اولین اعتراضات به تلگرام طلایی / دست وزارت ارتباطات در کار است

گروه اجتماعی الف،   3970402019 ۳۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۶۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه می‌گوید: بنظر می‌رسد یکی از عللی که مدیر تلگرام به فیلتر آن در ایران اعتراض نکرد، این است که برخی از مسئولان فضای مجازی کشور اجازه دادند هاتگرام و طلاگرام فیلتر تلگرام را دور بزنند و مانع از مهاجرت ۷۰ درصد کاربران ایرانی به پیام رسان‌های داخلی شوند و از این طریق برای تلگرام زمان خریده اند.

اولین اعتراضات به تلگرام طلایی / دست وزارت ارتباطات در کار است

 عبدالصمدخرم آبادی دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجزمانه در کانال شخصی خود در سروش نوشت:

بسم الله الرحـــــــمن الــرحیـــــــم

با توجه به سوالات متعددی که خبرنگاران محترم در مورد ماهیت دو نرم افزار "هاتگرام" و "تلگرام طلایی" مطرح کرده اند مطالب ذیل جهت آگاهی اعلام می‌گردد.

هاتگرام و طلاگرام پیام رسان نیستند. آن‌ها در واقع دو فیلتر شکن داخلی با مدیریت واحد هستند که بطور غیر قانونی و بر خلاف دستور قضایی با امکانات وزارت ارتباطات دسترسی کاربران ایرانی را به شبکه اجتماعی فیلتر شده "تلگرام" فراهم می‌کنند.

بنظر می‌رسد یکی از عللی که مدیر تلگرام به فیلتر آن در ایران اعتراض نکرد، این است که برخی از مسئولان فضای مجازی کشور اجازه دادند هاتگرام و طلاگرام فیلتر تلگرام را دور بزنند و مانع از مهاجرت ۷۰ درصد کاربران ایرانی به پیام رسان‌های داخلی شوند و از این طریق برای تلگرام زمان خریده اند.

بعد ازفیلتر تلگرام حدود ۳۰ درصد کاربران آن فعالیت خود رابه پیام رسان‌های داخلی منتقل کرده اند. اگر امکانات و پهنای باندی که در اختیار هاتگرام و طلاگرام گذاشته شده به پیام رسان‌های داخلی داده شود، قطعا آن‌ها خدماتی بهتر از تلگرام به مردم عرضه خواهند کرد.

در حال حاضر علیرغم اینکه امکان جایگزینی کامل پیام رسان‌های داخلی به جای تلگرام وجود دارد و با وجودی که پیام رسان‌های داخلی توان ارایه خدمات به همه کاربران ایرانی را دارند، برخی از مسئولان فضای مجازی کشور نگاه مایوسانه به توان داخلی دارند ودر نتیجه بجای برنامه ریزی برای قطع ید کامل تلگرام هنوز بدنبال رونق فیلتر شکن‌های داخلی مانند طلاگرام و هاتگرام هستند.

در ابتدای امر قرار بر این بوده که فعالیت کنترل شده هاتگرم و طلاگرام موجبات مهاجرت آرام کاربران به پیام رسان‌های داخلی را فراهم کند و به محض اینکه تعداد کاربران آن‌ها به حدود ده میلیون نفر رسید ارتباط آن‌ها با تلگرام قطع و کاربران آن‌ها به یک پیام رسان قوی داخلی منتقل شوند. ولی علیرغم اینکه که هم اکنون تعداد کاربران این دو فیلترشکن به بیش از ۲۶ میلیون نفر رسیده تا کنون به این وعده عمل نشده است.

تبلور شبکه ملی اطلاعات درگرو تحقق یک یا چند شبکه اجتماعی ملی است. اهمیت راهبردی صنعت تولید و بهره برداری از شبکه‌های اجتماعی ملی به لحاظ نقش آن در غنی سازی ذهنها، اگر مهمتر از صنعت صلح آمیز هسته‌ای نباشد کمتر از آن نیست.

اجازه ادامه فعالیت به فیلتر شکن‌های داخلی (هات گرام و طلا گرام) علاوه بر تبعات سوء و آسیب‌های فرهنگی، امنیتی و اجتماعی ناشی از سلطه بیگانه بر فضای مجازی کشور باعث نابودی پیام رسان‌های داخلی و از بین رفتن این صنعت و هزاران شغلی است که قرار است در بستر شبکه‌های اجتماعی داخلی ایجالد شود.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۹۸۱۴۰۰۶:۴۳:۵۶ ۱۳۹۷/۴/۲
واقعا متوجه نمی شم از طرفی می گویند حرکت ضد انحصار هست و بعد دنبال انحصار از طریق اعمال اجبار به کاربران هستند !!!!
ناشناس۳۹۹۱۱۱۱۷:۰۳:۵۳ ۱۳۹۷/۴/۲
فیلتر تلگرام ربطی به رفع انحصار نداره...
حسن۳۹۸۱۵۲۰۷:۳۲:۳۶ ۱۳۹۷/۴/۲
وزارتخانه ای که برخلاف دستور مقامات عالی نظام مسبب ومروج پیام رسان خارجی باشد پس سایر متخلفان هم با استناد به این تخلف اعمال مجرمانه خود را توسعه می دهند و نمایندگان بسته ای مجلس هم نظاره گر بوده واز کار خلاف به عنوان ابزار بعدی انتخابشان وگول زدن مردم استفاده می کنند
ناشناس۳۹۸۱۶۵۰۷:۵۱:۲۶ ۱۳۹۷/۴/۲
در ابتدای امر قرار بر این بوده که فعالیت کنترل شده هاتگرم و طلاگرام موجبات مهاجرت آرام کاربران به پیام رسان‌های داخلی را فراهم کند و به محض اینکه تعداد کاربران آن‌ها به حدود ده میلیون نفر رسید ارتباط آن‌ها با تلگرام قطع و کاربران آن‌ها به یک پیام رسان قوی داخلی منتقل شوند. ولی علیرغم اینکه که هم اکنون تعداد کاربران این دو فیلترشکن به بیش از ۲۶ میلیون نفر رسیده تا کنون به این وعده عمل نشده است؟؟؟!!!! چقدر توی زحمت افتادین برای انتقال مردم به پیام رسان داخلی !!! این الان فضای آزاد رقابته مثلا ؟؟ احیانا نظر و سلیقه و تصمیم مردم هم مهم نیست دیگه !
ناشناس۳۹۸۱۷۱۰۷:۵۸:۲۳ ۱۳۹۷/۴/۲
تلگرام طلایی پروژه زمان خریدن دولتی ها ست تا نسخه بدون فیلتر تلگرام عرضه شود... اتاق فکر مشاوران تندرو روحانی ، به قابلیت تلگرام در دوقطبی سازی ها بسیار نیاز دارد...علت مخالفت با فیلتر تلگرام همین است که می ترسند حمایت کانال های فارسی زبان بیگانه را از دست بدهند..دلسوزی برای کسب و کار ها ، اشک تمساح است..
تبریزی۳۹۸۱۸۱۰۸:۱۳:۳۴ ۱۳۹۷/۴/۲
دبیر کارگروه اول بهتره فرق بین "محتوای" مجرمانه و "پیام رسان" رو یاد بگیرین بعد بیاد ببینیم حرف حسابش چیه.
ناشناس۳۹۸۱۸۳۰۸:۱۶:۰۶ ۱۳۹۷/۴/۲
اصل فیلتر از اساس اشتباه بود، پیام رسان های داخلی باید به سمت اعتمادسازی بروند.
ناشناس۳۹۸۱۸۸۰۸:۲۰:۳۴ ۱۳۹۷/۴/۲
بالاخره ما نفهمیدیم کدام آمار درست است؟ ۷۰ درصد هنوز تلگرام را ترک نکرده اند یا آمارهای قبلی که نشان از کاهش ۷۰ یا ۸۰ درصدی ترافیک تلگرام داشت؟
ناشناس۳۹۸۳۶۷۱۰:۳۸:۰۴ ۱۳۹۷/۴/۲
کسانی که تلگرام را ترک نکرده‌اند به واتس‌اپ روی اورده‌اند نه سروش
ناشناس۳۹۹۲۳۹۱۸:۲۹:۱۸ ۱۳۹۷/۴/۲
خودتم فهمیدی چی گفتی؟
ناشناس۳۹۸۱۹۱۰۸:۲۲:۳۴ ۱۳۹۷/۴/۲
من که ترجیح میدم از همون تلگرام اصل استفاده کنم
ناشناس۳۹۸۲۰۴۰۸:۳۲:۵۶ ۱۳۹۷/۴/۲
و به محض اینکه تعداد کاربران آن‌ها به حدود ده میلیون نفر رسید ارتباط آن‌ها با تلگرام قطع و کاربران آن‌ها به یک پیام رسان قوی داخلی منتقل شوند. این کار یعنی حریم خصوصی ؟
ناشناس۳۹۹۱۱۴۱۷:۰۴:۳۷ ۱۳۹۷/۴/۲
نه یعنی سیاستگذاری...
ناشناس۳۹۸۲۰۸۰۸:۳۴:۵۵ ۱۳۹۷/۴/۲
یعنی دارید میگید این دو نرم افزار ابزار جاسوسی وزارت ارتباطات برای کنترل محتوای رد و بدل شده در تلگرامه؟ اتهام سنگینیه ها!
ناشناس۳۹۸۲۲۲۰۸:۵۰:۳۴ ۱۳۹۷/۴/۲
عبدالصمدخرم آبادی در بهترین شرایط هم پیام رسانهای داخلی توان اینهمه کاربر را ندارند
ناشناس۳۹۸۲۴۸۰۹:۱۷:۴۷ ۱۳۹۷/۴/۲
الف جان مدام داری تیتر می زنی که خبر رسانهای داخلی از جمله سروش بسیار موفق بوده اند و ازشون استقبال شدید شده پس مشکل چیه ؟
ناشناس۳۹۸۳۶۵۱۰:۳۵:۵۵ ۱۳۹۷/۴/۲
مشکل اینه خبرِ استقبال مردم از پیام‌رسان‌های داخلی دروغه
ناشناس۳۹۸۳۰۷۱۰:۰۳:۵۱ ۱۳۹۷/۴/۲
وزارت ارتباط خوب کاری کرد .
ناشناس۳۹۸۳۶۹۱۰:۴۱:۰۵ ۱۳۹۷/۴/۲
اقای خرم ابادی فرمودند"اگر امکانات و پهنای باندی که در اختیار هاتگرام و طلاگرام گذاشته شده به پیام رسان‌های داخلی داده شود، قطعا آن‌ها خدماتی بهتر از تلگرام به مردم عرضه خواهند کرد." جناب االف، این اقای مسئول مگر در این مملکت زندگی نمیکنند؟ کیفیت خودروهای تولید وطن نمی بینند؟ میزان بهره وری نیروی انسانی و اقتصاد و ... مشاهده نمی کنند.به این عزیز مسئول بفرمایید " تکیه بر جای بزرگان نتوان زد به گزاف/ مگر اسباب بزرگی همه اماده کنی"
ناشناس۳۹۸۴۰۲۱۱:۰۱:۰۲ ۱۳۹۷/۴/۲
قطعا دست اسلاحتلبا در کاره مطمئن باشید منتظر اعمال قانون هستیم
ناشناس۳۹۸۴۱۳۱۱:۱۴:۳۳ ۱۳۹۷/۴/۲
می شه لطفا بذارین هر کس خودش تصمیم بگیره چکار کنه؟
ناشناس۳۹۸۶۷۱۱۳:۲۵:۰۸ ۱۳۹۷/۴/۲
کجای دنیا همچین اجازه ای بهت میدن؟
امیر۳۹۸۴۲۸۱۱:۲۲:۵۰ ۱۳۹۷/۴/۲
شما مگه نمیخواستید سروراش داخل باشه خب این تلگرام طلایی و این سرورهای داخلی.
ناشناس۳۹۸۴۷۰۱۱:۴۴:۴۸ ۱۳۹۷/۴/۲
فیلنرینگ دلیل بر مهاجرت نیست
علی۳۹۸۴۸۱۱۱:۵۱:۴۵ ۱۳۹۷/۴/۲
جالب و البته تاسف بار است بدانید علی رغم غیر قانونی بودن فعالیت تلگرام با دستور قضایی که با دستور رئیس جمهور و فشار به وزارت ارتباطات لغو گردیدالبته بصورت چراغ خاموش معاون سیاسی امنیتی استانداری یک استان تلگرام را رسانه ملی میداند نه صدا و سیمای جمهوری اسلامی کسی که باید مدافع منافع و امنیت ملی باشد از رسانه بیگانه دفاع میکند که اطلاعات مهم کشور را در اختیار بیگانگان قرار میدهد ایا اظهار علنی این مطلب توسط این مسئول نباید پیگرد قانونی داشته باشد ؟
ناشناس۳۹۸۴۸۴۱۱:۵۳:۱۱ ۱۳۹۷/۴/۲
اگر اینقدر که نگران ارقام کاربران تلگرام هستید، نگران ارقام چند ده هزار سکه خریداری شده توسط 2 یا سه نفر، هزاران خودرو وارد شده، املاک جابهجا شده و ... توسط تعدادی خاص بودید، امروز گفتگوی مردم در یک بستر غیر قابل فیلتر برایتان تهدید امنیتی نبود، همانطور که برای سایر نقاط جهان نیست! اصل مشکل را حل کنید، توئیتر، وایبر، تلگرام و ... مانند قارچ سبز می شوند و در این خصوص کاری نمی توانید بکنید، آن اعتمادی که طی چند دهه از دست رفته نیز با بگیر و ببند و شعار بدست نخواهد آمد!
ناشناس۳۹۸۵۳۰۱۲:۱۴:۳۵ ۱۳۹۷/۴/۲
باید تمام راهای دسترسی به تلگرام بسته شه که البته سخت هم نیست اولین بار نیست که اسلاحتلبا به کشور خیانت می کنن
ناشناس۳۹۸۵۵۴۱۲:۲۹:۵۱ ۱۳۹۷/۴/۲
خیلی جالبه. یکی هزینه می کنه و اعمال فیلتر می کنه. یکی دیگه دوباره هزینه می کنه و آنتی فیلتر می کنه. خوب اگه بودجه زیادی دارید به مردم برسید.
ناشناس۳۹۸۵۷۰۱۲:۳۵:۳۷ ۱۳۹۷/۴/۲
یعنی برای جذب مشتری تله گذاشته اید ؟ مردم برن عضو تلگرام طلایی بشن بعد که بیست میلیون شدن شما مشتری های تلگرام طلایی را منتقل کنید به یه پیام رسان داخلی ؟؟ درست متوجه شدم ؟؟ بعد اسم این کار چیه از نظر شما ؟ از نظر من که اصلا اسم خوبی نداره !
ناشناس۳۹۸۷۹۸۱۴:۲۹:۴۵ ۱۳۹۷/۴/۲
طرف هنوز نمیدونه اصلاح طلب درسته یا اسلاح تلب اونوقت اظهار نظر میکنه
مردم۳۹۸۸۲۴۱۴:۴۲:۱۰ ۱۳۹۷/۴/۲
بابا ما به پیام رسان های داخلی کوچ نمی کنیم و نخواهیم کرد چرا صدای مردم برای این اقایون شنیدنی نیست..این یک انتخاب است نه اجبار و مردم در برابر اجبار همیشه معکوس عمل خواهند کرد چه بپذیرید چه نه
ناشناس۳۹۸۸۷۷۱۵:۱۵:۰۲ ۱۳۹۷/۴/۲
آیا اجبار تنها راه‌حل ماست؟ آیا تا کنون از آن جواب گرفته‌ایم؟
مجید۳۹۹۰۹۶۱۶:۵۵:۰۲ ۱۳۹۷/۴/۲
مردم عجیبی هستیم. گاندی را تحسین میکنیم که فقط از پارچه ساخت هند استفاده کرد و تا زمانی که شیشه در کشورش ساخته نشد اجازه استفاده از آن را در خانه اش نداد. حالا که بحث حمایت از پیامرسان های داخلی است اصرار داریم از همان تلگرام استفاده کنیم. تلگرامی که اثبات شده میتواند امنیت ملی ما را تهدید کند!
ناشناس۳۹۹۱۷۷۱۷:۴۵:۱۱ ۱۳۹۷/۴/۲
عجیب اینه که شما تفاوت این دو مقوله را درک نکردی!!!
مجید۳۹۹۲۳۶۱۸:۲۸:۲۶ ۱۳۹۷/۴/۲
اگر واقعا استدلال خاصی دارید لطفا کاملا منطقی و بدون طعنه بیان کنید. لطفا شما کمک کنید که ما هم درک کنیم!
مهدی۳۹۹۱۵۶۱۷:۳۲:۲۵ ۱۳۹۷/۴/۲
من یک سوال از مسوولین امر دارم. الف جان خواهش می کنم منتشر کن: در زمانی که تلگرام فیلتر نبود، هزینه زیادی کردم و یک کانال راه اندازی کردم و ویدیوهای زیادی از محصولات خود را برای بازاریابی در آن قرار دادم. الان علاوه بر اتلاف آن وقت ها، هزینه ی زیادی دوباره باید متحمل شوم و همان ویدیو ها را در پیام رسان دیگری بارگذاری کنم. پاسخگوی اتلاف هزینه ی دو ساله ی من (از لحاظ وقت گذاری و هزینه ی اینترنت) کیست؟ آیا این حق الناس نیست؟ الان می دانید چقدر باید دوباره پول اینترنت بدهم تا همان ویدیوها را بارگذاری کنم؟ می دانید چقدر باید بگردم و دوباره مشتری ها را پیدا کنم؟ بازی کردن با انرژی یک جوان، چه چیزی غیر از این است؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  2. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  3. اعتماد کنید و مطمئن باشید

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  5. نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت الاسلام صدیقی اقامه می‌شود

  6. این صدای اقتدار ایران است ...

  7. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  8. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  9. ارژنگ امیرفضلی و زندگی در شرایط سختِ تورنتو

  10. یک نکته قابل‌تامل در مورد توسعه قدرت نظامی ایران

  11. وحدت ملی با وعده صادق

  12. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  13. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  14. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  15. پشت‌پرده عقب‌نشینی صهیونیست ها از غزه

  16. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  17. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  18. درگیری لفظی علی دبیر و پیمان یوسفی روی آنتن زنده: شما تنت میخاره!

  19. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  20. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  21. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  22. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  23. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  24. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  25. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

آخرین عناوین