آدرس غلط به مردم ندهید/ مشکل اقتصادی را چه کسی باید حل کند؟

محمدکاظم انبارلویی،   3970429165 ۶۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۷۰ تکراری یا غیرقابل انتشار
آدرس غلط به مردم ندهید/ مشکل اقتصادی را چه کسی باید حل کند؟

با موضع‌گیری‌های انقلابی رئیس جمهور کشورمان علیه آمریکا و اروپا و عزم او مبنی بر ایستادگی در برابر زیاده‌خواهی‌های غرب به عنوان کسی که رئیس جمهور تمام ملت است، یک همصدایی در کشور پدید آمده است.

منتقدین دیروز روحانی با موضع‌گیری‌های صریح در رسانه ملی و رسانه‌‌های مکتوب و مجازی حمایت خود را از ایستادگی دولت در برابر شرارت‌های آمریکا و اروپا اعلام کرد‌ه‌اند.

این فضا از آنجایی پدید آمد که رئیس جمهور در همایش هم‌اندیشی مسئولین دولت، دست کمک به سوی ملت دراز کرد و گفت: «من دست احزاب و گروه‌ها را می‌بوسم. امروز روز وحدت و اتحاد علیه دشمنان اسلام است.»

در وسط این معرکه و همصدایی، آقای مجید انصاری، معاون حقوقی رئیس جمهور دولت یازدهم و عضو مجمع روحانیون مبارز در گفتگو با ایران، ارگان دولت، منتقدین مشفق روحانی را خطاب قرار می‌دهد و می‌گوید: «آنها از رئیس جمهور مطالباتی دارند که مردم آنها را رد کرد‌ه‌اند.»

رئیس جمهور غرب را تهدید می‌‌کند و می‌گوید اگر قرار باشد نفتی نفروشیم هیچ کس حق ندارد از منطقه نفتی بفروشد. این موضع روحانی مورد حمایت منتقدین و رقبای وی قرار می‌گیرد! نام این موضع انقلابی را «مطالبه» از رئیس جمهور گذاشتن چه معنی می‌دهد؟ کسی که این موضع را می‌گیرد جان خود را در دست گرفته و می‌خواهد سینه به سینه تفنگداران آمریکایی و قارون‌های منطقه بجنگد. مردم کجا در انتخابات گفتند اگر آمریکا زور گفت ما نمی‌خواهیم با آنها بجنگیم؟!

منتخب آنها که می‌گوید می ایستم و به کمک مردم، آمریکا را به زانو در می‌آورم، آقای انصاری این وسط چه کاره است که مطالبه واقعی مردم و رئیس جمهور را وارونه ترجمه می‌‌کند؟

دولت خبیث آمریکا در وزارت خزانه‌داری این کشور اتاق جنگ تشکیل داده و برخلاف عهد و پیمان خود در برجام هر روز بر شمار تحریم‌ها و فشار اقتصادی می‌افزاید. مردم هم مثل کوه ایستاده‌اند. رئیس دولت هم به نمایندگی از ملت اعلام کرده است او هم در برابر شرارت آمریکا می‌ایستد. آن‌وقت آقای انصاری در مصاحبه با ایران می‌گوید: «بسیاری از مشکلات کنونی اقتصاد کشور منشأ سیاسی دارد ولی در مجلس، رسانه‌ها و انظار عمومی از تیم اقتصادی دولت راه حل طلب می‌کنند.»

یکی نیست به ایشان و جماعت اصلاح طلب بگوید؛ پس مشکل اقتصادی را چه کسی باید حل کند؟ آیا مشکل اقتصادی را باید تیم ملی فوتبال حل کند؟! رئیس دولت هم بی وقفه در جلسات شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا و نیز در هیئت دولت و نشست‌های اقتصادی با تیم اقتصادی خود مشغول حل آنهاست. ممکن است در پیدا کردن راه‌حل‌ها دیر و زود شود اما ربطی به مشکلات سیاسی کشور، آن هم وقتی تمام احزاب و گروه‌ها و حتی منتقدین به کمک دولت آمده‌اند، ندارد.

مجید انصاری در این مصاحبه ادامه می‌دهد: «مسببان بحران‌های کشور حالا طلب‌کار شده‌اند.» اولا در کشور ما بحران نداریم تا چه رسد به بحران‌ها! کافی است آقای انصاری رجوع کند به یک لغت‌نامه، معنای کلمه بحران را یک بار بازخوانی کند.

ملت طی 40 سال گذشته به دلیل اینکه پنجه در پنجه قدرت‌های جهانی انداخته همیشه با مشکلاتی روبه‌رو بوده که با درایت و عزم ملی، آنها را از پیش پا برداشته است. دولت‌ها هم طی همین دوران در کنار ملت برای برون رفت از مشکلات تلاش‌هایی داشته‌اند. اینکه آقای انصاری مشکلات را به یک جماعت مجعول و مجهول حوالت دهد و دست خیانتکار آمریکا را در اخلال نظام اقتصادی نبیند و مشکل را بحران معنا کند، حیرت انگیز است!

در این مصاحبه او یک کلمه از مقاومت اصلاح طلبان در برابر شرارت آمریکا به میان نیاورده است. با پراندن تیر در تاریکی، آدرس غلط به مردم می‌دهد تا مردم از شلیک به سیبل مقابل که همانا دشمنان نظام و آمریکا می باشند، دور شوند. آقای انصاری وسط مصاحبه یادش می‌آید که علت مشکلات اقتصادی را مطرح کند و بگوید: «هماهنگی لازم بین تیم اقتصادی دولت وجود ندارد.» وی فراموش می‌کند که اول مصاحبه مشکلات را سیاسی تلقی کرده و آن را هم گردن رقبای دولت انداخته بود! مهم‌ترین بخش مصاحبه طرح دو مسئله برای حل مشکلات است. او می‌گوید؛ 1ـ از ظرفیت آقای خاتمی باید استفاده شود. 2ـ اصلاح‌ طلبان برای حل مشکلات کشور طرح و برنامه دارند.

این ظرفیت آقای خاتمی چیست و کجاست که تا حالا از آن استفاده نشده است؟ در جریان شرارت دشمنان نظام علیه اسلامیت و جمهوریت نظام در حوادث سال 88 این ظرفیت چه می‌کرد و کجا بود؟ در حالی که منافقین، سلطنت‌طلب‌ها و بهایی‌ها و ضد انقلابیون در فتنه 88 فریاد می‌زدند؛

ـ انتخاب بهانه است، اصل نظام نشانه است

ـ مرگ بر اصل ولایت فقیه

آقای خاتمی با همه ظرفیت خود در کدام سوی حادثه حاضر بود؟!

وقتی عکس امام (ره) را پاره کردند و آتش زدند، ده ها نفر را به خاک و خون کشیدند و نمایندگان جنبش سبز به پارلمان اتحادیه اروپا و و کنگره آمریکا رفتند و تقاضا کردند با تحریم‌های فلج کننده، ایران را به زانو درآورند، آن‌وقت آقای خاتمی کجا بود؟ و ظرفیت او در اختیار چه کسانی بود؟ او در فتنه 88 کمکی به نظام نکرد، الان چه کمکی می‌تواند بکند؟ اساسا برای کمک کردن به نظام کسی که واقعا تعلق به نظام دارد معطل اذن کسی است؟

آقای انصاری می‌گوید؛ «اصلاح‌طلبان برای مشکلات کشور طرح و برنامه دارند.» در این 5 سال اصلاح طلبان در دولت حضور داشتند و پست‌های کلیدی اقتصادی را هم در اختیار داشتند و حقوق‌های نجومی هم گرفتند اما چرا نتوانستند مشکلات اقتصادی را حل کنند؟

80  درصد پست‌های کلیدی کشور در دست اصلاح‌ طلبان است. بیایند برای مردم بگویند چرا نتوانستند کاری انجام دهند؟ سهم اصولگرایان از دولت روحانی فقط 50 قلم ناسزا در ازای نقدهای مشفقانه بوده است. اصولگرایان به این سهم هم راضی هستند.

اکنون اصولگرایان اعلام کرده‌اند اگر دولت و رئیس آن حال ایستادگی در برابر آمریکا را دارد مثل کوه در پشت سر او و در کنار او ایستاده‌اند و بی‌مهری‌ها را به خاطر مصالح و منافع ملی فراموش می‌کنند. اما اصلاح‌طلبان با پررویی در همه مناصب حضور دارند و حاضر نیستند ذره‌ای از هزینه ایستادگی در برابر دشمنان اسلام را تقبل کنند. هنوز آنها از آمریکا و اروپا دل نکنده‌اند و منتظرند دستی برآید و مشکلات را حل کند! آنها 5 سال است فرصت‌های طلایی جهش‌های اقتصادی کشور را از دست داده‌‌اند، 5 سالی که می‌توانستند بر اساس تحکیم زیرساخت‌های تولید، در برابر تحریم‌ها بایستند. ما معتقدیم هنوز دیر نشده است. ظرفیت‌های عظیم مردمی وجود دارد که می‌تواند آنچنان سیلی به آمریکا بزند تا 50 سال دیگر هوس رویارویی با ملت را به ذهن خود خطور ندهد.

اکنون آمریکا ضرب شست رزمندگان اسلام و مقاومت را در سوریه، لبنان، غزه و یمن دیده و در برابر ناکارآمدی تحریم‌ها در برابر ملت ایران در حال زانوزدن است. اصلاح‌طلبان نباید منشأ امید آمریکا باشند. طرح دیدگاه‌هایی مثل دیدگاه آقای انصاری برای مواضع کنونی دولت، سمّ است. او باید از این سموم فکری فاصله بگیرد.

متأسفانه جریان مقهور غرب که اصلاح‌طلبان آن را در ایران نمایندگی می‌کنند بعد از بدعهدی اوباما و ترامپ و تداوم سیاست‌ اسلام هراسی و ایران ستیزی، به بیراهه روی خود ادامه می‌دهند و حاضر نیستند اعتراف کنند آمریکا دشمن اصلی ملت است، لذا مدام به ملت آدرس غلط می‌دهند و رقیب هراسی می‌کنند.

آنها در مدیریت کشور به دلیل زیاده‌خواهی برای خود و دیگران حرفی برای گفتن ندارند و به مرز «ما نمی‌توانیم»! رسیده‌اند، به همین دلیل به بیهوده‌گویی روی آورده‌اند. مواضع مجید انصاری، آن هم در ارگان دولت، نمونه بارز این بیراهه روی و بیهوده ‌گویی است.

دیدگاه کاربران

ناشناس۴۴۲۵۱۶۱۸:۵۹:۴۷ ۱۳۹۷/۴/۲۹
مشکلات مملکت ریشه در تفکر و عملکرد اصول گرایان و دلواپسان دارد ولاغیر
ناشناس۴۴۲۷۰۵۲۱:۱۹:۴۰ ۱۳۹۷/۴/۲۹
این معادله را چند بار بنویس: اصولگرا ======= اصلاح طلب
ناشناس۴۴۲۷۱۴۲۱:۳۱:۱۵ ۱۳۹۷/۴/۲۹
مشکلات کشور در تفکر و عملکرد همه گروه ها است. آیا کسی تصور می کردی که روزی مسئولانی داشته باشیم که فرزندانشان تابعیت کشور های غربی را داشته باشند و وضعیت مادی آنها طوری باشد که پورشه سوار شوند و در ویلای10 هزارمتری زندگی کنند؟
ناشناس۴۴۲۷۱۸۲۱:۳۴:۰۱ ۱۳۹۷/۴/۲۹
ریشه در تفکر امثال شما داره
ناشناس۴۴۲۷۵۹۲۲:۱۰:۴۷ ۱۳۹۷/۴/۲۹
کاملا موافقم
ناشناس۴۴۲۷۸۱۲۲:۲۲:۴۴ ۱۳۹۷/۴/۲۹
تا وقتی ما بازی اصولگرا و اصلاحطلب را داریم همین است. باید از همه اینها جمع شوند، افراد قوی و جوون بینشون جمع بشن و کار رو دست بگیرن
مسعود۴۴۲۸۱۳۲۲:۴۸:۳۷ ۱۳۹۷/۴/۲۹
با این تفکر به جایی نمیرسیم باید خطایمان را بپذیریم و اصلاح کنیم بجای فرافکنی
ناشناس۴۴۲۸۲۸۲۲:۵۵:۰۳ ۱۳۹۷/۴/۲۹
حالا دیدید که حق با دلواپسان بود و برجام تون زرد از آب درآمد!!
ناشناس۴۴۲۸۴۸۲۳:۱۱:۲۷ ۱۳۹۷/۴/۲۹
اصلاح طلب و اصولگرا هر دو روی یک سکه هستند. هر دو خودی هستند. گاهی پشت به زین و گاهی زین به پشت. دوره ای اینها راس امورند و دوره ای آنها.
نجیب۴۴۲۹۰۴۲۳:۵۷:۰۹ ۱۳۹۷/۴/۲۹
کثیف ترین قرارداد ها و رانت ها و خیانت ها در دوران اصلاحات شکل گرفته. کرسنت، 2030، برجام، افزایش 7000 تومانی دلار، افزایش 2 میلیون تومانی سکه، محور شرارت نامیده شدن ایران، فروختن گاز به ترکیه به صورت کاملا مجانی و ... . خوشحال میشم اگر چند خیانت اصول گرا ها رو نام ببرید.
ناشناس۴۴۳۶۵۳۱۳:۵۶:۳۱ ۱۳۹۷/۴/۳۰
اگر دقت کنی میبینی دزدی و اختلاس هم از دوره احمدی نژاد شروع شد
ناشناس۴۴۲۹۶۷۰۱:۵۹:۳۸ ۱۳۹۷/۴/۳۰
اتفاقا نویسنده خوب می داند که مشکل اقتصادی ما سیاسی است!!و دولت ها تقریبا هیچ کاره اند.
ناشناس۴۴۳۰۲۸۰۶:۱۷:۲۸ ۱۳۹۷/۴/۳۰
البته برخی تریبون‌داران، شعارنویسان و...
مهران۴۴۳۰۳۰۰۶:۲۰:۲۰ ۱۳۹۷/۴/۳۰
مشکلات مردم ریشه در پررویی بعضی ها دارد که دولت رو دراختیار دارند اما حاضر نیستند مسئولیت قبول کنند و پاسخگوی مردم باشند و به هرشکلی از زیر بار مسئولیت فرار میکنند
ناشناس۴۴۴۲۷۶۲۰:۰۱:۵۲ ۱۳۹۷/۴/۳۰
چرا هرکس رییس جمهور می شود در توجیه ناتوانیش مدام می گوید " عده ای هستند که نمی گذارند " عده ای هستند که نمی گذارند. این جمله از زمان اقای خاتمی مطرح شد و مکررا" توسط ایشان و دکتر احمدی نژاد عنوان می شد و بهانه اقای روحانی نیز همین است. سؤال اساسی از این اقایان این است که اگر عده ای هستند که نمی گذارند پس چرا در مقام تشریفاتی ریاست جمهوری باقی ماندید و استعفای خود را تقدیم ملت ایران نکردید. ایا وقتی عده ای هستند که نمی گذارند باقی ماندن در مقامی که ظاهریست و در عمل هیچ اختیاراتی ندارد نوعی ذلت و خواری برای رییس جمهور نیست. و ایا باقی ماندن در پست ریاست جمهوری با این شرایط خیانت به رای مردم و همسویی با همان عده ای نیست که نمی گذارند. وقتی می گویید عده ای هستند که نمی گذارند معنی ان این است که دولت پنهان ضد مردمی وجود دارد و قوای سه گانه قدرت ظاهری دارند و در پشت پرده افراد قدرتمندی تصمیمات را می گیرند که تفکرات ضد بشری و غیر انسانی دارند. وقتی می گویید عده ای هستند که نمی گذارند یعنی انتظار مردم برای مبارزه با فساد و بهبود اوضاع اقتصادی بیهوده است. وقتی می گویید عده ای هستند که نمی گذارند وشما هم بدون کوچکترین احساسی نسبت به سرنوشت ملت در پست بدون قدرت ریاست جمهوری باقی مانده اید و کنار نمی روید یعنی اینکه شما مانع از رونمایی و شناسایی این دولت پنهان توسط مردم می شوید و نقش سپر بلا را برای انها ایفا می کنید. وقتی می گویید عده ای هستند که نمی گذارند یعنی ................. پس یا بدون هیچ واهمه و ترسی انها را معرفی کنید و یا استعفا دهید تا دولت پنهان رخ بگشاید و مستقیما" برای حل مشکلات وارد عمل شود و دیگر بهانه ای نداشته باشند که بگویند عده ای هستند که نمی گذارند.
مهدی حسنوند۴۴۲۵۲۹۱۹:۰۸:۳۰ ۱۳۹۷/۴/۲۹
بعضی سیاسیون ما ظرفیتی جز سیاسی بازی و بهره ای جز حرف زدن ندارند. توان مدیریتی و درک مسائل و راهکارهای اقتصادی را نباید از همه آدم ها انتظار داشت. جناب انصاری هم یکی از همین آدم ها. آقای انصاری یه مقدار به دو واژه نقدینگی و تورم فکر کن ببین اینها با اقتصاد رابزه دارد یا سیاست؟
ناشناس۴۴۲۸۱۵۲۲:۵۰:۴۰ ۱۳۹۷/۴/۲۹
ظاهرا آقای انصاری و سایر اعضای هیات دولت حتی روحانی خودشان را به خواب زدند پس امیدی به بهبود نیست متاسفانه
ناشناس۴۴۲۵۴۱۱۹:۱۴:۲۴ ۱۳۹۷/۴/۲۹
ایا رانت و تخلف در 20 میلیارد دلار ارز دولتی هم تقصیر امریکاست؟ ایا تخلف در واردات خودرو هم تقصیر امریکاست ؟ ایا اختلاس در صندوق فرهنگیان هم تقصیر امریکاست؟ ایا واردات بی رویه اجناس چینی و ورشکستگی کارخانه ها هم تقصیر امریکاست ؟ ایا وصول نکردن بدهی های کلان بانکی هم تقصیر امریکاست؟ ایا برخورد نکردن با مفسدین اقتصادی و دانه درشت ها و ... تقصیر امریکاست؟ ایا چاپ هزار میلیارد تومان پول بدون پشتوانه و افزایش نقدینگی طی 5 سال هم تقصیر امریکاست؟ ایا پایین اوردن سود بانکی و هدایت نقدینگی سمت ملک و دلار و سکه هم هم تقصیر امریکاست؟ ایا استفاده نکردن از نقدینگی موجود در کشور برای تولید داخلی و اشتغال هم تقصیر امریکاست؟ ایا نگرفتن مالیات از واحد های مسکونی خالی هم تقصیر امریکاست؟ ایا عدم شفافیت در حقوق های نجومی و میزان حقوق مدیران هم تقصیر امریکاست؟ ایا اگر با امریکا دوست شویم مشکلات بالا حل می شود یا مشکلاتی که ذکر کردم به خاطر کم کاری و بی خیالی مسئولین است؟ نمی شود که کم کاری و بی کفایتی بعضی از مسئولین را به خارج از کشور ارتباط داد
ناشناس۴۴۲۸۱۷۲۲:۵۱:۳۹ ۱۳۹۷/۴/۲۹
روحانی واقعا متشکریم
ناشناس۴۴۲۹۱۳۰۰:۱۳:۱۲ ۱۳۹۷/۴/۳۰
ايا تابعيت فرزندان مسئولين در امريكا كار ايران است ؟
محسن۴۴۲۵۸۲۱۹:۴۵:۲۸ ۱۳۹۷/۴/۲۹
دوست عزیز مردم از اصلاح طلب و اصولگرا عبور کرده اند.بحث بحث خاین و خادم ، دزد و امین،نادان و دانا است بعضی از مسئولین و نماینده ها مصداق گزینه های اول هستند.
ناشناس۴۴۲۵۹۵۱۹:۵۶:۲۵ ۱۳۹۷/۴/۲۹
واقعا از دعوای بی پایان این دو جناح اعصابم له شده چند متر سر هر دو جناح زیر برفه ؟ آقا تمون شد رفت کارنامه ی هر دو برای مردم رو شده بی خیال ! هر دو توان حل مشکلات را ندارید که هیچ مسبب این اوضاع هم هستید یه طوری حرف می زنن انگار از اول انقلاب یکی داشته خرابکاری می کرده طرف مقابل هم اپوزیسیون مظلوم و لایق بوده که به بازی گرفته نشده
سعید۴۴۲۷۰۴۲۱:۱۸:۳۶ ۱۳۹۷/۴/۲۹
هزار تا لایک
ناشناس۴۴۲۵۹۶۱۹:۵۸:۰۹ ۱۳۹۷/۴/۲۹
طیف سیاسی آقای انصاری ماهیتشون اینه. دهه شصت در اوج افراطی گری شعارهای ضدآمریکایی و انقلابی میدادن و طرفدار جنگ با آمریکا (!) بودن (صوتش هست) اما الان میگن مشکل از جای دیگه ست.. بله مشکل خود شما هستید آقای انصاری شما و دوستانتون. شماهایی که از سیاست و روابط بین الملل سر در نمیارید و روابط بین کشورهارو با روابط فامیلی اشتباه گرفتید، فکر میکنید تمام مصائب این مملکت از مخالفت با آمریکاست اما نمیگید که خودتون چند دهه ست پست های مهم مملکت رو اشغال کردید و هیچ نفعی برای این مردم نداشتید. این مملکت برای پیشرفت نیازی به آمریکا و امثال آمریکا نداره چون خودش کلی منابع طبیعی و انسانی داره به حدی که میتونه یک قدرت در حد خود آمریکا باشه، فقط کافیه مسئولینش مثل آدم کارشون رو انجام بدن. اگر رابطه و عدم رابطه با آمریکا مبنای پیشرفت یا عدم پیشرفت بود پاکستان و مصر هم روابط بسیار خوبی با آمریکا دارن...! مصدق هم روابط خوبی با آمریکا پیدا کرده بود...! مگه تورم و کنترل بانک ها دست خودمون نیست؟ مگه حمایت از تولید دست خودمون نیست؟ مگه واردات و قاچاق رو خودمون نمیتونیم کنترل کنیم؟ تمام مشکلات از ذهن شماست، شماها فکر میکنید ایرانی ها یک سری آدم شَل و بی دست و پا هستن و آمریکایی ها سوپرمن ها و خدایان جهان هستن...! چیزی که اگه به خود آمریکایی ها هم بگید خنده شون میگیره
ناشناس۴۴۳۰۶۳۰۷:۲۸:۴۸ ۱۳۹۷/۴/۳۰
کره جنوبی را چرا مثال نمی زنید ؟
ناشناس۴۴۳۲۳۱۰۹:۵۸:۲۷ ۱۳۹۷/۴/۳۰
کره جنوبی مسئولان و مردم با کفایت داره صرف رابطه با امریکا کره را کره نکرده است همت و غیرت می خواد که اونا دارند. چیزی که در ایران کیمیا است
ناشناس۴۴۳۸۷۷۱۵:۳۹:۱۵ ۱۳۹۷/۴/۳۰
کشورهای افریقایی مثل اوگاندا و اتیوپی و صومالی و بنگلادش و ... هم روابط بسیار خوبی با امریکا دارند و متحد استراتژیک امریکا هم هستند ولی مردم این کشورها در قحطی و گرسنگی و بیماری بسر می برند و سالانه میلیون ها نفر از مردمشون بر اثر گرسنگی و قحطی می میرند. یک عده از ایرانیان فکر می کنند اگر ما با امریکا دوست بشیم تمام مشکلات ایران حل می شود و ایران تبدیل به ژاپن می شود که این فکر تماما اشتباه است. کشور ژاپن به خاطر مدیران و مسئولین با کفایتش و همچنین مردم زحمتکش ان امروز تبدیل به یک قدرت شده . یادتون باشه ژاپنی ها 30 سال اجازه ورود هیچ جنس خارجی را به کشورشان ندادند و خودشان شروع کردند به ساخت ان جنس البته با مدیریت درست توانستند کشورشان را پیشرفته کنند. بیشتر مشکلات امروز ایران داخلی است و ربطی به رابطه با امریکا نداره . مثلا فسادو بی کفایتی مدیران و رانت و پارتی بازی و هدر دادن ارز و خیانت به تولید ملی و ... ربطی به رابطه با امریکا نداره . ما اگر با امریکا رابطه داشته باشیم در بهترین حالت اجازه فروش نفت را به ما می دهند و ما هم نفت می فروشیم و با دلار ان اجناس چینی و اروپایی داخل کشور می کنیم ولی تا چه زمانی می توانیم ادامه بدهیم ؟ تا 30 سال دیگه نفت کشور تمام می شود انموقع باید چیکار کنیم؟ مشکل ایران این است که مدیران بی کفایت پست های مهم را در دست گرفتند و کارایی این مدیران و مسئولان ضعیف است . اکثر این مدیران با پارتی بازی به این پست ها دست پیدا کردند . این مدیران و مسئولان تخصص کافی برای پستشان را ندارند . در ایران نخبه های زیادی وجود داره ولی این نخبه ها چون پارتی ندارند نمی توانند به پست و مقامی برسند تا از استعدادشون برای پیشرفت کشور استفاده بشه . 80 درصد مشکلات ایران به خاطر مدیران و مسئولین بی کفایت است و لاغیر
ناشناس۴۴۲۵۹۹۱۹:۵۸:۵۷ ۱۳۹۷/۴/۲۹
باز هم بهانه های همیشگی اصلاح طلبان نمی گذارند ، نگذاشتند !! اجازه مذاکره با امربکا داده شد تا دیگر هیچ بهانه ای نداشته باشید..
محمد۴۴۲۶۰۱۱۹:۵۹:۲۷ ۱۳۹۷/۴/۲۹
وقتی که فساد صاحب قدرت می شود و می تواند از خودش دفاع کند و تن به قضاوت ندهد یعنی جامعه بحران سیاسی دارد، وقتی شایسته سالاری گم می شود جامعه مشکل یساسی دارد، وقتی که تکثر قدرت وجود ندارد و تنها در دست عده ای ایست، جامعه بحران سیاسی دارد، وقتی که یک عده ای خودشان را جای 80 ملیون تصور می کنند و آنچه که می اندیشند به جامعه تحمیل می کنند ، یعنی مشکل سیاسی داریم، مشکل سیاسی داریم، وقتی مخالف حبس می شود مشکل سیاسی داریم، وقتی جامعه خسته است و دارد از این خستگی می میرد ولی فهمیده نمی شود ، مشکل سیاسی داریم، دیگه چطور به شما باید گفت که سیاست زدگی دامن اقتصاد رو به خودش گره زده و طناب دار برای ما شده و
ناشناس۴۴۲۶۰۴۲۰:۰۰:۲۷ ۱۳۹۷/۴/۲۹
۸۳ درصد اقنصاد کشور دست دولته...ژست اپوزسیون دیگه جواب نمی ده..
ناشناس۴۴۲۶۰۵۲۰:۰۰:۳۴ ۱۳۹۷/۴/۲۹
از نظر اقایون اصلاح طلب همه تقصیر دارند غیر از خودشان . دولت روحانی یک دولت اصلاح طلب است و اقایون اصلاح طلب لطفا جوابگوی مردم باشند . لیست ارز بگیران دولتی را در اختیار مردم قرار دهید . مخفی کاری بس است
احسان۴۴۲۶۳۸۲۰:۲۱:۴۳ ۱۳۹۷/۴/۲۹
درکشوربحران نداریم؟؟؟؟؟؟؟؟ شوخی میکنی!!!!
پیمان۴۴۲۶۴۵۲۰:۲۵:۳۱ ۱۳۹۷/۴/۲۹
آقای انبارلویی عزیز برادر تا کی شعار من هم فکر میکنم مشکل عمده و به واقع بحرانهای امروز ما داخلی و از قضا کاملا سیاسیست اینکه میگویید همه اعلام حمایت کردهاند از رییس جمهور هم از قضا کاملا شعار و سیاسیست مردم مثل کدام کوه ایستاده اند تمام شاخص ها نشان از بی اعتمادی مردم و سوختن هر چه بیشتر سرمایه های اجتماعی دارد فساد گسترده و رانت حاصل ناکارآمدی تصمیم سازی و تصمیم گیری طی این سالهاست مراکز متعدد تصمیم گیری که هر کدام راه خودشون رو میروند اینها سیاسی نیست؟ بالاخره این فساد وحشتناک حاصل عملکرد این سیستم سیاسی هست یا نیست
ناشناس۴۴۲۶۵۴۲۰:۳۲:۱۶ ۱۳۹۷/۴/۲۹
آقای انبارلویی در نظام اسلامی همه گروهها اعم از اصولگرا و اصلاح طلب در قبال مطالبات مردم که همان زندگی نسبی بی دغدغه است چه جایی برای دفاع گذاشته که جنابعالی سینه چاک دفاع از گروه مورد حمایت خودت هستی و گروه مقابل را فاقد صلاحیت و فاقد پایگاه مردمی می دانی
ناشناس۴۴۲۷۰۲۲۱:۱۳:۵۳ ۱۳۹۷/۴/۲۹
جدی خودتون خسته نشدین از بس مردم مردم کردین مردم تو جنگ بودن در تظاهرات شرکت کردن در رای گیری صف وایستان شما مسولین هر روز اختلایس بیشتری کردین رانت بیشتری گرفتین بچه هاتون بیشتر رفتن سمت غرب بس کنید مردم مردم طاقت مردم تموم شده دست از بازی سیاست وردارین
ناشناس۴۴۲۷۰۷۲۱:۲۲:۴۹ ۱۳۹۷/۴/۲۹
به هر حال نمیتوانید منکر کارشکنی ها و سنگ اندازی های جناح مخالف دولت منتخب بشوید.
ناشناس۴۴۴۱۳۳۱۷:۵۸:۳۱ ۱۳۹۷/۴/۳۰
بله یک نمونه ان اصرار جناح اصولگرا به دولت روحانی درباره ارائه لیست ارزبگیران دولتی و شفافیت درباره حقوق های نجومی و میزان دریافتی مدیران و ... از نظر شما هیچ کسی حق ندارد به دولت درباره شفافیت و فساد فشار بیاورد و اسم این کار را کارشکنی و سنگ اندازی گذاشتید
امیر حسین سلطان/تهران۴۴۲۷۰۹۲۱:۲۵:۲۴ ۱۳۹۷/۴/۲۹
دولت اصلاحات طی سالهای 1376 الی 1384 با وجود عدم شعار های اقتصادی الحق و الانصاف در حوزه اقتصاد خوش درخشید و این نکته ظریفی است که متاسفانه سهوا و یا تعمدا نویسنده محترم حاضر به اذعان و اقرار به آن نیستند. آری جناب آقای خاتمی دولتمداری اندیشمند و بادرایت و خدوم ملت بزرگ ایران بوده اند که با اینگونه گمانه زنی ها و قلمفرسایی ها از ارزش های رئیس محترم دولت اصلاحات چیزی کم نخواهد شد و برعکس بر محبوبیت ایشان و چشم امید داشتن به ایشان افزوده تر خواهد گردید. جناب آقای مجید انصاری نیز در زمره نزدیکان رئیس دولت اصلاحات دلنگرانی ها و دلشوره های کاملا بحقی داشته و دارند که با این مقدمه چینی ها و صغری کبری چیدن ها نمیشود پاسخ ایشان را داد. والله اعلم.
ناشناس۴۴۳۹۴۶۱۶:۲۰:۱۰ ۱۳۹۷/۴/۳۰
چقدر بجا و درست. ممنون
ناشناس۴۴۲۷۱۰۲۱:۲۷:۵۶ ۱۳۹۷/۴/۲۹
تا زمانیکه دولتمردان مسولیت پذیر نباشند و راستگو نباشند و مسولیت تصمیمات غلط را بعهده نگیرند و متاسفانه باند بازی و فساد حاکم باشه، هیچ چیزی درست نخواهد شد و بدتر می شود.
ناشناس۴۴۲۷۲۷۲۱:۴۳:۵۲ ۱۳۹۷/۴/۲۹
فهم مردم را تحقیر نکنیم!!! --- جناب آقای انصاری عزیز!!! گله و شکایت مردم از مدیریت ناکار آمد اقتصادی دولت کنونی است که ارزش پول ملی را به حضیض فرستاده و قدرت خرید ده ها میلیون از قشر اکثریت کم در آمد مردم را نابود کرده و آهی در بساط این اکثریت محروم باقی نگذاشته است و شما شعارهای بی بازده آقای روحانی علیه آمریکا و غرب را به رخ این مردم فهیم می کشید؟؟؟!!! آقای انصاری!!! پاسخ دهید دولت آقای روحانی علی رغم در اختیار داشتن ثروتهای طبیعی کلان و فاکتورهای مثبت گشایش اقتصادی در کشور برای مقابله با فاجعه ی اقتصادی دامن گیر کشور چه اقدام عملی برای کاهش درد و رنجهای مردم در طول این پنج سال تا کنون انجام داده است؟؟؟!!! لطفا با ارقام و آمار و مستند و مستدل توضیح دهید ، آقای روحانی برای نجات ده ها ملیون از قشر کم در آمد کشور از درد و رنجهای ناتوانی و استیصال در تامین حیاتی ترین ضروتهای زندگی و تامین نیازهای معیشتی روز مره و درمان و تحصیل و مسکن خود چه اقداماتی انجام داده وچه برنامه های کوتاه مدت و راهبردی برای اجرا در اختیار دارد که بتوانند به دولت کنونی ، که مانند سایر دولتها برای خدمت به آنان سوگند یاد کرده ، ببالند و افتخار کنند و به این برنامه ها امید وار باشند؟؟؟!!! لازم به ذکر است که این نوشته هرگز در دفاع از اصلاح طلبان و رئیس جمهور اسبق آقای خاتمی نیست ؛ بلکه در باره ی آشفتگی آشوب زای بی کفایتی مدیریت کنونی اقتصاد کشور است که در طول پنج سال ثابت کرده هیچ پاسخ روشن و راه حل علمی کار آمدی برای درمان این آشفتگی ندارد و مردم را بگونه ای فاجعه بار در گرداب خطیر بحران روز افزون بی پناه رها کرده است.
ناشناس۴۴۲۷۵۰۲۲:۰۱:۳۷ ۱۳۹۷/۴/۲۹
آیا مفسدان مالی که با وثیقه آزاد و اتهامات چند صد میلیاردی متوجه آنهاست و در پشت اقوام مدیر خود از عدالت میگریزند در وضعیت نابسامان کشور مقصر نیستند چرا پس ریاست جمهور در جهت محاکمه علنی ح.ف و م.ج کاری نمی‌کند چرا دستور تسریع در رسیدگی نمی‌دهد مگر یک فرد چقدر می‌تواند با وثیقه از جاری شدن عدالت و محاکمه بگریزد ..ما مردم را چه فرض کرده اند
مهدی۴۴۲۷۵۳۲۲:۰۴:۳۶ ۱۳۹۷/۴/۲۹
مشکل دست انهایی است که اسکله های غیر قانونی دارند وبدون هیچگونه محدودیت واردات وصادر ات می کنند ومالیات نمی دهندوطلبکار دولت وملت هم هستند
خام۴۴۲۷۵۴۲۲:۰۵:۵۳ ۱۳۹۷/۴/۲۹
سلام .آقای انبارلویی حرف های شما همیشه بوی تفرقه میدهد مردم نه از اصولگرا ونه از اصلاح طلب خیری ندیدند.شما را بخدا دست از این جنگ زرگری بردارید .اگر میتوانید قدم خیری برای مردم بردارید اگر نه مارا بخیر وشمارا بسلامت .آقای توکلی عزیز براد ر بزرگوار شیپور نفاق را از دست این دوستان بگیرید.مگر نه اینکه رهبر معظم انقلاب همه را بوحدت دعوت میکنند.
ناشناس۴۴۲۷۵۶۲۲:۰۸:۴۳ ۱۳۹۷/۴/۲۹
آقای مقاله نویس، ما واقعا در کشور بحران نداریم؟؟؟ شما آیا در کشورهای اسکاندیناوی دارید زندگی می کنید؟؟؟ شاید تو محله ی شما همه چیز سرجاشه که بحران را نمی بینید!!!!
ناشناس۴۴۲۷۶۸۲۲:۱۴:۵۹ ۱۳۹۷/۴/۲۹
آقای انبارلویی واقعا آقای خاتمی ظرفیتی برای نظام نیست؟؟؟ همین تفکر متعصبانه ی امثال جنابعالی باعث شد بمدت هشت سال در دولت نهم و دهم کشور به قهقرا برود .
ناشناس۴۴۲۸۰۲۲۲:۳۶:۲۸ ۱۳۹۷/۴/۲۹
ایستادگی درمقابل دشمن ابزارميخواهد که اولین آن صداقت و پاکی مسئولین است.توجه به تولید داخل و رفع دغدغه های اقتصادی مردم در شرایط عادلانه ااست.رفع تبعیض وشناساسي نقاط ضعفی که امکان چپاول ثروت مردم توسط برخی سودجویان والبته آقازاده ه های تمام جناح ها ثروت و دارایی مردم راچمداني غاتهرت کرده و این وضعیت نابسامانی اقتصادی ناشی از آن و سو مدیریت بسیاری از مدیران ارشد وفسادگسترده فاجعه بار است.اینگونه نمیتوان با دشمن جنگید.بلکه خودمان خودمان را شکست میدهیم.ظاهراکاراز دست همه دررفته است
ناشناس۴۴۲۸۳۲۲۲:۵۸:۳۰ ۱۳۹۷/۴/۲۹
انصاری بیراه هم نگفته واقعا
ناشناس۴۴۲۸۵۱۲۳:۱۳:۲۸ ۱۳۹۷/۴/۲۹
آقای انصاریان دلار 8000 تومانی وسکه 2/7 میلیون تومانی فقیرتر شدن مردم که فقط در ایران اسلامی اتفاق می افتد را نمی توان گفت آدرس غلط دادن ، به جای این حرفها بعد از چهل سال رفاه به مردم بدهیدو مردم را از دین زده نکنید
امیر۴۴۲۹۰۱۲۳:۵۵:۱۲ ۱۳۹۷/۴/۲۹
ما که کسی رو سراغ نداریم مثل کوه وایساده باشه
ناشناس۴۴۲۹۱۵۰۰:۱۵:۵۶ ۱۳۹۷/۴/۳۰
نه غم و انديشه سود و زيان نه خيال جنس و اجناس گران
ناشناس۴۴۲۹۶۹۰۲:۰۲:۱۱ ۱۳۹۷/۴/۳۰
حرفهاش خیلی فرصت طلبانه است. خودش می دونه ریشه مشکل کجاس و هیچ دولتی بدون حل اون مشکل ریشه ای در اقتصاد ایران کاری جز همین که هست نمی تونه بکنه ولی باز به دولت حمله می کنه.
ناشناس۴۴۲۹۷۱۰۲:۰۷:۴۱ ۱۳۹۷/۴/۳۰
کدام جناح باعث تحریم شده؟
تهرانی۴۴۵۰۰۴۱۰:۳۲:۵۷ ۱۳۹۷/۴/۳۱
همون جناح که یکی از نماینده هاشون تو مجلس ششم هنگام اون اعتصابات معروف نماینده ها گفت ایران مخفیانه دنبال ساخت بمب هسته ایه و شد آنچه که میبینید
علی۴۴۳۰۱۳۰۵:۰۰:۰۹ ۱۳۹۷/۴/۳۰
درود بر اون ناشناسی که بخوبی پاره ای از مصایبی را که مستقیما سر منشع در بی کفایتی دست اندرکاران دارد را لیست کرد. امریکا و تحریم ها شده وسیله ای دست همین مسئولین بی کفایت تا سوء مدیریت و حیف و میل های را که انجام میدن توجیه کنن. وقتی در شرایط جنگی و در حالی که منابع ارزی باید صرف امور حیاتی کشور شود، پدر داماد اقای روحانی برای واردات میوه ۴/۵ دلار ارز دولتی دریافت میکند فاتحه این دولت را باید خواند. البته افشاء این مورد جزء هزاران موردیست که گاها از دستشان در میرود. معینی تدبیر و امید را هم فهمیدیم؟
ناشناس۴۴۳۰۴۸۰۶:۵۸:۴۸ ۱۳۹۷/۴/۳۰
مشکل اقتصادی را باید دولت حل کند، ولی کسانی که اجازه نمیدهند تصویب قوانین مسیر عادی و کارشناسی خود را طی کند و نمایندگان را با روش‌های مختلف تهدید میکنند، باید پاسخگو باشند.
ناشناس۴۴۳۰۷۴۰۷:۵۰:۰۶ ۱۳۹۷/۴/۳۰
افسار گسیختگی در فساد اقتصادی بجز با شفاف سازی راه حلی ندارد.مردم باید از تغییرات در بازار بصورت آنلاین مطلع باشند.وجود یک سیستم الکترونیکی برای اطلاعات مردم ضروری است. یک ماه پیش بلیط حمل خودرو از بندرعباس به تهران 234400 تومن بود امروز گرفتم 280800 تومن.چرا؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس۴۴۳۱۰۳۰۸:۱۲:۵۰ ۱۳۹۷/۴/۳۰
اقا این وضعیت چه با اصولگرا چه اصلاح طلب جواب نمیده و اقتصاد واقعا دچار بن بست شده خواهشمندم دست از درگیری بردارید
خسرو سلجوقي۴۴۳۱۴۰۰۸:۵۴:۰۷ ۱۳۹۷/۴/۳۰
رهبري به نظر بنده براي جلوگيري از تكرار چهار اشتباه در طي تاريخ انقلاب اسلامي به ابزار مستقيم و غير مستقيم بايد دخالت كنند و از فروش ارز دولتي ممانعت كنند و جلوي فساد در مراحل مختلف در بازار را بگيرند و اين موضوع از دخالت در امور قواي سه گانه گذشته و فساد سيستمي است كه در چهار دولت نهادينه شده و در سالهاي دوم دور دوم رياست جمهوري هاي با نام حمايت از مردم و به كام و جيب مستكبرين و ايجاد شكاف طبقاتي تكرار شده است. ارز فقط و فقط يك نرخ و از مابالتفاوت ان حمايت مستقيم از مستضعفين و حتي آرد دولتي هم فسادش ديده و تجربه شده است
ناشناس۴۴۳۱۴۸۰۸:۵۷:۲۶ ۱۳۹۷/۴/۳۰
دعوای جناحها الکیه .شب که میشه همه دوریک سفره میشینند.
ناشناس۴۴۴۱۴۹۱۸:۰۸:۳۰ ۱۳۹۷/۴/۳۰
اگر کسی توانست این نظر را تکذیب کند .
ناشناس۴۴۳۱۶۶۰۹:۰۵:۴۳ ۱۳۹۷/۴/۳۰
فساد در بورس ر بررسی کنید که اندازه اش کل تاریخ را دچار شوک خواهد کرد.
dayani۴۴۳۱۶۸۰۹:۰۵:۵۱ ۱۳۹۷/۴/۳۰
اگر این متن را با دقت بخوانید درمی یابید که همدلی اصولگرایان با دولت چه مقدار ساختگی است . آیا در این نوشته نشانه ای از همدلی می توان یافت. البته که می توان شرایط امروز را نا میمون دانست ، اما اگرراهبردهای نادرست اصولگرایان و دلواپسان نبود، کار به اینجا نمی کشید. مگر وابستگان به این جناحها در همه لحظه ها با برجام مخالفت نمی کردند، اگر بد بود حالا چرا از اقدام امریکا اظهار ناراحتی می کنبد و گناه را بگردن دیگران می اندازید. واقعیات دنیا اشکار است، ارتباطات کشورها دوجانبه است، وقتی زمینه برای برجامهای دوم و سوم فراهم بود، مذ اکره در فضای مناسبتر بوقوع نپیوست، حالا مجبوریم تحت فشار یواشکی مذاکره کنیم. ممکن است که مذاکره هم نکنیم، در آنصورت مردمی که حق انتخاب ندارندباید در تنگنای قرار گیرند. البته در آن شرایط هم مردم را نمایندگی می کنیم و می گوئیم مردم تاپای جان ایستاده اند، که ایستاده اند، چون راهی بجز پذیرش ضعف جسمانی رو به مرگ از نداشتن کار و غذا ندارند.
مازندرانی۴۴۳۲۲۶۰۹:۵۴:۴۶ ۱۳۹۷/۴/۳۰
بخدا شما با این روش توانائی مدیریت کشور را ندارید.بجائی رسیدید که از پشت تریبون ها فریاد میزنید نه جنگ نه تحریم ونه آمریکا نمیتواند این نظام را ازبین ببرد مگر فساد.پس تکان بخورید
ناشناس۴۴۳۶۴۰۱۳:۴۷:۵۲ ۱۳۹۷/۴/۳۰
سلام با این فساد ومشکلات جدی نه مرگ برامریکا حلال مشکلات است ونه رابطه ودوستی با این دشمن بزرگ . ریشکنی دشمنان داخلی باید دردستور کارقرار گیرید مثل فساد و بی عرضگی وبی اعتمادی
ناشناس۴۴۳۸۹۸۱۵:۴۷:۲۸ ۱۳۹۷/۴/۳۰
سئوالی سرنوشت ساز از آقای مجید انصاری --- آقایونی که مسند قدرت را در دولت در اختیار دارند!!! مردم که تشنه ی عدالت و انصاف و شیفته ی همه ی نیکیها هستند ، در سایه نظام اسلامی حق دارند که وجود این ارزشها را در تمامی ارکان دولت و نظام خود جویا باشند. و قتی مردم به مرور زمان ، با وجود ثروتهای کلان در کشور و در زمان گشایش اقتصادی در می یابند که دولتها از این ثروتها و گشایش برای تامین و تضمین نیازهای ضروری و حیاتی و حد اقل رفاه زندگی آنان اندک سهم ثابتی را تعیین نمی کنند یا کلا سهمی در این زمینه برای آنان قایل نیستند و بالعکس دولتها در زمان برخورد با هر گونه تنگنا و داشتن کسری رفع این تنگنا و کسری را با یورش به جیب بحران زده ی مردم با هر وسیله ای که بتوانند تامین و تضمین می نمایند و با این کار دانسته یا ندانسته خواست و منویات دشمنان را علیه نظام پیاده می کنند چگونه و با چه دلیل این مردم می توانند به دولت و به وفاداری آن به آرمانهای اصولی عزت آفرین نظام خوش بین باشند؟؟؟!!! آیا تنها شعارهای تو خالی و وعده هایی که با مرور زمان به تحقق عملی راه نمی یابند می توانند مردم را به وفاداری دولت به اصول مذکور خوش بین نگه دارند؟؟؟!!!
ناشناس۴۴۷۷۷۱۱۴:۱۶:۴۵ ۱۳۹۷/۵/۱
از دکتر توکلی به خاطر انعکاس نظرات مردم و امنیتی نکردن الف تشکر میکنم تنها جایی که مردم درد دل میکنند امید وارم اندکی مسولان درک کنند واز این گفتگوهای ارزشمند ملت پندو استفاده کنند ؟؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

آخرین عناوین