جاسوس تیم مذاکره کننده هسته ای و چند نکته

معصومه پورصادقی، گروه سیاسی الف،   3960718259 ۳۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

 پس از محکومیت دری اصفهانی، یکی از اعضای تیم مذاکره کننده هسته ای در خصوص جاسوسی، گمانه زنی‌ها درباره نحوه ورود وی به یکی از عالی ترین سطوح امنیتی کشور در پرونده مذاکرات هسته ای شدت گرفته است. اینکه وی چطور و با حمایت چه کسی توانسته است به میان تیم مشاور مذاکره کنندگان هسته‌ای ورود کند.

برخی از رسانه‌ها همواره انگشت اتهام را به سمت سیروس ناصری از نزدیکان حسین فریدون، (برادر و دستیار ویژه رئیس جمهور) گرفته و برخی دیگر نیز وی را مسئولیت امور مالی تیم مذاکره کننده هسته‌ای در زیر مجموعه تیم بعیدی‌نژاد می‌دانند. این در حالی است که سخنگوی وزارت امورخارجه در نشست خبری روز سه شنبه خود با خبرنگاران در مورد اینکه دری اصفهانی عضو تیم آقای بعیدی نژاد بوده احضار بی اطلاعی کرد و گفت که وی عضو وزارت خارجه نبوده است.

سخنگوی وزارت امورخارجه در خصوص محکومیت دری اصفهانی از اعضای تیم هسته‌ای با تمجید از نقش وی در طول مذاکرات می‌گوید: آنچه توسط سخنگوی قوه قضاییه مطرح شده متین است و در این باره اظهار نظری ندارم اما این فرد چندین دهه است برای ارگانهای جمهوری اسلامی تلاشهای بسیاری داشته و همکاری‌های زیادی داشته و در برخی نشستهای کارشناسی برجام ایشان بوده و تلاشهای مثبتی داشته و گفته می‌شود بازگشت 1.7 میلیارد دلار کار ایشان بوده ولی بررسی روابط پنهان افراد کار وزارت خارجه نیست و ارگانهای دیگر باید این کار را بکنند. ایشان را یکی از ارگانها معرفی کرده بودند و به‌عنوان مشاور در مقاطعی حضور داشتند در برجام و با بخش اقتصادی برجام همکاری داشتند و عضو هیئت برجام نبودند.

ماجرا از کجا آغاز شد؟

یکسال پیش، 26 مردادماه سال 95 کریمی قدوسی مدعی دستگیری نفوذی آمریکا در تیم مذاکره کننده به هنگام فرار با هواپیمای ظریف به مقصد ترکیه شد. این خبر آنچنان شوکه کننده بود که مسئولان وزات خارجه در تأیید و تکذیب آن مانده بودند، تا اینکه سخنگوی وزارت امورخارجه این خبر را تکذیب و گفت سخنان منتشر شده به نقل از آقای کریمی قدوسی مبنی بر حضور فرد دستگیر شده در هیات همراه وزیر محترم امورخارجه در سفر اخیر به کشور ترکیه ادعائی بی‌پایه و اساس، بی ربط، کذب محض و قولی غلط است.

بعد از این ماجرا جعفری دولت‌آبادی دادستان تهران در نشست خبری با خبرنگاران از دستگیری و بازداشت یک متهم ایرانی دو تابعیتی در تهران و ارتباط این متهم با سرویس جاسوسی انگلیس خبر داد که وی همواره در حوزه اقتصادی و مرتبط با ایران فعالیت می‌کرده است.

خبر چندی بعد یعنی در تاریخ هفتم شهریور 95 از سوی حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای معاون اول و سخنگوی قوه قضاییه تأیید شد و وی گفت که اصل خبر دستگیری این شخص صحت دارد و این فرد بعد از چند روز با وثیقه آزاد شده است.

اما ماجرا به همین جا ختم نشد و بعد از واکنش‌ها و اظهارنظرات مختلف، محسنی‌اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری خود در هفته جاری جزئیات بیشتری از پرونده وی ارائه کرد. وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اتهام دری اصفهانی چه بوده است؟ گفت: آقای عبدالرسول دری اصفهانی فرزند حسین دو تابعیتی بود که اتهامش جاسوسی و ارائه اطلاعات به بیگانگان بود که با دو سرویس هم مرتبط بود و دادگاه او را به پنج سال محکوم کرد که بعد از اعتراض این حکم در دادگاه تجدیدنظر قطعی شد و وی باید تحمل حبس کند.

وی افزود: البته وی پرونده دیگری هم دارد که مربوط به اتهام فساد مالی است و در آن پرونده قرار وثیقه صادر شده، اما کیفرخواست صادر نشده و حکم نخورده است.

به گزارش الف، دری اصفهانی مسئول یکی از کمیته‌های مهم هیئت مذاکره کننده و نماینده بانک مرکزی در این تیم بوده، یعنی همان کسی که قرار بود با مشورت وی درباره مفاد برجام در لغو تحریمها به تیم مذاکره کننده جهت دهی لازم را ارائه کند!

اما نکته مهمی که وجود دارد این است که وی با وجود داشتن تابعیت دوگانه به عنوان مشاور در بانک مرکزی مشغول به کار بوده است و اگرچه در ظاهر به عنوان حافظ منافع ایران باید در مذاکرات حاضر می شده اما در عمل خبرها و اطلاعات بسیار مهمی را به طرف ۱+۵ داده است، اطلاعاتی که شاید بتوان اکنون متوجه شد چرا ایران بعضا نتواسته به نتایج دلخواه از مذاکرات هسته ای دست پیدا کند.

وی با این سابقه، پس از پایان مذاکرات هسته ای در مراسم "تجلیل از افتخارآفرینان برجام" از حسن روحانی رئیس‌جمهور نشان درجه سه خدمت و سکه طلا دریافت کرد.

فردی که از طرف ایران به مصاف گروه 5+1 رفته است اما در عمل نیروی آنها بوده! یعنی در هر دوطرف میز مذاکره افرادی از جبهه دشمن وجود داشته یا برای دشمن فعالیت کرده اند. یک طرف با کروات و نام آمریکا و انگلیس و فرانسه و در طرف دیگر بدون کروات و به نام نمایندگی از دولت حسن روحانی!

 

او درنهایت زمانی که قصد فرار به کانادا داشته است در پروازی که در ترکیه و همراه آقای ظریف بوده است، دستگیر می شود.

 در این باره به چند نکته می‌توان اشاره کرد؛

1)باتوجه به سوابق دری اصفهانی، چگونه بانک مرکزی اقدام به بکارگیری از این فرد می‌کند و نکته بعدی اینکه این فرد به عنوان مشاور رئیس کل بانک مرکزی به راحتی می‌تواند به اطلاعات پولی و بانکی کشور دسترسی کامل داشته باشد!

2) آیا بانک مرکزی که دری اصفهانی را به عنوان مشاور اقتصادی راهی مذاکرات هسته ای کرده و پیش از آن وی را به عنوان مشاور رئیس کل منصوب کرده،‌ از نهادهای اطلاعاتی مرتبط استعلامات امنیتی لازم را درخصوص این فرد گرفته است یا خیر؟

و نکته سوم اینکه پس از مشخص شدن وی به جاسوسی در یکی از پیچیده‌ترین پرونده‌های بین اللملی کشور،‌ اکنون نیز چرا هیچ نهادی مسئولیت حضور این فرد را در مجموعه تیم مذاکره کننده هسته‌ای نمی‌پذیرد؟ و در این زمینه مقصر مشخص نیست، دری اصفهانی به عنوان مشاور کل بانک مرکزی سمت می‌گیرد و با یک معرفی و به آسانی عضو تیم مذاکره کننده هسته‌ای شده، (دری اصفهانی عامل ورود خود به مذاکرات را دعوت نهاوندیان و سیف می‌داند) در حالیکه این مذاکرات در طی سه سال در حساس‌ترین وضعیت خود به سر می‌برد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۱۸۴۷۱۱۸:۴۰:۴۱ ۱۳۹۶/۷/۱۸
ایشون کارشناس رفع تحریم بانکی بوده !!! بگو چرا تحریم های بانکی ، تکان نخورد !!
ناشناس۱۱۸۴۷۴۱۸:۴۳:۲۲ ۱۳۹۶/۷/۱۸
نکته چهارم از کی تا حالا جاسوس رو ۵ سال حبس میدن ؟؟؟ شما گفتید ما هم باور کردیم.
ناشناس۱۱۸۹۹۱۱۱:۳۵:۲۹ ۱۳۹۶/۷/۱۹
صرف نظر از مجازات. ایشون که شناسایی شد برید بگردید جای دیگه ای از این جاسوس ها جا خوش نکرده باشند. پیدا کردن جاسوس بعد اینکه مملکت به تاراج رفت هنر نیست باید قبل فاجعه کاری کرد.
ناشناس۱۱۹۵۰۴۲۱:۲۳:۰۳ ۱۳۹۶/۷/۱۹
تازه وزیر اطلاعات گفته چنین جرمی صحت ندارد
ناشناس۱۱۸۴۷۵۱۸:۴۶:۱۰ ۱۳۹۶/۷/۱۸
آقای نجفی شهردار تهران را همه می شناختند شورای شهر هم بهش رای داد با این همه تا تاییده اش نیامد مشغول به کار نشد چگونه میتوان باور کرد آقای دری بدون تاییدیه این همه مدت به همه جا رفت و آمد داشته
ناشناس۱۱۸۴۷۸۱۸:۴۹:۳۳ ۱۳۹۶/۷/۱۸
فقط اعدام
ناشناس۱۱۸۴۸۰۱۸:۵۰:۰۹ ۱۳۹۶/۷/۱۸
خاین به مملکت فقط باید اعدام شود درس عبرتی باشد برای آیندگان
ناشناس۱۱۸۴۸۴۱۸:۵۳:۴۰ ۱۳۹۶/۷/۱۸
آقا ما باور کردیم ایشون جاسوس !!!
ناشناس۱۱۸۴۹۴۱۹:۰۲:۴۶ ۱۳۹۶/۷/۱۸
از نظر برخی هرکس زبان بلد است و با خارجی ها ارتباط دارد جاسوس است.
ناشناس۱۱۸۵۰۲۱۹:۱۸:۵۶ ۱۳۹۶/۷/۱۸
لطفا جواب بدید که ایشان از چه زمانی وارد سیستم نهادهای اقتصادی شده ؟
احمد۱۱۸۹۲۶۱۰:۴۲:۲۴ ۱۳۹۶/۷/۱۹
از همون زمانی که بابک زنجانی وارد شد ولی چسبوندنش به احمدی نژاد !!!!
ناشناس۱۱۸۵۲۵۱۹:۴۸:۰۴ ۱۳۹۶/۷/۱۸
اتهام سیاسی
ناشناس۱۱۸۵۴۳۲۰:۰۴:۰۰ ۱۳۹۶/۷/۱۸
حکم جاسوس درتمام کشورها اعدام است اینکه نامبرده اطلاعات را به دوکشور میداده است حتما باید 2بار اباطناب اعدام. شود نه اینکه 5 سال بزندان برود جاسوس حکمش اعدام است
ناشناس۱۱۸۵۴۶۲۰:۱۰:۰۶ ۱۳۹۶/۷/۱۸
جاسوس سزاش مرگه یا پنج سال حبس؟
ناشناس۱۱۸۵۵۲۲۰:۱۸:۱۲ ۱۳۹۶/۷/۱۸
گفتند جزو تیم مذاکره کننده نبوده است. گفته بودند در مرام ما استفاده از دو تابعیتی ها جایی ندارد.
ناشناس۱۱۸۶۰۴۲۱:۴۷:۱۶ ۱۳۹۶/۷/۱۸
باید اعدام بشود این فرد به ملت ایران خیانت کرده و جزای خیانتکار اعدام هست
سینا۱۱۸۶۵۹۲۲:۵۵:۰۲ ۱۳۹۶/۷/۱۸
چطور امکان دارد که اعضای یک تیم (حتی تیم ورزشی) که به اردو هم میروند یا به ماموریت گروهی میروند, همدیگر را نشناسند؟ از احوال هم پیگیری نکنند! و از هم بی خبر باشند؟ راستش را بخواهید من یکی باور نمیکنم که همه اعضای این تیم از ایشان بی خبر بوده باشند
ناشناس۱۱۸۶۷۷۲۳:۱۰:۳۶ ۱۳۹۶/۷/۱۸
مجازات جاسوسی اعدام است. چرا این شخص تا به حال اعدام نشده است؟
ناشناس۱۱۸۷۰۳۲۳:۴۶:۱۳ ۱۳۹۶/۷/۱۸
از بقیه جاسوس ها چه خبر؟
ناشناس۱۱۸۷۳۳۰۱:۲۲:۱۱ ۱۳۹۶/۷/۱۹
متاسفانه دادگاه غیر علنی بر طرف کننده ابهام مردم نیست . میگویند هدف از مجازات عبرت جامعه است اما وقتی مردم به جزعیات جرم واقف نیستند مجازات به هدف خود نمیرسد .
ناشناس۱۱۸۷۳۶۰۱:۲۸:۴۶ ۱۳۹۶/۷/۱۹
روحانی مچکریم...
علی۱۱۸۷۹۹۰۷:۴۰:۵۰ ۱۳۹۶/۷/۱۹
برای جرم جاسوسی اون هم در این سطح 5 سال حبس؟؟؟شوخیه؟
بی نام۱۱۸۸۰۵۰۷:۴۷:۲۰ ۱۳۹۶/۷/۱۹
وطن فروش خائن به مردم و وطن و دین و انقلاب و شهدا
ناشناس۱۱۸۸۱۱۰۷:۵۶:۱۴ ۱۳۹۶/۷/۱۹
به حال این مملکت بایر خون گریست. این قدر بی در و پیکر است که هر ناکسی مدیر و وزیر و مشاور و ... می شود. ایشان جاسوس بوده آنوقت با قید وثیقه آزاد شده؟ این یعنی چه؟ می دانید آزادی جاسوس چیست؟؟ باید کسانی که این جاسوس وطن فروش را به این موقعیت رسانده اند مجازات کرد.
حميد۱۱۸۸۷۵۰۹:۲۴:۰۱ ۱۳۹۶/۷/۱۹
اگر ايشان اطلاعات محرمانه را داده باشند چرا فقط 5 سال حبس؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس۱۱۸۸۹۵۰۹:۵۹:۵۹ ۱۳۹۶/۷/۱۹
با کیا در ارتباط بوده ؟؟؟ چی جیزایی لو داده ؟؟ از کجا فهمیدین که جاسوس بوده ؟؟؟
ناشناس۱۱۸۹۱۹۱۰:۳۵:۲۱ ۱۳۹۶/۷/۱۹
نکته اول اینکه هیچ کس ! مسئولیت حضور ایشان در مذاکرات را قبول نمیکنه آخه این یعنی چی یعنی ایشان تو مذاکرات بودند ولی کسی نمیدونسته یا اینکه فکر میکردند جز تیم مقابله یعنی چی کسی مسئولیت حضور ایشان را قبول نمیکنه نکته دوم اینکه با این اوصاف هر کسی میتونه بره در هتل محل مذاکرات و وارد تیم بشه و اگر هم کسی ازش پرسید میتونه نگه از طرف کی اومده تو مذاکرات
محمد۱۱۸۹۳۵۱۰:۴۸:۳۹ ۱۳۹۶/۷/۱۹
اقایان اطلاعات بشدت مواظب رفتار وکردار واعمال این سیف بانک مرکزی باشید.بکار گیری دری اصفهانی کار اوست .اوفوق العاده خطرناک است .
ناشناس۱۱۸۹۷۵۱۱:۲۶:۰۰ ۱۳۹۶/۷/۱۹
چه جالب 5 سال حبس؟؟؟؟ خیلی خوبه آقا میتونه مشوق بقیه باشه که برن جاسوس شن در قبال پول خوبی که میگیرن 5 سال حبس چیزی نیس
ناشناس۱۱۸۹۸۹۱۱:۳۳:۴۶ ۱۳۹۶/۷/۱۹
جالبه دولت عوض شرمساری زبون درازی می کند
ناشناس۱۱۹۱۳۰۱۳:۱۰:۵۷ ۱۳۹۶/۷/۱۹
رییس قوه قضاییه گفته که طرف برای دو سرویس جاسوسی میکرده، بعد فقط 5 سال حبس؟! بسیار سوال برانگیز است
ناشناس۱۱۹۱۴۳۱۳:۱۵:۳۷ ۱۳۹۶/۷/۱۹
خیلی باورپذیر نیست فردی که دو تابعیتی است و با مقامات بالا حشر و نشر دارد و در بالاترین سطوح مشغول فعالیت است اولاً از انواع فیلترهای گزینش و حراست به راحتی عبور کرده باشد و دوم اینکه وقتی در این سطوح به مأموریت می‌روند مگر نهادهای امنیتی و اطلاعاتی ما خواب هستند که تا دقیقه 90 نمی‌دانند چه کسی را با چه پیشینه‌ای به مأموریت فرستاده‌اند؟ فراموش نکنیم در لوزان سوئیس افراد تیم مذاکره کننده چطور در حالی که جلوی دهان خود را گرفته بودند با هم صحبت میکردند که مبادا مثلاً از طرف افراد ناشناس لب‌خوانی شوند اونوقت یه فرد نفوذی رو به راحتی داخل خودشون قرار داده باشند برای چندین سال و متوجه نباشند؟!
ناشناس۱۱۹۱۹۴۱۴:۰۴:۲۰ ۱۳۹۶/۷/۱۹
يه زمانی ميگفتين آقای موسويان هم جاسوسه!
ناشناس۱۱۹۴۰۹۱۸:۲۷:۳۳ ۱۳۹۶/۷/۱۹
آقا جاسوس را باید اعدام کنن 5 سال حبس ظاهرا جوکه
ناشناس۱۱۹۵۹۳۲۳:۱۸:۴۶ ۱۳۹۶/۷/۱۹
وزير اطلاعات، جاسوس بودن دری اصفهانی را رد کرده. حالا کسانيکه اين تهمت را به ايشون زده اند و مقاله ها نوشته اند، در پيشگاه داوری الهی چه پاسخی خواهند داشت؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  2. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  3. و ناگهان اخلاق!

  4. زیباکلام: اسرائیل برای رهگیری موشک ایران خیلی هزینه داد/ ۷ اکتبر نشان داد که فلسطین هنوز زنده است!

  5. بخش املاک "دیوار"مسدود می‌شود/ فرصت یک هفته‌ای به سکوها

  6. خیانت و وطن فروشی علنی در مقابل دوربین

  7. این ۲ مشکلِ بزرگ در بازار مسکن ایران

  8. موضوع خودروهای لوکس پسران معاون سابق قوه قضائیه چه بود؟

  9. سرانجام دختر فوت شده در متروی تجریش چه شد؟

  10. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  11. توقیف محموله صادراتی رژیم صهیونیستی در مرز بازرگان

  12. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  13. دبی؛ چند روز پس از سیل

  14. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  15. رفتار عجیب یک شهروند در مترو تهران ؛ پارک موتور مقابل پله‌های ورودی ایستگاه!

  16. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  17. قالیباف: تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

  18. فریب نخوریم! 

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. برخورد محترمانه پلیس با یک خانم برای اعمال قانون و توقیف خودرو

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. کمی دیر نیست؟

  8. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  9. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  10. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  11. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  12. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  13. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  14. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  15. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  16. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  17. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  24. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

پربحث‌های هفته

  1. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  2. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  3. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  4. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  5. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  6. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  7. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  8. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  9. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  10. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  11. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  12. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  13. واکنش محمود احمدی نژاد به حمله موشکی ایران

  14. نظرات برگزیده مخاطبان الف: آموزش و تربیت در رعایت حجاب بیشترین تاثیر را دارد/ عملیات وعده صادق یک پیروزی بزرگ برای ایران بود

  15. هزینه عملیات وعده صادق به ۲۰ میلیون دلار هم نرسید/ دست آخرین توان نظامی ایران هنوز رو نشده است

  16. اژه‌ای: در قضیه حجاب نمی‌خواهیم هر فردِ کم توجه به قوانین را کیفر کنیم  

  17. عملیات "وعده صادق" ؛ بررسی ابعاد تسلیحاتی نظامی

  18. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  19. واکنش احمدی‌نژاد به عملیات موشکی سپاه/ وعده زارع‌پور درباره افزایش سرعت اینترنت

  20. شبيه‌سازي جنگ ايران و آمريكا

  21. یک سیلی برای تنبیه

  22. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  23. بایدن: ایران به‌دنبال محو اسرائیل است

  24. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  25. رئیسی: می‌گفتند روی موشک‌ها شعار مرگ بر اسرائیل ننویسیم        

آخرین عناوین