لفاظی های یک شکست خورده تمام عیار!

گروه جهان الف،   4021222108 ۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

تشدید تهدیدهای چند وقت اخیر صهیونیست ها مبنی بر حمله به خاک لبنان، بیش از آنکه واقعی باشد این گزاره را به ذهن متبادر می کند که رژیم صهیونیستی سعی دارد آبروی از دست رفته خود در سطح منطقه در پی شکست های اخیرش را هرطور که شده بازیابد و همچنان ادعای قدرت و تسلط بر جریان امور را داشته باشد.

لفاظی های یک شکست خورده تمام عیار!

به گزارش الف؛ در روزهای گذشته مقام های ارشد سیاسی و نظامی رژیم اشغالگر قدس، بر شدت لفاظی های خود مبنی بر قریب الوقوع بودنِ حمله ارتش اسرائیل به لبنان افزوده اند. به طور خاص "یوآف گالانت" وزیر جنگ صهیونیست ها تاکید کرده که اسرائیل به دنبال توسعه دامنه عملیات نظامی خود علیه لبنان است. این در حالی است که بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران مسائل راهبردی تاکید دارند که جنگ افروزی اسرائیل علیه لبنان، می تواند این رژیم را از شرایط بد وارد بدتر کند. 

به بیان ساده تر، در وضعیتی که صهیونیست ها هنوز تا محقق کردن اهداف اعلامی خود در قالب جنگ غزه فاصله زیادی دارند و موانع متعددی را نیز پیش روی خودشان می بینند، اینکه بخواهند علیه حزب الله لبنان و خاک این کشور دست به حمله ای گسترده بزنند، چندان منطقی به نظر نمی رسد.  گزاره ای که با توجه به زرادخانه پیشرفته موشکی و پهپادی و همچنین ظرفیت های قابل توجه نیروهای رزمی حزب الله لبنان، ابعاد جدی تری را به خود می گیرد و کمترین پیامد ماجراجویی صهیونیست ها علیه لبنان، همانطور که "سید حسن نصر الله" گفته می تواند سرازیر شدن سیلی از موشک های مقاومت لبنان به سمت اراضی اشغالی و آواره شدن بیش از دو میلیون صهیونیست باشد. 

با این همه، به نظر می رسد که رژیم اشغالگر قدس در پسِ لفاظی های خود علیه لبنان، دو هدف عمده و محوری را دنبال می کند. اولا، این رژیم به نوعی سعی دارد تا خود را از باتلاق جنگ غزه بیرون بکشد و وضعیت جبهه‌های جنگی در این حوزه را آرام کند. در واقع، صهیونیست ها در پیِ مواجهه با ابهام راهبردی که در میدان های جنگ غزه با آن رو به رو هستند، سعی دارند گزینه هایی را برای خود ایجاد کنند تا از وخامت هر چه بیشتر شرایط علیه خودشان جلوگیری کنند. دوم اینکه، صهیونیست ها سال هاست که به کیفیت ارتش خود می بالند و تاکید دارند که این ارتش می تواند در چندین جبهه بجنگد. حال که در جنگ غزه ناکارآمدی ارتش و دستگاه های امنیتی رژیم اشغالگر قدس کاملا عیان شده، صهیونیست‌ها بر آن هستند تا با طرح موضع گیریهای تهاجمی و مطالب غیرواقعی، به نوعی اعتبار از دست رفته خود را بازیابند و نشان دهند که همچنان در موضع شاخ و شانه کشیدن برای دیگر کشورها و ملت ها و طرح تهدید علیه آن ها هستند. این در حالی است که حداقل تحولات پنج ماهه اخیر در قالب جنگ غزه و البته عملیات طوفان الاقصی به خوبی نشان داده که دورانی که صهیونیست ها با چند ارتش عربی می جنگیدند و ظرف چند روز پیروز می‌شدند، خیلی وقت است به سرآمده و گفتمان جدیدی در سطح منطقه شکل گرفته که تا حد زیادی رژیم صهیونیستی را تضعیف کرده است. 

به طور کلی، تشدید لفاظی های مقام های ارشد رژیم اشغالگر قدس علیه حزب الله و حمله به لبنان، بیش از آنکه قدرت رژیم صهیونیستی را تداعی کند، نمودی واضح از افداماتِ کنشگری ضعیف به نام رژیم صهیونیستی را به ذهن متبادر می کند که از سرِ ناتوانی، منزوی شده و صرفا سر و صدای زیاد تولید می کند.  

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۴۲۲۵۹۵۰۲:۱۰:۳۱ ۱۴۰۲/۱۲/۲۴
بلوف های متعدد برای رسیدن به آتش بس که نزدیک هم هست اما اسراییل سابق دیگر نخواهد بود و روند محو سریع شده
ناشناس۳۴۲۲۶۲۹۰۶:۲۸:۲۹ ۱۴۰۲/۱۲/۲۴
ده ها هزار زن و کودک در غزه به خاک و خون کشیده شدن. کل غزه با خاک یکسان شد. میلیون ها نفر بی خانمان شدن و کوچانده شدن. امیدوارم این اتفاق دست کم برای مردم لبنان نیوفتد
ناشناس۳۴۲۲۷۵۵۱۰:۴۰:۲۹ ۱۴۰۲/۱۲/۲۴
اسرائیل در برابر ارتش های منظم خوب میجنگه ولی این گونه که تاریخ نشان داده در دو دهه ی اخیر چالش های زیادی با گروه هایی که پارتیزانی میجنگن مثل حزب الله و حماس داشته
ناشناس۳۴۲۳۵۰۶۱۰:۵۱:۰۹ ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
الان چه مدته که موشکی از غزه به سمت اسرائیل شلیک نشده؟ چند نفر از حماس کشته شدن؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  8. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  9. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  10. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  11. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  12. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  13. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  14. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  25. واکنش ضرغامی به طرح نور و بازگشت گشت ارشاد

آخرین عناوین