• تکذیب اعطای مجوز خاص به یک واردکننده برنج

    تکذیب اعطای مجوز خاص به یک واردکننده برنج

    معاون بازرگانی وزیر جهاد کشاورزی از اعمال مدیریت در واردات برنج به کشور در راستای حمایت از تولید داخل و کاهش ۴۲ درصدی حجم واردات این کالا به کشور خبر داد و گفت: اعطای مجوز خاص به یک شرکت واردکننده برنج کذب است و صحت ندارد.

  • واردات برنج خارجی همچنان ممنوع است

    واردات برنج خارجی همچنان ممنوع است

    معاون اول رییس جمهور با تاکید بر حمایت از محصولات تولیدی کشاورزان، افزود: تا زمانی که برنج کشاورزان داخلی درانبارها موجود و ذخیره شده است، همچنان از ثبت سفارش و واردات این محصول جلوگیری شود.

  • ثبت سفارش واردات برنج محدود شد

    ثبت سفارش واردات برنج محدود شد

    معاونت توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد: برخی از شرکت ها به دلیل بالا بودن میزان ثبت سفارشات آنها تاکنون (در سال جاری)، تا اطلاع ثانوی امکان افتتاح ثبت سفارش و نیز افزایش میزان ثبت سفارشات قبلی را نخواهند داشت.

  • ارز برنج وارداتی نیمایی است/افزایش وارادت جهت تعادل بازار برنج در سال گذشته  

    ارز برنج وارداتی نیمایی است/افزایش وارادت جهت تعادل بازار برنج در سال گذشته  

    معاون وزارت جهادکشاورزی، افزایش چشمگیر قیمت برنج داخلی در سال ۱۴۰۱، ضرورت بالا بردن سطح ذخایر متأثر از نگرانی‌ها بابت جنگ اوکران و روسیه و افزایش مصرف برنج خارجی متأثر از عواملی مانند افزایش قیمت کالای جایگزین آن یعنی ماکارونی با توجه به حذف آرد یارانه‌ای تولیدکنندگان ماکارونی را از دلایل افزایش ۳۰ درصدی واردات برنج اعلام کرد.

  • واردات برنج هندی با کاهش ۴۰ درصدی به ۵۴۴ میلیون دلار رسید

    واردات برنج هندی با کاهش ۴۰ درصدی به ۵۴۴ میلیون دلار رسید

    وزارت بازرگانی و صنعت هند از کاهش ۴۰ درصدی واردات برنج این کشور توسط ایران و رشد ۶۳ درصدی صادرات فرآورده های نفتی ایران به این کشور در ۸ ماهه نخست سال جاری میلادی خبر داد.

  • واردات برنج خارجی تخلف است

    مخبر:واردات برنج خارجی تخلف است

    معاون اول رئیس جمهور در جلسه بررسی مشکلات و مسائل کشاورزان سه استان شمالی کشور با تاکید بر لزوم جلوگیری از واردات برنج خارجی اظهار داشت: مادامی که یک گرم برنج داخلی در انبارهای کشاورزان وجود دارد، واردات و توزیع برنج خارجی تخلف محسوب می شود و دستگاههای نظارتی با افراد خاطی و متخلفین در این زمینه برخورد خواهند کرد.

  • مخبر خبر داد: مجوز واردات برنج فقط در صورت کمبود

    مخبر خبر داد: مجوز واردات برنج فقط در صورت کمبود

    در جلسه ای با حضور معاون اول رئیس‌جمهور مسائل و مشکلات مرتبط با تولید برنج و کشاورزان در استان های شمالی مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد ظرف یک ماه آینده تمامی برنج های تولیدی سال گذشته از کشاورزان خریداری شود.

  • واردات برنج ممنوع شد

    واردات برنج ممنوع شد

    معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزیر جهاد کشاورزی گفت : برای حمایت از شالیکاران شمال کشور و بازگشت تعادل به بازار عرضه و تقاضای برنج، واردات این محصول غذایی به کشور تا اطلاع بعدی ممنوع و ثبت سفارشی انجام نخواهد شد.

  • واردات برنج ممنوع شد

    واردات برنج ممنوع شد

    معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزیر جهاد کشاورزی گفت : برای حمایت از شالیکاران شمال کشور و بازگشت تعادل به بازار عرضه و تقاضای برنج، واردات این محصول غذایی به کشور تا اطلاع بعدی ممنوع و ثبت سفارشی انجام نخواهد شد.