سخنى با دكتر صادق زيبا كلام

علی دارابی،   4040823010 ۳۳۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۵۸ تکراری یا غیرقابل انتشار

سخنى با دكتر صادق زيبا كلام

  دكتر صادق زيبا كلام را از حيث اينكه زمانى استاد و بعدا همكار دانشگاهى شديم مى شناسم. او را زمانى صادق، صريح، طرفدار استقلال كشور و مدافع انقلاب اسلامى اما دلسوز نظام مى دانستم. اما در ساليان اخير زيباكلامى كه من مى شناختم  با آنچه كه در مواضع و گفتارها و تاليفات او مى بينم فرسنگ ها فاصله دارد.

او از راهى كه طى كرده است نادم و پشيمان است؛ از مبارزه عليه رژيم شاه و زندانى شدن، از انقلاب اسلامى ۵۷ و سمت هايی كه در دولت موقت در كردستان داشته است.

از اينكه چرا نظام پادشاهى كه نماد استبداد، ديكتاتورى و به معناى واقعى كلمه وابسته به بيگانه بود را هدف مبارزه خود قرار داده و براى تطهير گذشته خود "از خدمات رضا شاه و فرزندش" مى گويد و كتاب مى نويسد.

 او كه براى استقلال كشور و نجات از سلطه بيگانگان روزى مبارزه مى كرد حالا معتقد است "رابطه با امريكا نسخه شفا بخش جامعه است وهمه مشكلات كشور راناشى ازشعارمرگ برامريكا مى داند؟!"٠

او از حمله اسرائيل جنايتكار و آمريكا به ايران ابراز خوشحالى مى كند تا جاييكه مورد تمسخر و استهزاء  اپوزيسيون خارج نشين قرار مى گيرد، اپوزيسيونى كه از استقلال ايران در برابر تجاوز بيگانه در جنگ ١٢ روزه دفاع كرد. زيبا كلام  مى گويد اسراييل رابايد به رسميت شناخت وحتى حاضرنيست ازروى پرچم رژيم  غاصب وكودك كش  پا بگذارد؟! درحالى كه جهان فرياد  انزجار ازاسراييل راسرمى دهد؟!

زيباكلام با صداى بلند مى گويد كه از شكست ايران حتى در عرصه هاى جهانى و مسابقات ورزشى خوشحال مى شود …؟!

 صادق زيباكلام مصداق بارز يک نادم از مبارزه، تاليفات، مواضع و حيات سياسى و اجتماعى خود است. مبادا كسى نام اين را غيرت، حريت، شجاعت بنامد!؟

او توهين و تمسخر و انگ زدن به منتقدان براى آنكه بيشتر ديده شود و از زير بار جواب دادن فرار كند را شيوه مقابله خود قرار داده است؟!

 اين نوشته پس از آنكه چندين نوبت به صورت خصوصى نقدهايي كه به ايشان داشتم و منعكس كردم و پاسخى نيافتم را به صورت عمومى منتشر كردم.
از خداى بزرگ حسن عاقبت را براى همگان خواهانم.

براستى به كجا چنين شتابان!؟

دیدگاه کاربران

ناشناس۴۰۶۶۰۶۳۰۹:۵۵:۰۱ ۱۴۰۴/۸/۲۳
صادق زیباکلام امروز سوالاتی را می پرسد که یا جوابی ندارند.
ناشناس۴۰۶۶۰۹۰۱۰:۵۱:۱۹ ۱۴۰۴/۸/۲۳
کشور بر پایه سیاست آمریکاستیزی اداره می شود.
ناشناس۴۰۶۶۱۸۳۱۲:۴۴:۱۸ ۱۴۰۴/۸/۲۳
ببخشید که ایران رفته در بیخ آمریکا پایگاه زده تحریم کرده و دنبال کودتا یا براندازی یا حمله نظامی یا تجزیه هست با پول دادن به شرورها و بمب اتم هم دارد!!! از رسانه های دشمن خودتان فاصله بگیرید تا بهتر تفکر کنید
ناشناس۴۰۶۶۲۲۵۱۳:۵۹:۲۰ ۱۴۰۴/۸/۲۳
تندر ها مشکل اساسی مملکت هستند.
ناشناس۴۰۶۶۳۸۷۱۸:۲۵:۳۲ ۱۴۰۴/۸/۲۳
همان غربگداها
ناشناس۴۰۶۶۴۴۲۱۹:۴۰:۴۶ ۱۴۰۴/۸/۲۳
شرم اور است که برخی غربگداها از حملات امریکا و اسرائیل به ایران و شهادت 1100 نفر هموطن بیگناه ابراز شادمانی می کنند !
ناشناس۴۰۶۶۴۴۷۱۹:۴۶:۴۸ ۱۴۰۴/۸/۲۳
تندروهای غربگرا امثال زیباکلام میگن باید در مورد موشک مذاکره کنیم تا به سرنوشت لیبی و اوکراین و افغانستان دچار شویم !
ناشناس۴۰۶۶۴۵۰۱۹:۴۹:۳۸ ۱۴۰۴/۸/۲۳
سیاست نگاه به غرب در سالهای گذشته چیزی بجز ضرر و خسران در پی نداشته است.
ناشناس۴۰۶۶۴۶۳۲۰:۰۶:۱۸ ۱۴۰۴/۸/۲۳
فرانسه یک موشک هسته ای جدید را رونمایی کرد ما هنوز اندر خم یک کوچه ایم !
ناشناس۴۰۶۶۵۰۸۲۱:۳۴:۵۷ ۱۴۰۴/۸/۲۳
استعمار زدگی دردی است که درمان ندارد.
ناشناس۴۰۶۶۲۸۰۱۵:۳۱:۱۴ ۱۴۰۴/۸/۲۳
اینکه کشورهای منطقه خودشان از آمریکا بخوان توی خاکشون پایگاه بزنه یادشون رفته از شما و ما اجازه بگیرن !
ناشناس۴۰۶۶۳۸۸۱۸:۲۷:۲۸ ۱۴۰۴/۸/۲۳
اولا مدینه فاضله ات در خیلی جاها با زور و اشغال پایگاه زده دوم هم از همان کشورها علیه دیگران یا خودشان استفاده می‌کند برای استعمارگری و جهان خواری و اینقدر هم تابلو غرب پرستی خودتان را لو ندهید
ناشناس۴۰۶۶۴۴۴۱۹:۴۳:۰۹ ۱۴۰۴/۸/۲۳
امریکا باید از تهدید و تحریم و ترور و جنگ و مداخله در امور داخلی سایر کشورها دست بردارد تا زمانیکه خوی قلدری و روحیه استکباری دارند تعامل با اونها ممکن نیست.
ناشناس۴۰۶۶۳۴۷۱۷:۲۷:۳۱ ۱۴۰۴/۸/۲۳
شما هم چشماتو بشور! من پیر مرد از آمریکای خبیث دفاع نمیکنم‌. ولی شما که اینهمه جوالدوز بهش زدی ، یه سوزن هم بخودت بزن!
ناشناس۴۰۶۶۳۸۶۱۸:۲۵:۱۱ ۱۴۰۴/۸/۲۳
درست دفاع از شر کردی و حق و باطل را وارونه کردی و بابت همان گفته شد
ناشناس۴۰۶۶۶۲۰۰۰:۰۶:۰۶ ۱۴۰۴/۸/۲۴
کاملا گویا هست!!! آمریکا ستیزی!!!!
سالار۴۰۶۷۲۱۸۱۴:۲۸:۵۷ ۱۴۰۴/۸/۲۴
نه. ایران پول و هزینه می‌کنه برای ناامن شدن منطقه و دنیا. ایران صدضرر به خودش هم میزنه تا یه ضرر به دشمن بزنه. دورش یه دیوار نامریی کشیدن به نام همه بدن ما خوبیم و از دنیا جدا شدیم و تو فساد غرق.ادم یا باید کور باشه یا بی وجدان که اینهمه فشار و فساد و ... نبینه و بگه مرگ بر بقیه دنیا
ناشناس۴۰۶۶۱۹۰۱۲:۵۰:۰۲ ۱۴۰۴/۸/۲۳
چرا باید ایران و آمریکا با هم در مواجهه باشند؟ چه اصراری در این مقوله است؟ دستاورد این مواجهه در این همه سال برای ما چه بوده؟
مهران۴۰۶۶۲۵۲۱۴:۵۰:۵۴ ۱۴۰۴/۸/۲۳
مگه ما به آمریکا فشار آوردیم یا حمله کردیم یا میخواهیم تحت سلطه بگیریم ؟ جالبه آمریکا از صد سال قبل ایران رو تحت سلطه قرارداده بعد الان شما میگی چرا مقاومت میکنید تو زندگی شخصی خودتون هم اگر کسی بهتون زور بگه اینقدر راحت میگی باشه هرچی بگی ما گوش میکنیم ؟
ناشناس۴۰۶۶۳۸۹۱۸:۲۸:۰۲ ۱۴۰۴/۸/۲۳
افکارشان تحت غرب هدایت می‌شود
ناشناس۴۰۶۶۵۲۱۲۲:۰۷:۳۶ ۱۴۰۴/۸/۲۳
یعنی عقلا نمی‌رسه هر دعوایی یه طرف مقصر داره ، یا عقلا نمی‌رسه مقصر دعوای ایران و آمریکا ایران نیست ؟ چرا ما مرگ بر سوییس نمی‌گویم. چرا مرگ بر استرالیا نمیگیم؟ چرا مرگ بر هلند نمی‌گویم ؟ و و و و...
ناشناس۴۰۶۶۹۹۵۱۰:۵۹:۲۷ ۱۴۰۴/۸/۲۴
چرا هیچ کشوری مرگ بر آمریکا نمی گوید فقط ما می گیم ؟؟
ناشناس۴۰۶۶۶۲۷۰۰:۱۵:۵۵ ۱۴۰۴/۸/۲۴
دستاوردش این بوده که یک وجب از حاکمان را ندادیم مثل زمان شاه که بحرین را دادند مفت مفت رفت وبعد هم مگر با آمریکا در مذاکره نبودیم که به کشورمان حمله شد و حتی به بیمارستان و شیرخوارگاه حمله کردند حقشان است شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسراییل
ناشناس۴۰۶۶۶۴۱۰۰:۳۲:۱۷ ۱۴۰۴/۸/۲۴
بر جام . که خیلی اصرار می کردین مذاکره شود و برجام امضا بشه . و مرحله بعدش همزمان مذاکره حمله اسرائیل به فرماندهی آمریکا. بعدش اسنپ بگ . می خوای بیشتر ازاین دست آورد داشته باشند ؟
ناشناس۴۰۶۶۷۵۸۰۶:۴۷:۴۵ ۱۴۰۴/۸/۲۴
سوال خوبیه که البته درستش اینه شهروندان آمریکایی از مسئولان آمریکایی بپرسند
ایران۴۰۶۶۷۹۳۰۷:۳۲:۵۷ ۱۴۰۴/۸/۲۴
عزیز ، انگار ایران به آمریکا حمله کرده لطفا کمی تفکر
ناشناس۴۰۶۶۸۳۷۰۸:۳۵:۵۲ ۱۴۰۴/۸/۲۴
آیا ایران با آمریکا مقابله کرده یا همیشه بطور مستقیم و غیر مستقیم آمریکا در حال مقابله و ستیز با ایران بوده و هست ؟؟؟!!!
ناشناس۴۰۶۶۸۹۸۰۹:۴۸:۱۰ ۱۴۰۴/۸/۲۴
سلام هموطن! برخلاف تصورجنابعالی ایران در مقابل آمریکا نیست، بلکه برعکس است آمریکا تحمل ایران راندارد. با مراجعه به تاریخ انقلاب، خواهی یافت که آمریکا فردی را که مردم اورا نمی خواستند پناه داد و حتی برای بازگرداندن او، سفارتخانه اش را محل برنامه ریزی کرده بود. تفکر دولت آمریکاالان هم همینطور است. کشوری در آنسوی دنیا را به بهانه توزیع مواد مخدر! محاصره و اشغال می کند در حالیکه هدفش دستیابی به مخازن طبیعی اوست. این یعنی خوی تجاوزگری که هیچ انسانی آنرا نمی پذیرد(جانباز٧٠درصد)
عماد ایرانی۴۰۶۷۰۳۰۱۱:۴۷:۳۲ ۱۴۰۴/۸/۲۴
اگر کسی تا کنون متوجه چرایی مواجهه با مبارزه با آمریکا نشده به هیچ‌وجه بعد از این وبا هر استدلالی برای او باز هم متوجه نمیشود چون نخواسته یا اینکه مانند زیبا کلام خدا باوری را در دوست شدن با آمریکا میداند . اما یک یاداوری بد نیست شاید وشاید و......جرقه ای زده شد و توجه ای جلب شد از کودتای ۲۸ مرداد شروع کنیم و بیایینداز کودتای نوژه و حمایت از منافقین وجنگ صدام علیه ایران توسط آمریکا و ساخت داعش وجنگ دوازده روزه البته دربین این خباثتها علیه ایران هزاران توطعه دیگر که یکی از آنها تحریم ۴۸ ساله است علیه ایران مستقل انجام داده حال یک مطالعه اجمالی پیرامون این اشارات و البته خواستن که بفهمیم چرا راه گشا خواهد بود .
ناشناس۴۰۶۷۰۹۸۱۲:۵۰:۴۲ ۱۴۰۴/۸/۲۴
جوابش رو تو سوریه افغانستان عراق لیبی وغیره خواهی یافت اگر کمی تحقیق کنی و تاریخ رو ورق بزنی آمریکا ذاتا نامرد.ذاتا عوام فریب.مگر شما زمان دولت رفسنجانی که قراربود ما جاسوس‌های لانه جاسوسیشان رو تحویل بدیم .برا همیشه کینه وکودرتها فراموش رو یاد ندارید مگر همین زیر قول و قرارهای برجام زدند فراموش کردید .دگر آزموده را آزمودن خطاست.کدام کشور ویا دولت دوست داره بیهوده وارد جنگ بشه .مگر ما به اسرائیل حمله کردیم.
ناشناس۴۰۶۷۱۲۳۱۳:۰۵:۵۳ ۱۴۰۴/۸/۲۴
آمریکا ستیزی اگر برای مردم ایران آب نداره برای یک عده ( 4% ) ها نان و روغن غنی شده داره
رضا۴۰۶۷۳۹۸۱۸:۰۲:۰۴ ۱۴۰۴/۸/۲۴
ای والله بابا هنوز نفهمیدی چرا ؟ یک کم بخودت بیا
ناشناس۴۰۶۷۴۳۰۱۸:۵۸:۴۳ ۱۴۰۴/۸/۲۴
آمریکا با استقلال هر کشوری مشکل داره ودوست داره ارباب دنیا باشه. مشکلش با بقیه کشورا چیه؟؟ ؟؟؟؟؟ ما قبلا پایگاه مهمی واسه آمریکا تو منطقه بودیم الان نیستیم که هر کاری میخواد تو کشور ما بکنه بچاپه غارت کنه.....
امیر حسین سلطان/تهران۴۰۶۸۲۵۲۱۹:۳۱:۵۹ ۱۴۰۴/۸/۲۵
نوشته آقای دکتر دارابی حداقل این حسن بزرگ را داشت تا اولا استقبال تقریبا خوب و گسترده ای از سوی مخاطبان الف صورت پذیرد همچنانکه همین کامنت فوق تا اینجا ۳۷۷ رای مثبت را به خود اختصاص داده است و ثانیا قابل توجه افرادی که اگر هنر و احساسات و تعصب غرب ستیزی دارند بیایند پاسخ همین کامنت را بدهند که قدر مسلم اثربخش تر از آن است که با دوری گزیدن از ادب و نزاکت ذیل کامنت اصلی اینجانب بخواهند مخالفت توهین گونه و همراه با اتهام جدیدالورود به سایت الف(کدخداپرستی!!!) را به خیال خام خودشان در اینجا جا بیندازند! بسیار باعث تأسف است که الف اجازه درج و انتشار این چنین موارد کاملا توهین آمیز و اسائه ادب به یکی از همراهان تقریبا همیشگی خودش را داده است. حسادت و بخل و کم آوردن در منطق و استدلال نتیجه ای غیر از همین موارد توهین آمیز و اسائه ادب به بخشی از مخاطبان الف را به همراه نداشته، ندارد و نخواهد داشت. با سپاس از این کامنت گذار محترم که به این وضوح و صراحت سئوالاتی را مطرح کرده اند تا عملا نشان دهند آنان که صرفا تابع احساسات و تعصبات خشک خودشان هستند چقدر در پاسخگویی به اینگونه سئوال ها در منطق و استدلال کم آورده اند و راهی جز توهین و اسائه ادب به مخالفان عقایدشان نداشته و ندارند. والله اعلم
ناشناس۴۰۶۶۲۱۵۱۳:۲۹:۲۳ ۱۴۰۴/۸/۲۳
مدینه فاضله ات لطف کند به جای استعمارگری در جهان برگردد به سرزمین سرخپوستان وگرنه با زور و با آبروریزی رخ خواهد داد
ناشناس۴۰۶۶۲۳۲۱۴:۱۰:۳۷ ۱۴۰۴/۸/۲۳
چقدر شما واقع بین هستید ؟ ! حتما عربستان و امارات هم باید بروند و شتر چران شوند ! شما اصلا درکی از توسعه و پیشرفت بشریت داری ؟؟
ناشناس۴۰۶۶۳۸۵۱۸:۲۳:۴۵ ۱۴۰۴/۸/۲۳
واقع نبین این بود که حرف بی ربط زدی الان !!!
ناشناس۴۰۶۶۴۷۵۲۰:۳۲:۱۶ ۱۴۰۴/۸/۲۳
جالب هست دشمن بشریت به اسم حقوق بشر به جهان حمله می‌کند یا مردم جهان را تحریم می کند تا دنیا را به دست بگیرد آن وقت شما از عربستان حرف می‌زنید؟
ناشناس۴۰۶۷۳۳۱۱۶:۲۶:۱۵ ۱۴۰۴/۸/۲۴
در دنیا کسانی که تفکر برمبنای عقل دارند آمریکا را یک قلدر می شناسند واسراییل را نوچه او می دانند .
ناشناس۴۰۶۶۰۹۳۱۰:۵۲:۴۷ ۱۴۰۴/۸/۲۳
دست آوردهای غنی سازی اورانیوم در این ۲۰ سال چه بوده است؟
ناشناس۴۰۶۶۱۸۰۱۲:۴۰:۴۱ ۱۴۰۴/۸/۲۳
هرچی بوده به وطن فروشان ربطی ندارد
ناشناس۴۰۶۶۲۳۵۱۴:۱۲:۱۰ ۱۴۰۴/۸/۲۳
منطق و استدلال از این کامنت نورافشانی می کند!
ناشناس۴۰۶۶۳۹۰۱۸:۲۸:۴۷ ۱۴۰۴/۸/۲۳
بله وطن فروش می‌گوید برای چی هست چون دشمن هم می‌گوید نداشته باش
ناشناس۴۰۶۶۴۴۸۱۹:۴۸:۱۲ ۱۴۰۴/۸/۲۳
دستاورد مذاکره در 20 سال گذشته چیزی بجز تحریم و جنگ و فقر و کاهش ارزش پول ملی نبوده است.
ناشناس۴۰۶۶۲۳۶۱۴:۱۲:۲۸ ۱۴۰۴/۸/۲۳
به همه ربط دارد اینکه در پاسخ به هر سوال منطقی گفته بشه این سوال وطن فروشی است نوعی قلدری است کسی که برنامه ای را با این همه هزینه شروع می کنه و ادامه می ده برای مردم مملکت که صاحبان مملکت هستند باد توضیح قانع کننده داشته باشه !
ناشناس۴۰۶۶۴۸۹۲۱:۱۲:۳۴ ۱۴۰۴/۸/۲۳
دنبال هزینه نیستید دنبال بهانه هستید امروز هسته ای فردا موشکی بعدش هم خاک بده برود همانند حجاب که بارها می گفتید فقط مو ولی از اول می‌دانستیم برنامه چی است
امیر حسین سلطان/تهران۴۰۶۶۲۴۸۱۴:۴۱:۲۳ ۱۴۰۴/۸/۲۳
متاسفانه کیفیت پاسخ تان در همین حد و اندازه ها است! ولی برای همیشه هم نمی توانید به دیگران توهین کنید.
ناشناس۴۰۶۶۲۴۹۱۴:۴۱:۵۵ ۱۴۰۴/۸/۲۳
آیت‌الله جوادی آملی: گسترش ظلم، ستم و گرفتن رشوه، سبب نزول بلا و بازداشتن باران می‌شود
ناشناس۴۰۶۶۲۷۲۱۵:۲۱:۴۵ ۱۴۰۴/۸/۲۳
به شمای ۴ درصدی مربوطه فقط؟؟؟؟
ناشناس۴۰۶۶۳۹۶۱۸:۳۳:۲۸ ۱۴۰۴/۸/۲۳
وطن فروشان 2 درصدی هم نیستند
ربط۴۰۶۶۲۹۸۱۶:۰۸:۱۲ ۱۴۰۴/۸/۲۳
به همه ربط داره چون از جیب همه مردم داره خرج میشه
ناشناس۴۰۶۶۳۹۱۱۸:۲۹:۴۷ ۱۴۰۴/۸/۲۳
به مردم واقعی ایران ربط دارد منافع ملی و نه دشمن پرستان
ناشناس۴۰۶۶۲۹۹۱۶:۱۲:۵۸ ۱۴۰۴/۸/۲۳
مردم خوب میدانند وطن فروش چه کسی است.
ناشناس۴۰۶۶۴۶۵۲۰:۱۰:۱۱ ۱۴۰۴/۸/۲۳
تندروهای غربگدا که در سال 88 گرای تحریم به دشمن دادند وطن فروش هستند.
ناشناس۴۰۶۶۳۵۰۱۷:۳۰:۱۵ ۱۴۰۴/۸/۲۳
اگر به یوم الدین اعتقاد داری ، استغفار کن و دیگه از این تهمتها نزن! من باب نهی از منکر عرض کردم.
ناشناس۴۰۶۶۳۹۷۱۸:۳۴:۰۵ ۱۴۰۴/۸/۲۳
هرکس حرف دشمن بزند وطن فروش هست ولو خودش نداند
ناشناس۴۰۶۶۳۵۴۱۷:۳۴:۲۷ ۱۴۰۴/۸/۲۳
مثل نقل و نبات تهمت وطن فروشی به مخالفان فکری برخی تندروها همچنان جاریست! این گروه وقتی از پاسخ عاجز میشن ، فوری انگ وطن فروشی به طرف مقابل می‌چسبانند.
ناشناس۴۰۶۶۳۹۵۱۸:۳۳:۰۳ ۱۴۰۴/۸/۲۳
دقیقا افکار شما وطن فروشان رسوا شد چون امثال شما را خوب می شناسم هر سری یک بهانه ای می اورید در قبال نوامیس کشور
ناشناس۴۰۶۶۴۸۸۲۱:۱۰:۱۵ ۱۴۰۴/۸/۲۳
بارها مستدل جواب داده شما دنبال بهانه ای و حتی در همین نظرات مستدل جواب داده شده
ناشناس۴۰۶۶۴۰۴۱۸:۴۰:۵۴ ۱۴۰۴/۸/۲۳
چرا از جواب دادن طفره میری؟ دستاوردها دقیقا چه بوده؟!
ناشناس۴۰۶۷۱۱۸۱۳:۰۴:۱۳ ۱۴۰۴/۸/۲۴
اولین دستاورد دانش هست که در کشور است چیزی که شما می‌زنید تو سر ایران که غرب دارد دوم صنعتی آن است که در بخش های مختلف دارد استفاده می‌شود سوم هم نماد ملی ایران مقابل دشمن است
ناشناس۴۰۶۶۷۴۶۰۶:۳۲:۴۱ ۱۴۰۴/۸/۲۴
جواب دادن نوعی ادب هست البته اگر جوابی دارید
مریم۴۰۶۶۸۰۰۰۷:۴۳:۳۴ ۱۴۰۴/۸/۲۴
یک حدیث در مورد موشک. اگر دانش در آسمانها باشد مردمانی از سرزمین پارس به آن دست پیدا خواهند کرد
ناشناس۴۰۶۷۱۸۳۱۴:۰۱:۰۵ ۱۴۰۴/۸/۲۴
خیلی هم ربط داره خدا همه شما طرفداران این رژیم را لعنت کند.عمرمان با با غم م غصه و چه کنم چه کنم گذشت .خدا از شما نگذرد.
مهرداد۴۰۶۶۶۲۳۰۰:۰۹:۵۷ ۱۴۰۴/۸/۲۴
دست آورد مذاکرات در طول این ۲۵ سال که غرب گر ها و وطن فروش ها اصرار به مذاکرات بوده چی بوده یک نمونه کوچک بگو ؟
سیداکبر۴۰۶۶۸۲۱۰۸:۱۲:۵۵ ۱۴۰۴/۸/۲۴
ببین ما باید با منطق با اساتید مناظره کنیم تا براشون تفهیم شود دارند اشتباه می‌کنند واقعا دارند کشورشون متهم می‌کنند.
قلی زاده۴۰۶۷۰۹۰۱۲:۴۱:۴۸ ۱۴۰۴/۸/۲۴
مایک ایرانی هستیم اگرتاریخ گذشته راهم فراموش کنیم روزگارحال راکه می بینیم جلوی چشم مابچه ۶ساله راگرسنه نگهمیدارندبعدبهش میگویند۱۲کیلومترآنطرف غذامیدهنداین بچه بایک امید(گریه)یطرف غذامیدودبعددراثرضعف درراراه جان میدهدآیاحیوانات این ظلم رابهم دگه میکنندپس افرادی مانندزیباکلام هاکه ازرژیمی ماننداسرائیل دفاع میکننددرآینده تاریخ درمورداینهاقضاوت خواهدکرد
ناشناس۴۰۶۶۶۴۴۰۰:۳۶:۱۷ ۱۴۰۴/۸/۲۴
افرادی خود تحقیر و غربگدا نیازی به صنعت هسته ای ندارند
مجتبی حسینی۴۰۶۶۶۶۵۰۱:۰۶:۰۰ ۱۴۰۴/۸/۲۴
ما قبل از پیروزی انقلاب اسلامی اجازه ساخت یک فرقون ساختمانی نداشتیم دران زمان کسی غیرطبقه بالای جامعه نمی توانستند هفته یکبار بیشتربرنج بخورد خوبامایادمان هست ایرانیان باشی وکمی شرف داشته باشی درست قضاوت می کنی ما ولاماهی یکباربرنج یاشایددوبارمی خوردیم آنهم برنج آپاچی . برنج ایرانی کم بود.همه کسی نمی توانست بخردکمپانی کاترپلارکارمیکردم هروقتنی خواستندموتوری ببندن یاپمپ هیدرولیکی ما را می فرستادند دنبال نخود سیاغیرشستشوی قطعات کاری دیگراجازه نمی دادند دست بزنیم ولانمی شودالاً را بااونموقع مقایسه کردکی دودست لباس داشت کی دوجفت کفش داشت کی می توانست سالی یکبارمسافرت برود.
ایرانی دردمند۴۰۶۶۸۸۹۰۹:۳۶:۵۱ ۱۴۰۴/۸/۲۴
من قبل از انقلاب زندگی کردم. پدر و مادرم معلم بودند.به هیچ گروه و قشری هم وابسته نبودیم. این حرفها چیه میگی کجا اون موقع اینطوری بود؟
ناشناس۴۰۶۶۹۰۲۰۹:۵۰:۴۱ ۱۴۰۴/۸/۲۴
برای مقایسه باید با کشورهای همسایه دران زمان مقایسه کنید .
ناشناس۴۰۶۷۱۹۲۱۴:۱۰:۲۵ ۱۴۰۴/۸/۲۴
بله فرق قبل و بعد از انقلاب این است که قبل از انقلاب هر چه که نظرآمریکا بود دولت ایران بدون فکر می پذیرفت و فکر سود و زیان آن را نمی کرد اما بعد از انقلاب مسؤلان هرچه که نظر آمریکا باشد خلاف آن عمل می کنند و فکر سود و زیان آن را نمیکنند یعنی فقط میخواهند پوزه ی آمریکا را به خاک بمالند ولو مردم بیچاره شوند.
ناشناس۴۰۶۷۲۲۶۱۴:۳۴:۳۷ ۱۴۰۴/۸/۲۴
سود وزیان قبل نقلاب این بود که هم دشمن برمی‌داشت می‌برد و هم ملت فقیر بودن هم اختیاری ازخود نداشتن در اداره مملکت!!! الان دست دشمن قطع شده به یک شکل دیگر دسیسه می‌کند!!
ناشناس۴۰۶۷۲۰۳۱۴:۲۲:۰۹ ۱۴۰۴/۸/۲۴
سواد شما از کفش بالا تر نمیرود
ل۴۰۶۷۲۲۵۱۴:۳۴:۲۰ ۱۴۰۴/۸/۲۴
احسنت خوب جواب وطن فروشان وافولگرا دادید، مرگ بر، وطن فروشان صهیون، پرست
ناشناس۴۰۶۷۲۴۳۱۴:۴۷:۰۶ ۱۴۰۴/۸/۲۴
واقعا تغذیه رایگان مدارس یک خیانت به نسل 57بود!!باید نسل مثل تو از گرسنگی می‌مردند. تا امثال توالان برنج آرسنیکی رو که جز سرطان نداره اوج رفاه ندونی
علی۴۰۶۷۳۰۱۱۵:۴۱:۰۳ ۱۴۰۴/۸/۲۴
مردم در طول تاریخ هیچ گاه این قدر فقیر نبودند
ناشناس۴۰۶۶۷۱۲۰۴:۰۹:۵۹ ۱۴۰۴/۸/۲۴
علم و فناوری هسته ای و علوم پیشرفته و مزایای آن در رشد و تکنولوژی پیش رو ،کمتر کسی خبر ندارد،چرا برخی مثل زیبا کلام خود شیفته خود را به خواب زده اند؟؟؟
ناشناس۴۰۶۶۷۴۰۰۶:۰۷:۰۹ ۱۴۰۴/۸/۲۴
اگه مهم نپود آمریکا شخصا برای نابودیش وارد جنگ نمیشد
علی۴۰۶۶۷۷۶۰۷:۰۹:۲۶ ۱۴۰۴/۸/۲۴
نابودی سرمایه های ایران و بس
علی۴۰۶۶۸۴۳۰۸:۴۳:۵۵ ۱۴۰۴/۸/۲۴
الان برای ساده ترین دارو ها تحریم هستیم اونوقت میخوای رادیو دارو که برای بیماران سرطانی از هوا هم مهمتر بدن بهمون تو کشاورزی و ماندگاری محصول ....بازهم بگم !!
ناشناس۴۰۶۶۸۴۴۰۸:۴۵:۰۷ ۱۴۰۴/۸/۲۴
دست آورد آن ایران در ردیف کشورهای قدرتمند هسته ای قرار می گیرد هسته ای فقط بمب نیست یکم مطالعه کن پزشکی .کشاورزی.برق.رادیو دارو.نگهداری غلات.و...اگر هسته ای به ما قدرت نمی دهد چرا اینقدر با ما درگیر می شوند هسته ای یعنی بازدارندگی در مقابل زورگویان
ب۴۰۶۶۸۸۸۰۹:۳۵:۴۱ ۱۴۰۴/۸/۲۴
دستاورداش پزشکی هسته ای و رادیو دارو بوده حتی اگر دستاوردی هم نداشته هیچکس حق دخالت توی صنعت این کشور رو نداره مخصوصا مستکبری که خودش سلاح هسته ای میسازه .
ناشناس۴۰۶۶۹۸۳۱۰:۴۶:۵۹ ۱۴۰۴/۸/۲۴
داروهای سرطانی
مسعود۴۰۶۷۰۴۰۱۱:۵۷:۱۵ ۱۴۰۴/۸/۲۴
دعای بدنبایدبه حق کسی کرد،خودت نه ولی درجمع آشنایانت کسی مبتلابه سرطان نیست که کوچکترین سودهسته ای که همان تهیه رادیوداروهابرای درمان سرطان است استفاده کند؟دنیاروبه پیشرفت است چرا زورگویی نظام سلطه راتطهیر می کنید؟
ناشناس۴۰۶۷۱۸۰۱۳:۵۸:۱۷ ۱۴۰۴/۸/۲۴
هیچی
سالار۴۰۶۷۲۲۱۱۴:۳۰:۱۴ ۱۴۰۴/۸/۲۴
دست آوردش‌فقر. و بدبختی مردم و کوچیک شدن سفره هامون و ذلیل شدن توی دنیا. دستاورد کمیه؟
آنتی سلطه۴۰۶۷۲۸۰۱۵:۲۳:۱۹ ۱۴۰۴/۸/۲۴
الان عزت ایران زبانزد هست در دنیا که تو خود آمریکا پرچم ایران عزیز را بالا می‌برند...
نیسان آبی۴۰۶۷۴۴۶۱۹:۲۹:۰۵ ۱۴۰۴/۸/۲۴
مطالعه کن
ناشناس۴۰۶۷۷۴۶۰۵:۱۱:۲۸ ۱۴۰۴/۸/۲۵
بدبختی واختالاس ودزدی
ناشناس۴۰۶۶۰۹۴۱۰:۵۳:۴۷ ۱۴۰۴/۸/۲۳
چند درصد شعارهای انقلاب جامه عمل پوشیده است؟
ناشناس۴۰۶۶۰۹۸۱۱:۰۱:۰۸ ۱۴۰۴/۸/۲۳
اینکه کشور اکنون در بعد داخلی با گرانی و تورم، کمبود آب و برق و گاز و بنزین، افزایش فقر و بی کاری، انواع آلودگی و کمبودها مواجه است، و در بعد خارجی با تحریم های بین المللی را تحمل کرده و در لبه جنگ با اسرائیل و آمریکا قرار گرفته، علتش چیست؟
ناشناس۴۰۶۶۲۱۱۱۳:۲۲:۵۸ ۱۴۰۴/۸/۲۳
غربگداها
ناشناس۴۰۶۶۳۵۶۱۷:۳۵:۴۶ ۱۴۰۴/۸/۲۳
برو آیینه را نگاه کن!
ناشناس۴۰۶۶۳۹۸۱۸:۳۴:۵۰ ۱۴۰۴/۸/۲۳
شما از غربگدایی فاصله بگیر تا اینطوری کهیر نزنید!!!
ناشناس۴۰۶۶۵۰۲۲۱:۲۵:۲۶ ۱۴۰۴/۸/۲۳
به غربگدا برخورد
ناشناس۴۰۶۶۳۴۱۱۷:۱۳:۵۴ ۱۴۰۴/۸/۲۳
علتش سی سال حکومت دولتهای غربزده در ایرانه که ماموریت داشتن این مملکت و نظام رو نابود کنن
ناشناس۴۰۶۶۵۱۰۲۱:۴۳:۳۰ ۱۴۰۴/۸/۲۳
حکومت با دولت فرق داره اول مشخص کن منظورت دولته یا حکومت ، دولت که حکومت نمیکنه
ناشناس۴۰۶۶۷۷۲۰۷:۰۶:۱۹ ۱۴۰۴/۸/۲۴
دولت ، حکومت میکنه ؛ اونی که فرق داره ، نظام و رهبریه که از تمامیت ارضی و عزت این مملکت دفاع کردند .
ناشناس۴۰۶۶۵۶۶۲۳:۰۶:۴۹ ۱۴۰۴/۸/۲۳
خواهشاً بیخود حرف نزن
ناشناس۴۰۶۶۶۸۳۰۲:۰۲:۵۶ ۱۴۰۴/۸/۲۴
چی واسه خودت می بافی؟؟! نظام در دست سپاه و حضرت آقاست .
علی۴۰۶۶۸۴۹۰۸:۵۲:۵۲ ۱۴۰۴/۸/۲۴
زمان پهلوی ۷۵درصد مردم تو روستا بودند که در فقر مطلق بودند بجز خانها تو شهر ها هم اکثریت مردم اتاق اجاره میکردند برای زندگی الان زوجها آپارتمان مستقل می خواهند ..........
ناشناس۴۰۶۶۰۹۹۱۱:۰۴:۵۷ ۱۴۰۴/۸/۲۳
چند درصد مردم از عملکرد صدا و سیما به عنوان رسانه ملی که باید منعکس کننده همه نظرات باشد، رضایت دارند؟
ناشناس۴۰۶۶۲۹۲۱۵:۵۴:۱۰ ۱۴۰۴/۸/۲۳
جالب است که علی دارابی چندین سال معاون صدا و سیما بوده!!
ناشناس۴۰۶۶۱۳۸۱۱:۴۳:۰۶ ۱۴۰۴/۸/۲۳
صادق زیبا کلام را می توان سخنگوی غیر رسمی جناح اصلاح طلب(عافیت طلب) یا جناح دوم خردادی در ایران دانست.در دوره ای از تاریخ معاصر ایران،سخنان زیبا کلام برای قشر جوان تازگی داشت و آنها را به هیجان می آورد ولی حالا زیبا کلام را می توان یک انسان از تاریخ گذشته دانست که می خواهد با هیاهو و شلوغ کاری و زور سخن ورزی و تکرار هزار باره یک سری از سخنان پوچ و بی معنی،همچنان کالای بنجل و فاسد اصلاحات را در بورس سیاست نگه داشته و این کالای بنجل و فاسد را در هر دوره انتخاباتی،با گران ترین قیمت به رأی دهندگان ساده لوح ایرانی بفروشد......او بهتر هست در خانه خود استراحت نموده و قبل از حرف زدن،کمی بیشتر فکر کند.زیبا کلام خیلی پیر شده هست و باید بازنشسته شود.
غضنفر۴۰۶۶۵۶۷۲۳:۰۷:۱۴ ۱۴۰۴/۸/۲۳
اگر قضاوت بخواهیم کنیم صادقانه باشه نه اینکه یکطرفه باشه ،
A۴۰۶۶۹۶۷۱۰:۳۳:۵۷ ۱۴۰۴/۸/۲۴
وقتی مردم کشورت را ساده لوح خطاب می کنی معلومه منافع مردم برایت مهم نیست و قول می‌دهم اگر در دوران قاجار زندگی می کردی دست بوس خوانین ان دوران و حکومت قاجاری بودی.
ناشناس۴۰۶۷۱۴۸۱۳:۲۲:۱۲ ۱۴۰۴/۸/۲۴
طرف با ۹۰ سال سن پست مدیریتی رده بالا داره نمیگید بازنشسته بشه.
ناشناس۴۰۶۶۱۵۹۱۲:۱۰:۴۲ ۱۴۰۴/۸/۲۳
ناصادق زشت کلام
ناشناس۴۰۶۶۸۰۳۰۷:۴۵:۵۵ ۱۴۰۴/۸/۲۴
زیباکلام ۲۰_۳۰ کتاب پرفروش دارد! کسی که از او نقد میکندباید توانایی نوشتن یک خط بدون غلط داشته باشد!
ناشناس۴۰۶۷۱۲۶۱۳:۰۸:۱۲ ۱۴۰۴/۸/۲۴
واقعا ؟ من به اندازه عمر تو مطلب نوشتم بچه جون ، اونم بی غلط
ناشناس۴۰۶۷۳۸۰۱۷:۱۹:۵۰ ۱۴۰۴/۸/۲۴
شما؟
ناشناس۴۰۶۷۱۲۸۱۳:۰۸:۴۳ ۱۴۰۴/۸/۲۴
همون امثال تو کتابهاش رو میخونین که متوجه نمیشین سرتاپاش غلطه
ناشناس۴۰۶۷۴۶۰۱۹:۴۴:۰۲ ۱۴۰۴/۸/۲۴
برو مطالعه شون کن بعد بیا نظربده
مهدی۴۰۶۷۵۷۰۲۲:۰۱:۳۶ ۱۴۰۴/۸/۲۴
باسلام فکر کنم کتاب های ایشون رو امثال خواندن.
ناشناس۴۰۶۸۷۵۹۱۰:۵۹:۳۴ ۱۴۰۴/۸/۲۶
هرکس کتاب می‌نویسه و چاپ می‌کنه لزوما متفکر و فرهیخته نیست.کتابهای زرد زیاده!
ناشناس۴۰۶۶۱۶۴۱۲:۲۰:۲۶ ۱۴۰۴/۸/۲۳
در این سالها، تقابل با آمریکا به اقتصاد، آبادانی و توسعه کشور لطمات بسیاری وارد کرده است. این همه ناترازی در عرصه های مختلف نتیجه همین رویارویی طولانی است. این وضعیت تا چه زمانی و تا کجا می تواند ادامه داشته باشد؟
ناشناس۴۰۶۶۲۵۵۱۴:۵۸:۱۷ ۱۴۰۴/۸/۲۳
کمترین دلیل این هست
ناشناس۴۰۶۶۵۱۳۲۱:۴۷:۰۸ ۱۴۰۴/۸/۲۳
در 25 سال گذشته 300 میلیارد دلار خرج سرکوب ارزی و و ارزهای رانتی شد در حالی که فقط یک دهم آن کافی بوده برای مدیریت بازار ارز اما ارز پاشی برای سرکوب شده را به دیگران ربط ندهید که قیمت بنزین هم همین طور سرکوب شده و می‌شود این اقتصاد بیمار شما
ناشناس۴۰۶۶۶۵۵۰۰:۴۵:۳۸ ۱۴۰۴/۸/۲۴
آفرین. ولی یک سوال ؟ قبل این سالها که آمریکا در همه امور ایران بود و تصمیم اول و آخر را آمریکای ها می گرفتند چه پیش رفتی علمی و صنعتی . زیر ساختی . دانشگاهی . نطامی و حتی اقتصادی داشتیم . حدودا حداکثر با ۲۵ میلیون نفوذ و نفت و گاز و مس و طلا فعلی . چند کیلو متر آزاد راه و اوتبان داشتیم ؟ چند تا مرکز دانشگاه معتبر و چند دانشکده داشتیم . چند کلاس درس مدسه داشتیم . چند مرکز درمانی بین‌الملی داشتیم . چند در صد از شهر ها از لوله کشی آب شرب استفاده می کردند کاری به روستا ها ندارم . چند در صد از گندم و برنج حبوبات در داخل تولید می‌شد. چند تا شهر فرودگاه داشت . چند مرکز ساخت تسلیحات نظامی داشتیم ؟ و البته باز تاکید می کنم ۲۵ میلیون جمعیت و نفت و گاز و مس و طلا همین مقدار . الان حداقل ۹۰ میلیون جمعیت یه حساب سر انگشتی بکن ببینم نتیجه چی میشه
ناشناس۴۰۶۶۹۳۶۱۰:۱۱:۵۳ ۱۴۰۴/۸/۲۴
شما 46 سال پیش ایران را با همسایه ها و کره جنوبی و ژاپن و ... مقایسه کن کل دنیا چقدر از امکاناتی که شما می فرمایید داشتند شما امروز ایران با همسایه ها و کل دنیا مقایسه کن !
ناشناس۴۰۶۶۶۹۱۰۲:۵۱:۰۳ ۱۴۰۴/۸/۲۴
این آقا فقط زیبا کلام رو می‌بیند. من بسیاری از افرادی را می شناسم که در هشت سال جنگ تحمیلی، به جبهه رفته اند و مجروح و جانباز شده اند، اما حالا از کار خود پشیمان شده اند و زن و بچه هایشان بی حجاب در جامعه ظاهر می شوند.
ناشناس۴۰۶۶۲۵۹۱۵:۰۳:۴۹ ۱۴۰۴/۸/۲۳
ایران به آمریکا حمله کرده..۱۱۰۰ نفرشهروندشو کشته.. از ۷۵ سال پیش تا الان..(( دولت ملی آمریکا رو)) با کودتا نابود کرده..منابع نفتی آمریکا روغارت کرده..از حمله صدام به آمریکا. و ۸ سال جنگ از صدام علیه آمریکا حمایت کرده... ایران؛؛؛ توسط اسرائیل..چند صد استادامریکایی رو. ترور کرده..خلاصه؛؛ همش مقصر ایرانه..آمریکا بدبخت؛؛؛ فقط شعار خشک وخالی داده.ووو))).. خب عزیزان ماله کشی برافاضات زیبا کلام؟؟ راضی شدید؟؟. وقاحت تا کجا؟؟
ناشناس۴۰۶۶۴۰۳۱۸:۳۸:۲۷ ۱۴۰۴/۸/۲۳
از بس رسانه های فارسی زبان غربی اسرائیلی دیدن تفکر از آنان گرفته شده
ناشناس۴۰۶۶۶۶۲۰۰:۵۶:۵۲ ۱۴۰۴/۸/۲۴
یک کلام= (خودتحقیر)
پورساداتی۴۰۶۶۷۹۴۰۷:۳۴:۲۵ ۱۴۰۴/۸/۲۴
خیلی ازمصاحبه ها و فرمایشات آقای زیبا کلام را گوش دادم اقا فکرکنم بچه مدرسه ای ازاستاد زیبا کلام بیشتر متوجه میشه که که آمریکا درصدسال گذشته چقدر باعث گرفتاری ومشکلات ملت ایران شده البته این بمعنای قصورات و اشتباهات حاکمیتی ما نیست ولی دکتر راه راگم کرده است
یک ایرانی۴۰۶۶۵۹۵۲۳:۴۰:۱۵ ۱۴۰۴/۸/۲۳
زیباکلام جواب سوالاتشو می‌دونه
محمد۴۰۶۶۶۵۳۰۰:۴۵:۰۵ ۱۴۰۴/۸/۲۴
هر وقت تصویر این آقا رو جایی میبینم حالم دگرگون میشه تعجب میکنم که روزی ایشون در دانشگاه تدریس میکرده
ناصر غلامحسینی۴۰۶۶۷۳۳۰۵:۴۹:۵۳ ۱۴۰۴/۸/۲۴
تعجب نکنید ،نظراتی که داده میشه دست پرورده همین زیبا کلام است که مملکت خودشون را به بیگانه می فروشند وحقایق را کتمان می کنند ،اگر کمی به عقب بر گردند ومقایسه منصفانه داشته باشند عملکرد جمهوری اسلامی را نسبت به دوران ستم شاهی متوجه خواهند شد.کمی تعقل وغیرت وانصاف.
ملکوک۴۰۶۷۶۷۲۰۰:۰۶:۴۲ ۱۴۰۴/۸/۲۵
تو مگه دوران ستم شاهی را دیده ای؟
عبدالله شریف۴۰۶۶۷۵۷۰۶:۴۷:۲۵ ۱۴۰۴/۸/۲۴
کاش در گفتار ونوشته های خود ادب نوشتن وگفتن را رعایت میکردیم چقدر تعصبات گروهی مارا دچار بیماری خودسانسوری کرده است
افشین۴۰۶۶۸۲۰۰۸:۰۹:۱۴ ۱۴۰۴/۸/۲۴
من هر موقع زیبا کلام را می‌بینم یادم به ناصرالدین شاه میفته از بی عقلی
ممد۴۰۶۶۸۴۵۰۸:۴۹:۰۰ ۱۴۰۴/۸/۲۴
زیبا کلام حرف حق میزند .
ناشناس۴۰۶۶۸۸۲۰۹:۲۹:۱۴ ۱۴۰۴/۸/۲۴
مرگ بر دشمنان اسلام و ایران چه داخلی چه خارجی
A۴۰۶۶۹۷۸۱۰:۴۳:۰۱ ۱۴۰۴/۸/۲۴
باید تقابل با دنیا را کنار بگذاریم و برای پیشرفت و توسعه کشور و بهتر شدن حال روز مردم از هر کشوری که به ما تکنولوژی میدهد و سرمایه می آورد کمک بگیریم .
ناشناس۴۰۶۷۰۸۲۱۲:۳۶:۲۲ ۱۴۰۴/۸/۲۴
بشین تا غرب دست از ستیز بردارد!
نامق۴۰۶۷۶۷۳۰۰:۰۹:۰۶ ۱۴۰۴/۸/۲۵
یعنی تو دنیا فقط ما غرب ستیزیم و بقیه غرب گدا؟
ناشناس۴۰۶۷۳۹۷۱۸:۰۱:۵۲ ۱۴۰۴/۸/۲۴
درود بر دکتر زیباکلام
ناشناس۴۰۶۷۲۶۴۱۵:۰۲:۱۵ ۱۴۰۴/۸/۲۴
جواب سوالات را یاد خود او بدهد چون او وهمفکرانش اون خطاها رو انجام داده اند.
حمید۴۰۶۷۳۱۷۱۶:۰۴:۳۰ ۱۴۰۴/۸/۲۴
صادق زیباکلام نمادی از رانت سیستم است با دستور هاشمی استاد تمامی دانشگاه تهران رااشغال می‌کند بدون اینکه ظرفیت و دانش آن را داشته باشد.
محمدی۴۰۶۷۴۶۹۱۹:۵۶:۰۷ ۱۴۰۴/۸/۲۴
جواب دارد..اما نمیخواهدبفهمد!!
عزت شعاعی۴۰۶۷۴۸۸۲۰:۳۰:۵۰ ۱۴۰۴/۸/۲۴
سلام اقای زیبا کلام یادت است آمدیم از زندان شاه آزادت کردیم. یادت است مسئول دانشگاه علوم و فنون از طرف جمهوری اسلامی شدید من دانشجو اوایل انقلاب اون دانشگاه بودم . اگه انقلاب نبود در زندان شاه پوسیده بودی حالا به حرمت خون شهدای آزادی بیان داری.
نصرت۴۰۶۷۶۷۴۰۰:۱۱:۲۱ ۱۴۰۴/۸/۲۵
عزت جان. خالی نبند. دانشگاهی به نام علوم و فنون در رژیم گذشته نداشتیم.
مجتبی۴۰۶۷۵۵۵۲۱:۴۰:۳۵ ۱۴۰۴/۸/۲۴
دکتر زیبا کلام از اون دسته آدمهایی هست کهزیبا سخن میگوید و قشنگ انتقاد میکند اما هیچ راهکاری ارائه نمیدهد و متاسفانه این قشر آدمها در ایران زیاد داریم .
مهدی۴۰۶۷۵۸۸۲۲:۳۰:۱۲ ۱۴۰۴/۸/۲۴
سالهاست آمریکای جنایتکار جوانان مارو شهیدکرده به دشمن ما اطلاعات جنگ داده ، در زمان‌حنگ‌ما رو تحریم تسلیحاتی کرده، ده پانزده ساله حتی دارو را علیه کشور ما تحریم کرده . ما اگر مرگ به آمریکا بگیم روشنفکر نماها ما رومحکوم می کنند. یعنی حتی. با کشتن هم‌میهنان ما ، حق انتقاد از جرثومه خون ریزی و. خرابی باز نداریم.
محموداردوخانی۴۰۶۷۹۴۱۱۲:۰۰:۰۰ ۱۴۰۴/۸/۲۵
ماباید فکر کنیم وازخودمان بپرسیم چرا هرکدام ازما محکم براین باوریم که مادرست صحیح و واقعیت را میگوییم و بقیه یابی راهند.یا فریب خورده یا متحجرو...خلاصه کمی تامل و عمیقتر نگاه کردن و باوجود تمام تحلیلهاونقدهای وارده دربزنگاه تصمیم سازیهای اثرگذاربنظرم بهتر است سیاستهای راهبردی نظام را بپذیریم.نقد تفکر وگفتگو باید باشد.اماتوهین اتهام وعربده کشی نه
ناشناس۴۰۶۶۰۶۶۰۹:۵۹:۲۵ ۱۴۰۴/۸/۲۳
شما در این نوشته، انتقاداتی را نسبت به زیباکلام مطرح کرده اید. چرا مناظره ای با او ترتیب نداده و جوابهای او را هم نمی شنوید؟
ناشناس۴۰۶۶۱۰۲۱۱:۱۰:۵۳ ۱۴۰۴/۸/۲۳
اینقدر سطح پایین هست این فرد که نیازی به مناظره ندارد
ناشناس۴۰۶۶۲۶۶۱۵:۱۰:۵۸ ۱۴۰۴/۸/۲۳
اگر ایتقدر سطح پایین است پس چرا درباره اش مینویسید و نقدش میکنید؟
ناشناس۴۰۶۶۲۷۱۱۵:۲۰:۵۸ ۱۴۰۴/۸/۲۳
این یعنی مغلطه کردن و فرار از پاسخگویی به سوال .
ناشناس۴۰۶۶۴۰۰۱۸:۳۶:۱۴ ۱۴۰۴/۸/۲۳
نقد کردن با مناظره فرق دارد
ناشناس۴۰۶۶۱۴۰۱۱:۵۱:۴۰ ۱۴۰۴/۸/۲۳
زیبا کلام پای ثابت تمام مناظره ها است . نمی خواد وکیلش بشی
ناشناس۴۰۶۶۱۴۳۱۱:۵۳:۵۲ ۱۴۰۴/۸/۲۳
مناظره با کسی می‌کنند که علمی نگاه می‌کند یا مسوولیت داشته باشد و نه کسی که بلاگری هست و دنبال دیده شدن هست
مهران۴۰۶۶۱۴۵۱۱:۵۵:۴۵ ۱۴۰۴/۸/۲۳
مناظره ؟ شما تشریف ببرید مناظره زیباکلام و دکتر زادبر ببینید مشخص میشه زیباکلام چه منطقی دارد کسی که میگوید آمریکا و اسراییل به ایران حمله کردن چون ما مرگ بر آمریکا گفتیم سطح سواد خودش رو داره نشون میده البته دکتر زادبر هم خوب جوابش رو داد که مصدق هم مرگ بر آمریکا گفته بود ؟
ناشناس۴۰۶۶۲۱۷۱۳:۳۴:۰۴ ۱۴۰۴/۸/۲۳
مشکل اساسی مملکت تندروها هستند. آنانی که دائما برای کشور مسئله و خسارت به بار می آورند.
مهران۴۰۶۶۵۳۲۲۲:۲۴:۲۵ ۱۴۰۴/۸/۲۳
جالبه شما به هرکسی که نگاهش دقیق تر هست و مثل شما جلوی پایش رو فقط نمیبینه میگید تندرو ، نمونه بارزش برجام که تمام حرفهای کسانی که شما ها میگفتید تندرو درست از آب درآمد نمونه بارزش کمک به نیروهای منطقه که دیدیم بعد از ضعیف شدن حزب الله به ایران حمله شد چیزی که کسانی که شما بهشون میگید تندرو میگفتند و در نهایت این تندرو ها در سپاه کشور رو حفظ کردن این تندرو ها در کشور میمانند و خدمت میکنند در حالی که دوستانی مثل شما فقط کافی است کوچکترین فرصت مالی یا علمی و ... پیدا کنند و از کشور برن اما امثال شهید شهریاری ها و عباسی ها و احمدی روشن ها و متخصصین شهید هوافضا و ... که هرجای دنیا برن روی سرشون جا میدن در این کشور ماندن تا شما ها بهشون بگید تندرو ولی کشور پیشرفت کنه
ناشناس۴۰۶۶۴۲۵۱۹:۰۶:۰۳ ۱۴۰۴/۸/۲۳
تندروها همانهایی هستند که به اسم تعامل دشمن را جلوتر می‌آورند و در داخل هم معیشت مردم را از عمد تخریب می‌کنند
ناشناس۴۰۶۷۶۲۹۲۳:۱۶:۵۹ ۱۴۰۴/۸/۲۴
اگه به قول شما،تندروها نبودن که مملکت با امثال زیبا کلام دست آمریکا بود،موندم چرا با این کار ندارن که داره سمپاشی میکنه
ناشناس۴۰۶۶۱۹۷۱۲:۵۵:۲۷ ۱۴۰۴/۸/۲۳
مناظره های او را در سیما دیدیم اصلا حرفی برای گفتن ندارد مثلاً میگوید پیشرفت کشور مدیون پوتین های رضا شاه است . همان رضا شاهی که چندین منطقه مهم و استراتژیک را بدون جنگ تقدیم همسایگان کرد. نوه رضا شاه که اعتقادی به پدر بزرگش نداشت ولی آقایون لیبرال او را می‌پرستند.
هاشم۴۰۶۶۵۶۲۲۳:۰۱:۱۷ ۱۴۰۴/۸/۲۳
اتفاقا مناظرات زیادی داشتند. ولی ایشون مسئله اش مناظره نیست میگه شما چی بودی حالا چی شدی. این ربطی به مناظره نداره کافی ببینی عملکرد و مصاحبه های قبلی و کنونی زیبا کلام رو.
ن۴۰۶۶۵۷۷۲۳:۱۸:۰۸ ۱۴۰۴/۸/۲۳
داداش های عزیز منظور زیبا کلام اینه که ما تا کی با این شعارها زندگی کنیم
ناشناس۴۰۶۶۵۹۴۲۳:۳۹:۴۸ ۱۴۰۴/۸/۲۳
هزا بار مناظره کردن
علی۴۰۶۶۷۱۶۰۴:۲۳:۳۷ ۱۴۰۴/۸/۲۴
با ایشون چندین بار مناظره گذاشته شده ایشون حرفشون با چندین سال قبل فرق کرده
عادل۴۰۶۷۲۶۱۱۵:۰۰:۳۸ ۱۴۰۴/۸/۲۴
صحبتها و گفتگویش با آقای واشقانی را ببینید کاملا متوجه می‌شوید که آقای دارابی درست و صادقانه در مورد ایشان اظهارنظر کرده‌اند.
ناشناس۴۰۶۶۰۶۷۱۰:۰۰:۲۶ ۱۴۰۴/۸/۲۳
سازمان اطلاعات سپاه باید تمام مسولان گذشته و حال کشور را که اینک در کسوت براندازان قرار گرفته اند شناسایی و به قوه قضاییه تحویل دهد
ناشناس۴۰۶۶۱۱۸۱۱:۲۲:۰۰ ۱۴۰۴/۸/۲۳
ظریفیان، معاون پیشین وزیر علوم: در ۱۰ سال اخیر ۱۲ هزار استاد دانشگاه از ایران خارج شده‌اند که ۶۰ درصد آن برای چهار سال اخیر است.
ناشناس۴۰۶۶۲۱۲۱۳:۲۴:۲۱ ۱۴۰۴/۸/۲۳
حداقل بگو 1000 تا واقعیت بیشتر به خود بگیرد!
ناشناس۴۰۶۶۲۲۹۱۴:۰۶:۵۰ ۱۴۰۴/۸/۲۳
کتمان واقعیت مشکل را حل نمی کند. شما اگر تردید دارید لطفا به مسئول نامبرده شده مراجعه کنید و بعدا بیایید به ۱۰۰۰ تان اتکا کنید!
ناشناس۴۰۶۶۴۰۱۱۸:۳۷:۴۳ ۱۴۰۴/۸/۲۳
10 هزار تا استاد می دانی یعنی چی؟!!!
ناشناس۴۰۶۶۳۰۸۱۶:۳۱:۲۷ ۱۴۰۴/۸/۲۳
فقط دویست تا شریف امسال رفتن
مرت۴۰۶۶۶۹۹۰۳:۰۱:۱۵ ۱۴۰۴/۸/۲۴
احسنت..این شد حرف درست..
قاف۴۰۶۷۴۸۷۲۰:۲۸:۱۲ ۱۴۰۴/۸/۲۴
آقا.برانداز.چیه.مردم.دوست.داران.با.امریکا.رابطه.باشه.
ناشناس۴۰۶۶۰۶۹۱۰:۰۴:۰۵ ۱۴۰۴/۸/۲۳
با عملکرد برخی متأسفانه در همه سطوح اجتماعی چنین تغییر اندیشه های دیده می‌شود.
ناشناس۴۰۶۶۱۰۸۱۱:۱۵:۱۲ ۱۴۰۴/۸/۲۳
زیر سر همین غربگدایان است وگرنه اینقدر ایجاد نمی شد شما مراقب باش در دام این جریان خطرناک آمریکایی نروی
ناشناس۴۰۶۶۲۱۶۱۳:۳۲:۰۴ ۱۴۰۴/۸/۲۳
سیاست گردش به شرق هیچ دست آوردی جز ضرر و خسران برای مملکت در پی نداشته است.
ناشناس۴۰۶۶۲۲۷۱۴:۰۵:۱۲ ۱۴۰۴/۸/۲۳
20 سال دنبال غرب بودن که یک تکه نان بدهند در قبال دخالت دادن آنان در امور داخلی کشور که آن را ندادن هیچ گستاخ تر هم شدن اما یک عده ای غربگدا از روی لجبازی و غرب پرستی برای رد گم کنی حرف از شرق حرف می‌زنند
ناشناس۴۰۶۶۴۳۴۱۹:۲۱:۳۴ ۱۴۰۴/۸/۲۳
شما مخالفان را به معاند و غربگدا تبدیل کردید. فرصت بدهید تا همه در اداره کشور مشارکت کنند و کسی به گدایی محتاج نشود.
ناشناس۴۰۶۶۶۸۵۰۲:۰۷:۳۷ ۱۴۰۴/۸/۲۴
افراد نامحرم در حکومت نفوذ کردند که این شده
ناشناس۴۰۶۶۴۷۴۲۰:۲۸:۴۹ ۱۴۰۴/۸/۲۳
از سفره من بازنشسته معلومه!
ناشناس۴۰۶۶۱۶۰۱۲:۱۲:۰۸ ۱۴۰۴/۸/۲۳
هر بلایی سر مملکت اومد با عملکرد همون هایی بود که عاشق نوکری در برابر غرب و نابود کردن ایران هستن ، یعنی همین افرادی که این فرد بهشون متمایل شده
mostafa.kamali95@yahoo.com۴۰۶۶۰۷۱۱۰:۰۵:۱۰ ۱۴۰۴/۸/۲۳
در گام دوم انقلاب نیاز به انقلاب فرهنگی و اقتصادی و استحاله در این زمینه ها باید صورت بگیرد سیستم اقتصادی کشور باید بصورت بنیادی تغییر کند
ناشناس۴۰۶۶۱۳۱۱۱:۳۳:۱۹ ۱۴۰۴/۸/۲۳
بچه های مردم زیر دست چه کسانی آموزش می‌بینند
ناشناس۴۰۶۶۴۶۶۲۰:۱۰:۱۸ ۱۴۰۴/۸/۲۳
کلی مداح داریم استاد دانشگاهه ،شما بچه ت رو ببر پیش اونا آموزش ببینن
ناشناس۴۰۶۷۰۳۷۱۱:۵۲:۲۸ ۱۴۰۴/۸/۲۴
حرف از سیستم بود که افراد خاص نباید درس بدهند و علیه حکومت بشورانند .
ناشناس۴۰۶۷۰۸۵۱۲:۳۸:۱۱ ۱۴۰۴/۸/۲۴
جالب است ایشان می‌گوید بچه را ببر پیش آنان اما همین را به همین فرد گفتیم حذف کردید
ناشناس۴۰۶۶۰۷۳۱۰:۰۶:۱۹ ۱۴۰۴/۸/۲۳
جناب دارابی بهتر بود رفتار ایشان در زمان جنگ 12 روزه را با رفتار سایر منتقدان مقایسه می کردید
ناشناس۴۰۶۶۰۷۴۱۰:۰۸:۰۲ ۱۴۰۴/۸/۲۳
اخیرا چندین برنامه گفتگو و مناظره از آقای زیباکلام در فضای مجازی منتشر شده است. . لپ کلام سخنان ایشان این است که تصمیمات اشتباه ما عامل تقریباً تمام ناترازی ها و خساراتی است که به مملکت وارد شده است.
ناشناس۴۰۶۶۱۰۵۱۱:۱۲:۲۴ ۱۴۰۴/۸/۲۳
حرف های کاملا پوچ و علیه کشور در هدف مدینه فاضله که دنبال تجزیه کشور هستند
امیر حسین سلطان/تهران۴۰۶۶۱۵۲۱۱:۵۹:۲۲ ۱۴۰۴/۸/۲۳
اقای دکتر زیباکلام هم انسان هستند و می توانند اشتباه کنند و اینکه فکر کنیم ایشان الی الابد میبایست روی افکار و عقاید و مواضع گذشته شان همچنان بدون تغییر باقی بمانند با پوزش از جناب دکتر دارابی انتظاری زیاده خواهانه است(باز هم پوزش می خواهم) آقای دکتر زیباکلام همانند هر ایرانی دیگر رسیدن به وضعیت موجود را خلاف خواسته ها و مطالبات ملت از تغییر تظام سیاسی و بروز انقلاب اسلامی می دانند(و یا حداقل تصور من اینچنین است) بنابراین برخلاف نظر جناب دکتر دارابی نمی شود یکطرفه درباره ایشان به قضاوت نشست. ایکاش فضای صدا و سیما به گونه ای بود که به جای حضور کارشناسانی معمولا تکراری که حرف بدرد بخوری هم ندارند امثال جناب آقایان دکتر زیباکلام و دکتر دارابی در گفت و گوها و حتی مناظره های زنده شرکت می کردند و صدا و سیما نیز واهمه ای از پخش صحبت ها و بحث ها و چالش های احتمالی میان آقایان نداشت و قضاوت نهایی را در هر مورد برعهده مخاطبان(شهروندان ایران) می گذاشت که معلوم گردد حق با کدام است یا حق با کدام نیست. علاوه بر اینها آنچه جناب دکتر دارابی را دچار آشفتگی درباره تغییر و تحولات فکری آقای دکتر زیباکلام نموده است(از متن این نوشته چنین برداشت می شود) اصرار این نویسنده بر تعیین تکلیف کردن ایشان(دکتر زیباکلام) است در حالی که در مواردی شاید و یا حتی باید حق را به دکتر زیباکلام داد و در موارد دیگر نیز می توان درباره موضوعات اختلافی با ایشان(دکتر زیباکلام) به بحث و گفت و گو نشست چه بسا چنانچه استدلال قوی و مستحکمی در کار باشد بشود ایشان را قانع ساخت که متاسفانه در مورد یا مواردی اشتباه می کنند و خودشان را متوجه اشتباهات شان نمود. ناگفته نماند آقای دکتر زیباکلام نشان داده اند مرد گفتگو و مباحثه هستند و حضور تقریبا مستمر ایشان در برنامه های رادیو گفتگو در اواخر دهه ۸۰ و جذابیت آن برنامه ها با حضور ایشان به این زودی ها از اذهان زدوده نمی شود و نخواهد شد. یاد ایام بخیر! والله اعلم با سپاس/شنونده پروپاقرص قدیمی رادیو
ناشناس۴۰۶۶۲۱۳۱۳:۲۵:۴۱ ۱۴۰۴/۸/۲۳
ایتقدر مثبت به خودت می‌دهی نظرات اطراف هم بده تا ضایع نشه!!!
امیر حسین سلطان/تهران۴۰۶۶۲۴۲۱۴:۱۹:۱۲ ۱۴۰۴/۸/۲۳
این مثبت ها همه مال شما و هر چه منفی است مال من!!! دل تان خوش شد؟! از قدیم گفته اند کاری که عوض داره گله نداره! شما هم کامنت بگذار و تا دل تان می خواهد(و می توانی) مثبت بده تا ببینیم با این مثبت و منفی ها به کجا خواهیم رسید!!
ناشناس۴۰۶۶۴۰۵۱۸:۴۱:۰۹ ۱۴۰۴/۸/۲۳
هنوز چند دقیقه نگذشته چند تادمثبت می‌خورد اما نظرت بالا و پایین که همزمان منتشر شده یک دهم هم نیست معلومه یک جای کار لنگ می‌زند آن هم برای متن بلند بالا!!!
ناشناس۴۰۶۷۲۰۸۱۴:۲۴:۰۹ ۱۴۰۴/۸/۲۴
ماه اگر با زبان ورفتار خوب بتوانیم سوار بر امریکاه بشم همه چی درست میشه انشاالله توکل به خدا.
ناشناس۴۰۶۶۲۸۷۱۵:۴۵:۴۶ ۱۴۰۴/۸/۲۳
برادر امير حسين هميشه منطقي مرقوم مي كنند ... نظرات ايشان خواندني است ، بيطرفانه ، ... قابل تأمل ! قلم شان هميشه پر جوهر باد !
ناشناس۴۰۶۶۳۸۲۱۸:۱۷:۰۷ ۱۴۰۴/۸/۲۳
خود گویی و خود خندی ، عجب کدخداپرست هنرمندی
ناشناس۴۰۶۶۳۳۸۱۷:۱۱:۴۸ ۱۴۰۴/۸/۲۳
دقیقا ، ایشون پای ثابت تمام کدخداپرستی های سایته ، و جالبه همه نظراتش بی کم و کاست منتشر میشه
امیر حسین سلطان/تهران۴۰۶۶۴۰۲۱۸:۳۸:۲۶ ۱۴۰۴/۸/۲۳
و جالب تر اینکه شما از کجا می دانید که همه نظرات من و آنهم بی کم و کاست منتشر می شود؟! اکر همین منطق شما را بخواهم تعمیم بدهم معلوم می شود متاسفانه سایر دیدگاهای شما هم چقدر از اساس و بنیان ضعیف و بی منطق است. نه هموطن گرامی نه بنده پای ثابت کدخداپرستی های سایت الف هستم که اتهامی است بس دور از واقعیت مگر آنکه بخواهید کل مطالب منتشر شده در سایت الف را چون مثلا ممکن است با ذائقه تان خوش نمی آید در دسته کدخداپرستی ها قلمداد نمایید که آنهم باز ظلمی است آشکار در حق سایت الف. جهت محض اطلاع مبارک تان بارها و بارها نظر ارسالی من نیز به الف مطلقا منتشر نشده است و چنانچه ادعای شما که دقیقا خلاف واقع امر است درست می بود اینقدر صداقت و صراحت و شهامت داشتم که بگویم که در این مورد کاملا حق با شماست اما واقع اینکه این گفته شما فقط در حد ادعاست البته این هم بدیهی است که چنانچه فردی مثل من در همراهی و پای ثابت بودن با الف(و نه پای ثابت بودن کدخداپرستی ها به ادعای نادرست شما!) بیش از یک دهه ذیل مطالب متنوع الف کامنت می دهم و آنهم با نام و نشان کامل(و نه بدون نام یا با عنوان ناشناس) این ذهنیت نادرست به شما دست می دهد و از این بابت اگر تکرار و تداوم انتشار نظرات بنده موجبات حتی کوچکترین تکدر خاطری را برای شما و سایرین فراهم آورده است شخصا و صرفا تنها و تنها از این همین بابت(و نه از بابت اتهام مضحک کدخداپرستی ها!) عذرخواهی می کنم و امید عفو دارم. «در عفو لذتی است که در انتقام نیست.» والسلام
امیر حسین سلطان/تهران۴۰۶۶۴۷۰۲۰:۲۱:۵۷ ۱۴۰۴/۸/۲۳
سطر دوم (اگر) صحیح است. سطر چهارم (دیدگاه های) صحیح است. ضمنا در کامنت اصلی هم در همان ابتدای سطر اول (آقای دکتر زیباکلام) صحیح است. لطفا اصلاح شود‌.
ناشناس۴۰۶۶۵۴۵۲۲:۴۲:۵۱ ۱۴۰۴/۸/۲۳
جناب اقای سلطان ، صدها بار پاسخ من به نظرات غیر مستدل شما ، در سایت الف منتشر نشده ، در حالیکه همیشه جنابعالی ، پاسخ دیگران رو میدین و نظراتتون منتشر میشه ؛ از لحاظ فکری ، نظرات شما چیزی بجز کدخداپرستی و عجز در برابر غرب ، هیچی نیست ، و خنده دارتر اینکه خودتون رو صاحب منطق و استدلال تصور میکنین .
امیر حسین سلطان/تهران۴۰۶۷۰۸۳۱۲:۳۷:۲۹ ۱۴۰۴/۸/۲۴
با عرض پوزش در حالی که قصد پاسخگویی به شما را نداشتم اما به رسم ادب نخواستم کامنت شما بی پاسخ بماند. به هر دلیل استقبال مخاطبان از این مطلب الف تاکنون زیاد بوده است به طوری که کامنت اولیه من نیز تاکنون بالغ بر صد رای مثبت گرفته است تا لااقل بعضی مخاطبان مانند هموطنی که این مثبت دادن ها برای شان گویا عجیب بوده است متوجه باشند و اینقدر دیگران را دستکم نگیرند(فقط خودم را نمی گویم) و نسبت به رای و نظر دیگران هم احترام قائل شوند. اما در خصوص پاسخ تقریبا تکراری تان بد نیست به چند نکته اشاره کنم: اولا من که تقریبا تاکنون حدود سیزده سال است مخاطب الف هستم هیچوقت به خودم جرات نمی دهم بگویم صدها بار کامنت برای الف ارسال نموده ام گرچه شمار نظرات ارسالی ام اعم از درج شده یا نشده بسیار بالا بوده است اما تعحب می کنم چگونه است که شما تاکنون صدها بار پاسخ به نظرات من داده اید!!! هموطن گرامی مبالغه گویی هم حد و اندازه ای دارد! ثانیا شما و یا سایرین چه می خواسته اید به من بگویید که نگفته اید؟! کدخداپرستی انگار جدیدترین واژگان به کار گرفته شده در مقابل موضعگیری و ارائه نظرات افرادی بسان اینجانب است و عجز در مقابل غرب؟! شما انگار مرا با آقای دکتر زیباکلام اشتباه گرفته اید! لااقل یک چیزی را ادعا کنید که در اذهان بگنجد و این چنین همه را با یک چوب نرانید چرا که این شیوه خدای ناکرده باعث تحریک کردن حس لحاجت در طرف مقابل تان خواهد گردید تا جایی که بگوید بله من در مقابل غرب عاجزم! اما شما چی؟! هموطن عزیز به نظر می رسد دوران شعار دادن ها و آن هم شعار دادن هایی که نه تنها کمترین نفعی برای ایران و انقلاب و جمهوری اسلامی و مردم نداشته است بلکه متاسفانه به آنها آسیب های بسیار جدی هم رسانده است مدتهاست به سر آمده است! من در تعجبم شما بر مبنای کدام موازین اخلاقی و شرعی و عرفی و حتی قانونی با انگ زدن به بخش های بزرگی از جامعه ایران(منظورم شمای نوعی هستید و نه صرفا خود شخص شما هموطن ارجمند) گناه بعضا بزرگ و نابخشودنی را مفت مفت به نام خودتان ثبت و ضبط می کنید؟! هیچ دین و آموزه دینی جواز چنین تهمت زدن ها و ایراد اتهامات را به دیگران نه به بنده و نه به شما و نه به دیگران نداده است و نمی دهد. آقای دکتر زیباکلام نظراتی داشته و دارند اما یک کامنت دادن ذیل مطلب نویسنده محترم درباره ایشان نباید مستلزم تهمت زدن ها و افتراهای مخاطبان درباره سایر مخاطبان گردد. من یکی اگر بخواهم در دفاع از غرب مطلبی بنویسم خدا را شکر اینقدر شهامت و صراحت دارم که بنویسم اما شما حق ندارید به علت فقدان اطلاعات لازم و کافی و صرفا از روی بروز احساسات آنی و حداکثر داشتن تعصب(البته برای خودتان این تعصب قابل احترام است) قضاوت کاملا دور از واقعیت و اغراق آمیز در حق فرد یا افرادی داشته باشید که سالهاست تمام وقت و انرژی و اعصاب و هزینه را متقبل شده اند یا می شوند برای اینکه در عصر ارتباطات و پیشرفت فن آوری با سایر هموطنان شان حتی در اقصی نقاط جهان گفت و گو نمایند. ادب و نزاکت از شرایط اولیه این حضور در فضای رسانه ارتباط جمعی است و هیچکس نباید با هر نیت و قصد و انگیزه و هدفی ولو بسیار مقدس و متعالی هم که باشد(که اینطور هم نیست) از رعایت ادب و نزاکت فاصله بگیرد. ثالثا شما اگر نسبت به چگونگی درج پاسخ های تان تردیدی دارید می توانید از خود الف سئوال کنید اما آنچه من می دانم پاسخی که متضمن ایراد تهمت و افترا باشد واجد شرط درج در الف نبوده، نیست و نخواهد بود و همین حد هم که بنده و امثال بنده را دیگران نواخته اند و یا شما نواخته اید کفایت می کند و نیاز به شرح مبسوط نبوده، نیست و نخواهد هم بود. ایام به کام «تعز من تشاء و تذل من تشاء»
ناشناس۴۰۶۶۳۵۸۱۷:۴۳:۱۰ ۱۴۰۴/۸/۲۳
نظر شما مصداق ضرب‌المثل کافر همه را ... است!
م ح ه۴۰۶۷۰۴۱۱۱:۵۷:۴۲ ۱۴۰۴/۸/۲۴
با سلام اینکه شخصی به خاطر رابطه،رانت،....در جایگاهی قرار بگیره واز مزایای ان موقعیت استفاده وحتی سوء استفاده (مهمانی با اتباع سیاسی کشور های دیگر ،علی الخصوص متخاصم) داشته باشد وبعد در اثر اثرات لقمه های کاملا طیب بخواهد ان رابطه ونظام اداره مطبوعه حقوق بده وهویت خودش را نفی کند بنظرم در انتهای نامردی واخر پلشتی است نردبان ناکسان گردیدن از نا پختگیست دست بر بامند وبا پا نردبان را بفکنند در ضمن این پلشت اعلام میکند : قبلا مواضعی اشتباه داشته است،ضمانت اینکه اکنون اشتباه نمیکند چیست در ضمن توبه گنهکار را میپذیرند اما دیگر او را امام جماعت نمیکنند.
ناشناس۴۰۶۶۰۷۷۱۰:۱۰:۰۶ ۱۴۰۴/۸/۲۳
زیباکلام درست می گوید به نظر من
ناشناس۴۰۶۶۱۳۰۱۱:۳۲:۳۵ ۱۴۰۴/۸/۲۳
آره هرکس علیه منافع ملی و یا در مدح دشمن بگوید درست هست، امان از غرب گدایی
ناشناس۴۰۶۶۴۹۸۲۱:۲۳:۰۹ ۱۴۰۴/۸/۲۳
از نظر تندروها هر کس خلاف میلشان صحبت کتد غربگرا و تفرقه افکن می‌شوند چرا تمایل به روسیه شرقگرایی نیست ؟
ناشناس۴۰۶۶۵۰۷۲۱:۳۲:۴۷ ۱۴۰۴/۸/۲۳
از نظر تندروها هر کس خلاف میلشان صحبت کند غربگرا هست ! برچسب زنی برای ساکت کردن
فرهاد۴۰۶۶۶۲۵۰۰:۱۵:۰۴ ۱۴۰۴/۸/۲۴
در مورد ارتباط با آمریکا باید بگم که کشورهای که با آمریکا ارتباط دارند رو ببینید و کشورهای که با شرق ارتباط دارند رانیز همینطور ،در ثانی ارتباط با جهان چه از نوع شرق و غرب باید باشه
ناشناس۴۰۶۶۹۲۵۱۰:۰۸:۱۲ ۱۴۰۴/۸/۲۴
چون همانند سران غرب حرف می‌زنید.
ناشناس۴۰۶۶۹۷۱۱۰:۳۸:۲۰ ۱۴۰۴/۸/۲۴
چون همانند سران غرب حرف می‌زنید که دنبال گرفتن قدرت ایران هستند و شما هم می‌گویید بدهند برود و همگرایی با آنان دارید پس همان غربگدا هستید
ناشناس۴۰۶۶۳۳۹۱۷:۱۲:۱۲ ۱۴۰۴/۸/۲۳
توی البانی و 8200 ، درسته
ناشناس۴۰۶۶۰۷۹۱۰:۱۱:۳۶ ۱۴۰۴/۸/۲۳
به کجای مافیای قدرت وصله معلوم نیست ...
ناشناس۴۰۶۶۱۵۱۱۱:۵۹:۱۱ ۱۴۰۴/۸/۲۳
مافیای اصلاح طلب (عافیت طلب)
ناشناس۴۰۶۶۰۸۸۱۰:۲۶:۱۵ ۱۴۰۴/۸/۲۳
فعلا هیچکس پاسخگوی تصمیمات اشتباه خود نیست. تصمیماتی که موجب خسارات گسترده می شوند.
ناشناس۴۰۶۶۰۸۹۱۰:۳۱:۵۲ ۱۴۰۴/۸/۲۳
شرایط کشور با سالهای 57 متفاوت است. نظر مردم هم همینطور.
ناشناس۴۰۶۶۱۰۷۱۱:۱۳:۵۹ ۱۴۰۴/۸/۲۳
یک وطن فروش همچین حرف هایی می زنند و در طول تاریخ کم هم نبودن و متاسفانه برخی از این افراد در حکومت هم تصمیم گیر می‌شوند و مشکل درست می کنند
ناشناس۴۰۶۶۳۶۳۱۷:۴۷:۲۱ ۱۴۰۴/۸/۲۳
تکراریترین فحشهایی که برخی به مخالفان خود می‌دهند عبارتند از وطن فروش ، غربگدا ، پادوی دشمن و ،،،
مرید۴۰۶۶۷۶۶۰۶:۵۷:۲۲ ۱۴۰۴/۸/۲۴
یه عده ارث پدرخود را شش دانگ کشور عزیزم ایران را میدانن
ناشناس۴۰۶۶۹۲۹۱۰:۰۹:۲۸ ۱۴۰۴/۸/۲۴
از آنان فاصله بگیرید تا ایرانی واقعی شوید
نادر۴۰۶۶۱۲۱۱۱:۲۶:۲۵ ۱۴۰۴/۸/۲۳
هر زمان و عصری طلحه و زبیرهای خودش را دارد زیبا کلام زبیر زمانه ماست که خود از قطار انقلاب پیاده کرده و به آغوش امپریالیسم رفته . بمب باران اتمی آمریکا را توجیه میکند جنایات اسرائیل علیه غزه فلسطین و ایران را به حق میداند و ایران را مقصر جلوه میدهد . جان کلام اینکه به قول امام : ما از دست رضاخان و محمدرضا نجات پیدا کردیم ولی به این زودی ها از دست تربیت شدگان غرب رها نمی‌شویم.
ناشناس۴۰۶۶۱۲۵۱۱:۲۸:۲۱ ۱۴۰۴/۸/۲۳
به هر حال مردم ایران در مورد مسائل کشور دیدگاه مختلفی دارند.
ناشناس۴۰۶۶۱۸۸۱۲:۴۸:۱۱ ۱۴۰۴/۸/۲۳
نفوذیها چطور؟
ناشناس۴۰۶۶۳۵۱۱۷:۳۲:۱۷ ۱۴۰۴/۸/۲۳
مثل خود شرقگدات؟!
ناشناس۴۰۶۶۴۸۵۲۱:۰۱:۴۶ ۱۴۰۴/۸/۲۳
غربگدا فکر می‌کند همه مانند خودش به‌جایی تعلق دارند
نادر۴۰۶۶۱۳۴۱۱:۳۵:۳۴ ۱۴۰۴/۸/۲۳
داریم برمیگردیم به رشد اقتصادی صفر درصد زمان روحانی. رشد اقتصادی در سال اول دوران شهید رییسی ۳/۵ در سال دوم ۴/۵ در سال سوم ۵/۵ و اگر شهید نشده بود در سال چهارم احتمالا ۶/۵ درصد میشد امسال طبق برآوردها رشد اقتصادی نزدیک یک درصد است داریم به دوران روحانی برمیگردیم. طبق آمار جهانی دومین رشد اقتصادی بعد از هند ایران بود سال ۲۰۲۳ World of Statistics @stats_feed Real GDP Growth in 2023: Argentina:-1,1% Australia:+1,8% Brazil:+3,1% Canada:+1,1% China:+5,2% Egypt:+3,8% France:+0,8% Germany:-0,3% India:+6,7% Indonesia:+5,0% Iran:+5,4% ltaly:+0,7% Japan:+1,9% Kazakhstan:+4,8% South Korea:+1,4% Malaysia:+4,0% Mexico:+3,4% Netherlands:+0,2% Nigeria:+2,8% Pakistan:-0,2% Philippines:+5,3%
نادر۴۰۶۶۳۱۹۱۶:۴۱:۴۰ ۱۴۰۴/۸/۲۳
مشکل غربگراها با آمار بانک جهانی که رییس آن را آمریکا تعیین میکند چیست که منفی میزنند. اینکه از خودتان است.
ناشناس۴۰۶۶۳۶۴۱۷:۵۱:۰۲ ۱۴۰۴/۸/۲۳
از خودت پرسیدی که این آمار را کی در اختیار اونها گذاشته؟ شاید هم اومدن ایران آمار گرفتن!
ناشناس۴۰۶۶۷۰۱۰۳:۱۲:۱۵ ۱۴۰۴/۸/۲۴
آمار رشد اقتصادی هر کشور را بانک مرکزی و مرکز آمار اعلام میکند دل بخواهی که نیست اگر این جور بود روحانی به مرکز آمار دستور میداد رشد اقتصادی در زمان خودش را ۶ درصد اعلام کند ضمنا آمار جهانی کمی کمتر از مرکز آمار ایران است رشد اقتصادی در سال ۲۰۲۳ نزدیک ۶ درصد بوده حال ما همان آمار جهانی را در نظر بگیریم.
ناشناس۴۰۶۷۶۰۶۲۲:۵۲:۵۵ ۱۴۰۴/۸/۲۴
واقعا این ها رو باور داری
نظر۴۰۶۶۱۳۶۱۱:۴۰:۵۷ ۱۴۰۴/۸/۲۳
یک نظر سنجی سراسری بذارید
نادر۴۰۶۶۱۸۷۱۲:۴۶:۴۷ ۱۴۰۴/۸/۲۳
ماست سفید است. بیایید یک نظر سنجی بگذارید تسلیم آمریکا و اسرائیل شویم . بیایید یک نظر سنجی بگذارید انرژی هسته ای تعطیل شود . بیایید یک نظر سنجی بگذارید یا یک انتخابات برگزار کنید.و....‌ لپ کلام زیبا کلام ، این ره که تو میروی به ترکستان است.
ناشناس۴۰۶۶۴۸۷۲۱:۰۶:۱۱ ۱۴۰۴/۸/۲۳
در همین لایکهای کامنتها به عنوان یک جامعه آماری کوچک میزان شما هویداست
ناشناس۴۰۶۶۱۴۴۱۱:۵۵:۲۷ ۱۴۰۴/۸/۲۳
از دهه 70 طیف غربگرا از دوستان زیبا کلام کشور را در دست گرفتند و بیراهه بردن و حکومت هنوز هم به خود نیامده
ناشناس۴۰۶۶۲۰۷۱۳:۱۱:۰۷ ۱۴۰۴/۸/۲۳
تمام انسانها ممکن است در طول دوره حیات خود دچار تغییرات بنیادین در تفکرات و نظرات خود شوند و ایشان هم ظاهرا چنین تغییری را تجربه کرده اند. ...
ناشناس۴۰۶۶۳۱۷۱۶:۴۰:۰۷ ۱۴۰۴/۸/۲۳
۱.برجام را پاره کرد ۲.هواپیمای مسافربری ما را زد و به فرد خاطی مدال داد ۳.حاج قاسم ما را شهید کرد ۴.شهید مهدوی را شهید کرد ۵.دانشمندان ما را با دستور خودش ت سط اسرائیل شهید کرد ۶.کشورهای دنیا را تهدید به عدم سرمایه گزاری در ایران‌می کنه ۷.بیش از ۳۰ پایگاه در اطراف کشور ما زده ۸. تحریم‌های ظالمانه حتی دارو اونوقت انگشت اتهام سمت ماست ۹.زمان شاه حلبی آباد و الان هم تحریم پس آمریکا با خود مردم ایران دشمنه العاقل و بالآشاره
ناشناس۴۰۶۷۶۷۸۰۰:۲۱:۳۴ ۱۴۰۴/۸/۲۵
الان که گور خواب داریم. یعنی همون بقول تو حلبی هم گیرشون نمیاد که خونه بسازن.
ناشناس۴۰۶۶۴۲۹۱۹:۱۵:۴۹ ۱۴۰۴/۸/۲۳
بیشتر افراد متوجه شدند که دوران شعارهای پوچ و تو خالی تمام شده
ناشناس۴۰۶۶۴۵۴۱۹:۵۴:۰۴ ۱۴۰۴/۸/۲۳
اسرائیل و آمریکا زانو خواهند زد غربگداهت نوچگی رو کنار بذارن انرژی هسته حق مسلم ماست
ناشناس۴۰۶۶۵۰۱۲۱:۲۴:۲۰ ۱۴۰۴/۸/۲۳
سیاست نگاه به شرق چیزی جز ضرر و خسران نیست
میرنقی۴۰۶۶۵۲۷۲۲:۲۰:۳۸ ۱۴۰۴/۸/۲۳
اقامگه‌ ترامپ‌ برجام‌ راپاره‌ نکردمگرنگفت‌ موشکی‌ راهم‌ بایدبرچیند مگرخداوندنفرموده‌ که‌ مسلمانان باقویترین‌ سلاح‌ مسلح‌ شوندوهمیشه‌ اماده‌ باشندحالااوناباقویترین‌ سلاح‌ مسلح‌ واماده‌ باشندوماابطروپرچم‌ سفیدکورخوندی‌ استادپروفسوردانشمندزیباکلام
حسین۴۰۶۶۵۳۵۲۲:۲۸:۲۷ ۱۴۰۴/۸/۲۳
جریان صهیونیسم جهانی بعد از شکست از ایران در بعد نظامی ، تمام توجه و عوامل خودش در بین مردم و مسئولان معطوف به فضای مجازی کرده سایبری ها به شدت مشغول هستن و به هر خبری که کوچک ترین تلنگری به غربی های صهیونیست بزنه واکنش نشون میدن
حمید۴۰۶۶۵۳۶۲۲:۳۰:۵۹ ۱۴۰۴/۸/۲۳
اسراییل از همه این آدمها آتوهای بزرگ داره برای همینه اینا دیگه مثل قبل نیستند
تاریخ۴۰۶۶۶۷۸۰۱:۴۴:۲۰ ۱۴۰۴/۸/۲۴
دشمنان انقلاب از اصول گرا و اصلاح طلب متنفر است
ناشناس۴۰۶۶۸۱۷۰۸:۰۵:۲۳ ۱۴۰۴/۸/۲۴
عجب، یکی دو تا از این اتوها رو بگو ببینم.
سلام۴۰۶۶۵۵۲۲۲:۴۸:۳۴ ۱۴۰۴/۸/۲۳
استاد زیبا کلام کشورش دوست دارد و منافع کشورش در نظر می گیرد
ل۴۰۶۶۸۹۵۰۹:۴۴:۰۷ ۱۴۰۴/۸/۲۴
اگر نداشتن سلاح خوب بود اگر همه چی با دیپلماسی حل میشد خداوند توقرانش نمی‌گفت خودتون رو به داشتن سپاه وسلاح مجهز کنید تا دشمنان برشما مسلط نشوند.
اسد۴۰۶۶۶۳۳۰۰:۲۲:۲۴ ۱۴۰۴/۸/۲۴
ایران از سال57تا حالا هزاران هزار شهید دادیم تا به این امنیت رسیدیم،
فدایی ایران۴۰۶۶۶۳۷۰۰:۲۷:۴۰ ۱۴۰۴/۸/۲۴
هنوز خیلی ها نفهمیدن که آمریکا شریک نمیخواهد نوکر وگاو شیرده میخواهد آمریکا میخواهد ما مترسک هرظلمی کرد و حتی تو دهنمون هم زد بگیم چشم خاک بر سر آدم های که هنوز فرق دوست و دشمن شون رو نمی‌شناسند
موسوی۴۰۶۶۶۴۰۰۰:۳۱:۵۸ ۱۴۰۴/۸/۲۴
فقط یک سئوال از زیبا کلام و بقیه اپوزیسیونی که حمله اسرائیل و آمریکا را موجه می دانند: لطفا جواب بدهید کدام اپوزیسیون یهودی آمریکائی یا اروپایی که مخالف نتانیاهو هستند ، به ایران تقاضا می‌کنند، که اسرائیل را موشک باران کنند؟
اکبر۴۰۶۶۶۴۹۰۰:۴۱:۱۷ ۱۴۰۴/۸/۲۴
درود .قرار نیست آدم همیشه سالم بمونه
ناشناس۴۰۶۶۶۵۱۰۰:۴۳:۵۶ ۱۴۰۴/۸/۲۴
امریکا میگه من زورگویم. شمارابازورزیرسلطه خودم مبیاورم دست اوردشاه. نوچه امریکا بود وفساد وفهشا درجامعه رداج داشت
شهاب۴۰۶۶۶۶۳۰۰:۵۷:۲۷ ۱۴۰۴/۸/۲۴
هر حکومتی را با میزان رفاه مردم و توسعه و پیشرفت کشورش می‌شناسند،
امید وار۴۰۶۶۶۸۲۰۱:۵۷:۳۷ ۱۴۰۴/۸/۲۴
مناظره زیبا کلام رابا آقای معتضد را دیده اید بجای اینکه جواب معتضد را بدهد انگ دروغگویی به او می زد با آقای دارابی موافقم ایشان برای اینکه از جواب دادن فرار کنه انگ می زند
ناشناس۴۰۶۶۷۰۳۰۳:۱۸:۵۴ ۱۴۰۴/۸/۲۴
دوستان اگر ایران تمام هسته ایی و تمام موشکی و هر انچه مد نظر آمریکا هست رو بده بنظر شما دست از سرایران برمیداره جواب نه چرا? چون امریکا ایران ضعیف رو میخواد چرا? چون میگه یا با من که هر چی گفتم بگید چشم یا مقابل من و از انجایی که ایرانی جماعت از بله چشم قربان متنفره دومی رو انتخاب کرده
من۴۰۶۶۷۱۴۰۴:۱۱:۵۴ ۱۴۰۴/۸/۲۴
احساس میکنم موجوداتی مثل زیباکلام به گروگان دشمنان افتاده ومجبوره اینطوربه نفع دشمنان سخن بگوید.
جاوید پوریان۴۰۶۶۷۱۵۰۴:۱۶:۴۱ ۱۴۰۴/۸/۲۴
رسول خدا (ص) درست می فرمودند که در آخرالزمان مردم طرفدار حق ریزش می کنند و کسانی که گفتند الله یکی است حسابی غربال می شوند. زیبا کلام هم یکی از آن گول خورده ها و غربال شده هاست.
اشنا۴۰۶۶۷۱۸۰۴:۳۰:۰۸ ۱۴۰۴/۸/۲۴
مشکل زیبا کلام اینه که به خود ایمان ندارد و به غرب اعتماد دارد
ناشناس۴۰۶۶۷۲۵۰۵:۰۵:۴۵ ۱۴۰۴/۸/۲۴
باسلام چرا اینقدر به این بی مقدارها اهمیت میدهند
ایران۴۰۶۶۷۲۶۰۵:۱۲:۲۱ ۱۴۰۴/۸/۲۴
اگر مردانی که موشک ساختند همچین مردانی را در اقتصاد بیاوریم اگر در دنیا جز ۵ کشور اول نبودیم هر چی غرب پرستان گفتند قبول .
ناشناس۴۰۶۶۷۲۷۰۵:۱۶:۴۵ ۱۴۰۴/۸/۲۴
اگر آمریکا شاه‌ رو دوست داشت چرا پس از خروج از کشور راهش نداد و شاه مجبور شد به مصر برود ؟ اما نظر زیبا کلام در مورد حمایت از اسرائیل قابل قبول نیست . توجیهی نداره حمایت از غاصب ظالم .
بیرجندی۴۰۶۶۷۴۱۰۶:۱۸:۱۵ ۱۴۰۴/۸/۲۴
زیبا کلام باید بازداشت ومحاکمه شود؟ زیرا مردم وجوانان را گول زده ومنحرف می کند؟
ناصر غلامحسینی۴۰۶۶۷۴۵۰۶:۳۰:۴۹ ۱۴۰۴/۸/۲۴
حرفهای زیبا کلام ،ارزش شنیدن وپاسخگویی نداره ، نباید وقت کاربران به اینگونه مطالب صرف بشه!
ناشناس۴۰۶۶۷۴۸۰۶:۳۶:۱۷ ۱۴۰۴/۸/۲۴
تمام حرف های دکتر زیبا کلام حقیقت محض است ، آمریکا ستیزی بزرگترین اشتباه است.
محمد محمد پور۴۰۶۶۷۵۵۰۶:۴۵:۴۹ ۱۴۰۴/۸/۲۴
هرکسی که با شما موافق نباشه، هزار وصله بهش میچسبونید.
رضا۴۰۶۶۷۶۲۰۶:۵۳:۰۴ ۱۴۰۴/۸/۲۴
به نظر من تقریبا همه دوستان درست میگن به هر حال این آقا فیله رو هر کسی یه جوری تفسیر میکنه یکی از سر آقا فیله میگه یکی از دم آقا فیله میگه ولی یه نکته ظریفی اینجا هست بحث بر سر درست و درست تر هست به نظرم همه درست میگن ولی زیبا کلام درست تر میگه .مثال ساده در جنگ با روسیه ما بخشهایی از ایران رو از دست دادیم . منطق حکم میکنه وقتی میخوای با کشوری درگیر بشی اول توان اون کشور رو ارزیابی کنی. نوع تعامل و برخورد با قدرتهای امروز باید با سیا ست و ظرافت همراه باشه همون کاری که ترکیه میکنه یا عربستان، قطعا ترکیه و عربستان با سیا ست های امریکا موافق نیستند ولی نوع برخورد با امریکا رو یاد گرفتند .
ایران۴۰۶۶۷۶۵۰۶:۵۶:۳۴ ۱۴۰۴/۸/۲۴
زیبا کلام هم راه مهدی نصیری را در پیش گرفته این گونه افراد تا زمانی که پُست دارند و به نوایی می‌رسند همه چی خوب هست و زمانی که بعلت خطا طرد میشوند در صدد انتقام جویی از گذشته خود و کشور بر می‌آیند برادران گرامی کسانیکه حمله اسرائیل جنایتکار را به کشور توجیه می کنند می توان انسان تصور کرد؟ لطفا قبل از حمایت از زیبا کلام کمی تفکر و مطالعه.
را۴۰۶۶۷۷۸۰۷:۱۶:۱۶ ۱۴۰۴/۸/۲۴
باید پرسید چرا اینطوری عوض شده علتش چیست ؟؟؟!!!
احمد۴۰۶۶۷۸۹۰۷:۳۰:۱۸ ۱۴۰۴/۸/۲۴
با احترام بعضی از دیدگاه‌ها سطحی است توجه داشته باشیم که مشکل اصلی ما با آمریکا سلطه هست و کلاً دیدگاه غرب که زیبا کلام هم در این ورطه افتاده چون به نوعی طرد شده و حس انتقام جویی در سخنانش دیده می‌شه تا نقد منصفانه ، مشکل آمریکا انقلاب اسلامی و یا امام خمینی نیست سیاست آمریکا مستعمره بودن کشورها و غارت دارایی های آنها و فرمانبرداری حکومت‌ های دست نشانده هست
دکتر۴۰۶۶۷۹۰۰۷:۳۲:۰۷ ۱۴۰۴/۸/۲۴
با این وضعیت کشور به قهقرا میره ،الان کسی به فکر مردم نیست جنگ قدت درگرفته دربالا .....
ناشناس۴۰۶۶۷۹۲۰۷:۳۲:۱۵ ۱۴۰۴/۸/۲۴
درود بر تمام کسانی که دلسوز کشور و ملت هستند و لعنت بر خائنین به کشور و ملت
کمال۴۰۶۶۷۹۷۰۷:۴۰:۳۵ ۱۴۰۴/۸/۲۴
بنظرم باید صدا سیما اجازه بده به جای این همه کارشناسان اجاره ای وتکراری ،کمی به کارشناسان و متفکرین آزاد فرصت بده در صدا سیما حضور پیدا کنند تا مردم قضاوت کنند ببینند کدام درست می گویند
منوچهر۴۰۶۶۸۰۲۰۷:۴۵:۱۱ ۱۴۰۴/۸/۲۴
فقط یه وطن فروش خائن از حمله دشمن به خاک وطنش خوشحال میشه طلحه وزیر هم‌۶۰سال کنار پیامبر جنگیدند آخرش شمشیر به علی ع کشیدن انقلابی ماندن مهم است نه انقلابی بودن
یداله۴۰۶۶۸۱۰۰۷:۵۹:۲۰ ۱۴۰۴/۸/۲۴
باسلام ،سخنان زیباکلام رانباید جدی وواقع بینانه تلقی کنیم ایشان از اینکه ایران ومردم ایران موردتجاوز دشمن صهیونی قرارگیرد ومردم شهید شوند یاورزشکاران درعرصه بین المللی ورزش شکست بخورند خوشحال میشود ازیک خائن منفور ملت ایران دوراازانتظارنیست وبایدبه اربابانش خوش خدمتی کند.
ناشناس۴۰۶۶۸۱۲۰۸:۰۳:۲۹ ۱۴۰۴/۸/۲۴
استناد باید تاریخ باشد حوادث تاریخی نشان می‌دهد ما از روس‌ها به مراتب بیشتر از آمریکا ضربه خوردیم یکی جواب بده چه اصراری هست دوباره برگردیم به سمت این کشور . چرا ما ساکت شدیم در برابر گلوله باران حرم توسط روس‌ها.
ناسناس۴۰۶۶۸۲۵۰۸:۲۲:۳۹ ۱۴۰۴/۸/۲۴
خداوند توبه کنندگان را دوست دارد وگناهان گذشته آنها را می بخشد،بهتر است زیبا کلام توبه کند.
ناشناس۴۰۶۶۸۲۹۰۸:۲۴:۲۰ ۱۴۰۴/۸/۲۴
اینها از اول انتخاب شان بر محور نفسنایات بوده‌ ونتیجه ای جز خسران دنيا و آخرت نخواهد داشت.
ناشناس۴۰۶۶۸۳۲۰۸:۲۸:۰۸ ۱۴۰۴/۸/۲۴
واقعا حکومت جمهوری اسلامی ازنظر آزادی ورافت درنیا بی نظیر است .چون چهل اندی سال به آدمهای مثل زیبا کلام ودیگرانی که درارکانهایی ونهادهایی مشغول بکار شدند .کاری به افکارشان نداشته فقط بکار وپیشرفت مملکت روی همه حساب باز کرده بود .ولی این نابکاران تا آنجا که توانستند ضربه زدند ولی با توکل به خدا کارها نسبتا خوب پیشرفت ولی خیانت این اشخاص دیگر بس است باید محاکمه وجزای خودرا ببینند انشالله دیگر ایران جای خائنین ووطن فروشان نیست
مریم۴۰۶۶۸۴۲۰۸:۴۱:۵۱ ۱۴۰۴/۸/۲۴
دکتر حرفهاش منطقی ودرسته. مگه کشورهای دیگه که اینقدر پیشرفت کردن با آمریکا رابطه ندارند؟
بسه دیگه بیدارشید۴۰۶۶۸۴۷۰۸:۵۰:۴۷ ۱۴۰۴/۸/۲۴
آمریکا امروز درحال چنگ انداختن به هرچیزی هست که دستش برسه از چنین امریکایی خیری برای حتی کانادا واروپا هم عاید نمیشه نمیدونم امثال زیباکلام دنبال چه خیری هستند از کسی که خودش داره گدایی و راهزنی میکنه . تنها علاج درد کشور بازگشت به عقلانیته کشوری که ۱۰درصد منابع جهان رو داشته باشه نباید سیاست خارجیش گدایی رابطه بکنه از سواستفاده کننده ترین کشور تاریخ
قاسم۴۰۶۶۸۶۶۰۹:۰۹:۴۴ ۱۴۰۴/۸/۲۴
این آقا یک فرد خودشیفته است و دوست دارد دیده شود .
ناشناس۴۰۶۶۸۶۷۰۹:۱۱:۰۸ ۱۴۰۴/۸/۲۴
اولا این یک برداشت شخصی است . زیبا کلام ضمن وابستگی و تاکید بر اصول اساسی نقادی می کند . پیشنهاد می دهد و اشتباهات را متذکر می شود . اگر پشیمان است باید پرسید چرا ؟
ناشناس۴۰۶۶۸۶۹۰۹:۱۴:۴۵ ۱۴۰۴/۸/۲۴
ضمن احترام به نگارنده خدمت شما عرض کنم اکثریت جامعه با مواضع دکتر زیباکلام موافقند و نظرات و تحلیلهای ایشان را قبول دارند
یوسف۴۰۶۶۸۷۱۰۹:۱۸:۴۵ ۱۴۰۴/۸/۲۴
تمام مشکلات داخلی و خارجی کشور ما را همینها ودار ودسته شان بوجود آوردند و حالا که ملت را در چاهی انداخته اند که حالا حالا نمی توان از آن خارج شد، خود را کنار کشیده و ناجی ملت شده اند. آقای زیبا کلام ، شمابودیدکه شعار مرگ بر آمریکا گفتید ،شما بودید که راه بالا رفتن از سفارت آمریکا را نشان دادید ،شمابودید که حجاب اجباری را به مردم تحمیل کردید، شما بودید که...
حسین۴۰۶۶۸۷۲۰۹:۱۹:۵۷ ۱۴۰۴/۸/۲۴
مگر ما میکیم آمریکا تصمیم گیرنده کشور باشه نه ولی این دشمنی باید تمام بشه .
ناشناس۴۰۶۶۸۷۵۰۹:۲۱:۳۳ ۱۴۰۴/۸/۲۴
باپز روشنفکری نمیشه انقلابی بود
فرح۴۰۶۶۸۹۷۰۹:۴۶:۵۳ ۱۴۰۴/۸/۲۴
بنظرم زیبا کلام عقل و سوادش از بین رفته انقلابی بودن مهم نیست انقلابی ماندن مهم است
علی۴۰۶۶۹۱۹۱۰:۰۲:۰۶ ۱۴۰۴/۸/۲۴
کلا منوالفکر های ما مدت هاست از جامعه عقب موندن به طور عجیبی روشن فکر های ما کیلومتر ها از مردم جا موندن تو فهمیدن، حق میدم بهشون چون اکثراً با علوم فرویدی و دکارتی و کانتی و هگلی دکترا گرفتن، خوب مشخصه آدمی که بر پایه این حرفا و پاس کردن این واحد هاتو دانشگاه های مختلف دنیا دکترا گرفته از کسانی که دکتر نیستند ولی تو ناخودآگاه شون حکمت معاش از گلستان سعدی گرفتن و عرفان از حافظ و مولانا و فلسفه از ملاصدرا ، البته به صورت سینه به سینه و جهان بینی از شاهنامه فردوسی ، فاصله از کبریت تا خورشید، اقبال لاهوری بعد از عمری کسب علم تو غرب وقتی رسید به مولانا گفت عمرم تا الان تلف کرده بودم،
محمد۴۰۶۶۹۳۰۱۰:۰۹:۳۹ ۱۴۰۴/۸/۲۴
آقای زیبا کلام دقیقا فردی دلسوز هستند .
ناشناس۴۰۶۶۹۶۲۱۰:۲۸:۳۸ ۱۴۰۴/۸/۲۴
اصلا بحث این نیست که کدام مدینه فاضله است نه آمریکا و نه اسرائیل و نه حتی شماها و روسیه مدینه فاضله مردم خداست که حق الناس را بارها در قرآن کریم توصیه کرده .
ناشناس۴۰۶۶۹۶۴۱۰:۳۱:۴۹ ۱۴۰۴/۸/۲۴
زیبا کلام از اول هم انقلابی نبود .
ناشناس۴۰۶۶۹۶۹۱۰:۳۶:۲۶ ۱۴۰۴/۸/۲۴
تضاد انقلاب ما با آمریکا به بعد ازانقلاب وحالا بر نمیگرده.از سال ۳۲ یعنی کودتای ۲۸ مرداد ۳۲ بر میگرده وسال ۴۲ هم با نولضع صریح امام خمینی در مورد کاپیتالیستی خیلی روشن شد .پس انقلاب ما از اولش با خوی استکباری آمریکا مخالف بود .یه عده میخوان ربطش بدن به بعد از انقلاب وتسخیر لانه جاسوسی
مهدی۴۰۶۶۹۸۹۱۰:۵۴:۰۷ ۱۴۰۴/۸/۲۴
هموطنان عزیز گول صحبتهای امثال زیبا کلام نخورید اینها هیچگاه دلسوز ملت نیستند .این آقا تا چند سال پیش طرفدار سر سخت نظام بود ولی وقتی دید او را تحویل نگرفته و به او سمت ندادند ۱۸۰ درجه عوض شد و بنا به تخریب نظام و کشور گذاشت .. شما ببینید در جنگ ۱۲ روزه اسرائیل به ایران عزیز که همه دنیا تجاوز دشمن را محکوم کردند این آقا از دشمن طرفداری می‌کنه.
Dd۴۰۶۷۰۱۰۱۱:۱۰:۴۹ ۱۴۰۴/۸/۲۴
چه شعار بدید یا ندین .آمریکا دست از سرشما بر نمی دارد.انسانهای هم که واسشون نوکری می کنند تاریخ مصرف دارند نمونش تو تمام کشورههای جهان و تمام جنگهای آمریکا باقی ماندند ..ایران عاقلانترین کار می کنه در صورتی که مردم و مسئولان متحد باشند و دست از اختلاف بردارند وگرنه موشک که از بالا بیاد تو خیابان فرو بیاد نمی پرسه تو اون ماشین موافق یا مخالف .پیر یا جوان .زن یا مرد و...پس
ناشناس۴۰۶۷۰۱۴۱۱:۲۰:۱۰ ۱۴۰۴/۸/۲۴
اگر علم و عقل ، مبنا و مستناد تحلیل و نتیجه گیری باشد ، نه تنها زیبا کلام بلکه خیلی از اساتید و مدرسین و متفکرین جامعه ، همگی همصدا و هم رای و هم نظرند ، حتی ملت هم نظر آنان را تایید میکند .
علی۴۰۶۷۰۸۷۱۲:۴۰:۱۳ ۱۴۰۴/۸/۲۴
چرا بعضی ها از تاریخ عبرت نمیگیرند ؟ چرا وقایع حداقل از زمان قاجار تا به امروز را مطالعه نمی‌کنند ؟
ناشناس۴۰۶۷۰۲۲۱۱:۳۱:۲۸ ۱۴۰۴/۸/۲۴
شما که این‌قدر دست به قلم خوبی داری، سخن‌ت رو شخصی نکن، از وضعیت کشور بنویس که قلم‌ت برای جامعه منفعت عامه داشته باشه!
افسانه۴۰۶۷۰۲۹۱۱:۴۶:۲۸ ۱۴۰۴/۸/۲۴
راه دموکراسی از اصلاح تدریجی جامعه امکان پذیر است. ای کاش دقیق دموکراسی های جهان را مطالعه بکنیم و یاد بگیریم که چگونه دموکراسی پایدار ایجاد کنیم و فقط به فکر خودمان نباشیم.
ناشناس۴۰۶۷۱۹۱۱۴:۱۰:۱۱ ۱۴۰۴/۸/۲۴
هرجناحی می خواهد اصلاحات باشد امروزش از دیروز بهتر باشد. مفهوم اصلاح این نیست که وادادگی کنی وگدای غرب وشرق باید شرافتمندانه اصلاح کرد.
مردم۴۰۶۷۰۳۶۱۱:۵۱:۳۳ ۱۴۰۴/۸/۲۴
زیباکلام یک خائن است برای اینکه ایران با هیچ کشوری دشمنی ندارد فقط نمی تواند حرف زور را قبول کند وچون سیاست آمریکا زورگویی است خودش را بالا تر از کشور های دیگر قرار می‌دهد ومی خواهد خواسته خود را به دیگران تحمیل کند به آن جهت ایران این زورگویی را قبول نمیکندوبا تحریم و حمله میخواهد حرف خود را به کرسی بنشاند و کسی که از دشمنان ایران حمایت کند دشمن مردم و کشور است
ناشناس۴۰۶۷۱۹۷۱۴:۱۶:۵۷ ۱۴۰۴/۸/۲۴
شما با دید خودت به جامع وبیکاری فقر فحاش نگاه کن جوانان نمبینی از شدت فقر دست به خودکشی میزنن جوانان نمبینی پول کرایه خونه را ندارن دفاع از کی میکنی . همین عراقی که هشت سال هستی ایران و بهترین جوانلن مملکت نابود کرد دست مسولین تو دست انهاس بعد جوان تحصیل کرده ایرانی باید نونش از تو لشغالی جپع کنه وای بر ما و شما که واقعیت میبنیم باز ااز این اینها دفاع میکنیم فردای قیامت یقه ما ها گیره ظلم اشکار میبینم در حالی که سکوتم کردیم خواهشا دفاع نکنید من برا پیش خونه ام موندم خدا لعنتشون کنه..
ناشناس۴۰۶۷۰۴۷۱۲:۰۲:۴۳ ۱۴۰۴/۸/۲۴
زیباکلام درست می گوید به نظر من
آرین۴۰۶۷۰۶۰۱۲:۱۵:۵۸ ۱۴۰۴/۸/۲۴
آقای زیباکلام اگر جرات کرد یکبار در مورد دخالت‌های آمریکا در دیگر کشورها مثل ونزوئلا که داد همپیمانان اروپائی آمریکا را هم در آورد، موَضع بی طرفانه بگیرد، می توان انتظار داشت تا اظهار نظر قابل طرح داشته باشد. والا، بازگو کننده سیاست‌های استعمارگران غرب و به خصوص آمریکاست.
عباس۴۰۶۷۰۷۸۱۲:۳۳:۰۵ ۱۴۰۴/۸/۲۴
ما با دنیا در تقابل نیستیم ، ما تسلیم زورگویی و زیاده خواهی دشمنان نخواهیم بود و از استقلال کشورمان و منافع ملی مردم ایران دفاع خواهیم کرد . عده ای که تعدادشان به نیم درصد هم نمی‌رسد ، خوی نوکری دارند که در شأن ملت بزرگ و متمدن ایران نیست و این ملت هیچ وقت استقلال و شرف خود را با هیچ چیزی عوض نمیکند . این ملت ۴۶ سال است که در مقابل مشکلات تحمیلی از طرف دشمن ایستادگی کرده ، اما ، عزت ، شرافت و استقلال خود را حفظ کرده است و تسلیم دشمن نشده است ، مردم بیگانه پرستان را خوب می‌شناسند و اجازه نخواهند داد که داستان دکتر مصدق تکرار شود
فریده۴۰۶۷۰۹۳۱۲:۴۵:۱۷ ۱۴۰۴/۸/۲۴
حسن عاقبت برای مسوولان بخواه
حامی۴۰۶۷۱۱۲۱۲:۵۹:۴۹ ۱۴۰۴/۸/۲۴
امثال زیباکلام هیچ منفعتی برای جامعه ندارند کاری جز دوقطبی کردن جامعه وافزود ه شدن امثال خودشان البته اندک به لطف اطلاعات فراوان از دنیای پیرامون نمی‌کنند. زیباکلام یا مزدور است یا عالم جاهل ازاین دو خارج نیست شایدم خودش را به خواب زده!
ناشناس۴۰۶۷۱۴۴۱۳:۲۰:۰۳ ۱۴۰۴/۸/۲۴
همه چی باین ظاهرگوییا ختم نمیشه که اگه بحث وگفتگو درکشوررونق داشت خیلی اشتباهات نادرست نمیشد.
لیلا۴۰۶۷۱۴۹۱۳:۲۳:۱۹ ۱۴۰۴/۸/۲۴
ایشون استادبنده دردانشگاه تهران بودندحتی نمره ایثارگران روسرجلسه امتحان بیست میدادندومیگفتندشما امتحانتون رو پس دادید من همیشه به ایشون احترام میگذارم ولی واقعا نباید به این فکرکرد که دولتهای استکباری چرابایداقتصاد فرهنگ رشد و تعالی خودشون رو رهاکنند و بچسبندبه رشداقتصادی وفرهنگی ما؟ خب بهترنیست اول شرایط رو برای شهروندان خودشون صددرصدی کنند بعد به فکردلسوزی برای جهان سوم باشند!!!!! بعداینکه ماخودمون بایدمملکتمون رو رشد بدیم باکمک هم ...نه باتفرقه افکنی اینرنشنال و بی بی سی و من وتو ...
ناشناس۴۰۶۷۱۵۵۱۳:۲۶:۱۲ ۱۴۰۴/۸/۲۴
سالهادل طلب جام جم ازما میکرد آنچه خودداشت زبیگانه تمنامیکرد....حالا که حتی اغلب مردم امریکاهم متوجه شدند حکومتشون یک حکومت استکباری وخودکامه است ماتازه باید به اونها متوسل بشیم؟ !!!!! چهل واندی ساله علیه اسراییل شعرمیدیم همه بهمون خندیدن الان کل جهان پی به ذات خبیث اسراییل برده ....
ناشناس۴۰۶۷۱۶۱۱۳:۳۰:۵۴ ۱۴۰۴/۸/۲۴
نفوذی های ارسالی از آمریکا و اسرائیل و اروپا در حلقه نزدیک امام خمینی ره ،،، از سال ۵۷ با ترور انقلابی های فرهیخته و جنگ های داخلی علنا بعد از فوت ایشان زمینه انحراف انقلابش را رقم زدند حالا هم باید علنا با تطهیر دیکتاتور دست نشانده و کوتوله مغز پالانی ها ،،زمینه سقوط انقلاب اسلامی و تجزیه ایران را رقم بزنند باید ایران عزیز مان را تکه پاره کنند. تا منافع مالی اربابان صهیونیست شأن تامین شود لعنتی های وطن فروش
ناشناس۴۰۶۷۱۶۷۱۳:۳۹:۰۷ ۱۴۰۴/۸/۲۴
برای آقای زیبا کلام آرزوی عاقبت به خیری می کنیم ولی بعید است ایشان عاقبت به خیر شوند چون گوش و چشم خود را از شنیدن و دیدن حق کاملاً بسته و کاملاً مطیع شیطان شده است.
ناشناس۴۰۶۷۲۰۱۱۴:۱۹:۵۶ ۱۴۰۴/۸/۲۴
این چه حرفیه میزنی پس خاوری ها عاقبت بخیر میشن
ترک ایرانم۴۰۶۷۱۸۵۱۴:۰۴:۰۶ ۱۴۰۴/۸/۲۴
بخدا این رسانه اون علامت لایگ را دست کاری کرده به نفع زیبا کلام واصلاح طلبان وبه ضرر استعمار ستیزان و وطن دوستا.ومی دانم نظرم را تایید نمی کنند تا ثبت بشه تا دیده بشه فقط خواستم بگم که خیلی ها می دونن اکثر رسانه ها بی طرف نیستند وجهت دهی می کنند.
بهرام۴۰۶۷۱۸۷۱۴:۰۵:۰۷ ۱۴۰۴/۸/۲۴
ایشان اشتباه می‌کند وحرفا را قاطی می‌کند وسفسته ومغلطه می‌کند ما بعداز سال‌های سال به لطف مهندسین ایرانی به استقلال رسیدیم ودانش هسته هم نیاز هست خیلی هم بدرد می‌خورد اولا چرخه مهندسی هست که دانش مهندسی بومی می‌شود در صنایع برق ومکانیک دوما برای آینده صنایع نیروگاهی که وابسته نباشیم.ولی ما باید سیاستی مثل پاکستان اتخاذ کنیم وتنش ها کاهش بدهیم وآمریکا ستیزی الکی برای کشور از لحاظ اقتصادی بحران می آفریند وزمینه تنش های اقتصادی می‌شود.باید سطح تنش ها را کاهش داد تا دشمنی ادامه دار نشود ودر عین حال بر توسعه صنعت وکشاورزی وخدمات در داخل بیفزاییم تا مشکلی پیش نیاید .همه بدنبال منافع هستن وماهم منافع ملی را باید در نظر بگیریم تا مردم راضی باشن وپشت نظام باشن.
وطنم ایرانم۴۰۶۷۱۹۳۱۴:۱۱:۴۹ ۱۴۰۴/۸/۲۴
اگه میگیم مرگ بر آمریکا بخاطر سیاست های نژاد پرستانه و زورگویانه مسولین امریکاس و جالبه از همین شعارهای ما کارشون در اومده تا آزادی همه دنیا از سلطه آمریکا خونخوار میگیم مرگ بر آمریکا و طرفداراش چ وطن فروش داخلی چ خارجی این کشور ب فضل خدا سرو پا میمونه چ بخوایم چ نخوایم اینو همه میدونن و میخوان این تقدیر الهی رو بر عکس کنند ولی واقعیت اینه نمیتونن این کشور به نخ بند میشه ولی پاره نمیشه ما امام زمان داریم پس از هیچی نمی‌ترسیم.
ناشناس۴۰۶۷۱۹۵۱۴:۱۳:۱۹ ۱۴۰۴/۸/۲۴
یعنی تاحالا ندونستید زیباکلام چجور آدمیه؟؟
سملقانی۴۰۶۷۲۰۴۱۴:۲۲:۳۳ ۱۴۰۴/۸/۲۴
ایااگردخالت ایران درغزه وسوریه نبودنبوداین همه کشته وقتل وغارت صورت می گرفت.
اسفندیار رفیعی کشتلی۴۰۶۷۲۱۰۱۴:۲۵:۱۱ ۱۴۰۴/۸/۲۴
اصولا مسئولی که رو به سن بالا میاره بدلیل بی توجهی مردم و بی اعتنایی سیاستمداران، مجبور به اتخاذ نوعی محافظه کاری شده با قرار دادن خود در موقعیت قبلی سعی می‌کند با مواضع برخلاف جریان درست نظام ضمن چشیدن برچسب خودکشی سیاسی بنحوی خود را در مطبوعات تیتر کرده تا عقده حقارت و کاستی بی توجهی و بی اعتنایی را جبران کند.
ناشناس۴۰۶۷۳۷۴۱۷:۱۱:۲۴ ۱۴۰۴/۸/۲۴
چی میگی مرد حسابی.کسینجر صد سال عمر کرد و جهان رو تا آخرین روز عمرش چرخوند. بعد از مرگش هم از تو قبر کنفرانس اکراین رو کنترل میکرد و فرمول‌های اون اونجا جواب می داد
عدل.۴۰۶۷۲۵۶۱۴:۵۷:۱۵ ۱۴۰۴/۸/۲۴
نمیدانم تو دنیا چرا فقط ایران با امریکا مشگل داره تمام صنعت وعلم تکنولوژی د ست همون غربی هاست. ما هم مجلس داریم قانون حجاب. وصل میکنه فقر دین را نابود کرد نشستید آمریکا نابود بشه.؟
ناشناس۴۰۶۷۲۵۹۱۴:۵۹:۳۲ ۱۴۰۴/۸/۲۴
زیبا کلام به کنار به نظر شما الان اوضاع ملک وملت چگونه است
ناشناس۴۰۶۷۳۲۶۱۶:۱۸:۴۰ ۱۴۰۴/۸/۲۴
زیبا کلام نه دلسوز مملکت هست نه حرفهایی که میزنه در باره اش فکر کرده چرا ما باید به حرف های آمریکا گوش کنیم مگه کم به ما ضرر زده بعدش اگه اینطور پس برای چی ما انقلاب کردیم ما می‌خوایم خودمون باشیم نه چیز دیگه که دیگران میگن .
ایرانی۴۰۶۷۳۵۹۱۶:۴۷:۲۷ ۱۴۰۴/۸/۲۴
اندکی صبور باشید!!
علی اصغر حاجیلو۴۰۶۷۳۶۷۱۶:۵۳:۰۷ ۱۴۰۴/۸/۲۴
یک درخواست کوچک دا رم وآن اینکه کارزا ری را اعلام کنید وازکسانیکه صادق زیبا کلام را تایید میکنن در آن کار زار شرکت کنن
فرشیدفرشیدی۴۰۶۷۴۰۶۱۸:۱۱:۴۵ ۱۴۰۴/۸/۲۴
به نظراینجانب هرچه استاد زیبا کلام می گوید درست وواقعی است به امیدروزی که ایران ابادوسرافرازباشد
Amir۴۰۶۷۴۱۱۱۸:۲۵:۰۱ ۱۴۰۴/۸/۲۴
نرود میخ آهنی در سنگ
شهروند۴۰۶۷۴۳۴۱۹:۰۴:۴۳ ۱۴۰۴/۸/۲۴
اگر تحریم ها را بخوبی خنثی میکنیم ،اگر نفت را علی‌رغم تحریم از قبل هم بیشتر می فروشیم ،اگر درهمه زمینه ها پیشرفت کرده ایم ،چرا پول ما هرروز نسبت به همه پول های دنیا ضعیف تر میشود
جواد۴۰۶۷۴۷۵۲۰:۰۴:۱۴ ۱۴۰۴/۸/۲۴
سلام به دکتر صادق زیبا کلام که نظراتش را به وضوح بیان می کند. چه درست باشند و بعضا اشتباه.
رها۴۰۶۷۴۹۳۲۰:۳۵:۳۶ ۱۴۰۴/۸/۲۴
خدا عقلش بده
بی‌نام۴۰۶۷۵۸۰۲۲:۱۴:۵۶ ۱۴۰۴/۸/۲۴
با عرض معذرت ایشون از بیخ تعطیله
ناشناس۴۰۶۷۶۰۹۲۲:۵۴:۱۳ ۱۴۰۴/۸/۲۴
سلام خدمت همه دوستان فقط و فقط بفرمایید آقای زیبا کلام آیا آمریکا حامی اسرائیل هست یا خیر آیا آمریکا ظالم هست یا خیر آیا آمریکا و انگلستان خود را قیم و صاحب دنیا میدانند یا خیر آیا آمریکا میپذیردکه قدرت نو ظهور و مستقل دیگری به غیره از باشگاه کشور های که با سیاست های آمریکا همسو هستند وجود داشته باشد یا خیر ؟؟؟
ناشناس۴۰۶۷۷۱۸۰۱:۳۴:۰۹ ۱۴۰۴/۸/۲۵
بااین همه دشمنی آمریکا،بازم براش سینه چاک میکنن
علی رفعتی۴۰۶۷۷۲۱۰۱:۵۰:۰۸ ۱۴۰۴/۸/۲۵
صادق زیبا کلام تمام حرف هاش دو جمله ست ، سیاه نمایی داخل و سفید نمایی خارج (آمریکا) .
علی۴۰۶۷۷۵۱۰۶:۱۴:۲۰ ۱۴۰۴/۸/۲۵
هرچه بکندد نمکش میزنند وای به روزی که بگندد نمک.
شهرام۴۰۶۸۴۶۹۰۰:۳۹:۱۹ ۱۴۰۴/۸/۲۶
مشکل ارتباط بااروپایی یاروسی نیست مشکل اینه که ۵ساله هزاران فیلم وانواع وانواع نمادهای مخالف تربیت بشری ومادیگری توجامعه رواج پیداکرده .
yektanetتریبون

آخرین عناوین