واکنش منوچهر متکی و "ح.ص" به موضوع وام گرفتن از موسسه ثامن الحجج

گروه اقتصادی الف،   3970428043 ۲۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۸ تکراری یا غیرقابل انتشار

شرق نوشت: گزارشی که در روزنامه «شرق» با تیتر «رد پای برخی سلبریتی‌ها و مسئولان در پرونده ثامن‌الحجج» منتشر شد، واکنش برخی از افرادی را که از آنها در گزارش یاد شده بود، در پی داشت.

واکنش منوچهر متکی و "ح.ص" به موضوع وام گرفتن از موسسه ثامن الحجج

با اینکه روزنامه «شرق» با درنظرگرفتن اخلاق حرفه‌‌ای از نام‌بردن آنهایی که در قرائت گزارش دادگاه از آنها نام برده شده بود، خودداری کرد؛ اما برخی از افراد حقیقی به ‌صورت مستقیم به آن واکنش نشان دادند. همچنین فردی که در گزارش با نام «ح. ص» از او یاد شده است، نیز در واکنشی به این گزارش، اظهارات خود را بیان کرد.

 دریافت‌های میلیاردی دو مجری تلویزیون از موسسه ثامن‌الحجج
 منوچهر متكي، وزير خارجه دولت محمود احمدي‌نژاد، در گفت‌وگويي تلفني با مديرمسئول روزنامه «شرق» با تكذيب مطالب چاپ‌شده در اين گزارش و باز‌نشر غيرقانوني آن در فضاي مجازي، در كانال شخصي خود نوشت: «در صورت اثبات وجود چنين ادعايي قوه قضائيه و نهادهاي دولتي مي‌توانند نسبت به مصادره آن اقدام کنند».

همچنين در بخش ديگري از اين جوابيه آمده: «به اطلاع مي‌رساند به منظور تنوير افکار عمومي تا حصول نتيجه نهايي و مجازات اتهام‌زنندگان و اشاعه‌دهندگان اکاذيب، تمام مراحل قانوني و قضائي را پيگيري خواهد کرد».

اين‌همه در حالي است كه در گزارش ياد‌شده نامي به‌ صورت كامل برده نشده است. 

 پسرم  وامي نگرفته است
«ح. ص» نيز در گفت‌وگو با «شرق» با تكذيب دريافت صد ميليارد تومان، حقوق 30 سال آينده فرزند خود مي‌گويد: چنين چيزي صحت ندارد و پسر من اصلا وامي دريافت نكرده است و ارتباطي بين او و اين مؤسسه وجود ندارد. در واقع 80 ميليون تومان (با سود صد ميليون تومان) در قالب تسهيلات با نام همسر بنده، از مؤسسه دريافت شده و حقوقي در كار نبوده است. علاوه بر آنكه اقساط آن نيز در حال پرداخت بود و در زماني كه 15 قسط آن باقي مانده بود، مؤسسه به مشكل برخورد و بعدها تسويه شد.

او همچنين در واكنش به رقم50ميليارد‌توماني كه بابت خريد ملك در يزد، عنوان شده، مي‌گويد: اصولا وام 50 ميليارد‌توماني وجود ندارد. رقم كارشناسي اين زمين، 500 ميليون تومان بوده و خريد و فروشي صورت نگرفته است. ماجرا آن است كه تسهيلاتي به مبلغ 450ميليون تومان از مؤسسه دريافت شده بود كه سند زميني به‌عنوان وثيقه در گرو بانك قرار گرفت و بعدها به علت معوقات، اين زمين به نام مؤسسه ثامن‌الحجج شد. 
 
«ح. ص» در ادامه با بيان اينكه حتي يك ريال هم بدهي به مؤسسه ندارم، مي‌افزايد: همه مبالغ اقساط تسهيلات در سال 95 تسويه شده است. علاوه بر اينكه همه مستندات در مرحله دادسرا به شعبه بازپرسي ارائه شده و در پرونده نيز موجود است، در جلسه بعدي دادگاه، همه مستندات مجددا از سوی وكيل به دادگاه تقديم خواهد شد. او در ادامه با بيان اينكه كل تسهيلات دريافتي از مؤسسه در چند مرحله و حدود 880 ميليون تومان بوده است، ادامه مي‌دهد: اين ميزان با سود، حدود يك‌ميليارد‌و 200 ميليون تومان بوده كه به ‌صورت كامل تسويه شده است و مدارك تسويه آن نيز موجود است. 

«ح. ص» همچنين با رد دريافت حقوق نجومي از سوي دخترش مي‌افزايد: چنين چيزي صحت ندارد. دخترم حدود دو سال در آن مؤسسه مشغول به كار بود كه پس از ازدواج نيز آنجا را ترك كرد. او كه مانند پنج هزار كارمند ديگر اين مؤسسه در آنجا مشغول به كار بود، در ابتدا حدود 700 هزار تومان دريافتي داشت كه بعدها تا يك‌ميليون‌و 400 هزار تومان افزايش يافت.  به گفته «ح. ص» او به‌هيچ‌عنوان تسهيلاتي دريافت نكرده و خانواده او تسهيلات دريافت كرده‌اند و او ضمانت آنها را پذيرفته است. 

او در ادامه با اشاره به حقوق دريافتي مي‌گويد: كل حقوق بنده ماهانه پنج ميليون تومان بوده و در سال 95 در ازاي پنج سال حقوقي كه دريافت كردم، با اينكه منع قانوني وجود نداشت، همه مبلغ را كه حدود 300 ميليون تومان بوده است، به مؤسسه برگرداندم.
 
«ح. ص» كه خود يكي از اعضاي شركتي بوده كه در گزارش به آن اشاره شده، ادامه مي‌دهد: اين شركت حدود دو ميليارد تومان تسهيلات گرفته است كه با جريمه حدود سه‌ميليارد‌و 200 ميليون تومان شده بود. براي اين تسهيلات ملكي چهارطبقه در سيدخندان به‌عنوان وثيقه گذاشته بود كه اين ملك بيش از چهار ميليارد تومان كارشناسي مي‌شود و در تملك مؤسسه ثامن‌الحجج قرار مي‌گيرد. اين وام اساسا به نام يكي از اعضاي شركت كه اين ملك نيز به نام او بوده، دريافت شده است و ارتباطي به همسر بنده ندارد. اين اسناد در اختيار هيئت تسويه قرار دارد. در واقع تسهيلاتي كه گرفته شده، كامل تسويه شده و حتي مازاد هم دارد. 

به گفته او اين ماجرا آن‌گونه كه در شبكه‌هاي اجتماعي منعكس شده، خانوادگي نيست و در قالب چند تسهيلات در چند مرحله بوده كه به طور کامل در مرداد 95 تسويه شده است.

دیدگاه کاربران

ناشناس۴۴۰۴۶۹۰۹:۲۱:۳۷ ۱۳۹۷/۴/۲۸
اقای «ح. ص» ، به نظر شما به ما هم وام 450ميليونی میدن؟
ناشناس۴۴۰۴۹۷۰۹:۴۴:۱۰ ۱۳۹۷/۴/۲۸
اصولا این واه ها برای ملت وجود ندارند اما برای ژن برتری ها بیشتر از این ها هم هست
ناشناس۴۴۰۵۰۵۰۹:۵۱:۰۱ ۱۳۹۷/۴/۲۸
بنده نیز وامی نگرفتم
ناشناس۴۴۰۵۱۹۰۹:۵۶:۵۷ ۱۳۹۷/۴/۲۸
ح ص خیلی سفسطه میکند
ایرانی۴۴۱۰۳۳۱۵:۵۴:۵۲ ۱۳۹۷/۴/۲۸
بابا کم کم موسسه و ملت و سهامداران باید بیاند به ایشون پول بدند بسکه خوبه
ناشناس۴۴۰۵۲۸۱۰:۰۰:۲۹ ۱۳۹۷/۴/۲۸
چه ادمهاي خوبي
احسان۴۴۰۵۳۰۱۰:۰۱:۰۸ ۱۳۹۷/۴/۲۸
ما تو کشورمون اصلا کسی وام میلیاردی نگرفته و پس نداده ، همه ی این وام و رانت و اختلاس ها منم همشون من هستند
ناشناس۴۴۰۵۴۵۱۰:۰۸:۰۹ ۱۳۹۷/۴/۲۸
همین است که طرح دو فوریتی مشروعیت سنجی اموال مسعولین و سیاسیون توسط نمایندگان در مجلس مسکوت ماند و خبری ازش نشد ...خیلی ها ظاهراً دستشان رو میشود....کجای این عدالت است....
ناشناس۴۴۰۶۰۷۱۰:۳۷:۴۰ ۱۳۹۷/۴/۲۸
ما تو دریافت وام 10میلیونی موندیم به هر دری میزنیم
ناشناس۴۴۰۶۴۷۱۱:۰۶:۱۲ ۱۳۹۷/۴/۲۸
هر چند این حجم تخلفات واقعا برای مقامات کشور بسیار زشت و زننده است و باید تغییر رویه در نظارت بر کارکنان دولت از مراحل استخدام تا پایان خدمت انجام پذیرد ولی باز خدا پدر ح ص را بیامرزدکه به بخشی از آن را پذیرفت
ناشناس۴۴۰۷۴۸۱۲:۰۹:۱۸ ۱۳۹۷/۴/۲۸
تمام موسسات مالی و اعتباری و صندوقهای قرض الحسنه باید زیر نظر بانک مرکزی فعالیت کنند یا بسته شوند. سازمان اقتصاد اسلامی هم باید یا منحل شود یا تحت نظر بانک مرکزی فعالیت کند. کشور احتیاج به یک طرح بزرگ، برای اصلاح نظام بانکی و افزایش اختیارات بانک مرکزی و نظارتهای سختگیرانه این نهاد دارد. هر موسسه مالی و اعتباری یا بانک یا صندوق قرض الحسنه ای که توانایی پاس کردن استانداردهای بانکداری از حیث ضریب کفایت سرمایه و غیره را ندارد باید منحل شود.
ناشناس۴۴۰۷۵۶۱۲:۱۴:۰۹ ۱۳۹۷/۴/۲۸
کجا وام 400 میلیونی میدند ما هم بریم با وثیقه بگیریم !!!! تو این کشور بخور بخوره
ناشناس۴۴۰۷۸۲۱۲:۳۳:۰۴ ۱۳۹۷/۴/۲۸
كارمند با فيش حقوقى هفتصد هزار تومانى ضامن وام گيرنده سه ميلياردى جل الخالق
ناشناس۴۴۰۷۸۶۱۲:۳۵:۴۳ ۱۳۹۷/۴/۲۸
خدا روشکر همه تکذیب میکنند!!!
ناشناس۴۴۰۸۸۴۱۴:۰۱:۲۹ ۱۳۹۷/۴/۲۸
لیست کامل افرادی که از این موسسات پولهای میلیاردی گرفته اند منتشر شود. این از لیست ارز 4200 تومنی هم مهم تر است
علیرضا۴۴۰۹۰۷۱۴:۱۳:۱۷ ۱۳۹۷/۴/۲۸
واقعا خوش به حالتون ، من خودم گیر 5 میلیون وام هستم هر جا میرم چنتا ضامن میخواد اونم با سود 27 درصد وام میدن
ناشناس۴۴۰۹۰۹۱۴:۱۴:۴۵ ۱۳۹۷/۴/۲۸
ح ص کیست؟؟!!!
ناشناس۴۴۰۹۱۰۱۴:۱۷:۲۵ ۱۳۹۷/۴/۲۸
آقای "ح ص" راجع به حقوق آقازادشون هم توضیح بدهند.
ناشناس۴۴۰۹۵۴۱۴:۴۶:۲۵ ۱۳۹۷/۴/۲۸
خوب جناب "ح ص" که ظاهراً یک چیزی هم طلبکار شدن. لابد مازادش هم باید مردم از جیبشون بدن!
ناشناس۴۴۰۹۵۶۱۴:۵۰:۰۹ ۱۳۹۷/۴/۲۸
اگر میخواهید اقتصاد; کشور و نظام نجات یابد بایستی مانند چین ابتدا با دانه درشتها و گردن کلفتها ومفسدان بزرگ در هر پست و مقام و ثروت و قدرتی که هستند برخورد شود
سعیدروشن کرمامشاهی۴۴۱۰۰۴۱۵:۳۵:۳۳ ۱۳۹۷/۴/۲۸
هروقا بجای معرفی فرد از حروف مقطعه استفاده شد بدانید پای یک ادم بانفوذ یا سیاستمداروکوتوله های سیاسی در میان است بعد بحای برخورد با انها میان اسکناس بی پشتوانه چاپ میکنند واز بیت المال زیان وارده توسط این اقازاده هارا جبران می کنند .
ناشناس۴۴۱۰۰۵۱۵:۳۵:۴۲ ۱۳۹۷/۴/۲۸
چرا علنا نمی گن ح‌.ص کیه؟ اگه اتهام درسته که خب حقشه آبروش بره اگه بی گناهه کسی بهش گیر نمی ده
ناشناس۴۴۱۰۵۰۱۶:۰۹:۲۱ ۱۳۹۷/۴/۲۸
خنده داره ميگه ما فقط هشتاد ميليون وام گرفتيم، ولي اون ٤٥٠ ميليون كه وام گرفتيم رو پس نداديم. بعد هم دو ميليارد شركتمون رو نتوستيم پس بديم!!!! يعني آدم دلش كباب ميشه كه ختي قسطهاشون رو نمي تونستن پس بدهند:(
ناشناس۴۴۱۰۷۸۱۶:۳۴:۰۴ ۱۳۹۷/۴/۲۸
ح ص یعنی حاشا کننده صادق☻☻☻
ناشناس۴۴۱۱۰۶۱۷:۰۶:۴۸ ۱۳۹۷/۴/۲۸
جالبه ایشان در هر دو مورد، ملک را تسلیم موسسه کرده است!! بیابید پرتقال فروش و ... چشم بسته هااااااااا اصلا نیازی نبود دادگاهی یا بازرسی مشغول شود!
ناشناس۴۴۱۲۷۳۱۹:۵۷:۵۲ ۱۳۹۷/۴/۲۸
انچه مشهود ومعلوم است فساد باکمال تاسف ساختاریست وراه علاج انست که مقام رهبری همه را برکنار وافراد سالم وپاکی که میشود پیدا کرد جایگزین تمام ثروت اندوزان رانتی که مشخصند ثروتهای باداورده به خزانه برگردد اگر چنین شود کشور درمقابل تمام دشمنان بیش ازپیش قوی میگردد.
ناشناس۴۴۱۲۹۶۲۰:۲۰:۲۱ ۱۳۹۷/۴/۲۸
چطوری برای وام 450 میلیون تمانی وثیقه 50 میلیونی قبول می کنند و بعد انرا بجای 450 میلیون بر می دارند ..؟
علی۴۴۱۳۸۳۲۱:۴۵:۱۸ ۱۳۹۷/۴/۲۸
کاش پرونده .. آدمهای مفسد زیر دست قاضی شجاع و با تقوایی همچون محسنی اژه ای قرار می گرفت، تا با اجرای عدالت، درس عبرتی برای سایر دزدان بیت المال چه مدیر، چه مسول و...می گردید.
ناشناس۴۴۱۴۹۲۲۳:۱۶:۲۱ ۱۳۹۷/۴/۲۸
متاسفانه و بدبختانه این معضلات که گریبانگیر مملکت اسلامی شده از فساد بی در و پیکر و ریشه دار و سیستماتیک دستگاه های دولتی و نظارتی و بانکها و قوای سه گانه و عوامل انها سر چشمه میگیرد دولت باید سریعا دست به پاکسازی بزند قوانین کهنه و پوسیده را دور بریزد در این شرایط دستگاه های نظارتی را قوی کند اتفاقا فرصت خوبی است برای برخورد با فساد و قطع دست مفسدین و وطن فروشان که در هر شرایط بفکر منافع و زر اندوزی هستند و حرص و طمعشان پایان ندارد
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  21. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  22. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

آخرین عناوین