مهاجرت میلیون‌ها افغانستانی باری بر دوش ایران در شرایط تحریم

  4021217010 ۱۲۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۰۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

سفیر و نماینده ایران در سازمان ملل امروز با بیان اینکه مهاجرت میلیون‌ها افغانستانی به ایران باری بر دوش ما در شرایط تحریم اضافه کرده، گفت: به بهانه تحریم‌ها، حتی از دسترسی به ابتدایی‌ترین تجهیزات نظارتی مرزی محروم شده‌ایم.

مهاجرت میلیون‌ها افغانستانی باری بر دوش ایران در شرایط تحریم

به گزارش فارس، امیرسعید ایروانی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد دیروز (چهارشنبه) ۱۶ اسفند در نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره وضعیت در افغانستان شرکت و سخنرانی کرد.
وی گفت: با وجود تلاش‌های سازمان ملل متحد و هیأت سرپرستی موقت، وضعیت در افغانستان همچنان چالش‌برانگیز است.
ایروانی افزود: طبق تخمین گزارش اخیر دبیر کل سازمان ملل متحد (S/2024/196)، بیش از نیمی از جمعیت افغانستان، حدود ۲۳.۷ میلیون نفر، در سال ۲۰۲۴ به کمک‌های بشردوستانه نیاز خواهند داشت. شکنندگی اقتصادی که بر ۶۵ درصد خانوارها در سال ۲۰۲۳ تأثیر ‌گذاشته همچنان موجب ناامنی غذایی شدید در این کشور شده است.
نماینده ایران در سازمان ملل خاطرنشان کرد: چالش‌هایی مانند تروریسم، قاچاق مواد مخدر و کاستی‌های موجود در حوزه کنترل مرزی همچنان ادامه دارد و ثبات افغانستان و همسایگان آن را تهدید می‌کند.
* هیأت سرپرستی افغانستان تعهداتش در مبارزه با تروریسم را اجرا نکرده
وی با بیان اینکه تهدید گروه‌های تروریستی موجب نگرانی همسایگان شده است، گفت: متأسفانه، مقامات دوفاکتو  (هیأت حاکمه سرپرستی موقت افغانستان) هنوز تعهدات خود را برای مبارزه با تروریسم اجرا نکرده‌اند.
ایروانی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان یکی از همسایه‌های اصلی افغانستان، کماکان با چالش‌هایی در زمینه مهاجرت غیرقانونی مواجه است. مهاجرت میلیون‌ها افغانستانی به ایران باری بر دوش ما در شرایط تحریم اضافه کرده است. متأسفانه جامعه جهانی و تک‌تک کشورها نسبت به این موضوع حساسیت کمی نشان داده‌اند.
وی افزود: علاوه بر این، جمهوری اسلامی ایران به بهانه تحریم‌ها، حتی از دسترسی به ابتدایی‌ترین تجهیزات نظارتی مرزی محروم شده است. این امر بر اولویت‌ها و نگرانی‌های متفاوت کشورهای همسایه و جامعه جهانی در مورد افغانستان تاکید می‌کند.
ایروانی اضافه کرد: در همین حال، مقامات دوفاکتو نتوانسته‌اند به‌طور موثر بحث فراگیری قومی و سیاسی را پیش ببرند. در عوض، آن‌ها محدودیت‌های سخت‌تری بر زنان و دختران تحمیل کرده و فرصت‌های تحصیلی آنان را محدود کرده‌اند.علاوه بر این، همانطور که در گزارش سازمان ملل تأیید شده، حملات بر اقلیت‌ها، مانند شیعیان هزاره کماکان ادامه دارد.
این دیپلمات ارشد ایرانی خاطرنشان کرد:همانطور که در کنفرانس اخیر فرستادگان ویژه در مورد افغانستان در دوحه (۱۸ تا ۱۹ فوریه ۲۰۲۴) تصریح شد، حفظ تعامل بین‌المللی مستمر با مقامات دوفاکتو برای مقابله با چالش‌ها و بهبود شرایط در افغانستان امری ضروری است. در این راستا، ایران از تلاش‌های دبیرکل و ابتکار وی برای تقویت این تعامل با رویکردی منسجم‌تر، هماهنگ‌تر و سازمان ‌یافته‌تر قدردانی می‌کند.
وی گفت. ما بر اهمیت اولویت‌بندی و رسیدگی دقیق به نگرانی‌های مشروع کشورهای همسایه در تمامی ابتکارات معطوف به تعامل با مقامات دوفاکتو تأکید می‌کنیم.
نماینده ایران خاطرنشان کرد: این نگرانی‌ها شامل ایجاد یک دولت فراگیر، حفاظت از حقوق تمامی گروه‌های قومی، مبارزه با گروه‌های تروریستی، جلوگیری از مهاجرت غیرقانونی، و رسیدگی به تولید و قاچاق مواد مخدر است. این نگرانی‌ها تا حدی در ارزیابی مستقل (S/2023/856)، که بر عناصر مثبت تأکید می‌کند و تعامل منسجم با مقامات دوفاکتو را توصیه می‌کند، گنجانده شده است.
* وجود یک دولت فراگیر در افغانستان
وی گفت: وجود یک دولت فراگیر در افغانستان می‌تواند به حل بسیاری از مشکلات، مانند توقف درگیری‌ها و کاهش تعداد پناهجویان افغانستانی که به کشورهای همسایه می‌روند، کمک کند. 
ایروانی یادآور شد: دولت فراگیر همچنین می‌تواند بنیادی برای ثبات و امنیت در افغانستان ایجاد کند و به حمایت از حقوق بشر به‌ویژه حقوق زنان کمک کند. 
وی بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران نشان دولت فراگیر را بهبود زندگی مردم افغانستان و بازگرداندن پناهجویان می‌داند، که متأسفانه در دو سال گذشته رو به وخامت نهاده و برای ما چالش‌های معتنابهی ایجاد کرده است. از سوی دیگر، مقامات دوفاکتو خواستار تحکیم حاکمیت، لغو تحریم‌ها و به رسمیت شناخته شدن توسط جامعه جهانی هستند.
وی افزود: برای دستیابی به این اهداف، بر این باوریم وجود یک نقشه راه جامع برای توضیح گام به گام و ارائه اقدامات ملموس برای گام‌های برداشته‌شده توسط مقامات دوفاکتو ضروری است.
* بازگشت دارایی‌های مسدود شده
ایروانی گفت: با این اوصاف، جمهوری اسلامی ایران بر تعهد خود به همکاری نزدیک با کشورهای همسایه، شرکای مربوطه و سازمان ملل متحد جهت ارتقای صلح، امنیت و ثبات پایدار در افغانستان ثابت قدم است.
وی افزود: هیأت معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) نقشی اساسی در پیگیری صلح و ثبات در این کشور ایفا می‌کند. جمهوری اسلامی ایران مجدداً حمایت کامل خود را از یوناما و نماینده ویژه دبیرکل در انجام مأموریت خود اعلام می‌کند. با توجه به وضعیت کنونی، یوناما برای کمک به مردم افغانستان و حفظ صلح و امنیت در این کشور نیازمند دستورکار قوی است.
نماینده ایران در سازمان ملل عنوان کرد: در نهایت، کمک‌های بشردوستانه می‌بایست بی‌طرفانه و بی‌قیدوشرط باقی بماند تا از برخورداری مردم افغانستان از حمایت‌های مورد نیازشان اطمینان حاصل شود. 
به گفته ایروانی هرگونه نگاه و برخورد سیاست‌زده نسبت به کمک‌های بشردوستانه تنها موجب آسیب به مردم افغانستان می‌شود؛ مردمی که برای بقای خود به چنین کمک‌هایی اتکا کرده‌اند.
وی افزود: به همان اندازه بسیار مهم است که تحریم‌ها نباید تأثیری بر تلاش‌ها برای احیای اقتصاد افغانستان داشته باشد.دبیر کل سازمان ملل هم بارها خواستار اقداماتی برای دادن فضای تنفس به اقتصاد افغانستان شده است. 
ایروانی خاطرنشان کرد: به این ترتیب، دارایی‌های مسدود شده می‌بایست در غیاب هرگونه اقدام سیاست‌زده یا شرط و شروطی، به طور کامل بازگردانده شوند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۴۱۰۶۰۳۰۸:۴۲:۱۹ ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
نصف یارانه ما رو اینها میخورند .
سامان۳۴۱۱۶۴۷۰۰:۳۳:۳۷ ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
روزی دهنده خداست اگر باور داری
عدالت۳۴۱۲۹۱۱۲۱:۱۲:۱۲ ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
روزی دهنده خداست شکی نیست ولی افغانی ها باید برگردند کشورشون رو اباد کنند تو تمام دنیا پخش شدن ... چند دهه دیگه اینا محضل میشن برای ایرانی ها از مسعولین تقاضا داریم تمام افغانی ها رو برگردانند به کشورشون...
پرستو۳۴۱۱۶۹۱۰۱:۲۰:۲۵ ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
کجابودیارانه؟؟به افغانستان یارانه نمیدن محص اطلاع..تو حرص میخوری
ناشناس۳۴۱۲۵۵۴۱۶:۴۱:۴۹ ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
بنزین ۳ هزاری نان مدرسه خیابان روغن ...همه یارانه است اب برق گاز
ناشناس۳۴۱۲۱۴۹۱۱:۲۷:۰۳ ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
دروغ نگو یارانه کجا بود
فاطمه۳۴۱۳۲۱۹۰۱:۰۱:۲۶ ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
راست میگه یارانه نیس هرچی دوبرابر میخریم
ایرانی۳۴۱۳۳۶۳۰۷:۲۸:۱۶ ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
موندم چرا نمی روند کشورشون حالا که اینجا سفارت خونه ام دارند پس کشورشون گل و بلبل میشه ایران هم که مدام بهشون می رسه تورو خدا برید کشور خودتون هر طرف نگاه می کنیم افغانی هست
ناشناس۳۴۱۰۶۴۰۰۹:۲۶:۲۳ ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
همانند پاکستان تمام مهاجران را اخراج کنید اقتصاد ما توان سیر کردن شکم شش میلیون بیگانه را ندارد
ناشناس۳۴۱۱۶۶۴۰۰:۵۱:۱۹ ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
چند برابر هم دارد
ناشناس۳۴۱۱۹۰۹۰۸:۲۱:۵۲ ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
مفت که نخوردیم زحمت میکشیم کار میکنیم
آزاد۳۴۱۲۴۳۷۱۵:۱۳:۴۶ ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
بله کار می‌کنید ولی از آب،برق،نان،وغیره یارنه ای مردم ایران می‌خورید و دوم باعث گرانی اجاره مسکن ومایتاج ملت ایران شدید
ناشناس۳۴۱۲۴۴۳۱۵:۲۱:۲۰ ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
برو تو کشور خودت کار کن
ناشناس۳۴۱۳۰۰۶۲۱:۵۷:۱۸ ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
تشکر از زحمات برادران اتباع ،لطفا بروید
ناشناس۳۴۱۳۴۵۰۰۹:۰۷:۵۳ ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
زنده سلامت باشی چشم برادر ما میروی وله برادران ایرانی ما که در کشور های اروپایی زندگی میکنند بیاید کشور خودات شأن
ناشناس۳۴۱۲۶۴۸۱۷:۴۹:۳۷ ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
اشتباه کردی
پ منافی۳۴۱۲۷۴۰۱۹:۱۸:۳۲ ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
دلت خوشه شش میلیون؟۱۳میلیون افغانی توایرانه
ناشناس۳۴۱۲۸۰۶۲۰:۰۲:۰۶ ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
بیشترازشش میلیونها شایددوبرابر
سلامت۳۴۱۱۱۱۰۱۶:۱۹:۴۰ ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
واقعا ایران نمیتونه اجباری بیرون کنه
محمود۳۴۱۱۱۵۳۱۶:۵۳:۱۶ ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
مهمانان را به خانه خودشان راهنمایی کنید
ناشناس۳۴۱۳۲۰۱۰۰:۴۳:۰۶ ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
ایرانی های خارج رفته هم باید برگردن!
ناشناس۳۴۱۱۲۳۱۱۸:۱۲:۵۱ ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
مگه مجبورید تحمل کنید؟ هر چی افغانی هست اخراج کنید. پذیرس میلیونها نفر اتباع کشوری که آب روی ایران بسته چه توجیهی داره؟
حسین۳۴۱۱۲۴۹۱۸:۲۵:۵۲ ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
بریز بیرون بس دیگه خسته شدیم از بیکاری
ناشناس۳۴۱۲۹۳۴۲۱:۲۲:۱۷ ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
ببخشید تو میتونی پنج صبح یا شیش صبح بری. سنگبری نه میتونی آیا
ناشناس۳۴۱۳۲۰۳۰۰:۴۴:۲۴ ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
بنده به عنوان یک ایرانی و هم زبان از شما عذر میخواهم
ناشناس۳۴۱۳۳۷۱۰۷:۳۷:۱۰ ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
برو تو کشور خودت کار کن باعث آبادیش هم میشی تو را خدا برید مملکت خودتون
ناشناس۳۴۱۳۱۷۶۰۰:۲۴:۰۵ ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
کارکن نیستی اگه بودی بیکار نبودی این همه ادم سرکارن انوقت تو یه ادم بخاطر افغانی ها بیکاری
محمود۳۴۱۱۲۷۳۱۸:۴۶:۴۴ ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
آقا یکی درد ما را به این مسئولین برساند، کارگر هستم با دو بچه در آمل با سن ۳۲ سال با دیدن آگهی کار، رفته بودم در یک پرورش گل و گیاه کار کنم، گفتم چند میدین، گفتن ماهی ۹ میلیون، گفتم با جان و دل قبول میکنم اما منو نخواستن، دو سه روز بعد رفتم دیدم یک بچه افغانی با ۲۱ سال سن را استخدام کردن با همون حقوق ۹ میلیون تومان و با جای خواب و غذا، بخدا داشتم دیوانه میشدم، این افغانی‌ها ما کارگران را بیچاره کردن .
ناشناس۳۴۱۱۷۶۹۰۳:۴۸:۳۸ ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
داداش عزیزم هگر کسی مشکل نداشته باشد هیچ وقت بیکار نمیمونه من خدم یک دست دارم این ۵ساله کارگری میکنم خداراشکر یک روزم بیکار نموندم روزی به‌دست خداوند است حتما یک مشکل داشتی که این صاحب کارت قبول نکرد هگرنه چجور انسانی بوده که هم وطن خودشو نگیره یک خارجی راقبول کنه هگر میتونی بیامشهد نگهبانی است برج ۱۱تومن میده خیلی آدمی خوبی است
ناشناس۳۴۱۲۴۹۳۱۶:۰۱:۱۵ ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
سلام داداش من مشهد ساکنم اگر میشه همون کار نگهبانی ک صحبتش رو کردین، در حال حاظر اگر هست من بیکارم!!؟؟
ناشناس۳۴۱۱۹۸۵۰۹:۱۷:۴۱ ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
داداشم حتما دیده این کاره نیستی چرا من یه روز بیکار نیستم
ناشناس۳۴۱۳۱۰۱۲۳:۱۴:۵۷ ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
لابد افقانی هستی
ناشناس۳۴۱۲۴۱۸۱۴:۵۷:۳۳ ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
واقعا برادر هم وطنم درست می گویید ما در کشور خودمان جایگاه نداریم جمعیت میلیونی ریختن ایران و کارها را گرفتن و ادم ضعیف و کارگر حتی شغل کارگری را هم پیدا نمی کند
ناشناس۳۴۱۱۲۹۰۱۹:۰۱:۱۳ ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
سلام خواهشا همکاری کنید این مهاجرین برن کشور خودشون خواهشا چون خیلی اوضاع کار خونه کرایه خونه شلوغیشون کمک کنید برگردن کشور خودشون
رضا۳۴۱۱۲۹۲۱۹:۰۳:۳۴ ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
مهاجرت به خودی خود مشکلی ندارد. این مهاجریت بی ضابطه است که مشکل ساز است. اگر شرایط برای پذیرش مهاجر توانمند مهیا باشد و با مدیریت صحیح وارد شوند بسیاری انسانهای توانمند و زحمتکش هم بین این مهاجران وجود دارد
میرزایی۳۴۱۱۸۳۶۰۶:۵۲:۴۲ ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
سلام افرین به شماودیدگاه مثبت شما
ناشناس۳۴۱۱۸۹۷۰۸:۰۱:۲۷ ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
شما یک انسان فهمیده هستین ک نظری درست بیان میکنین
ناشناس۳۴۱۱۲۹۴۱۹:۰۵:۴۸ ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
درود بر شما آقای ایروانی امیدوارم که همیشه موفق وپیروز باشی (واقعأ این حرفای شما مارو امیدوار کرد و امیدوارم که این افغانیا هرچه زودتر از ايران بیرونشون کنید
ناشناس۳۴۱۱۳۰۱۱۹:۱۳:۵۵ ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
مردم ایران باید مصیبت‌های افغانستان را بدوش بکشند تا کی پنجاه سال که همش جنگ
ناشناس۳۴۱۱۶۳۰۰۰:۱۴:۵۸ ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
آخه به ماربطی ندارد تمام گرانی‌ها بیشتر بخاطر اینها هستند
ناشناس۳۴۱۱۹۸۴۰۹:۱۶:۵۷ ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
فکر میکنید تنها مشکل مملکت افغانیهاست تحریم‌ها چی؟
ناشناس۳۴۱۱۳۲۳۱۹:۳۲:۵۹ ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
خب نتیجه؟
امیر۳۴۱۱۳۶۹۲۰:۱۲:۲۶ ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
رودربایستی را کنار بگذارید ، مثل دولت پاکستان همه را اخراج کنید.
ناشناس۳۴۱۱۴۲۰۲۱:۰۰:۵۵ ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
خب مگه مجبورید که این همه هزینه برای نگهداری افغانی ها تقبل کنید؟! همشون رو از ایران بیرون کنید تا به کشور خودشون برگردن.
ناشناس۳۴۱۱۶۹۴۰۱:۲۳:۴۱ ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
کدوم هزینه؟؟
ناشناس۳۴۱۲۳۵۶۱۴:۱۴:۲۰ ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
نامردی است بیرون کنیم
ناشناس۳۴۱۱۴۴۵۲۱:۲۴:۲۳ ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
اینا به زور که نیومدن، شما راهو باز کردین بیان
عزیز۳۴۱۱۴۵۳۲۱:۳۱:۳۱ ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
مردم نمی توانند نظر بدند چون چاپ نمی شود
ناشناس۳۴۱۱۴۶۸۲۱:۴۶:۱۳ ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
خداخیرتون بده
ناشناس۳۴۱۱۴۷۳۲۱:۴۹:۳۰ ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
متاسفانه ایران در کنترل مرز همانند افغانها کوتاهی می کند.
حسین۳۴۱۱۵۳۹۲۲:۵۳:۱۱ ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
این افقانها جز ناامنی درهمه زمینه ها واستفاده از امکانات ایران که حق مردم است فایده ای برای ایران ندارند وباید همه آنها به کشور خودشون بروند
ناشناس۳۴۱۱۵۶۸۲۳:۱۹:۲۶ ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
دیروز در دشتستان بودم انگار کابل بود هر زنی از اتباع شاید ۷بچه کوچک همراه داشتن خدا عاقبت ایران بخیر کنه
ناشناس۳۴۱۱۷۶۱۰۳:۳۳:۱۶ ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
۱۰۰ تابچه داشته باشد خودشون زحمت می‌کشد خرجشون میدن دنبال پول مفتی نمیگردن یادنبال یارانه قدم به قدم پول میدن از ترسی جونشون آمدن ایران مجبور شدن ازافغانستان فرار کند ولی اینجا هم پول میدن هم منت می‌کشند
ناشناس۳۴۱۳۰۷۷۲۲:۵۸:۲۵ ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
فعلا که از یارانه آب برق گاز بنزین و شیرخشک که مختس ایرانی هاست داره استفاده میکنه
ناشناس۳۴۱۱۷۶۸۰۳:۴۴:۱۳ ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
خب به توچه برو تو ۱۰ تا بچه بیار
ناشناس۳۴۱۲۳۵۲۱۴:۱۲:۵۹ ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
شما هم میتونید کار بکنید بیشتر بچه بیارید زحمت بکیش پول در بیار مصل ما افغانها بچه بیار چرا حسودی میکنید عورزه نداری بچه بیاری چون ویل میگردی زحمت نمیکشی کار بکنی مگی ایران کار نیست چرا از هرجای دونیا ایران عزیز بیشتر کار هست
ناشناس۳۴۱۱۶۲۰۰۰:۰۴:۰۷ ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
چرا ما رو خدا از روی زمین بر نمی داره که هر ایرانی که به منصب میرسه فقط میگن افغانی چرا فقط نون رو میبینین بابا ما خیلیامون حتی در سال گوشت نداریم بخوریم فقط با یک سیب زمینی آب پز یا سرخ کردنی یا تو برنج بیندازیم زندگی میکنیم بخدا اگر میتوانستیم بریم؟ می رفتیم تو رو خدا مرز ترکیه ما رو باز کنید بریم؟
ناشناس۳۴۱۱۶۵۲۰۰:۴۲:۳۹ ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
بیرون کنید افغانیها رو از کشور، آخه فقط مصرف کننده هستن و از منابع ما استفاده می کنن
خسته۳۴۱۱۶۹۵۰۱:۲۶:۰۰ ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
توروخدامرزوبلزکنید..ماافغانیابریم اروپا...
ناشناس۳۴۱۱۶۹۹۰۱:۲۸:۱۸ ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
افغانستانی ها کشورشون درست بشه برمیگردن افغانستان تا آخر اینجوری نمی باشه انشالله بهتر میشه
ش۳۴۱۲۹۳۵۲۱:۲۲:۳۳ ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
کشور افغانستان خودبخود درست نمیشه اینها باید بمون که اباد بشه همه دنیا پخش شدن
سیداحمد۳۴۱۱۷۲۸۰۱:۴۷:۴۹ ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
من راننده اسنپم چند تا افغانی سوار کردم با هم صحبت می کردن که یکی از اقوامشان تو کرج شش تا خونه خریده در صورتی که حتی بعضی از بازنشستگان مستاجر ند چطور یک بیگانه باید بتونه اینکار بکنن خیلی‌ها شون خانه وماشین خریدن این چه وضعیتیه
ناشناس۳۴۱۲۴۴۰۱۵:۱۷:۱۰ ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
عزیزم شماهم زهمت بکشین کار بکنین شماهم ساحب خونه ماشین
ناشناس۳۴۱۲۵۸۰۱۷:۰۱:۲۱ ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
خب برادر من اینکه خوش بختانه خبر خوبه براشما الان شما چرا حرص میخوری سرمایه پول اومده به کشورت عاقل
ناشناس۳۴۱۲۶۶۴۱۸:۰۶:۳۷ ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
آدم چقدر میتومن حصد باشه
حسن۳۴۱۲۹۴۰۲۱:۲۴:۱۷ ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
زحمت کشیده کار کرده خریده
ناشناس۳۴۱۱۷۳۳۰۱:۵۳:۳۰ ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
مطمئنا روزی از ورود و حمایت افغانیها در ایران همگی به سختی پشیمان خواهیم شد ..
ناشناس۳۴۱۱۷۴۹۰۲:۳۲:۳۵ ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
اگر دولت اراده كند افغاني ها را اخراج مي كند کافیست يارانه نان را به مردم خودش بدهد بنگاهی که به افغانی خانه اجاره بدهد جریمه شود هر كسى به افغاني ها كار داد جریمه کند هر کسی خانه اجاره داد جریمه شود بعد باچشم خواهیددید که افغانی ها خودشان به کشورهای دیگری می روند
ناشناس۳۴۱۲۶۴۲۱۷:۴۳:۴۰ ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
راضی هستی کشورای دیگه‌ همین کارو باهمشهریای خودت بکنه مثل ترکیه
ناشناس۳۴۱۳۲۳۳۰۱:۳۲:۴۲ ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
همشهریای ما ک میلیونی توی ترکیه نیستند
ناشناس۳۴۱۲۷۸۲۱۹:۴۷:۱۱ ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
وقتی از امکانات دارند به راحتی ومفت استفاده می‌کنند کجا برند؟
ناشناس۳۴۱۱۸۰۱۰۵:۵۲:۵۴ ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
مساله اینه که افغانها کشور رو شلوغ کردن ، ما خودمون جمعیتمون زیاده، ساختمونها نزدیک به هم با سرعت ساخته میشه و الودگی صوتی و اعصابهای خرد و همیشه کلافه ایم....واقعا دوست دارم برم یه جای خلوت .....و الا ایرانی هم بلده بچه دار بشه.
ناشناس۳۴۱۱۸۰۲۰۵:۵۳:۰۴ ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
اجاره نشین هستیم شناسنامه ایرانی می خرن هرکاری دوست دارن می کنن نمی تونیم بگیم بالا چشمتون ابرو از هرلحاظ تو فشاریم
حمید۳۴۱۱۸۳۱۰۶:۴۲:۵۰ ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
کار سختی نیست، فقط یک بخشنامه میخاد به کلیه صنوف و بساز بفروشا، استخدام اتباع خارجی، توقیف اموال و زندانی و جریمه و شلاق دارد، اونوقت میبینی سه سوت رفتن،مشاغلی رو هم که اشغال شده، مرحله بعدی، اونا که کسب و کار زدن رو باطل‌ کنید، همین، ببینم اونوقت یدونه افغانی میاد،تو ایران،
حمید۳۴۱۱۸۳۲۰۶:۴۵:۱۴ ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
یه بخشنامه میخاد فقط به کلیه صنوف، استخدام اتباع خارجی ممنوع هست. و تخطی از آن توقیف اموال و زندان و شلاق و جریمه دارد، اونوقت ببینم کدوم افغانی میتونه تو ايران بمونه
ناشناس۳۴۱۱۸۴۰۰۷:۰۰:۲۶ ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
این افغانها را هر چی زودتر از ایران بیرون کنید ،کل ایران شده افغانستان چرا اونا باید از یارانه‌ها ی ما استفاده کنند ،دولت باید کل افغانها را از ایران بیرون کنه
محمدرضا۳۴۱۱۸۷۲۰۷:۳۷:۰۶ ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
توروبخداافغانهارواخراج کنید.مردم بیچاره کردن
ناشناس۳۴۱۱۸۸۷۰۷:۵۱:۲۴ ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
سلام دوستان طرف دارافغانستانی ها نیستم شما اصلا فکرکردین که افغانستانی ها روبیرونش کند ما کدام فایده نمی کنیم ببنید ماهی ۹ تومن اگرحقوق می گیریم درعوض هرجنس رو باسود همین ۹ تومن اسفاده می کنیم اگر ماهی بیست تومن بگیریم هرجنس روسر ما یدارباسود ۲۰ تومن باید بخریم آنوقت چی فاجعه میشه
ایرانی۳۴۱۱۸۹۹۰۸:۰۲:۱۳ ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
دولت ایران نباید افغانی ها رو در مملکت بزار باشند.حتی تعداد افغاتی ها با مجوز هم نباید زیاد باشد خطر جدی برای مملکت هستند .امنیت مردم را پایین می اورند .اخر کدام کشور اینقدر مهاجر فقیر وبی مجوز را راه میدهد .افغانی در کشور خودش باید باشد .دولت افغانستان خود طالبان است .چرا ایران اینها رو برسمیت شناخته .اشتباه است.
علی۳۴۱۱۹۰۳۰۸:۰۸:۵۲ ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
سلام میگم هرجا که میری افغانی پر اتوبوس مسکن سازی مزرعه تازه این همه جنایت م‌کنند اگر ایرانی به‌ ججای اینها بود همه اعدام کرده بس خداوکیلی جلو این همه افغانی بگیر ید
ناشناس۳۴۱۱۹۲۹۰۸:۳۹:۱۷ ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
خواهشا همه افغانها رو بیرون کنید مردم ضعیف کشور دارن نابود میشن
ناشناس۳۴۱۱۹۴۳۰۸:۵۱:۱۱ ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
اگر ایران هم مانند دیگر همسایگان افغانستان،مانند ؛ تاجیکستان ازبیکستان ، ترکمنستان ، مرزهاشو کنترل کنه یک افغان هم وارد ایران نمیشه . از طرفی ورود مهاجران افغانستانی یک فرصت شغلی خوبی به مرز نشینان و کارگر ارزان به سرمایه داران و انبوه سازان است .
حضرت علی یار۳۴۱۱۹۵۲۰۸:۵۵:۰۷ ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
همه شماهایی که میگید افغانها میان اینجا رشد میکنن مینالید که ایران نمیشه رشد کرد ! همه شماهایی که میگید مخالف مهاجرپزیری در ایران هستید خودتون از خداتونه برید آمریکا یا کانادا موضوع مهاجرت در همه جای دنیا پذیرفته شده مردم افغانستان هم نزدیکترین دوست به ایرانه کماکان که شیعیان افغانستان مظلومترین شیعیان دنیاست در جنگ ایران و عراق دوهزار شهید دادند و در سوریه سر در بالین ایرانی ها شهید شدند و جان دادند !
ناشناس۳۴۱۲۴۶۵۱۵:۴۳:۴۸ ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
پس چرا اب رو بر روی ایران بستید.کارکن هستید برین کشورخودتون اباد کنید.ایرانی ک میره امریکا یا جاهای دیگه همع شون ثروتمندو دکتر نخبع و براشون مفیده.
غلام۳۴۱۲۰۰۱۰۹:۲۹:۵۸ ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
فقط دیوار مرزی
ناشناس۳۴۱۲۰۷۱۱۰:۱۹:۴۲ ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
باید هر چه سریعتر افغانی ها قانونی و غيره قانونی را از کشور بیرون کرد این خواسته ملت است و‌کارگران اخراج
جواد۳۴۱۲۰۷۲۱۰:۱۹:۵۴ ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
باید مهاجرت اتباع افغانستانی سروسامان بگیرد و به افغانستان بازگرداننده شوند
ناشناس۳۴۱۳۲۳۴۰۱:۳۹:۱۹ ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
اگر قراره کسی سرو سامان بگیره جوونای کشور خودمونه متوجه شدی فقط باید برگردیم کشور خودتون
ناشناس۳۴۱۲۰۷۳۱۰:۲۱:۰۵ ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
خدا شاهده افغانی‌ها همه ما را بیکار کردن یه فکری بکنید
ناشناس۳۴۱۲۱۱۶۱۰:۵۶:۵۲ ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
خودشون کار می‌کنند نان میخورند بر دوش کسی نیستند
ناشناس۳۴۱۲۴۸۵۱۵:۵۵:۴۳ ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
برین کشور خودتون کارکنید اتفاقا افغانی ها سربار ایرانن
ناشناس۳۴۱۳۰۲۲۲۲:۰۵:۵۷ ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
بروند در کشور خودشان کار کنند و دسترنجشان را بخورند
کارگر بیکار۳۴۱۲۱۲۲۱۱:۰۹:۲۸ ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
تا کی باید کارگر ایرانی بیکار باشد و بجاش جوان مجرد افقانی سر کار در یک روستا در استان اصفهان زندگی میکنم اینجا مردان افقانی در کارخانه ها وزنان آنها در مزارع کار می‌کنند وکارگران ایرانی بیکار .چرا افقانها را اخراج نمی‌کنید؟چرا
جواد۳۴۱۲۲۳۶۱۲:۴۱:۳۸ ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
یک نظرسنجی از طریق تلویزیون انجام ببدین نظر وخواست مردم غیور وغرتمند ببنین
خودم۳۴۱۲۲۶۵۱۳:۱۴:۰۵ ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
یه دفعه چشم باز نکنیم ببینیم ایران شده فلسطین تا چند سال دیگه جمعیت اونا از ما بیشتر میشه علاج واقعه را قبل از واقعه کرد
ناشناس۳۴۱۲۳۰۵۱۳:۳۸:۵۷ ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
خداوند افغانستان راه آبادکن که‌ همه برند
بی نام۳۴۱۲۷۱۹۱۸:۴۷:۳۶ ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
نشستین که خداوند آباد کنه .....بایدخودتون برید آباد کنید خدا کمک میکنه
صدیق۳۴۱۲۳۲۰۱۳:۵۵:۲۴ ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
افغان ها نباید به فکر کشورشان وابادانی وپیشرفت کشورشان باشند تا کی می خواهند سرشان راپناه بگیرند در کشورهای دیگر کسی که به فکر ابادانی کشور خود نیست در ایران نباید بماند ما خودمان کارگر هستیم نیازی به کارگر نداریم ما خودمان مستاجریم نیاز به مستاجر افغانی نداریم اینهایی که به ایران می ایند شانه از زیر مسولیت خود جای خالی می کنند این بزرگترین خیانت است که کشور ایران به این مهاجرت افعان ها سکوت کند انها باید برگردند به کشور اجداد خود مگر ما سالها ازجنگ وتحریم اذیت نشدیم
ناشناس۳۴۱۲۳۲۱۱۳:۵۶:۰۲ ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
هر کشوری که مهاجر می پذیرد هم خودش قانون داره و هم مهاجراش را مجبور به رعایت قانون می کند
ناشناس۳۴۱۲۳۲۴۱۳:۵۹:۱۱ ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
همه افغانها را اخراج کنید بیشتر کارگران ایرانی بیکار شدند کرایه خانه ها بالا رفته همش بخاطر این افغانها است
ناشناس۳۴۱۲۳۵۱۱۴:۱۲:۵۳ ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
اول ۳۰ میلیون افغانیه مردم نمی خوان اینها باشن چرا گوش به حرف کسی نمی دین باید برگردن کشور خودشان را اباد کنند
ناشناس۳۴۱۲۳۵۳۱۴:۱۳:۰۰ ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
با همت و غیرت خودشون هزینه خودشونو تامین می‌کنند تازه دولت هزینه کارت و امایش و شهرداری میگیره چه هزینه ایی دولت خرج اینا میکنن او کمکی که ساز مان ملل برا مهاجران افغان به دولت ایران می‌کنند دولت چگونه به اتباع میده حرف حساب سخته
علی۳۴۱۲۵۴۴۱۶:۳۲:۴۴ ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
شما ها از خدا ترسی ندارید اینها هم بنده خدا هستن مثلا منو شما ها پس چرا میکین باید اتباع بران بیرون اگه شما خدا دارین اینها هم دارن
بی نام۳۴۱۲۷۲۱۱۸:۵۰:۵۴ ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
خب ناراحتی دولت هزینه میگیره برو کشور خودت همونجا خرجتم درآر و همونجا بخور! اومدی ایران چه کار ؟
ناشناس۳۴۱۲۳۶۱۱۴:۱۸:۱۲ ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
این همه درد رنج بیکاری مهاجرت که است ازدست کشورهای همسایه است
حسین۳۴۱۲۳۹۰۱۴:۳۴:۵۲ ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
با بیرون کردن افغانی نان مفت گیرمون نمیاد تا زحمت نکشیم راحت نمیشیم بهتره کار کنیم زیادی دنبال دزیدی و فرصت طلبی نباشیم
یاسین ب۳۴۱۳۲۳۰۰۱:۲۷:۵۷ ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
بله دقیقا حرف شما درسته آدم بیاد زحمت بکشه تا بتونه یک لقمه نون حلال پیدا کنه الکی نون به دنبال هیچ کسی نمیره خودم از افغانستان هستم خدا کنه ما ماجرای افغانستانی از کشور شما بریم باکی شما یه چند سالی از دست این بزرگ ها راحت بتونید زندگی کنید
ناشناس۳۴۱۲۴۲۲۱۴:۵۹:۳۴ ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
سلام دوستانی ایرانی که بجای من دامداری کار میکنن من میخوام برم کشورم اگه کسی جرعت کار کردن داره بیان ممنون
ناشناس۳۴۱۲۴۳۸۱۵:۱۴:۲۷ ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
چیزیکه من تو جامعه کار از نزدیک میبینم ایرانی ها اغلب بیکار ولی افغانی همه مشغول کار هستند . کجای دنیا اینجوریه آخه؟
ناشناس۳۴۱۲۴۵۴۱۵:۳۳:۲۸ ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
ما مردم ایران خواستار بیرون کردن هرچی زودتر افغانها از تمامیه شهرهای ایران هستیم چه مجاز چه غیر مجاز
ناشناس۳۴۱۲۵۸۲۱۷:۰۳:۰۲ ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
من یه شرکت کارمیکنم ۱۴تا کارگرداره که دوتا ایرانی هستیم ۱۲تا افغان صاحب کارهم نصف قیمت حقوق میده چیزی نمیخرن که خرجی ندارن تا توی افغانستان یدونه طرقه میزنن بدوبدو کجابریم ایران
ناشناس۳۴۱۲۶۰۷۱۷:۱۷:۴۵ ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
برادران افغانستانی بسیاری در جنگ تحمیلی و مبارزه با داعش در کنار ایرانی‌با دشمن مبارزه کردند و شهید شدند و ما تاریخ مشترکی با اونا داریم. ولی بحث ورود غير قانوني اونا به کشور باید متوقف بشه و کسانی که برای کار می‌آیند در کمپ و خارج از شهرها در جاده‌های موقت و زمان مشخص اسکان داده بشوند
ناشناس۳۴۱۲۹۱۷۲۱:۱۴:۰۹ ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
بله امیدوارم همینطوری باشه که شما میگین البته بدون اغراق
فاطیما۳۴۱۲۹۴۶۲۱:۲۸:۴۴ ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
مردم شریف افغانستان هم مسلمان اند هم هم زبان ما اما کشور ما الان در شرایطی نیست که مهاجر قبول کنه تحریم ها و مشکلات اقتصادی
علی۳۴۱۲۹۸۵۲۱:۴۸:۵۹ ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
دوستان عزیز شما اندازه اتباع افغانستان میتونین کار کنین وبا مزد کم کار کنین
ناشناس۳۴۱۲۹۹۳۲۱:۵۲:۱۱ ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
خیلی از همین افغان ها که باهاشون همکلام شدم انسان های بسیار فرهیخته ای بودند که جون خودشون و زن و بچه شون رو برداشتند فرار کردند و دارن کارگری میکنن بدون شناسنامه و حتی حساب بانکی بی انصاف نباشیم هیچکس به اختیار خودش مهاجرت نمیکنه
محمدخان رحمانی۳۴۱۳۰۰۰۲۱:۵۵:۰۶ ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
سلام محمدخان رحمانی هستم از آفغانستان الان هم ایران هستم اجازه کار ندارم دوست دارم به گشور استرالیا بیرم یای گشوری کانادا بخاطری وصیت کی در آفغانستان پیش آمد آیندی بچه‌ام خراب شده الان نه درس هست نه تعطيل شده نمی‌گذارد که درس بخواند همه ازتحصیل جامانده من نمی‌خواهم زندگی بچه‌ام خراب شوده خواهش میکنم همرای من کمک کوند خیلی خسته‌ام از زندگی چون در آفغانستان نمدینم بیرم جان درخطر هست لطفن کمک کوند
ناشناس۳۴۱۳۱۲۴۲۳:۴۵:۴۷ ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
مگه هر کی مشکلی داره باید بیاد ایران که آینده بچه اش خراب نشه الان خود ایرانیها خیلی مشکلات دارند
ناشناس۳۴۱۳۲۳۵۰۱:۴۱:۰۲ ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
اون افغانیایی که میگن توافغانستان جونشون درخطره دروغ میگن امنیت افغانستان بااومدن طالبان بهتره
ناشناس۳۴۱۳۰۲۳۲۲:۰۶:۰۶ ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
پول سازمان ملل برای خودتون،فقط برید افغانستان
ناشناس۳۴۱۳۱۷۳۰۰:۲۲:۲۱ ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
سلام‌اینهاروبااب‌میفرسن‌‌مثل‌سیل میادهمه‌اش‌غیرقانونی
ج ح۳۴۱۳۲۶۸۰۲:۵۲:۴۵ ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
چقد ادمهای خوبی هستین شما ،مسلمانید واقعا،برید یوتوب ببینید ایرانیا را افغانها چزور پذیرایی میکنن با اینکه کلی یه عمر تحقییر و اذیت شدن ،یه ایرانی را دوربین مخفی بود بهش زور گفت یه نفر همه ملت ریختن ازش دفاع کردن که مهمانه ،انسانیت و فرهنگ چیز دیگه است ،مشکل افغان نیست ،حالا ۲ میلیون کم یا زیاد مشکل مدیریته وگرنه بهترین فرصته کشورهای دبگه ببینین چطور استفاده میکنن از افغانها چون مفت خور نیستن توی همه زمینه ها استعداد دارن جنگ ورزش کار ،چین ۱۲ برابر ایرانه مشکل داره،اینجا همه اتباع دستشون بسته است،به خدا اگه شما هم جای لتباع بودین زنو بچتون در خطر مرگ بود یا گرسنگی همین کارو میکردین
ناشناس۳۴۱۳۳۳۳۰۶:۵۳:۵۸ ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
عزیزان بخدا اگه درست کارکنین هیچ کس افغانی نمی اره توقع زیادی دارین درشهر کرمان ۵تا کارگر ایرانی آوردم بجای۳تا افغانی کار۳نفر انجام نمی دادن اول صبح یکی میگفت خمارم یکی سیگار نداشت خلاصه داستانی بود شما باشین چکارمیکنین
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  7. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  11. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  12. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  13. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  14. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  25. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  10. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  11. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  12. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  13. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  14. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  15. توضیحات سردار جعفری درباره تذکر رهبری پیرامون مبارزه با بی‌حجابی/ توصیه همتی درباره نرخ‌های متفاوت ارز

  16. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  17. هزینه عملیات وعده صادق به ۲۰ میلیون دلار هم نرسید/ دست آخرین توان نظامی ایران هنوز رو نشده است

  18. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  19. سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو

  20. رهبر انقلاب: تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد/ اگر حال جامعه کارگری خوب شود، حداقل نیمی از مردم حالشان خوب می‌شود

  21. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  22. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  23. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  24. رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل‌شدن هستند  

  25. شبيه‌سازي جنگ ايران و آمريكا

آخرین عناوین