استثنای «ممدانی»، قاعده‌ای علیه ایران!

مجتبی میرصالحی، گروه سیاسی الف،   4040818085 ۱۶۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۷۲ تکراری یا غیرقابل انتشار
استثنای «ممدانی»، قاعده‌ای علیه ایران!

پیروزی زهران ممدانی در یک ساختار سیاسی باثبات در آمریکا، برای بسیاری الهام‌بخش است و توجه عمومی را جلب می‌کند. اما برخلاف اغراق منتقدین شورای نگهبان در ایران، این رویداد فقط در بستر خاصی قابل فهم است. ممدانی در ساختاری فعالیت کرده که در آن ثبات نهادی، اعتماد به تداوم دولت و عدم تهدید بیرونی علیه اصل سیستم وجود دارد. او در چارچوبی وارد سیاست شده که امنیت سیاسی از پیش تضمین شده و در نتیجه امکان پرداختن به مسائل اجتماعی و شهری فراهم بوده است.

در ایران وضعیت متفاوت است. ما در فضایی زندگی می‌کنیم که تهدید براندازی و فرسایش ساخت سیاسی به ويژه از سوی کشور ممدانی همواره حضور دارد. این تهدید نه لزوماً در شکل نظامی مستقیم، بلکه در قالب جنگ ترکیبی رسانه‌ای، تحریمی و فشارهای نخبگانی فعال است. همان کشوری که ممدانی در آن فرصت رشد یافت، هم‌زمان در تلاش برای تضعیف توان ملی و ظرفیت توسعه در ایران است. این واقعیت تعیین‌کننده است و شرایط و اولویت‌های ما را از سایر جوامع جدا می‌کند.

شهروند ایرانی، حتی اگر مقام دولتی نداشته باشد، ناچار است بخشی از توان ذهنی و اجتماعی خود را صرف مقابله با عملیات تخریبی علیه افکار عمومی کند. این یک هزینه دائمی است. دشمنی که نمی‌تواند ساختار را فروبریزد، تلاش می‌کند آن را همواره در وضعیت ترمیم و مصرف انرژی نگه دارد. در منطق جنگ، زخمی کردن و واداشتن طرف به صرف هزینه، گاه مؤثرتر از حذف کامل است. این همان چیزی است که امروز علیه ایران جریان دارد. هدف لزوما آن نیست که ایران از پا بیفتد، بلکه آن است که فرصت تمرکز برای ساختن نداشته باشد.

از این رو ما ناچاریم سطح بازدارندگی را افزایش دهیم. آمریکا از دشمنی دست نکشیده و ما نیز اگر بخواهیم بقا و امنیت داشته باشیم باید میدان مقابله را حفظ و تثبیت کنیم. توسعه نیازمند امنیت است و امنیت بدون مقاومت فعال شکل نمی‌گیرد. به این سان، هر گونه ساختن، چه در حوزه اقتصادی و صنعتی و چه در حوزه دفاعی و رسانه‌ای، معنا و کارکردی امنیت‌آفرین پیدا می‌کند. توسعه‌ای که نتواند امنیت و اقتدار تولید کند، پایدار نخواهد بود. و اگر ما بتوانیم به سطحی از بازدارندگی نظامی و امنیتی برسیم، آن‌گاه شاید بتوان در فضادادن بیشتر یا شانس بیشتر دادن به منتقدین، انعطاف بیشتری نشان دهیم. هر چند پیروزی ممدانی یک استثنا در تاریخ آمریکا بوده و نباید آن را بدل به قاعده‌ای برای نقد شورای نگهبان و نظام کرد؛ کاری که برخی این روزها سعی بر آن دارند!

پیروزی ممدانی قابل احترام است، اما نمی‌توان آن را نسخه‌ای آماده برای ایران دانست. او در جایی سیاست‌ورزی می‌کند که اصل بقا و ثبات ساختار مفروض گرفته شده  و با این‌که خود عامل جنگ افروزی در دنیاست، اما درون مرزهای خود را از این جنگ دور نگه داشته است. ما اما در شرایطی هستیم که اصل بقا باید هر روز حفاظت شود. در چنین وضعیتی جنگ، هر چند نرم، ادامه دارد و تا زمان تثبیت امنیت، توسعه ناگزیر در حاشیه قرار می‌گیرد. این یک انتخاب ایدئولوژیک نیست. این یک ضرورت راهبردی است.

در نهایت، باید گفت اگر کسی زهران ممدانی را از استثنا به کل برکشید، دچار نوعی مغالطه ی تعمیم ناروا در خصوص خود آمریکاست. اگر سپس این نمونه و استثنا را بدل به قاعده ای و مبنایی برای نقد ایران کرده و به ایران تعمیم ناروا داد، دچار مغالطه مضاعف شده است.

دیدگاه کاربران

ناشناس۴۰۶۲۷۳۷۰۹:۱۷:۱۳ ۱۴۰۴/۸/۱۹
راست می گید؟! پس پیروزی اوبامای سیاه پوست هم استثناست؟ حضور ایرانیان در دولت امریکا و مقامات کشوری و ایالتی امریکا هم استثتاست؟ شهردار لندن شدن یک هندی هم استثتاست ... این چه استثنایی است که در همه جای غرب وجود دارد؟ چرا یک خارجی در چین و روسیه مسئولیت نمی گیرد؟ البته ببخشید یادم رفته بود که در این گونه کشورها مهاجری وجود ندارد همه فرار می کنند. یعنی در امریکا و اروپا و کانادا براحتی می شود محله چینی ها را پیدا کرد اما در روسیه و چین محله امریکایی هایی وجود ندارد.
ناشناس۴۰۶۲۷۹۹۱۰:۰۵:۳۷ ۱۴۰۴/۸/۱۹
دموکراسی و لیبرالیسم همین است که می بینید. یک جوان هندی تبار مسلمان با عقاید سوسیالیستی بر خلاف سیستم حاکم و خواست رئیس جمهور، به عنوان شهردار بزرگترین شهر آمریکا انتخاب می شود. حالا شما هر روز علیه لیبرال دموکراسی مطلب منتشر کنید!
ناشناس۴۰۶۲۸۲۱۱۰:۳۶:۰۵ ۱۴۰۴/۸/۱۹
جالبه که بسیاری از تحلیلگرانی که منبع اخبار ضد آمریکایی هم هستند و در سایت های اصولگرا منبع به حساب می آیند ، ساکن بلاد کفر هستند!
ناشناس۴۰۶۲۸۵۰۱۱:۰۲:۴۳ ۱۴۰۴/۸/۱۹
برای افراد ظاهر بین بله همینطور است که شما میفرمایید - این انتخاب ها از قبل برنامه ریزی و مهندسی شده و تاثیری بر سیاست های کلان آمریکا نداره -
ناشناس۴۰۶۲۸۹۰۱۱:۳۸:۵۰ ۱۴۰۴/۸/۱۹
شهردار لندن هم یک مسلمان هندی تبار است که ترامپ از او بدش می آید.
ناشناس۴۰۶۲۹۱۷۱۱:۵۹:۵۲ ۱۴۰۴/۸/۱۹
صادق خان، هشتمین فرزند یک خانواده مهاجر پاکستانی است. اجدادش در پی جنگ‌های جدایی هند و پاکستان در سال ۱۹۴۷، از هند به پاکستان مهاجرت کردند. وی عضو مجلس عوام بریتانیا از حزب کارگر و شهردار لندن است. در انتخابات ۵ مهٔ ۲۰۱۶، با کسب حدود ۵۷ درصد آرا، به نمایندگی از حزب کارگر، شهردار لندن شد و اولین شهردار مسلمان یک پایتخت غربی لقب گرفت.
ناشناس۴۰۶۲۸۴۰۱۰:۵۳:۳۷ ۱۴۰۴/۸/۱۹
در آمریکا دو حرب وجود دارد که در دشمنی با ایران و حتی بشریت چندان تفاوتی با هم ندارند ایشون از حزب مخالف ترامپه و باید مخالف بعضی از کارهای ترامپ موضع بگیر یادتان نره که اگه بایدن دموکرات به داد نتانیاهو نرسیده بود همان هفت اکتبر اسرائیل از هم می پاشید در نظام کسی خارج از اراده کارتل های عمدتا صهیونیسم به قدرت نمیرسه اگه هم برسه سالم جان به در نمیکنه نمونه مالکوم ایکس.
ناشناس۴۰۶۲۸۴۹۱۱:۰۰:۴۰ ۱۴۰۴/۸/۱۹
این نوع انتخاب ها مثل ممدانی و اوباما و ... بیشتر سوپاپ اطمینان هستند و هیچ تاثیری بر سیاست های کلی آمریکا ندارند . البته افراد ظاهر بین نظر متفاوتی دارند
ناشناس۴۰۶۲۹۲۳۱۲:۰۲:۵۰ ۱۴۰۴/۸/۱۹
تئوریزه کردن همه چیز بر اساس توطئه، منطقی نادرست و دور از ذهن است.
ناشناس۴۰۶۳۰۱۴۱۳:۲۷:۲۵ ۱۴۰۴/۸/۱۹
اگر آمریکا راست می گوید و دمکراسی است پول مالیات مردم بدبخت آمریکا‌را خرج صهیون نکند؟
ناشناس۴۰۶۳۱۵۶۱۵:۲۱:۳۰ ۱۴۰۴/۸/۱۹
شورای نکهبان در زمینه انتخابات رئیس جمهوری پاشنه آشیل کشور شده است. 88 را ببینید اگر مصلحت سنجی نبود موسوی و رفیقش رد صلاحیت می شدند آشوب نبود اگر 92 روحانی به حق رد صلاحیت می شد دیگر فاجعه برجام نبود
امیر۴۰۶۳۱۸۵۱۵:۵۹:۱۱ ۱۴۰۴/۸/۱۹
درودبرشما دقیقا همینطوره ،بیش ازنوددرصدمردم خواهان ریاست جمهوری محبوب دلها دکتراحمدی نژادی بودندکه کارهای مثبش مثل سفرهای استانی ،یارانه ،مسکن ملی،سهام عدالت و....تاابد الگوی ریاست جمهوری های بعدی است،. دولت سوم روحانی ،یکساله باتورم کمرشکن وقطعی برق و...ایران راویران کرده .
وطن‌دوست۴۰۶۳۲۰۹۱۶:۵۳:۴۱ ۱۴۰۴/۸/۱۹
کاملا‌درسته
امیر۴۰۶۳۴۶۸۲۲:۰۵:۰۵ ۱۴۰۴/۸/۱۹
برادر عزیز من فکر می‌کنم دوره تاثیر یک سری کارها خیلی بیشتر از چند ساله. کاری به خوب و بد بودن آقای روحانی ندارم ولی قطع برق و تورم و ... یک شبه ایجاد نمیشه. شما چند سال باید در صنعت برق سرمایه گذاری نکنی تا تاثیرش رو ببینی یا در مورد آب و تورم و ... خیلی هاش مشکل این دولت و اون دولت هم نیست سنگ بنای غلطی هست که گذاشته شده و در نهایت شده این.
علی۴۰۶۳۶۷۲۰۷:۴۹:۵۶ ۱۴۰۴/۸/۲۰
احمدی نژاد برای سیاست داخلی کشور خوب بود ولی مسبب تمام تحریمها بود
ناشناس۴۰۶۳۳۴۲۱۸:۵۶:۰۹ ۱۴۰۴/۸/۱۹
شمایی که سنگ دموکراسی در غرب رو به سینه می زنی ، چرا جور دیگه نگاه نمی کنی ؟ چرا پیش خودت فکر نمی کنی که برای چی شهروند سفید پوست و مسیحی آمریکایی باید به یک رنگین پوست مسلمان رای بدهد ؟ آیا جز این است که از غالب حاکمان فعلی آمریکا که هم کیش و هم نژادش هستند ، ناامید شده ؟ عاشق غرب باش اما کور نباش please .
ناشناس۴۰۶۳۹۸۳۱۳:۱۷:۳۰ ۱۴۰۴/۸/۲۰
کشوراشون کشور نیست. کلاژی از مهاجرین عرب و هندی و پاکستانی و آفریقایی و افغان و اوکراینی و... هست. غرب وحشی دزد گدا دولت ها رو استعمار می کنه و ملت ها رو می کوچانه. برده های استعمار زده با پای خودشون رفتن به سرزمین دشمنشون
سعید۴۰۶۴۱۳۹۱۵:۲۸:۴۷ ۱۴۰۴/۸/۲۰
متن دقیقا پاسخ شما را داده است. دقیقا می گوید در چین و ایران ....
ناشناس۴۰۶۴۷۲۹۱۱:۳۱:۳۲ ۱۴۰۴/۸/۲۱
خوب آخرش.
ناشناس۴۰۶۲۷۳۸۰۹:۱۹:۱۴ ۱۴۰۴/۸/۱۹
ببخشید دشمنی را کی شروع کرد؟
ناشناس۴۰۶۲۷۷۳۰۹:۴۶:۵۴ ۱۴۰۴/۸/۱۹
خودت چی فکر میکنی؟؟؟ البته از غربگدا هیچ انتظاری نیست!!
ناشناس۴۰۶۲۸۰۹۱۰:۱۵:۴۰ ۱۴۰۴/۸/۱۹
ما با حمله به سفارت امریکا و گروگانگیری خطای بزرگی انجام دادین و تاوان سنگین پرداختیم و می پردازیم البته پشت پرده حمله به سفارت امریکا دست کثیف روسیه بود جناب شرقگدا ! از شرقگدا جماعت انتظار منطقی و واقع بین بودن نداریم
ناشناس۴۰۶۲۸۵۱۱۱:۰۴:۱۴ ۱۴۰۴/۸/۱۹
کودتای 28 مرداد ، اشغال ایران و کشتار های میلیونی جنگ جهانی 1 و 2 رو کی انجام داد - آمریکا
ناشناس۴۰۶۲۸۸۶۱۱:۳۷:۰۴ ۱۴۰۴/۸/۱۹
امریکا با ویتنام و ژاپن هم چنین ماجراهایی حتی بد تر را داشته ولی اونها با سیاست کاری کردند که در اقتصاد و توانمندی در جهان مطرح هستند بعد جنگ جهانی دوم امریکا به ژاپن در طرح مارشال آسیایی کمک کرد و ژاپن با صنعت و آموزش و نظم کاری تا دهه 1980 دومین اقتصاد دنیا شد و امروز هم یکی از سه اقتصاد بزرگ جهانه ویتنام هم بعد جنگ با آمریکا تقریبا نابود شد ولی بعد جنگ به جای ادامه تقابل با امریکا به سمت اقتصاد بازار با نظارت دولت حرکت کرد و سرمایه خارجی جذب کرد و جزو 20 اقتصاد در حال رشد سریع در دنیا است
ناشناس۴۰۶۲۹۶۱۱۲:۴۷:۴۴ ۱۴۰۴/۸/۱۹
جالب هست آمریکا تغییر سیاست داده در قبال ویتنام و یا ژاپن ایشان آمده برعکس جا می‌زند در ضمن ژاپن یا ویتنام خودشان در درون درست بودن و ربطی به آمریکا و.... هم ندارد
ناشناس۴۰۶۳۰۱۷۱۳:۲۷:۴۳ ۱۴۰۴/۸/۱۹
دوست عزیز ژاپن و ویتنام هیچکدام بعد جنگ سیاست جنگ و تخاصم را دنبال نکردند مثل ما صبح تا شب شعار مرگ سر ندادند و پرچم آتش نزدند سیاست درست در پیش گرفتند و پیشرفت کردند
ناشناس۴۰۶۳۰۵۴۱۳:۵۵:۱۸ ۱۴۰۴/۸/۱۹
روس هم بود
ناشناس۴۰۶۳۱۱۶۱۴:۴۸:۲۱ ۱۴۰۴/۸/۱۹
دوست محترم آمریکا در ویتنام و ژاپن دنیال تجزیه و براندازی نبود بعد آن جریانات ، ژاپن شکست خورد و افتاد دست آمریکا در ویتنام هم باتلاق برای آمریکا شد ولی شکست نخورد ویتنام اما ایران متخاصم نیست آمریکا متخاصم است و لطفا جای جلاد با قربانی و شهید را عوض نکنید که راه کج تا آخر می‌روی
ناشناس۴۰۶۳۲۴۷۱۷:۲۵:۳۴ ۱۴۰۴/۸/۱۹
ژاپن مانند ما منابع نفتی و ... نداشت که آمریکا دنبال چپاول آن باشد
ناشناس۴۰۶۲۸۷۵۱۱:۲۷:۳۹ ۱۴۰۴/۸/۱۹
حقایق اشغال سفارت آمریکا و نقش گروه‌های چپ در آن ماجرا بلاخره روزی آشکار می شود.
بنده خدا۴۰۶۲۸۷۷۱۱:۲۸:۲۲ ۱۴۰۴/۸/۱۹
واقعا که آمریکا به این طرز فکر نیاز داره کودتا(علیه مصدق) می‌کنه دیکتاتور میاره ساواک و جاسوسی و تحریم و جنگ و ... بعد از طرف عده ای تبرئه میشه !!!! سفارت آمریکا اگر تسخیر نمیشد مثل ۲۵ سال قبلش کودتا میشد ...
ناشناس۴۰۶۳۰۰۲۱۳:۱۸:۱۵ ۱۴۰۴/۸/۱۹
واقعا لازم نبوده ما از دیوار سفارت امریکا بالا بریم و هزینه بسازیم چون راههای منطقی تر وجود داشته در کودتای 28 مرداد علاوه بر انگلیس و آمریکا در داخل هم جاسوس و خائن داشتیم که پول گرفتند و مملکت را به اجنبی فروختند ولی ما چون متعصبانه حرف می زنیم و تحلیل درست نداریم در یک مقطع دیگه به سفارت عربستان حمله کردیم و هزینه تراشیدیم چون ریشه خیانت را نزدیم در جنگ 12 روزه از خائنان ضربه خوردیم ما باید یاد بگیریم که گذشته خود را واقع بینانه تحلیل کنیم و زیادی دلمان برای خودمان نسوزه
ناشناس۴۰۶۲۸۸۱۱۱:۳۰:۵۵ ۱۴۰۴/۸/۱۹
تجاوز نظامی عراق به ایران، چراغ سبزی بود که آمریکا به صدام در پیامد اشغال سفارتش در تهران داده بود.
ناشناس۴۰۶۲۹۵۶۱۲:۴۵:۳۱ ۱۴۰۴/۸/۱۹
چرا قبل انقلاب حمله کرد؟ چرا به کویت حمله کرد؟!!!
ناشناس۴۰۶۳۰۲۵۱۳:۳۱:۲۲ ۱۴۰۴/۸/۱۹
اشغال سفارت آمریکا در ۱۳ آبان ۱۳۵۸ اتفاق افتاد. صدام در ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ به ایران حمله کرد. گروگان‌های آمریکایی در ۲۰ دی ۱۳۵۹ آزاد شدند.
محمدطاهر۴۰۶۳۴۵۵۲۱:۴۱:۴۵ ۱۴۰۴/۸/۱۹
میخوای بگی خیلی میفهمی ادا درنیار
جاوید۴۰۶۳۶۳۲۰۶:۰۱:۲۴ ۱۴۰۴/۸/۲۰
سالها پیش از این ماجرایی که شما می فرمایید سایه سنگین سیاست مداران آمریکایی بر سر کشور ها از جمله ایران عزیز در تاریخ ثبت شده و غیر قابل انکار است مطالعه و عبرت گرفتن از تاریخ باعث میشه هم قضاوت عادلانه داشته باشیم و هم مستحق تکرار وتجربه تاریخ نباشیم،، لطفاً بصیر باشیم و در زمان فکر کنیم
رضا۴۰۶۳۹۱۷۱۲:۲۲:۵۲ ۱۴۰۴/۸/۲۰
اون آمریکا بود که با انجام کودتای 28 مرداد و همچنین دخالت و نفوذ تو کل حکومت ایران جنگ رو شروع کرد . سفارت آمریکا هم لانه جاسوسی بود که تسخیر شد و هیچ ربطی به روسیه نداشت .
ناشناس۴۰۶۲۸۴۴۱۰:۵۷:۴۰ ۱۴۰۴/۸/۱۹
اولا آمریکا از طریق سفارت دنبال کودتا بود و انقلابیون با فهمیدن آن لانه را تسخیر کردند و در اسناد به دست آمده آنجا هم همه چیز لو رفت دوم دشمنی آمریکا با ایران هیچ ربطی به تسخیر سفارت نداشته و ندارد و انقلاب اسلامی هم آمده تا آنان را بیرون کند از کشور و بعد منطقه و بعد درجهان و به یک کشور عادی تبدیل شود و استعمارگری آنان پایان یابد سوم هم همان هایی که تسخیر کردن برخی از آنان الان غربگدا شدن در چرخشی اشکار و دنبال شرق هراسی مشقی برای رساندن غرب به هدفش در ایران هستند.
ناشناس۴۰۶۲۸۸۲۱۱:۳۱:۵۲ ۱۴۰۴/۸/۱۹
می‌توانستیم طبق عرف بین‌الملل عوامل مشکوک سفارت را اخراج کنیم یا اصلا همه دیپلمات‌های اونها را روانه آمریکا کنیم. این روش بهتر بود یا حمله به سفارت آمریکا و گروگانگیری دیپلمات‌های اون کشور؟
ناشناس۴۰۶۲۹۶۵۱۲:۵۱:۰۴ ۱۴۰۴/۸/۱۹
عرف این است که سفارت کار عادی کند نه دسیسه گر در کشور میزبان !!!
ناشناس۴۰۶۲۸۹۴۱۱:۴۰:۵۹ ۱۴۰۴/۸/۱۹
اصلا حرف شما درست جاسوس بودند و قصد کودتا داشتند می توانستید کارمندان و دیپلماتهای آمریکایی را اخراج کنید و سفارت را ببندید بالا رفتن از دیوار و تسخیر سفارت و گروگانگیری و گشت زدن چند جوانک اسلحه به دست اطراف آنها و فیلم برداری و مخابره به کل دنیا کاری بود که تبعات آنرا نسل های بعد ایرانی پس خواهند داد
ناشناس۴۰۶۲۹۶۲۱۲:۴۹:۵۲ ۱۴۰۴/۸/۱۹
با آمریکا مانند خودش رفتار شد و شور آن زمان هم دخیل بود
ناشناس۴۰۶۳۳۱۲۱۸:۳۱:۱۵ ۱۴۰۴/۸/۱۹
به هر حال آمریکا دشمنی خود را می کرد چه با این کار چه بدون این کار. آمریکا به مصدق هم خیانت کرد مصدق که دست دوستی به سمت آن ها دراز کرده بود
ناشناس۴۰۶۳۳۵۱۱۹:۰۶:۳۴ ۱۴۰۴/۸/۱۹
خوبه یه کلمه غربگدا یاد گرفتید هر کی مخالفتون حرف بزنه متهمش میکنید
ناشناس۴۰۶۳۴۵۲۲۱:۳۷:۴۱ ۱۴۰۴/۸/۱۹
چون وجود دارد
ناشناس۴۰۶۲۸۱۰۱۰:۱۶:۱۱ ۱۴۰۴/۸/۱۹
مسلما دشمنی آمریکا از همان دوران پهلوی با کودتا علیه مصدق و چپاول نفت ایران شروع شد.
ناشناس۴۰۶۲۸۱۶۱۰:۲۶:۲۹ ۱۴۰۴/۸/۱۹
شاه قانونا حق داشت مصدق را برکنار کنه کودتایی در کار نبود.
ناشناس۴۰۶۲۸۷۰۱۱:۲۱:۴۸ ۱۴۰۴/۸/۱۹
از دید حقوقی و قانونی شاه می تونست نخست وزیر را عزل کنه و عزل کرد ولی بعد صدور فرمان عزل ارتش و شبکه های مرتبط با انگلیس و آمریکا وارد عمل شدند و شهر را به هم ریختند و دولت مصدق سقوط کرد افرادی به عمد دلشان می خواهد گناه سقوط مصدق را به پای بیگانگان بنویسند در حالی که جاسوسان و خائنان داخلی هم در سقوظ مصدق نقش پر رنگ و جدی داشتند
ناشناس۴۰۶۲۸۷۱۱۱:۲۴:۴۹ ۱۴۰۴/۸/۱۹
مصدق اگر چه انسان وطن دوستی بود. بسیار تندرو بود. تندروی او باعث شده بود که انگلیس و آمریکا بر علیه ایران اقدام کنند.
ناشناس۴۰۶۳۱۵۸۱۵:۲۲:۲۹ ۱۴۰۴/۸/۱۹
خود آمریکایی ها گفتن ما کودتا کردیم حالا تو میگی نه
ناشناس۴۰۶۳۶۱۳۰۲:۰۸:۲۲ ۱۴۰۴/۸/۲۰
نخیر همچین حقی نداشت.نظام پادشاهی مشروطه بود که بعد از کودتا تبدیل به پادشاهی مطلق یعنی استبدادی و توتالیته شد .و دولت به دست نظامیانی افتاد که شاه منصوب میکرد
سعید م۴۰۶۴۴۶۴۰۰:۵۵:۳۱ ۱۴۰۴/۸/۲۱
شاه حق داشت اما ملت حق نداشت عجب منطقی.
ناشناس۴۰۶۲۸۵۳۱۱:۰۵:۰۷ ۱۴۰۴/۸/۱۹
در کودتای ۲۸ مرداد چه کسانی با آمریکا و انگلیس همکاری کردند ؟! مثل جاسوسان داخلی که در جنگ ۱۲ روزه با اسرائیل همکاری کردند !؟ در ماجرای کودتای ۲۸ مرداد، اسناد رسمی سیا که بعداً منتشر شدن (به‌ویژه گزارش معروف «Wilber Report» و اسناد “Operation Ajax”) نشون می‌دن صدها هزار دلار بین افراد سیاسی، روزنامه‌نگارها، نظامی‌ها و اوباش پخش شد. اسم خیلی‌ها به‌طور مستقیم توی اون اسناد اومده.
حسین۴۰۶۴۴۹۷۰۲:۴۵:۰۹ ۱۴۰۴/۸/۲۱
درکودتای ۲۸ مردادکاشانی وروحانیون طرفداران انگلیس کمک وهمکاری کردند وحزب توده با کم کار به میدان نیامدوکودتا پیروز شد
ناشناس۴۰۶۲۹۴۰۱۲:۲۴:۵۹ ۱۴۰۴/۸/۱۹
قانونا و شاه؟!!! حالت خوبه؟ دشمنان حمله کردن و شاه را برکنار کردن و تبعید و پسرش هم فراری آن وقت شما امدی کودتا را تطهیر کنی؟واقعا که و یک کمی غیرت رو کشورتان داشته باشید بد نیست
ناشناس۴۰۶۳۰۶۹۱۴:۰۹:۴۱ ۱۴۰۴/۸/۱۹
شما چند مقطع تاریخی را با هم قاطی کردی داداش !
ناشناس۴۰۶۳۱۰۷۱۴:۴۲:۰۲ ۱۴۰۴/۸/۱۹
روال تاریخی بود تا زمان مصدق و بعد کودتا توسط آمریکا و بازگشت محمد رضا به کشور
ناشناس۴۰۶۳۲۵۷۱۷:۳۷:۱۱ ۱۴۰۴/۸/۱۹
با حق بجانبی تاریخ را تحریف نکن. ۱- متفقین با وجود اعلام بی‌طرفی به ایران حمله کردند. رضا شاه مجبور به استعفا شد و توسط متفقین تبعید شد. پسرش با حمایت متفقین شاه شد. ۲- سالها بعد هنگام نخست‌وزیری مصدق ، شاه مجبور شد به ایتالیا بره یا بقولی فرار کنه. سپهبد زاهدی با کمک آمریکا کودتا و مصدق را سرنگون کرد و شاه به ایران برگشت.
ناشناس۴۰۶۲۸۲۳۱۰:۳۸:۰۵ ۱۴۰۴/۸/۱۹
ابتدا آمریکادشمنی را شروع کرد، با اشغال ایران در جنگ جهانی دوم، با سرنگونی دولت مصدق که دو ماه در آمریکا از او میزبانی کرد و به او وعده و عید داد و آخر هم سرنگونش کرد و دها نمون دیگر که آخرینش حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران که تحت نظارت آژانس بود.
ناشناس۴۰۶۲۸۸۹۱۱:۳۷:۵۴ ۱۴۰۴/۸/۱۹
تاریخ یه چیز دیگه میگه! روسیه (شوروی) از شمال و انگلیس از جنوب ایران را اشغال کردند. انگلیس بعد از مدتی رفت ولی روس‌ها تا سالها ماندند .
ناشناس۴۰۶۲۹۲۱۱۲:۰۲:۲۲ ۱۴۰۴/۸/۱۹
این جماعت تاریخ نمی خوانند
ناشناس۴۰۶۳۲۰۳۱۶:۴۱:۱۱ ۱۴۰۴/۸/۱۹
آقای تاریخ خوان حمله چهار ماه پیش آمریکا به ایران دیگه نباید فراموشت بشه، در ضمن متفقین آمریکا و شوروی و انگلیس با هم بودن و بعد اشغال ایران توسط انگلیس سربازای آمریکا هم آمدند ایران حتی در جریان کنفرانس تهران آذر 1322 روزولت که در این سالها فلج بود، با صندلی چرخدار خود از فرسنگها دورتر از آمریکا به تهران آمد تا در پادگان های تهران از سی هزار سرباز آمریکایی سان ببیند و پرچم آمریکا را در تهران بیافرازد.
ناشناس۴۰۶۳۰۵۳۱۳:۵۴:۳۷ ۱۴۰۴/۸/۱۹
امریکا جای انگلیس را گرفت
ناشناس۴۰۶۳۳۲۲۱۸:۳۵:۱۶ ۱۴۰۴/۸/۱۹
عزیزم بحث سر این بود که دشمنی ایران و آمریکا را ایران شروع کرده یا آمریکا؟ نه مقایسه جنایات روسیه و آمریکا
تقی۴۰۶۳۹۲۱۱۲:۲۷:۲۵ ۱۴۰۴/۸/۲۰
اتفاقا تاریخ رو درست بخون انگلیس و آمریکا با کمک هم ایران رو اشغال کردن انگلیس تنها نبود . شوروی هم که از سمت دیگه .
ایران۴۰۶۳۹۵۵۱۲:۵۵:۰۶ ۱۴۰۴/۸/۲۰
آنموقع دولت جماهیر شوروی بود مجید...
فرانک۴۰۶۴۰۹۵۱۴:۵۵:۴۸ ۱۴۰۴/۸/۲۰
روسها کجا برن؟ همسایه هستن از شمال ولی انگلیس روباه پیر چی؟؟
ناشناس۴۰۶۳۰۴۸۱۳:۴۶:۱۴ ۱۴۰۴/۸/۱۹
امریکا با سرنگون کردن دولت مصدق
ناشناس۴۰۶۳۲۷۴۱۷:۵۹:۵۷ ۱۴۰۴/۸/۱۹
بلاخره مصدق خوب بود یا بد بود؟!
ناشناس۴۰۶۳۴۵۸۲۱:۴۵:۴۴ ۱۴۰۴/۸/۱۹
امریکاه
ناشناس۴۰۶۳۶۵۹۰۷:۲۵:۰۳ ۱۴۰۴/۸/۲۰
آمریکا دشمنی رو شروع کرد .واین ماییم که با قوی شدن باید تمامش کنیم؟ وگرنه اون ظالم همیشه در صدد تحریم وتضعیف هر کشور مستقلی است .
ناشناس۴۰۶۴۲۷۹۱۸:۵۱:۵۸ ۱۴۰۴/۸/۲۰
سال ۱۳۳۲ کودتای امریکا بر علیه مصدق
ناشناس۴۰۶۲۷۶۱۰۹:۴۱:۵۸ ۱۴۰۴/۸/۱۹
اصلا گيريم همه ایالت‌های آمریکا شهردار و فرمانداراشون مسلمان یا حتی شیعه باشند حالا شماها چرا ذوق کردین فکر کرديد چون هم دین خودمون هستند به دلخواه شما گام بر میدارن ولی اینطوری نیست، آن‌جا دین و مذهب هيچ ربطی به اجرای قانون ونا دیده گرفتن قوانین حکمرانی آمریکا ندارد.
حمید۴۰۶۴۵۲۱۰۶:۲۷:۵۸ ۱۴۰۴/۸/۲۱
احسنت
ناشناس۴۰۶۲۷۶۲۰۹:۴۲:۲۱ ۱۴۰۴/۸/۱۹
یعنی فکر می‌کنید به همین راحتی یک مسلمان و آن هم شیعه در آمریکا مسئول شده؟ لااقل میزاشتید یک چند ماهی می‌گذشت و اگر با صهیونیست های نیویورک بستنی نخورد و اظهار همدردی نکرد و یا با ترامپ ضد مقاومت و ایران همفکر نبود آنوقت شروع به تعریف و تمجید می‌کردید.
ناشناس۴۰۶۲۷۷۶۰۹:۴۷:۵۲ ۱۴۰۴/۸/۱۹
آنقدر تاکید بر شیعه کنید که مردم و دولت آمریکا حساس بشن همه را بیرون کنن،بسه دیگه آنجا چون قانون حکم فرماست شیعه و هر دین و مذهبی دیگه داشته باشی باید مطابق قانون رفتار کنی ، نفوذ شما در افراطیون سوریه و عراق راهم دیدیم که جز هزینه چیزی نداشت خبری نیست
ناشناس۴۰۶۲۸۹۳۱۱:۴۰:۴۲ ۱۴۰۴/۸/۱۹
امریکا تروریست اعزام می‌کند به سوریه و... و ایران کمک می‌کند به آنجا می‌شود افراطی گری.
ناشناس۴۰۶۲۹۳۸۱۲:۱۸:۱۴ ۱۴۰۴/۸/۱۹
سیاست منطقه‌ای ما به واقع باید ترمیم و بازنگری شود. مثال بسیار واضح برای تبیین این موضوع سفر اخیر جولانی رئیس‌جمهور انتقالی سوریه به مسکو است. ما و روسیه برای نجات بشار اسد و نظام سوریه در این کشور حاضر شدیم و همکاری نزدیکی داشتیم. تفاوت سیاست ما و مسکو در سوریه اینست که بعد از سقوط نظام بشار، مسکو در سوریه باقی ماند، پایگاه‌های نظامی خود در طرطوس را حفظ کرد و به سفارت این کشور آسیبی وارد نشد. اما ما از سوریه اخراج شدیم، به سفارت ما حمله شد حالا جولانی به مسکو رفته است و با پوتین دیدار می‌کند.
ناشناس۴۰۶۳۰۰۴۱۳:۲۰:۱۵ ۱۴۰۴/۸/۱۹
ایران به زور جایی نمی‌رود و نمی ماند اسد فاصله گرفت ایران هم فاصله گرفت و سقوط او رخ داد
ناشناس۴۰۶۳۳۲۵۱۸:۳۶:۵۱ ۱۴۰۴/۸/۱۹
پس ما هم باید مانند روسیه که به اکراین حمله کرد به کشور دیگری حمله کنیم
احمد۴۰۶۳۹۳۲۱۲:۳۸:۲۶ ۱۴۰۴/۸/۲۰
اتفاقا این حرفی که داری میزنی نشون میده ما کاملا مستقل از روسیه هستیم و برخلاف چیزی که شماها ادعا میکنید که ما مستعمره روسیه شدیم ما کاملا مستقل هستیم . بله ما از سوریه اخراج شدیم چون تکفیری ها بر سوریه حاکم هستند و تکفیری ها دشمن شیعه هستند یعنی مقصر اخراج ما از سوریه کینه تکفیری ها از تشیع هست . وقتی میگیم این گروه های تکفیری نوکر اسرائیلن و توسط اسرائیل و آمریکا به وجود اومدند و تفکراتشون جهت دهی شده توسط انهاست شماها باور نمیکنید . وگرنه خیلی کشورهای دیگه هستند که تو سیاست خارجی مخالف ما هستند ولی با ما روابط خوبی دارند مثل جمهوری آذربایجان
بهنامی۴۰۶۴۵۲۲۰۶:۳۲:۰۶ ۱۴۰۴/۸/۲۱
شمایی که می گی شرقگدا شعار ما نه غربی نه شرقی جمهوری اسلامی بود فکر کنم. شما بیشتر از غرب گدایی می کنی.
ناشناس۴۰۶۲۷۷۹۰۹:۴۸:۴۱ ۱۴۰۴/۸/۱۹
در این جا برای استخدام در یک اداره کوچک هم هزارتا گزینش هست بعد در آمریکا ممدانی ضد اسراییل و حتی ضد آمریکایی شهردار نیویورک می شود.
ناشناس۴۰۶۲۸۵۴۱۱:۰۵:۳۵ ۱۴۰۴/۸/۱۹
به شعار هایی که ممدانی گفته توجه نکنید - ایشون سوپاپ اطمینان هستند و از قبل برنامه ریزی شدند
ناشناس۴۰۶۲۹۴۲۱۲:۳۱:۴۲ ۱۴۰۴/۸/۱۹
اصلا از کدام سوپاپ صحبت می کنید؟ مثلا الآن ممدانی رای نمیاورد، نیویورک می ترکید؟ واقعیت اینه که یک جوون مسلمون و کاریزماتیک اومده و مردم و خصوصا جوانترها هم بر خلاف نظر پولدارها و حتی بزرگان حزب دموکرات بهش رای دادند.
مهدی۴۰۶۳۳۷۹۱۹:۴۱:۲۹ ۱۴۰۴/۸/۱۹
سوپاپ اطمینان برای سیستم های انحصارگرا و دیکتاتوری کاربرد داره
ناشناس۴۰۶۴۲۷۰۱۸:۴۴:۱۳ ۱۴۰۴/۸/۲۰
حرفت درست
ناشناس۴۰۶۲۷۸۶۰۹:۵۱:۳۲ ۱۴۰۴/۸/۱۹
در مورد ممدانی زود قضاوت نکنید. او در درجه اول یک آمریکایی است.
ناشناس۴۰۶۲۷۹۷۱۰:۰۴:۱۳ ۱۴۰۴/۸/۱۹
مقاله بسیار جالب و منطقی ارائه دادید ولی سوال این است که چرا ما دارای ثبات نیستیم تا که باید درصدد دفع کلیه حملات دشمنان باشیم و چرا باید ما این همه دشمن داشته باشیم و تا کی باید این وضعیت ادامه داشته باشد و راهکار برون رفت از این وضعیت همیشه اضطرار چیست و آیا با این دید سیاست حکومت ما آیا میتوان به رسیدن به چنین آزادی امیدوار بود ؟
ناشناس۴۰۶۳۳۸۱۱۹:۴۲:۱۵ ۱۴۰۴/۸/۱۹
دشمنان دین از زمان پیامبران حق علیه باطل ادامه دارد و خواهد داشت تا ظهور آقا انشاالله ریشه ی ظالمین رو بکنه واینو بدونید گرگ و میش هیچ وقت آبشون ب یه جوب نرفت
ناشناس۴۰۶۲۸۱۲۱۰:۲۲:۲۹ ۱۴۰۴/۸/۱۹
در آمریکا هرکسی نمی‌تواند در سیستم بالا بیاید مگر همگرایی با آن داشته باشد .
ناشناس۴۰۶۲۸۴۸۱۰:۵۹:۱۴ ۱۴۰۴/۸/۱۹
اما در ایران حتی کسانی که قرابتی با سیستم ندارند بالا می‌آیند
ناشناس۴۰۶۲۸۹۸۱۱:۴۳:۰۴ ۱۴۰۴/۸/۱۹
در ایران آقایون مورد نظر شما با قرابت داشتگان با سیستم ، قرابت سببی و نسبی دارند.
ناشناس۴۰۶۳۳۲۶۱۸:۳۷:۱۸ ۱۴۰۴/۸/۱۹
در صدر اسلام هم بزرگان فامیل هم بودن اما برخی از آنان دشمن بزرگان دین بودن و اصلا ربطی به هم نداشت که افراد نامحرم نباید به سیستم راه یابند
مهدی۴۰۶۲۸۱۸۱۰:۲۹:۰۹ ۱۴۰۴/۸/۱۹
کسی که به امام زمان و امام حسین علیهم السلام اعتقاد دارد باید مثل ایشان عمل کند امام حسین هم اگر می خواست این طور فکر کند و بگوید فعلا نظام در خطر است و اصل حفظ نظام است اصلا دنبال شهادت نمی رفت جمهوری اسلامی هم شاید با عمل به اصول دموکراسی و شفافیت خود را به خطر بیاندازد اما در صورت موفقیت در تاریخ چراغی روشن خواهد کرد که همه بهره خواهند برد و اینکه خدا را نباید فراموش کرد او حافظ و نگهبان نظام است پس از باز شدن فضا و شنیدن صدای همه نباید ترسید.
ناشناس۴۰۶۳۰۱۸۱۳:۲۸:۲۵ ۱۴۰۴/۸/۱۹
امام حسین حکومت نداشت مکتب داشت و با همان مکتب جاودانه شد !!!!
مجتبی یارمحمدی۴۰۶۲۸۳۰۱۰:۴۱:۲۳ ۱۴۰۴/۸/۱۹
الان شهروند ایرانی درگیر مسأله براندازی توسط آمریکا است یا درگیر چگونگی خرید یک جفت کفش برای بچه اش ؟
ناشناس۴۰۶۲۹۰۵۱۱:۴۶:۰۹ ۱۴۰۴/۸/۱۹
چه ربطی داره ؟ یعنی فقط 1 بعدی به جامعه باید نگاه کرد ؟
بازنشسته کشوری۴۰۶۳۲۴۸۱۷:۲۵:۳۶ ۱۴۰۴/۸/۱۹
!- منظورت جامعه ایران یا جامعه آمریکا؟ ۲- ایشون درد دل خودشو نوشته ، حالا نگاهش شد یک بعدی؟ ۳- شما به دید چند بعدیت بچسب.
ناشناس۴۰۶۲۸۵۵۱۱:۰۸:۰۹ ۱۴۰۴/۸/۱۹
انتخاب ممدانی و اوباما و ... بیشتر سوپاپ اطمینان جامعه آمریکاست و از قبل برنامه ریزی شده و این دست انتخاب ها تاثیری بر سیاست های کلان آمریکا نداره
ناشناس۴۰۶۲۸۹۲۱۱:۳۹:۳۹ ۱۴۰۴/۸/۱۹
برادر ، بايد خيلي عميق تر و بكر تر از اينها فكر كرد و بعدش هم عمل كرد ! عملكردهاي ژرف دور انديشانه ، محير العقولانه ! مثل مثلاً اختراع هوش مصنوعي كه اين هوش ، هوش از سر خيلي ها پرانده ! ... براي مردم ، در خدمت مردم ، بلكه در خدمت انسانها ! حالا اين كه شادي ها بكنيم ، تبليغات كنيم ، تفسير ها كنيم كه شهرداري شيعه در نيويورك به مقام شهر داري رسيده است! در امريكا مهم نيست شهر دار ممداني باشد ، يا سياه پوستي رييس جمهور و يا مثلا در بريتانيا وزير دفاع هم يك سياه پو ست ! ... اينها براي آنها طبيعي است !
بنده خدا اصل۴۰۶۲۸۹۵۱۱:۴۱:۲۶ ۱۴۰۴/۸/۱۹
اتفاقا مردم در جنگ ۱۲ روزه کاملا تشخیص دادند علیرغم اختلافات داخلی باید علیه دشمن متحد شوند که شدند. لکن حکومت هنوز مشکل چهارتا موی خانمها را دارد. اینهمه فقر و بیکاری و شرمندگی پدر مقابل فرزندان خود را نمیبیند. بافساد برخورد قاطع میکند. اگر چین رشد کرد بخاطر این بود که هر فرد فاسدی اعدام کرد تا درس عبرتی برای دیگران شود.
ناشناس۴۰۶۳۳۳۱۱۸:۴۲:۳۵ ۱۴۰۴/۸/۱۹
اولا 4 تا مو نیست وگرنه کسی مشکلی نداشت دوما همان مسئولینی که با قانون حجاب مخالف هستند بیشتر از اینکه دغدغه اقتصاد مردم را داشته باشند دغدغه رفع فیلتر و رفع حصر دارند و موافق گران کردن دلار و بنزین و ... هستند ولی موافق افزایش حقوق کارگر نیستند
عباس۴۰۶۳۴۷۴۲۲:۱۵:۰۷ ۱۴۰۴/۸/۱۹
از جلیلی چه‌خبر..؟
ناشناس۴۰۶۲۹۲۷۱۲:۰۵:۵۹ ۱۴۰۴/۸/۱۹
اول انقلاب یک حزبی بود بنام حزب توده که در تمام ارکان کشور نفوذ کرده بود در نهایت ماموران امنیتی سران این حزب را گرفتند و معلوم شد یک یک شبکه جاسوسی عظیم زیر نظر سفارت شوروری در حال جاسوسی است بطوریکه فرمانده نیروی دریایی ایران آنهم وسط جنگ ایران عراق که میگ و توپولوف رو سر نیرو ها بمب میرختند برای روس ها جاسوسی میکرده در دادگاه صالحه با اثبات رسید که سفارت شوروی این تیم جاسوسی را رهبری میکرد .
ناشناس۴۰۶۳۰۰۷۱۳:۲۱:۳۸ ۱۴۰۴/۸/۱۹
سوال اینه که چرا از دیوار سفارت روسیه بالا نرفتیم ؟ مگه بطور واقعی جاسوسی نکرده بود ؟؟!!!!
ناشناس۴۰۶۳۱۵۳۱۵:۲۰:۴۹ ۱۴۰۴/۸/۱۹
چون دنبال براندازی نبود
ناشناس۴۰۶۳۴۵۹۲۱:۴۶:۵۷ ۱۴۰۴/۸/۱۹
طرف فرمانده نیروی دریایی رو اجیر کرده میگی دنبال براندلزی نبود ؟
ناشناس۴۰۶۲۹۳۹۱۲:۲۳:۵۸ ۱۴۰۴/۸/۱۹
توجیه خوبی نبود. اتفاقا تمام تهدیدها چه بیرونی و چه داخلی (حتی اینکه امروز آب نداریم و مدیریت درست نکردیم) دلیلش اینه که با اعمال سلیقه بدمون، نگذاشتیم افراد شایسته سر کار بیایند. حتی امید به اصلاح امور رو هم از بین بردیم. تو این فضاست که تهدیدها جدی می شن!
ناشناس۴۰۶۲۹۶۹۱۲:۵۶:۵۹ ۱۴۰۴/۸/۱۹
آنجا بر اساس رای اکثریت است کاری هم ندارند اکثریت فریب خورده اند یا درست انتخاب کرده اند ولی ملاک اکثریت است همان گفته امام علی و قانون اساسی ایران .
ناشناس۴۰۶۲۹۸۴۱۳:۰۵:۴۶ ۱۴۰۴/۸/۱۹
در ایران با ابزاری بنام نظارت استصوابی فقط به کسانی مجوز ورود به ساختار را میدهند که وفاداریش را ثابت کند
امین۴۰۶۲۹۹۱۱۳:۱۱:۴۵ ۱۴۰۴/۸/۱۹
این موضوع نشان می‌دهد قانون بالاتر از چیزهای دیگر است ولی سیاست آمریکا برای کشورهای دیگر جالب نیست و به خاطر خودش دنبال تضعیف ملتهاست لشکرکشی آمریکا برای من قابل قبول نیست .
علی۴۰۶۲۹۹۵۱۳:۱۲:۱۸ ۱۴۰۴/۸/۱۹
متاسفانه سیاستمدارن ما به این اصل نرسیده اند منتقدین را تبدیل به مخالف و مخالفان را تبدیل به دشمن میکنیم حالا یه کرسی هم به منتقد بدیم هیچ اتفاقی نمیافته ولی با نادیده گرفتنش اتحاد خدشه دار میشه
ناشناس۴۰۶۲۹۹۹۱۳:۱۵:۱۷ ۱۴۰۴/۸/۱۹
این چه حرفی بود؟ این که کشور در تهدید است، یعنی اجازه ندهیم مردم به هر کی دلشون می خواد رای بدن؟ چرا بعضی ها تو این مملکت مردم رو تهدید می دونند؟ یا خدایی نکرده فکر می کنند اکثریت مردم عوامل بیگانه هستند؟
ناشناس۴۰۶۳۰۵۵۱۳:۵۶:۰۳ ۱۴۰۴/۸/۱۹
هرکی نباید تایید صلاحیت شود
پرهام۴۰۶۳۰۵۱۱۳:۵۰:۰۵ ۱۴۰۴/۸/۱۹
آسمون و ریسمان بافتی که چه؟ثابت کنی در ایران باید فقط فامیلها و دوستان و نزدیکان مسئول شوند به این بهانه که آمریکا علیه ما دسیسه میکنه.پس چطور وقت جنگ و دفاع از مملکت که میشه مردم ایران همه محرم و خودی میشند و کشور متعلق به همه مردم .
ناشناس۴۰۶۳۰۵۲۱۳:۵۳:۳۲ ۱۴۰۴/۸/۱۹
آمریکا در خارج از مرزهای خود مشغول دریافت در آمد برای آبادانی و رفاه مردم و گسترش قدرت و عظمت و در داخل رفاه و آرامش را برای ملت آمریکا است.
حسین۴۰۶۳۰۶۷۱۴:۰۹:۰۲ ۱۴۰۴/۸/۱۹
پیروزی ممدانی یعنی پایان ترامپ پایان ترامپ هم یعنی پایان دشمنان من و درنهایت یعنی پیروزی من
ناشناس۴۰۶۳۲۲۸۱۷:۱۰:۵۶ ۱۴۰۴/۸/۱۹
واقعا
ناشناس۴۰۶۳۰۷۱۱۴:۱۱:۱۰ ۱۴۰۴/۸/۱۹
به اعتراف مقاله شما عملا شورای نگهبان با انتخاب مدیران نالایق و ناتوان بعد انقلاب در نقش قیم ملت عمل کرده و امروز بحران های که از اقتصاد گرفته تا آب ، خاک و ورشکستگی صندوق های بازنشستگی، بانک های خصوصی و … مستقیم و یا غیر مستقیم بر عهده همین شورا و ساختار نظارتی موجود است.
امیر۴۰۶۳۴۷۰۲۲:۰۷:۲۰ ۱۴۰۴/۸/۱۹
خدا خیرت بده. کاملا موافقم. آدرس درست بحران‌های کشور رو باید اینجا جست. چون تجربه داره نشون میده خیلی از این مشکلات بحث این دولت و اون دولت نیست! طی دهه ها بین دولت‌ها مشترک بوده و مخرج مشترک این‌ دولت‌ها که اومدند و رفتند و مجلس ها که اومدند و رفتند کجاست؟
ناشناس۴۰۶۳۰۹۷۱۴:۲۸:۵۵ ۱۴۰۴/۸/۱۹
بفرمایید در این جنگ بقا اینهمه مماشات با فساد و رانت و زندگی اشرافی مسئولین چه توجیهی دارد؟
شکوری مهربان۴۰۶۳۱۷۳۱۵:۴۶:۵۲ ۱۴۰۴/۸/۱۹
بیائیم ان شاالله مواظب باشیم،ضمن اظهارنظروتجزیه وتحلیل اولادرقضاوت عجله نکنیم ودوماخدای ناکرده خودتحقیرنباشیم وسوما شکرگزارداشته هایمان باشیم وبدانیم درکل حساب کنیم شرافتمندترین کشورومردم روی زمین هستیم وسعی تلاش کنیم باعقلانیت وتدبیربهترکم وکاستیهایمان راازراه قانون وبامهربانی وهمدلی ووفاق صادقانه وبدورازهرگونه حب وبغض برطرف کنیم،ان شاالله ،یاغنی ویارزاق ویاذوالجلال والاکرام.
حسن بک۴۰۶۳۱۸۴۱۵:۵۷:۰۶ ۱۴۰۴/۸/۱۹
با دیدگاهایتان موافقم منتها با افزودن تعریف یک کلیدواژه در ابتدای مقاله که مبهم مانده است، و آن اینکه ما یعنی چه؟
ناشناس۴۰۶۳۱۹۰۱۶:۱۹:۴۹ ۱۴۰۴/۸/۱۹
هیچ وقت به آمریکا اعتماد نبایستی کرد چون ایشان هم دست پرورده خودشان هست حتی ایشان مسلمان و آن هم شعیه باشد نمی شودسفره دل تو را باز کنی .
ناشناس۴۰۶۳۲۵۱۱۷:۲۷:۰۹ ۱۴۰۴/۸/۱۹
چقدر قوی نوشتید اقای صالحی
محمد۴۰۶۳۲۶۵۱۷:۴۹:۲۱ ۱۴۰۴/۸/۱۹
مگر این شهردار در آمریکا چیه که امید به او بستیم
مجید۴۰۶۳۲۷۲۱۷:۵۷:۵۸ ۱۴۰۴/۸/۱۹
به به چقدر نظر دادید همتون
مسلم۴۰۶۳۲۸۲۱۸:۰۵:۵۷ ۱۴۰۴/۸/۱۹
ساده نباشیددوحزب آمریکای ازفیتیله یهودیان میگذرن
ناشناس۴۰۶۳۳۰۹۱۸:۲۹:۱۵ ۱۴۰۴/۸/۱۹
نابودی ترامپ نتانیابو صهیونیستهای پست پلشت پلید منفور مطرود ملعون مغضوب
علی۴۰۶۳۳۵۲۱۹:۰۷:۲۰ ۱۴۰۴/۸/۱۹
سیاست هم مثل فیلم و سریال ها است که کارگردان دارد تمام ریئس جمهور و بقیه زیر دستان فقط بازیگر هستند
ناشناس۴۰۶۳۳۶۳۱۹:۲۰:۴۰ ۱۴۰۴/۸/۱۹
اصلا شهردار شدن ممدانی چه ربطی به ایران دارد ؟
آینه۴۰۶۳۳۶۷۱۹:۲۸:۲۹ ۱۴۰۴/۸/۱۹
ساعت ۱۷ یه مطلب نوشتم که با انتشارش موافقت هم شد. اگر در معرض دید و قضاوت قرار نمیگیره، چرا؟
خسرو۴۰۶۳۳۸۸۱۹:۴۶:۵۲ ۱۴۰۴/۸/۱۹
ممدانی وظیفه دارد برای شهرش ومنافع شهروندانش بجنگد
احمد۴۰۶۳۳۹۷۱۹:۵۷:۰۶ ۱۴۰۴/۸/۱۹
ممدانی - باراک حسین اوبامای نسل ۲۰۲۵
منصور۴۰۶۳۴۱۹۲۰:۵۰:۴۵ ۱۴۰۴/۸/۱۹
هیچ توجیهی نمی تواند حق طبیعی مردم برای انتخاب آزاد خدمتگزاران خود را از آنان سلب نماید.
ناشناس۴۰۶۳۴۲۲۲۰:۵۶:۵۵ ۱۴۰۴/۸/۱۹
با تشکر فراوان از چناب اقای مجتبی میرصالحی و مقاله تحسین برانگیز ایشان
ناشناس۴۰۶۳۴۵۱۲۱:۳۷:۳۵ ۱۴۰۴/۸/۱۹
انتخاب ممدانی یعنی بیداری ملت امریکا بعنوان مهمترین کشور لیبرال دموکراسی غرب وقله ارزوهای انان قطعا دربرابراین بیداری توطئه های زیادی خواهندکرداما بیداری انهم بااینهمه ابزارهای اطلاع رسانی بخصوص اینترنت غیرقابل کنترل است اینترنت بهترین وسیله رسوایی دروغگوها درغرب وامریکاست انهم نیویورک
عماد ایرانی۴۰۶۳۴۷۵۲۲:۱۶:۲۵ ۱۴۰۴/۸/۱۹
پیروزی ممدانی در شرایطی که ترامپ تهدیداتی علیه او داشت یک بازی برای گول زدن افکار عمومی دنیاست مثل ترور خود ترامپ در همایشهای انتخاباتی همه این بازیها در صفحه شطرنج برنامه ریزی وطرخی برای اجرا شده یعنی آمریکا به هیچ‌وجه و در هر شرایطی آنی نیست که میبینی حتما کارهایی که ظاهراً انجام میشود انحرافیست و اصل کار چیز دیگریست .
علی۴۰۶۴۴۲۰۲۳:۱۶:۴۱ ۱۴۰۴/۸/۲۰
نوشته های همه روخواندم چیزای قشنگی می نویسید یک لحظه با خودتان صداقت داشته باشید خوانه واده چندنفره خودتو مدریت کنی که از خانه درباره انور دنیا نظر میدید نشانه عقده آدمیه که حرفش توخانه ارزش پوست پیازم نداره
ناشناس۴۰۶۳۴۸۹۲۲:۳۰:۲۵ ۱۴۰۴/۸/۱۹
ایرانی ها باهر اتفاقی هیجان زده میشند، صبر داشته باشید تا آقای ممدانی خودش را نشون بدهد. معلوم میشه
عس۴۰۶۳۵۰۵۲۲:۵۲:۵۸ ۱۴۰۴/۸/۱۹
تو ایران من معتقدم دمکراسی بهتر پیاده می شود ، چرا ؟ تعجب نکنید من در همه انتخابات شرکت کرده ام وبه هر کس که دلم خواست رای دادم وگاها هم اصلا به کسی را ندادم . دیدم چهل واندیشه سال است از همه طیف افراد در دولت و... آمدند و رفتند هر کاری دلشان خواست کردندو به ریش همه هم خندیدند حالا یک یا چند نفر در آمریکا مهد دمکراسی داخلی ( که شهروندانش ،سیاه پوستان و... در فشارند ) رای آورده وشده پیراهن عثمون داخلی ما . بابا در ایران برخی لیبرال قسم خورده سر کار بود وهست من خودمم در زمان خاتمی چند جا رفتم در مراکز دولتی برای کار ،فقط بیرون نداشتند. با هرمی که ساختی منتقدی نکن با واقعیت ایران که مهد دمکراسی است نگاه کن . در فرانسه مهد دمکراسی غربی ظرف یک الی دو ماه ۱۰هزار نفر رو از نواحی مختلف بدن محروم وساقط کردند.
علی۴۰۶۳۵۱۵۲۳:۰۰:۳۵ ۱۴۰۴/۸/۱۹
اصولاً نوع حکومت و سیاست و توان و اقتصاد آمریکا قابل مقایسه با ایران نیست.
ناشناس۴۰۶۳۵۴۶۲۳:۲۹:۳۱ ۱۴۰۴/۸/۱۹
انتخاب شهردار در یکی از شهرهای آمریکا جه تاثیری بر زندگی شهرهای ایران دارد !
ناشناس۴۰۶۳۵۴۷۲۳:۲۹:۳۹ ۱۴۰۴/۸/۱۹
آن ثباتی که برای رژیم غاصب و نامشروع شیطان بزرگ ادعا می شود وضعیتی شبیه آتش زیر خاکستر و آرامش قبل از طوفان است. علت شکل گیری رژیم باطل و ناحق و فرعونی موسوم به آمریکا و ادامه حیات آن علیرغم فقران مشروعیت مبنایی و عملکردی و ذاتی تایید یا سکوت حاکی از تایید حکومت های جهان و شناسایی آن به عنوات دولت مشروع است. کاری که دقیقا علیه خواسته های ملت هاست.لذا تا زمانی که ملت ها و آزادگان دنیا دولت های حاکم را با خواسته خود مبنی برپس گرفتن شناسایی طاغوت اعظم نتوانند همراه کنند یا خود حکومت با اندیشه استکبارستیزی در دست نگرفته اندجولان باطل با خسارات فراوان علیه مستضعفان و مظلومین جهان ادامه خواهد یافت؛ مگر اینکه معجزه ای رخ دهد و این هم با فضل الهی و سببیت مقاومت جهانی اسلام ان شاءالله تحقق خواهد یافت.
بی‌نام۴۰۶۳۵۵۳۲۳:۳۴:۰۲ ۱۴۰۴/۸/۱۹
در آمریکا کسانی در انتخابات پیروز می شوند که در پشت پرده توسط لابی صهیونیستی حمایت شوند،اینکه چنین شخصی انتخاب شده، جای سؤال داره،
ناشناس۴۰۶۳۵۶۱۰۰:۰۰:۵۴ ۱۴۰۴/۸/۲۰
زمانیکه اوباما رءیس جمهور آمریکا شد ما فکر کردیم سیاه پوستان آمریکا قدرت بدست آوردن اما هیچ فرقی نکرد ساده نباشید شیطان هایکه در آمریکا هستند مهره های رنگارنگ عوض میکنند سیاست شأن همان صحیونیستی است ثابت شده
احمد۴۰۶۳۵۹۷۰۱:۰۰:۰۵ ۱۴۰۴/۸/۲۰
باعینک خوش بینی نگاه کردن به آمریکاناشی ازنااگاهی به ماهیت وتاریخ آمریکاوبی توجهی به گستره حیله گری وشری وظلمی است که درجهان می کندملت هایی که فریب آمریکایی‌ها راخورده وتابع انهاشدندکم کم توسط این نژادبلعیده شدندمثل بومیان آمریکا.
آینه۴۰۶۳۶۲۵۰۴:۲۲:۵۶ ۱۴۰۴/۸/۲۰
خب به جای این شرایطی که در پائین اعلام شده، رک و صریح بفرمائید فقط مطلبی منتشر میشه که پر از مرده باد این و مرگ بر اون و ....باشه! عدم انتشار نوشته بنده که به جای زنده باد و مرده باد یه تصویری از فضای اعتراضات ضد امریکایی در دانشگاههای کشورهای مختلف در دهه ۷۰ میلادی رو ارائه داده در محاق فراموشی رفته و نادیده گرفته شده تا کسانی که برعکس بنده اون رویدادها رو فقط از صفحه تلویزیون داخلی و خارجی دیدند بدون دغدغه شعار بدن! این یعنی تضارب آرا یا تصادم کانالها؟
M۴۰۶۳۶۴۲۰۶:۵۹:۵۷ ۱۴۰۴/۸/۲۰
من نظرات دوستان رو خوندم با نهایت احترام به همه اما ببینید من به عنوان یه ایرانی به هرحال قشری که ادعایش میشه تحصیل کرده هست باید تا حالا به این نتیجه رسیده باشم این حرف لطفا دقت کنید ما فقط فقط خودمون هستیم که می تونیم درد خودمون دوا کنیم وگرنه چه این آقا در آمریکا به قدرتی رسیده باشه چه نباشه سیاست آمریکا رو آن کله گندهاش اداره میکنند که غالبا هم یا صهیونیست هستن یا اینکه تحت کنترل صهیونیست پس هیچ فرقی برای ما نخواهد حتی اگه آدم خوش انصاف درستکاری هم باشه نمیتونه از سلطه ی ابر قدرت‌ها که همون تحت کنترل اسرائیل هستند کاری کنه ومهمتر اینکه آمریکا خودشم به شخصه همیشه دشمنی داشته با ما جدای از اسرائیل چون خب قبل انقلاب چقدر ثروت ما مردم به غارت می‌برده. شاه خودش بنده خدا نوکر آنها بوده درسته که ما بعد انقلاب بعد جنگ تحمیلی به دنیا آمدیم اما تاریخ خودمون میدونیم پس یادمون باشه آمریکا خود با ما دشمنی. اصلی ترین حرف من اینه ما خودمون کی می تونیم فقط خودمونیم که زخم رو درمون کنیم نه بیگانگان. اولین قدم چیه مفسدان دزدان باید حذف بشن ثروت مردم باید به دست اهل درستش بیفتد البته با نظارت مردم . بدون هیچ تعصب میگم رهبری ایران درست ایشون میگه ما خودمون باید مشکلاتمون حل کنیم حرفشون درسته .
شهروند۴۰۶۳۷۲۶۰۹:۱۱:۲۰ ۱۴۰۴/۸/۲۰
احمدی نژاد ٨ سال رییس جمهور کشورمان بود. بعد از یک دوره که هیچ منع قانونی نداشت در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرد و با رد صلاحیت شورای نگهبان مانع از ورود او به انتخاب شدند. اگر طبق فرمایش امام (ره) میزان رای ملت است چرا مانع از انتخاب مجدد او شدند.
نادر۴۰۶۳۷۳۱۰۹:۱۴:۲۳ ۱۴۰۴/۸/۲۰
چند سوال آمریکا چند سال تاریخ دارد ؟ آیا تا کنون کسی غیر از افراد دمکرات و جمهوری خواه به قدرت رسیده و میتواند برسد؟ آیا رفتار ممدانی به شیعیان شباهتی دارد؟ آمریکا ۲۵۰ سال قدمت دارد و میتوان گفت مردم آمریکا تقریبا همه مهاجرند خود ترامپ ریشه آلمانی دارد. تاکنون کسی غیر از دو حزب اصلی به قدرت نرسیده ممدانی هم خارج از این قاعده نیست. رفتار ممدانی چندان به شیعیان شباهت ندارد بوسیدن همسر در بین مردم ، دیدار با هم جنس باران و... نتیجه : ممدانی عضوی از کانون قدرت دو حزب دمکرات و جمهوریخواه است . هر وقت یک نفر مستقل و یا از حزبی غیر از این دو حزب وارد قدرت شدند آنوقت حرف منتقدین درست است . در انتخاب ایران همه جور نامزد رییس جمهور میشود بالاترین دمکراسی در جهان هستیم . ضد انقلاب(بنی صدر) ، اصلاح طلب غربگرا ( خاتمی) ، لیبرال طرفدار غرب( روحانی) ، انقلابی(رجایی و رییسی )، میانه رو ( پزشکیان) در حالیکه در کشوری که انقلاب شده باید همه مسولانش انقلابی باشند.
سعید۴۰۶۳۷۴۶۰۹:۲۵:۴۷ ۱۴۰۴/۸/۲۰
آمریکا مهد نظام سرمایه داری هست نظام سرمایه داری مبتنی بر سود هست رقابت در کسب سود به رقابت افسارگسیخته در کسب سود منجر میشود دررقابت افسارگسیخته در کسب سود هیچ داده اخلاقی رعایت نمی‌شود و هیچ مرزی در وحشی گری ترسیم نمیشود بنابراین سخن گفتن از حقوق بشر ویا دموکراسی دراین نظام چرندی بیش نیست
علی۴۰۶۳۷۵۴۰۹:۲۸:۴۳ ۱۴۰۴/۸/۲۰
هر وقت آمریکا واسرائیل مظلوم نمایی کردن بدان دنبال ترور وجنگ در منطقه هستند.
علی۴۰۶۳۷۶۰۰۹:۳۶:۵۴ ۱۴۰۴/۸/۲۰
تحلیل از اطلاعات میاد ، اونم اطلاعات عمیق و چند بعدی ، خواهش میکنم که اطلاعات ساده خطی و تک بعدی هم در مورد نوع ساختار سیاسی در آمریکا ندارید ، حتی سابقه آقای ممدانی را هم نمی‌دانید وحنی نمی‌دانید انتخابات شهرداری ها در آمریکا چگونه است، حتی نمی‌داند بر خلاف سیاست جمهور بسیاری از شهرداران ، شهر های مختلف آمریکا از هیچ کدام از دو جناح اصلی نیستند ، و حتی محدودیت های انتخابات شهرداری ها در آمریکا را نمی شناسید تحلیل اینجوری ندهید
ناشناس۴۰۶۳۷۹۴۱۰:۱۴:۲۲ ۱۴۰۴/۸/۲۰
بعضی از کارشناسان سیاسی ایران مثل فواد ایزدی از شهردار شدن ممدانی ذوق زده شدند !!!.و به این نتیجه رسیدند که در ممدانی هم طرفدار جمهوری اسلامی و احتمالا رویا پردازی هم میکنن که این تو سیاست رشد میکنه و شاید یه روز رئیس جمهور آمریکا هم شد .ولی خط قرمزهای آمریکا تو سیستم سیاسی هم خیلی زیاده هم به هیچ وجه قابل اغماض نیست.
حسین۴۰۶۳۹۰۹۱۲:۰۶:۰۷ ۱۴۰۴/۸/۲۰
در کشور آمریکا مردم قادرهستند نمایندگان واقعی خود را به کار گمارند حتی اگر رئیس جمهور آمریکا به خونش تشنه باشد. مسلمان و مسیحی و....هیچ محدودیتی در انتخاب فرد ندارد.
سلیمان۴۰۶۳۹۷۳۱۳:۰۸:۵۳ ۱۴۰۴/۸/۲۰
این سیاست زخمی کردن همون سیاست اشناییه که ما مردم درگیرشیم اگه بد باشه برا همه ،چرا ما مردم ایران همیشه زخمی هستیم
ناصر۴۰۶۴۰۳۵۱۴:۰۸:۳۶ ۱۴۰۴/۸/۲۰
سلام همین هم سیاست دروغ آمریکاست یه وقت هایی هم ترامپ همین ها رو می گفت جناب ممدانی هم یکی ازهمان هاست رویش حساب جدیدی باز نکنید
یار شیرین سخن۴۰۶۴۱۲۶۱۵:۲۰:۵۶ ۱۴۰۴/۸/۲۰
ایران آمریکا را نابود خواهد کرد به امید پیروزی ایران سربلند
ناشناس۴۰۶۴۱۷۶۱۶:۱۷:۵۸ ۱۴۰۴/۸/۲۰
واقعا چرا نمی‌ذارن احمدی نژاد رئیس جمهور بشه
ناشناس۴۰۶۴۳۰۹۱۹:۴۰:۳۲ ۱۴۰۴/۸/۲۰
اون ها اگر به ثبات سیاسی رسیده اند و از نیروهای نخبه دیگر بلاد استفاده می کنند تا پیشرفته تر شوند پس ما از نخبگان کشور خود استفاده کنیم و فضای کشور را جهت پیشرفت نیروهای هم وطن را خودی و غیر خودی نکنیم
مصطفی محروقی۴۰۶۴۴۸۰۰۱:۴۴:۱۳ ۱۴۰۴/۸/۲۱
ممدانی یا همدانی یا ایرانی افتخارنسل ایران برای هرایرانی هرچه هست وهرکه هست ایرانی ایرانی است مایه مباهات وافتخار ایرانی
معراج۴۰۶۴۵۰۴۰۳:۲۸:۲۶ ۱۴۰۴/۸/۲۱
زیاد عجله نکنید .صبر چیز خوبیه ببینیم چه میشه.فعلا حرف وبحث الکیه.تواین دنیا هیچ چیزی بی حساب وکتاب نیست
مجید۴۰۶۴۵۲۸۰۶:۵۶:۰۳ ۱۴۰۴/۸/۲۱
یک عده آقا زاده بر مردم فقیر فرمان می‌دهند.
میکاییل۴۰۶۴۵۵۵۰۸:۴۵:۱۹ ۱۴۰۴/۸/۲۱
والله تعجب میکنم که شهردار نیویورک این چنین در زیر ذره بین هموطنان مجازی ورسانه ای هستند ولی شهرداران کلان شهرهایخودمان را نمشناسیم و زیر بار گرانیها و دروغهای مسولین دیگر اهی نمانده انوقت زیروبم شهردار نیویورکرا بررسی میکنند خیرباشه.
yektanetتریبون

آخرین عناوین