پرندگان در ‎چهارشنبه سوری سکته می‌کنند

  4021221013

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست ضمن بیان اینکه خرید و فروش لاک‌پشت آبی، مار آبی و سمندر لرستانی در کنار اقلام سفره هفت سین جرم است، با اشاره به فرارسیدن چهارشنبه سوری تاکید کرد: روشن کردن آتش در جوار مناطق چهارگانه ممکن است باعث وقوع حریق و آسیب رسیدن به گونه‌های گیاهی و جانوری شود.

پرندگان در ‎چهارشنبه سوری سکته می‌کنند

سرهنگ جمشید محبت‌خانی درگفت و گو با ایسنا با اشاره به فروش گونه‌های ممنوعه در کنار اقلام سفره هفت‌سین اظهار کرد: متاسفانه طی چند سال اخیر در بازار در کنار اقلام سفره هفت‌سین، مار آبی، لاکپشت آبی و سمندر لرستانی به فروش می‌رسد این در حالیست که این گونه‌ها قاچاق محسوب می‌شود و حمل و فروش آن‌ها جرم محسوب می‌شود و جریمه دارد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست اضافه کرد: گشت‌های سیار فرماندهان یگان حفاظت محیط زیست استان‌ها در سطح بازار فعال هستند و همه روزه در این زمینه کشفیات و دستگیری داریم.

وی به مردم توصیه کرد: از خرید لاکپشت آبی، مار آبی و سمندر لرستانی خودداری کنید علاوه بر آن خرید و فروش گیاه سنبل آبی جرم است. برخی گونه‌ها مانند سمندر لرستانی در معرض انقراض است.  در صورت مشاهده فروش این گونه‌ها از طریق سامانه ۱۵۴۰ یا گشت‌های یگان خفاطت محیط زیست به ما اطلاع دهند.

محبت‌خانی تاکید کرد: طبق هماهنگی‌های انجام شده با دستگاه قضایی و انتظامی، با فروشندگان این گونه‌ها به شدت برخورد می‌شود و ضمن توقیف اموال، برای تشکیل پرونده به دستگاه‌ قضا معرفی می‌شوند و با آنان برخورد می‌شوند بنابراین کسانی که قصد فروش اقلام سفره هفت سین را دارند، حق عرضه  خرید لاکپشت آبی، مار آبی و سمندر لرستانی و سنبل آبی را ندارند.

 آلودگی صوتی در چهارشنبه سوری موجب سکته برخی پرندگان می‌شود
وی با اشاره به سر و صدای زیاد در چهارشنبه سوری گفت: ترقه‌بازی در چهارشنبه آخر سال موجب ایجاد آلودگی صوتی و آسیب رسیدن به گونه‌های گیاهی و جانوری می‌شود حتی باعث سکته کردن برخی پرندگان می‌شود بنابراین رعایت حقوق گونه‌های شهری را بکنیم.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه بسیاری از مناطق چهارگانه محیط زیستی همجوار با مناطق مسکونی است، اظهارکرد: روشن کردن آتش در این مناطق هنگام چهارشنبه سوری ممکن است باعث ایجاد حریق در مناطق چهارگانه و آسیب رسیدن به گونه‌های گیاهی و جانوری می‌شود بنابراین خواهشمند است از برپا کردن آتش در این مناطق خودداری کنید.

وی اضافه کرد: آتش زدن لاستیک باعث آلودگی هوا و بروز بیماری در انسان‌ها و گونه‌های گیاهی و جانوری می‌شود بنابراین از انجام این کار خودداری شود. مردم در صورت مشاهده روشن کردن آتش در مجاورت مناطق چهارگانه  یا آتش‌زدن لاستیک، این کار را به سامانه ۱۵۴۰ اطلاع دهند.

محبت‌خانی در پایان گفت: اصابت ترقه به دیوار موجب سیاه شدن آن می‌شود و آلودگی بصری ایجاد می‌کند بنابراین از این کار پرهیز شود.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  7. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  8. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  9. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  10. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  11. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  12. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  13. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  14. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  25. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

آخرین عناوین