• راهکارهای توسعه کیفی بخش تعاون در اقتصاد ایران
  • پیشی گرفتن نرخ رشد تولید خودروهای مونتاژی به نسبت نرخ رشد  تولید خودروهای داخل

    پیشی گرفتن نرخ رشد تولید خودروهای مونتاژی به نسبت نرخ رشد  تولید خودروهای داخل

    در نشست علمی-تخصصی مرکز مطرح شد: درآمد صنعت خودرو در جهان ۳ هزار میلیارد دلار است که ۳ درصد از سهم GDP جهان را به خود اختصاص داده است. /در صنعت خودروسازی۶۰ میلیون نفر در دنیا و ۸۰۰ هزار نفر در ایران مشغول به فعالیت هستند/ رتبه تولید خودرو در ایران طی چند سال اخیر بین ۱۶ الی ۲۰ دنیا در نوسان بوده است./خوشبختانه در کشور توانسته‌ایم به داخلی سازی بیش از ۷۰ درصد در تولید قطعات دست پیدا کنیم.

  • سیاست‌های پولی بانک مرکزی در مسیر درستی قرار دارد

    در نشست علمی تخصصی مرکز پژوهش‌های توسعه و آینده نگری مطرح شد:سیاست‌های پولی بانک مرکزی در مسیر درستی قرار دارد

    سیاست‌های پولی و سیاست‌های مالی دو ابزار کشورها برای مهار تورم است/ در طی پنج دهه گذشته نرخ تورم در کشور ما همواره دورقمی بوده است/ مهم‌ترین مسائل دولت در حوزه اقتصاد وابستگی بودجه به نفت و توزیع ناکارای یارانه‌هاست/ هزینه اجرای اصلاحات اقتصادی نباید بر دوش مردم باشد/ رشد نقدینگی و مسئله نرخ ارز بازار آزاد دو لنگر مهم بانک مرکزی بوده که بر آنها متعهد است.

  • کلید رشد اقتصادی کشور، در توجه به اقتصاد دریامحور

    در نشست علمی-تخصصی مرکز پژوهش های توسعه و آینده نگری مطرح شد: کلید رشد اقتصادی کشور، در توجه به اقتصاد دریامحور

    در نشست علمی-تخصصی مرکز پژوهش های توسعه و آینده نگری مطرح شد: بر اساس آمارهای موجود حدود ۲ درصد از تولید ناخالص داخلی کشور مرتبط با کسب‌وکارهای دریایی است و این در حالی است که در دنیا کشورهایی وجود دارد که تولید ناخالص آنها از دریا به ۵۰ درصد هم می‌رسد.

  • رئیس مرکز پژوهش‌های توسعه و آینده‌نگری در سمت خود ابقا شد

    رئیس مرکز پژوهش‌های توسعه و آینده‌نگری در سمت خود ابقا شد

    بنا به پیشنهاد معاون اول رئیس‌جمهور و با حکم وزیر علوم تحقیقات و فناوری دکتر سید مهدی پاک ذات در سمت ریاست مرکز پژوهش‌های توسعه و آینده‌نگری ابقا شد.

  •  بخش خصوصی کلید رشد اقتصادی در کشور های عضو بریکس 
  • مهاجرت معکوس به روستاها، تهدید یا فرصت؟
  • راه کارهای واقعی در مولد سازی اموال دولت
  • مناطق آزاد، تهدید یا فرصت ؟

    مناطق آزاد، تهدید یا فرصت ؟

    در نشست علمی و تخصصی مطرح شد: نقش مناطق آزاد در جی دی پی کشور باید مشخص شود. عدم ثبات قوانین سهم مهلک سرمایه گذاری در مناطق آزاد است. نگاه منفی به کار کرد مناطق آزاد در کشور وجود دارد. . عدم حمایت کافی و موثر، متناسب نبودن ابزار و اهداف، استفاده رانتی از مناطق آزاد، نداشتن استقلال مالی و اداری، تزلزل مدیریتی در مناطق آزاد و از همه مهمتر سنگ اندازی رقبای خارجی از مهمترین چالش های مناطق آزاد است