شناسایی مجرمین که از طریق پیامک سهام عدالت حساب مردم را خالی میکنند

گزارش بازرگانی، ۲۷۳۲۱۴،   4021222027

کلاهبرداری از طریق پیامک سهام عدالت روش جدیدی است که کلاهبرداران به‌واسطه آن اقدام به خالی کردن حساب افراد می‌کنند. آیا می‌دانید برای پیشگیری از این اتفاق چه باید کرد؟

چند وقتی است که با وجود هشدارهای پلیس فتا، باز هم بسیاری از شهروندان در دام پیامک‌های جعلی سهام عدالت افتاده‌اند. با آگاهی عمومی جامعه نسبت به پیامک‌های جعلی سامانه ثنا، هم اکنون کلاهبرداران سایبری از سبک و سیاق جدید و متفاوت اقدام بهخالی کردن حساب مردم با پیامک سهام عدالت می‌کنند؛ به گونه‌ای که با دادن وعده واریز سود سهام عدالت یا ثبت نام عقب ماندگان سهام عدالت آنها را در دام خود اسیر می‌کنند.

کلاهبرداری از طریق پیامک سهام عدالت به این صورت است که کاربر به کلیک روی لینک ثبت نام سهام یا نصب اپلیکیشن برای واریز سود سهام ترغیب می‌شود. اما به محض انجام عملیات مدنظر کلاهبرداران، کلیه اطلاعات بانکی وی مورد سرقت قرار گرفته و حساب آنها خالی می‌شود. حتی اگر تاکنون در دام کلاهبرداران فضای سایبری نیفتاده باشید، لازم است با خواندن این مقاله اطلاعات عمومی خود را در این باره افزایش دهید.

شناسایی مجرمین که از طریق پیامک سهام عدالت حساب مردم را خالی میکنند

شناسایی مجرمین که از طریق پیامک سهام عدالت حساب مردم را خالی میکنند

به گفته پلیس فتا، کلیه امور مرتبط با ثبت نام و پیگیری سهام عدالت از طریق دو سامانه sejam.ir و samanese.ir قابل انجام است. بنابراین هیچ نیازی به کلیک روی یک لینک نامشخص وجود ندارد. شهروندان می‌توانند با ورود به این دو سامانه از باز شدن سامانه سهام مطلع شوند و یا امور مرتبط با سهام را پیگیری نمایند. منتهی بسیاری از کلاهبرداران از آگاهی پایین شهروندان سوء استفاده می‌کنند. به این ترتیب که آنها با ارسال یک پیامک جعلی حاوی لینک، افراد را به ثبت نام جهت دریافت سهام عدالت یا واریز هرچه سریعتر سود سهام ترغیب می‌کنند. بدانید و آگاه باشید هرگونه پیامک ارسالی، خصوصا پیامک‌هایی حاوی لینک، تحت عنوان پیامک جعلی سهام عدالت محسوب شده و تنها هدف انتشار آن خالی کردن حساب مردم با پیامک سهام عدالت است.

طبق گفتگویی که با وکیل جرائم سایبری داشته‌ایم، هر گونه اقدام جهت ثبت نام و تغییرات اطلاعات در زمینه واریز سود سهام عدالت تنها از طریق دو سامانه یاد شده، سامانه رسمی سهام عدالت و سامانه سجام، انجام خواهد شد. همچنین سهامداران نیازی به هیچگونه اقدام اضافی جهت واریز سود این نوع سهام ندارند! در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر درباره کلاهبرداری به اسم سهام عدالت می‌توانید از وکیل 24 ساعته مشاوره دریافت کنید.



شکایت از مجرمینی که از طریق پیامک سهام عدالت حساب مردم را خالی میکنند

از آنجا که کلاهبرداری به اسم سهام عدالت جزو جرایم سایبری به شمار می‌رود، افراد می‌بایست شکایت خود را طبق اصول خاصی مطرح نمایند. برای طرح شکایت از این جرم سایبری فرد شاکی باید وارد سایت پلیس فتا به آدرس اینترنتی csirc.cyberpolice.ir شود و پس از ثبت نام اولیه از طریق یکی از روش‌های زیر شکایت خود را ثبت نماید:

  • گفتگوی آنلاین با پلیس فتا

  • تماس تلفنی با پلیس فتا

  • گفتگوی آفلاین با پلیس فتا

  • گزارش تخلف به صورت متنی

به عنوان مثال افراد می‌توانند از طریق تماس تلفنی با شماره 096380 شکایت خود را به گوش پلیس فتا برسانند. صد البته این روشها برای اطلاع رسانی ارسال پیامک جعلی منطقی به نظر می‌رسد، اما افرادی که در دام کلاهبرداران افتاده‌اند، بهتر است روش دیگری را جهت طرح شکایت امتحان کنند. یکی از مهمترین روش‌های ثبت شکایت علیه پیامک‌های جعلی ارسالی جهت سهام و سامانه ثنا، تنظیم شکواییه و ارسال آن به مراجع ذی ربط است. شاکیان می‌توانند با تنظیم شکواییه و در دست داشتن مدارک هویتی به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه نمایند. همچنین امکان طرح دعوا علیه پیامک جعلی سهام عدالت به صورت حضوری نیز وجود دارد. شاکیان می‌توانند با مراجعه حضوری به دادسرای جرائم رایانه ای، شکایت خود را مستقیما به دادگاه صالح ارجاع دهند.

شکایت از مجرمینی که از طریق پیامک سهام عدالت حساب مردم را خالی میکنند

مجازات کلاهبرداری از طریق پیامک سهام عدالت

کلاهبرداری از طریق پیامک سهام عدالت مصداق بارز کلاهبرداری سایبری محسوب می‌شود. بنابراین جهت اطلاع از مجازات قانون باید به ماده 67 قانون تجارت الکترونیک رجوع کنیم. بر اساس این قانون، مجازات جرم کلاهبرداری اینترنتی 1 تا 3 سال حبس، رد مال به صاحب و پرداخت جزای نقدی تعیین شده است. بنابراین آن دسته از مجرمانی که اقدام به خالی کردن حساب مردم با پیامک سهام عدالت کرده‌اند، می‌بایست ضمن عودت وجه سرقت شده و پرداخت جریمه نقدی، 1 تا 3 سال حبس را تحمل کنند.

اگر شما هم در تله پیامک‌های جعلی کلاهبرداران گرفتار شده‌اید، قطعا سوالات زیادی در ذهنتان ایجاد شده است! در این مواقع احتمالا به دنبال پاسخ دادن به سوالات به صورت فوری هستید. چنین مواقعی مشاوره با وکیل فوری بسیار مهم و کلیدی خواهد بود. البته مشاوره فوری باید با وکیل جرائم سایبری انجام شود. جهت دریافت مشاوره فوری می‌توانید از خدمات کلینیک وکالت سایت وکالت تلفنی بهره مند شوید. در این کلینیک برترین وکلا در هر حوزه اقدام به راهنمایی کاربران از طریق تماس تلفنی می‌کنند. جهت دریافت مشاوره حقوقی تلفنی از برترین وکلای ایران با شماره 09212242670 و یا 02147625900 تماس حاصل نمایید.



مرجع رسیدگی به کلاهبرداری از طریق پیامک سهام عدالت

همانطور که پیشتر نیز بدان اشاره کردیم، کلاهبرداری به اسم سهام عدالت مصداق بارز جرایم سایبری به شمار می‌رود. از همین بابت مرجع رسیدگی به این تخلفات دادسرای جرایم رایانه‌ای خواهد بود. پس از طرح شکایت، چه از طریق دفتر خدمات الکترونیک قضایی چه از طریق مراجعه حضوری به دادسرا، پرونده شاکی در صورت وجود ادله جهت رسیدگی بیشتر به دادسرا ارجاع داده می‌شود. در این مواقع دو گزینه وجود دارد. اگر شاکی متهم را بشناسد، برای هر دو طرف، شاکی و مشتکی عنه، احضاریه صادر می‌شود. اما از آنجا که در پرونده‌های مرتبط با خالی کردن حساب مردم با پیامک سهام عدالت متهم ناشناس است، پلیس فتا باید تحقیقات لازم را به عمل آورد. پس از مشخص شدن مجرم، رسیدگی به پرونده در دادسرا آغاز خواهد گشت.

مرجع رسیدگی به کلاهبرداری از طریق پیامک سهام عدالت

وکیل کاربلد برای پرونده کلاهبرداری از طریق پیامک سهام عدالت

بدون شک حل و فصل پرونده‌های مرتبط با کلاهبرداری به اسم سهام عدالت از پیچیدگی‌های خاص خود برخوردار است. بنابراین توصیه ما به افراد این است که در طول چنین پرونده‌هایی وکالت خود را به یک وکیل حرفه‌ای و خبره در زمینه جرایم سایبری بسپارند. سپردن پرونده به وکیل جرائم سایبری می‌تواند سریعترین و بهترین راهکار جهت احقاق حق و مجازات کلاهبرداران باشد. چرا که وکیل به تمام قوانین و مقررات مربوطه واقف است و می‌تواند به خوبی پرونده را پیش ببرد.

اگر در دام پیامک‌های جعلی افتاده‌اید، اما همچنان در پیدا کردن یک وکیل خوب و حرفه‌ای در زمینه جرایم سایبری ناتوان هستید، می‌توانید از طریق سایت وکالت تلفنی یک وکیل خوب و کارکشته برای خوب پیدا کنید. وکالت تلفنی با برخورداری بیش از صدها وکیل در حوزه‌های مختلف توانسته نیاز اکثر کاربران را برطرف نماید. مطمئن باشید با درخواست وکیل به صورت فوری در این سایت می‌توانید یک وکیل پایه یک دادگستری شایسته برای وکالت پرونده خود پیدا کنید. فراموش نکنید خدمات حقوقی سایت وکالت تلفنی به صورت شبانه روزی و در تمامی ایام هفته حتی تعطیلات رسمی ارائه می گردد.

خبرنگار: سعید کردوانی

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  7. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  11. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  12. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  13. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  14. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  18. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  19. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  20. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  23. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  24. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

آخرین عناوین