توصیف جالب لیلاز از شرایط اقتصاد کشور/ واکنش مجلس به افزایش قیمت ارز

  4030120076 ۳۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه‌ها منتشر می‌شود که دنبال کردن آن‌ها ـ حتی برای آنانی که اهل مطالعه اخبار هستند ـ کار دشواری است. بسته خبری ـ تحلیلی الف، با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل‌های صورت گرفته در این زمینه، مخاطبان خود را از مهم‌ترین وقایع روز آگاه می‌کند.

توصیف جالب لیلاز از شرایط اقتصاد کشور/ واکنش مجلس به افزایش قیمت ارز

توصیف جالب لیلاز از شرایط اقتصاد کشور

هم‌میهن درباره انتقاد کیهان از رسانه‌های منتقد دولت رئیسی به دلیل ندیدن دستاوردهای دولت با سعید لیلاز گفتگو کرده است. لیلاز در این گفتگو نظرات جالبی درباره وضعیت اقتصاد کشور بیان کرده است: «واقعیت این است که من شرایط اقتصادی ایران را بیشتر از آنچه که به‌صورت عمومی در رسانه‌های منتقد دولت مطرح می‌شود، می‌بینم. هیچ حوزه‌ای در اقتصاد ایران وجود ندارد که شرایط آن نسبت به دو یا سه سال قبل به مراتب بهتر نباشد.

این به معنای آن نیست که اقتصاد کشور شرایط خوبی دارد. ما هنوز در شرایط بحران هستیم اما روندمان رو به بهبود است. وضعیت مالیات‌ستانی، بهبود شرایط عمومی کسب‌وکار و مانند آن شرایط بهتر است و در بعضی حوزه‌ها مثل رشد اقتصادی با سرعت نسبتاً کمتری رو به جلو حرکت می‌کنیم.

ما در حال تغییر وضعیت از حالت فوق‌بحرانی به وضعیت بحرانی هستیم. در این زمینه نیز سیاه‌نمایی صورت می‌گیرد. تولید خودروی ایران در سال ۱۳۹۷ بالغ بر ۷۰۰ هزار دستگاه بود. این آمار در سال ۱۴۰۲ به یک میلیون و ۴۰۰ هزار دستگاه رسید. علاوه بر اینکه چندهزار دستگاه خودرو از خارج از کشور وارد شد. این حوزه رشد ۱۰۰ درصدی داشته است.

سوال من این است که چه کسانی این خودروها را می‌خرند؟ سرمایه‌دارها می‌خرند؟ سرمایه‌دارها که خودروی ایرانی سوار نمی‌شوند. به نظر می‌رسد وضعیت خرید در حال بهبود است. با وجود اینکه در ۵ سال گذشته بیش از ۳ میلیون دستگاه خودرو تولید شده، ۵۰۰هزار نفر همچنان در صف خرید خودرو قرار دارند که ظرف ۴ ماه آینده ماشین‌های خود را دریافت خواهند کرد.

در حال حاضر ماهانه یک‌ونیم میلیون دستگاه تلفن همراه وارد کشور می‌شود که نیمی از آن ارزش گمرکی ۶۰۰ دلاری دارد که به معنی پیشرفته بودن این دستگاه‌هاست. مراجعه به آمارهای سینمایی و فروش بلیت‌های تئاتر نشان می‌دهد که این عرصه نیز با رونق بیشتری مواجه شده است.

آنچه شما مطرح کردید مبنی بر اینکه چرا ما به‌عنوان شهروندان این پیشرفت‌های اعلامی را در زندگی‌مان حس نمی‌کنیم، سه علت مادی و یک علت ذهنی دارد؛ اول، سرعت رشد اقتصادی ایران به اندازه‌ نیاز کشور نیست. سرعت کم است و برای محسوس بودن آن به رشد بیش از ۷ درصد نیاز داریم. این اعداد طی چهار و پنج سال گذشته ۴ تا ۵ درصد بوده است.

دوم، بخش مهمی از این رشد اقتصادی چاله‌های سقوط اقتصاد ایران در سال‌های ۹۷ و ۹۸ را پر کرده است. این همان چیزی است که اقتصاد‌دان‌ها و مقام رهبری اسم آن را دهه از‌دست‌رفته ۹۰ گذاشته‌اند.

سوم، شکاف طبقاتی به‌ویژه در دوران اخیر بسیار افزایش پیدا کرده است. وقتی حرف از رشد اقتصادی می‌زنیم، طبقات فرادست آن را بیشتر از طبقات فرودست احساس می‌کنند. علت اصلی این شکاف طبقاتی، تورم لگام‌گسیخته ۶ سال اخیر بوده است. بخشی از این شکاف طبقاتی به علت پرداخت یارانه‌های نقدی در حال ترمیم است.

دلیل ذهنی این وضعیت نیز این است که آقای رئیسی و نظام جمهوری اسلامی، جنگ نرم را باخته‌اند.»

***

نارضایتی اژه‌ای از وضعیت عفاف و حجاب

غلامحسین محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضائیه در نشست‌ با جمعی از مدیران مسئول رسانه‌ها اظهار کرد: در این محفل به گرد هم نشسته‌ایم تا نقد و نقادی کنیم و دلسوزانه و خیرخواهانه نواقص و کاستی‌ها را برطرف سازیم؛ من شخصاً از شنیدن نقد‌ها خوشحال می‌شوم و آن‌ها را در راستای رفع نواقص و کاستی‌ها به کار می‌بندم. البته قدر مسلم چنانچه بخواهیم فارغ از نقد‌ها و کاستی‌ها، از نقاط قوت نظام بگوییم، سخن و مطلب برای گفتن و نوشتن بسیار بیشتر از نقدهاست.
 
رئیس دستگاه قضا تصریح کرد: قطعاً به قوه قضاییه نقد وارد است و ما در این زمینه تعارف نداریم؛ ما ادعا نداریم که در تراز نظام در همه بخش‌ها ارتقا پیدا کرده‌ایم، لذا خود را محتاج نقد و رفع نواقص می‌دانیم.

رئیس عدلیه گفت: اختلاف نظر و اختلاف سلیقه همواره بوده و هست و خواهد بود؛ مهم آن است که علی‌رغم این اختلاف نظرات و اختلاف سلیقه‌ها بتوانیم در کنار یکدیگر زندگی مسالمت‌آمیز داشته باشیم و این اختلافات سبب سوء استفاده دشمنان نشو‌د. گاهی مشکلی برای فردی پیش می‌آید که اگر چه همفکر من نیست، اما هم‌وطن من است و دوستدار نظام است؛ در اینجا باید به او کمک کنیم تا بر مشکلش غلبه کند نه اینکه، چون همفکر و هم‌جناح من نیست، خدای‌ناکرده بر مشکلش بیفزاییم و یا از مشکل او احساس شعف کنیم.

اژه ای در بخش دیگری از سخنانش به مقوله عفاف و حجاب و سیر ناظر بر تدوین لایحه مربوطه در این زمینه نیز گریزی زد و گفت: در قضیه عفاف و حجاب وضع خوبی نداریم؛ اگرچه در این رابطه یک سلسله اقداماتی انجام شده، اما هنوز به نتیجه نهایی نرسیده‌ایم؛ تاکید بنده از همان ابتدا آن بود که باید با به کارگیری قوانین فعلی (قوانین ناظر بر بر مسوولیت اتحادیه ها، صنوف، اماکن و ….) در راستای بهبود وضع عفاف و حجاب اقدام کنیم. در فروردین سال گذشته من جلسه‌ای را با حضور مسئولان ذی‌ربط در این حوزه تدارک دیدم و در آن جلسه، کلیه قوانین موجود ناظر بر بهبود وضع عفاف و حجاب را احصاء و ابلاغ کردم و تاکید کردم که چنانچه به همین قوانین موجود عمل شود، مشکلات این حوزه تا میزان موثری مرتفع می‌شود؛ علی‌ایحال در شورای عالی انقلاب فرهنگی، قوه قضاییه مکلف به تدوین لایحه‌ای در این رابطه شد و ما لایحه‌ای معطوف به هدف را در ۹ ماده تنظیم کردیم که آن ۹ ماده در دولت به ۱۵ ماده و در مجلس به ۷۱ ماده تبدیل شد و هنوز هم به سرانجام نرسیده است؛ علی‌ایحال کماکان معتقدم که با عمل به همین قوانین موجود، می‌توان وضعیت عفاف و حجاب را تا قبل از تصویب قانون مربوطه در این حوزه بهبود بخشید.

***

ساعت کار ادارات از ١٥ خرداد تغییر می‌کند

به گزارش ایسنا، مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق  اظهار کرد: برای تغییر ساعت کار ادارات، مصوبه هیات وزیران در سال گذشته را داریم که همچنان قابل اجراست و امسال نیز اجرایی می‌شود که براساس آن ساعت کار ادارات از ١٥ خرداد تا ١٥ شهریور تغییر می‌کند.

طبق اعلام وزارت نیرو، بر اساس مصوبه سال گذشته هیات وزیران و به منظور مدیریت مصرف برق در فصل گرم سال، ساعت کاری ادارات به ٦ صبح تا ١ بعدازظهر تغییر یافت که این اقدام کاهش ٨٥٠ مگاواتی اوج بار شبکه برق در تابستان ١٤٠٢ را به همراه داشت.

***

واکنش مجلس به افزایش قیمت ارز

به گزارش ایسنا، محمدباقر قالیباف در جلسه علنی امروز دوشنبه مجلس در پاسخ به تذکرات حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده شاهین‌شهر، شهباز حسن پور نماینده سیرجان و جواد نیک بین نماینده کاشمر اظهار کرد: درباره موضوع دارو مجلس شورای اسلامی چند جلسه‌ نظارتی را برگزار کرد که جمع‌بندی‌هایی صورت گرفته، گزارش دیوان محاسبات و معاونت نظارت مجلس نیز تهیه شده و در دستور کار کمیسیون بهداشت قرار دارد.

وی اضافه کرد: احتمالا از هفته آینده روال برگزاری جلسات مجلس شورای اسلامی به قبل یعنی یکشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه بر می‌گردد. البته ما در جلسه‌ هیات رئیسه دراین باره تصمیم‌گیری می‌کنیم و جلسات نظارتی سه‌شنبه تشکیل خواهد شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی درباره موضوع ارز اظهار کرد: کمیسیون اقتصادی چند ماه قبل درباره بازار ارز گزارشی به دولت داد و پیگیری‌هایی هم صورت گرفت دیروز نیز نامه دیگری از سوی کمیسیون اقتصادی ارائه شد. ما در مجلس شورای اسلامی جلسه‌ای درباره ارز با مسئولان بانک مرکزی و اقتصادی دولت برگزار خواهیم کرد.

حاجی‌دلیگانی نماینده شاهین‌شهر در تذکر خود گفت: مجلس شورای اسلامی به دولت برای بهبود وضعیت دارو فرصت داد که مهلت ۲ ماهه تمام شده و هنوز شرایط اصلاح نشده است. در تامین برخی از داروها مشکل داریم از جمله داروهای پیوندی که بیماران یک هفته تا ۲ هفته یکبار دارو دریافت می‌کنند.

حسن‌پور نماینده سیرجان نیز اظهار کرد: انتظار می‌رود مجلس شورای اسلامی جلسه‌ای درباره مشکلات کشور به خصوص نوسانات بازار ارز برگزار کند.

حجت الاسلام جواد نیک بین نیز در تذکری با تاکید بر لزوم بررسی موضوع ارز در مجلس گفت: یادم می‌آید که روزگاری در سال گذشته در همین مجلس وقتی ارز از ۳۰ هزار تومان تجاوز کرد من و دوستان‌مان در مجلس گفتیم که رئیس جمهور باید به مجلس بیاید و از او طرح سوال شود و حتی او استیضاح شود.

***

واکنش مدیرعامل سازمان بنادر به اختلاس ۱۰۸ میلیارد تومانی در بندر امام

به گزارش فارس علی‌اکبر صفایی، مدیرعامل سازمان بنادر در جمع خبرنگاران ‌در واکنش به اختلاس رخ‌داده در یکی از بنادر جنوبی کشور (بندر امام خمینی «ره») اظهار داشت: قبل از هر چیز بابت اختلاس رخ‌داده از مردم عذرخواهی می‌کنم و همه همت خود را انجام می‌دهیم تا این پول را برگردانیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: شخصی به نام آرش اشتری‌ شیادانه ۱۰۸ میلیارد تومان پول را جابه‌جا کرده است، وی کارشناس مسئول یکی از بنادر تابعه بود‌.

وی افزود: حراست بندر چند روز بعد ‌این اختلاس را کشف کرد و با حمایت سازمان‌های مربوطه از جمله اطلاعات سپاه، ردیابی‌ها وی در حال انجام است تا این رقم را برگردانیم.‌

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی تاکید کرد: تمام همت ما این است که مبلغ را برگردانیم. اداره کل بنادر خوزستان اعلام کرده : به محض اینکه بتوانیم اطلاعات جدیدی بگیریم آنرا به اطلاع مردم می رسانیم.

***

واکنش وزارت اقتصاد به شایعه برکناری خاندوزی

به گزارش تسنیم، مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت امور اقتصادی و دارایی در پاسخ به گزارش مورخ 1403/01/19 روزنامه هم میهن با تیتر «نه رفتن چاره است نه ماندن» و روزنامه آرمان ملی با تیتر «خاندوزی هست مثل مشکلات اقتصادی!» توضیح داد: شایعه برکناری برخی مسئولان اقتصادی دولت پیش از آنکه یک شایعه باشد با واکنش یک چهره سیاسی به شایعه‌ای که مشخص نیست اساساً وجود داشته؛ به طور گسترده در برخی رسانه‌ها منتشر شد و به دنبال همین خبر ساختگی، موجی از اخبار و تحلیل‌هایی برای بی‌ثبات جلوه دادن تیم اقتصادی دولت در مواجهه با مسائل اقتصادی منتشر شد.

دولت سیزدهم بدون شک و حتی به اذعان بسیاری از منتقدان در بهبود شاخص های اقتصادی کارنامه موفقی داشته است اما به هر حال عبور از اقتصاد بحران زده ای که به این دولت میراث رسید؛ علاوه بر آنکه آثار دراز مدتی خواهد داشت، زمان بر هم بوده است...

در زمینه تثبیت نرخ ارز نیز دولت در سال گذشته کارنامه قابل قبولی داشت و در کنار سیاست های دولت برای مهار تورم از طریق مهار رشد نقدینگی و انضباط بخشی مالی، تمام سناریوهای بدبینانه درباره نرخ ارز نیز با برنامه ریزی دولت در هم ریخته شد اما طبیعتا در جنگ اقتصادی و اقداماتی نظیر حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق، جنگ ارزی نیز به قوت خود باقی است و دولت همزمان با تلاش برای باز گرداندن اقتصاد به ریل توسعه و رونق، در جبهه جنگ ارزی و تلاش طرف مقابل برای بی ثبات کردن اقتصاد در حال نبرد است. دولت در این کارزار، ایجاد آرامش و رفاه مردم را از اهداف اصلی خود می‌داند و در کنار بهبود شاخص‌های اقتصادی کشور می کوشد تا از معیشت مردم در برابر جنگ اقتصادی محافظت کند.

در این میان شایعه سازی درباره تیم اقتصادی دولت که بی وقفه در حال تلاش برای عبور از این شرایط است؛ میتواند خواسته یا ناخواسته ابزار دیگری علیه دولت و مردم ایران در این جنگ تحمیلی اقتصادی باشد چرا که علی رغم تمام فشارها، القای بی ثباتی و نا اطمینانی خود به انتظارات تورمی دامن می‌زند.

***

«پایداری» و «شانا»برای دور دوم انتخابات مجلس «لیست مشترک» می‌دهند

اسماعیل کوثری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، درباره اهمیت دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: مردم قطعاً برای دور دوم انتخابات مجلس هم احساس مسؤولیت کرده و در حوزه‌هایی که انتخابات به دور دوم کشیده شده است، پای صندوق‌های رأی خواهند رفت.

وی افزود: برای دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم پیش‌بینی می‌کنم که جبهه پایداری و شانا (شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی) لیست مشترک بدهند و امنا (ائتلاف مردمی نیروهای انقلاب اسلامی) هم لیست جداگانه ارائه کند.

شورای وحدت در مرحله دوم انتخابات مجلس فهرست می‌دهد

ابوالقاسم رئوفیان عضو هیأت عالی شورای وحدت در گفت‌وگو با ایرنا، درباره اینکه آیا شورای وحدت برای دور دوم انتخابات فهرستی را ارائه می کند؟ گفت: به طور قطع شورای وحدت فهرست ارائه می‌کند و برای دور دوم برنامه دارد.

وی افزود: اما درباره اینکه آیا در تهران و یا سایر حوزه های انتخابیه فهرست می‌دهیم، هنوز به جمع بندی نرسیدیم و قرار است طی هفته جاری تصمیم نهایی در این باره اتخاذ شود.

 

 

 

دیدگاه کاربران

علی۳۴۴۹۱۵۳۲۰:۵۲:۰۹ ۱۴۰۳/۱/۲۰
بله سالهای دور آقای لیاز مدیرعامل ایران خودرو دیزل در امور بازاریابی و فروش بودو پیش‌تر نیز مدیرعامل سبلان خودرو مایوان و هیچکدام موفق نبود حالا ایشان در حال دفاع اقتصادی از دولت هستند
ناشناس۳۴۴۹۳۲۴۰۰:۰۴:۰۶ ۱۴۰۳/۱/۲۱
جناب اژه ای لطفا پیگیر این باشید چه اشخاص و دستگاه هایی بطور مهندسی شده وقت کشی کردند که لایحه عفاف و حجاب تصویبش به چند ماه بعد از انتخابات موکول شود
ناشناس۳۴۴۹۳۵۱۰۰:۵۳:۴۱ ۱۴۰۳/۱/۲۱
نیروی انتظامی قریب دوسال است خنثی و بی اثر است و اعتماد به نفس و اقتدار خود را از دست داده است
ناشناس۳۴۴۹۳۷۶۰۱:۲۸:۰۶ ۱۴۰۳/۱/۲۱
اول خودشان با ترک فعل در قبال قانون حجاب در سال‌های گذشته
ناشناس۳۴۴۹۳۳۲۰۰:۱۴:۴۳ ۱۴۰۳/۱/۲۱
شبیخون فرهنگی بی حجابی و بی غیرتی از جنگ نظامی به مراتب خطرناک تر است بر این اساس سازمان مردمی بسبج باید تمام قد به میدان بیاید و‌‌ بنیان این بی بند و باری و هرزگی ها را از بیخ برکنند
ناشناس۳۴۴۹۴۵۱۰۶:۳۰:۰۷ ۱۴۰۳/۱/۲۱
بسیج چرا برای مقابله با فقر و اختلاس و ویژه خواری به میدان نمی آید ؟
ناشناس۳۴۴۹۵۱۹۰۹:۰۵:۰۸ ۱۴۰۳/۱/۲۱
لطفا با واژه زیبای قابل احترام بسیج این چنین بازی نکنید. عفاف و حجاب با بسیج و غیربسیج به جایی نمی رسد.
ناشناس۳۴۴۹۵۸۳۱۰:۱۸:۴۴ ۱۴۰۳/۱/۲۱
بسیج در همه میادین از جمله مبارزه فقر و دزدی و... دارند فعالیت می کنند
ناشناس۳۴۴۹۷۳۰۱۲:۴۶:۱۸ ۱۴۰۳/۱/۲۱
لیلاز رفت تو لیست سیاه غربزده ها .
ناشناس۳۴۴۹۱۶۷۲۱:۰۸:۱۷ ۱۴۰۳/۱/۲۰
جناب لیلاز چیزی که بنده بارها در سایت‌هایی مانند الف سعی کردم این فضای سنگین روانی تورم را بشکنم و شما به روش دیگری گفتید حتی وضعیت معیشت نسبت به چند سال قبل بدتر نشده یا بهتر هم نشده و هنوز یک خطی هست
ناشناس۳۴۴۹۴۹۰۰۸:۰۱:۱۸ ۱۴۰۳/۱/۲۱
حالا دیگه حرفهای لیلاز (اصلاح طلب) درسته؟!
ناشناس۳۴۴۹۵۸۲۱۰:۱۵:۰۴ ۱۴۰۳/۱/۲۱
درود بر اقای لیلاز که منصف است و بدون تعصب جناحی حقایق را بیان می کند.
ناشناس۳۴۴۹۵۸۶۱۰:۲۶:۱۳ ۱۴۰۳/۱/۲۱
در حالت کلی اصلاح طلب یعنی آشوب و تحریم!
ناشناس۳۴۴۹۱۷۰۲۱:۱۰:۳۴ ۱۴۰۳/۱/۲۰
مجلس به جای این چیزها بروند از دولت درخواست کنند ارز را تک نرخی کنند و هر سال با توجه به تورم افزایش دهند نه اینکه سرکوب ارزی شود و بعد فنر آن رها شود
ناشناس۳۴۴۹۱۷۹۲۱:۲۳:۰۲ ۱۴۰۳/۱/۲۰
واردات تلفن همراه وخارج شدن ارز بخاطر آن افتخار نیست کاش کشور یک کمپانی مثل سامسونگ همه فن حریف داشت ونفت وگاز نداشت
ناشناس۳۴۴۹۲۰۹۲۱:۵۲:۰۶ ۱۴۰۳/۱/۲۰
آقای لیلاز خدا وکیلی خودت به حرف های که زدی ایمان داری؟
ناشناس۳۴۴۹۴۰۷۰۳:۳۰:۳۶ ۱۴۰۳/۱/۲۱
مثال زیاد هست و سال 99 تا 1402 برای شما می‌گویم تا با واقعیات آشنا شوید و سال 1400 تغییر بین دو دولت ذکر نمی کنم چون سرکوب ارزی شده بود و نمی‌توان معیار درستی داشت کف حقوق سال 99 1840 تومان و کف حقوق اسفند 1402 5300 درآمد دلاری از 77 دلار به 85 دلار اسفند سال 99 متوسط یک متر خانه در تهران 30 میلیون و اسفند 1402 82 میلیون اسفند سال 99 قیمت کوئیک دنده ای 145 میلیون دنا پلاس توربو 350 میلیون در اسفند 1402 به ترتیب 410 و 900 میلیون قیمت انواع ماهی بین 2 الی 3 برابر قیمت انواع میوه کمتر از 3 برابر گوشت قرمز از 125 هزار تومان به 480 هزار تومان مرغ از 25 هزار تومان به 85 هزار تومان روغن مایع 900 گرمی از 14 هزار تومان به 65 هزار تومان این چند تای آخری هم بابت ارز 4200 بوده که تازه هنوز قیمت اصلی هم نیست و دارند ارز 28500 می دهند و در حالت کلی و در دراز مدت و از سال 92 به این طرف 40 درصد به بالا قدرت خرید معیشت مردم کمتر شده و انشالله وقتی از دولت سابق حرف می زنیم گارد نگیرید
ناشناس۳۴۴۹۷۶۰۱۳:۰۵:۱۴ ۱۴۰۳/۱/۲۱
دوره‌های زمانی مشابه رو مقایسه کن، قيمت هايي که گفتی دقیق نیست و جهش قیمتی خیلی بیشتره، عامل شکست اقتصادی دولت قبل از بین رفتن برجامه و دشمنان داخلی و خارجی برجام مسوول اصلی آن هستند، بی پایه بودن تمام وعده‌های نامزدهای ریاست جمهوری همسو الان کاملا روشن است .
امیر حسین سلطان/تهران۳۴۴۹۴۱۵۰۴:۰۰:۳۵ ۱۴۰۳/۱/۲۱
در یک حالت پاسخ به جناب لیلاز همان صرب المثل مشهور است که نفس ایشان از جای گرم بلند می شود! و اما در یک حالت خوش بینانه ای باید گفت نظرات جناب لیلاز و سایر هم نظران با ایشان روی کاغذ و حداکثر در عالم تئوری ممکن است جواب بدهد اما واقعیت اقتصاد ایران با اینگونه اظهار امیدواری ها و بدون اصلاح و تجدید نظر جدی در پاره از سیاست ها اعم از داخلی و خارجی به این زودی ها با اقتصاد تک محصولی خداحافظی نخواهد کرد و مضافاً نادیده گرفتن زمان های از دست رفته هم تغییری در وضعیت موجود پدید نمی آورد. به زبان گویا این وضعیت جاری(به مخاطره افتادن شدید ارزش پول ملی به دفعات و در برهه های متعدد) نیازمند بررسی و رسیدگی کاملا اورژانسی به معنای واقعی کلمه را داشته، دارد و خواهد داشت و با انتقاد همیشگی از رویکرد و عملکرد دولت قبلی(حتی اگر هم صحت داشته باشد که چنین هم نیست!) و تعریف و تمجید از دولت فعلی هم نباید انتظار معجزه ای را در عمل داشته باشیم جناب آقای لیلاز! والله اعلم
ناشناس۳۴۴۹۴۷۵۰۷:۳۹:۱۱ ۱۴۰۳/۱/۲۱
نه برای منافعش هرکاری میکنه در ضمن یادش رفته خودش مشاور اقتصادی معاون اول رییس جمهور در سال 97 و 98 و تئوریسین گرانی شدید بنزین در سال 98 بوده
ناشناس۳۴۴۹۵۸۵۱۰:۲۴:۰۵ ۱۴۰۳/۱/۲۱
در ضمن اگر بین دولت احمدی نژاد و خاتمی هم همین مقایسه شود اوضاع خیلی بدتر هست اما یارانه اش که معادل امروز 3 میلیون تومان برای هر نفر می داد با اصلاح انرژی که هرچند به مرور به دلیل عدم افزایش قدرت خرید آن آب می رفت
ناشناس۳۴۴۹۸۷۰۱۳:۵۳:۲۹ ۱۴۰۳/۱/۲۱
اگر همین الان بین احمدی نژاد و خاتمی و روحانی انتخابات برگزار شود احمدی نژاد بیشترین رای را دارد.
ناشناس۳۴۴۹۲۵۲۲۲:۵۲:۴۵ ۱۴۰۳/۱/۲۰
با اقای لیلاز موافقم دولت روحانی خیلی خرابکاری کرده اگر 8 سال رشد اقتصادی 8 درصدی داشته باشیم تازه به شرایط قبل از سال 92 می رسیم.
ناشناس۳۴۴۹۳۶۷۰۱:۱۱:۳۴ ۱۴۰۳/۱/۲۱
اقای لیلاز نون را به نرخ روز میخوره و سایت الف هم هر موقع که ایشان حرفهای دلپسندشان را میزند بلافاصله حرف ایشان را تیتر میزنند گویی امار بدون پشتوانه دادن و غفلت از واقعیت روی زمین اشکالی ندارد
من۳۴۴۹۴۳۶۰۴:۵۴:۴۱ ۱۴۰۳/۱/۲۱
باشاخصهای اقتصادی وضعیت اقتصادکشورراتحلیل می کنندنه باتعدادموبایل وخودرو .......
اکبر عبادی۳۴۴۹۴۶۶۰۷:۱۸:۴۳ ۱۴۰۳/۱/۲۱
اقای لیلاز عزیز چه شده یا قرار است بشود که لب به ابراز امید می کنید ؟ مگر انهایی که خودرو ندارند نقشی یا سهمی در اقتصاد ندارند؟ شما که اقتصاد خوانده اید معیار ارزیابی تان باید شاخص های اقتصادی باشد نه تولید خودرو !!!
ناشناس۳۴۴۹۴۷۱۰۷:۳۷:۲۰ ۱۴۰۳/۱/۲۱
آقای لیلاز ای کاش با سرانه حرف میزدی اینکه در ایران تقریبا 10 میلیون نفر از جمعیت 80 میلیونی خودرو میخرند و میفروشند و سینما می روند و خرید دارند کار یک اقتصاد دان نیست اقتصاد دان باید از شاخصهای مانند درامد ملی و سرانه صحبت کند از آمار مصرف سرانه گوشت و مرغ بگوید از قدرت خرید و حداقل حقوق کارگران بگوید از ضریب اشتغال و جمعیت فعال بگوید علل رویگردانی مردم از شما اصلاح طلبان همین فرصت طلبی های به زعم خود شما زیرکانه است ولی با این کارها در دولت رئیسی جایی پیدا نمی کنید
ناشناس۳۴۴۹۵۱۶۰۹:۰۲:۲۰ ۱۴۰۳/۱/۲۱
ربطی به اصلاح طلبان ندارد. ایشان نظر خودش را ابراز داشته است و اکثریت اصلاح طلبان هرگز چنین نظری ندارند. مطمئن باشید
ناشناس۳۴۴۹۵۶۷۱۰:۰۲:۴۵ ۱۴۰۳/۱/۲۱
اقای لیلاز درست میفرمایند دهه 90 از دست رفته بود زیرا به گزارش بانک جهانی درامد سرانه ایرانیان فقط شش دهم درصد بود یعنی تقریبا هیچ.
ناشناس۳۴۴۹۴۸۷۰۷:۵۶:۲۴ ۱۴۰۳/۱/۲۱
تحلیل آقای لیلاز ابدا با واقعیت سازگار نیست.قدرت خرید مردم سال به سال کاهش یافته است.
صدای ملت۳۴۴۹۵۰۵۰۸:۳۸:۰۷ ۱۴۰۳/۱/۲۱
فیلمی از لطف‌الله سیاهکلی، نماینده قزوین در مجلس یازدهم، در فضای مجازی منتشر شده است که ادعایی را درباره خانه مصطفی میرسلیم، نماینده تهران مطرح می‌کند. این نماینده که از موافقان واردات خودرو در مجلس بود، با گلایه و انتقاد از مخالفت‌های میرسلیم در این ماجرا، بیان می‌کند: «آقای میرسلیم در کاخی در ولنجک زندگی می‌کند، ایشون در (موضوع) خودرو ما را خیلی آزار داد.» منبع خبر: خبر آنلاین-امروز
ناشناس۳۴۴۹۸۷۹۱۳:۵۷:۳۲ ۱۴۰۳/۱/۲۱
اقای روحانی هم از سال 97 واردات خودرو را ممنوع کرد و اینگونه قیمت خودرو نجومی شد.
علی۳۴۴۹۵۳۵۰۹:۲۱:۰۹ ۱۴۰۳/۱/۲۱
اینکه فاصله و شکاف طبقاتی زیاد شده قابل انکار نیست ولی اینکه آقای لیلاز میگوید با پرداخت یارانه این شکاف دارد ترمیم میشود چیز عجیبی است خط فقر اول باید تعریف دقیق بشود که کجاست وبعد گفته شود این یارانه چقدر در ترمیم آن توانسته موفق عمل کند دیگر اینکه دولت جنگ نرم را باخته شکی نیست چون دولت با علم به این مسئله نتوانسته در حوزه رسانه و اطلاع رسانی و اقناع جامعه در حوزه اقتصادی موفق عمل نماید و نقاط ضعف در این حوزه را برطرف کند و متاسفانه دشمن در فضای اجتماعی و شبکه های مجازی موفق تر عمل کرده که در هر مکان و موقعیت سخنان بخشی از جامعه نارضایتی از عملکرد دولتها در حوزه اقتصاد هست چون قابل لمس تر از آمار دولتها میباشد
ناشناس۳۴۴۹۵۸۸۱۰:۲۶:۴۵ ۱۴۰۳/۱/۲۱
آقای صفایی مگر یک کارشناس مسئول به تنهایی میتواند این همه پول را جابجا کند؟
ناشناس۳۴۴۹۵۹۷۱۰:۴۰:۰۹ ۱۴۰۳/۱/۲۱
جناب اژه اي براي بررسي باغ ازگل شركت جناب صديقي چرا اقدام نمی کنید
ناشناس۳۴۵۰۰۰۹۱۵:۴۰:۵۸ ۱۴۰۳/۱/۲۱
جناب آقای لیلاز اگر می خواهید مقایسه کنید باید شرایط قبل از خروج امریکا از برجام را مقایسه کنید یعنی سال 1396 ... در سال ۱۳۹۶ در مجموع یک میلیون و ۳۱۵ هزار و ۲۳۹ دستگاه خودرو در کشور تولید گردید که این آمار نشان می‌دهد میزان تولید اتومبیل‌های سواری در تمامی بخش‌ها، دارای رشدی برابر با ۱۴.۲ درصد بوده و همچنان تراز تولید محصولات در صنعت خودرو کشور به صورت صعودی است....
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. من عجله ندارم!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  7. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

  12. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  17. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  18. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  21. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  22. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  23. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  24. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  25. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  4. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  5. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  6. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  7. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  8. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  9. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  10. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  11. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  12. نگاهی به فرمان ضد فساد هشت ماده ای 

  13. توضیحات سردار جعفری درباره تذکر رهبری پیرامون مبارزه با بی‌حجابی/ توصیه همتی درباره نرخ‌های متفاوت ارز

  14. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  15. معلمان تلاش کنند گره ذهنی دانش آموزان باز شود

  16. اگر این صحنه‌ها در ایران بود...

  17. سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو

  18. رهبر انقلاب: تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد/ اگر حال جامعه کارگری خوب شود، حداقل نیمی از مردم حالشان خوب می‌شود

  19. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  20. سوء استفاده عباس عبدی از «ماچه الاغ ماده»!

  21. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  22. ناصر ایمانی: فرض کنیم یکی از این صحنه های ضرب و شتم ....

  23. سخنگوی دولت: هیچ مرجعی معطل تصویب قانون جدید حجاب نیست

  24. همه رقیبان قالیباف در ریاست مجلس آینده/ توضیح معاون رئیسی درباره استقرار فراجا در بنیاد نخبگان

  25. رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل‌شدن هستند  

آخرین عناوین