به بهانه انتشار موزیک "حسبی الله" منتشر شد متن خواندنی "محسن چاووشی" درباره حوادث اخیر

  4041220080 ۳۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۸ تکراری یا غیرقابل انتشار

محسن چاوشی از خوانندگان دغدغه‌مند موسیقی پاپ کشورمان همزمان با انتشار آهنگ جدیدش متنی خواندنی درباره حوادث اخیر نیز منتشر کرده است.

متن خواندنی "محسن چاووشی" درباره حوادث اخیر


 
به گزارش خبرنگار مهر، تک آهنگ «حسبی‌الله» عنوان تازه ترین اثر محسن چاوشی از خوانندگان دغدغه مند موسیقی پاپ کشورمان است که هم زمان با فرا رسیدن سالروز شهادت حضرت علی (ع) و جنگ رمضان ب پیش روی مخاطبان قرار گرفت.

چاوشی درباره این قطعه نوشته است: «حسبی‌الله» گفت‌وگوی من با مولایم علی(ع) است و براستی خدا برای ما بس است 
دراین قطعه مهدی عباسی شاعر، مهدی کریمی میکس و مسترینگ و محسن چاوشی به عنوان خواننده حضور دارند.

محسن چاوشی در جریان جنگ ۱۲ روزه نیز تک آهنگ پرطرفداری با نام علاج را نیز منتشر کرده بود.

متن محسن چاوشی درباره آهنگ جدیدش 

به نام خدا 

از اول اعتراضات و نزدیک به دو ماه است فکر می‌کنم و رصد می‌کنم تا نکته‌ای را در آنسوی مرزها بیابم که جذبم کند و حرف حق باشد اما به وجدانم قسم که هرچه گشتم ناامیدتر شدم، پس سکوت کردم!

و در این سکوت دیدم حق با بعضی از شماست: من «وسطم»

«وسط» مثل عابری که دی ماه در خیابان به گران شدن گوشت فکر می‌کرد و از پشت تیر به سرش خورده بود 
وسط مثل پیرزنی روستایی که نه تلویزیون دارد و نه گوشی موبایل؛ فقط آلزایمر دارد و پسری که بیکار شده و چند ماه است قرص‌هایش را به موقع نمی‌رساند… 
و این «وسط»خیلی جای بزرگی است و خیلی‌ها در آن جا می‌شوند 
اصلا جریانی که این «وسط» را ندارد نمی‌تواند انقلابی را رقم بزند یا حکومتش را حفظ کند! 

در این دو ماه قلبم سوخت برای کشته‌شدگان… 
اما دست خودم نبود!

من به عنوان کسی در وسط، قلبم برای پلیس و معترض و عابر با هم می‌سوخت و برای هر هموطنی که ناچار به خیابان آمده بود و دیگر به خانه برنگشت…

در خانه‌ من نه صدا و سیما یک‌ریز جمهوری اسلامی را تبیین می‌کند نه اینترنشنال و منوتو مجال حضور دارند.

در خانه من اما هنوز چراغ منطق روشن است و ذهن جستجوگرم آزاد است به هر مباحثه‌ای وارد شود و هر حرف حقی، مهر تایید دریافت کند و مهم نباشد که این حرف از دهان چه کسی خارج شده است.

در این دو ماه خیلی فکر کردم و کسانی را دیدم که حتی یک دقیقه فرصت آزادانه و در خلوت فکر کردن را نداشته‌اند و هرچه از رسانه به خوردشان داده بودند را پشت هم تکرار می‌کردند ؛ آنچنان مسخ و مسحور که از کینه‌ حاکمیت حاضرند شب را روز بنامند و روز را شب…

و ایران امروز ما چقدر در فضای رسانه باخته است.

به این فکر کردم که اگر برای هر کشوری حتی سوییس هم ده‌ها شبکه اپوزیسیون به زبان خودشان سال‌ها و شبانه روز محتوا تولید می‌کردند که “سوییس کشور خوبی نیست” اکنون درصدی از همین کسانی که در رفاه مطلق هستند نیز به دنبال براندازی بودند…

آری همین رسانه کاری با کشور ِسامورایی‌های متعصب کرد که در خیابان‌ها به سربازان آمریکایی لبخند گرم بزنند بی‌آنکه یادشان بیاید در هیروشیما و ناکازاکی چه بلایی به سرشان آورده‌اند…

به هر حال هر چه فکر کردم دیدم نمی‌توانم از بیگانه بخواهم به کشورم حمله کند!

دیدم نمی‌توانم کنار سلبریتی‌هایی باشم که به اعتقادات لااقل نیمی از مردم کشورم ناسزا می‌گویند و تهدید به قرآن‌سوزی می‌کنند و بدون اینکه خنده‌شان بگیرد، بشارت آزادی می‌دهند!

دیدم حتی نمی‌توانم از اهالی جزیره‌ی اپستین بخواهم به جان کودکان و دختران بی‌گناه وطنم کاری نداشته باشند!! 
تا اینکه جنگ شروع شد و کمک‌ها رسیدند،همچنان که قبل از ما کمک‌ها به ویتنام و افغانستان و عراق و لیبی و… رسیده‌ بودند 

دیدم جنگ است و فقط می‌توانم بخوانم! 
که اگر در زمان پهلوی و قاجار هم بودم و بیگانه‌ای به کشورم یورش می‌برد همین کار را می‌کردم…

برای دلگرمی مردم و کسانی که از مردمم دفاع می‌کنند خواندم…

«حسبی الله» گفتگوی من با مولایم علی (ع) است 
و براستی خدا برای ما بس است…

اکنون به عنوان کسی در وسط، حاضرم ۴۷ سال دیگر به جمهوری اسلامی فرصت بدهم نقایص خود را برطرف کند تا اینکه با عده‌ای همصدا شوم و پوریم دیگری را در تقویم اسراییل رقم بزنم که در فردای به اصطلاح آزادی با چکمه روی سنگ قبر هموطنانم سرود شادی بخوانند! 
و آن عده!

آن عده خیلی دیر می‌فهمند که در جهان هیچ کشوری جز به منافع خودش فکر نمی‌کند و علاج واقعی در وطن‌هاست!

این را هم به آن عده‌ای که سمت درست تاریخ را به من گوشزد می‌کنند می‌گویم: اصلا سمت درست تاریخ و هرچه می‌بافید ارزانی خودتان… 
من ترجیحم این است که 
در همین وسط بایستم و بمیرم 
وسط مدرسه میناب 
وسط خانه‌هایی که سفره‌هایشان کوچک شد 
وسط صدای اذان در حیاط مسجدی فرو ریخته… 
وسط خیابان‌های شهرم… 

محسن چاوشی/ اسفند ۱۴۰۴

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۴۱۷۴۱۹۱۲۱:۰۲:۵۹ ۱۴۰۴/۱۲/۲۰
افرین چه متن خوبی
ناشناس۴۱۷۴۳۱۳۰۰:۱۷:۵۸ ۱۴۰۴/۱۲/۲۱
دمت گرم مرد! بقول شهید چمران وقتی شیپور جنگ نواخته می‌شود مرد از نامزد مشخص میشود
فرناز۴۱۷۴۱۹۷۲۱:۱۱:۲۰ ۱۴۰۴/۱۲/۲۰
آفرین. هميشه باید سمت درست تاریخ ایستاد.
ناشناس۴۱۷۴۱۹۸۲۱:۲۱:۱۳ ۱۴۰۴/۱۲/۲۰
دمش گرم
فرید۴۱۷۴۲۰۱۲۱:۳۰:۴۰ ۱۴۰۴/۱۲/۲۰
سلام بر محسن چاووشی اینکه با وجدان سخن می گویی وسط نیستی ودر جای درست تاریخ خواهی بود با فضل خدا. خدا حفظت کنه.انشالله
مانا۴۱۷۴۲۱۷۲۲:۱۴:۴۰ ۱۴۰۴/۱۲/۲۰
متن دلنشینی بود.
ناشناس۴۱۷۴۲۲۲۲۲:۲۷:۰۰ ۱۴۰۴/۱۲/۲۰
چاوشی سمت خودش زا انتخاب کرده
ناشناس۴۱۷۴۲۲۵۲۲:۲۸:۴۰ ۱۴۰۴/۱۲/۲۰
درود بر این هنرمند شریف.شرافت چیزی است که در حامیان حمله خارجی(پهلوی گراها) مطلقا وجود ندارد.
ناشناس۴۱۷۴۲۳۳۲۲:۳۸:۳۰ ۱۴۰۴/۱۲/۲۰
مگه میشه طرفدار همه باشی ؟
مریم۴۱۷۴۳۹۴۰۵:۰۵:۵۷ ۱۴۰۴/۱۲/۲۱
بله دوست عزیز.......میشه.......خیلی راحت!!!!!!!!!! وقتی فقط و فقط حق و حقیقت برات مهم باشه
ناشناس۴۱۷۴۲۳۴۲۲:۳۹:۱۱ ۱۴۰۴/۱۲/۲۰
خیلی هم وسط نیستی.
مهدی۴۱۷۴۲۶۷۲۳:۱۷:۰۲ ۱۴۰۴/۱۲/۲۰
آقای چاوشی وسط به درد کسی نمی خورد ما همه دنبال حق هستیم، دنبال طرف مطلق می گردیم، دنبال خدا می گردیم
مهدی۴۱۷۴۳۳۸۰۰:۵۲:۳۷ ۱۴۰۴/۱۲/۲۱
تنها راه برای رسیدن به حقیقت و خدا گفتگوی ملی است گفتگوی همگانی. ابزار گفتگو اینترنت و هوش مصنوعی است.
ناشناس۴۱۷۴۵۸۵۱۲:۰۷:۰۲ ۱۴۰۴/۱۲/۲۱
طرف وجدان پاک ایستاده خودش اسمش رو به غلط گذاشته « وسط» اما معنای وسط یعنی : هم این وری هم اون وری
Arash۴۱۷۴۲۷۵۲۳:۲۴:۳۰ ۱۴۰۴/۱۲/۲۰
سلام چقدر مثل توام
ناشناس۴۱۷۴۲۷۶۲۳:۲۴:۳۸ ۱۴۰۴/۱۲/۲۰
خیلی هم وسط نایستادی هراز گاهی این پا و اون پا میکنی که پاهات خواب نره
ناشناس۴۱۷۴۲۹۴۲۳:۴۹:۱۱ ۱۴۰۴/۱۲/۲۰
زمانه بر سر جنگ است یا علی مددی کمک ز غیر تو ننگ است یا علی مددی
اشعث کندی۴۱۷۴۳۳۰۰۰:۴۳:۰۳ ۱۴۰۴/۱۲/۲۱
وسط بودن رو خوب معنی کرد یعنی حرف حق رو قبول کردن بدون نگاه کردن به سوابق و موضع گوینده ی حق... علی مع الحق و الحق مع علی
ناشناس۴۱۷۴۳۳۵۰۰:۴۸:۰۵ ۱۴۰۴/۱۲/۲۱
عجب !
ناشناس۴۱۷۴۳۴۰۰۰:۵۷:۳۵ ۱۴۰۴/۱۲/۲۱
البته این خیلی هم وسط نبود.
رسول۴۱۷۴۳۴۶۰۱:۰۸:۴۵ ۱۴۰۴/۱۲/۲۱
ماهم وسطیم مثل ادمهای زیاد اطرافمان افراطی های دوطرف از وسط ها بدشان می اید
ناشناس۴۱۷۴۳۶۳۰۲:۰۸:۱۲ ۱۴۰۴/۱۲/۲۱
امروز دیگر «وسط» ی وجود ندارد. یا رومی روم یا زنگی زنگ
ناشناس۴۱۷۴۳۷۹۰۳:۲۶:۴۶ ۱۴۰۴/۱۲/۲۱
دقیقا حرف دل من هم هست ولی دوست دارم بفهمم در زمان قطعی اینترنت از کجا این متن را منتشر کرده است
سلمان۴۱۷۴۳۹۹۰۵:۲۵:۰۵ ۱۴۰۴/۱۲/۲۱
درود به چاووشی عزیز حرف قلب همه ما مردمی رو زدی که وسط فریاد دوطرف گیر کرده بودیم
ناشناس۴۱۷۴۴۰۱۰۵:۲۶:۱۸ ۱۴۰۴/۱۲/۲۱
هر حرفی بزنیم یا هر کاری بکنیم که ذره ای سبب شادی و دلگرمی استعمارگران شود ، سمت غلط بلکه سمت کثیف تاریخ ایستاده ایم
ناشناس۴۱۷۴۴۰۳۰۵:۵۹:۱۸ ۱۴۰۴/۱۲/۲۱
بسیار صادقانه نوشته. من به جز یک بخش کوچک با بقیه‌ی این نوشته کاملا موافقم.
محمد۴۱۷۴۴۰۵۰۶:۱۱:۲۲ ۱۴۰۴/۱۲/۲۱
دورد بر شرفت
علی۴۱۷۴۴۰۷۰۶:۴۶:۴۴ ۱۴۰۴/۱۲/۲۱
سلطان همه عشقی صفایی پاینده باشی مردبزرگ
ناشناس۴۱۷۴۴۲۲۰۸:۰۵:۴۱ ۱۴۰۴/۱۲/۲۱
از متن شما اصلا "وسط بودن" بر نمی آید. تک تک جملات شما آشکارا متمایل به یک طرف است. چه لزومی دارد آدم ادعای وسط بودن داشته باشید؟
ناشناس۴۱۷۴۵۰۸۱۰:۲۱:۰۸ ۱۴۰۴/۱۲/۲۱
اصلا وسط نیستی دلت با یه سمته . یکم رودربایستی داری فقط
yektanetتریبون

آخرین عناوین