عارف: همه ما باید پلی برای جوان شدن مدیریت اجرایی خسته کشور باشیم/ کشورداری سلیقه‌ای مانع پیشرفت شده است

گروه سیاسی الف،   3970431076 ۱۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی، گفت: نظام مدیریتی کشور پیر و فرتوت شده است، همه ما باید با افتخار پلی باشیم برای مدیریت جوانان و برای جوان شدن نظام خسته مدیریت اجرایی کشور.

عارف: همه ما باید پلی برای جوان شدن مدیریت اجرایی خسته کشور باشیم/ کشورداری سلیقه‌ای مانع پیشرفت شده است

محمدرضا عارف در نطق میان دستور خود در نشست علنی امروز مجلس (یکشنبه 30 تیر 97) گفت: ملت ایران می‌دانم که به وضعیت موجود نقد جدی دارید من نیز همانند شما وضعیت موجود کشور را شایسته ایران و ایرانی نمی‌دانم اما همچنان امیدوارم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:طبق اصل سوم قانون اساسی دولت موظف است تمام امکانات خود را به کار گیرد تا رفع تبعیض‌های ناروا و ایجاد امکانات عادلانه برای همه، اقتصاد عادلانه جهت ایجاد رفاه، رفع فقر و برطرف ساختن هر نوع محرومیت در زمینه‌های تغذیه، مسکن، کار و بهداشت و تأمین حقوق همه‌جانبه افراد و ایجاد امنیت غذایی عادلانه برای همه و تساوی حقوق در برابر قانون فراهم شود.

وی افزود: در شرایط کنونی باید تقویت و توسعه گفت‌وگوی ملی در دستور کار قرار گیرد، این روزها استکبار جهانی علیه ما بسیج شده و پروژه انزوای اقتصادی ایران را دنبال می‌کند. بیش از هر زمان دیگری لازم استخودتحریمی و خودزنی‌های داخلی را کنار بگذاریم.کشورداری سلیقه‌ای مانع پیشرفت شده است تنگ‌نظری‌های حزبی، جریانی، قومی و قبیله‌ای دلها را از هم دور کرده است، کدورت‌ها را کنار بگذاریم و آغوش خود را باز کنیم. 

عارف خاطرنشان کرد: همه باید دست به دست هم دهیم، محصورین دلسوز انقلاب را دوباره به آغوش جامعه بازگردانیم، گفت‌وگو و تعامل را جایگزین دعواها، سروصداها و تنش‌های بی‌حاصل کنیم. تفاوت و اختلاف سلیقه را بپذیریم و آن را در جهت رشد و پیشرفت کشور به کار گیریم هر چند که با هم متفاوت باشیم. همین که فصل مشترک همه ما پیشرفت و اقتدار و سربلندی ایرانی اسلامی است کافی است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: موضوع دیگر بازگشت ایرانیان به آغوش وطن است، ایرانیان خارج از کشور سرمایه‌های ارزشمند کشور هستند، هنرمندان، نخبگان، سرمایه‌داران و دانشمندان ایرانی هر جا باشند پاره تن ما هستند. درهای کشور را برای بازگشت آنان بگشاییم، چه بسیار دانشمندان و هنرمندان و کارآفرینانی را که در غربت از دست می‌دهیم و پس از مرگشان در رسانه‌ها از آنان تجلیل می‌کنیم. این درد مزمن جامعه را بدون جست‌وجو در احوال یکدیگر با ترویج تحمل تفاوت‌ها و تأکید بر نقاط مشترک درمان کنیم و نقطه عطف و تحولی را در تاریخ کشورمان رقم بزنیم.

وی ادامه داد: بگذاریم تمام دوستداران عزت و سربلندی ایران برای پیشرفت و اعتلای ایران اسلامی تلاش کنند. 

عارف خاطرنشان کرد: چرخش چرخ زندگی مردم و کسب و کارها از دیگر موضوعات مهم امروز است که باید مورد توجه قرار گیرد، اینکه هر خانواده ایرانی بخواهد سرپناهی مطمئن و شغلی آبرومند داشته باشد خواسته به حقی است، باید بکوشیم تا با اجرای بسته‌های حمایتی هدفمند زندگی مناسبی را برای همه فراهم کنیم و این ممکن نخواهد بود مگر اینکه منابع محدود را به سمت خانواده‌های آسیب‌پذیر سوق دهیم، باید تمام برنامه‌های حمایتی خود را تجمیع، هدفمند و مشروط کنیم. 

نماینده مردم تهران اظهار داشت: وظیفه همه ما است که از یک سو فرایندهای تأسیس و اداره کسب و کار و تعامل با نهادهای قضایی تسهیل و از سوی دیگر امنیت سرمایه‌گذاران را تضمین کنیم. 

وی افزود: اعتماد به مردم و ارتقای نشاط اجتماعی از جمله موضوعات دیگری است که باید مدنظر قرار گیرد، نتایج پژوهش‌های اجتماعی نشان می‌دهد که سطح نشاط اجتماعی در ایران به شدت سقوط کرده است. آیا این نتیجه برخوردها و تصمیمات غلط اجتماعی نیست؟ نشاط و شادی اجتماعی بزرگترین سرمایه یک کشور و ملت و حق طبیعی مردم است.

عارف خاطرنشان کرد: مطالبه تماشای خانوادگی مسابقات ورزشی را به بحران لاینحل تبدیل نکنیم. به مردمان بافرهنگ خود اعتماد کنیم وقت آن است که مجلس در این زمینه به وظیفه خود عمل کند. هر گونه برخورد و تصمیم حاکمیت با ملاحظه تأثیر آن بر نشاط اجتماعی باشد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: موضوع دیگر حل بحران محیط زیست و آب است، امروز با بحران‌های متعدد آبی و زیستی اعم از گردوغبار، تنش‌های آبی، آلودگی‌های متعدد آب، خاک و هوا مواجهیم که برای حل آن باید تمام ظرفیت‌های آبی کشور و منطقه در تأمین نیازهای آبی و توجه به اصل دیپلماسی سازنده با کشورهای همسایه در حل مشکلات آبی و زیست محیطی، توجه به امنیت کاری و حرفه‌ای برای همه کارشناسان و دلسوزان این بخش‌ها و پرهیز از اتهامات امنیتی و اطلاعاتی بی‌مورد به خبرگان و دانشمندان جوان این سرزمین، توجه جدی و سریع، کارشناسی و ریشه‌ای به خواسته‌ها و اعتراضات آبی و زیست محیطی کشور مدنظر قرار گیرد. 

وی افزود: جوان‌سازی نظام مدیریت کشور از دیگر مسائلی است که باید توجه لازم به آن صورت گیرد، بهترین سرمایه توسعه جوانان عالم و بهترین سیاست سپردن امور به جوانان متخصص و باانگیزه است. نظام مدیریتی کشور پیر و فرتوت شده است، همه ما باید با افتخار پلی باشیم برای مدیریت جوانان و برای جوان شدن نظام خسته مدیریت اجرایی کشور. 

به گزارش فارس، عارف در پایان خاطرنشان کرد: نظام ما دوران مهمی را پیش‌رو دارد و باید اقدامات مهمی را در دولت و قوه قضاییه پیش ببرد، برای اینکه بتوانیم قادر به چنین اقداماتی باشیم باید نظام اداری کشور نیز روزآمد و اصلاح شود. سازوکارهای شفافیت، پاسخگویی و برنامه‌مندی باعث می‌شوند که سه مسأله فساد، ناکارآمدی و عدم انسجام حل و فصل شود.

دیدگاه کاربران

ناشناس۴۴۵۳۲۰۱۲:۲۲:۵۸ ۱۳۹۷/۴/۳۱
خدا پدرتو بيامرزه بيا وزارت نيرو ببين طرف با 67 سال سن و بالاي40 سال سابقه کارو اشتغال تمام فرزندان .و فاميل و خويشاوندان . هاي شهرشان .با وجود اينکه بازنشسته شده باز از دولت مجوز گرفته در پست مشاور عالي داره حکومت ميکنه واقعا اينا الگوي جوانان هستند که وااسفا به حال اين ملت
سعید۴۴۵۷۰۳۱۵:۰۰:۰۹ ۱۳۹۷/۴/۳۱
عزیزم شما درست منظور آقای عارف رو نگرفتی. به نظر من منظورش اینه که ما دیگه باید بازنشست بشیم و کار رو بسپریم به ژنهای خوبمون. مطمئن باش جونگرایی هم بشه به ما چیزی نمیرسه
محمد۴۴۵۳۲۶۱۲:۲۶:۱۴ ۱۳۹۷/۴/۳۱
ایشان خوبست از کلی گوی اجتناب کند وحداقل به طرح ممنوعیت بکار گیری باز نشستگان رای مثبت دهند
ناشناس۴۴۵۳۳۶۱۲:۲۹:۲۷ ۱۳۹۷/۴/۳۱
پسرهاتونو جای خودتون بیارید جوون میشه مدیریت کشور!
رضا۴۴۵۳۳۹۱۲:۳۰:۰۵ ۱۳۹۷/۴/۳۱
بله ایشان درست گفته اند مدیریت اجرایی کشور باید جوانگرایی کند منتهی مسئله این است که کدام جوانان؟ جوانان ژن دار یا بی ژن!
ناشناس۴۴۵۳۶۱۱۲:۴۳:۲۸ ۱۳۹۷/۴/۳۱
پل که هستین ، اما فقط برای بچه ها و اطرافین خودتون . همون ژن خوب پسر جنابعالی
ناشناس۴۴۵۳۸۷۱۲:۵۵:۱۷ ۱۳۹۷/۴/۳۱
بسم الله از خودت شروع کن استفا بده حرفهای قشنگ زدن که هنر نیست عمل کن
ناشناس۴۴۵۴۷۱۱۳:۳۶:۱۱ ۱۳۹۷/۴/۳۱
چقدر شما مسئولین باید باید میکنید، خوب تصمیم بگیرید و عمل کنید
عوام۴۴۵۵۴۱۱۴:۰۲:۱۷ ۱۳۹۷/۴/۳۱
ظاهرا قرار است آقایان ژن خوب نسل اول، این سفره گشاده رو به نسل بعدی ژن خوبها بسپارند وگرنه مردم که نامحرم هستند و سهمی در اداره امور نخواهند داشت.
ناشناس۴۴۵۶۰۶۱۴:۲۶:۰۲ ۱۳۹۷/۴/۳۱
شما پل شدی روحانی رو آوردی حال یک بار هم پل بشو مگه مردم چی کاری میتانند بکنند که پل بشند
sahatabar۴۴۵۷۵۷۱۵:۲۹:۴۳ ۱۳۹۷/۴/۳۱
به عمل كار برآيد به سخنراني و سخنداني و .... نيست. تا چهل- پنجاه روز قبل كه ترامپ از برجام خارج نشده بود كه صحبت از اين حرف ها و حديث ها نبود برادر!!!!!!!!!!!!! مگر در عرض اين چهل- پنجاه روز همه چي به هم مي ريزد. رشد اقتصادي چند درصدي، تورم تك رقمي و ... يكهوي همه چي از بين رفت برادر!!!!!!!!!!!!!!! همه اش براي مردم خطابه مي خوانيد پس كي براي شما خطابه بخواند!!!!
مثبت نگر۴۴۵۷۹۷۱۵:۴۵:۴۱ ۱۳۹۷/۴/۳۱
امیدوارم منظورشون از جوانگرایی فرزندان عزیزشون نباشه......
ناشناس۴۴۶۰۲۱۱۷:۲۹:۲۱ ۱۳۹۷/۴/۳۱
فقط حرف چهل سال هست فقط حرف میزند
ناشناس۴۴۶۲۵۳۱۹:۳۲:۵۷ ۱۳۹۷/۴/۳۱
از خودت شروع کن و کرسی دانشگاه و نمایندگی مجلس و .... رو به جوانان واگذار کن
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین