• مقام پیشین صهیونیستی: در حالی‌که آمریکا خواب است، ایران جایگاه خود را در آفریقا تقویت می‌کند

    مقام پیشین صهیونیستی: در حالی‌که آمریکا خواب است، ایران جایگاه خود را در آفریقا تقویت می‌کند

    مشاور پیشین امنیت ملی رژیم صهیونیستی در یادداشتی با اشاره به دستاوردهای دیپلماتیک ایران و تقویت جایگاه کشورمان در آفریقا با توجه به سفر اخیر رئیس جمهوری کشورمان به این قاره تاکید کرد: ایران در تلاش برای افزودن کشورهای بیشتر به اردوگاه ضد آمریکایی بوده و خود، کلید تشکیل این بلوک است.

  • رئیس جمهور وارد اوگاندا شد

    رئیس جمهور وارد اوگاندا شد

    رئیس جمهور پس از پایان سفر به کنیا، در راستای ارتقای سطح روابط با کشورهای دوست و همسو و به دعوت رسمی «یووری موسونی» رئیس جمهور اوگاندا وارد این کشور شد.

  • رئیس‌جمهور عازم اوگاندا شد

    رئیس‌جمهور عازم اوگاندا شد

    رئیس جمهور پس از پایان سفر رسمی به کنیا، با بدرقه وزیر امور خارجه این کشور، نایروبی را به مقصد «کامپالا» پایتخت اوگاندا ترک کرد.

  • آفریقا، قاره فرصت‌ها

    آفریقا، قاره فرصت‌ها

    قاره آفریقا بعد از قاره آسیا به عنوان دومین قاره بزرگ جهان از اهمیت سیاسی و اقتصادی ویژه‌­ای برخوردار است. وجود منابع غنی کشاورزی در کشورهای مرکزی و غرب آفریقا، منابع عظیم نفتی و معدنی در شمال و شرق قاره و جاذبه های صنعتی در کشورهای جنوب قاره آفریقا، این قاره را به یکی از پر جاذبه‌­ترین مناطق اقتصادی و گردشگری جهان تبدیل نموده است.

  • سطح تجارت میان ایران و آفریقا مناسب نیست

    سطح تجارت میان ایران و آفریقا مناسب نیست

    رئیس جمهور گفت: سطح تجارت میان ایران و آفریقا در سطح مناسبی نیست و هیچکدام از ما راضی به این مقدار از روابط تجاری نیستیم.

  • سفر رئیسی به آفریقا چه ظرفیت‌هایی را فعال می‌کند؟

    سفر رئیسی به آفریقا چه ظرفیت‌هایی را فعال می‌کند؟

    رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و اوگاندا، بازار کشورهای آفریقایی و ظرفیت بالای تکنولوژیکی ایران در بخش‌های زیرساختی، صنایع، معادن و کشاورزی را محورهای رایزنی رییس جمهور ایران در سفر به آفریقا عنوان کرد.