توزیع ارز مسافرتی فعلا ادامه دارد/اعلام تصمیم قطعی در روزچهارشنبه

گروه اقتصادی الف،   3970430192 ۱۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

مدیر کل سیاست ها و مقررات ارزی بانک مرکزی با اشاره به اینکه فعلا پرداخت ارز مسافرتی از طریق پنج بانک عامل معرفی شده ادامه دارد از اعلام تصمیمات جدید ارائه ارز مسافرتی در روز چهارشنبه خبرداد.

توزیع ارز مسافرتی فعلا ادامه دارد/اعلام تصمیم قطعی در روزچهارشنبه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مهدی کسرایی پور با تکذیب خبر پایان عرضه ارز دولتی به مسافران، گفت: همچنان پنج بانک عامل این ارز را در چارچوب بخشنامه بانک مرکزی در اختیار مسافران واجدان شرایط و با نرخ رسمی تا سقف های 500 و 1000 یورویی قرار می دهند.

وی با بیان این که موضوع تخصیص ارز مسافرتی در دست بررسی است گفت: تاکنون بازخوردهای زیادی از نحوه فروش و مصرف این نوع ارز به بانک مرکزی منعکس شده است و ما نیز دیدگاهها و پیشنهاداتمان را پس از جمع بندی به ستاد اقتصادی دولت ارائه کرده ایم.

این مسئول بانک مرکزی اضافه کرد: در همین چارچوب ستاد اقتصادی دولت به عنوان متولی اصلی تصمیم گیری سیاستهای جدید ارزی، تصمیم لازم را اتخاذ خواهد کرد که پس از اعلام نظر نهایی، آن را به شبکه بانکی منعکس خواهیم کرد.

مدیرکل سیاستها و مقررات ارزی بانک مرکزی در ادامه ابراز امیدواری کرد که این هفته در ادامه مباحث جلسه چهارشنبه گذشته ستاد اقتصادی دولت، تصمیم قطعی درباره ارز مسافرتی اتخاذ شود.

به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس بخشنامه فروردین ماه بانک مرکزی، ارز مسافرتی برای یک بار سفر در سال به میزان ۱۰۰۰ یورو یا معادل آن به سایر ارزها به مسافران در مرزهای خروجی هوایی پرداخت می شود. همچنین بر اساس این بخشنامه میزان ارز مسافرتی پرداختی به مسافران هوایی به کشورهای هم مرز و کشورهای مشترک المنافع به غیر از عراق ۵۰۰ یورو یا معادل آن به سایر ارزها خواهد بود.

دیدگاه کاربران

ناشناس۴۴۴۲۴۳۱۹:۳۵:۵۸ ۱۳۹۷/۴/۳۰
تو رو خدا کنسل نکنید. می دونید از برکت همین ارز چند تا خانواده که رنگ خارج هم.نمی تونستند ببیند ی سفر رفتن??
محمد۴۴۴۲۶۳۱۹:۵۳:۵۶ ۱۳۹۷/۴/۳۰
از جیب چه کسی هزینه می کنید ، هرکسی می خواهد برود ارمنستان ، تایلند ، آنتالیا برای عیش و نوش هزینه اش را باید خودش بپردازد ، فرقی نمی کند حتی ارز تحصیلی را هم کسی که در خارج از کشور می خواهد تحصیل کند آخرش هم در همان خارج بماند نباید از جیب بیت المال هزینه کرد.
ناشناس۴۴۴۴۳۶۲۲:۵۴:۰۰ ۱۳۹۷/۴/۳۰
مسافرت و تفریح حق هر شهروند است بهتره منتقد سیاست های غلط دولتها باشید که حقوق اولیه هر شهرومند را با منت بسیار ذره ذره کف دستش می گذارد چرا باید در یکی از ثروتمندترین کشورهای دنیا ارز اینطور جیره بندی در اختیار مردم عادی قرار بگیرد؟
ناشناس۴۴۴۴۵۸۲۳:۰۲:۳۰ ۱۳۹۷/۴/۳۰
صد در صد با نظر شما موافقم. من نمی دانم چرا مسئولین همین حرف ساده را پیاده نمی کنند. ارز دو نرخی برای هر کاری منشا فساد مالی و اخلاقی است. بروید ببیند چقدر از مسافران و دانشجویان با دروغ مشخص، روش دور زدن قانون را یاد گرفته اند. داستان ارز کالا هم که گندش عالم را گرفته است. ارز فقط یک نرخ. سوبسید یا وارد کردن کالاهای اساسی طبق نظر دولت. بقیه (الی ارز بیمار) با ارز نرخ ثابت (تعیین بازار) و بس.
jami۴۴۴۵۲۲۲۳:۴۱:۰۲ ۱۳۹۷/۴/۳۰
نه بدن شماها و آقازاده ها بخورید و بریزید توی شیکمتون که روز به روز گنده تر و فروه تر بشید ؟!!!!!
ناشناس۴۴۴۶۵۰۰۶:۱۰:۳۵ ۱۳۹۷/۴/۳۱
چرا حرف الکی میزنی؟ ایراد از مردمی نیست که سفر خارجی می روند بلکه ایراد از مسئولین کشوریست که مدیریت بلد نیستن و به نفت چسبیدن و ارزش پول ملی را نابود کرده اند
ناشناس۴۴۴۶۷۷۰۶:۵۰:۳۹ ۱۳۹۷/۴/۳۱
وقتی که قیمت ارز ثابت ماند و گرفتار این بازیها نبودیم آن وقت دانشجو ارزش را خودش تا مین می کند مسافر با ارزی که خودش خریده به مسافرت میرود و.... اما وقتی دولت مرتکب این اشتباه می شود و بدون برنامه است و کاهش ارزش پول ملی را در دستور کار دارد باید ارز مسافری هم بدهد به دانشجو یان هم ارزبدهد و .... این ارز مال همه مردم ایران است نه فقط برای یک عده ای خاص رانت خور
ناشناس۴۴۴۷۹۶۰۸:۳۲:۵۲ ۱۳۹۷/۴/۳۱
حرفی نیست. فقط عوارض مسخره خروج را هم بردارند یا بر گردانند به حالت قبل. اخه من نمی فهمم منی که کانادا هستم و هر بار که میام ایران کلی ارز (درامدم در کانادا) میارم ایران و خرج می کنم چه عوارضی دارم که باید خسارت خروجم را پرداخت کنم. درست است که مقدار قابل توجهی نیست ولی چون منطقی نیست ادم زیر بار نمی رود قبلا سعی می کردم تا حد امکان وسایلم را در همان ایران بخرم که به نفع کشور باشد ولی وقتی این چنین بر خورد می کنند و دو تابعیت ها رو یه جوری تهدید یا جاسوس بالقوه می دانند دیگر نه رغبتی دارن کالا از ایران تهیه کنم و نه رغبتی دارم در ایران بخواهم سرمایه گذاری کنم.
محمود سعادتی۴۴۴۳۱۹۲۰:۳۸:۳۱ ۱۳۹۷/۴/۳۰
انحصار گر بزرگ بازار ارز (بانک مرکزی عزیز) لطفا بورس سکه و ارز نقدی را راه اندازی کند (بورس سکه آتی را هم سریعا جمع کند) و از توزیع رانت مسافری-تجاری-دانشجویی و خود داری کند و پس از تامین ارز مایحتاج عمومی و کنار گذاردن آن ، سایر ارز ها را اعم از نفتی و غیر نفتی در بازار بورس عرضه نماید.... و متقاضیان ارز پس از تسجیل تقاضا ارز خود را از بورس نقدی با تسویه یک روزه خریدازر خریداری کنند ....بر اساس عرضه و تقاضا قیمت واقعی کشف می شود....مرگ یک بار شیون هم یکبار البته با مدیریت طرف تقاضا و تزریق به موقع ارز بازار به ثبات میرسد ...البته اگر اراده ای برای دفاع از ارزش پول ملی باشد!.. از فردا ی افتتاح بورس ارز هم بانک ملی به جای فروش سکه طلا ، حساب ویژه به نرخ روز سکه باز کند با سر رسید 6 ماهه یا یک ساله بدون سود .... در تاریخ سر رسید معادل ارزش روز سکه وجه ریالی به مشتری اعاده شود تا التهاب بازار فرو کش کند... راه از این بهتر؟... آیا گوش شنوایی هست؟....
ناشناس۴۴۴۴۳۷۲۲:۵۴:۱۹ ۱۳۹۷/۴/۳۰
لطفا در صورت قطع ارز مسافرتی اعلام کنیدکسی که مسافرت میخواهد برود ازکدام منبع ارز تهیه کند شما که صراف و بانک را روی مسافر بستید وهر نوع خرید و فروش را غیر مجاز وقاچاق اعلام نمودید از طرفی برای خروج هرچه میتوانستید گران کردید بس اعلام کنید همه در این مملکت زندانی هستند درضمن اگر میخواهید جلوی خروج ارز را بگیرید جلوی خاوری و امثالهم را بگیرید که مملکت را به این روز انداختند نه چهار تا مسافر را
ناشناس۴۴۴۴۳۹۲۲:۵۴:۵۷ ۱۳۹۷/۴/۳۰
نکته ای که در ارز مسافرتی وجود دارد برای من جای بسی تامل دارد.تا سال گذشته که قیمت ارز مسافرتی و ازاد چیزی حدود 300 تومان تفاوت قیمت داشت و کمبود ارز وجود نداشت به ازائ هر نفر 300 دلار ارز مسافرتی میدادند،ولی حالا که اختلاف قیمت ارز مسافرتی و ازاد 4500 تومان میباشد و کمبود ارز هم وجود دارد به ازائ هر نفر 1230 دلار(1000یورو) میدهند.بنظر شما مسئله مشکوک نمیباشد و دزدیی در کار نیست؟ایا اینکار با اقتصاد جور در میاید؟
ناشناس۴۴۴۴۸۵۲۳:۲۲:۲۳ ۱۳۹۷/۴/۳۰
موقع عوارض خروج گرفتن، خوب بلدن حتی از بچه زیر 12 سال هم عوارض خروج بگیرن. اما موقع دادن ارز مسافری، به افراد زیر 12 سال ارز تعلق نمیگیره!
ناشناس۴۴۴۷۳۴۰۷:۵۵:۴۷ ۱۳۹۷/۴/۳۱
چرا بخشي از مابه التفاوت قيمت پيش فروش شده سكه و قيمت روز آن (كه حدود يك ميليون تومان بيشتر است) به هنگام تحويل سكه از مشتريانش گرفته نمي شود اگر كسي خريدار واقعي سكه باشد اعتراضي نبايستي كند مگر آنكه بخواهد با روح و روان و مشعيت يك ملت كاسبي كند كه حرف ديگري است مسئله ساده است چرا همه چيز را پيچيده مي كنيم دولت در واقع از جيب ملت نبايد تعهدي كند كه سود غر معقول به برخي افراد سودجو و فرصت طلب پرداخت كند تا اين بازي ها در ايد
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

    2. بازی با کلمات

    3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

    4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

    5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

    6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

    7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

    8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

    9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

    10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

    11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

    12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

    13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

    14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

    15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

    16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

    17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

    18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

    19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

    20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

    21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

    22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

    23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

    24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

    25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

    آخرین عناوین