چالش عجیب ترامپ بعد از دیدار با پوتین

حسن کریمی فرد،   3970428022 ۱۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

دونالد ترامپ قدرت ساختار سیاسی در ایالات متحده را دست کم گرفت و به همین دلیل بود که بی محابا در نشست خبری با پوتین نهادهای اطلاعاتی و قضایی آمریکا را زیر سوال برد اما بعد از چند ساعت مجبور به پس گرفتن گفته های خود شد. حال با این شرایط باید دید در تعارض بین فرد و سیستم، پیروز نهایی کدام خواهد بود.

چالش عجیب ترامپ بعد از دیدار با پوتین

شاید دونالد ترامپ  تصورش را هم نمی کرد در عرض چند ساعت بعد از دیدار با پوتین مجبور شود مهمترین بخش از گفته های خود را در ارتباط با عدم دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پس بگیرد. اما موضوع مهم این است که ترامپ، هشدار ساختار سیاسی آمریکا را تنها چند ساعت قبل از دیدار با رئیس جمهور روسیه نادیده گرفت؛ جایی که رود روزنستاین، معاون دادستان کل آمریکا در نشست مطبوعاتی اعلام کرد 12 مامور اطلاعاتی کشور روسیه متهم به هک شبکه های رایانه ای حزب دموکرات و هیلاری کلینتون در انتخابات شده اند. بدون شک این پیامی واضح به ترامپ قبل از دیدار با پوتین بود تا خطوط قرمز سیستم آمریکا را در نظر بگیرد.

اما سخنان ترامپ در نشست مطبوعاتی پس از دیدار با رئیس جمهور روسیه و انکار دخالت مسکو در انتخابات ریاست جمهوری موجب شد تا موج گسترده ای از انتقادات چه از سوی حزب جمهوری خواه و چه از سوی دموکرات ها شکل بگیرد. از نظر مخالفان کوتاهی و عقب نشینی ترامپ در مقابل پوتین و زیر سوال بردن نهادهای اطلاعاتی آمریکا فاجعه بوده است. برخی او را متهم به خیانت کردند، عده ای نیز عنوان می کنند که حتماً روسیه اسراری از او در اختیار دارد که او را می توانند این گونه کنترل کنند، شرایط به گونه ای پیش رفت که جیمز کومی، مدیر سابق اف‌بی‌آی اعلام کرد که دیگر خودش را جمهوری خواه نمی داند و در انتخابات میان دوره ای کنگره که در نوامبر برگزار می شود همه برای کنترل و یا رهایی از شر ترامپ باید به دموکرات ها رای دهند.

صحبت هایی نیز مطرح شد که احتمالاً پوتین و ترامپ بدور از مشاوران رئیس جمهور آمریکا به توافقاتی دست یافته باشند اما اگر چنین خبری صحت هم داشته باشد با توجه به حساسیت های که پیش آمده بخش زیادی از این سازش ها امکان عملیاتی شدن پیدا نخواهند کرد. حتی این انتظار وجود دارد حداقل در کوتاه مدت سیاست کنگره در قبال روسیه خشن تر و سخت گیرانه تر شود.

فعلاً که دونالد ترامپ از گفته های خود عقب نشینی کرده و حرف های خود را پس گرفته اما مشخص است اعتماد ساختار و سیستم سیاسی ایالات متحده نسبت به او بیش از گذشته سلب شده است. به همین دلیل است که دوباره بحث هایی درباره اینکه سرنوشت رئیس جمهور فعلی آمریکا در ادامه مسیر چه خواهد شد بوجود آمده و بقا و ماندگاری او تا پایان راه بر کرسی ریاست جمهوری دچار ابهام شده است.

 بر این اساس عده ای عنوان می کنند ممکن است او به سرنوشت جان اف کندی دچار شود، عده ای نیز تاکید دارند شاید به تقدیر ریچارد نیکسون که مجبور به استعفا شد گرفتار شود. اما فعلاً یک نکته قطعی است که دونالد ترامپ اگر خواهان این است تا پایان دوره در کاخ سفید باقی بماند باید از تعریف و تمجید از پوتین دست بردارد و به همان قالب سنتی روسای جمهور آمریکا حداقل نزدیک شود. در این چارچوب می باید ضمن رفتار با روسیه به مثابه یک دشمن، روابط نزدیک تری با متحدان واشنگتن مثلا کشورهای اروپایی، کانادا و ... برقرار کند. امری که بدون شک با شخصیت ترامپ ناسازگار است و باید در ادامه مشاهده کرد رئیس جمهور آمریکا چگونه تعارض خود با ساختار سیاسی را حل خواهد کرد.

با تمام این تفاسیر باید گفت هنوز ترامپ در بین اقشاری از جامعه آمریکا طرفداران جدی دارد که می توان به سفید پوستان، ملی گراها، کارگران و ... اشاره کرد. به همین دلیل اگر اتفاق غیرمنتظره ای رخ ندهد احتمال اینکه ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری بعدی پیروز شود نیز وجود دارد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۴۴۰۴۶۱۰۹:۱۷:۱۷ ۱۳۹۷/۴/۲۸
ترامپ ؛ 40 تا پوتین رو میبره دم چشمه و تشنه برمیگردونه
ناشناس۴۴۰۷۴۴۱۲:۰۸:۳۱ ۱۳۹۷/۴/۲۸
جفتشون موزی هستن . از پس هم برمیان . دنیا رو گذاشتن وسط ، مثل هندونه قاچ کردن و دارن میخورن
ناشناس۴۴۰۴۶۵۰۹:۱۹:۲۰ ۱۳۹۷/۴/۲۸
ترامپ باید همون کاری رو که با رهبر کره شمالی کرد با پوتین بکنه
ناشناس۴۴۰۵۴۷۱۰:۱۱:۲۶ ۱۳۹۷/۴/۲۸
به عبارتی در آمریکا قانون حاکم است نه فرد
معلم ریاضی۴۴۰۵۷۳۱۰:۲۵:۴۹ ۱۳۹۷/۴/۲۸
پوتین عددی نیست .
ناشناس۴۴۰۶۴۰۱۰:۵۹:۱۱ ۱۳۹۷/۴/۲۸
بعضیها دوست دارند همه چیز را تغییر دهند ترامپ نمیتواند شخصیت خود را عوض کند درست مثل اوباما که شخصیتش بر مبنای اجماع و همگرایی بود و هرگز آنرا تغییر نداد
ناشناس۴۴۰۸۳۷۱۳:۰۵:۴۱ ۱۳۹۷/۴/۲۸
ماههای آینده تا انتخابات کنگره امریکا برای ما بسیار مهم است ، لابی عربی عبری با علم به لرزان بودن صندلی ترامپ می خواهند بیشتری استفاده را از وی ببرند ، ایران باید تدبیری بیاندیشد که از ایجاد تنش با امریکا تا آن موقع جلوگیری کند ، پیروزی دموکراتها در انتخابات ، عملا ترامپ را به رئیس جمهور بی قدرت تبدیل خواهد کرد . هر کاری می خواهید بکنید تا آبان مراقب باشید
ناشناس۴۴۱۷۶۷۰۹:۲۹:۵۲ ۱۳۹۷/۴/۲۹
کارشنای کی بودی تو
پرتو۴۴۱۸۳۲۱۰:۵۴:۱۹ ۱۳۹۷/۴/۲۹
پیشنهاد شما چیه؟
ناشناس۴۴۱۵۸۱۰۰:۳۱:۲۲ ۱۳۹۷/۴/۲۹
دیوانگی مال یک دقیقه ترامپ هستش
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین