اعتراف تل‌آویو به بازداشت نکردن «رهبران ارشد» حماس در بیمارستان الشفا

  4030104077

پس از آنکه اخیرا ارتش رژیم صهیونیستی و شاباک گزارش‌های گمراه‌کننده‌ای را درباره بازداشت رهبران ارشد گردان‌های القسام، شاخه نظامی جنبش حماس طی عملیات نظامی در مجتمع پزشکی الشفا منتشر کرده بودند، حال ارتش روز جمعه از این کمپین عوام فریبی خود عقب‌نشینی کرد.

اعتراف تل‌آویو به بازداشت نکردن «رهبران ارشد» حماس در بیمارستان الشفا

به گزارش ایسنا، ارتش صهیونیستی پس از اعلام دستگیری فرماندهان «بسیار ارشد» در مجتمع الشفا، مدعی شده بود که در حال حاضر نمی‌تواند هویت آنها را منتشر کند و اخیرا تصاویری را از صدها فلسطینی منتشر کرد که مدعی است در این مجتمع پزشکی بازداشت شده‌اند.

انتشار تصاویر یاد شده این برداشت را ایجاد کرد که ارتش رژیم صهیونیستی برای توجیه حمله به بزرگترین مجتمع پزشکی در نوار غزه که از شامگاه یکشنبه آغاز شده و شهادت دهها فلسطینی  به دنبال گمراه‌سازی است. در میان تصاویر منتشر شده تصویری از «رائد سعد»، فرمانده عملیات گردان‌های القسام دیده می‌شد و حالا طبق گزارش رسانه‌های عبری ارتش اعلام کرده که سعد دستگیر نشده است.

ارتش اسرائیل و شاباک برای سرپوش گذاشتن بر شکست خود، بیانیه‌ مشترکی را منتشر و در آن اعلام کردند، انتشار عکس سعد به عنوان یکی از  بازداشت شدگان ناشی از «خطای انسانی» بوده است. آنها همچنین مدعی شدند که اعلام بازداشت وی «فریب عمدی» نبوده است.

طبق گزارش سایت خبری«عرب ۴۸» در این بیانیه مشترک آمده است که روز پنجشنبه عکس‌هایی منتشر شد که سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی بواسطه آن توضیح داد که «خرابکارانی» توسط نظامیان صهیونیست در منطقه بیمارستان الشفا بازداشت شده‌اند و به دلیل خطای انسانی تصاویری از برخی خرابکاران وجود دارد که دستگیر نشده‌اند. اما بر اساس اطلاعاتی که در اختیارشان است این افراد در محدوده بیمارستان مستقر هستند و نیروهای ارتش تلاش‌های خود را برای دستگیری آنها ادامه می‌دهند و وقتی عملیات نظامی به پایان رسد، هویت همه خرابکاران منتشر خواهد شد. همچنین «ادعا درباره اینکه این موضوع جنگ روانی است بی‌اساس تلقی می‌شود.»

به گزارش وبگاه«واینت» ارتش اسرائیل برآورد می‌کند که سعد همچنان در مجتمع الشفا حضور دارد، اما «این موضوع قطعی نیست.»

به نظر می‌رسد، ارتش رژیم اسرائیل این ادعا را در تلاش برای سرپوش گذاشتن بر جنایات خود در جنگ غزه ترویج می‌دهد، زیرا بازداشت سعد را «دستاورد بسیار بزرگی در جنگ» می‌داند. سعد به عنوان یکی از «مردان سایه» در بازوی نظامی حماس توصیف می‌شود، مانند «مروان عیسی»، فرمانده گردان‌های القسام که اسرائیل هفته گذشته با هدف قرار دادن تونلی در اردوگاه النصیرات با موشک، برای ترور او تلاش کرد. اما هنوز از سرنوشت او اطلاعی در دست نیست و حماس نیز تاکنون شهادت او را اعلام نکرده است.

رژیم صهیونیستی در جریان تجاوز به غزه در سال ۲۰۲۱، سعد را به عنوان بخشی از «چهارگانه رهبری» توصیف کرد که مبارزه علیه اسرائیل را به همراه مروان عیسی، «یحیی السنوار»، رهبر حماس در نوار غزه و «محمد الضیف»، فرمانده گردان‌های القسام مدیریت می‌کند.

همچنین، «دنیل هاگاری»، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی با اعلام اینکه ۵۰۰ فلسطینی در مجتمع پزشکی الشفا به اتهام مظنون بودن دستگیر شده‌اند، مدعی شد که ۳۵۸ نفر از آنها از مبارزان حماس و جهاد اسلامی هستند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  7. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  8. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  9. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  10. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  11. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  12. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  13. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  14. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  25. واکنش ضرغامی به طرح نور و بازگشت گشت ارشاد

آخرین عناوین