گزارش وزیر اقتصاد از درامدزایی ایران از تنگه هرمز به هیات دولت        

  4050218053 ۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

وزیراقتصاد از درامد زایی ایران از تنگه هرمز درجلسه هیات دولت گزارشی ارائه کرده است.

گزارش وزیر اقتصاد از درامدزایی ایران از تنگه هرمز به هیات دولت         

به گزارش تسنیم، طبق اعلام علی خضریان عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، وزیر امور اقتصادی و دارایی اخیراً گزارشی در جلسه هیئت دولت درباره نحوه مدیریت تردد و همچنین میزان درآمدهای آتی ایران از محل مدیریت تنگه هرمز ارائه کرده است.

بر اساس این اظهارات، محور اصلی گزارش ارائه‌شده به دولت، بررسی ظرفیت‌های اقتصادی و درآمدی مرتبط با این گذرگاه راهبردی دریایی بوده؛ مسیری که بخش قابل توجهی از تجارت انرژی جهان از آن عبور می‌کند و همواره یکی از مهم‌ترین نقاط ژئوپلیتیکی و اقتصادی منطقه محسوب شده است.

  تاکنون جزئیات رسمی این گزارش منتشر نشده و دولت نیز اطلاعات دقیقی درباره سازوکار اجرایی، مدل درآمدی یا برآوردهای مالی مرتبط با آن ارائه نکرده است. با این حال، طی روزهای اخیر ارقام و گمانه‌زنی‌های مختلفی درباره احتمال افزایش درآمدهای ارزی کشور از محل وصول عوارض، خدمات دریایی و مدیریت تردد در تنگه هرمز مطرح شده است.

برخی تحلیل‌ها حاکی از آن است که در صورت طراحی سازوکارهای جدید حقوقی و اجرایی، ایران می‌تواند بخشی از ظرفیت اقتصادی این کریدور راهبردی را به درآمدهای پایدار ارزی تبدیل کند

دیدگاه کاربران

باهر۴۲۰۶۲۹۰۱۵:۴۸:۳۵ ۱۴۰۵/۲/۱۸
اگر ایران بتواند در نهایت حق عبور شناورها را بدست آورد نباید آنرا با عمان تقسیم کند چون عمان عملا مخالف گرفتن عوارض هست و کمکی در این رابطه به ایران نکرده است. زجر این شرایط جنگی و تخریب مملکت را توده مردم ایران می کشند و نباید عایدی تنگه هرمز خلیج همیشه فارس ایران به مردم عمان که در رفاه زندگی می کنند و هیچگونه آسیبی هم از جنگ ندیده اند پرداخت گردد. مزد آن گرفت جان برادر که کار کرد.
ناشناس۴۲۰۶۳۳۰۱۷:۵۷:۳۹ ۱۴۰۵/۲/۱۸
... فقط یک سوال، چگونه درآمد حاصل از عوارض تنگه را نقد کرده و به کشور انتقال می دهید؟ توسط کدام حساب مشخص و کدام بانک رسمی کشور؟ کیسه های دلار را از کشتی ها پرت می کنند پایین و برمیدارید و نامش را گذاشته اید عوارض قانونی؟ طبق کدام قانون مدون ؟...
yektanetتریبون

آخرین عناوین