انفجار بحران‌ها برای دربار انگلیس

  4030108031

«"کیت میدلتون" همسر ولیعهد انگلستان به تازگی و پس از دوره ای غیبت مرموز خود، از ابتلایش به بیماری سرطان خبر داده است. موضوعی که با توجه به برخی مسائل، به زعم بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران، پیام های معناداری را در مورد آینده معادلات سیاسی در انگلیس مخابره می کند.»

انفجار بحران‌ها برای دربار انگلیس

به گزارش الف؛ در روزهای اخیر، ناپدید شدن "کیت میدلتون"، همسر ولیعهد و عروس بزرگ خانواده سلطنتی انگلستان، به یک بحران تمام عیار برای دربار این کشور تبدیل شده بود. قرار بود که کیت میدلتون یک جراحی را در ناحیه شکم خود انجام دهد با این حال، وی برخلاف از انتظارات، برای مدت زمانی طولانی، پیش چشم افکار‌عمومی و رسانه ها ظاهر نشد تا تفسیرهای مختلفی در رابططه با وضعیت او مطرح شود. 

در این میان حتی برخی از کشته شدن و یا جدایی قریب الوقوعش از ولیعهد انگلستان خبر می دادند. با این حال، کیت میدلتون به تازگی در ویدئویی که چهره ای خسته را از وی نشان می دهد، از ابتلای خود به بیماری سرطان خبر داده است. او مشخص نکرده که به چه نوعی از بیماری سرطان مبتلا است با این حال، روند درمانی اش را آغاز کرده و از دیگران خواسته که به حریم خصوصی‌اش احترام بگذارند. در این میان، برخی تحلیلگران بر این باورند که ابتلای کیت میدلتون به بیماری سرطان، یک بحران بزرگ برای دربار انگلیس است. 

دلیل این مساله نیز این است که عملا خانواده سلطنتی انگلیس، با یک آشفتکی قابل توجه مواجه شده است. از یک سو، ملکه اسبق انگلیس یعنی الیزابت دوم در سال 2022 فوت کرد. در عین حال، چارلز سوم پادشاه جدید انگلیس نیز اخیرا از ابتلای خود به بیماری سرطان خبر داده و جدای از همه این ها، دیگر اعضای خانواده سلطنتی انگلستان نظیر هری(برادر ولیعهد انگلیس) و همسرش نیز از دربار بریتانیا استعفا داده اند. 

در این بحبوحه، انتشار خبر ابتلای همسر ولیعهد انگلیس به بیماری سرطان، یک شوک بزرگ دیگر را به دربار انگلستان وارد کرده و گویی انسجام آن را از بین برده و آشفتگی های قابل توجهی را جایگزین کرده است. در عین حال، برخی تحلیلگران معتقدند که بایستی انتظار تشدید جنگ قدرت را در راهروهای قدرت نظام سلطنتی انگلیس نیز داشت. جنگی که در قالب آن، طیف و جریان های مختلف هرکدام به نحوی سعی دارند تا جایگاه مناسبی را در سازوکارهای جدید قدرت در نظام سلطنتی انگلیس پیدا کنند. 

همه این ها در شرایطی است که انگلستان در سال های اخیر با بحران های عدیده ای به ویژه از حیث اقتصادی رو به رو و دست به گریبان بوده است. به طور خاص می توان به تشدید بحران اقتصادی در انگلیس اشاره کرد که در نتیجه پاندمی کرونا و جنگ اوکراین، چالش های اقتصادی برای این کشور را تشدید و تعمیق کرده است. کما اینکه فقط در یک نمونه شاهد اعتصاب گسترده نیم میلیون نفری در لندن پایتخت انگلیس از سوی کارگران و اتحادیه های کارگری این کشور بوده ایم. 

جریان هایی که نسبت به دستمزدها و نقض حقوق شغلی خود اعتراض داشته اند. البته که سطح بحران ها در حوزه سیاست خارجی انگلستان نیز کم نیستند و به طور خاص همدستی انگلیس با صهیونیست ها در جریان جنگ غزه و یا مشارکت انگلیس در حمله به یمن با آمریکا، از جمله آن ها می باشند. 

مسائلی که همه و همه یک معنا را به ذهن متبادر می کنند: انگلیسِ امروز با انفجار بحران ها رو به رو شده و حداقل تا به اینجای کار نیز نشانه ای از تدبیرِ مشکلات و بحران های پیش روی این کشور قابل مشاهده نیست. 

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. من عجله ندارم!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  7. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  8. دور باطلی که تمامی ندارد!

  9. اصلاح‌طلبان مقابل «نصیری» سکوت نکنند

  10. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

  11. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  14. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  15. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  16. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  17. حقوق کارکنان وزارت کشور ترمیم می‌شود

  18. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  19. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  20. برای این عکس شما تیتر بزنید

  21. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  22. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  23. اگر این صحنه‌ها در ایران بود...

  24. نگاهی به فرمان ضد فساد هشت ماده ای 

  25. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

آخرین عناوین