نقش باند «مظلومین» در بحران‌های ارزی طی ۲ دهه گذشته

گروه اقتصادی الف،   3970425083 ۲۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۸ تکراری یا غیرقابل انتشار

پس از اظهارات روز گذشته سخنگوی قوه قضائیه و رونمایی از باند «مظلومین» یک منبع آگاه به فارس از جزئیات دستگیری این فرد به همراه پسرش در بحران ارزی سال‌‌های ۹۰ و ۹۱ خبر داد.

نقش باند «مظلومین» در بحران‌های ارزی طی ۲ دهه گذشته

به گزارش فارس، روز گذشته حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضاییه در کنفرانس مطبوعاتی خود اعلام کرد از زمانی که تلاطم در بازار ارز ایجاد شد افرادی در بازار بدون صرافی، به صورت عمده ارز و سکه خریداری کرده‌اند که این افراد بازداشت شدند و ادعا کردند که کارهایشان را با هماهنگی بانک مرکزی انجام می‌دادند.

اژه ای افزود: فردی به نام حمید مظلومین (سلطان سکه) و پسرش محمدرضا مظلومین چند سال پیش بازداشت و در دادگاه حاضر شدند که بانک مرکزی نیز در دادگاه حاضر بود و اعلام کرد که این افراد با ما هستند و این موضوع باعث شد که دادگاه این افراد را آزاد کند.

اما در این بین یک منبع آگاه در گفت‌وگو با فارس اعلام کرد در زمان تحقیقات در سال‌های 90 و 91 از این متهمان که در همان بحران ارزی به همراه جمشید بسم الله دستگیر شده بودند هیچگونه صحبتی از هماهنگی بانک مرکزی با اقدامات این افراد نبوده است و حتی لحظه دستگیری، «مظلومین» در حال فرار از طریق یکی از مرزهای غربی بوده و اگر ارتباطی بین وی و بانک مرکزی بوده است نیازی به فرار نداشت لذا این مورد قابل تامل و پیگیری است.

این منبع مطلع ادامه داد: حمید مظلومین در دهه 70 نیز از عوامل بحران ارزی بوده و در همان سال‌ها نیز دستگیر و مجوز صرافی وی باطل شده بود اما در ادامه از نام و حساب‌های بانکی افراد دیگری استفاده می‌کرده است.

وی ادامه داد: حمید مظلومین از حساب فرد دیگری برای اقدامات تبهکارانه خود استفاده می‌کرده است و ماهیانه مبلغی حدود چند صد میلیون تومان به حساب وی واریز می‌کرده است. گردش مالی حساب این فرد در سال چند هزار میلیارد تومان بوده است. این باند که متشکل از پدر و فرزندی بوده‌اند تقریبا در تمامی بحران‌های ارزی دهه 70 به بعد حضوری فعال داشته‌اند و با روش‌های مختلف سعی در دور زدن مراجع نظارتی، امنیتی و قضایی را داشته‌اند.

دیدگاه کاربران

علی۴۳۶۰۷۸۱۲:۰۰:۱۶ ۱۳۹۷/۴/۲۵
بهشت اختلاسگرا و مال مردم خورا،از سال ۷۰ داره میخوره
حمید۴۳۶۲۱۷۱۳:۱۴:۳۳ ۱۳۹۷/۴/۲۵
بحران را این آقا و امثال این آقا بوجود نیاورده اند.... فضای بحران را ...اون مسئولین بی کفایت که بوجود آورده اند...و بایستی آنها مجازات شونده اصلی باشند....هر وقت پای ما به پارچ آب خورد و آب روی فرش ریخت... بابامون ما رو مقصرمیدونست... هر وقت پای بابا به پارچ آب خورد و آب روی فرش ریخت... باز ما مقصر بودیم ..چون پارچ را اونجا گزاشته بودیم....
ناشناس۴۳۶۴۰۴۱۴:۵۲:۴۴ ۱۳۹۷/۴/۲۵
شما موضوع رو درست تحلیل نکردی. حتی اگر مسئولین ، زمینه ی خلافکاری رو ایجاد کرده باشند خلافکار خلافکاره و بی گناه نیست. من اگر خونه م دیوارش کوتاه باشه کسی که بدون اجازه وارد خونه بشه و اموالم رو ببره به هر حال دزده و بیگناه نیست
ناشناس۴۳۶۰۹۴۱۲:۱۲:۴۲ ۱۳۹۷/۴/۲۵
همین شخص را اگر وزیر اقتصاد میکردید ما وضعمان هزار برابر بهتر بود
ناشناس۴۳۶۰۹۶۱۲:۱۳:۱۷ ۱۳۹۷/۴/۲۵
پس چرا با چنین سابقه ای پسر آزاد است؟؟!!!!
ناشناس۴۳۶۳۹۲۱۴:۴۶:۳۱ ۱۳۹۷/۴/۲۵
چون سیف خان وساطتش را کرد اخیرا
ناشناس۴۳۶۱۱۹۱۲:۲۵:۰۷ ۱۳۹۷/۴/۲۵
حتما تو بانک مرکزی سهام دارد که برای بانک مرکزی ارز و سکه جابجا میکند. واقعا باید به حال این سیستم و این دولت در به داغون گریست.
ناشناس۴۳۶۱۳۴۱۲:۳۲:۵۳ ۱۳۹۷/۴/۲۵
یه چیزی مثل جمشید بسم الله!
حسین۴۳۶۱۳۶۱۲:۳۳:۳۸ ۱۳۹۷/۴/۲۵
اینهاپوست و گوشتشان ازرانت های نامشروع که همواره با پشتیبانی مقسدانی از داخل دولتهای فاسد ازسال ۷۰شارژ میشوند.اعدام در محکمهه قضایی کمترین حکم اینهاس و باید به اشدمجازات برسند.که چشم ماازاین دولت وقوه قضایی اب نمیخورد
علی۴۳۶۴۰۳۱۴:۵۲:۴۲ ۱۳۹۷/۴/۲۵
برادر من چندتا رو اعدام کنن؟مملکت دقیقا شده مصداق گرحکم شود که مست گیرند
ناشناس۴۳۶۱۶۶۱۲:۴۷:۲۷ ۱۳۹۷/۴/۲۵
به نام خدا باسلام به هر حال،این آقایانٰ ،در واقع امر ودر حقیقت،دلال بوده اند و،آن هم، بیش از دودهه و،لابد، از این طریق به « الاف والوف» هم رسیده اند! حال، جای سئوال است که: چرا تا این حد ودرهمه زمینه هابه«دلال» نیازهست( وهمه اصناف مردم،هریک به نحوی، از وجود آن در رنجندو ناله می کنند)؟ چه کسانی وبه چه منظوری به این «موجود» که وجودش،در عرف وقانون درحد معقول، پذیرفته است ، تا این حد ،غیر قابل قبول ورنج آور وضایع کننده حقوق عامه مردم و..شده، پرو بال داده اند!؟
ناشناس۴۳۶۲۲۸۱۳:۲۱:۱۰ ۱۳۹۷/۴/۲۵
شکر خدا علت ۸ هزار شدن دلار مشخص شد طبق این گزارش امروز علت گرانی دستگیر شد و باید دلار بقیت قبلی برگرده واگر نه همش دروغ و خالی بندی و رفع مسولییت دوما چرا ارز ثانویه بالای ۷۵۰۰ تومان اینجا هم باند مظلومین دست دارد !!!
ناشناس۴۳۶۲۲۹۱۳:۲۲:۲۱ ۱۳۹۷/۴/۲۵
آخی! بمیرم برای مظلومیتتون که کسی جز بانک مرکزی از شما حمایت نکرده.
SMAH1۴۳۶۲۳۸۱۳:۲۷:۲۹ ۱۳۹۷/۴/۲۵
تا وقتی شفافیت نباشد همین است چرا حساب های مالی همه افراد به صورت شفاف در اختیار مردم قرار نمی گیرد امثال من (و بسیاری از مردم) نه درآمد نامشروعی داریم و نه هزینه‌ی نامشروع که از آن بترسیم.آنهایی که دارای درآمد یا هزینه‌ی نامشروع هستند از این شفافیت می‌ترسند.
ناشناس۴۳۶۲۷۵۱۳:۴۷:۱۲ ۱۳۹۷/۴/۲۵
دوباره سیاه بازی ها شروع شد
ناشناس۴۳۶۲۹۹۱۳:۵۹:۱۷ ۱۳۹۷/۴/۲۵
که از ماست که بر ماست
ناشناس۴۳۶۳۳۰۱۴:۱۶:۳۰ ۱۳۹۷/۴/۲۵
و در دادگاه حاضر شدند که بانک مرکزی نیز در دادگاه حاضر بود و اعلام کرد که این افراد با ما هستند و این موضوع باعث شد که دادگاه این افراد را آزاد کند....دیگه تا آخر قصه معلومه چه خبره !
ناشناس۴۳۶۴۹۸۱۵:۵۷:۵۸ ۱۳۹۷/۴/۲۵
چرا بانک مرکزی اصرار بر توزیع ارز از طریق صرافی ها دارد؟ چرا از امکانات شعب ارزی بانکهای مختلف استفاده نمی کند؟ چه تعداد مجوز صرافی به مدیران سابق بانک مرکزی و دیگر بانکها واگذار شده است و چه حجم از مبادلات از طریق آنها انجام میشود؟ خودشان ارز را به صراف میدهند بعد میگویند تخلف کرده بعد نامه می زنند با آنها هماهنگ بوده!
مرتضی الف۴۳۶۵۲۹۱۶:۲۲:۴۳ ۱۳۹۷/۴/۲۵
سردبیر محترم لطفا یک عکسی یا شمایلی از جناب مظلومین پخش کنید . چون همانگونه که از نامش پیداست شاید واقعا آدم مظلومی باشد و شرارت از جای دیگری نشات میگیرد.
ناشناس۴۳۶۵۵۵۱۶:۴۲:۲۵ ۱۳۹۷/۴/۲۵
واقعا یعنی چی بانک مرکزی بگه این با ماست یعنی برعلیه مردم یار کشیه؟ یعنی این از طرف بانک مرکزی مامور به گند کشیدن کشور و اقتصاد و بعد هم فروپاشیه؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

آخرین عناوین