شادی مسافران هند علی رغم نرسیدن به مقصد/ در پرواز شماره 810 چه گذشت؟

گروه اقتصادی الف،   3970426260 ۲۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۹ تکراری یا غیرقابل انتشار

پرواز شماره 810 شرکت هواپیمایی ایران ایر از فرودگاه حضرت امام (ره) به مقصد فرودگاه بمبئی بر فراز فرودگاه بمبئی به دلیل نامساعد بودن شرایط جوی مجبور به برگشت شد اما پس از برگشت همه مسافران خوشحال و خندان بودند.

شادی مسافران هند علی رغم نرسیدن به مقصد/ در پرواز شماره 810 چه گذشت؟

به گزارش فارس،‌ روز جمعه 22 تیر پرواز شماره 810 شرکت هواپیمایی ایران ایر از مبدا فرودگاه حضرت امام (ره) به مقصد فرودگاه بمبئی (هندوستان) بر فراز فرودگاه بمبئی به دلیل نامساعد بودن شرایط جوی مجبور به برگشت شد و در فرودگاه جایگزین (فرودگاه زاهدان) به زمین نشست و پس از گذشت 3 ساعت به دلایل مختلف این پرواز به فرودگاه حضرت امام (ره) بازگشت.

با توجه به اینکه مسافران حداقل از ساعت 4 صبح در فرودگاه بود و زمانی بیش از 16 ساعت پرواز و معطلی و... داشتند لذا پیش‌بینی می‌شد باتوجه به برگشت پرواز به فرودگاه امام (ره) تنش بین مسافران و خدمه پرواز (کرو) ملاحظه شود، اما هنگام پیاده شدن مسافران از هواپیما چهره‌های خندان و جملات محبت آمیز شنیدن جای تعجب داشت.

با بررسی به عمل آمده مشاهده شد مسافران هواپیما اکثرا به خاطر دریافت ارز مسافرتی به این سفر آمده بودند که هر نفر هزار یورو دریافت کرده بودند که اختلاف قیمت با بازار آزاد حدود 4 و نیم الی 5 میلیون تومان بوده است و اگر یک خانواده 4 نفره را در نظر بگیریم که 4 هزار یورو دریافت کرده است چیزی حدود 18 الی 20 میلیون تومان کسب درآمد می‌شد. لذا راز خوشحالی و خنده‌های مسافران در این نکته نهفته بود که با معطلی 16 ساعته مبلغ فوق را بدون هزینه در مقصد کسب می‌کردند و حتی می‌توانستند با انصراف از پرواز هزینه بلیت را هم دریافت کنند.

بنابراین چه لزومی دارد دولت در این وضعیت اسفناک ارزی و با توجه به تحریم‌های پیش رو این گونه سرمایه ملی و ذخیره ارزی را چوب حراج بگذارد؟ آیا باید هزینه شادی و سیاحت و .... عده‌ای از بیت‌المال و از جیب مردم هزینه شود؟ با یک حساب سرانگشتی فقط در این هواپیما با توجه به 201 مسافر آن، مبلغ 201 هزار یورو به مسافران واگذار شده که با توجه به پروازهای خارجی دیگر و واگذاری ارز به آنها چه رقم بالایی را می‌توان مشاهده کرد؟

لازم به ذکر است بنابر اخبار واصله پرداخت ارز مسافرتی یک بار در سال برای مسافران هوایی به مقصد کشورهای ارمنستان، آذربایجان، بلاروس، استونی، لتونی، لیتوانی، گرجستان، قزاقستان، قرقیزستان، مولداوی، روسیه، تاجیکستان، ترکمنستان، اوکراین، ازبکستان، ترکیه، افغانستان، بحرین، کویت، پاکستان، عمان، امارات متحده عربی حداکثر به مبلغ 500 یورو و برای سایر کشورها مبلغ هزار یورو تعیین شده است.

دیدگاه کاربران

ناشناس۴۳۸۵۹۳۲۱:۰۲:۴۱ ۱۳۹۷/۴/۲۶
نویسنده این مطلب کیه ؟ فکر میکنی ارز رایگان میدن ؟ پارسال این موقع قیمت ارز ازاد ۳۸۰۰ بوده .... اینا گرفتن ۴۲۰۰... در ضمن تمام دنیا هر کی بخواد بره سفر ارز میخره
ناشناس۴۳۸۵۹۹۲۱:۰۷:۱۲ ۱۳۹۷/۴/۲۶
. اون خونواده ای که تفریحش خارجه این بیست میلیونا تو چشمش پول نیست. به علاوه گیریم به اونها ارز ندید، باز مشکل گرونی مردم حل میشه؟
سید۴۳۸۶۰۱۲۱:۰۷:۴۷ ۱۳۹۷/۴/۲۶
بالاخره وقتی دولت میگوید که کار آفرینم یعنی این یه روز ارز. یه روز سکه یه روز خودرو یه روزکارت سوخت و کارت بازرگانی. یه روز اوراق مسکن و خلاصه از این روزها زیاد داریم و هر دفعه یه عده ای سود میبرند
علی۴۳۸۶۰۲۲۱:۱۰:۰۶ ۱۳۹۷/۴/۲۶
میلیاردی دارن میخورن ومیبرن خودی ها،حالا یه قطره هم برسه به مردم عادی رو نمیتونی ببینین.
ناشناس۴۳۸۶۹۲۲۲:۴۳:۵۹ ۱۳۹۷/۴/۲۶
چقد این مردم سطح توقعشون آمده پایین هزار یورو ؟؟؟؟؟
ناشناس۴۳۸۷۱۰۲۲:۵۲:۱۵ ۱۳۹۷/۴/۲۶
دریغ ازیک سر سوزن " تعقل " در اتخاذ سیاست ها ...
جواد۴۳۸۸۰۸۰۰:۱۰:۴۳ ۱۳۹۷/۴/۲۷
دوست عزیز ، یک طرفه قضاوت نکن ، واضح و مبرهن است که الان کشور با ارز 8040 تومنی اداره نمیشود ولی بار روانی این ارز 8040 تومنی کلا بازار رو به هم ریخته. بفرمایین ارز مسافرتی دو کلا حذفش کنین ببینین دوباره چه اتفاق اسفناکی میافته . کافیه چند صد هزار دلاری در بازار با قیمت 10000تومان به مسافرایی که نیاز مبرم به ارز دارن فروخته بشه ، اونوقته که دوباره واویلاست .
رضا۴۳۸۸۱۹۰۰:۲۰:۴۱ ۱۳۹۷/۴/۲۷
مشکل قیمت ارز ازاد است ونه دادن ۱۰۰۰ یورو به مسافران دولت باید هرچه زودتر قیمت را درست کند
amin۴۳۸۸۲۶۰۰:۲۶:۳۲ ۱۳۹۷/۴/۲۷
نویسنده عزیز حسادت نکن...شمام برو به فکر دانه درشتها باش نه ریز میزه ها
ناشناس۴۳۸۸۸۷۰۱:۱۶:۰۸ ۱۳۹۷/۴/۲۷
دادن ارز مسافری به قیمت 4200 تومان اشتباه محض است.
ناشناس۴۳۸۸۹۹۰۱:۲۷:۲۰ ۱۳۹۷/۴/۲۷
البته اولا ارز مسافرتی برای کشورهای همسایه 500 یورو هست دوما، باید مردم بتوانند با مراجعه به بانک یا صرافی ارز مورد نیاز برای مسافرتشان را تامین کنند
میثم۴۳۸۹۱۳۰۱:۴۸:۱۱ ۱۳۹۷/۴/۲۷
یعنی میگید مردم مسافرت هم نرن؟ همین یک ذره ارز که به مردم واقعی میدید رو هم قطع کنید بدید به نورچشمی ها، آقازاده ها و خواص دور و برتون. درد شما از اینه که همین ارز رو هم میخواد چپاول کنید.
مهدی۴۳۸۹۳۱۰۲:۴۰:۰۳ ۱۳۹۷/۴/۲۷
متاسفم.کسی که سالی یکبار از این موضوع سود ببره شده مشکل.اما افراد حکومتی و آشنایان اون ها که سالی میلیاردها تومان رانت به جیب میزنند به عنوان ناجی و مدیر معرفی می شن.راستی،اکثر مردم با ارز گرفته شده توسط حجاج که برای چندمین بار می رن عربستان هم مشکل دارن
ناشناس۴۳۸۹۶۸۰۶:۳۰:۰۵ ۱۳۹۷/۴/۲۷
آیا مسافران مسیر قانونی دیگری برای تهیه‌ی ارز دارند؟
ناشناس۴۳۸۹۶۹۰۶:۳۰:۲۸ ۱۳۹۷/۴/۲۷
دولت هزینه نمیکنه. دولت مدعیه این بود که قیمت ارز همینه نت بیشتر. مردم هم میگن اگه اینه پس بده.
ناشناس۴۳۹۰۵۷۰۸:۱۷:۵۸ ۱۳۹۷/۴/۲۷
شما لطفا نظر ندی وتحلیل نکنی بهتره. مردم که زندانی نیستن تو ایران با همین یه ذره از هم مخالفید ؟؟؟ همین هم بدید تا بالاتریها بخورند . واقعا که. من خیلیها میشناسم بچه شون خارج دانشجو هست بنده خدا ها نمیدونند چه جور براشون پول بفرستن ازکجا دلار بخرند حتی نمیتونن دیدن بچه ها شون هم برن . هر چیزی یه حدی داره دیگه . مملکت هر جوری وضعش هست مقصر مسوولین هستند و بس چقدر مگه مردم میتونن تاوان ندونم کاریها و سو مدیریت ها وبخوربخورهای بعضی از این حکمرانها رو بدن؟ نمیتونن اوضاع رو راست وریز کنند برن مذاکره کنند توقع معجزه و جادو جمبل دارید؟همش توتوهم هستید.
ناشناس۴۳۹۰۷۴۰۸:۳۵:۵۰ ۱۳۹۷/۴/۲۷
هیچ لزومی به ارز مسافرتی نیست قیمت ارز را به قیمت قبل برگردانید اصلا ارز مسافرتی ندهید .
ناشناس۴۳۹۰۷۷۰۸:۳۶:۲۰ ۱۳۹۷/۴/۲۷
به علت شرایط نامساعد جوی امکان مرگ هموطنانمون وجود داشته جای خوشحالی از سلامتشون باز دنبال کوفت کردن ذره ای از شادی( کل شادی یک خانواده چهار نفره شما یه دونه پراید هم نمیشه) ملت هستیم. بدا به حال ما
ناشناس۴۳۹۰۷۹۰۸:۳۶:۳۸ ۱۳۹۷/۴/۲۷
سلام. چرا یکطرفه به قاضی میروید. آیا هزینه اقامت در کشور اروپایی را نمی بینید؟؟ شما هر هتل 2 ستاره اروپا را هم نگاه کنید کمتر از شبی 100 یورو نیست. خورد و خوراک و هزینه تاکسی و مترو ....چی؟ چرا فکر میکنید کسی که سوار هواپیما میشه داره میره خارج به قصد لذت و خوشگزرانی میره؟! چرا سراغ دانش آموختگان دکتری خارج از کشور نمیرید و از ایشون نمی پرسید 4-5 سال خارج بیتشر بهتون خوش گذشت یا همین اوضاع در ایران. باور کنید اکثرا هنوز هم وطن خودشون را بهتر میدونند.
ناشناس۴۳۹۱۳۱۰۹:۱۱:۰۳ ۱۳۹۷/۴/۲۷
احسنت بر این "تدبیر"
لیلا۴۳۹۱۴۴۰۹:۱۷:۱۶ ۱۳۹۷/۴/۲۷
من داخل این پرواز بودم و این خبر کذب محض است به هیچ عنوان از فرودگاه امام اجازه خروج داده نشد. تنها کسانی که ناچار به خروج از هواپیما بودند با کنسل کردن پرواز و برگرداندان ارز اجازه خروج از فرودگاه را داشتند.
ناشناس۴۳۹۱۶۲۰۹:۳۶:۱۵ ۱۳۹۷/۴/۲۷
خیلی خوشحال نباشید چون باید ارزهایتان را پس دهیدبرای خرج سفر ارز گرفته اید نه برای دور زدن در هوا
ناشناس۴۳۹۲۳۵۱۰:۴۲:۱۶ ۱۳۹۷/۴/۲۷
دولت دوستار طبقه مرفه و برنامه ریز برای ایجاد فاصله شدید طبقاتی بیشتر
رضا۴۳۹۵۵۶۱۳:۳۵:۰۵ ۱۳۹۷/۴/۲۷
چرا اینقدر مردم ما را ذلیل و خوار در نظر می گیرید؟یعنی کسی که یک سفر تجاری دارد و یا حتی برای یک سفر یک هفته ای سیاحتی به هندوستان می رود وقرار است هزینه هتل،ایاب و ذهاب،بلیط اماکن دیدنی،خرید سوغاتی و خوردو خوراک را پرداخت کند آنقدر بد بخت است که از برهم خوردن برنامه سفرش به خاطر دریافت مابه التفاوت 1000 یورو انهم یک بار در سال خوشنود شود؟این فقط استنتاج یک فکر بیمار است وگرنه متقاضی چنین سفری کلاس شخصیتی بسیار بالاتری از نظر نگارنده دارد و خیلی بیشتر از این رقم را در راه کیفیت سفرش چه سیاحتی و چه تجاری هزینه خواهد کرد.
ناشناس۴۳۹۵۶۹۱۳:۴۴:۳۵ ۱۳۹۷/۴/۲۷
از جیب ملت بدید برند خوشگذرانی ...
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. جلاد، به پایان سلام کن!

  4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  9. انتقام از پوتین؟

  10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

آخرین عناوین