• قانون ساماندهی بازار مسکن به نفع مالک و مستاجر است

    قانون ساماندهی بازار مسکن به نفع مالک و مستاجر است

    وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که قانون ساماندهی بازار مسکن صرفه و صلاح مالکان را تامین می‌کند، گفت: ۵۰۰ شهرداری بسته ۱۹ بندی شهرسازانه را اجرا کرده‌اند.

  • ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

    ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

    گروه اقتصادی الف،

    طرح مجلس در خصوص سامان‌بخشی به بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر مراحل تصویب خود است و بسیاری از اثرات موثر آن در کنترل آشفتگی‌های بازار سخن می‌گویند اما کلاف اقتصاد ایران و بازار مسکن،‌ پیچیده‌تر از آن است که چنین طرح‌هایی بتواند در کوتاه مدت اثر قابل توجه ای بر جای گذاشته و اسب سرکش مسکن را مهار کند.

  • تصویب لایحه ساماندهی بازار مسکن راهکاری برای معاملات شفاف

    تصویب لایحه ساماندهی بازار مسکن راهکاری برای معاملات شفاف

    مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی، تصویب لایحه ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره را راهکاری برای انجام معاملات شفاف در بازار مسکن برشمرد و گفت: این طرح مراحل پایانی تصویب خود را طی می‌کند که امیدواریم با تصویب، ابلاغ و اجرای آن بتوان بخشی از موانع موجود بر سر راه بازار مسکن را برداشت.

  • راهکارهای مرکز پژوهش‌های مجلس برای ساماندهی بازار مسکن

    راهکارهای مرکز پژوهش‌های مجلس برای ساماندهی بازار مسکن

    رییس مرکز پژوهش‌های مجلس با بیان اینکه در تامین مالی تولید مسکن باید از روش های تورم زا خودداری شود از فرآیند غیرشفاف صدور پروانه ساختمانی انتقاد کرد.

  • آیا طرح ساماندهی بازار مسکن دست دلال‌ها را کوتاه می‌کند؟

    آیا طرح ساماندهی بازار مسکن دست دلال‌ها را کوتاه می‌کند؟

    در طرح کنترل و ساماندهی بازار مسکن و اجاره بندهایی وجود دارد که نمایندگان مجلس و کارشناسان معتقدند در صورت اجرایی شدن، دست دلالان از بازار مسکن و اجاره کوتاه خواهد شد.

  • ساماندهی بازار مسکن در یک قدمی تایید

    ساماندهی بازار مسکن در یک قدمی تایید

    اگرچه مجمع تشخیص مصلحت نظام ایرادات جزئی را به مصوبه مجلس درخصوص ساماندهی بازار مسکن و اجاره بها وارد کرده، به نظر می‌رسد نگاه کلی مجمع به طرح مذکور حمایتی است و با رفع ایراداتی از جمله تلاش برای کاهش دعاوی مالک و مستاجر و هم‌چنین مکانیزم شناسایی اراضی خالی، مجمع این طرح را تایید کند.