اگر در یادگیری زبان انگلیسی مبتدی هستید این نکات را باید بدانید

گزارش بازرگانی، 279241،   4030120029 ۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

احتمالا کسانی که در ابتدای راه یادگیری زبان انگلیسی هستند دوست دارند زودتر بتوانند در این مسیر پیشرفت کنند و موفق شوند. اگر شما هم در یادگیری زبان انگلیسی مبتدی هستید و به هر دلیلی می‌خواهید در این امر سریع‌تر به نتیجه برسید، خوب است بدانید که روش‌هایی برای یادگیری بهتر و سریع‌تر زبان انگلیسی وجود دارد. پس با دانستن نکات زیر، روند آموختن خود را تسریع بخشید.

تعیین هدف افراد مبتدی برای یادگیری زبان انگلیسی 

برای این که بتوانید در مسیر درست یادگیری زبان انگلیسی قرار بگیرید، باید به چند مورد دقت و توجه نمایید. در ابتدای کار باید انگیزه خود را از آموزش زبان بدانید تا بر اساس آن اهداف خود را تعیین کنید: آیا قصد مهاجرت دارید، یا این که می‌خواهید به سفری کوتاه مدت بروید و یا هیچ کدام از این اهداف را ندارید و می‌خواهید زبان انگلیسی را به منظور پیشرفت شغلی، تماشای فیلم، برقراری ارتباط با افراد خارجی در شبکه‌های اجتماعی و مواردی از این دست بیاموزید. 

مسیرهای یادگیری سریع زبان انگلیسی

با هر هدفی که دارید اگر می‌خواهید بدانید چگونه به سرعت زبان انگلیسی را حرفه ای یاد بگیرید؟ باید ابتدا منابع درستی را برای یاد گرفتن پیدا نموده و برنامه مطالعه مناسبی را برای خود طراحی کنید. در این روش می‌توانید ابتدا عبارات و کلمات پایه انگلیسی برای مبتدیان و سپس واژگان اساسی و عبارات رایج را بیاموزید. سپس با آموختن گرامر انگلیسی به صورت مقدماتی، مهارت‌های زبان انگلیسی خود را تقویت کرده و به تدریج شروع به خواندن متن‌های کوتاه کنید و در کنار آن از طریق تمرین‌های شنیداری و مکالمه، بر تمامی مهارت‌های زبانی خود تسلط پیدا کنید.

قرار گرفتن در محیطی به زبان انگلیسی روشی مناسب برای افراد مبتدی

یکی از کارهایی که می‌تواند به افراد مبتدی برای آموزش زبان انگلیسی کمک کند این است که در طول روز، حداقل یک ساعت را به گوش دادن مطالبی به زبان انگلیسی اختصاص دهند. این شیوه آموزشی، روش برتر یادگیری زبان در سال های اخیر است. 

پس به افراد مبتدی پیشنهاد می‌کنیم که به رادیویی به زبان انگلیسی گوش دهند، تلویزیون انگلیسی زبان را تماشا کنند و به سراغ فیلم‌های انگلیسی بروند. این کار صرفنظر از این که متوجه سخنان و گفتگوهای انگلیسی بشوید یا نه، به شما کمک می‌کند که گوش خود را به شنیدن مطالب انگلیسی عادت دهید. این کار شرایط کسی که به یک کشور انگلیسی زبان مهاجرت کرده و ناگزیر است در طول روز در معرض این زبان قرار بگیرد را برایتان ایجاد می‌کند. 

بازی‌های ویدیویی را به زبان انگلیسی انجام دهید

شاید کمتر کسی به شما چنین پیشنهادی را بدهد؛ زیرا وقتی صحبت از یادگیری زبان می‌شود، کسی به بازی‌های ویدیویی و نقش مهم آن در یادگیری زبان فکر نمی‌کند. با این حال بازی‌های ویدیویی، به ویژه بازی‌های آنلاین چند نفره، روشی عالی برای تمرین خواندن و درک مطالب، گوش دادن و حتی مکالمه به زبان انگلیسی را پیش پای شما می‎گذارند. از آنجایی که گفتگوهای زیادی در این بازی‌ها شکل می‎گیرد، بازی کردن به زبان انگلیسی دایره واژگان شما را تقویت می‌کند. 

شما همچنین برای یادگیری زبان انگلیسی انگیزه کافی خواهید داشت، زیرا خواندن و گوش دادن به گفتگوها کلید درک خط داستانی و تکمیل بازی است. علاوه بر این شما می‌توانید از طریق بازی‌های ویدیویی دوستان انگلیسی زبان پیدا کنید که یکی از راه‌های عالی برای تقویت زبان انگلیسی در هر سطحی و به ویژه برای افراد مبتدی است. 

یک دفتر خاطرات به زبان انگلیسی داشته باشید

نوشتن می‌تواند فعالیتی بسیار خلاقانه در یادگیری زبان انگلیسی باشد. ممکن است ‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍شما در ابتدای راه، اینگونه بیاندیشید که نوشتن کاری نشدنی و غیرممکن است. اما به تدریج درمی‌یابید با تمرین نوشتن، تا چه اندازه سرعت مهارت‌های نگارشی شما بالا می‎رود. 

داشتن دفتر خاطرات به زبان انگلیسی بهترین راه برای تمرین منظم نوشتن است. نوشتن علاوه بر تقویت مهارت‌های دستور زبان، توانایی شما را در استفاده روزمره از زبان انگلیسی بهبود می‌بخشد و به تدریج شما را در شرایطی قرار می‌دهد که به انگلیسی فکر کنید. اگر می‌خواهید اشتباهات خود را اصلاح کنید، می‌توانید نوشته‌های خود را به افراد متخصص و حرفه‎ای نشان دهید و از ایشان بخواهید آنها را برای شما تصحیح کنند.

داستان‌های انگلیسی بخوانید

با خواندن داستان‌های انگلیسی ساختار جملات و ترکیب‌های واژگان را فرا می‌گیرید. شما می‌توانید این کار را از کتاب‌های کودکان آغاز کنید. در ابتدا آگهی‌ها، علائم و متون ساده را در شبکه‌های اجتماعی بخوانید. هنگام مطالعه کلمات جدید را یادداشت کنید. برای این کار می‌توانید یک دفترچه برای کلمات جدید انتخاب کرده و کلمات را به ترتیب حروف الفبا در صفحات مختلف آن بنویسید. پس از این که کمی پیشرفت کردید با این کلمات و ساختارهای آشنا، جملات نمونه بسازید و به تدریج دو مهارت خواندن و نوشتن خود را تقویت نمایید. 

قواعد گرامری را مطالعه کنید

یکی از مواردی که ممکن است درک آن برای افراد مبتدی سخت باشد، گرامرهای انگلیسی است. بنابراین اگر احساس می‌کنید که باید اصول اولیه گرامری را بشناسید، به تدریج خود را در مواجهه با اصول آن قرار دهید. به یاد داشته باشید که صرفا خواندن گرامر، به ویژه به شیوه‌های قدیم آموزشی، می‌تواند در آموزش زبان دافعه ایجاد کند. پس سعی کنید قواعد گرامری را همراه با یاد گرفتن کلمات جدید و سایر بخش‌های زبان انگلیسی مخصوصا از طریق مطالعه متون انگلیسی بیاموزید. 

با خودتان به انگلیسی صحبت کنید 

یکی از مهارت‌های زبان انگلیسی که نباید از آن غافل شد، توانایی گفتگو کردن و مکالمه است. از سوی دیگر بخشی از یادگیری زبان، آشنایی بیشتر با آن و افزایش اعتماد به نفس شماست. پس شما نیاز دارید که بتوانید به زبان انگلیسی صحبت کنید. می‌توانید مانند بازیگران، شخصیتی فرضی را در نظر بگیرید و بر اساس آن نقش، جملاتی را به انگلیسی بگویید. گفتگو را جلوی آینه تمرین کنید و یا صحبت‎های خود را ضبط کنید. می‌توانید تلفظ خود را با ترانه‌ها یا برنامه‌های تلویزیونی مقایسه کنید.

دیدگاه کاربران

بابک۳۴۴۹۵۶۳۰۹:۵۹:۱۳ ۱۴۰۳/۱/۲۱
خیلی خیلی علاقه مند به زبان انگلیسی ام اما متاسفانه هنوز یاد نگرفتم، بعد دو سال
ناشناس۳۴۵۲۹۰۰۱۷:۲۳:۳۷ ۱۴۰۳/۱/۲۴
منم خیلی سعی کردم
محمد۳۴۵۰۳۹۷۲۳:۲۴:۴۰ ۱۴۰۳/۱/۲۱
چگونه میشه یاد گرفت انگلیسی
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. من عجله ندارم!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  7. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  8. دور باطلی که تمامی ندارد!

  9. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

  10. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  11. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  12. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  13. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  14. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  15. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  16. حقوق کارکنان وزارت کشور ترمیم می‌شود

  17. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  18. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  19. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  20. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  21. اگر این صحنه‌ها در ایران بود...

  22. نگاهی به فرمان ضد فساد هشت ماده ای 

  23. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  24. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

آخرین عناوین