انتقاد ضرغامی از حکم شروین حاجی‌پور/ واکنش قالیباف به تعطیلی جلسه مجلس در پی غیبت نمایندگان

  4021214091 ۱۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه‌ها منتشر می‌شود که دنبال کردن آن‌ها ـ حتی برای آنانی که اهل مطالعه اخبار هستند ـ کار دشواری است. بسته خبری ـ تحلیلی الف، با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل‌های صورت گرفته در این زمینه، مخاطبان خود را از مهم‌ترین وقایع روز آگاه می‌کند.

انتقاد ضرغامی از حکم شروین حاجی‌پور/  واکنش قالیباف به تعطیلی جلسه مجلس در پی غیبت نمایندگان

انتقاد تلویحی اژه‌ای از برخی احکام قضایی

 حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در نشست شورای عالی قوه قضاییه، به مقامات قضایی ذیربط در محاکم دستور داد که در تعیین مجازات برای مجرمین به نکاتی مهم نظیر «تعیین کیفر متناسب از همه جهات»، «بازدارنده بودن و مؤثر بودن مجازات»، «قابلیت اجرا داشتن آن» و «موهِن نبودن آن» توجه ویژه داشته باشند.

رئیس عدلیه تاکید کرد: قضات در تعیین مجازات، به مندرجات ماده ۱۳ قانون مجازات اسلامی و مفاد مندرج در قانون آیین دادرسی کیفری در این خصوص اهتمام داشته باشند و در موعد استفاده از مقولاتی نظیر «تبدیل مجازات» باز هم به قاعده متناسب بودن، توجه و عنایت کنند تا خدای‌ناکرده، مجازات نتیجه عکس نداشته باشد و مسائلی در حاشیه بوجود نیاید.

انتقاد ضرغامی از حکم شروین حاجی‌پور

به گزارش ایسنا، عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در سخنرانی گردهمایی سالانه باستان‌شناسی با اشاره‌ تلویحی به حکم شروین حاجی‌پور، خواننده اظهار کرد: باستان‌شناسان باید با مردم حرف بزنند. ما در این حوزه کم‌کاری داریم، مردم نمی‌دانند باستان‌شناسی چیست. زوری هم نیست، مردم باید آرام آرام یاد بگیرند و آموزش ببینند، چون بیشتر مشکلات ما فرهنگی است. بعد هم که یک کتاب خوب مثل کتاب آقای مطهری وجود دارد به جای آنکه به صورت طبیعی شرایطی را فراهم کنیم تا آن را مطالعه کنند، به صورت مجازات و تنبیه مطرح می‌کنیم و می‌گوییم فلان خواننده خطا کرده، باید تنبیه شود و مجازات آن این است که کتاب «حقوق زن در اسلام» را بخواند و خلاصه کند و تحویل دهد. خوب است شهید مطهری امروز در بین ما نیست، که ما الان راحت این حرف‌ها را می‌زنیم، این نگاه درست نیست.

***

واکنش قالیباف به تعطیلی جلسه مجلس در پی غیبت نمایندگان

طبق اعلام قبلی محمدباقر قالیباف رئیس مجلس قرار بود امروز (دوشنبه 14 اسفند ماه) نمایندگان جلسه علنی داشته باشند اما به دلیل اینکه جلسه مجلس به حد نصاب نرسید، تشکیل نشد.

حجت‌الاسلام فلاحی نماینده همدان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، درباره عدم تشکیل نشست علنی امروز، دوشنبه، مجلس گفت: به‌هرحال برخی از نمایندگان احتمالاً درگیر دور دوم انتخابات در حوزه‌های انتخابیه خود بودند و شاید عدم حضور آنها تا حدودی موجه باشد.

وی افزود: اما از سایر همکاران این انتظار می‌رفت که با حس مسئولیت‌پذیری بیشتری رفتار کنند و برای تشکیل مجلس به تهران بیایند. این تکلیف ما و حق مردم است که جلسات مجلس را تا روز آخر فعالیت آن تشکیل دهیم ولو اینکه موفق به حضور دوباره در مجلس نشده باشیم.

این نماینده مجلس که خود از بازماندگان ورود به مجلس دوازدهم به‌شمار می‌رود، درباره واکنش رئیس مجلس به عدم حضور بخش قابل‌توجهی از نمایندگان در نشست امروز مجلس گفت: آقای قالیباف اعلام کرد که فردا اسامی نمایندگان غائب در جلسه امروز منتشر خواهد شد‌، البته استمزاجی هم صورت گرفت مبنی بر اینکه گفتگویی بین نمایندگان شکل بگیرد که این موضوع نیز رأی نیاورد. در پایان نیز قرار شد که اگر فردا هم جلسه علنی برگزار نمی‌شود به نمایندگان حاضر اطلاع‌رسانی شود.

به گزارش تسنیم، ظاهراً صبح امروز تعداد بالایی از نمایندگانی که برای مجلس آینده رأی نیاورده‌اند یا برای رقابت به دوره دوم انتخابات فرستاده شده‌اند؛ در جلسه علنی صحن حاضر نشده‌اند؛ که همین امر باعث از حدنصاب افتادن جلسه شده است.

***

سه مسیر پیش روی قالیباف

فرهیختگان نوشت: « از همان دقایقی که نتایج اولیه رای‌گیری در تهران مشخص شد؛ قالیباف چند بار خودش را در این سه موقعیت قرار داده است، هاشمی 78، حداد 86 و لاریجانی 94، تکرار تاریخ هر هشت‌سال یک‌بار.

اصولگرایان سلبی‌ترین انتخابات تاریخ را پشت‌سر گذاشته‌اند، غیر از رای اعتراضی و سلبی به عدم مشارکت، قالیباف خوب می‌داند که بخشی از فضای سیاسی بدنه اصولگرایی در انتخابات جمعه نه به اوست، پس عجیب نیست که برای سروشکل دادن به وضع مجلس آتی اول باید مسیر قالیباف مشخص شود.

قالیباف به چند دلیل هاشمی 78 نیست؛ اول اینکه وضعیت او هم در کمیت و هم در کیفیت با هاشمی فرق دارد. غیر از آنکه قالیباف فعلا نفر چهارم تهران است و هاشمی را چند بار بین رتبه‌ 40 تا 20 گرداندند. هاشمی در موقعیتی به‌شکل تحقیرآمیز به مجلس رفت که دولت مستقر در اوج شرایط گفتمانی خود قرار داشت و اساسا در نه به او شکل گرفته بود، دو نکته‌ای که درباره قالیباف صدق نمی‌کند.

نکته بعد این است که وضع ائتلاف قالیباف در کلیت انتخابات احتمالا با هاشمی فرق می‌کند، هنوز آرای قطعی انتخابات مجلس دوازدهم مشخص نیست و احتمالا در برخی حوزه‌های مهم به دور دوم خواهد رفت. اما به‌نظر می‌رسد وضعیت کلی مجلس به‌لحاظ مزاج سیاسی تفاوت 180 درجه‌ای با مجلس قبل ندارد. به‌عبارتی تغییر گفتمان در مجلس رخ نداده است، بلکه در رقابت درونی اصولگرایان کمی جابه‌جایی اتفاق افتاده که از جایی به بعد استفاده از این فضا به توانایی سیاسی فرد برمی‌گردد.

نکته‌ مهم‌تر این است که قالیباف مزیت‌های سیاسی هاشمی را هم ندارد و اساسا از نظر توانایی‌ها قابل‌مقایسه با هم نیستند که قالیباف فکر کند می‌تواند با انصراف و عزلت خود را بازسازی کند.

شرایط قالیباف از جهاتی شبیه حداد سال 86 است، اما با سه تفاوت؛ نخست آنکه معلوم نیست ظرفیت دولت رئیسی برای ساماندهی منتخبان مجلس دوازدهم چقدر است، دوم آنکه علی‌رغم برخی نشانه‌ها مشخص نیست که دولت به فرض توانایی صلاح خود را در تغییر فرمان بهارستان بداند و سوم اینکه به فرض داشتن قصد و توانایی بعید است دولت گزینه‌ای در سطح لاریجانی 86 بتواند برای جایگزینی پیدا کند.

البته نکته این است که هر سه گزینه بالا با وجود شرایط سخت نشدنی هم نیستند، البته مهم‌ترین مشکل قالیباف اینجا این است که توانایی سیاست‌ورزی او در حد همان حدادعادل 86 است.

بهترین شرایط برای قالیباف تکرار الگوی لاریجانی 94 است، پیچیدگی کار قالیباف از اینجا شروع می‌شود، 12 اسفند 1402 به بعد شاید مهم‌ترین آزمون سیاست‌ورزی برای قالیباف باشد، دیگر مثل انتخابات قبلی کسی توپ را روی خط دروازه برای او نکاشته است.»

***

دستگیری فرزند عبدالحمید به‌ اتهام حمل سلاح غیرمجاز

فاروق اسماعیل زهی فرزند عبدالحمید به اتهام حمل سلاح غیرمجاز(سلاح گرم) در ایست بازرسی پلیس راه زاهدان خاش دستگیر و در حال حاضر به قید ضمانت آزاد شد.

به گزارش فارس، فاروق اسماعیل زهی یکی از حاضران در کاروان عبدالحمید بود که به سمت مناطق سیل زده دشتیاری در حرکت بوده، و به همین دلیل برای ساعاتی در ایست بازرسی پلیس راه زاهدان-خاش متوقف شد.

پس از بررسی های لازم مشکل عبدالحمید و کاروان همراه او در حرکت به سمت منطقه دشتیاری برطرف شد.

***

پیام آرای باطله چیست؟

فرهیختگان نوشت: «با نگاهی به افرادی که تا الان در انتخابات پیروز شده‌اند، می‌توان گفت بدنه ایدئولوژیک حضور پررنگی در این انتخابات داشتند و این موضوع را ترکیب فعلی‌ای که تا الان در میان نامزدهای اعلام شده مطرح شده است، اثبات می‌کند.

اما در میان حضور این بدنه ایدئولوژیک هم میزان آرای باطله زیاد است. در وهله اول اگرچه مردم در تهران این‌بار لیستی رای نداده‌اند اما بالا بودن میزان آرای باطله در این طیف نیز نشان می‌دهد این نارضایتی‌ها در این بدنه ایدئولوژیک هم مورد توجه قرار گرفته تا آنجا که منجر به کنش آنها در انتخابات شده است.

این موضوع را می‌توان اعتراضی به نامزدهای فعلی انتخابات در پاسخ به کارآمدی، عملکرد و فعالیت آنها دانست و در سمت دیگر ماجرا این پیام را منتقل می‌کند که رای‌دهنده‌ها آگاهانه اعلام کردند که نمی‌خواهند در زمین براندازان بازی کنند اما از شرایط موجود، عملکردها و رفتارها نیز ناراضی هستند و ترجیح‌شان این است که برای جلوگیری از سوءاستفاده اپوزیسیون در انتخابات شرکت کنند اما به کسی رای ندهند.

آرای باطله حالا از میان افرادی که به شرایط موجود اعتراض داشتند یا منتقد بودند و جزء بدنه ایدئولوژیک نیز نبودند به طیفی منتقل شده که حضور در انتخابات و مشارکت در آن را به مثابه امر مهم و غیرقابل انکار مورد توجه قرار می‌دادند. حرکت این آرای باطله به‌سمت این طیف و تغییر جایگاه آرای باطله نشان می‌دهد این موضوع دیگر به قشر خاصی تعلق ندارد.

علاوه‌براین حتی برخی از این افراد آرای خود را که عملا در انتخابات باطل خواهد شد را به صندوق انداختند و حتی این کنش خود را به شکل اعتراضی در فضای مجازی نیز منتشر کردند. این موضوع نشان می‌دهد که می‌بایست میزان آرای باطله در انتخابات مجلس را که در دوره‌های گذشته نیز وجود داشته، جدی گرفت و آن را حرف مردم با مسئولان و پاسخ آنها را در چهارچوب دموکراسی به نارضایتی‌های موجود و عملکرد آنها دانست.»

***

اصلاح‌طلبان آماده انتشار سند گفتمانی جدید

مشرق نوشت:« بررسی‌ها نشان می‌دهد که اصلاح‌طلبان خود را آماده انتشار سند گفتمانی جدید اصلاحات طی هفته های آینده کرده‌اند.

گفته می‌شود این سند که به گفته برخی اصلاح طلبان با هدف تغییر الگوی رفتاری حاکمیت و تغییر شکل انتخابات بوده محصول مطالعات پژوهشی‌ای می‌باشد که بخشی از آن از سوی دفتر خاتمی انجام و بخش دیگری از آن طی گفتگوهایی با چهره های اصلاح طلب و کارشناسان در جبهه اصلاحات انجام و صورت بندی شده است.

گفته می‌شود در این سند انتقاداتی مبنی بر ایجاد انسداد در برابر حرکت های اصلاحی انجام شده و از سوی دیگر بر لزوم توجه به نسل جدید جریان اصلاحات به عنوان حاملان و عاملان این جریان تاکید شده است.

تاکید بر عصری شدن اصلاحات، توجه به سبک زندگی نسل جدید، لزوم اصلاحات ساختاری مبتنی بر بیانیه ۱۵ گانه خاتمی و...بخشی از این سند می باشد، اصلاح طلبان همچنین می‌کوشند این سند را به عنوان آلترناتیو حکمرانی موجود طرح و پیشنهاد کنند.»

***

انتقاد عبدی از معیار جدید برای افزایش دستمزد کارگران

داوود منظور، رئیس سازمان برنامه و بودجه اخیرا تورم انتظاری را معیار افزایش دستمزد کارگران در سال آینده دانست.

عباس عبدی، تحلیلگر اصلاح طلب درباره این موضوع در اعتماد نوشت: «آيا كسي هست كه از مسوولان محترم دولت بپرسد سال گذشته كه رشد دستمزدها خيلي كمتر از تورم بود، آيا تورم انتظاري نبود؟ پس چرا در سال جاري با تورم ۴۰درصدي مواجه هستيم؟

تورم انتظاري مساله‌اي مقطعي است و نه مداوم و طولاني‌مدت. به‌علاوه اين تورم انتظاري بيش از آنكه ناشي از افزايش حقوق و دستمزد باشد، به علت كسري بودجه دولت و زمزمه‌هايي است كه به ‌طور جدي درباره افزايش قيمت كالاهاي مهم و انرژي شنيده مي‌شود.

همچنين به علت ضعف و ناتواني در تامين ارز براي واردات است. از سوي ديگر و مهم‌تر اينكه افزايش دستمزدها براي خنثي كردن تورم سال آينده نيست، بلكه براي جبران تورم سال جاري است كه به حدود ۴۰درصد رسيده است..

بنابراين افزايش آن نه براي جبران مشكلات سال آينده، بلكه براي جبران مشكلات به وجود آمده در همين امسال است كه حقوق و دستمزد سال آينده آنان بايد تغيير كند تا سطح زندگي آنان تاحدي حفظ شود. به علاوه حقوق و دستمزدبگيران حدود ۵۵درصد كل شاغلان كشور هستند، چگونه مي‌توان آنان را ناديده گرفت؟

اگر در سال جاري بيش از ۵درصد رشد اقتصادي داشته‌ايم، پس چرا بايد دريافتي حقوق و مزدبگيران در سال آينده نسبت به سال جاري و به قيمت ثابت و ارزش و قدرت خريد آن كمتر شود؟ اين رفتار به لحاظ منطقي دچار ابهام است.

بايد دولت توضيح دهد كه اين رشد اقتصادي كجا رفته كه نصيب مردم نبايد بشود؟ چرا بايد بيش از ۵۵درصد مردم مزد و حقوق‌بگير جامعه از چنين رشدي بي‌بهره باشند؟

فرض كنيم كه امسال هم توانستيد، دريافتي حقوق‌بگيران را كمتر از ميزان تورم افزايش دهيد، همچنان‌كه درباره كاركنان دولت در بودجه انجام داديد و به احتمال قوي در دو هفته آينده نيز آن را براي كارگران با اندكي بيشتر به اجرا خواهيد گذاشت.

فرض كنيم مردم به هر حال اين فشارها را به هر دليلي تحمل كنند، در اين صورت آيا نبايد در كنار اين تحمل، چشم‌اندازي اميدبخش از آينده داشته باشند؟»

***

کانال‌های دیپلماتیک ایران و آمریکا همچنان فعال هستند

به گزارش ایرنا، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری درباره انتخابات در آمریکا بیان داشت: موضوع انتخابات آمریکا را موضوع داخلی تلقی می‌کنیم. آنچه که برای ما مهم است رفتار دولت آمریکا نسبت به ایران است. تغییرات روسای جمهور در آمریکا امری مرتبط با مردم این کشور است. انتظاری که از دولت‌های آمریکا داشتیم این بود که از مداخله در امور داخلی ایران خودداری کنند و در تعامل با احترام رفتار کنند.

وی گفت: با برجام هم آمد و رفت دولت‌ها تغییری در تعهد این کشور ایجاد نخواهد کرد. دولت آمریکا به طور یکجانبه خارج شد و مسئولیت‌ها متوجه آمریکاست. در خصوص برجام هدف اصلی ما لغو تحریم‌های ظالمانه و برخورداری ملت از حقوق تعریف شده در چارچوب این قرارداد است. کانال‌های دیپلماتیک همچنان با واسطه فعال هستند.

کنعانی افزود: چارچوب‌های دیپلماتیک باقی است و تغییری ایجاد نشده است. ما پایبند به میز مذاکره هستیم و در صورت حسن نیت طرف مقابل امکان جمع بندی مذاکرات و بازگشت همه طرف‌ها همچنان وجود دارد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۴۰۷۰۲۸۰۰:۰۶:۵۳ ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
سه مسير پيش روي قاليباف ! --------------------------------- اميد است انشا الله تعالي مسير پيش روي ما و هم چنين مسير پيش روي جناب قاليباف ، و هكذا مسير پيش روي همه خلق الله ، كه روي اين كره ارض شرف حضور دارند ، يك مسير باشد و آن يك مسير هم « صراط مستقيم » باشد ! ... اهدنا الصراط المستقيم ، صراط الذين انعمت عليهم غير المغضوب عليهم والضا لين » !! انشا الله .... آمين يا رب العالمين !!
امیر حسین سلطان/تهران۳۴۰۷۰۷۴۰۰:۳۶:۳۶ ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
به نظر می رسد در مدت کوتاه مانده تا پایان عمر مجلس یازدهم نمایندگان آن بویژه آنان که در مجلس آینده نخواهند بود با ارائه طرح دوفوریتی فکری به حال برجام کنند که بالاخره «برجام آری یا خیر؟!» قبلا امید و انتظار می رفت با راهیابی جمعی از معتدلین به مجلس دوازدهم در قانون مصوب قبلی مجلس(قانون اقدام راهبردی) ترجیحا یک اصلاح و بازنگری صورت بپذیرد اما الان با مشخص شدن نتایج قطعی انتخابات مجلس دوازدهم تقریبا این امید و انتظار رو به کاهش است پس چه بهتر که خود همین مجلس فعلی(دوره یازدهم) تا فرصت باقی است در مصوبه قبلی خودشان یک اصلاح و بازنگری داشته باشند تا تکلیف برجام برای همیشه و برای طرفین آن تعیین گردد که بالاخره « برجام آری یا خیر؟!» والله اعلم
ناشناس۳۴۰۷۳۹۱۰۹:۱۴:۱۸ ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
برجام از طرف ایران مشکل نداره مشکل از طرف های مقابل هست که باید تصمیم بگیرن به تعهداتشون عمل کنن و اون یکی هم برگرده
امیر حسین سلطان/تهران۳۴۰۷۶۳۲۱۲:۰۲:۳۴ ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
آمریکا و شخص رئیس جمهور ترامپ و حتی غربی ها همه به برجام آسیب رسانده اند و همه اینها درست اما اینکه واکنش احساسی ما را به دنبال داشته است و یا واضح تر بگویم ما هم متاسفانه در موارد و در مقاطعی شدیم نقطه مقابل آنها نیز واقعیات است و نمی توان صرفا طرف های دیگر را مقصر بدانیم. آنها خلف وعده کرده اند و در این نباید هیچ شک و تردیدی هم داشته باشیم اما احساسی برخورد کردن ما و بدون ملاحظه شرایط اقتصادی و سیاسی و حتی فرهنگی و اجتماعی نقطه مقابل شدن ما نیز قطعا محل اشکال است. متاسفانه تصویب مصوبه ای با همین انگیزه های برخورد احساسی و نقطه مقابل شدن با آنها بدجوری تلاش های دولت قبل و دست اندرکاران مذاکرات هسته ای ایران را از حیز انتفاع انداخت و لذا هنوز هم با وجود همه لطمات و تبعات سنگین تداوم تحریم ها و فشارها و پا در هوا بودن برجام می طلبد تا عمر این مجلس به پایان نرسیده است حداقل خودشان این مانع سازی ها و اصرار بر شرط و شروط های ادامه مذاکرات برای احیای برجام را اصلاح نمایند تا با وجود همه عهدشکنی های آمریکا و متحدانش در برجام لااقل ما ثابت کنیم همچنان پایبندجدی به تعهدات مان در برجام علیرغم خروج آقای ترامپ از برجام بوده و هستیم و خواهیم بود تا از این طریق داشتن هرگونه مستمسکی برای ادامه بهانه جویی ها و بهانه گیری ها و زیاده طلبی ها و زورگویی های طرف های دیگر در برجام رسما و عملا از آنان گرفته شود و هرچه زودتر برجام در میز مذاکرات به فرجام برسد. والله اعلم
ناشناس۳۴۰۷۴۳۳۰۹:۳۵:۲۶ ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
نمایندگان فعلی برجام را نابود کردند چرا فکر می کنی برای مردم کاری می کنند؟!
ناشناس۳۴۰۷۸۲۸۱۴:۰۶:۳۹ ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
نابود! آن هم برجام!!
ناشناس۳۴۰۷۱۴۸۰۱:۵۸:۰۷ ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
رای گیری را هم سیستمی کنید تا امکان دادن رای باطله نباشد وقتی در دوران کنونی به شکل عجیبی روی انتخابات ایران زوم کردن برای رای ندادن
ناشناس۳۴۰۷۴۲۹۰۹:۳۴:۳۷ ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
از رای ندادن ناراحت از رای باطله دادن ناراحت از رای سفید ناراحت ولی از سختی معیشت مردم و مشکلاتشان ناراحت نیستید !
ناشناس۳۴۰۷۵۰۰۱۰:۳۹:۵۶ ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
اون کسانی که رای باطله دادن در حقیقت نماینده خود را در بین کاندیدا ها پیدا نکرده اند.
ناشناس۳۴۰۷۱۵۱۰۲:۱۰:۱۲ ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
معنی ندارد نماینده ای به مجلس برود و ۵ در صد ارا را داشته باشد .
شادمهر۳۴۰۷۲۶۸۰۷:۳۶:۳۷ ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
شرایط طوری شده که کتاب خواندن شده مجازات ممنوع الخروج شده مجازات مورد اولی ضعف کلیه دستگاه های متولی است که نتوانسته اند خروجی کتب را فرهنگ سازی کنند حالا با مجازات تبیین می شود مورد دوم شرایط کشور طوری شده است که حکم اچبار به ماندن در کشور می دهند!!آقای قاضی!!این احکام اول ضربه به خودت و دستگاه قضایی است بعد به کشور!!
ناشناس۳۴۰۷۵۹۴۱۱:۳۰:۲۸ ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
-- عليرضا قرباني ؟ ... در اصفهان ... الله اكبر ... باباحان او كه هم خواننده موسيقي سنتي است و هم خواننده سنگين و رنگين ... و مهمتر اين كه خواننده اي است از طايفه رجال ، خواننده اي كنسرت نگذاشته كه از طايفه نسوان باشد ! ... گفته اند بايد كنسرت تعطيل شود ؟ ... براي اين كه ممكن است « مفسده » داشته باشد ؟ برادر ! عليرضا قرباني كه در كنسرتش بزن و بكوب و حركات موزون نيست ! وزارت ارشاد كه مجوز داده ، ديگه تعطيلي براي چه ؟ ... اما برادر ، اون كسي كه طالب كنسرت باشه ، با تعطيلي يك كنسرت ، مشكلي برايش پيش نمي آيد ! مثل آب خوردن مي توان هر كنسرتي را تماشا كرد ، همه رقم كنسرت !! ...فقط كافي است كه يكي دوتا ابزار داشته باشي و طالب تماشاي كنسرت باشي ! ديگه مشكل حلّ حلّه !!
ناشناس۳۴۰۸۰۰۲۱۶:۰۱:۵۶ ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
خواندن کتاب شهید مطهری یک مجازات نبوده بلکه فرصتی به این جوان اعطا شده تا با دسترسی به منابع اصیل اسلامی بتواند مقایسه منطقی وعقلانی نسبت به دین اسلام ویا حداقل قراردادهای اجتماعی داشته باشد زیرا این فرد در شعرهایش نه تنهابه وفای به عهد وقعی ننهاده بلکه برای ترویج نقض عهد مرثیه هم می خواند.
ناشناس۳۴۰۷۳۵۴۰۸:۴۴:۳۳ ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
اگر سلاح گرم از پسر عبدالحمید گرفته شده به هیچ وجه قانون اجازه نمی دهد با وثیقه آزاد شود
ناشناس۳۴۰۷۴۱۷۰۹:۲۸:۴۲ ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
خدا وکیلی چه خبر امید بخشی برای مردم در ایام پیش از عید دارید ؟ تعطیلی مجلس به دلیل بی مسئولیتی نمایندگان! عدم افزایش مناسب حقوق کارگران! انتقاد مسئولین از هم و حتی زیر دستان در رسانه ! و... خبر خوب امید بخشی هم دارید !؟
ناشناس۳۴۰۷۶۳۴۱۲:۰۴:۲۸ ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
«به‌هرحال برخی از نمایندگان احتمالاً درگیر دور دوم انتخابات در حوزه‌های انتخابیه خود بودند و شاید عدم حضور آنها تا حدودی موجه باشد.» مگر دور دوم چند ماه دیگه نیست ، یعنی تا آن موقع می خواهند غیبت کنند
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  2. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  3. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  4. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  5. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  6. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  7. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  8. ناصر ایمانی: فرض کنیم یکی از این صحنه های ضرب و شتم ....

  9. اشکان خطیبی از شرایط زندگی‌ در اروپا می‌گوید: دیگر توانایی کار کردن ندارم

  10. همه رقیبان قالیباف در ریاست مجلس آینده/ توضیح معاون رئیسی درباره استقرار فراجا در بنیاد نخبگان

  11. سوء استفاده عباس عبدی از «ماچه الاغ ماده»!

  12. دلارهای خانگی روانه بازار شدند/ روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت

  13. آیت‌الله مکارم شیرازی خطاب به سردار رادان: «طرح نور» را با قدرت ادامه دهید

  14. افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک

  15. سونامی مولانا در سینمای ایران؛ رکورد افتتاحیه شکست

  16. خاندوزی: ۱۵۰ همت از اموال مازاد بانکها واگذار شد

  17. دانشگاه واشنگتن دانشجویان را به اخراج و تعلیق تهدید کرد

  18. سرنگونی پهپاد پیشرفته آمریکا در سواحل یمن

  19. رئیسی: جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است

  20. مورایس مسلمان شد

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  6. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  7. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  8. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  9. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  10. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  11. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  12. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  13. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  14. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  21. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  22. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  23. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  24. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

آخرین عناوین