آنچه مردان در مورد ازدواج و مهریه باید بدانند

میلاد حمیدی، گروه تعاملی الف،   3960816095 ۱۰۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۶ تکراری یا غیرقابل انتشار
آنچه مردان در مورد ازدواج و مهریه باید بدانند

ر این مطلب قصد داریم به مواردی اشاره کنیم که هر پسر و مردی باید در مورد قانون مهریه در ایران بداند و یک پیشنهاد خیلی مهم در مورد آن به مردان و پسران می دهیم که در زمان ازدواج حتما آن را رعایت کنند و این مقاله را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنند و از فریب خوردن بیشتر مردان جلوگیری کنند:

1-مهریه در اسلام لزوما عند المطالبه نیست و شرطی برای میزان آن یا پرداخت آن وجود ندارد. لذا شما در زمان عقد می توانید از نوشتن عبارت عند المطالبه در عقدنامه جلوگیری کنید و مثلا عبارت عند الاستطاعه را مقابل آن بنویسید. اینها به لحاظ بار حقوقی متفاوت است و عندالمطالبه یک کلک فمینیستی است. لطفا حواستان را جمع کنید.

2-اکثر مردان از این موضوع مطلع نیستند که مهریه های بالاتر از 110 سکه هم توسط قانون از مرد گرفته می شود و تصور عموم بر این است که فکر میکنند تا 110 سکه بیشتر گرفته نمی شود و شما اگر هر میزان سکه هم مهریه در نظر بگیرید فقط 110 تای آن گرفته می شود. این یک دروغ پلید است که سبب شده سر مردان زیادی کلاه برود. مهریه تا 110 سکه ضمانت زندانی کردن شما را دارد و بالاتر از آن را هم در واقع قانون از طریق تعقیب و مصادره اموال در صورت رسیدن ارث یا بدست آوردن مال از شما میگیرد. پس اشتباه نکنید و مهریه بالا را قبول نکنید. بهترین حالت 14 سکه و پایین تر است. دلیل آن را در آیتم های بعدی توضیح خواهیم داد.

3-وقتی شما با یک دختر خانم ازدواج می کنید در شناسنامه شما قبل از نام همسرتان کلمه ی دوشیزه نوشته می شود. فرض کنیم که شما خیلی روشنفکر هستید و دوشیزه بودن همسرتان برایتان اهمیت ندارد. ولی باید بدانید قانون بین دختر دوشیزه و غیر دوشیزه تفاوت در میزان مهریه قایل شده است. لذا اگر دختری که با او ازدواج می کنید دوشیزه نباشد کلاه بدی سرتان رفته است. زیرا در صورت جدا شدن از دختر دوشیزه نصف مهریه به آن دختر تعلق می گیرد ولی اگر دوشیزه نباشد مهریه کامل به او تعلق می گیرد و کسی باور نمی کند که شما بکارت او را از بین نبرده اید! متاسفانه خیلی افراد از این بابت سرشان کلاه رفته است.

4-خیلی از افراد فکر می کنند در صورتی که زوجه خیانت کند موجب بطلان مهریه زوجه می شود. خدمت دوستان عرض کنیم که حتی زنای محصنه و خیانت علنی زوجه هم مهریه او را حذف نمی کند و در هر صورت مهریه طبق قانون کنونی کشور حق زن است و تحت هیچ شرایطی باطل یا حذف نمی شود. لذا گذاشتن یک شرط در این خصوص برای همه مردان ضروری است.

5-همه شما مردان و پسران باید بدانید که مهریه به ارث می رسد. بسیاری از مردان هستند که همسرشان در اثر بیماری یا حادثه فوت شده است و حال خانواده آن زن در حال دریافت مهریه از داماد بیچاره هستند. این کار سبب بیچارگی و درماندگی مرد بیچاره شده و شانس ازدواج مجدد را از آن بخت برگشته می گیرد. پس یک شرط هم باید در عقدنامه برای این خصوص اضافه شود.

6-در عقدنامه های ایرانی شرطی مانند کشورهای غربی وجود دارد که نصف اموال مرد بعد از طلاق به زن تعلق می گیرد که این سوای مهریه است. و این یعنی ما مردان ایرانی علاوه بر حقوقی که مردان غربی به زنان می دهند مهریه هم اضافه داریم و بعلاوه نفقه و حقوق دیگر مالی هم بر گردن مرد فلک زده است. این در حالی است که در کشورهای اروپایی و غربی زن هم در صورت طلاق باید نصف دارایی اش را به مرد بدهد. بنابراین شما می توانید این شرط یا هر یک از شروط دیگر عقدنامه را که مایل نیستید امضا نکنید و آن حق را به زن ندهید یا اگر این شرایط را امضا می کنید مهریه بالای 14 سکه را به هیچ عنوان قبول نکنید.

7-حق حبس یکی از حقوق زوجه است و به این معنی است که دختر باکره بعد از عقد تا زمان دریافت کامل مهریه می تواند تمکین نکند و این برای خیلی از پسران در زمان عقد اتفاق می افتد و سبب می شود پسر نتواند همسر خود را به خانه خود ببرد و زوجه حاضر به عروسی نمی شود و قانونا می تواند مرد را موظف کند تا نفقه او را نیز بدهد و نیز هزینه اجاره یک مسکن را باید به زن بپردازد. این بخصوص در زمانی اتفاق می افتد که زوجه در دوران عقد عاشق پسر دیگری می شود و یا خانواده زوجه برای گرفتن امتیاز یا مغلوب کردن داماد این توصیه را به دخترشان میکنند تا داماد را به زانو در آورند. بدیهی است عاقبت یک چنین رفتاری طلاق است و اینجا پسر بیچاره دستش به دختری که با او ازدواج کرده نرسیده مبلغ هنگفتی مهریه را بدهکار می شود. در اینجا پسران باید یک شرط درعقدنامه اضافه کنند که زوجه تعهد می نماید به محض جاری شدن خطبه عقد و علقه زوجیت بدون هیچ شرطی از زوج تمکین نماید و در صورت عدم تمکین بدون وقوع دلایل عسر و حرج و اثبات آن در دادگاه خود را از کلیه حقوق مادی خود من جمله مهریه و نفقه و اجرت المثل محروم و آن را بذل می نماید و زوج حق دارد بدون پرداخت هیچ یک از آن ها زوجه را مطلقه نماید.

8-گذاشتن شروط در عقدنامه فقط مخصوص زن نیست و مرد هم می تواند در عقدنامه شروط ضمن عقد تعریف کند که این شروط با توجه به وضعیت امروز باید بین مردها حتما نهادینه شود و جا بیفتد زیرا متاسفانه شروط ضمن عقد برای زنان در عقدنامه چاپ شده و مکتوب است ولیکن برای مرد هیچ شرطی چاپ نشده ولی می توانید این شروط را به صورت دستی در عقدنامه بنویسید:

الف) چنانچه شرط تعلق گرفتن نصف اموال بعد از طلاق را به زوجه می دهید در انتهای عقدنامه حتما مانند همین شرط را برای مرد نیز مکتوب کنید یعنی زوجه نیز مکلف می شود در صورتی که متقاضی طلاق باشد نصف دارایی خود بعد از ازدواج را به مرد بدهد.

ب) همان طور که گفته شد زوجه در صورت سوء معاشرت، خیانت به شوهر، اعتیاد ، نازایی و هر مشکل دیگری که داشته باشد و موجب عسر و حرج زوج گردد باز هم مستحق مهریه است لذا باید شروطی درانتهای عقدنامه توسط مرد اضافه شود که در صورت وقوع هر یک از شروط فوق زوجه تمام حقوق خود من جمله مهریه، نفقه و اجرت المثل را به طور کامل بذل می نماید و هیچ گونه ادعا یا رجوعی به آن نخواهد داشت. ( با توجه به فراوانی زیاد روابط نامشروع و خیانت های در این زمانه در ایران گذاشتن این شرط خیلی مهم و ضروری است)

ج) شرطی درعقدنامه اضافه شود که در صورت فوت زوجه در هر زمان چه بعد از علقه زوجیت و چه در صورت فوت او بعد از طلاق زوجه الباقی مهریه خود را بذل می نماید و حق مطالبه آن را از تمامی وراث خود سلب می نماید.

د) همان طور که گفته شد زمان قابل دریافت مهریه بلافاصله بعد ازعقد از حقوق زوجه است مخصوصا اگر عبارت عندالمطالبه درعقدنامه نوشته شده باشد که گفته شد مرد می تواند از نوشتن عندالمطالبه جلوگیری نماید. و زوجه بلافاصله بعد از عقد می تواند مهریه خود را به اجرا بگذارد. ضمنا با توجه به اینکه قوانین یکی پس از دیگری در ایران در حال ضایع کردن حقوق شرعی مردان هستند و زنها در ایران حقوق زیادی بخصوص در حیطه خانواده دارند که با تمام کشورهای اسلامی دنیا متفاوت و متناقض است و بر حقوق مرد می چربد، لذا توصیه اکید می شود زیربار مهریه بالاتر از 14 سکه نروید حتی اگر برای همیشه مجرد بمانید زیرا شک نکنید در زندگی های امروزی احتمال شکست زندگی هم می باشد [...].

د) همان طور که گفته شد در زمان عقد سردفترها عبارت دوشیزه را قبل از نام زوجه می نویسند بدون اینکه هیچ گواهی مبنی بر دوشیزه بودن (باکره بودن) وی وجود داشته باشد. در اینجا متاسفانه قانون و سردفترها به مردان اجحاف میکنند و باید در آزمایشات ازدواج حتما گواهی بکارت از پزشکی قانونی هم ضمیمه باشد. ولی شما می توانید از زوجه بخواهید که گواهی بکارت خود را در زمان عقد همراه داشته باشد. زیرا مهریه یک دختر دوشیزه با کسی که دوشیزه نباشد متفاوت است و شما نمی دانید چه آینده ای خواهید داشت. طلاق و مشکلات پس از ازدواج و یا فریبکاری در ازدواج خیلی غیر قابل پیش بینی اتفاق می افتند و اغلب مواقع راه اثبات قانونی ندارند و شما را پیر می کنند!

هـ)پسران باید یک شرط درعقدنامه اضافه کنند که زوجه تعهد می نماید به محض جاری شدن خطبه عقد و علقه زوجیت بدون هیچ شرطی از زوج تمکین نماید و در صورت عدم تمکین بدون وقوع دلایل عسر و حرج و اثبات آن در دادگاه خود را از کلیه حقوق مادی خود من جمله مهریه و نفقه و اجرت المثل محروم و آن را بذل می نماید و زوج حق دارد بدون پرداخت هیچ یک از آنها زوجه را مطلقه نماید. اهمیت این شرط بالاست و می تواند جلوی بی مسئولیتی یک زن و بی مسئولیتی قانون مدنی در مقابل عدم تمکین زن را در تمام دوران زندگی مشترک بگیرد و سبب تحکیم بیشتر زندگی شود و جلوی اخاذی های زنان اخاذ را بگیرد.

فراموش نکنید در دنیای امروز هیچ کس مثل خود شما نمی تواند از انسانیت و حقوق شما دفاع کند و بخصوص با موجی که در دنیا به راه افتاده مردان باید به طور جد به فکر خودشان باشند.

دیدگاه کاربران

حاج حسن۱۳۸۸۹۱۱۲:۰۰:۰۷ ۱۳۹۶/۸/۱۶
نود درصد این هارا نمیدانستم خدا خیرتون بده ممنونم
رحمانی۱۳۹۵۳۳۰۹:۰۱:۱۴ ۱۳۹۶/۸/۱۷
واقعا از الف بابت این مقاله خوب و آموزنده تشکر میکنیم. الف باید مقالات بیشتری در مورد حقوق مردان و آگاه سازی مردها منتشر کند. به قدر کافی به موضوع زنان پرداخته شده و امروز دیگر باید فکری به حال مردان کرد. تشکر می کنیم از الف گرانقدر
رضا۱۳۹۵۸۸۱۰:۳۴:۰۷ ۱۳۹۶/۸/۱۷
مشکل مهریه در کشور ما ناشی از بی توجهی به مسایل حقوقی هست. واقعیت داستان این هست که ازدواج به عنوان یکی از اساسی ترین نیازهای بشری اینقدر نباید پیچیده و ترسناک باشه. وقتی کسی می خواد ازدواج کنه و مبلغی رو به عنوان مهریه همسرش در نظر میگیره به نظر من اصلا بحث عندالمطالبه بودن و یا عین الاستطاعه بودنش مطرح نیست چرا قوانین ما و دستگاه های نظارتی ما به افراد اجازه میدن بدون اثبات پشتوانه مالیشون هر مبلغی رو به هر میزانی به عنوان مهریه بنویسند این مسیله درست مشابه صدور یک چک بلامحل هست اگر دادگاه ها و دفاتر ثبت ازدواج بجای اینکه هر ادعائی رو به هر میزان و هر نوع در سند ازدواج که یک سند رسمی در کشور ما هست بدون داشتن هیچ مدرک و سندی درج کنند از مرد گواهی کفایت مالی به میزان ادعاش رو درخواست می کردند و براساس اون نسبت به درج مهریه اقدام می کردند هیچ وقت نیاز به این مقاله با بار منفی وحشتناک نبود هیچ وقت زندان های ما محل نگهداری آدم هایی نمیشد که به خاطر براورده شدن اولیه ترین نیازشون رفتن ازدواج کردن نمیشد هیچ وقت راهروهای دادگاه های ما محل اشک ریختن زنانی که به موجب همین سند در به در حقشون هستند و در اکثر مواقع هم به حقشون نمی رسن نمیشد. همیشه پیشگیری بهتر از درمان هست مشکل از اگاهی یا عدم اگاهی نسبت به قوانین نیست مشکل اینه که چرا هر ادعائی بیجا قابل ثبت و پیگیری حقوقی هست ؟ مهریه وسیله انتقام و ادب کردن مرد نیست مهریه نشان دهنده علاقه مرد به زن هست
ناشناس۱۳۸۹۷۱۱۳:۱۰:۵۲ ۱۳۹۶/۸/۱۶
از ازدواج ترسیدم!
ناشناس۱۳۸۹۷۵۱۳:۱۷:۰۶ ۱۳۹۶/۸/۱۶
بسیار عالی بود ... واقعا ممنون از شما. لطفا به اطلاع رسانی در این مورد ادامه بدید... دوست عزیز بنده انگلستان هستم و فسادی رو شاهدم که تصورش ممکن نیست. اغلب خانمهایی که از ایران به صورت ازدواجی به اینجا می آیند ظرف مدت کوتاهی از ورودشون نگذشته دست به خیانت میزنند و با توسل به قدرت خداوندی که قانون این کشور به زنان داده نه تنها شرمنده و سر افکنده نمیشوند بلکه مرد فلک زده رو از خونه و زندگیش بیرون میکنند اموالش رو مصادره و در برخی مواقع زندانی هم میکنند !!! علاوه بر این از طریق دادگاه های ایران مطالبه حق و حقوق میکنند !!! واقعا که تاسف برانگیز و در عین حال ترسناک.
ناشناس۱۳۹۳۵۸۲۱:۴۹:۲۳ ۱۳۹۶/۸/۱۶
عوض گِلِه نداره...... قرن هاست مردان به زنان ظلم روا داشتند حال کمی هم برعکس شود تا طعم ظلم را بچشند
آریابان۱۳۹۴۵۳۰۰:۲۷:۵۲ ۱۳۹۶/۸/۱۷
حتی اگر دامنۀ اقداماتشون در داخل ایران به خیانت هم نکشه ولی در یک پارادوکس و تضاد رفتاری طوری شوهر بینوا رو در منگنه قرار میدهند که آدم بی اختیار یاد ضرب المثل ..! در ادبیات فارسی میفته : در زمانهای قدیم زن ایران.سنتی; و فقط خانه دار بود و طبیعتا هیچگونه درآمدی هم علاوه بر آنچه که از شوهرش میگرفت نداشت و طبیعتا باندازۀ حتی یک شاهی هم در تأمین اقتصاد خانه که تمام و کمال توسط مرد تأمین میشد وظیفه ای نداشت و در عین حال فرمانده و مدیر خانه و تصمیم گیرنده هم مرد بود و زن حتی حق نداشت بدون اجازۀ شوهر !!! از خانه خارج شود ؛ ولی زن مدرن امروز که هم دارای شغل بیرون و درآمد است و هم در عین حال همه کاره ، مدیر و تصمیم گیر و فرماندۀ بلامنازع خانه است ، نه تنها شوهرش رو اصلا در تصمیماتش دخالت نمیده، حتی در مورد رفت و آمد هاش هم مطلقا نیازی نمی بینه که اطلاعی بشوهرش بده ، چه برسه به نظرخواهی از وی (اجازه پیشکش !!!) و در حالتی هم که لاینقطع و مداوما خونۀ من، فرزند من، ماشین من و .... میکنه ، اما در مورد مخارج کماکان مدعیست که بصورت سنتی !!!!!!! تأمین مخارج زندگی فقط با مرد است و مطلقا نباید روی درآمد های ماهیانۀ خانم ذره ای حسب کنه ؛ یعنی اینکه زن امروز : از نظر آزادی عمل ;فرا-مدرن !!!! است ولی از نظر احساس مسئولیت در تأمین هزینه های فرزندان و خانۀ مشترک ،;پیشا-سنتی!!! میباشد ؛
حامد۱۳۸۹۸۶۱۳:۳۶:۲۱ ۱۳۹۶/۸/۱۶
واقعا همه چیزممون به هم میاد.تازه جالبه با وضعیتی که مردان فلک زده مملکت ما دارند میگن در مملکت ما حقوق زنان داره پایمال میشه.یا سیستم کاملا باید اسلامی باشه یا کاملا غربی.این سیستم مخلوط باعث بیچارگی خیلی ها شده.شتر سواری دولا دولا نمیشه.
امیر۱۳۹۴۸۷۰۶:۴۷:۵۹ ۱۳۹۶/۸/۱۷
تمام این مطالب رو احتمالا قانونمداران در دادگستری هم میدونند پس چرا اصلاح نمیکنن چرا باید قوانین ما مرتجع باشد و به روز نشود بهتر نیست به جای انگ ندانستن همه جزییات به مردان و اینکه مطلع نبودن قوانین فرد رو تبرئه نمیکنه این قوانین .. رو کمی معقولانه و بروز کنن منظورم همه قوانینه حتی جاهایی بر علیه زنان
ناشناس۱۳۹۹۳۹۱۶:۵۲:۵۸ ۱۳۹۶/۸/۱۷
نظرتون درباره ارثیه، دیه، شهادت در دادگاه، حضانت فرزندان هم همینه؟!
سپاسگزار۱۳۹۰۵۲۱۴:۴۹:۰۴ ۱۳۹۶/۸/۱۶
مقاله بسیار خوبی بود! ممکن است زن ها این مقاله را مخالف اصل تساوی زن و مرد بدونند. ولی هر حرف و ایده ای را باید در ظرف خود سنجید، قانون که در خلا اتفاق نمی افته. واقعیات جامعه ایرانی، نحوه عملکرد دختران و آمار زندانیان مهریه کلیات این مقاله را تایید می کند.
ایران۱۳۹۵۳۷۰۹:۰۷:۳۸ ۱۳۹۶/۸/۱۷
با سلام . من یک خانم هستم که داری دو فرزند پسر می باشم و در شرایط فعلی قصد تشکیل خانواده برایشان دارم ولی متاسفانه قانون خیلی بد از دخترها حمایت می کند و این مسئله باعث پرو کردنشان شده است به نظرم تمام شروط عقد که برای خانمها درج شده برای آقایان هم باید درج شود خصوصا مدرک دوشیزه بودن باید قانون درخواست کند که جزو اسناد قانونی باشد .
ناشناس۱۴۰۰۱۵۱۸:۱۹:۵۱ ۱۳۹۶/۸/۱۷
خانم شما اگه دو دختر داشتید هم باز همینو میخواستید؟!
ناشناس۱۳۹۹۴۰۱۶:۵۵:۱۶ ۱۳۹۶/۸/۱۷
کاش به آمار همسرآزاری هم اشاره ای میکردید. واقعیت جامعه ایرانی نحوه عملکرد مردان را نشان میدهد.
ناشناس۱۳۹۰۶۹۱۵:۰۴:۳۴ ۱۳۹۶/۸/۱۶
قانون باید متعادل باشد شما با این کارها به مردان خیلی چیزها یاد داده اید که حقشان نیست قانون کشورهای غربی خیلی عادلانه تر است
محمد۱۳۹۳۰۱۲۰:۳۳:۱۲ ۱۳۹۶/۸/۱۶
احتمالا خواهر محترم، دونستن حق همست
ناشناس۱۳۹۵۴۷۰۹:۲۵:۰۹ ۱۳۹۶/۸/۱۷
واقعا زشت نیست که بدون فکر اینچنین پاسخ میدی!؟؟ اول یکمی توی دادگاهها چرخ بزنید و ببینید که مردان را به چه بدبختی میکشانند و بعد اینطور جمله بنویس
عباس۱۳۹۹۴۱۱۶:۵۶:۳۷ ۱۳۹۶/۸/۱۷
قانون کدوم کشور رو شما مطالعه کردی؟
ناشناس۱۳۹۰۹۹۱۵:۳۳:۴۰ ۱۳۹۶/۸/۱۶
این یک واقعیته که ازدواج در شرایط کنونی که زنان جامعه ما هم حقوق سنتی و شرعی قدیمی را طلب میکنند هم آزادیها و اختیارات اعطا شده به خانم ها در ینگه دنیا را به مانند یک خودکشی مطلق برای پسران جوان میماند!باید یاد بگیریم اگر زن به اقتضای مدرنیسم شاغل میگردد بنابر رسم و رسوم همان مکتب باید در هزینه های زندگی سهیم باشد و دیگر واجب النفقه نخواهد بود
ناشناس۱۳۹۱۶۷۱۷:۲۵:۴۰ ۱۳۹۶/۸/۱۶
بیچاره زن ها. به غیر از تعداد انگشت شمار، کدوم زن رو می شناسید که به مهریه اش رسیده باشد؟
ناشناس۱۳۹۶۴۲۱۱:۵۱:۴۹ ۱۳۹۶/۸/۱۷
همشون !! حتی اگه شده قسطی هم شده فعلا دارن میگیرن !!! ظاهرا شما واقعیت را نمیبینید .. یک روز بروید در صف انتظار دریافت مهریه توی دادگاه ها و مشاهده بفرمایید !!
ناشناس۱۳۹۱۸۳۱۷:۴۴:۰۲ ۱۳۹۶/۸/۱۶
الفِ جنسیت گرا!!!!!!!
ناشناس۱۳۹۲۰۶۱۸:۱۴:۴۶ ۱۳۹۶/۸/۱۶
فقط چند توصیه به سایت الف دارم.اولا با توجه به قوانین مرد سالارانه ایران لطفا سعی در بی طرفی داشته باشید.دوما حتما از نویسندگان خود تست ... بگیرید.
ناشناس۱۴۲۲۲۳۱۰:۴۲:۰۷ ۱۳۹۶/۸/۲۱
اگر ایران مردسالار بود امروز شما نمی توانستید اینچنین آزادانه بوسیله تکنولوژی و امکانات مکشوفه بدست مردان بر علیه مردان موضعگیری نمایید!
یک بانو ایرانی۱۳۹۲۲۱۱۸:۴۵:۴۷ ۱۳۹۶/۸/۱۶
واقعا خجالت نمیکشین چنین مطلبی چاب کردین؟؟؟هیچ شرمی در نگارش وجود نداره
سعید۱۳۹۳۷۲۲۲:۰۵:۲۱ ۱۳۹۶/۸/۱۶
میشه بفرمایید کجای مطلب شرم آوره دقیقاااا؟؟؟؟؟ یک سری قوانین حقوقی رو که همین الان در مملکت ما داره اجرا میشه، بیان کردند.این شرم آوره؟
ناشناس۱۳۹۴۹۹۰۷:۳۱:۰۷ ۱۳۹۶/۸/۱۷
شرم اور اونجاست که برای بیان قوانین فرض بر هرزه گذاشتن تمامی زنان گذاشته این یعنی خواهر شما اول باید ثابت کنه که هرزه نیس تا بعد از اون بتونه ازدواج کنه در ضمن خواهر شما باید تضمین بده هر وقت هرزگی کرد تمام مهریه وحق حقوقشو ببخشه
شهرآشوب۱۳۹۲۲۵۱۸:۵۰:۵۶ ۱۳۹۶/۸/۱۶
آقای حمیدی وقتی خواستند برای نظرشون زن بگیرن یک مقاله دیگه بنویسن و بگن در عمل چندتای این توصیه ها رو اجرا کردن
ناشناس۱۳۹۲۳۵۱۹:۰۴:۴۳ ۱۳۹۶/۸/۱۶
عالی بود. جامعه ما زن سالاری شده و نتیجه اش را میبینیم
ناشناس۱۴۰۴۹۳۱۲:۰۳:۳۵ ۱۳۹۶/۸/۱۸
زن سالاری رو تعریف کنید؟؟!!
ما۱۳۹۲۵۲۱۹:۲۶:۴۶ ۱۳۹۶/۸/۱۶
جدا شرمنده نمیشین بگید یک کلک فیمینستی؟ الان به مردان ظلم شده؟ میدونید اگر یه خانم میخواد مهریه بگیره باید تا صدسال منتظر بود و ازدواج هم نکنه تو اون مدت والا مهرش پر؟ ما خیلی عذرخواهی میکنم اگر خانما به آقایان لطیف الاحساس ظلمی روا داشته اند؟ بسه دیگه اینقدر نگرانی
حسن۱۳۹۵۹۸۱۰:۴۹:۴۲ ۱۳۹۶/۸/۱۷
مهرش پر؟ معلومه جدیت زیادی برای گرفتن مهریه توسط خانمها وجود داره. پس باید مردها خیلی مواظب باشن. شما اگر بتونید مهریه رو بگیرید اعدام هم بکنید حتما هر دو رو انجام می دهید.
محمدامین۱۳۹۲۶۳۱۹:۴۱:۲۹ ۱۳۹۶/۸/۱۶
لطفا به جای این مطالب که جز بدبین کردن مردان به همسرشون هیچ سودی نداره چندتا مطلب صحیح برای آموزش انتخاب همسر یا شیوه ی درست زندگی بزارین اینجا نه این متن های بی فایده
ناشناس۱۳۹۵۴۳۰۹:۱۸:۴۳ ۱۳۹۶/۸/۱۷
این متن فوق العاده مفیده و برای مردها دانستنش ضروری است
رحمنی۱۳۹۵۶۰۰۹:۴۱:۴۵ ۱۳۹۶/۸/۱۷
مطالب خیلی زیادی وجود داره که زنها رو به مردها بدبین میکنه ولی چنین کامنت هایی نمیخوره که موجب بدبین شدن زنها میشه. بعلاوه این مقاله صرفا یک آموزش حقوقی است و ربطی به بدبین کردن مردها نداره مردها حق دارند که از وضعیت حقوق و قوانین در کشور مطلع باشن و این موضوع باید روشن بشه که این مردها هستن که باید به حقوقشون رسیدگی بشه نه زنها.
ناشناس۱۳۹۲۷۴۱۹:۵۶:۵۹ ۱۳۹۶/۸/۱۶
عجب ! من بعضی هاش رو اصلا نمی دونستم. امیدوارم الف راجع به مسایل حقوقی ازدواج بیشتر مطلب بگذاره. الان احساس بی سواد محض در این مورد بهم دست داد
علی۱۳۹۲۸۲۲۰:۱۰:۱۹ ۱۳۹۶/۸/۱۶
بسیار عالی. مقاله ای عالی و مفید برای بنده و افراد بی اطلاع مثل بنده. با هیچ کلمه یا جمله ای نمیتونم ازتون تشکر کنم آقای میلاد حمیدی.
ناشناس۱۳۹۲۸۹۲۰:۱۶:۵۴ ۱۳۹۶/۸/۱۶
به خدا مقاله عالی بود...آقا مهریه رو مثل آب خوردن میگیرن. نکنید مهریه بالا نکنید................
یاس۱۳۹۲۹۶۲۰:۲۷:۴۹ ۱۳۹۶/۸/۱۶
لطفا یه مطلب هم در مورد مجوز 4 زن داشتن و 40 صیغه هم بنویسید...... و اینکه تو اروپا شرایطش چیه؟ سپاس
قربانی مهریه۱۳۹۳۰۳۲۰:۳۴:۳۴ ۱۳۹۶/۸/۱۶
عین حقیقت رو بیان کردید.بسیار زیبا.برای زنان این دیار تنها یک عبارت مینویسم(معصومیت از دست رفته). کجا رفت بانوی ایرانی که مظهر صداقت و نجابت بود. البته از حق نگذریم پدر و مادر دختران امروزی در رواج این تفکر کاسبکارانه نقش سیاهی دارند.و البته نشر این مطالب آگاهی بخش می تواند مردان و پسران این دیار را از افتادن در دام مهریه ومشکلات دیگر نجات دهد.
ناشناس۱۳۹۸۸۷۱۶:۰۵:۵۸ ۱۳۹۶/۸/۱۷
همونجایی رفته که جوانمردی مرد ایرانی رفته و جاش رو خیانت و همسر آزاری گرفته. ..
ناشناس۱۳۹۳۱۱۲۰:۴۵:۱۱ ۱۳۹۶/۸/۱۶
مطلب خوبی بود ولی در شرایط ازدواج که خانواده ها از هم رودر بایستی دارند این شروط قابل گفتن نیست من مادری هستم که مهریه خودم 14سکه بود انهم بخشیدم ولی امروز که پسر خودم در سن ازدواج هست نگرانی زیادی دارم علیرغم اینکه فرهنگ ما کمی غربی شده و فاصله زیادی از عرف و سنتهای گذشته دارد ولی سنت مهریه با قدرت و به مراتب سنگین تر از گذشته پا بر جاست برای شروع زندگی با محبت و صفا و با دوام ازدواج معامله نیست بلکه پیدا کردن همسفر زندگی است پس این فرهنگ باید تغییر کند ولی در واقعیت باید دولت و مجلس قانون مهریه و سایر شروط ازدواج را بهتره اصلاح کنند تا مردان از تشکیل خانواده هراس نداشته باشند
ناشناس۱۳۹۳۲۸۲۱:۰۸:۱۷ ۱۳۹۶/۸/۱۶
لطفا بند خ را هم اضافه کنید: سر عقد قبل از جاری شدن خطبه اینقدر همسر آینده تون رو بزنید تا خون بالا بیاره و یه وقت در آینده هوس نکنه ازتون طلاق بگیره. راحتتر از اینه که چشماتونو باز کنین و برای شناخت پیش از ازدواج زمان بذارین و با آدم درستی ازدواج کنین
احمد۱۳۹۳۳۰۲۱:۰۸:۴۳ ۱۳۹۶/۸/۱۶
در ایران پسران و مردان طبق اسلام باید مهریه و نفقه بدن و سربازی برن و طبق غرب نصف اموال هم بدن.واقعا مثال زدنی هستیم.
ناشناس۱۳۹۹۳۳۱۶:۴۳:۳۵ ۱۳۹۶/۸/۱۷
حق طلاق، حضانت و برابری در ارث و دیه را بپذیرید. به جای مهریه نیمی از اموال را بدهید
ناشناس۱۴۲۰۳۰۰۲:۰۲:۱۰ ۱۳۹۶/۸/۲۱
یه چیزی شنیدیا... در اونجایی که در کشورهای به اصطلاح غربی از نظر شما میگن نیمی از اموال منظورشون واقعا نیمی از امواله. اینجا در ایران اگر تقاضای طلاق بکنه نه زن مرد نیمی از اموالش رو که بعد از ازدواج کسب کرده باید بده. در ایران شفافیت لازم برای این چنین کارهایی وجود نداره بنابراین آقا هم خونه و ماشین و ... را به اسم کسی دیگر میکنه و عملا اموالی این وسط تقسیم نمیشه. پس شانس آوردین تقسیم اموال اینجا مثل اونور نیست. من دیدم خانومایی که مهریه کمی داشتند بعد از 15-20 سال زندگی همسراشون ولشون کردن رفتن و چون رند بودن و نامرد هیچی برای این خانمها نذاشتن که این همه سال به پای همه چیشون نشستن. آدم باید انصاف هم داشته باشه بالاخره.
ناشناس۱۳۹۳۸۰۲۲:۱۲:۱۹ ۱۳۹۶/۸/۱۶
همه این مطالب که من خواندم به نفع زنهاست باز هم میگن در حق ما ظلم شده
ناشناس۱۳۹۳۸۲۲۲:۱۳:۴۸ ۱۳۹۶/۸/۱۶
زنی که زنای محصنه میکنه باید سنگسار بشه یا دار زده بشه بمیره وقتی هم که مرد چیزی به نام مهریه بهش تعلق نمگیره
ناشناس۱۴۰۵۲۷۱۳:۱۱:۴۶ ۱۳۹۶/۸/۱۸
مهریه به ارث میرسه. سنگسار هم از قانون حذف شده
محمد۱۳۹۳۹۰۲۲:۳۴:۴۶ ۱۳۹۶/۸/۱۶
مطلبتون عااااالی بود. ایول
ناشناس۱۳۹۳۹۸۲۲:۵۳:۲۷ ۱۳۹۶/۸/۱۶
این نکته مهمی بودکه یادآورشدین .زن حتی درصورت خیانت بازهم مهریه میگیرد.امادرصورت خیانت مردزن حق طلاق رودارد.قانون خنده داری داریم.
مجید۱۳۹۴۲۳۲۳:۳۲:۲۹ ۱۳۹۶/۸/۱۶
متاسفانه تعد ادی از دخترها با توجه به حمایتهای بی اندازه قانونی و شروط عقد نامه ها و مهریه های بالا واقعا عذر میخواهم از این کلمه استفاده میکنم , وحشی , شده اند و پدر پسرها را در می آورند . الان هم علت اصلی ازدواج نکردن پسرها ترس از مهریه ها و شروط ضمن عقد و عدم تمکین قبل گرفتن مهریه و ... میباشد . نمناش پسر خودم . از ترس آنچه در فک و فامیل شاهدیم جرات حرف زدن از ازدواج را نداریم .
ناشناس۱۳۹۴۷۱۰۱:۴۷:۵۴ ۱۳۹۶/۸/۱۷
میخواهید یه بند دیگه هم جزو شروط بزارید که زن بعد عقد برده ای بیش نخواهد بود و باید یه طنابم همیشه دور گردنش ببنده
ناشناس۱۳۹۴۷۵۰۲:۱۵:۳۴ ۱۳۹۶/۸/۱۷
بسیار از نویسنده محترم و سایت الف سپاسگزارم و امیدوارم از این گونه مطالب حقوقی حمایتی بیشتر بگذارید. حقوق مردان جوان در در ازدواج با این مهریه های سنگین و بی ضابطه پایمال شده است.آخه چرا 100 ، 200، 300، و $$$$$ سکه می گذارند. می دانند هر سکه چقدره؟؟؟
شبنم۱۳۹۴۸۵۰۶:۱۳:۲۰ ۱۳۹۶/۸/۱۷
به عنوان یک خانم مجرد برای نویسنده این مقاله متاسفم. عمرا که حاضر باشم در بهترین حالت حتی برای مرد رویایی زندگی ام یکی از شروط عقدی که نویسنده گفته رو قبول کنم!!! این همه ظلم پیدا و پنهان علیه خانم ها کافی نیست؟
ناشناس۱۴۰۲۵۵۲۳:۰۷:۱۷ ۱۳۹۶/۸/۱۷
قبول نكن؛ و من الله توفيق
برزو۱۴۱۴۰۸۰۹:۴۲:۰۱ ۱۳۹۶/۸/۲۰
طي اين مدت اونقدر با قوانيني كه به ناحق حامي شما بوده خو گرفتيد كه الان ديگه نميتونيد قبول كنيد پسر بيچاره هم حق و حقوقي داره. منم يه پسر مجردم و در صورتي كه دختري حاضر نباشه زير تمام بندهاي پيشنهادي در يادداشت رو امضا كنه ازدواج نخواهم كرد. از سايت وزين الف هم ممنونم بابت اين مقاله ي اموزنده و روشنگرانه. لطفا باز هم ازين يادداشت ها منتشر كنيد.
ناشناس۱۴۱۴۱۲۰۹:۴۵:۳۵ ۱۳۹۶/۸/۲۰
تو رو خدا قبول کن
ناشناس۱۳۹۴۹۰۰۶:۵۷:۵۸ ۱۳۹۶/۸/۱۷
قانون نیمه اسلامی و نیمه غربی باعث میشود همه به نقص آن معترف باشند...بهتر است در مورد مهریه و حق سرپرستی (تملک) مرد نسبت به زن در قانون تصحیحاتی انجام شود چون با عقل جوانان امروزی جور نمیشود. یا بهتر است دو نوع سیستم ازدواج به اختیار فراهم باشد سیستم سنتی و سیستم غربی
سارا۱۳۹۵۱۳۰۸:۱۴:۴۹ ۱۳۹۶/۸/۱۷
وای واقعا دلم سوخت واسه مردا ؟؟ چرا یک مقاله واسه همین آقایونی که برای متن شما به به و چه چه فرستادن نمی زارید و براشون بگید که چند زن تو ایران از طرف شوهرانشون کتک می خورند و ممنوع الخروج می شن و بچه هاشون رو میگیرند و چرا آمار نمی دید چند زن بخاطر اعتیاد شوهراشون می خوان جدا شن و نمی تونن (آره تعجب نکنید نمی تونن ) و تنها حربه این زنان برای بدست اوردن حق طبیعی شون بخشیدن همین مهریه ها هست . این مطلب رو برای این آقایون بزارید تا بدونن همونطوری که دلشون به حال خودشون می سوزه بدونن چطوری دلشون واسه خواهر ها و دخترهاشون هم بسوزه .
سعید۱۳۹۷۰۹۱۳:۲۱:۲۹ ۱۳۹۶/۸/۱۷
خیلی از مردها بابت مهریه ممنوع الخروج و مصادره اموال میشن. مردان واسه سربازی ممنوع الخروج میشن. هستند مردهای زیادی که زن معتاد و خیانتکار دارن اما بخاطر مهریه بالا نمیتونن از دستش راحت بشن
ناشناس۱۴۰۱۱۱۱۹:۵۱:۵۲ ۱۳۹۶/۸/۱۷
خوبه خودتونم میگین برا جدا شدن مهریه شونو میبخشن خیلیا. خب بحث همینه اگر قراره دو نفر جدا بشن چرا پسر باید تاوان به این سنگینی بده و مهریه و نصف اموالشو بده و دختر فقط استفاده ببره و یه زندگی جدید با دارو ندار یکی دیگه شروع کنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس۱۴۰۴۹۷۱۲:۱۵:۴۵ ۱۳۹۶/۸/۱۸
شما بفرمایید زنی که مهریه نداره و طلاق میخواد اگر شوهرش دلش بخواد طلاقش بده چکار باید بکنه؟! مهریه ابزاریست در دست زنان که به دلیل نقص های قانونی در زمینه حقوق زنان سنگین تعیین میشود. در واقع اهرم فشاریست که زنان برای گرفتن طلاق، حضانت فرزندان و یا جلوگیری از بیخانمان شدن بعد از فوت همسر. قوانین تصحیح شوند لزومی به وضع مهریه نیست
ناشناس۱۳۹۵۳۸۰۹:۱۴:۳۴ ۱۳۹۶/۸/۱۷
مرد در ايران مي تونه هر وقت دلش خواست زنش از اجازه خروج از كشور منع كنه بدون اينكه دليل روشني داشته باشه حتي در شرايطي كه با هم زندگي نمي كنن \ هر وقت دلش خواست مي تونه زن رو طلاق بگيره \ مي تونه بره ازدواج مجدد كنه \ اثبات عسر و حرج براي زن جهت درخواست طلاق بسيار دشوار \ دريافت مهريه بسيار دشوار براي خانم ها و اكثرا قسط بندي ميشه بعد شما ميگيد قوانين در حال ضايع كردن حق مردان؟ شايد در ظاهر قانون به نفع خانم ها باشه اما در عمل و اجرا به نفع اقايون
رحمنی۱۳۹۶۱۶۱۱:۱۹:۳۹ ۱۳۹۶/۸/۱۷
نکنه میخواید مرد همین پشیزها رو هم نداشته باشه؟ عملا با مهریه های بالا تمام حقوق مرد پاماله
میثم حقوقدان۱۳۹۶۱۷۱۱:۲۱:۵۳ ۱۳۹۶/۸/۱۷
در شروط ضمن عقد اجازه ازدواج مجدد مرد دست زن هست و مرد امضا می کنه پس مرد عملا حق ازدواج مجدد ندارد. ضمنا سایر حقوقی که اشاره کردید در حال از بین رفتن است زیرا عده ای در مجلس به شدت دنبال از بین بردن این حقوق مردان هستند.
ناشناس۱۳۹۶۳۳۱۱:۴۴:۱۶ ۱۳۹۶/۸/۱۷
اخ اخ واقعا !؟ فعلا مهم واقعیت جامعه هست که دقیقا گویای اشتباه مردانیست که متاسفانه به دلیل عدم آگاهی دچار چنین ضرر و زیان سنگینی میشوند ... قرار نیست گفته بشود که زن یا مرد / بلکه مهم اینه که هم زنان و هم مردان در حین ازدواج باید با دقت و چشم باز از تمام مسایل و حقوق چه شرعی و چه حقوقی و ... مربوط به ازدواج و زندگی مشترک آگاه و اگاهانه عمل کنند تا هیچکدام دچار مشکل نشوند . این یعنی استفاده از عقل و اندیشه . این یعنی ارامش طرفین .
مهدی۱۳۹۵۶۱۰۹:۴۲:۲۷ ۱۳۹۶/۸/۱۷
سلام ... دقیقا عین واقعیت است .... افرین ... بنده هم در حال ایجاد سایتی هستم برای هشدار به تمام پسران و مردان ایران .... متاسفانه بدلیل عدم آگاهی و نداشتن اطلاعات کافی تمام پسران در حال اشتباه بزرگی هستند که جبران آن گاهی اوقات بسختی میشود ... و تمام مال و اموالشان یک شبه بر باد میرود .... واقعا اگر دختری اهل زندگی باشد و هدف او فقط زندگی کردن و خوشبختی در کنار مردی خوب باشد مثل الان اینقدر بفکر نوشتن اعداد و ارقام و مال و اموال قبل از ازدواج نیست ... بالاتر نوشتن عدد کم مثل 14 یا حتی کمتر هیچ ضرری برای طرفین ندارد ... بلکه باعث میشود هر دو فقط بفکر زندگی کردن باشند .... بعدا بعد از گذشت سالها از زندگی کم کم پسر هرچه می خواهد به همسرش بدهد ... اما نه یک شبه .... ای مردان و ای پسران به هوش باشید ... این مطالب نوشته های ارزشمندیست همچون طلا .... حتی بالاتر از طلا .... برای ما در اون موقع کسی این هشدارباش را نداد که بیشتر دقت کنیم و الان با کلی ضرر روبرو شدیم .... ا..ترا خدا ترخدا باور کنید که برای همه شما همسران نیک و خوبی هست که حتی با کمتر از 14 تا هم حاضر به زندگی و زندگی کردن هستند ... فقط عجله نکنید ... کمی با صبر و حوصله پیش روید ... و از خدا کمک بخواهید من شخصی هستم که در ازدواج دومم حتی به شهرهای مختلف سفر کردم .... فقط برای پیدا کردن همسر خوب ... برای اهل زندگی نه برای مال و اموال من !! باور کنید بسیاری از دختران نیک و خوب و پاکی هنوز هستند که حاظرن با مهر کم ازدواج و بهترین زندگی را داشته باشن ... پس توکل بخدا داشته باشید و فقط با صبر مهریه بالاتر از 10 یا 14 تا از شب اول ارامش و راحتی را از شما میگیره ... هر ان احتمال بروز مشکل در زندگیهای امروز وجود داره که میتونه این را وسیله ای برای سلب ارامش شما بکنه .... هم خانواده پسر و هم دختر .... خانواده دختر هم باید فقط و فقط و فقط بدنبال پسر نیک و با ایمان و جوهره باشند .... چون پسر با جوهر، اهل کار و تلاش است و هیچ موقع در زندگی در نمی ماند ... پس با ایمان هیج موقع بدنبال ناپاکی و بی عفتی نمیرود ... پس چنین پسری را با کمترین میزان مهریه هم میتوان به او اعتماد کرد .... ....
ناشناس۱۴۲۰۳۸۰۲:۲۴:۳۵ ۱۳۹۶/۸/۲۱
راست میگینا، فقط یه مشکلی هس. ازدواج مثل یه هندونه در بسته س و جوهره وجود بسیاری از آدمها هم از همون اول معلوم نیس. با تصور جوهره نیک میری جلو بعد معلوم میشه طرف دست بزن داره، یا معتاده یا خیانت میکنه یا ... بعدش بهش میگی جوانمرد بیا با خوبی و خوشی توافقی جدا بشیم میگه نخیر طلاقت نمیدم اونوقت چکار میکنید؟! (طرف زده بود 2 تا دنده زنش رو شکسته بود تو دادگاه میگفت دوسش دارم طلاقش نمیدم!!!!) قبل از این که بگین ;استفاده از عسر و حرج و شرط طلاق در صورت اعتیاد و بهتره برین دادگاه تا بدونین گرفتن حکم عسر و حرج در صورتی ممکنه قاضی قانع بشه که خطر جانی شما رو تهدید میکنه. که من مواردی دیدم که 20 روز طول درمان هم نمیتونه گاهی قاضی را قانع کنه. در صورت اعتیاد هم که قاضی یه تعهد از طرف میگیره که برو کمپ ترک کن و شما هم برگرد سر زندگیت. همه اینها هم یک کفش آهنین میخواد دیدم مواردی که بعد از 4-5 سال سرگردانی در دادگاه هنوز هم نتونستن طلاق بگیرن و شوهر هم رفته حکم عدم تمکین برای زنش گرفته و دادگاه بهش اجازه ازدواج مجدد داده. ازدواج اینطوری مثل امضا پای حکم حبس ابد زن است. البته که وضع مهریه برای زن تحقیر آمیزه ولی فعلا چاره دیگری نیست.
ناشناس۱۳۹۶۰۰۱۰:۵۲:۵۶ ۱۳۹۶/۸/۱۷
مرد بیچاره طفلکی...به امار زن کشی و کودک کشی شوهران و پدران نگاهی بیاندازید. جهیزیه مشکلی نیست که نقد می اید و مرد را از هیچی صاحب همه چیز می کند و تمامی حقوق انسانی زن در زمان عقد از دست می رود فقط مهریه مهم است. مردان مهریه را قبول نکنند زنان هم جهیزیه نبرند و هر دو حقوقی مساوی داشته باشند ان زمان این همه قتل/طلاق رسمی و غیررسمی در خانواده روی نمی دهد.
جعفر صادقی۱۳۹۶۸۹۱۲:۵۶:۴۶ ۱۳۹۶/۸/۱۷
آمار خیانت و شوهر کشی هم بالاست.
ناشناس۱۳۹۸۵۳۱۵:۴۴:۲۰ ۱۳۹۶/۸/۱۷
جهیزیه! و ما ادارک الجهیزیه
کامران۱۳۹۸۸۰۱۶:۰۲:۲۲ ۱۳۹۶/۸/۱۷
جهیزیه در قانون نیست. صحبت بر سر قانونه
مهرناز۱۳۹۶۰۲۱۰:۵۵:۲۹ ۱۳۹۶/۸/۱۷
قانون ما به اندازه کافی مرد سالاری هست لطفا شما دیگه شرایط رو بدتر نکنید. کاش در مورد حق طلاق و حق خروج از کشور و خیلی چیزای دیگه که برای مرداست هم توضیح می دادید. به نظرم به جای این حرفا به پسرا یاد بدین که جو گیر نشن و برای گرفتن جواب بله هر شرطی رو قبول نکنن بهتره تا اینکه بهشون یاد بدین از دختره بخوان نامه سلامتشو بگیره دستش راه بیوفته بیاد سر سفره عقد در ضمن این اوج نامردی که زن بیچاره رو به خاطره بچه دار نشدن چیزی که دست خودش نیست طلاق داد اونم بدون هیچی
ابوریحان۱۳۹۶۹۸۱۳:۰۵:۴۵ ۱۳۹۶/۸/۱۷
در شروط ضمن عقد در صورت عقیم بودن مرد زن حق طلاق با دریافت کامل مهریه دارد. اگر شما می فرمایید طلاق زن در صورت نازایی ایراد دارد آیا طلاق گرفتن از مرد به همین دلیل و تازه گرفتن مهریه رواست؟!!
ناشناس۱۴۰۱۳۲۲۰:۲۵:۵۲ ۱۳۹۶/۸/۱۷
اونم درست نيست اما شما اينو در نظر بگير كه ي زن خانه دار كه تو سن ٣٥ ، ٤٠ فهميده كه ديگه هيچ راهي نيست واسه بچه دار شدن درسته همينجوري دست خالي رهاش كرد اون زن نه ديگه ميتونه درس بخونه نه كار پيدا كنه نه ازدواج مناسبي داشته باشه، ولي مردا حداقلش اينه كه كارشونو دارن، كم نيستن زنهايي كه بخاطر همسر و فرزند كارشونو رها كردن و فقط اعتماد كردن به همسرشون، حالا اين آقا بعد از ١٠ ، ١٥ سال به هر دليلي مياد خانم رو طلاق بده اين خانم خرجشو از كجا در بياره
ساناز۱۳۹۶۰۷۱۱:۰۱:۵۸ ۱۳۹۶/۸/۱۷
بله زنها حقوق زيادي دارن اما هيچ كدام عملي نميشه، تهش در اكثر مواقع به نفع مردا تموم ميشه، به نظر من نويسنده اين مقاله و تمام كساني كه تاييدش ميكنن خيلي سطحي نگر هستند
قبادی۱۳۹۶۴۳۱۱:۵۳:۱۲ ۱۳۹۶/۸/۱۷
اتفاقا خیلی به شدت هم دارن مردها رو له میکنن. کافیست سری به دادگاه خانواده بزنید. دوره این ننه من غریبم بازی ها و سیاهنمایی ها تموم شده و وقتشه که مردها بیدار بشن
ناشناس۱۳۹۷۵۵۱۴:۲۲:۱۳ ۱۳۹۶/۸/۱۷
من توی مرکز مشاوره کار میکنم. 70 درصد موارد خیانت زناشویی از طرفه مردهاست. آزارهای جسمی و جنسی (به دلیل اختلالات و انحرافات جنسی آقایون) که زنان از طرف شوهراشون متحمل میشن هم قابل توجهه. در بسیاری از موارد هم مردها با پررویی میگن ناراضیه بچه رو بذاره و خودش بره خونه باباش!! این قدر ظلم به مردها آخه روا نیست!!
نصرت۱۳۹۸۸۹۱۶:۰۶:۲۴ ۱۳۹۶/۸/۱۷
آمار غیر رسمیه و بعلاوه آمار های خشونت زنها علیه مردها حقیقی نیست چون تابویی وجود داره که یک مرد روش نمیشه عنوان کنه که مورد خشونت یک زن قرار گرفته. و اغلب خشونت های زنها کلامی و روانیه و خشونت های مردها چون بیشتر فیزیکیه و برای زنها تابو نیست که عنوانش کنن نمود بیشتری داره
ناشناس۱۳۹۶۰۹۱۱:۰۴:۳۹ ۱۳۹۶/۸/۱۷
به اندازه کافی مردا دنبال راه و جور کردن دوز و کلک برای ضایع کردن حق زنان هستند شما دیگه چیز یادشون ندید
شایان۱۳۹۶۴۰۱۱:۵۱:۳۷ ۱۳۹۶/۸/۱۷
اگر قانون حقوق مردها رو بهشون بده مردها دنبال کلک و راهکار نخواهند بود
ناشناس۱۳۹۶۱۱۱۱:۰۷:۲۵ ۱۳۹۶/۸/۱۷
وقتی از زن صحبت میکنید یادتان باشد که مادر.خواهر و دخترتان و همچنین دختر خواهرتان و دختر برادرتان هم یک زن است. مقایسه یک زن ایرانی با یک زن خارج از ایران یک مقایسه نادرستی است بدلیل شان و اعتبار قانونی و حمایت دول خارج از زن. اطلاع رسانی قانون از سوی این بزگوار کار خوبی است اما پیشنهاد های ارایه شده حاکی از زن ستیزی میباشد. با نیم نگاهی به وضعیت زنان مطلقه چه از نظر مالی و چه از نظر اجتماعی و چه از نظر روانی و.. در می یابیم که زن مطلقه جایگاه مناسبی ندارد. هرچند اعتقاد دارم که مهریه سنگین وجودش مناسبت ندارد و به نوعی بی احترامی به زن است .اما وجود این موضوع بدلیل عدم حمایت قانونی واجتماعی میتواند تا حدودی چاره ساز باشد و..... با درود حسن حسین زاده
مهدی۱۳۹۶۳۹۱۱:۴۹:۵۷ ۱۳۹۶/۸/۱۷
همه توجه داشته باشید که قرار نیست بین زن و مرد از نظر انسانیت و حقوق انسانی تفاوت گذاشته بشود / بلکه فقط قصد اینه که همه از تمام مسایل مربوط به ازدواج چه شرعی فقهی و حقوقی و مسایل مربوط به زندگی مشترک بطور کامل اگاه و اگاهانه اقدام به زندگی مشترک کنند تا خدای ناکرده در مشکلات احتمالی هر دو طرف با کمترین آسیب بتونن راهشون را مجدد طی کنند ... چه زنان و چه مردان باید بطور دقیق همه مسایل را تحقیق و با اگاهی کامل اقدام به ازدواج کنند ... مردان بدانند که نوشتن مهریه دقیقا عین یک چک بدون تاریخ و مبلغ دار است که هر زمان و در هر شرایطی حتی در شرایط خوب زندگی ، همسرشون میتونه اقدام به گرفتن آن بکنه . هم شرعی و هم حقوقی میتونه . پس این مرد هست که قبل از ازدواج واقعا باید ببینه چقدر پول کنار گذاشته داره برای اینکار . و کاملا اماده . یا در حد توانش و جیبش اقدام کنه . اینجاست که مردان باید بدنبال دختران اهل زندگی باشند و دختران بدنبال مرد زندگی . تا با کمترین هدیه ابراز عشق و صداقت مرد به زن تعیین بشود نه با کلی سکه و ملک و ماشین و خونه و کار و تحصیل و اعتبار و ....
ناشناس۱۳۹۶۶۳۱۲:۱۶:۰۹ ۱۳۹۶/۸/۱۷
لطفا تمام پسران و اقایان اگر هنوز مجرد هستید و ازدواج نکردید خواهشا چه این مطالب و یا از دیگر منابع سعی کنید تا میتونید در مورد مسایل شرعی و فقهی و حقوقی ازدواج تحقیق و اطلاعاتتون را بالا ببرید ... زندگی شوخی نیست که یک روز وارد ان شویم و روز دیگر بیرون . زندگی از روز اول یعنی تعهد و پایبندی به همه مسایل ان . چه دخترا ن و چه پسران و اقایان ... همه باید مسایل مربوطه را بخوبی بدونن و اگاه باشند ... دختران در مورد چگونه زندگی کردن و عفت و تربیت فرزندان صالح و نیک مردان در مورد اداره زندگی و ایجاد امنیت و مسولیتهای حقوقی زندگی این حق همه است که بخوبی از مسایل حقوقی یک زندگی قبل از ازدواج اگاهی کافی و لازم را پیدا کنند و بعدا اقدام به تشکیل ان . یکی از مسایل حقوقی که بخوبی باید اقایان بدانند و دقت کنند تعهدات مالی و حقوقی زندگی است مثلا مهریه یا نفقه یا همه مسایل مالی یک زندگی . اگر از اول با دقت و به اندازه توان اقدام کنید هیچ موقع دچار مشکل نمیشوید . اگر از اول بدون اگاهی و از روی احساس عمل کنید همیشه احتمال بروز مشکل در امور مالی وجود خواهد داشت پس لطفا دقت کنید . اگاه باشید که مهریه را به اندازه توان و وسع مالی خودتان در نظر و همان اول بپردازید .تا از فکرش بیرون بیایین و حتی تورم هم بهش نخوره !! باور کنید با تورم کشور ما هر سالی که از روی ازدواج میگذره کلی مبلغ سکه بالا میره و بعد از چند سال یهو میبینی دو یا سه برابر اول شده !!! پس در همه موارد مالی با دقت و اگاهی کامل هم بدانید و هم عمل کنید
ناشناس۱۳۹۷۷۱۱۴:۳۶:۵۹ ۱۳۹۶/۸/۱۷
مردها حقوق زنان (حق طلاق، حق حضانت فرزندان، حق خروج از کشور، حق کار و تحصیل، حق خروج از منزل بدون اذن همسر، حق ملاقات با افراد خانواده و سفر و...) را تمام و کمال بپذیرند و برای تحقق آن تلاش کنند. زنان هم سعی میکنند مهریه نگیرند. جهیزیه رو هم سعی میکنن اشتراکی یه کاریش بکنند.
ناشناس۱۳۹۹۵۸۱۷:۲۴:۴۱ ۱۳۹۶/۸/۱۷
زنها تمام این حقوق رو همین الان دارند. برای جلوگیری از اشتغال و تحصیل دعوای مرد پذیرش نمی شود حضانت بچه ها تا سن 9 سالگی دست مادر است البته با خرج پدر. خروج از منزل که عملا بدون اذن شوهر انجام می شود و حتی برای تمکین هم زنان مجبور نمی شوند. حق ملاقات با اعضای خانواده هیچ جای قانون گرفته نشده. تا از خلا قانونی برای مردان صحبت می شود میزنید به به صحرای کربلا حق خروج از کشور هم که بهش داره نهاجم میشه. بس کنید این دروغها رو
ناشناس۱۴۰۲۳۶۲۲:۲۵:۲۰ ۱۳۹۶/۸/۱۷
احسنت ؛ میلیون لایک
ناشناس۱۳۹۹۰۷۱۶:۲۳:۴۸ ۱۳۹۶/۸/۱۷
آقایون در جایی که حرف از ظالمانه بودن مهریه میزنید، حاضرید اموال موروثی رو که بهتون ارث رسیده با مادر وخواهرتون مساوی تقسیم کنید؟ یا اونجا یهو سنتی میشید در حالیکه اینجا مدرنید؟ راستی در مورد حق طلاق چطور حاضرید این حق انسانی رو به همسرتون بدید؟
ناشناس۱۴۰۶۳۶۱۷:۰۹:۰۹ ۱۳۹۶/۸/۱۸
اين خاصيت مرداست همه چيزو برا خودشون ميخوان
مجید۱۴۲۹۳۰۱۱:۵۴:۱۶ ۱۳۹۶/۸/۲۲
ما 2 برادر و 1 خواهر هستیم و ارث پدریمان را بصورت مساوی تقسیم بر 3 کردیم . ولی در زمان مریضی پدر و مادر خرج آنها را ما می دادیم و زمان عید و غیره برای خواهرمان از جیب خودمان ولی از طرف پدر و مادرمان کادو و غیره میخریدیم و تمامی مسئولیتهای نگهداری با ما بود .
ناشناس۱۳۹۹۵۶۱۷:۲۱:۲۶ ۱۳۹۶/۸/۱۷
با سلام یک جوری زنان به مردان حمله کردهاند ومردان به زنان که گویا مردان مادر وخواهر ندارند وزنان برادر به نظر من شروط چاپی که در قباله ها امده است باید حذف شود چون اکثرا نخوانده وبر اساس شرم وحیای ان دوران امضا می شود واگر خانواده ای شرطی را خواست بعد از تبادل نظر قبل از عقد در عقد نامه نوشته شودانسان جایز الخطا است وهر ادمی ممکن است در مورد انتخابش اشتباه کند بنابراین نباید یک عمر دراتش بسوزد بنابراین نصف مال چه از زن وچه از طرف مرد بسیار نا عادلانه است واین باعث می شود که دختران ویا پسران دارایی خود را بترسند که به نام خود کنند ولی مهریه را مرد می تواند در حد توانایی مالیش قبول کند واجباری به قبول مهریه بالا ندارد در هر صورت این روزها نه تنها از ادمها می ترسیم بلکه از سایه خودمان هم ترس داریم
حسن۱۴۰۴۲۰۱۰:۲۲:۲۳ ۱۳۹۶/۸/۱۸
هر چند اصل در ازدواج بر مبنای زندگی سازگارانه و نگاه انسانی زوجین به یکدیگر است و در این مطلب شکی نیست.چون دو نفر اگر بخواهند با هم زندگی کنند مثل قدیمترها با مهریه بسیار اندک و بدون هیچ شرط و شروطی با هم زندگی میکنند. ولی اگر دو نفر نخواهند با هم زندگی کنند هزار و یک جور شرط و قانون هم که باشه باز باهم نمیسازند. در عین اینکه اصل سازگاری و اراده دو طرف برای شروع و ادامه زندگی مشترکه. اما قوانین هم باید به گونه ای نوشته بشه که به هیچ یک از طرفین ظلم بشه. و در این مسئله نباید به جنسیت خودمان توجه کنیم و حالت منفعت طلبی داشته باشیم. هر چیزی رو که عقل میگه بپذیریم. مثلا وقتی طبق قانون در صورت اعتیاد و خیانت شوهر طلاق به دست زن میافته باید در صورت خیانت و اعتیاد زوجه مهریه ساقط بشه. و یا اینکه مهریه چیزی هست که برای زن هست و نباید خانواده همسر بخواهند ازاون استفاده کنند. لذا شرط درست اینه که در صورت فوت زوجه، خانواده زوجه حق مطالبه مهریه نداشته باشند. از طرفی وقتی شرط میشه در صورت طلاق نصف اموال شوهر به زن میرسه باید شرط بشه در صورت طلاق نصف اموال زن به مرد برسه.
امير۱۴۰۵۳۳۱۳:۱۹:۱۲ ۱۳۹۶/۸/۱۸
چرا به اين نكته كه درصورتي كه فرضا دارايي مرد ٢٠٠ تومن باشه ومهريه ٣٠٠ تومن باشه درصورت فوت مرد طبق قانون اول بايد مهريه پرداخت بشه وبعد اگر مالي باقي بود به بچه ها تعلق خواهد گرفت وفرضا اگر زن به هردليل ازدواج مجدد كرد ومال راهم ظبط كرد تكليف بچه ها چيست؟
فرهاد۱۴۰۸۲۰۲۳:۲۸:۲۱ ۱۳۹۶/۸/۱۸
با سلام...بنده به فرا خور ارتباط..تقریبا تحصیلی ام..بارها موارد توقیف اموال شوهر رادیدم...ی مرد هم که داره تو اجتماع مفید عمل میکنه با دادخواست مهریه تمام زندگیش متاثر میشه...دلسرد...بی خیال کار و زندگی و دین...میشه...اهای اقا پسرا...اهای خانواده ها... بی هیچ رو در بایسی از حقوق پسرانتان در سند ازدواج.. که بدتر از عهدنامه ترکمنچای هستش دفاع کنید..بند بند مقاله را یاداشت و به خوبی وخوشی تو دفترخانه...بدید به عاقد ذکر کنه..وبه عروس خانم هم تفهیم کنه..عروس خانم هم همین جا تکلیفش را با زندگیش بدونه...راه را برای دعوا باز نذارید...وقتی راهی نباشه زن میشینه سر زندگیش...تحت تاثیر بدخواهان هم قرار نمیگیره...اطمینان دارم امار اختلافات خانوادگی 80 درصد کمتر به سمت قوه قضاییه میره...
محسن۱۴۰۹۲۷۰۹:۵۶:۳۷ ۱۳۹۶/۸/۱۹
عجب بحث داغی ، مشکل اساسی درست شدن ...در قانون هست ؛ نباید قوانین غربی رو به قوانین اسلامی تحت عنوان شرایط حین عقد اضافه می کردند در کشور اسلامی فقط باید قوانین اسلامی اجرا شود ایکاش کمی هنر در کنار هم زیستن ، وفاداری به عهد و پیمان ، حرمت خانواده و احترام متقابل را به جوانان یاد میدادیم
فرهاد۱۴۱۲۲۳۲۰:۱۰:۰۷ ۱۳۹۶/۸/۱۹
متاسفانه این قانون ازدواج و موارد مندرج در اون ..از زمان طاغوت مال وقتی بود که عمال شاه...می خواستند ادای روشنفکر ها را در بیارند...وهم شرع اسلام را دستکاری نکنن تا صدا مراجع محترم تو زمان شاه ملعون در نیاد...و هم نظر غربی ها را تو نهادهای حقوق بشری جلب کنن...نتیجه اش شد ی قانون غربی اسلامی که شرایط غرب را بعلاوه شرایط شرع جمع زدن انداختن گردن مرد های بیچاره....غربی ها هم که خوب ما را نمی خوان...میدونستن..نتیجه این قانون ..افزایش شدید طلاقه...واسیب های طلاق به جامعه اسلامی...اقایون مجلس..لطفا مواد قانون وبند های سند ازدواج را تغییر بدید...تا طلاق کم بشه...
ما۱۴۱۵۸۱۱۴:۰۰:۵۹ ۱۳۹۶/۸/۲۰
باسلام هر بند مطلب ذکر شده به وضوح ایراد حقوقی داشت نویسنده و گروهی از خواننده ها باور کردن که این حقوقی که نویسنده فرموده درسته و باور کردن که مشکل از تلفیق قانون شرعی با قانون برآمده از مدرنیته و غربه اما باید بدانید که اگر این تلفیق هم صورت نگیره از نظر حکم شرعی و قانون داخلی ایران این مسائل اشتباه به عرض خوانندگان رسید. زیاد وققتون گرفته نمیشه مطلب بالا رو بدین یه آدم آگاه بخونه و براتون توضیح بده
سانی۱۴۱۹۴۲۲۲:۵۰:۳۳ ۱۳۹۶/۸/۲۰
باید در ازای مهریه حق چهار زن دائم و تعداد بی نهایت کنیز هم برای مرد لحاظ بشه و به عنوان شرط ضمن عقد اضافه بشه. نمیشه مهریه رو از اسلام واسه خانوما اجرا کرد ولی حق 4 زن رو که در قرآن صریحا اومده از اسلام حذف کرد. شاید اولش بخندید ولی خوردن حق آقایون اینقدر عادی شده که بیان کردنش عجیب غریبه. اسلام یک پکیج کامله اگر میخوایم اجراش کنیم باید کامل اجرا بشه اگه هم نمیخوایم که باید هم مهریه حذف بشه هم حق 4 زن
آ.۱۴۶۹۸۰۲۰:۰۲:۰۱ ۱۳۹۶/۸/۲۷
پس این وسط تکلیف مهریه ای که حداقل ۱۰۰ میلیون ارزش داره و با خرید اسباب و اثاثیه خانه عملا نمیشه باهاش فعالیت اقتصادی کرد چی میشه؟ آقایون که زحمت میکشن اول سال پول رهن خونه رو به صاحبخانه میدن و اخر سال هم پس میگیرند.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

آخرین عناوین