جزییات حادثه نهاد ریاست جمهوری از زبان سردار کوثری/ فردی که قصد ورود به ساختمان داشت مجهز به چندین چاقو و قمه بزرگ بود/با حالت تهاجمی می خواسته از ماموران حفاظت عبور کند

گروه سیاسی الف،   3961118041 ۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله(ع) با بیان این که فرد مهاجم به نهاد ریاست جمهوری در بازداشت و تحت درمان است، گفت: «طبق تحقیقات اولیه فرد مهاجم به نهاد ریاست جمهوری سیاسی نبود و وابستگی سیاسی ندارد.»

جزییات حادثه نهاد ریاست جمهوری از زبان سردار کوثری/ فردی که قصد ورود به ساختمان داشت مجهز به چندین چاقو و قمه بزرگ بود/با حالت تهاجمی می خواسته از ماموران حفاظت عبور کند

سردار اسماعیل کوثری توضیح داد: روز دوشنبه گذشته فردی که کفن پوشیده و مسلح به قمه هم بوده به زور و با فریاد قصد ورود به نهاد ریاست جمهوری را داشته است .در مرحله اول ماموران به گمان این که او انتحاری است پاهای فرد مهاجم  را هدف قرار می دهند و فرد مهاجم از دو پا مجروح می شود.

به گزارش خراسان، سردار کوثری افزود: وقتی ماموران به بالای سر فرد مهاجم می رسند پس از بازرسی بدنی متوجه می شوند که او به چندین چاقو و قمه های بزرگ مسلح است.

جانشین فرمانده قرارگاه ثارا...(ع) در ادامه اضافه کرد: فرد مهاجم هم اکنون در بازداشت و در حال مداواست و به دلیل این که در حال مداواست امکان بازجویی دقیق پیش نیامده است اما در بازجویی های مقدماتی مشخص شده که این اقدام جنبه سیاسی نداشته و او به هیچ گروه سیاسی وابسته نیست. البته اطلاعات دقیق تر پس از مداوا از وی کسب خواهد شد.

این مقام مسئول گفت که  فرد مهاجم کمتر از 30 سال دارد. کوثری تصریح کرد : البته سلامت روانی فرد مهاجم هم مورد بررسی قرار خواهد گرفت و  همان طور که گفتم این ها نتایج تحقیقات اولیه است و قطعی نیست.

جانشین فرمانده قرارگاه ثارا...(ع) در این باره که گفته می شود این فرد توانسته است از گیت اول عبور کند، تاکید کرد: نه این گونه نبوده است. فرد مهاجم از غرب نهاد ریاست جمهوری در پاستور که تا در اصلی فاصله زیادی  دارد در حال حرکت بوده و  از همان ابتدا با حالت تهاجمی می خواسته از ماموران حفاظت عبور کند. 

جانشین فرمانده قرارگاه ثارا...(ع ) در پاسخ به این سوال که وظیفه حفاظت از نهاد ریاست جمهوری به عهده چه نهادی است، تاکید کرد: حدود 38 سال است که مسئولیت حفاظت از نهاد ریاست جمهوری به عهده سپاه حفاظت  است.

وی تاکید کرد: نیروهای سپاه با قدرت طبق وظیفه که توسط شورای عالی امنیت ملی تعیین شده با هرگونه اقدامات از این  دست برخورد خواهد کردند. سپاه حفاظت وظیفه دارد که از همه  شخصیت های تعیین شده حفاظت کند و خوشبختانه حوادثی از این دست بسیار بسیار کم داشته ایم .

به گزارش الف، روز یکشنبه 16 بهمن ماه فردی با قمه در پی عبور از گیت‌های نهاد ریاست‌جمهوری بود. شاهدان در تشریح نحوه ورود این مرد به خیابان پاستور، گفتند او هنگام عبور از گیت نخست مجموعه حفاظتی نهاد ریاست جمهوری در خیابان 12 فروردین، قمه و کفن را زیر لباس‌های خود پنهان کرده بود تا توجه ماموران به او جلب نشود. حاضران در صحنه افزودند که این مرد، پس از عبور از این گیت، کفن خود را پوشید و با دست گرفتن سلاح سرد خود، فریاد کشان راه خود را به‌سمت گیت دوم نهاد ریاست جمهوری در خیابان خورشید ادامه داد. نیروهای حفاظتی که با فریادهای وی، متوجه او شده بودند، تلاش کردند با شلیک سه گلوله اخطار و فرمان ایست، او را متوقف کنند اما به‌ دلیل بی‌توجهی به شلیک‌های هوایی و اخطار، او در نهایت با شلیک یک گلوله به پا، به زمین افتاد و متوقف شد. شاهدان گفتند که این فرد شعار سیاسی، صنفی یا معیشتی سر نداده و تنها در میان سرو صداهای خود فریاد می‌زد: «می‌کشم» مرد حمله‌کننده به مجموعه پاستور، سپس از سوی نیروهای حفاظت بازداشت و به بیمارستان منتقل شد.

محمد حسین مقیمی استاندار تهران هم گفته بود: این فرد مسلح به سلاح سرد در ابتدا به اخطار ایست نیروهای حفاظت واکنشی نشان نداده است و به همین دلیل مجروح شده و در حال حاضر در بیمارستان بستری است. به گفته وی، درخصوص انگیزه این شخص باید دستگاه قضایی و ماموران امنیتی کار خود را انجام بدهند و از او بازجویی کنند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۳۷۹۴۵۰۹:۵۸:۳۱ ۱۳۹۶/۱۱/۱۸
به نظر یک کمی مشکوک نیست؟؟؟؟!!!! نهاد ریاست جمهوری... چندین لایه حفاظت...مردی کفنپوش و قمه در دست... نفوذ تا لایه دوم حفاظت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
محمد۲۳۷۹۸۵۱۰:۳۱:۵۳ ۱۳۹۶/۱۱/۱۸
فردا میگن دیونه بوده و رفت، بابا سطح حفاظت رو ببرید بالا، برای خودتون میگم
ناشناس۲۳۸۱۶۱۱۲:۵۱:۴۴ ۱۳۹۶/۱۱/۱۸
بجای اسلحه و بمب و نارنجک بعد قمه و چاقو ! نکند فیلم جومونگ زیاد نگاه کرده بود !
ناشناس۲۳۸۱۳۲۱۲:۲۶:۵۰ ۱۳۹۶/۱۱/۱۸
احتمالا مواد مخدر صنعتی زده
نسل انقلاب کرده۲۳۸۸۱۶۱۹:۴۶:۴۹ ۱۳۹۶/۱۱/۱۸
خداآخروعاقبت این ملک راختم به خیرکنادآمین ازانسانیت عبورکرده ایم.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

    2. بازی با کلمات

    3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

    4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

    5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

    6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

    7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

    8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

    9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

    10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

    11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

    12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

    13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

    14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

    15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

    16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

    17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

    18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

    19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

    20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

    21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

    22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

    23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

    24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

    25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

    آخرین عناوین