احسان علیخانی: «ا-ع» آن دزد اموال بیت‌المال و مردم من نیستم/ خودم را در برابر قانون و اذهان مردم پاسخگو می‌دانم

گروه اقتصادی الف،   3970428158 ۲۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۷ تکراری یا غیرقابل انتشار

احسان علیخانی به مطلب منتشر شده درباره دریافت ٣ میلیارد تومان هزینه از موسسه لغو مجوز شده واکنش نشان داد.

احسان علیخانی: «ا-ع» آن دزد اموال بیت‌المال و مردم من نیستم/ خودم را در برابر قانون و اذهان مردم پاسخگو می‌دانم

به گزارش الف، پس از انتشار مطلبی در یکی از روزنامه ها مبنی بر دریافت هدیه ٣ میلیارد تومانی احسان علیخانی از یک موسسه لغو مجوز شده، احسان علیخانی متنی را که نسخه ای از آن را در اختیار خبرگزاری فارس قرار داده منتشر کرد که به شرح زیر است:

من احسان علیخانی مجری و تهیه کننده تلویزیون و سینما هستم. اگر منظور رسانه‌های مجازی و غیرمجازی از «ا-ع» همان احسان علیخانی است که باید بگویم؛ اشتباه گرفتید. آن دزد اموال بیت المال و مردم من نیستم.

کار من رسانه است. در رسانه بزرگ شدم، در رسانه بالیدم و در رسانه زندگی می‌کنم. بیش از بسیاری از کسانی که طی این دو روز من را شماتت کردند، درک می کنم، می دانم و تجربه کرده ام که معمولا «آدم‌ها در فضای مجازی عجیب و بدجنس می‌شوند.»
جملات زهرآگین است که از دیروز به سمتم سرازیر می شود. یک راه حل ساده این بود:«سکوت کنم.»
خبر دریافت سه میلیاردی (ا-ع) که از خبر مرگ احسان علیخانی بزرگتر نیست و فراموش می شود. اما با خودم گفتم چرا باید من را با (ا-ع) اشتباه بگیرند؟موج بعدی افشاگری که آمد، آیا من را کنار چند نام اختصاری دیگر می‌گذارند ؟
اینها توضیح من است برای کسانی که احسان علیخانی را با (ا-ع) اشتباه گرفتند و برای آنها که سعی کردند احسان علیخانی یا همان (ا-ع) را وسط بیندازند تا خودشان دیده نشوند:
(ا-ع) چهره مرموزی است تا آرنج دستش به خیانت در بیت المال آلوده است. مثل خیلی‌های دیگر که دستشان در جیب مردم رفت و بعدها نه از زندان که سر از جاهای دیگر درآوردند؛ جایی شبیه کانادا.
اما من احسان علیخانی هستم تهیه کننده و مجری تلویزیون، تاکید می‌کنم تهیه کننده! در تهران زندگی می‌کنم و خانه و دفترم هم مشخص و عیان است.
من احسان علیخانی مثل خیلی از شهروندان دیگر روزانه چشمم به اخبار است تا ببینم در این شرایط اقتصادی، دلار، یورو ، سکه ، بی برقی، بی آبی ، بدهی هزاران میلیاردی تعداد اندکی‌ به سیستم بانکی، عدم انتشار فهرست دریافت کنندگان ارز دولتی و ... تکلیف زندگی‌مان چه می شود؟ اما به جای جواب اینها چه دیدم؟ اسم خودم را.
این چند خط بعدی را بخوانید تا اصل مطلب دستتان بیاید و بعد شاید فرق میان احسان علیخانی و (ا-ع) هم برای شما روشن شد:

1-موسسه ثامن الحجج سالها قبل از همکاری با گروه اجتماعی شبکه سه در تمامی رسانه های رسمی کشور نظیر (روزنامه ها ، تیزر و برنامه های اسپانسری تلویزیونی ، خبرگزاری ها، سایتها ، بیلبوردهای شهری ، باشگاه های فرهنگی و‌ ورزشی و ...) حضور داشته که معنای این حضور پر رنگ یعنی داشتن مجوزهای لازم از مراجع ذیصلاح، در نتیجه،اهدا مجوز تاسیس، مجوز گسترش موسسه تا بیش از 500 شعبه فعال، مجوز افتتاح حساب برای مردم و‌ صاحبان صنایع، مجوز برای تبلیغات تا مجوز برای انحلال این موسسه، ربطی به من و امثال من ندارد. ما با یک موسسه قانونی براساس نص صریح قانون و نظارت های دائمی صدا و سیما کار کردیم.
2-طبق روال طبیعی هزینه های اکثر برنامه و‌ سریال های پر بیننده در تلویزیون که شما تماشا کردید به عهده اسپانسرها است، موسسه مذکور هم در سال 91 تقاضای همکاری با گروه برنامه ساز ما را داشته و شبکه بعد از بررسی و استعلام از مراجع ذیصلاح و دریافت مجوز تبلیغات از موسسه، بنده را به عنوان تهیه کننده به این موسسه معرفی کرد. یعنی مثل تمام تهیه کنندگان سازمان نه بیشتر و نه کمتر.
3-طی سه سال و‌‌ نیم و در قالب شش قرار داد با صدا و سیما و شبکه، شش عنوان برنامه ( دو‌نیمه سیب ، ماه عسل 92 ، ماه عسل 93،سه ستاره ، ویژه برنامه تحویل سال 93 ، بهارنارنج ) تولید و‌ پخش شد که مبلغ مذکور از جانب اسپانسر بعد از تایید بر‌آورد هزینه های تولید توسط کارشناسان مربوطه شبکه و بابت تهیه و تولید به صدها نفر عوامل و هزینه های تولید به تهیه کننده تخصیص می یابد. (روابط عمومی، گروه اجتماعی و مدیر مالی شبکه سه در صورت صلاحدید اسناد و قرارداد ها را منتشر کنند.)
4-من مدیر نیستم، مسول نیستم، کارمند دولت نیستم، کارمند صدا و سیما هم نیستم، من تهیه کننده و ‌برنامه ساز مستقل هستم، ولی فراتر از هر بازی رسانه ای ، تهمت و قضاوتی، خودم را در برابر قانون و اذهان مردم پاسخگو می دانم. حالا هم از شبکه سه و صدا و سیما و ‌مراجع ذیصلاح قضایی و نظارتی خواهش می کنم تا به طور دقیق این موضوع را بررسی کنند و نتیجه را شفاف به مردم گزارش دهند.
متاسفم چون دروغ بیشتر از حقیقت شنیده می شود. متاسفم چون خبری که در مورد این موضوع منتشر شد، قطعا بیشتر از توضیح من خوانده می شود. از همه بیشتر برای کسانی متاسفم که راه فرار از بحران‌هایی که بعد از انواع بی‌تدبیری‌ها گرفتارش شدند را این دیدند که آبروی ما را ببرند و خودشان زیرسایه امن پست و مقامشان بنشینند. من و امثال من گوشت های قربانی خوبی هستیم برای تیتر بودن ، دست به دست شدن ، فحش شنیدن ، دیوار کوتاه بودن در برابر مشکلات و گرفتاری مردم، مقصر تمام کمبودها و منحرف کردن حواس مردم از موضوعات و معضلات اصلی کشور...

دیدگاه کاربران

ناشناس۴۴۱۱۵۵۱۷:۵۸:۰۵ ۱۳۹۷/۴/۲۸
این هم دنباله همان بازی مائده است که راه انداختند.بردن نام چند نفر و پرت کردن حواس مردم....دکتر توکلی مگر نگفتید نام بسیاری از قضات و فرزندان علما در لیست است.پس چرا نامی از آنها برده نمی شود؟؟؟!!!! ارزبگیران دولتی را چه شد؟؟؟!!!!! و...و....و......
ناشناس۴۴۱۵۹۴۰۰:۴۷:۴۰ ۱۳۹۷/۴/۲۹
وز دیده بان شفافیت و عدالت می خواهیم که اسامی وام گیرنندگان کلان موسسه ثامن الحجج مانند لیست مفسدین اقتصادی در جیب احمدی نژاد نشود که اگر اینطور شود دیده بان هم محبوبیت خود را از دست خواهد داد
ناشناس۴۴۱۱۶۴۱۸:۰۴:۱۳ ۱۳۹۷/۴/۲۸
پاسخ ایشان مبهم است و به طور سریع و واضح مشخص نیست پول در یافت کرده یا نه و موضوع هم تکذیب نکرده
ناشناس۴۴۱۳۹۴۲۱:۵۳:۲۲ ۱۳۹۷/۴/۲۸
یکبار در بخوان
ناشناس۴۴۱۵۰۲۲۳:۲۲:۴۵ ۱۳۹۷/۴/۲۸
ملا لغتی عزیز! یبار دیگه دقیق بخوون!! از اونایی هستی که اگه استاد سوال مفهومی بده صفر میگیری!!!
ناشناس۴۴۱۵۵۱۰۰:۰۹:۰۴ ۱۳۹۷/۴/۲۹
ظاهرا منظورش اینه که پول رو گرفته ، اما به عنوان تهیه کننده برنامه . حالا باید دید چرا موسسه ای که میلیون میلیون پول مردم رو خورده ، باید میلیارد میلیارد به برنامه های بی ارزش تلویزیون و عواملش هدیه بده ؟؟؟!!!
ناشناس۴۴۱۷۵۳۰۹:۱۹:۳۹ ۱۳۹۷/۴/۲۹
در غالب تهیه کنندگی و زیر نظر صدا و سیما پول دریافت کرده اند
ناشناس۴۴۱۱۷۷۱۸:۱۹:۱۶ ۱۳۹۷/۴/۲۸
داداش وقت حساب پس دادن هست. وقتی یک حساب کتاب بکنند میفهمند طی مثلا ۱۰ سال چقدر اموال داری؟ حالا ثامن یا هر جای دیگه درامد هر کسی که با درامد متوسط جامعه فاصله معنی داری داشته باشد ریگی به کفشش هست. پزشکای عزیز هم همینجوری پولدار شدند. بگویی هم می گویند ما طبابت کردیم. وزیر محترم خیلی پولدار هم همینطور.
ناشناس۴۴۱۱۸۲۱۸:۲۷:۰۵ ۱۳۹۷/۴/۲۸
آقا اصلا من مقصرم. من مسیولیت افزایش ارز و قیمتهارو هم میپذیرم.
ناشناس۴۴۱۵۵۷۰۰:۱۱:۲۸ ۱۳۹۷/۴/۲۹
بهتر نبود این سه میلیارد و اون دو میلیارد و ... رو میدادن به مردم بیچاره که اینجوری سرگردون پولهای سپرده شون نشن ؟ این موسسه تبلیغاتیه یا بانک ؟
ناشناس۴۴۲۶۸۶۲۰:۵۹:۲۹ ۱۳۹۷/۴/۲۹
ولی حالا اینا رو کنار بذاریم 1200 میلیارد گم شده ما میدونیم فقط 6 میلیاردش کجاست .... انصافا بقیه اش کو؟؟؟
سید۴۴۱۱۹۰۱۸:۳۲:۴۸ ۱۳۹۷/۴/۲۸
تا مباشد چیزکی مردم نگویند چیزها
ناشناس۴۴۱۱۹۵۱۸:۳۵:۲۸ ۱۳۹۷/۴/۲۸
صدا و سیما که خوب بلده اعترافات مجرمانه را پخش کند چرا خودش را به خواب زده؟
فاطیما۴۴۱۵۸۸۰۰:۴۱:۱۰ ۱۳۹۷/۴/۲۹
صدادسیماکجاست که گریه اینارو پخش کنه!!!
حامد۴۴۱۲۰۰۱۸:۴۰:۱۵ ۱۳۹۷/۴/۲۸
بالاخره پول را گرفتی یا نه؟
ناشناس۴۴۱۲۰۲۱۸:۴۰:۵۵ ۱۳۹۷/۴/۲۸
اینهایی که شما نوشته ای جواب نشد
فرشید۴۴۱۲۴۸۱۹:۲۳:۳۵ ۱۳۹۷/۴/۲۸
متاسفم برای جامعه ای که جهت خراب کردن افراد و شخصیت ها از هر حربه ای استفاده میکند.
صادق۴۴۲۰۹۱۱۳:۴۲:۵۶ ۱۳۹۷/۴/۲۹
پاسخ منفی یعنی اینکه تخریب شخصیت ها خیلی هم خوب هست! با این رای های منفی عقلانیت عده ای زیر سوال است مگر اینکه عمدی در کار باشد.
سینا۴۴۱۲۶۲۱۹:۳۶:۲۸ ۱۳۹۷/۴/۲۸
آقای علیخانی بالاخره با این چند جمله که نمیشود انتظار داشته باشید مردم بطور کلی نظر مساعدی به شما داشته باشند دست کم کمی بیشتر توضیح میدادید
اصفهانی۴۴۱۲۶۷۱۹:۵۰:۲۷ ۱۳۹۷/۴/۲۸
جناب علیخانی خیلی ممنونم تا بازار شایعات داغ نشده وشایعه درگوشت وپوست مردم این کشور عجین نشده بود شفاف سازی وروشنگری کرده اید فی الواقع بنده هم وقتی خبردریافت مبلغ میلیاردی شماراازموسسه ثامن الحجج خوندم خیلی درذهنم سایه افکند که چرا ایشان ؟ جناب علیخانی شاید هم درذهنم حرف تلخی هم نثارت کردم اگر واقعا گفته های شما صحت داشته باشد ازصمیم قلب عذرخواهی وطلب بخشش میکنم واگر برای رد گم کردن بود مثل بعضی ازمسئولان ما بایداز هرکاری که موجب میشود درماه مبارک رمضان اشک واحساسات مردم را سرازیر کنی دست بکشی چون دیگه حنای شما رنگی ندارد جناب علیخانی من جای شمایودم بخاطراینکه الان درذهن میلیونها نفر ایرانی بعنوان .......... جا افتادی وازنگارنده ومسئولی که شمارا به چنین تهمتی رواساخته شکایت کنید وسکوت شما موجب میشود ایندست افراد دین ودیانت خودرا برای سرپوشی گندکاری مسئولان برباد داده اند متاسفانه مسئولان ما مخصوصا دردستگاه قضا خیلی با تعلل یه اینگونه قضایا برخورد میکنند ویااصلا برخوردی صورت نمیگیررد و اگر قوه قضاییه با جدیت وبااشراف کامل به متهمان واحتلاسگران ورودپیدا میکرد الان مثل قارچ گونه اختلاس ودزدی وتهمت درکشور رواج چیدا نمیکرد درکشور ما بجای اینکه دینداری راله مردم بیاموزند درس اختلاس به مسئولان ومردم میدهند
سبد۴۴۱۳۳۸۲۱:۰۷:۳۰ ۱۳۹۷/۴/۲۸
پس به من چرا وام نمیدهند
ناشناس۴۴۱۳۹۶۲۱:۵۶:۲۰ ۱۳۹۷/۴/۲۸
ژن خوب نیستی
ناشناس۴۴۱۵۱۰۲۳:۳۴:۱۱ ۱۳۹۷/۴/۲۸
اسپانسر برنامه به ایشان بعنوان تهیه کننده زیر نظر شبکه های رسانه میلی هزینه برنامه را با تایید شبکه پرداخت کرده پس از اینهمه توضیح این آقا عاقبت معلوم نشد پس از کسر هزینه ها و دستمزدها و سهم رسانه میلی چقدر عایدش شده برای مخاطب معلوم نشد
مهدي۴۴۱۶۴۵۰۲:۱۶:۱۵ ۱۳۹۷/۴/۲۹
جالبه هر اتفاقي ميافته اخرش ميرسه به بانك مركزي و ارز بگيران و رانت ارزي بانك مركزي هم بروي خودش نمياره هيچ جناب ريس جمهورم فقط نظاره ميكنه اقاي نوبختم هم امروز فردا ميكنه اقاي وزير اقتصاد هنوز پيگير ورود سكه به بازار بورس و جالب تر اينكه دلار هنوز هشت هزارتومانه سكه سه ميليون تومان تحريم هم شروع نشده حالا يكي اين معادله رو حل كنه كه اصن كي به كيه و كي بايد حرف كيو گوش بده احسان عليخاني و امثالهم خودشونو محق ميدونن ارز بگير محترم خودشو محق ميدونه وارد كننده ماشينهاي ثبت سفارش قلابي هم خودشو تنها اين مردم اين وسط احتمالا هيچ حقي ندارند
سینا۴۴۱۶۶۵۰۳:۳۵:۵۴ ۱۳۹۷/۴/۲۹
آقای علیخانی شما بسیار مبهم و غیر شفاف پاسخ داده اید لطفا" بقیه فعالیتهایتان با سایر موسسات مالی و اعتباری و غیره را هم قبل از افشا شدن بفرمایید و لطفا" دقیقتر باشید در این گونه همکاری ها و اینقدر شعار ندهید
ناشناس۴۴۱۷۲۹۰۸:۵۲:۳۸ ۱۳۹۷/۴/۲۹
اقای علیخانی،بهتر است شما و م.م واقعیات را از زبان خودتان بگویید که چه اتفاقی در رابطه با ثامن برای شما افتاده.این جوابهای شما برای مردم قانع کننده نیست.
ناشناس۴۴۱۷۸۲۰۹:۵۴:۲۷ ۱۳۹۷/۴/۲۹
کسانی که حال خوندن ندارند و می خواهند قضاوت هم بکنند خلاصه مطلب اینه اگر فردی به عنوان توزیع کننده منابع مالی که در اختیارش می گذارند بین حقوق بگیران و عوامل یک کار، از یک سازمان یا نهاد یا موسسه قانونی وجهی بگیرد و در مسیر انجام وظایف حرفه ای اش آن را خرج کند، آن هم با نظارت وحساب و کتاب، آیا خلاف کرده؟ حالا چه یک میلیارد چه صد میلیارد چه هزار میلیارد. واقعا" چرا بعضی از ما اینقدر بی منطق شدیم!
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. کمی دیر نیست؟

  9. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  10. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  11. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  12. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  13. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  18. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  19. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  20. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  21. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  22. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  23. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

آخرین عناوین