها و وقت گذراندن در کافی شاپ‌ها به یکی از محبوب ترین تفریحات امروزه مردم ایران تبدیل شده است، همچنین با توجه به علاقه فراوان ایرانیان به مسافرتهای داخلی، استقبال از اقامت در هتل‌های مختلف ایران رو به افزایش است، تا جایی که در ایام تعطیلات عمومی کمتر هتلی را در سراسر ایران می‌توان یافت که قادر به ارائه خدمات به غیر از این مشتریان متقاضی باشند.

پورگلنار عنوان کرد: همزمان با افزایش استقبال از تفریحات غذایی و هتلی در ایران شاهد رشد سطح سلیقه و بالا رفتن سطح توقع مشتریان از هتل‌ها رستوران ها و کافی شاپ‌ها هستیم. توسعه استفاده از فضای مجازی و سایر رسانه‌ها در این امر بی تاثیر نیست و باعث آشنایی بیشتر مردم با عادات‌های غذایی رایج در سایر کشورها شده و همین امر موجب رعایت بیشتر استانداردهای لازم از سوی هتل‌ها و رستوران‌دارها شده است.

وی بیان داشت: مکانیزه شدن هتل‌ها، رستوران‌ها و کافی شاپ‌ها، به روز شدن تجهیزات و صنایع آشپزخانه و کیترینگ، رشد سواد و تخصص منابع انسانی شاغل در این حوزه و همچنین تلاش برای کاهش قیمت‌های تمام شده در جهت کاهش قیمت خدمات و سرویس‌های ارائه شده به مشتریان همه آرمان‌هایی هستند که در صورت به وقوع پیوستن رشد سطح کیفی صنعت غذا و رستوران داری را در ایران به دنبال خواهند داشت.

دبیر جشنواره‌های تخصصی فودکورت ایران عنوان کرد: یکی از روش‌هایی که می‌تواند رسیدن به اهداف فوق را تسریع ببخشد برگزاری جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های تخصصی و عمومی فراوان و با دیدگاه‌های متفاوت در این حوزه از متخصصین حوزه هتل‌داری رستوران و غذا با یکدیگر است تا بیشتر تبادل نظر کنند و نتایج آن را با زبانی ساده‌تر در اختیار عموم مردم قرار دهند تا استاندار شدن این حوزه زودتر اتفاق افتاد همچنین مردم و مشتریان علاقمند بیشتر در جریان تازه‌های این حوزه قرار بگیرند و در نهایت صنفی پویا و با گردش مالی بیشتری را رقم خواهد زد.

پورگلنار گفت: بنابراین با توجه به این مسئله سرمایه‌گذاران بخش گردشگری، رستوران و کافی‌شاپ بیشتر دلگرم خواهند شد و همزمان با بالا رفتن سطح انتظارات مردم از غذایی که می‌خورند، ارائه دهندگان غذا و خدمات هم به رعایت موازین بهداشتی استاندارد، بیشتر رغبت نشان خواهند داد و در ارائه خدمات غذایی بهتر با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

وی اظهارداشت:  از طرفی امیدواریم تا احساس مسئولیت بیشتری بر اتحادیه‌های صنفی مرتبط با صنعت گردشگری، غذا و رستوران و کافی شاپ به وجود آید و نقش حمایتی از این عزیزان از احساس نظارتی‌شان پیشی بگیرد تا به جای همواره "ناظر بودن" بر اوضاع، "حامی بودن" را نیز به وظایف روزمره خود اضافه کنند.

دبیر جشنواره های تخصصی فودکورت ایران خاطرنشان کرد:  در آستانه برپایی اولین نمایشگاه هتل، رستوران کافه و صنایع وابسته که در 16 مرداد ماه امسال به مدت چهار روز در سالنهای نمایشگاه برج میلاد تهران برگزار می‌شود امیدواریم تا علاوه بر بازدید عموم مردم از نمایشگاه، این رخداد شاهد حضور متخصصین حوزه گردشگری، غذا، رستوران و کافه‌ها در ایام برپایی نمایشگاه باشد و در کنار آن استقبال جدی اعضای اتحادیه های صنفی مرتبط با این حوزه را نیز در پی داشته باشد. 

پورگلنار ابراز امیدواری کرد؛ تا با برپایی هرچه باشکوه‌تر این نمایشگاه و سایر جشنواره‌های مشابه در سراسر ایران به زودی شاهد ارتقاء محسوس و کیفی استانداردهای موجود در حوزه هتل‌داری رستوران و کافی شاپ‌های سراسر کشور باشیم.

دیدگاه کاربران

ناشناس۴۴۷۵۰۰۱۲:۵۵:۱۷ ۱۳۹۷/۵/۱
شکستن تخمه خوردن چایی تفریح من هست و اینترنت گردی
ميلاد حمیدی۴۴۸۱۹۳۱۵:۰۸:۰۱ ۱۳۹۷/۵/۱
تخریب شمال کشور و هجوم به منابع طبیعی بالاترین تفریح ایرانی هاست
amin۴۴۷۵۴۵۱۳:۱۳:۱۰ ۱۳۹۷/۵/۱
تفریح را در ایران تعرف کنید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ محبوبترین تفریح فعلی : فرار از هوا بد شهری به دامان دارو درخت در جنکل و پارک و.... انهم با قلیان !!! دواره همان دود و دم قلیان چاقیدن بهترین تفریح فعلی
ناشناس۴۴۷۷۳۶۱۴:۰۸:۰۸ ۱۳۹۷/۵/۱
بجای رفتن به طبیعت!!!!!
ناشناس۴۴۷۷۵۷۱۴:۱۲:۴۷ ۱۳۹۷/۵/۱
من فقط می رم سر کار و برمی گردم ولی حقوق نمی گیرم و همش افسرده هستم شرکت خصوصی که در اون کار می کنم داره ورشکست می شه شبها هم ماهواره و فضای مجازی و نت گردی
ناشناس۴۴۷۷۶۷۱۴:۱۵:۲۴ ۱۳۹۷/۵/۱
یه خانواده سه تا چهار نفره که بخواد بره رستوران یا فست فود بخوره اقلا باید 120 تومن هزینه کنه از کجا بیاریم ؟ اونجور تفریحات مال دختر پسرای مجرده که دستشون توی جیب باباست البته اگه بابا بیکار و بی پول نباشه
ناشناس۴۴۷۷۷۲۱۴:۱۶:۴۸ ۱۳۹۷/۵/۱
به به ! مقایسه بفرمایید با کشورهای دیگه بیخود نیست جزو غمگین ترین کشورهای دنیا هستیم
ناشناس۴۴۷۸۴۳۱۴:۳۳:۱۰ ۱۳۹۷/۵/۱
ما توی خونمون هم غذای درست و حسابی گیرمون نمیاد بخوریم،چه رسد به رستوران و کافی شاپ.
ناشناس۴۴۷۹۵۶۱۴:۴۸:۳۱ ۱۳۹۷/۵/۱
هیچ وقت نتونستم درک کنم غذا خوردن تو رستوران چه لذتی داره؟! واقعا املت تو خونه خیلی بیشتر بهم میچسبه. تماشای طبیعت، از گلدون گوشه خونه گرفته تا حشرات و ... یکی از محبوب ترین تفریحاتمه.
ناشناس۴۴۸۶۷۷۱۶:۲۲:۳۰ ۱۳۹۷/۵/۱
رفتن به پارک و طبیعت و جوج زدن به بدن و قلیان کشیدن به بهای نابودی محیط زیست و ایجاد زمین سوخته .
ناشناس۴۴۸۸۴۳۱۷:۱۲:۲۷ ۱۳۹۷/۵/۱
در فوت کورت فقط غذا می خورند تفریح تقریبا نداریم ما
امیر۴۴۸۹۲۸۱۷:۴۳:۴۵ ۱۳۹۷/۵/۱
محبوب ترین بین چه تفریحاتی؟ اصولا خانواده ایرانی چه تفریحی میتونه داشته باشه؟
ناشناس۴۴۹۳۶۸۲۱:۴۸:۳۶ ۱۳۹۷/۵/۱
نگاه کردن به نوسان لحظه ای دلار و سکه
ناشناس۴۴۹۴۵۷۲۲:۴۹:۲۸ ۱۳۹۷/۵/۱
مردن
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. بازی با کلمات

    2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

    3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

    4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

    5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

    6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

    7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

    8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

    9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

    10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

    11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

    12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

    13. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

    14. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

    15. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

    16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

    17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

    18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

    19. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

    20. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

    21. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

    22. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

    23. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

    24. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

    25. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

    آخرین عناوین