• زرد، آبی، بی‌خوابی/ تلفن هوشمند چگونه چرخه زیستی را مختل می‌کند؟

    زرد، آبی، بی‌خوابی/ تلفن هوشمند چگونه چرخه زیستی را مختل می‌کند؟

    اثرات منفی نور آبی که از صفحه نمایش تلفن‌های هوشمند منعکس می‌شود و ایجاد اختلال خواب مدت‌هاست که ثابت شده، اما مطالعه‌ای جدید به اثر طیف نور زرد در این زمینه پرداخته که نتایج آن غیرمنتظره بوده است.

  • روش جالب و جدید برای درمان بی‌خوابی  

    روش جالب و جدید برای درمان بی‌خوابی  

    تحقیقات نیز نشان می‌دهد راه‌هایی برای بهبود کیفیت خواب افراد از جمله پیروی از یک رژیم غذایی سالم، کنترل مصرف کافئین، ترک سیگار و افزایش فعالیت روزانه وجود دارد.

  • برای داشتن یک خواب راحت موز بخورید

    برای داشتن یک خواب راحت موز بخورید

    موز حاوی مواد مغذی ضروری مانند منیزیم، پتاسیم و ویتامین B۶ است که می تواند کیفیت خواب را بهبود بخشد. این مواد مغذی به کاهش گرفتگی عضلات، کاهش استرس و اضطراب و حمایت از تولید هورمون‌های تنظیم‌کننده خواب مانند سروتونین و ملاتونین کمک می‌کنند.

  • بچه مدرسه‌ای‌ها را چطور از خواب بیدار کنیم؟

    بچه مدرسه‌ای‌ها را چطور از خواب بیدار کنیم؟

    این روزها دانش‌آموزان برای رفتن به مدرسه ثانیه‌شماری می‌کنند اما به دلیل نامنظم بودن خواب بسیاری از دانش‌آموزان در روزهای تعطیلی طولانی‌مدت مدارس، نیازمند تنظیم ساعت خواب خود، برای بهره‌برداری بیشتر از ساعات حضور در کلاس درس هستند.

  • بی‌خوابی برزو ارجمند بعد از فوت مهسا امینی!

    بی‌خوابی برزو ارجمند بعد از فوت مهسا امینی!

    تناقض‌گویی خنده‌دار برزو ارجمند را در رسانه‌های ضد ایرانی مشاهده کنید.

  • کمبود کدام ویتامین‌ها باعث بی‌خوابی می‌شود؟

    کمبود کدام ویتامین‌ها باعث بی‌خوابی می‌شود؟

    بی‌خوابی یکی از مشکلاتی است که افراد زیادی از آن رنج می‌برند و این درحالیست که کمبود برخی از مواد مغذی می‌تواند زمینه‌ساز آن باشد؛ سبک تغذیه بر جنبه‌های مختلف سلامت تاثیر دارد و از همین‌ رو کمبود بعضی ریزمغذی‌ها می‌تواند زمینه‌ساز مشکلات متعددی شود.