اعزام ۶۰ پزشک به اردوی راهیان نور

  4021215089

مسئول اجرایی کاروان‌های راهیان نور دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: ۶۰ نفر از پزشکان جراح و اعضای هیات علمی این دانشگاه در غالب دو کاروان به اردوی راهیان نور اعزام می‌شوند.

سالار کاویانی در گفت و گو با خبرنگار ایثار و شهادت ایرنا اظهار داشت: اولین کاروان راهیان نور پزشکان جراح و اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ۴ اسفند برای بازدید از مناطق عملیاتی به جنوب کشور اعزام شدند.

وی افزود: این کاروان از دو کوهه، اروند، شلمچه، فتح المبین، دزفول، خرمشهر، آبادان و هویزه دیدن کردند.

کاویانی ادامه داد: قرار بود دومین کاروان راهیان نور پزشکان جراح و اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، هفته گذشته به جنوب کشور اعزام شود اما به خاطر ازدحام در منطقه اعزام به تعویق افتاد و قرار شد این کاروان ۱۸ اسفند به این اردوی معنوی بروند.

مسئول اجرایی کاروان‌های راهیان نور دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی هدف از برگزاری این اردو را معرفت افزایی در پرتو روایت اخلاص، ایمان، جانفشانی و ایثار شهدای دفاع مقدس عنوان کرد.

کاویانی در پاسخ به این پرسش که آیا پزشکانی که به اردوی راهیان نور اعزام می شوند در صورت نیاز زائران برای آنها اقدامات درمانی انجام می‌دهند، گفت: خیر این سفر فقط برای بهره مندی از این فضای معنوی است اما اخیرا برخی از اعضای کادر پزشکی دانشگاه شهید بهشتی در یک دوره ۲۰ روزه برای درمان قشر محروم به استان لرستان سفر کردند، بعد از ماه رمضان هم یک گروه از کادر پزشکی برای درمان قشر محروم به استان خوزستان اعزام می شوند که به جز پزشکان جراح که در دو بیمارستان شهر اهواز مستقر می شوند دیگر پزشکان و متخصصان برای درمان قشر محروم به شهرهای مختلف این استان می روند.

وی افزود: این گروه از پزشکان در تمام زمینه‌ها نظیر چشم، قلب، داخلی، جراحی، ارتوپد، زنان و زایمان به بیماران خدمات ارائه می دهند.

به گزارش ایرنا، برای سفر حدود هزار دانشجو خارجی به ایران و اعزام به اردوی راهیان نور برنامه‌ریزی شده است، ۵۰ درصد این دانشجویان دختر هستند، همچنین ۱۲۰ نفر از دانشجویان خارجی که در دانشگاه‌های ایران مشغول به تحصیل هستند به واسطه بسیج دانشجویی به اردوی راهیان نور اعزام شدند.

همچنین دانشجویان از ۲۲ بهمن تا ۲۲ اسفند با اتوبوس یا قطار به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام می‌شوند و اردوگاه‌های سپاه پاسداران انقلاب واقع در محدوده استان خوزستان در شهرهای خرمشهر، آبادان، اهواز، سوسنگرد، هویزه، دزفول و اندیمشک پذیرای زائران هستند.

پیش بینی می‌شود ۴۰۰ هزار دانش آموز از سراسر کشور در اردوهای راهیان نور شرکت کنند. «در راه فتح قله‌ایم» به عنوان شعار سال ۱۴۰۲ راهیان نور انتخاب شده است.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. من عجله ندارم!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. اصلاح‌طلبان مقابل «نصیری» سکوت نکنند

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  7. نیش و کنایه های «بومرنگی» روحانی!

  8. قحطی مانتوی بلند و دکمه‌دار در تهران!

  9. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

  10. حقوق کارکنان وزارت کشور ترمیم می‌شود

  11. دور باطلی که تمامی ندارد!

  12. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  13. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  14. ادعای عجیب روحانی: ما بورس را رشد دادیم، اینها بورس را زمین زدند!

  15. حکم اعدام بابک زنجانی نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد

  16. برای این عکس شما تیتر بزنید

  17. تضادی عجیب و پر ابهام!

  18. دو ناوشکن آمریکایی در دریایی سرخ شکار شدند

  19. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  20. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  21. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  22. سردار رادان: عده ای تلاش می کنند مردم قانونگریز شوند

  23. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  24. سقوط در آغوش پهلوی!

  25. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

آخرین عناوین