• سایه روشن بازار اجاره با ایجاد سامانه خودنویس

    سایه روشن بازار اجاره با ایجاد سامانه خودنویس

    سامانه خودنویس با اهدافی مثل ایجاد شفافیت در بازار مسکن، تسهیل امور، دستیابی بهتر به آمار، حذف هزینه کمیسیون بنگاه‌ها و کنترل نرخ‌ها در بازار اجاره راه‌اندازی شده و قرار است در فاز دوم، قراردادهای خرید و فروش ملک نیز به سامانه خودنویس بیاید؛ برنامه‌ای که البته واکنش واسطه‌های ملکی را در پی داشته است.

  • سامانه خودنویس امروز از دسترس خارج می‌شود

    سامانه خودنویس امروز از دسترس خارج می‌شود

    مدیر سامانه خودنویس گفت: امروز ۲۲ اردیبهشت به دلیل به روزرسانی سامانه املاک و اسکان، امکان ثبت قراردادهای مسکونی در سامانه خودنویس مقدور نیست.

  • لزوم رتبه‌بندی مشاوران املاک

    کارشناس حوزه مسکن تاکید کرد؛لزوم رتبه‌بندی مشاوران املاک

    کارشناس حوزه مسکن گفت: مسکن گران‌ترین کالایی است که مردم در طول زندگی خود می‌خرند باید بتوانیم با رتبه‌بندی مشاوران املاک، از کلاهبرداری در این حوزه جلوگیری کنیم.

  • سایت‌های فروش مسکن به سامانه خودنویس متصل می‌شوند

    سایت‌های فروش مسکن به سامانه خودنویس متصل می‌شوند

    مهرداد بذرپاش گفت: امیدواریم پلتفرم‌ها و سکوهای مجازی فروش مسکن در اتصال به سامانه خودنویس همراهی کنند؛ چرا که اتصال این سامانه‌ها می‌تواند عملیات خرید و فروش را برای مردم آسان کند.

  • ثبت قرارداد اجاره در سامانه خودنویس الزامی شد

    از ابتدای امسالثبت قرارداد اجاره در سامانه خودنویس الزامی شد

    از ابتدای امسال تمامی قرارداد‌های اجاره برای دریافت کدرهگیری رایگان صرفا در سامانه خودنویس ثبت می‌شوند. دریافت کد رهگیری در سامانه خودنویس هم توسط مشاوران املاک و هم خود مردم به عنوان متعاملین به صورت رایگان امکان پذیر است.

  •  قرارداد‌های خرید وفروش مسکن از امسال در سامانه خودنویس ثبت می‌شود 

     قرارداد‌های خرید وفروش مسکن از امسال در سامانه خودنویس ثبت می‌شود 

    معاون مسکن و ساختمان وزیر راه وشهرسازی گفت: قرارداد‌های اجاره از سال گذشته وارد سامانه خودنویس شده و از امسال هم معاملات خرید وفروش در این سامانه ثبت خواهد شد.