• مراقب بروز بیماری هزار چهره( تب مالت) با آغاز فصل گرما باشیم

    مراقب بروز بیماری هزار چهره( تب مالت) با آغاز فصل گرما باشیم

    تب مالت (بروسلوز) ازجمله بیماری های عفونی مسری است که به بیماری هزارچهره معروف است؛ خطر بروز این بیماری بیشتر با فصل گرما بهار و تابستان و هنگام زایش و شیردهی حیوانات اهلی به خصوص در روستاها و مناطق عشایری بیشتر است که مراقبت و رعایت نکات بهداشتی و ایمنی از سوی افراد در معرض خطر ضروری است.

  • بیماری‌های غیرواگیر، عامل ۸۰ درصد از مرگ و میرها  

    بیماری‌های غیرواگیر، عامل ۸۰ درصد از مرگ و میرها  

    ایسنا نوشت: در «نخستین کنگره بین المللی انجمن علمی تغذیه ایران» به عنوان پیام اصلی این کنگره مطرح شد که ما در جامعه با مشکلات کمبود مواد مغذی و همچنین مشکلات مرتبط با اضافه دریافت غذا و کالری مانند چاقی و بیماری‌های غیر واگیر مواجه هستیم.  

  • برای اولین بار در ایران؛ تولد فرزند سالم از زوج ناقل ۳ بیماری ژنتیکی

    برای اولین بار در ایران؛ تولد فرزند سالم از زوج ناقل ۳ بیماری ژنتیکی

    سرپرست آزمایشگاه ژنتیک پزشکی قانونی استان فارس با اشاره به تولد فرزند سالم از یک زوج ناقل سه بیماری ژنتیکی برای نخستین بار در کشور، گفت: فرزند قبلی این زوج، دو سال پیش در ۳ ماهگی با علایم دیابت، دیسپلازی استخوانی چندگانه و نارسایی حاد کبدی فوت کرده است.

  • چرا بیماری‌های مشترک انسان و حیوان هنوز ما را تهدید می‌کنند؟  

    چرا بیماری‌های مشترک انسان و حیوان هنوز ما را تهدید می‌کنند؟  

    ایسنا نوشت: معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان اینکه بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوان، هنوز هم یک تهدید مهم برای بهداشت عمومی هستند، گفت: با وجود اینکه این بیماری‌ها قابل پیشگیری هستند، سالانه صدها هزار انسان را در تمام جهان، به ویژه کشورهای در حال توسعه تحت تاثیر قرار می‌دهند.