جلسه اضطراری سازمان ملل درباره «کشتار شمال غزه»/ نماینده فلسطین: کشتار بس است

  4021211005 ۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

شورای امنیت سازمان ملل متحد روز پنجشنبه یک نشست اضطراری برای بررسی عواقب «کشتار آرد» علیه فلسطینی‌ها که در شمال شهر غزه برای دریافت کمک‌های بشردوستانه تجمع کرده بودند، برگزار کرد که طی آن ارتش اشغالگر بیش از ۱۰۰ فلسطینی را به شهادت رساند و نزدیک به هزار نفر را مجروح کرد.

جلسه اضطراری سازمان ملل درباره «کشتار شمال غزه»/ نماینده فلسطین: کشتار بس است

به گزارش ایسنا، ریاض منصور، نماینده فلسطین در سازمان ملل متحد در نشستی که الجزایر درخواست برگزاری آن را داده بود، خواستار صدور قطعنامه‌ای برای آتش‌بس در نوار غزه شد.

منصور به خبرنگاران گفت: این کشتار وحشیانه گواه این است که تا زمانی که شورای امنیت فلج است و حق وتو اعمال می‌شود، فلسطینی‌ها با جان خود تاوان آن را می‌دهند.

اظهارات این مقام فلسطینی پس از آن بیان شد که ایالات متحده هفته گذشته برای سومین بار از حق وتو خود برای جلوگیری از پیش‌نویس قطعنامه‌ای استفاده کرد که خواستار آتش‌بس فوری در غزه بود.

کشتار را محکوم کنید

منصور افزود: «من امروز صبح با لیندا توماس گرینفیلد (سفیر ایالات متحده) ملاقات کردم.» او خاطرنشان کرد که به گرینفیلد التماس کرده شورا برای «محکوم کردن این کشتار» اقدامی انجام دهد.

وی با بیان اینکه شورای امنیت باید بگوید بس است، ادامه داد: اگر آنها شهامت و عزم برای جلوگیری از تکرار این کشتارها را دارند، بدانند آنچه ما نیاز داریم آتش‌بس است.

اظهارات گوترش

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد نیز، «شوک» خود را از این رویدادها ابراز کرد و آنها را محکوم کرد و خواستار «تحقیقات مستقل موثر» برای تعیین شرایط اتفاق افتاده و مسؤولین آن شد.

دبیرکل سازمان ملل متحد نسبت به تلفات انسانی غم انگیز ناشی از جنگ در غزه ابراز نگرانی کرد، در حالیکه بنا به گزارش‌ها بیش از ۳۰ هزار نفر شهید، بیش از ۷۰ هزار تن زخمی شده‌اند و تعداد نامعلومی زیر آوار هستند.

 

آنتونیو گوترش در بیانیه‌ای حادثه شمال غزه را محکوم کرد که در آن بیش از ۱۰۰ نفر - بر اساس گزارش‌ها - در هنگام تقلا برای دریافت کمک‌های نجات، جان خود را از دست دادند و شهید شدند.

در این بیانیه آمده‌است که غیرنظامیان مستاصل غزه به کمک فوری نیاز دارند، از جمله غیرنظامیان در شمال محاصره شده که سازمان ملل بیش از یک هفته است که قادر به ارائه کمک به آنها نیست.

دبیرکل سازمان ملل مجدداً خواستار آتش‌بس فوری بشردوستانه و آزادی بی‌قید و شرط همه اسیران صهیونیست شد.

وی بار دیگر خواستار برداشتن گام‌های فوری برای اطمینان از ورود کمک‌های بشردوستانه حیاتی به شهر غزه و سراسر نوار محاصره شده غزه و انتقال آنها به همه نیازمندان شد.

مارتین گریفیث، معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه، از گزارش‌ها مبنی بر شهادت و زخمی شدن صدها نفر در جریان عملیات انتقال کمک‌ها طی روز پنج‌شنبه در غزه ابراز تعجب کرد.

فیلیپ لازارینی، کمیسر کل آژانس کار و امداد به آوارگان فلسطینی (آنروا) نیز اشاره کرد که آنروا و سازمان ملل متحد در این روند توزیع کمک دخالتی ندارند.

وی با بیان اینکه امروز روز جهنم دیگری در غزه است با تعجب گفت: این جنون تا کی ادامه دارد؟

الجزایر پیش‌نویس بیانیه ریاستی را به میز شورای امنیت ارائه کرد که در آن ۱۵ عضو شورا «نگرانی عمیق» خود را در مورد آنچه اتفاق افتاده ابراز کردند.

بر اساس این متن، پیش‌نویس بیانیه مسؤولیت آنچه را روی داد برعهده «نیروهای صهیونیست که آتش گشودند» می‌داند، اما متن تصویب نشد، زیرا بیانیه‌های ریاستی تنها به اتفاق آرا تأیید می‌شوند.

باز هم آمریکا مخالفت کرد

منصور پس از این نشست گفت: «۱۴ عضو از متن حمایت کردند»، در حالی که یک منبع دیپلماتیک اعلام کرد که ایالات متحده به آن رای منفی داد، چراکه از مقصر دانستن رژیم صهیونیستی درخصوص آنچه رخ داده خودداری کرد.

این منبع توضیح داد که مذاکرات در راهروهای شورای امنیت در تلاش برای دستیابی به فرمولی که اجماع لازم را دریافت کند، ادامه خواهد یافت.

رابرت وود، معاون سفیر ایالات متحده در سازمان ملل متحد، گفت: «طرفین در حال کار روی چارچوب تدوینی هستند تا ببینند آیا می‌توانیم به بیانیه‌ای برسیم یا نه.» او به احتمال اینکه بعداً در این زمینه به توافق برسند، اشاره کرد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۴۰۱۹۲۷۱۴:۰۰:۱۸ ۱۴۰۲/۱۲/۱۱
تاامریکاکه درسوابق تاریخی جزوجنایتکارترین کشورهابوده وبمب اتمی هیروشیماوناکازاکی درپرونده اوست وحق وتو هم دارد هرگز سازمان بین الملل نمیتواند عملکرد داشته باشد خانه از پای بست ویران است خواجه درفکر نقش ایوان است باید خون گریه کنیم باید دعا به ظهورمنجی حقیقی کنیم تنها دست پاک وآسمانی به امر خدا از استین بیرون بیاید ونجات مظلومان عالم شودچون نوری از دل ظلمت وجور مرگ برامریکای ستمگر وپیروان شیطانیش درهر نقطه از عالم
ناشناس۳۴۰۲۰۴۶۱۶:۲۸:۰۸ ۱۴۰۲/۱۲/۱۱
حماس می توانست برای جلوگیری از این تعداد کشته در غزه یک کار ساده انجام دهد و آن این بود که باید از همان آغاز بمباران غزه در تلافی ۷ اکتبر به دلیل حساسیت مردم و خانواده اسرای اسراییل به مقامات اسراییل هشدار میداد که در ازای هر بمب که بر سر مردم غزه فرود بیاید جنازه یک اسیر را تحویل خواهیم داد !! اما چرا از این حربه استفاده نکرد جای سؤال دارد !! لطفا نگویید این کار غیر انسانی است که پذیرفته نیست .
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  5. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  7. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  8. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  11. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  15. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  16. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  17. من عجله ندارم!

  18. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  21. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  22. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  23. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  24. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  25. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

آخرین عناوین