نهاوندیان: اینکه دهن به دهن بدون مبنا نرخ ارز را بالا ببریم، درست نیست

گروه اقتصادی الف،   3970501028 ۱۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۷ تکراری یا غیرقابل انتشار

معاون اقتصادی رئیس جمهور گفت: اینکه دهن به دهن بدون مبنا نرخ ارز را بالاببریم، درست نیست، یادمان باشد انتظارات تورمی اگر گسترش یابد موجب تورم می‌شود.

نهاوندیان: اینکه دهن به دهن بدون مبنا نرخ ارز را بالا ببریم، درست نیست

دکتر نهاوندیان در جلسه با نخبگان استان اظهار کرد: مفهوم محوری اقتصاد مقاومتی رشد درونزا و برونگراست و این مفهوم خیلی اساسی است و محدود به اقتصاد کشور نیست و بلکه یک نگرش درونی است که مانع برون گرایی نمی‌شود.

وی ادامه داد: بعد از اینکه مفاهیم اقتصاد مقاومتی در جامعه جا افتاد ما آن را به‌صورت کشوری می‌بینیم در حالی‌که در استان‌ها نیز عملیاتی است.

نهاوندیان اضافه کرد: زمانی‌که این تصمیم گرفته شود که به اندازه کافی سرمایه داریم باید دنبال برنامه عملیاتی برای آنها بود.

معاون اقتصادی رئیس جمهور با اشاره به مشکل مهاجرت نخبگان لرستانی تصریح کرد: راه حل استفاده از ظرفیت نخبگان را باید خود آنها بدهند، ارتباطات نخبگانی و تشکل‌های اندیشگی در استان باید شکل گیرد.

وی خاطرنشان کرد: راه‌حل حل مشکلات لرستان را باید اندیشمندان و نخبگان لرستان بدهند.

نهاوندیان عنوان کرد: نگاه برای توسعه استان باید مولد شود و از فرصت‌های بیرون استفاده کرد.

معاون رئیس جمهور گفت: فضای تصمیم‌گیری در کشور حمایت‌گر توسعه ظرفیت‌های درونی است.

وی اظهار کرد: هر چه جلوتر رویم که بازار جامعی داشته باشیم و امکانات صادراتی ما فراهم شود، تبعا نرخ متعادل‌تری شکل خواهد گرفت.

نهاوندیان گفت: اگر تصمیم گرفتیم رشد پایدار داشته باشیم باید به ابتکار و سرمایه مردم بها دهیم و تنها به مداخلات دولت تکیه نکنیم.

معاون اقتصادی رئیس جمهور افزود: در فرهنگ عمومی ما جا بیفتد که اگر التهابی در جامعه ایجاد شود، زبانه آن التهاب دامن همان فرد را نیز می‌گیرد.

وی ادامه داد: اینکه دهن به دهن بدون مبنا نرخ ارز را بالاببریم، درست نیست، یادمان باشد انتظارات تورمی اگر گسترش یابد موجب تورم می‌شود.

نهاوندیان یادآور شد: احساس مسئولیت جمعی مهم‌ترین ابزاری است که برای مقابله با آسیب‌های حوزه‌های مختلف داریم.

وی افزود: اگر مسأله کشور را مسأله خود دانستیم، مشکلات با صبر و فداکاری حل می‌شوند، استقلال کشور در اقتصاد ما حراست می‌شود و تنها در مرزها نیست.

معاون اقتصادی رئیس جمهور خاطرنشان کرد: اگر بیداری برای نخبگان ما حاصل و اختلافات کنار گذاشته شود و پیام داخلی، پیام انسجام باشد، توطئه‌ها نمی‌توانند در کشور مشکل ایجاد کنند.

وی گفت: در برنامه دولت برای سال ۹۷، اولویت یک بحث اشتغال و گسترش ظرفیت‌های اشتغالزا بود.

‌در سیاست‌های ارزی حمایت و تشویق صادرکنندگان مورد توجه است

معاون اقتصادی رئیس‌جمهور گفت: من با پیام حمایت جدی دولت از طرح‌های کارآفرینی به لرستان آمده‌ام.

محمد نهاوندیان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز طرحی در در حوزه ارتقاء سطح و جایگاه کشاورزی لرستان در شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی این استان مطرح شد که در این خصوص طرح جامعی عرضه شد و استاندار لرستان تقبل کردند که پرچمداری این طرح را برعهده بگیرند. 

وی با اشاره به حوزه گردشگری اضافه کرد: در منابع صندوق توسعه ملی، پروژه‌های گردشگری اولویت دارند. لرستان هم ظرفیت خوبی در این حوزه دارد.

نهاوندیان افزود: اگر بخواهیم در مقابله با آسیب‌های اجتماعی و شکوفا کردن استعدادهای استان از نیروهایی استفاده کنیم باید از نخبگان استان بهره بگیریم که بیشترین آشنایی و دلبستگی را به رشد استان دارند، در این رابطه تشکل‌های استان باید مورد حمایت قرار ‌گیرند.

معاون اقتصادی رئیس جمهور درباره تغییر در تیم اقتصادی دولت گفت: زمانی که رئیس جمهور در این رابطه تصمیم بگیرد، اقدام خواهد شد.

وی همچنین در رابطه با سیاست‌های ارزی دولت تصریح کرد: در رابطه با سیاست ارزی که گرفته شد از همان آغاز دو نکته مورد تاکید بود، ‌یکی تامین ارز کافی و لازم برای نیازهای زندگی مردم، کالاهای اساسی و ارز تهیه مواد اولیه کارخانجات از محل درآمد نفتی و ارز حاصله از صادرات پتروشیمی و فولاد و از سوی دیگر ‌تشویق صادرات غیرنفتی که از تنوع زیادی برخوردار است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: در سیاست‌های ارزی حمایت و تشویق صادرکنندگان مورد توجه بوده است.

دیدگاه کاربران

ناشناس۴۴۶۸۲۱۰۸:۱۸:۰۷ ۱۳۹۷/۵/۱
شما هم به جای اینکه دهن به دهن بگین همه چیز درست میشه خوب نیست اقدام عملی انجام بدین
ناشناس۴۴۶۸۶۰۰۸:۵۲:۵۳ ۱۳۹۷/۵/۱
دولتی ها بیشترین نقش را در بالا بردن انتظارات تورمی دارند با به کاربردن واژه هایی همچون «تعدیل» و «ثبات». در حالی که قیمت ها به اوج خودش رسیده استفاده از چنین واژه هایی به معنای مهر تایید زدن بر قیمتهای جاریه.
ناشناس۴۴۶۹۵۳۰۹:۴۴:۴۳ ۱۳۹۷/۵/۱
اقای نهاوندی وقتی تو وامثال تو تشنه قدرت هستید وکنار نمی روید دلار 20هزارتومنی هم تعجب نداره
تقوی۴۴۶۹۶۱۰۹:۴۹:۴۷ ۱۳۹۷/۵/۱
آقای نهاوندیان از آدم با سوادی مثل شما که با اصول اقتصاد آشنا هستید انتظار این حرف را ندارم.عرضه و تقاضا در درازمدت قیمتها را تعیین می کند چرا از تجربیات گذشته خودمان و سایر کشورها استفاده نمی کنید .چرا ریشه های گرانی ارز را حل نمی کنید .چرا مملکت را بسوی پیشرفت پیش نمی برید .به همه مسئولین عرض می کنم دیگر دست از این مسیر غلط 40 ساله بردارید .این را که می روید عاقبتش ایران آباد نیست .عاقبتش تبدیل شدن به یک کشور ضعیف است که مردمانش طعم آسایش را نمی چشند.تا کی اصرار بر اصول غلط.لطفا به نظرات عموم توجه کنید.به سمت مردم برگردید.
ناشناس۴۴۶۹۷۱۰۹:۵۷:۱۲ ۱۳۹۷/۵/۱
دهن به دهن قیمت دلار بالا نرفت بلکه این امر مثل همیشه تماما مهندسی شده بود و توسط مقامات صورت گرفته همین الان هم می شود قیمت دلار را به قبل برگردانند و در واقع کلی نقدینگی هم این وسط از حوزه اقتصادی بدین وسیله خارج کرد اما چون خود مقامات دلال هستند و تند تند قیمت ارز و طلا را بالا می برند در همین هفت سال اخیر قیمت ارز را حدود ده برابر کردند! سودهایی کلان به جیب اطرافیان و خود واریز کردند
محمد مهدی۴۴۶۹۸۹۱۰:۰۲:۰۹ ۱۳۹۷/۵/۱
انگشت گذاشتن روی دستگاه چاپ پول چی ؟ اون درسته ؟
محمود سعادتی۴۴۶۹۹۲۱۰:۰۳:۴۴ ۱۳۹۷/۵/۱
بسمه تعالی سه کلید در مدیریت بازار ارز وسکه کلید اول: در مرحله نخست انحصار گر بزرگ بازار ارز ( یعنی بانک مرکزی) به جای اصرار بر شیوه های سنتی توزیع ارز، بورس سکه و ارز نقدی را راه اندازی کند ( قمارخانه یا بورس سکه آتی، سم مهلک اقتصاد های تورمی با بسترهای روانی است لذا سریعا این بازار را جمع کند) با حذف تمامی عرضه های رانتی ارز با قیمت‌های پایین، ( شامل ارز رانتی مسافری- ارز تجاری وارداتی – ارز دانشجویی- ارز زیارتی البته پس از تامین ارز مایحتاج و ارزاق عمومی) .... نسبت به هدایت و عرضه باقی مانده ارزها (اعم از ارز نقدی اسکناس و حوالجات با منشاء ارزهای نفتی و غیر نفتی به بازار بورس ارز اقدام نماید.... متقاضیان یا خریداران ارز، پس از تسجیل تقاضا و تعیین سقف خرید، میزان ارز مورد نیاز خود را به کارگزاری بورس ارایه نمایند....کف قیمت فروش از طرف فروشندگان ارز به کارگزاران مربوطه اعلام می گردد (صرافی ها می توانند کارگزار باشند)....سقف قیمت خرید نیز از طرف خریدار به کارگزار اعلام می گردد .....به این ترتیب بر اساس عرضه و تقاضا قیمت واقعی ارز در اتاق معاملات کشف می شود ..... از گزارش میزان ارز و قیمت های معامله شده روزانه، نرخ ارشادی بازار ارز برای معاملات فردا اعلام می گردد ......با مدیریت طرف های عرضه و تقاضا در بازار بورس و از طریق بازار سازی بانک مرکزی، قیمت ارز نیز تحت مدیریت شناور قرار می گیرد و به خصوص با مدیریت طرف تقاضا و تزریق به موقع ارز در بورس قیمت ها در بازار بورس ارز به ثبات میرسد ...... کلید دوم: با توجه به نگرانی مردم از کاهش ارزش پس اندازهایشان، بانک ملی به جای فروش یا پیش فروش سکه طلا، حساب ویژه مبتنی بر قیمت بازار سکه و بدون سود بانکی و با سر رسید یک ساله و یا دو ساله برای مشتریان افتتاح نماید ..... و بانک متعهد گردد در تاریخ سر رسید، سپرده مشتری را بر اساس معادل ریالی قیمت روز سکه، اعاده نماید. هزینه این اقدام شاید برای بانک ملی زیاد باشد .....لیکن از فروش سکه طلا که قابلیت قاچاق و خروج از کشور را دارد بهتر خواهد بود.....قطعا تا یک سال آتی هم انشاا... التهابات روانی بازار فرو کش می کند..... کلید سوم : استفاده از ابزار نرخ بهره – استفاده از مالیات بر درآمدهای اتفاقی و سفته بازی –استفاده از ابزار تعرفه در کنترل تقاضای واردات کالا به جای افزایش نرخ ارز است. محمود سعادتی –کارشناس مدیریت بازرگانی
ناشناس۴۴۷۰۱۰۱۰:۱۱:۴۶ ۱۳۹۷/۵/۱
استاد !!! خود وزرای محترم اعتقاد به نرخ دلار آزاد 9000 تومانی دارند!!!! وزیر محترم کشاورزی نرخ مرغ را با این نرخ می سنجد !!! بعضی از مسولین زمزمه افزایش نرخ بنزین را باتوجه به گرانی دلار می دهند !!! بانک مرکزی با عدم اراهی سکه به بازار سبب افزایش قمت سکه شده که معادل آن دلار 9000 تومان است!!! دلار برای واردات دارو بیماران نیست !!!! دولت عنوان می کند که ارز 4350 کگه نسبت به سال پیش 35 درصد افزایش داشته نباید به مسافرین داده شود و رانت است و فساد !!!! و مسافر باید دلار 9000 تومانی دریافت کند تامین اجتماعی گوشی اپل واردات و به قیمت ارز آزاد می فروشد !!!!!!!!!! قیمت روغن و گوشت و مرغ و ..... افزایش یافته به خاطر دلار میوه نایاب و نا پدید است به خاطر دلار !!!!!!!!!! پس می بینید که فقط یک دهان به دهان نیست و خود دولت به نرخ بالای ارز اعتقاد راسخ دارد
ناشناس۴۴۷۱۲۰۱۰:۵۳:۰۸ ۱۳۹۷/۵/۱
شوخیش گرفته بازار عرضه و تقاضا است اصلا متوجه هستش چی میگه شما دلار بریز به بازار دلار بشه 500 تومن این حرف های تکراری صد من یک غاز راه حل نیست و درس اخلاقی هم بخودتون بدهید
ناشناس۴۴۷۱۲۱۱۰:۵۳:۱۲ ۱۳۹۷/۵/۱
بیچاره مردمی که این اقتصاددان دولتش باشد.
ناشناس۴۴۷۲۶۴۱۱:۴۲:۲۸ ۱۳۹۷/۵/۱
دهن به دهن ؟؟؟ حالت خوبه ؟ فقط دلاره ؟ نمیگی آهن یه سال از دوبرابر بیشتر شده ؟ این دهن به دهنه ؟ همه چیزشم تقریبا تولید داخله . قیمت گذاری هم میکنی . شمش اهواز میدی بهشون 4200 باز با پررویی این چند روزی 400 تومن بردن بالا یه میلگرد رو . خدایی میخواین کاری کنین یا به ریشمون میخندین ؟
ناشناس۴۴۷۳۸۹۱۲:۲۳:۰۸ ۱۳۹۷/۵/۱
شما که ریش و قیچی دستته . شما دهن به دهند قیمت رو بالا نبر . قیمت رو حساب شده بالا ببر.
ناشناس۴۴۷۳۹۱۱۲:۲۳:۵۵ ۱۳۹۷/۵/۱
من یک زندگی‌ آرام و کشوری که مردمش رفاه و آرامش داشته باشند میخواهم. اینها فقط با خود داری از شعار و واقع بینی‌ و مذاکره به دست می‌‌آید.
ناشناس۴۴۷۴۷۱۱۲:۴۵:۵۸ ۱۳۹۷/۵/۱
دهن به دهن بدون مبنا نرخ ارز را بالا بردید اما یارانه ها همان است که بود ! اگر راست می گویید یارانه ها رو با دلار جدید محاسبه کنید !
ناشناس۴۴۷۶۷۶۱۳:۵۶:۳۷ ۱۳۹۷/۵/۱
کلا اقتصاد یعنی تخصیص امکانات محدود به تقاضای نامحدود ولی در ایران اقتصاد عبارت است از تامین نیازهای نا محدود عده ای خودی از کیسه عموم مردم
ناشناس۴۴۷۸۴۵۱۴:۳۳:۱۶ ۱۳۹۷/۵/۱
بفرمائید پس چطوری قیمت دلار را ببریم بالا؟پچ پچ و درگوشی چطوره؟نظرتون‌در مورد روش یه مرغ دارم روزی ۱۰۰۰۰تا تخم می زاره چیه؟
ناشناس۴۴۸۶۵۴۱۶:۱۳:۲۷ ۱۳۹۷/۵/۱
دهن به دهن می گفتید کسی نمی تونه برجام را پاره کنه ولی آمریکا دبه کرد دهن به دهن می گفتید نقدینگی را کنترل کردیم ولی از 400 هزار میلیارد تومن رسیده به 1600 هزار میلیارد تومن دهن به دهن گفتید که تحریم ها برنمی گرده اما برگشت دهن به دهن گفتید که نرخ تورم یک رقمی و رشد اقتصادی دو رقمی اما کارخانه ها تعطیل شدند دهن به دهن گفتید که مسکن مهر مزخرفه ولی خودتون چیزی نساختید ....
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  3. برخورد محترمانه پلیس با یک خانم برای اعمال قانون و توقیف خودرو

  4. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  5. وحدت ملی با وعده صادق

  6. کمی دیر نیست؟

  7. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  8. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  9. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  12. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  13. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  14. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  15. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  16. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  17. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  18. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  19. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  20. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  21. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  22. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  23. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  24. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  25. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

آخرین عناوین