فرصت کردید به این موضوعات بی اهمیت هم بپردازید!

یوسف مشفق، گروه اجتماعی الف،   4021221052 ۶۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۷ تکراری یا غیرقابل انتشار
فرصت کردید به این موضوعات بی اهمیت هم بپردازید!

نزاع اخیر در قم پیرامون حجاب، نوع حساسیت افکار عمومی، جریان‌های سیاسی و رسانه‌ها را به مسایل مختلف کشور نشان می دهد. این روزها ماجرای درمانگاه قم و درگیری زن بی‌حجاب و فرد روحانی به شکلی افراطی به عنوان مهم‌ترین مسئله روز کشور قلمداد شده و در کانون توجهات قرار گرفته است. هواداران در هر سو با قدرت و قوت شیپور خود را می‌نوازند و کسی حواسش به فجایع دیگری که از هر سو ما را احاطه‌ کرده‌اند نیست. تحلیل‌گر اصلاح‌طلب ما از یک ماجرای سطحی پلی به مقایسه بی‌مبنای رفتار روحانیت امروز و اوایل انقلاب می‌زند، برخی خبرنگاران این جریان، هشتگ‌های شرم‌آوری را به بهانه دفاع از آن زن که یک طرف ماجرا در درمانگاه قم است برجسته می‌کنند و آن‌سوی میدان هم در حال تحلیل محتوای درگیری و عقب و جلو کردن فیلم برای دفاع از فرد روحانی هستند و گویا ایران ما دغدغه‌ای جز این جدال ندارد.

جالب اینکه تمام این کنش‌ها و واکنش‌ها در زمانی است که مسائل مهم‌تر و حیاتی‌تری چون افسارگسیختگی نرخ ارز و یا تعیین دستمزد کارگران برای سال جدید در جریان است که هنوز هم به سرانجام نرسیده و اساساً ورودی جدی از سوی متولیان امر به این مسائل صورت نگرفته؛ آن‌هم در برهه‌ای که وضعیت نگران‌کننده‌ای پیرامون شاخص‌های اقتصادی، خط فقر و هزینه سبد معیشت خانوارها به‌گوش می‌رسد اما آن‌چیزی که ارجحیت دارد، پیدا کردن مقصر در ماجرای نزاع میان فرد روحانی و زن بی‌حجاب است.

نه‌تنها این ماجرا بلکه وقایع مشابهی چون آوارشدن سطلی ماست بر سر دختری بی‌حجاب در مشهد و یا دیگر مسائلی که در این یک‌ساله و پس از شورش زن، زندگی، آزادی رخ داده، وضعیت نگران‌کننده‌ای را ترسیم می‌کند و چه‌بسا این امر، مطابق میل کسانی باشد که هدفشان تداوم وضعیت کنونی است که یقینا به نفع کشور نیست ؛ شرایطی که جامعه با مسائلی هر چند مهم اما در اولویت های بعدی سرگرم شده و چالش‌های مهم تر که دگرگونی در آن‌ها بیش از هر زمان دیگر ضروری است، از مقابل دیدگان کنار می رود. دیگر کسی سوال نمی‌کند که چرا در فاصله کمتر از ۱۰ روز به پایان سال و در حالی که نرخ ارز سر به فلک کشیده و هزینه سبد معیشت خانوارها در خوشبینانه‌ترین حالت به بیش از ۲۵ میلیون تومان رسیده، تکلیف دستمزد کارگران در سال جدید مشخص نشده و چرا تا این حد با اهمال مواجه می‌شود؟ 

واقعیت آن است که این دغدغه‌های حیاتی جامعه دیگر محلی از اعراب ندارد، حتی برای کسانی که از وضعیت کنونی متضرر می شوند! چون بی توجهی به مسایل مهم و اساسی در تمامی ابعاد رسوخ کرده و متاسفانه جامعه به این فراموشی مزمن دچار شده است. در حال حاضر، کوچک‌ترین مسئله فرهنگی مثل حجاب یا لغو کنسرت یک خواننده مشهور، حساسیت افکار عمومی و رسانه‌ها را موجب می‌شود اما شکم گرسنه کارگران و مردمی که در حال روبروشدن با بحران کالری‌اند و حتی مرگ شان ذره‌ای اهمیت ندارد!

 

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۴۱۶۸۵۷۱۴:۲۷:۴۱ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
مردم از حل شدن مسایل اقتصادی نا امید شده اند
ناشناس۳۴۱۷۱۷۶۱۶:۳۳:۵۷ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
خودشان هم مقصر هستند
ناشناس۳۴۱۸۷۲۵۰۶:۴۸:۰۱ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
همه جا مردم مقصرن ؟! به جز این حرفی بلدید
ناشناس۳۴۱۹۳۳۳۱۰:۰۵:۴۶ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
خودتان را گول نزنید
ناشناس۳۴۱۷۲۵۳۱۷:۰۱:۲۷ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
برخی ناقضین قوانین عفاف و حجاب زیاد از حد گستاخ شدهاند
عمران۳۴۱۸۴۴۰۰۱:۳۹:۴۰ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
شما گستاخ شده اید که در اقلیت محض هستید و برای اکثریت یک کشور بدون داشتن تخصص و مسئولیت تعیین تکلیف میکنید، از همان ابتدای انقلاب نباید افراد ناتوان و کم سواد به پست های کلیدی میرسیدند تا الان برای مردم فخر فروشی کنند.
ناشناس۳۴۱۹۲۳۳۰۹:۳۸:۱۱ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
نگفتم گستاخ ها زیاد شده اند با اسم رمز کار فرهنگی کردن باعث بوجود آمدن افراد بی غیرت بیشتری چون تو و همپالگی ها شده است
ناشناس۳۴۱۹۲۳۸۰۹:۳۹:۴۱ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
عمران و آبادانی کردن از امور مهمی است که باعث شکوفایی کشور میشود
ناشناس۳۴۱۹۳۲۹۱۰:۰۵:۲۵ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
گستاخ که بی حیا هست که زیاد هم نیستند!! ناکارآمد هم که بیشتر از جنس غرب گرایان بودن!!!
ناشناس۳۴۱۹۴۰۴۱۰:۲۷:۴۳ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
اگر اینطور است باید به حال اکثریتی که اقلیتی بر کرده آنها سوار است تاسف عمیق خورد
عمران۳۴۲۱۱۱۹۲۱:۲۵:۴۱ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
اگر تاریخ و جامعه شناسی‌ بخوانید مکانیسمی‌هایی‌ هست از تبدیل اقلیت به اکثریت، از تغییر نسل و غیره، ظاهرا برای شما این حرفها تازگی دارد و عجیب است
صدای ملت۳۴۱۹۰۵۵۰۸:۴۷:۴۴ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
اولا قانونی دراین زمینه نداریم.دوما شما خودت ببین دراین مطلب درمورد ضایع شدن حقوق کارگران نوشته، بعد شما راجب به حجاب نوشتی. وحتی توجهی به حقوق کارگران مظلوم نکردی. آیا خودت حق این مطلب را ادا کردی .
ناشناس۳۴۱۹۳۸۶۱۰:۲۰:۴۴ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
حالت خوبه؟ قانون نداریم؟!!
ناشناس۳۴۱۸۴۴۳۰۱:۴۱:۱۵ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
شما سخنگوی مردم هستید ؟ مردم نماینده هاشون رو انتخاب کردن
ناشناس۳۴۱۶۸۶۰۱۴:۲۸:۴۲ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
والا شما ببین بودجه مملکت چند درصدش میره برای رفاه کارگران تا بعد بهت بگم مشکل از کجاست
ناشناس۳۴۱۶۸۶۱۱۴:۲۸:۴۲ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
آقای مشفق، مردم گرونی رو لمس میکنن، ناکارمدی ها رو میبینن، خیانتها رو درک میکنن و اتفاقا اعتراض هم کردن که خودتون شاهد بودید چطور پاسخ گرفتن. همین مسئله درمانگاه قم نشون میده که مردم خودشون غیرت دارن و نگران اون خانم هستن.
ناشناس۳۴۱۷۳۸۴۱۸:۱۱:۴۸ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
نگران بی حیایی هستی؟!!
ناشناس۳۴۱۸۰۹۴۲۳:۰۶:۴۳ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
نه عزیز،نگران خودشون و کشورشون هستند که به امان خدا رها شده وتیشه به ریشه اش میزنند!!!
ناشناس۳۴۱۹۳۸۴۱۰:۲۰:۱۴ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
پس بی حیایی ریشه در این آب و خاک ندارد!
ناشناس۳۴۱۶۸۷۲۱۴:۳۰:۵۲ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
اگر میخوای انتقاد کنی به اونایی که فرمون مملکت دستشونه بگو نه به اون ملتی که تو صندلی عقب دارن داد میزنن
علی۳۴۱۶۸۷۳۱۴:۳۰:۵۴ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
توهین و تحقیر زنان ایران بجای گسترش فرهنگ و تفکر مهرورزانه دین اسلام ، موضوع بسیار مهمی هست و فقر و فلاکت و مشکلات عدیده اقتصادی مملکت از اهمیت اون کم نمیکنه ، مساله اساسی اینه که چرا در شرایطی که معیشت و اقتصاد خانواده های ایرانی تا این حد تحت فشار هست ، نمایندگان مجلس و مسوولین کشور تا این حد افراط گونه فقط به موضوع حجاب و تعیین جریمه برای مساله بی حجابی میپردازند و از وظیفه اصلی خودشون که ایجاد رفاه و آسایش اقتصادی و اجتماعی برای مردم ایران هست طفره میرن
ناشناس۳۴۱۷۳۸۸۱۸:۱۳:۴۳ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
چه ربطی دارد؟ مجلس وظایف مختلف دارد و یکی از وظایف در مورد حجاب هست شما دنبال بهانه های بچه گانه هستید تا جامعه رها شود
ناشناس۳۴۱۹۴۰۷۱۰:۲۹:۱۳ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
یعنی نمایندگان در مورد بهبود معیشت وظیفه ای ندارند؟!
ناشناس۳۴۲۱۴۳۴۰۱:۱۴:۳۰ ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
شما شاخک هایت روی حجاب گیر کرده و بقیه را نمی بینی
ناشناس۳۴۱۷۷۵۳۲۱:۰۴:۰۳ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
آفرین. حرف حساب.
ناشناس۳۴۱۶۸۹۲۱۴:۳۷:۰۲ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
فیلم این ماجرا ابتدا از اینترنشنال پخش شد این موضوع توطئه استکبار برای دو قطبی سازی و بهم ریختن جو روانی جامعه است.
ناشناس۳۴۱۶۸۹۷۱۴:۳۸:۰۱ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
چه کسی باید تصمیم بگیرد؟
ناشناس۳۴۱۶۹۰۵۱۴:۴۱:۳۹ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
دغدغه مردم تورم و گرانی است اما گویا جریان اصلاح طلب بدنبال ماهیگیری از اب گل الود است که این ماجرا را همچون ماجرای سطل ماست پررنگ می کنند.
جواد۳۴۱۶۹۱۲۱۴:۴۵:۲۳ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
نگارنده دچار خود حق پنداری مفرط است
mostafa.kamali95@yahoo.com۳۴۱۶۹۵۰۱۵:۰۴:۱۸ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
تنها راه نجات کشور و انقلاب و اقتصاد اجرای قانون مشروعیت سنجی اموال و دارایی ها برای همه آحاد جامعه و بدون هیچ خط قرمزی اگر مسله رسیدگی به تبعیض و فساد حل شود افراد بی حجاب که برای کار اشتباه خود فساد ها را دستاویز میکنند و مقوله ای جدا برای خودش می باشد دیگر بهانه ای برای بی حجابی نخواهند داشت
ناشناس۳۴۱۶۹۵۱۱۵:۰۴:۴۴ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
« ..... اما شكم گرسنه كارگران و مردمي كه در حال روبرو شدن با كمبود كالري اند و حتي مرگشان ذره اي اهميت ندارد » آخر مقاله ! ----------------------------------------- قشر اول : قشر كارگر امام خميني فرموده : « خدا هم كارگر است » ! در روايت هم آمده پيامبر اكرم دست پينه بسته كار گر را مي بوسد البته يك روز هم داريم به نام روز جهاني كارگر كه در سراسر جهان گرامي داشته مي شود و چه شعارها كه در اهميت كار گران گفته نمي شود ! ووو شعارهاي ديگر ! --------- قشر دوم : معلمان : معلم انسان ساز است راه معلم راه انبيا است ! معلم شعله فروزان است معلم حماسه اي به بلنداي ابديت حضرت علي فرموده : هر كس حرفي به من ياد بدهد مرا بنده خود كرده است ! وووو -------------- اما خب ! مثل اين كه هر چه شعار بيشتر رسيدگي كمتر ! و هر چه شعار كمتر و يا شعار در حد صفر ، رسيدگي بيشتر !! --- ميگم پسر آقا منصور هنوز ده سال نيست كه كارمند موسسه مالي -- مثلا بانك -- شده ، اما شكر خدا همه چيزش به جاي خود ، خونه خوب ، ماشين برو ! ... تيپش ! ، انواع وام ها . پاداش هاي مخصوص ، حتي شنيدم خدمات دارويي و دندان پزشكي هم برايشان مجاني و يا نزديك به مجاني ! ... قبلاً به مناسبت ماه مبارك هم سهميه آذوقه اي هم داشتن ... عرضم به حضور انورت كه ... ---- در سته ! ميدونم مي خواهي چي بگويي ... گرفتم ... همان طور كه خودت گفتي : هر چه شعار كمتر رسيدگي بيشتر !
ناشناس۳۴۱۶۹۶۵۱۵:۰۸:۳۹ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
لایحه عفاف و حجاب هر چه سریعتر باید تعیین تکلیف شود تا بر اساس قانون با ناقضین برخورد لازم صورت بگیرد
ناشناس۳۴۱۶۹۶۸۱۵:۰۹:۲۴ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
اولا ارز مشکلی ندارد و هنوز در نرخ اصلی خودش هم نیست که باید درکانال 60باشد و ارز28500 و دیگر ارزها که دستکاری در اقتصاد هست مدنظر قرار بدهید دوم هم در مورد قم باید عرض شود این مسئله بیشتر در جریانات رسانه و مجازی رقم می خورد
ناشناس۳۴۱۷۳۱۶۱۷:۳۶:۱۰ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
خیلی دلار جمع کردی که این حرفو میزنی خیلی طرفدار گرانی هستی
ناشناس۳۴۱۸۵۹۷۰۵:۰۰:۴۸ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
ارز رانتی و پایین نگه داشتن آن یعنی تورم و اقتصاد بیمارگونه درست کردن و بعد با شوک درمانی می شود تشنج اقتصادی درست کردن در آینده!!
ناشناس۳۴۱۹۳۲۵۱۰:۰۳:۵۴ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
لطفا کن منتشر کنید مصداق مردم هم مقصر هستند خود شمایید ان هم دنبال سیاست غلط ارزی و دودش به چشم خودتان
ناشناس۳۴۱۹۳۵۳۱۰:۱۰:۲۰ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
خیلی جالبه الان که نگاه کردم به یکی ازنظر که به خود شخص هست گستاخ خطاب کرد و منتشر کردی اما اینجا که گفتم....! دقیقا مصداق اینکه مردم هم مقصر هستند خود شما هستید چون سیاست غلط ارزی همچون سرکوب ارزی و بعد مجبور می شوند رها کنند در بخشی از مردم که خواهان آن هستند در تصمیم گیری ها رخ می‌دهد!!!
ناشناس۳۴۱۶۹۷۲۱۵:۱۱:۳۹ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
نیروی مردمی بسیج برای برخورد با شبیخون فرهنگی در درجه اول به عنوان آمر معروف برای افرادی که از سر نا آگاهی اقدام به کشف حجاب می کنند و برای برخورد قاطع با مروجین مزدور که از سر عناد و عامل بیگانه عمل می کنند با شدت تمام برخورد نمایند
ناشناس۳۴۱۶۹۷۳۱۵:۱۱:۴۸ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
یکی از مدعیان اصلاح طلب آمده مقایسه سطحی کرده بین زباله گردی و ماجرای درمانگاه که مثلا عقده گشایی کند علیه قانون حجاب
ناشناس۳۴۱۷۱۹۹۱۶:۴۱:۰۵ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
اتفاقا آقای عبدی حرف کاملا درستی زده.
ناشناس۳۴۱۷۳۹۳۱۸:۱۵:۰۸ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
در کدام قانون و شرع کار زباله جمع کردن حرام و غیر قانونی است؟!!
ناشناس۳۴۱۷۴۵۷۱۸:۳۷:۳۰ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
اقای عبدی خودش هم نمیداند چکار دارد میکند عبدی یعنی منم منم و مخالفم
ناشناس۳۴۱۶۹۸۲۱۵:۱۵:۰۰ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
یک کلام ختم کلان علت بی حجابی بیرغیرتی بعضی مردان است
ناشناس۳۴۱۷۰۳۰۱۵:۳۷:۲۰ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
موافقم. حواستان باشد.
حسین۳۴۱۷۰۳۲۱۵:۳۸:۰۲ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
نویسنده محترم توپ را دوباره به زمین مثلا اصلاح طلبان (که اصولا وجود خارجی ندارند) و‌مردم میندازه. تمام این مشکلاتی که فرمودید، کی باید بهشون حساس باشه!! مردم و یا دولت اصولگرا؟
ناشناس۳۴۱۷۵۹۴۱۹:۴۷:۴۴ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
تا اصلاح طلب هست فتنه و اشوب و جوسازی و تحریم هست.
ناشناس۳۴۱۷۰۶۱۱۵:۴۶:۴۳ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
نخیر برادر مشکلات عدیده اقتصادی و اجتماعی و سیاسی برای ما کم اهمیت نشده . ما تمام قد ایستاده ایم و به دولتمردان می گوییم به جای اینکه حجاب الویت اول شما باشد به مشکلات اقتصادی و جامعه و کار و جوانان و آب و محیط زیست و هزاران مسائل مهم دیگه بپردازین که اگه این مسائل درست بشن و مردم در آرامش باشن اینقدر نمی خوان با شما تیشه بدن اره بگیرن و با نافرمانیهای مختلف مدنی اعتراض خودشون رو بیان کنن. این شما هستین که به مسئله حجاب چسبیدین و اونو سر تیتر خبرها میذارین بلکه حواس ما مردم از سایر مسائل پرت بشه
ناشناس۳۴۱۷۰۷۷۱۵:۵۵:۴۴ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
اینگونه کارها سیاست حکومت هست تا ذهن مردم را از مسائل مهم دور کند. ببینید در شروع ماه مبارک رمضان و آغاز سال نو قیمت‌ کالاها و مایحتاج را بررسی کنید سر به فلک کشیده. من امروز در یکی از میادین بزرگ تره بار رفته بودم. غرفه آجیل بسیار خلوت بود و مردم وقتی قیمت‌ها را می دیدند خرید نمی کردند و می رفتند. حالا یک موضوع بی اهمیت را در این روزها اینقدر بزرگ کردند که چی بشه.
ناشناس۳۴۱۷۰۸۷۱۵:۵۸:۲۷ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
آفرین گل گفتی این را به مجلس فعلی و مجلس بعدی نیز اطلاع دهید
ناشناس۳۴۱۷۳۱۹۱۷:۳۸:۲۴ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
مردم مشغول خرید عیدشان هستند این سیاسیون هستند که مشغول برجسته کردن این مسایل در شبکه های مجازی هستند برای بنده اصلا مهم نیست و نخواهد بود برو فکر نان کن که خربزه آب است
امیر۳۴۱۷۳۶۸۱۸:۰۵:۴۱ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
با کلیت حرفتان موافقم. فقط فکر می‌کنم یک نسخه اش باید برای مسئولین و نماینده ها ارسال شود تا به جای پرداختن به طرحهایی به همین اندازه فرعی و اختصاص بودجه به نهادهایی با عملکردی نزدیک صفر، به مسائل مهم تر بپردازند تا خود به خود با بهتر شدن وضع مردم تمرکز از روی این موارد برداشته شود.
معلم تاریخ۳۴۱۷۳۷۷۱۸:۱۰:۱۸ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
تاریخ بخوانید!
ناشناس۳۴۱۷۵۸۸۱۹:۴۵:۲۸ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
هر ساله با یک موضوع فکرها را از اصل موضوع تعیین افزایش دستمزد سال آتی بر اساس قانون و تورم دور میکنند و با تعیین دستمزدها بصورت دستوری با 20 یا 25 درصد منجر به فقر و بدبختی کارگر و بازنشسته برای یکسال بعد می شوند .
امید یاوری دارانی۳۴۱۷۶۴۸۲۰:۱۳:۰۶ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
شاید هم این یک سناریو برای فریب مردم و سرگرم کردن آنها و انحراف از بی ارزش شدن ریال باشد
ناشناس۳۴۱۸۲۴۴۰۰:۰۰:۲۶ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
همه این مطالب که فرمودید درست ولی اول این را به حاکمان بگو که موضوع لایحه حجاب وچگونگی برخورد با آن را کلیشه ودرراس مسایل گذاشته اند بدین ترتیب حساسیت جامعه را بالا برده اند وخود ومردم را ازخطرات دیگر غافل نموده اند !!
ناشناس۳۴۱۸۳۲۸۰۰:۴۰:۰۹ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
این جماعت اوس و خزرج را سالها به جان هم انداختند و دوقطبی ساختند ولی با بعثت پیامبر و معرفی آنها بعنوان انصار موضوع حل شد .. حواسمان باشد این قوم سوراخ دعا را پیدا کرده و هر چند وقت فیلمی می‌سازند تا در آتش خشم و دوقطبی بدمند والا هیچ اتفاق قابل ذکری در این فیلم نبوده و نخواهد بود و مواردی اینچنینی تنها دست‌پخت پروژه سازی دشمن صهیونیستی و پروژه بگیران داخلی است ک شیخ و صوفی و لائیک هم ندارد ..
عمران۳۴۱۸۴۶۶۰۱:۵۹:۰۵ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
آقای یوسف مشفق! مشفقانه توصیه میکنم این صحبتهای نخ نما که «مسئولین به فکر معیشت مردم باشند و فلان بحث را ول کنید و به اقتصاد رسیدگی کنید» را کنار بگذارید. مشکل اقتصادی یک مساله ی شدیداً تخصصی است، برای رفع مشکلات اقتصادی نیاز به نیروی انسانی متخصص و تحصیلکرده و با تجربه و با استعداد نیاز هست. وقتی سیاستها و سیاستگذاری ها طوری است که تمام نیروی انسانیِ نخبه ی ایرانی از عرصه تصمیم گیری ناچار کنار میکشند، مشکلات معیشتی و اقتصادی تا ابد حل نخواهد شد، ربطی به «پای کار» بودن یا «دلسوزِ محرومین» بودن و یا نپرداختن به مقولات «سیاسی» ندارد.
ناشناس۳۴۱۸۷۵۱۰۶:۵۵:۴۰ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
آقای مشفق شما نوک پیکان حملاتتان به سمت اصلاح طلبان است ولی دولتی اصول گرا روی کار است که به عمد تعیین دستمزد را به بعد از انتخابات موکول کرده است !! برای اینکه شاید مزد ناچیز تعیین شده روی انتخابات تاثیر می گذاشت!؟ برای این که سال گذشته در تورم 60 درصدی افزایش 20 درصدی تصویب شد ! برای اینکه در سال جاری نیز دولت قصد دارد با وجود تورم 42 درصدی افزایش 20 درصدی را تصویب کند ! آقای منظور رییس سازمان برنامه و بودجه حقوق نجومی می گیرد ولی برای حقوق کارگران با تنگ نظری برخورد می کند ! ایشان جزوی از بدنه اصولگرا است !
ناشناس۳۴۱۸۷۵۷۰۶:۵۸:۳۱ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
آقای مشفق ! وقتی اغلب منتخبین مجلس به جای توجه به معیشت عامه مردم به حجاب توجه دارند و قانون حجاب را دنبال می کنند و کوچکترین پیگیری در زمینه معیشت مردم ندارند و اصلا به خواست مردم که معیشت است توجه ندارند چرا از مردم و افکار عمومی انتقاد می کنید! چرا از نمایندگان مجلس اصولگرا انتقاد نمی کنی !
صدای ملت که شنیده نمی شود۳۴۱۹۰۹۲۰۸:۵۷:۱۶ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
با سلام واحترام نویسنده محترم، مثل همیشه بیان مسئله درسته ،ولیکن راه حلها درست بیان نشده.روی سخن شما چرا به مردم است،روی سخن باید مسئولین وشورای عالی کار باشد که طبق قانون عمل نمی کنند.قانون مشخص است افزایش حقوق کارگران باید تامین کننده سبدمعیشت(حدود 24 میلیون برآوردشده) ونرخ تورم(44درصد طبق اعلام مرکز آمار ایران ) باشد.ولی حالا گذشته از تعلل،درآخر ببینید میزان افزایش حقوق کارگران مظلوم(حدود 15میلیون نفر با خانواده) را چند درصد اعلام می کنند.
ناشناس۳۴۱۹۲۹۳۰۹:۵۳:۵۱ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
نویسنده محترم این مسئله حجاب هم مثل تبلیغات توخالی به منظور افزایش نرخ جمعیت هستش. الان چند ساله که مجلس و دولت انواع وام و خودرو طرح جوانی و غیره رو به عنوان مشوق گذاشتن و تمام امکانات جلوگیری رایگان از خانه های بهداشت جمع آوری شد و دولت هزاران ترفند اجرا کرد که نرخ جمعیت رو افزایش بده ولی در نهای نتیجه چی شد . این قانون حجاب هم همونه هر چی تلاش بیهوده بکنن نتیجه عکس میگیرین . تا رفاه اجتماعی و اقتصادی و سیاسی ایجاد نشه تا فرهنگ سازی درست انجام نشه تا مردم تغییر رو حس نکنن همین آش و همین کاسه است. حالا شما هی بیراهه برین و با این کارتون ضربه به دین و اعتماد مردم بزنید
ناشناس۳۴۱۹۴۲۲۱۰:۳۶:۲۹ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
فتنه رسانه ای در کشور یک سمتش به دست اصلاح طلب هاست. جالبه که بیشترین بی حیایی و بی حجابی و ولنگاری مختص قشر مرفه و مفت خور و اقلیت جامعه است که در جریان اغتشاشات سال قبل تو وطن فروشی چیزی کم نگذاشتن ولی هیچ غلطی نتونستن بکنن. از اون جالب تر اینکه تو بحث حجاب نگران معیشت و گرانی و فقر مردم هم هستند.
ناشناس۳۴۱۹۴۵۳۱۰:۴۹:۳۲ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
سالی که نکوست از بهارش پیداست. دولت و محلس در مورد کارمندان و بازنشستگان دولتی، سر وته قضیه را با ۲۰ درصد در مقابل تورم بالای ۴۰ درصد هم آوردند. حالا نوبت به کارگران عزیز رسیده که مانند هرسال ضربه فنی شوند!
ناشناس۳۴۱۹۵۶۹۱۱:۳۵:۵۳ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
متاسفانه با ظلم و ادامه آن دولت و مجلس در مورد کارمندان و بازنشستگان دولتی، سر وته قضیه را با ۲۰ درصد در مقابل تورم بالای ۴۰ درصد هم آوردند.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  2. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  3. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  4. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  5. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  6. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  7. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  8. ناصر ایمانی: فرض کنیم یکی از این صحنه های ضرب و شتم ....

  9. اشکان خطیبی از شرایط زندگی‌ در اروپا می‌گوید: دیگر توانایی کار کردن ندارم

  10. همه رقیبان قالیباف در ریاست مجلس آینده/ توضیح معاون رئیسی درباره استقرار فراجا در بنیاد نخبگان

  11. سوء استفاده عباس عبدی از «ماچه الاغ ماده»!

  12. دلارهای خانگی روانه بازار شدند/ روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت

  13. آیت‌الله مکارم شیرازی خطاب به سردار رادان: «طرح نور» را با قدرت ادامه دهید

  14. افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک

  15. سونامی مولانا در سینمای ایران؛ رکورد افتتاحیه شکست

  16. خاندوزی: ۱۵۰ همت از اموال مازاد بانکها واگذار شد

  17. دانشگاه واشنگتن دانشجویان را به اخراج و تعلیق تهدید کرد

  18. سرنگونی پهپاد پیشرفته آمریکا در سواحل یمن

  19. رئیسی: جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است

  20. مورایس مسلمان شد

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  6. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  7. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  8. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  9. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  10. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  11. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  12. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  13. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  14. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  19. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  20. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  23. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  24. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  25. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

پربحث‌های هفته

  1. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  2. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  3. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  4. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  5. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  6. درخواست مجدد برای ذکر نام «مادر« در کارت ملی

  7. مصادیق آزادی‌های مشروع باید روشن شود/حق نظام مقدم بر حقوق فردی است

  8. موضوع خودروهای لوکس پسران معاون سابق قوه قضائیه چه بود؟

  9. کشف سه میلیون لیتر گازوئیل/ لوله‌کشی ۷۵ کیلومتری قاچاقچیان سوخت در میناب جمع شد

  10. تذکر رهبری درباره گشت ارشاد به چه علت بود؟  

  11. توقیف محموله صادراتی رژیم صهیونیستی در مرز بازرگان

  12. آیت‌الله مکارم شیرازی خطاب به سردار رادان: «طرح نور» را با قدرت ادامه دهید

  13. زاکانی: ساخت بیش از ۱۵۰ هزار واحد مسکونی استطاعت‌پذیر بزودی در تهران آغاز می‌شود

  14. دیدار معلمان نمونه با رهبر انقلاب و رئیس جمهور

آخرین عناوین