یک یادآوری به آقای ربیعی

یوسف مشفق، گروه سیاسی الف،   4021207041 ۱۳۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳۶ تکراری یا غیرقابل انتشار
یک یادآوری به آقای ربیعی

آقای علی ربیعی، یکی از چهره‌های شاخص جریان اصلاح‌طلب و وزیر کار و سخنگوی دولت اعتدال، در اظهاراتی که اخیراً یکی از سایت‌های اصلاح‌طلب منتشر کرده مدعی شده که اردوکشی خیابانی اصول‌گرایان در دی‌ماه ۹۶ ترامپ را به خروج از برجام تشویق کرد و به‌نوعی همه نقصان‌ها و ضعف‌های برجام را به گردن رقبای سیاسی اصلاح‌طلبان انداخته است.

هر چند که این جستار، محلی برای بحث پیرامون ضعف‌های ساختاری برجام نیست که به راحتی و صرفاً با اراده یک نفر این توافق دود شد و به هوا رفت اما می‌خواهیم با منطق آقای ربیعی تحریم‌هایی را تحلیل کنیم که از اواخر دهه ۸۰ و اوایل دهه ۹۰ به کشور تحمیل شد و حتی تحریم‌های دولت ترامپ از سال ۹۷ به بعد، بازتولید همان تحریم‌هایی بود که در زمان اوباما علیه ایران وضع شد. 

آقای ربیعی مدعی است آشوب‌های خیابانی دی‌ماه ۹۶ که جرقه‌اش را اصول‌گرایان در مشهد زدند و سپس به دیگر شهرها سرایت کرد، باعث شد که پشتوانه دولت روحانی نزد جهانیان ضعیف جلوه کند و بدین ترتیب، ایالات متحده با تصور کاهش اعتماد عمومی به دولت وقت و نظام جمهوری اسلامی،‌ به پاره‌کردن برجام گرایش پیدا کرد. این سیاست‌مدار کارکشته حتی برای تصدیق سخنان خود به ماجرای حمله آمریکا به افغانستان و عراق در دولت خاتمی گریزی زده و اشاره کرده که چون در اوایل دهه ۸۰ دولت خاتمی و نظام از پشتوانه محکمی برخوردار بودند، آمریکا نتوانست به ایران حمله کند!

حال با همین منطق، به سال ۸۸ بازگشته و وقایع آن مقطع را مرور می‌کنیم؛ دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری  و حضور ۸۶ درصد واجدین شرایط، پای صندوق‌های رای و ثبت بالاترین آمار مشارکت انتخاباتی در کشور؛ دوره‌ای که سیاست، نقل محافل ایرانیان شده بود و همه امیدوار بودند که آن اراده عمومی وافر شکل گرفته برای کنش جمعی سیاسی، بتواند افق جدیدی را بگشاید. اما با ادعای تقلب ۱۱ میلیونی، میرحسین موسوی و اصلاح‌طلبان با همراهی خاتمی و هاشمی رفسنجانی، زیر میز انتخابات و رای ملت زدند و با اردوکشی خیابانی، بحرانی را به کشور تحمیل کردند که هنوز هم آثار آن مشهود است. از یاد نخواهیم برد که از خرداد ۸۸ تا بهمن ۸۹ - که موسوی و کروبی به حصر رفتند- اغتشاش و درگیری مهمان خیابان‌ها شده و بحران سیاسی تعمیق یافته بود و پس از وقوع این حوادث بود که زمزمه تحریم‌های نفتی و بانکی غرب شدت گرفت.

خرداد ۸۹ قطعنامه ۱۹۲۹ شورای امنیت سازمان ملل تصویب شد و پس از آن ایالات متحده با وضع تحریم‌های گسترده نفتی و بانکی علیه ایران، گامی بزرگ را برای نابودی اقتصاد ایران برداشت و سپس اتحادیه اروپا هم به کارزار تحریمی علیه کشورمان پیوست. بنابراین اگر بخواهیم با منطق آقای ربیعی و عینک سیاسی ایشان، تحریم‌ها را ریشه‌یابی کنیم طیفی جز اصلاح‌طلبان مقصر قلمداد نمی‌شوند. اگر غرض‌ورزی‌های سیاسی اصول‌گرایان در دی‌ماه ۹۶ موجب خروج آمریکا از برجام شده باشد – که ادعایی بسیار تقلیل‌گرایانه است – وضع ابر تحریم‌های اقتصادی علیه کشور و جسارت غرب برای اعمال تحریم‌های نفتی و بانکی، ریشه در ادعاهای بی دلیل و اردوکشی های اصلاح‌طلبانی دارد که با علم به عدم امکان تقلب و جابجایی ۱۱ میلیونی آرای انتخاباتی ترجیح دادند به جای در پیش‌گرفتن عقلانیت و منافع ملی و صرفاً به‌دلیل تنگ‌نظری و مطامع سیاسی خود به جمهوریت و اقتدار نظام ضربه بزنند. بنابراین بیراه نیست که ادعا کنیم اصلاح‌طلبان، مبدع تحریم‌های فراگیری هستند که اروپا و آمریکا هیچ‌گاه جرات اعمال آن را نداشت اما آنان باعث شدند تا به تصور کاهش اعتماد و پشتوانه عمومی دولت دهم و نظام جمهوری اسلامی، غرب به سمت انسداد شریان‌های حیات اقتصاد ایران حرکت کند. 

آقای ربیعی! فراموش نخواهیم کرد که شما در شامگاه ۲۲ خرداد و در حالی که هنوز رای‌گیری به پایان نرسیده بود، به همراه میرحسین موسوی در نشست خبری حضور پیدا کرده و مدعی پیروزی قاطع در انتخابات شدید. بنابراین پیش از حمله به رقبای سیاسی و ادعاهایی بی سند ، بد نیست که به گذشته خود و خطاهای بزرگی که مرتکب شده‌اید، نظر اندازید!

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۳۹۸۰۸۳۱۳:۱۱:۳۰ ۱۴۰۲/۱۲/۷
ولی اصولگراها از دی 96 و فتنه ای که درست کردن خوب قسر در رفتن و محاکمه نشدن
ناشناس۳۳۹۸۱۶۳۱۴:۱۸:۳۱ ۱۴۰۲/۱۲/۷
حتی نمی توانید ثابت کنید ولی فتنه 78 88 یا 98 یا 1400 که به طور غیر مستقیم با دوقطبی سازی علیه حجاب توسط این جریان رخ داد ثابت شده هست
ناشناس۳۳۹۸۲۸۶۱۶:۳۵:۲۰ ۱۴۰۲/۱۲/۷
قابل توجه تمامی مسولان نظام :در حالی که همه مسولان مردم را به مشارکت در انتخابات دعوت می کنند دست های پنهان مدتی است باعث ریزش شدید بازار سرمایه شده اند .
ناشناس۳۳۹۸۳۹۱۱۸:۴۸:۰۶ ۱۴۰۲/۱۲/۷
حدود پنجاه میلیون کد بورسی و اعضا خانواده آنها جمعیت بسیار زیادی هستند که از اوضاع بازار سرمایه بشدت دلخور هستند
ناشناس۳۳۹۸۵۹۸۲۳:۱۳:۱۸ ۱۴۰۲/۱۲/۷
شانس اوردیم که سال 84 احمدی نژاد رئیس جمهور شد پیشرفت فازهای مختلف پارس جنوبی در دولتهای هاشمی و خاتمی صفر درصد بود در دولت احمدی نژاد 17 فاز پارس جنوبی ساخته شد و در برداشت گاز از قطر جلو افتادیم در دولتهای هاشمی و خاتمی هیچ اقدامی در این زمینه صورت نگرفته بود.
ناشناس۳۳۹۸۲۹۰۱۶:۳۸:۱۹ ۱۴۰۲/۱۲/۷
میر حسین را دنباله رو های سوت و کف خاتمی بباد دادند
ناشناس۳۳۹۸۳۱۵۱۶:۵۴:۵۷ ۱۴۰۲/۱۲/۷
موسوی فریب خورد و بازیچه اصحاب قدرت و ثروت و خسره الدنیا و الاخرت شد.
ناشناس۳۳۹۸۵۵۸۲۲:۳۴:۲۸ ۱۴۰۲/۱۲/۷
این دست خیلی هم پنهان نیست به این گزارش توجه کنید رئیس کل بانک مرکزی در همایش اقتصاد ایران با اشاره به روند نزولی نرخ رشد پایه پولی و رشد نقدینگی گفت: نرخ رشد نقدینگی در آبان به ۲۶.۲ درصد و نرخ رشد پایه پولی هم به ۳۸.۵ درصد کاهش پیدا کرده است. این یعنی کاهش نقدینگی همان 50 میلیون کد پستی
ناشناس۳۳۹۸۱۷۸۱۴:۳۲:۴۸ ۱۴۰۲/۱۲/۷
اصلاح طلبان در سال 88 رسما خروج از حاکمیت را اعلام کردند و از امریکا خواستن تا تحریمها را افزایش بدهد.
ناشناس۳۳۹۸۱۸۰۱۴:۳۷:۱۳ ۱۴۰۲/۱۲/۷
فتنه 96 فقط 3 روز بود اما فتنه 88 حدود 8 ماه طول کشید و خسارات بسیاری به کشور وارد کرد و زمینه ساز تحریم ها شد.
ناشناس۳۳۹۸۴۷۴۲۰:۴۲:۰۱ ۱۴۰۲/۱۲/۷
فتنه فتنه است نمیشه گفت 3 روز بود و چیزی نیست حالا من کار ندارم ولی خوب قسر در رفتین و گردن هم نگرفتین
ناشناس۳۳۹۸۵۵۱۲۲:۲۷:۲۳ ۱۴۰۲/۱۲/۷
اصلاح طلبان چرا فتنه سالهای 78 و 88 و 96 و 98 را گردن نگرفتن و محاکمه نشدند و قسر در رفتن ؟!
ناشناس۳۳۹۸۵۹۲۲۳:۰۵:۰۱ ۱۴۰۲/۱۲/۷
خسارات فتنه 88 بیشتر بود.
ناشناس۳۳۹۸۱۸۲۱۴:۳۸:۱۶ ۱۴۰۲/۱۲/۷
تا اصلاح طلب هست فتنه و اشوب و تحریم هم هست.
فرناز۳۳۹۸۲۳۹۱۵:۴۷:۱۳ ۱۴۰۲/۱۲/۷
پس چرا هر زمان که انتخابات میشه، یادتون می افته که اصلاح طلبان باید لیست بدهند و در انتخابات شرکت کنند؟
ناشناس۳۳۹۸۳۸۲۱۸:۳۱:۱۶ ۱۴۰۲/۱۲/۷
ما می‌گوییم اصلا نباید مجوز فعالیت داده شود وقتی اینها.... ولی وقتی اجازه فعالیت داده می شود بازی در می آورند با انواع روش های مختلف
ناشناس۳۳۹۸۵۵۴۲۲:۲۸:۴۳ ۱۴۰۲/۱۲/۷
اصلاح طلبان وقتی میدانند رای ندارند لیست نمی دهند وگرنه برای انتخابات سر و دست می شکنند.
ناشناس۳۳۹۸۵۸۹۲۳:۰۳:۴۵ ۱۴۰۲/۱۲/۷
اصلاح طلبان قبلا میگفتن موشک هوا کردند تا برجام بهم بخورد !!! حالا میگن فتنه 96 باعث شد تا برجام بهم بخورد !!! تناقض در گفته های اینها وجود دارد و خبری از صداقت نیست.
ناشناس۳۳۹۸۶۰۴۲۳:۱۵:۴۲ ۱۴۰۲/۱۲/۷
دولت اصلاح طلب روحانی حتی توان تامین برق مصرفی کشور را نداشت اصلاح طلبان بزرگترین مانع پیشرفت و ارامش کشور هستن.
ناشناس۳۳۹۸۶۱۰۲۳:۳۱:۴۰ ۱۴۰۲/۱۲/۷
اصلاح طلبان قیمت دلار را 10 برابر کردند یعنی مردم 10 برابر فقیر شدند حالا بجای پاسخگویی طلبکار شدند !
ناشناس۳۳۹۸۱۸۳۱۴:۳۹:۵۰ ۱۴۰۲/۱۲/۷
سران فتنه 88 چرا به جرم تهدید امنیت ملی و خیانت به کشور محاکمه و مجازات نشدند ؟!
ناشناس۳۳۹۸۱۸۸۱۴:۴۵:۱۶ ۱۴۰۲/۱۲/۷
چرا عاملان فتنه ۹۶ محاکمه نشدند ؟مگر قانون برای همه یکسان نیست؟ ؟
ناشناس۳۳۹۸۲۲۵۱۵:۲۵:۰۰ ۱۴۰۲/۱۲/۷
هر وقت عاملان فتنه بزرگ 88 محاکمه شدند اون وقت نوبت بقیه است.
ناشناس۳۳۹۸۲۷۱۱۶:۲۳:۳۸ ۱۴۰۲/۱۲/۷
فتنه 96 و 98 نتیجه بی تدبیری و سوء مدیریت و ندانم کاری دولت وقت بود.
ناشناس۳۳۹۸۱۹۰۱۴:۴۶:۵۳ ۱۴۰۲/۱۲/۷
باز موقع انتخابات شد و سر و کله کاسبان برجام یا همان کاسبان تحریم پیدا شد.
ناشناس۳۳۹۸۷۱۵۰۶:۲۹:۴۰ ۱۴۰۲/۱۲/۸
سلام دوستان.؛بادیدن وشنیدن فرمایش بعضی ازاین بزرگان عرصه سیاست،مفاهیم اصلی واعتقادی که;;ازقضا،همین اقایان بیش از ملت مدعیش بودندگویی اصلاوجودندارد روزمعادوحساب وکتاب، تقوا و گذشت، پیشکش ما.دوستان؟!.یادتونه ,درانتخاباتشان،سال 2000 امریکا تقلب اشکار،و،اثبات شد.ال گور،خب،برعکس بعضی سیاسیون ما,شاید مفهوم, معاد و،تقوای الهی،براش غریبه.سندتقلب جرج بوش دستشه.(( برعکس ایران88 که هنوزم ازاسنادادعایی تقلب خبری نیست.و تنهادلیل پیروزی،انتساب عروس فلان .و داماد کذا هست.توهین و استهزای ملت بزرگی با این استدلال؟؟!!)) امایک مسئله براش مهمه..منافع ملی..واقعا هم بخاطر ملتش؛از حق (( اثبات شده ))خودش گذشت,.ایا من مدعی پیرو مولا امیرالمومنین،صلواةاله أجمعين،(( ادعای تقلبوثابت کردم؟؟)),چطوری جواب خونهای جوانان کشور.زن ومرد،و حتی کودکانی که،در آتش (( توهم حق)) سوختند،رو میدید؟!!!؟؟رفقا؟! فقط دعاکنیم خدای بزرگ،این ملت و،مملکت,,خصوصا جوانامونو،از شرشیاطین و،فقنه های این زمانه محفوظ بداره...آمین
ناشناس۳۳۹۸۰۸۴۱۳:۱۳:۱۹ ۱۴۰۲/۱۲/۷
ما که از هر دو جناح گذشته ایم ولی این اقای مشفق هم در دنیای خیالی و ساختگی خود سیر می کند!
ناشناس۳۳۹۸۱۲۱۱۳:۴۴:۱۱ ۱۴۰۲/۱۲/۷
بیچاره گی مدعیان اصلاحات بجایی رسیده که شکست برجامو به گردن رقیب سیاسی شون می اندازند و فرار به جلو می کنند !
امیر حسین سلطان/تهران۳۳۹۸۲۸۲۱۶:۲۸:۵۷ ۱۴۰۲/۱۲/۷
بیچارگی مدعیان اصلاحات نیست بلکه یک واقعیت تلخ زمانه است که با هر دستاویزی جناح مقابل اصلاحات نمی تواند و نخواهد توانست از زیر بار مسئوایت سنگین این حجم از فشار بر زندگی روزمره و معیشت ملت خودش را مبرا بداند. اتفاقا جناب ربیعی به نکته حائز اهمیتی استناد نموده اند که به غفلت یا تعمدا کمتر بدان پرداخته شده است. آقای ترامپ بود که از برجام خارج شد و لذا وقایع و اتفاقات همان روزها و ماه های که منجر به خروج آمریکا از برجام شد می تواند به مراتب بیش از سایر عوامل و پارامترها مورد توجه و بررسی قرار بگیرد. متاسفانه منطق نویسنده گرامی این مطلب به جای پاسخگویی مستدل و قانع کننده فرار به عقب(این بار به جای قاعدتاً فرار رو به جلو!) را انتخاب کرده اند که با توجه به انعقاد برجام قبل از روی کار آمدن ترامپ نمی تواند چندان مورد استناد قرار بگیرند. وقایعی مانند انتخابات سال ۱۳۸۸ و پیامدهای آن هر قدر هم مهم باشند نمی توانند چندان دستاویزی برای خروج آقای ترامپ از برجام تلقی گردند بخصوص در مقام مقایسه با وقایع(اعتراضات) سال ۱۳۹۶ که جناب ربیعی به صراحت از آن یاد کرده اند. والله اعلم
ناشناس۳۳۹۸۲۸۸۱۶:۳۷:۴۷ ۱۴۰۲/۱۲/۷
اون کسانی که میگفتن امضاء جان کری تضمین است !!! سبب نابودی برجام شدند زیرا برجام تضمین اجرایی نداشت .
ناشناس۳۳۹۸۳۰۷۱۶:۴۷:۲۸ ۱۴۰۲/۱۲/۷
ترامپ از برجام خارج شد و تحریمها را تشدید کرد تا به برجام های موشکی و نظامی و منطقه ای برسد گویا برجام و بتن ریزی هسته ای زیر زبان شون مزه کرده بود !
ناشناس۳۳۹۸۳۳۳۱۷:۲۳:۰۰ ۱۴۰۲/۱۲/۷
در دوران اوباما هم ما چیز خاصی از برجام ندیدیم
امیر حسین سلطان/تهران۳۳۹۸۳۶۲۱۸:۱۰:۵۲ ۱۴۰۲/۱۲/۷
چیز خاصی ندیدید یا ندیدیم اما یک ملت مثل این روزها و ماهها تا این حد و اندازه در اقتصاد و معیشت خانه و خانواده و در اشل بزرگتر اقتصاد کشور رنجور خاطر نشده بودیم. چرا قدر روزها و ماه‌های رو به آرامش و آسودگی خاطر یک ملت را نمی دانید؟! دوران اوباما کجا و دوران ترامپ کجا؟! مگر می شود این دو دوران را یکی دانست؟! والله اعلم
ناشناس۳۳۹۸۳۸۳۱۸:۳۲:۵۱ ۱۴۰۲/۱۲/۷
شما درون کشور را درست کن فرقی بین اوباما و ترامپ و بایدن نیست
ناشناس۳۳۹۸۵۸۲۲۳:۰۰:۰۹ ۱۴۰۲/۱۲/۷
در دوران اوباما قانون تحریم ویزای امریکا برای اتباع 38 کشور که به ایران سفر می کنند تصویب شد تحریم ایسا برای مدت 10 سال تمدید شد و اموال 2 میلیارد دلاری ایران در امریکا غارت شد که نقض فاحش برجام بود.
ناشناس۳۳۹۸۶۲۴۲۳:۴۵:۰۳ ۱۴۰۲/۱۲/۷
برجامیون در سالهای 93 تا 95 که مردم سرگرم مذاکرات هسته ای بودند 48 تخته فرش نفیس و گران قیمت کاخ سعداباد را سرقت کردند در واقع برجام موضوعی برای سرگرم کردن مردم بود و دیگر هیچ !
ناشناس۳۳۹۸۱۲۷۱۳:۴۹:۰۳ ۱۴۰۲/۱۲/۷
ربیعی خود بهتر میداند که اردوکشی خیابانی غربگدایان در سال 88 بستر ساز صدور قطعنامه 1929 و تحریمهای بانکی و نفتی و مشکلات اقتصادی برای کشور شد.
ناشناس۳۳۹۸۴۲۸۱۹:۳۹:۵۱ ۱۴۰۲/۱۲/۷
شما بارها معترضان ۸۸ را یک اقلیت فریب خورده نامیدید!! بعد انتظار دارید این ادعای شما را بپذیریم که آمریکا با این تصور که می توان بر این اقلیت تکیه کرد تحریمها و فشارها را افزایش داده ؟!!
ناشناس۳۳۹۸۴۷۸۲۰:۴۴:۳۹ ۱۴۰۲/۱۲/۷
چه ربطی داشت
ناشناس۳۳۹۸۵۵۶۲۲:۳۱:۲۷ ۱۴۰۲/۱۲/۷
همین معترضان فریب خورده در فتنه 88 کاری کردند که دشمن به براندازی نظام از داخل امیدوار شد و تحریم ها را تشدید کرد تا به ملت فشار بیاورد.
ناشناس۳۳۹۸۴۳۷۱۹:۵۲:۴۸ ۱۴۰۲/۱۲/۷
به قول احمدي نژاد،تحريمها كاغذ پاره هستن
ناشناس۳۳۹۸۵۵۷۲۲:۳۳:۱۸ ۱۴۰۲/۱۲/۷
تحریم ها کاغذ پاره نیست برجام کاغذ پاره است زیرا تضمین اجرایی ندارد.
ناشناس۳۳۹۸۱۳۰۱۳:۴۹:۵۲ ۱۴۰۲/۱۲/۷
برجام یک تکه کاغذ پاره بی ارزش بود زیرا ضمانت اجرایی نداشت.
ناشناس۳۳۹۸۱۶۴۱۴:۱۹:۴۴ ۱۴۰۲/۱۲/۷
برجام کاغذ نبود بلکه سند واگذاری منافع ملی بود که دوست و دشمن در امور داخلی ایران دخالت داده شد
ناشناس۳۳۹۸۲۷۰۱۶:۲۲:۱۰ ۱۴۰۲/۱۲/۷
اول حرفهاتونو یک کاسه کنید بعد بیایید نظر بدید!
ناشناس۳۳۹۸۲۹۸۱۶:۴۳:۳۸ ۱۴۰۲/۱۲/۷
حتی ترکمنچای هم نسخه فارسی داشت چرا برجام نداشت ؟!
ناشناس۳۳۹۸۳۹۲۱۸:۴۹:۲۲ ۱۴۰۲/۱۲/۷
وقتی کشور معطل یک برگه می‌شود و کشورهای دیگر با همان برگه در امور داخلی ایران دخالت داده می شود تا یک تکه نان گدایی شود همگی یک معنی دارد
سینا۳۳۹۸۳۷۳۱۸:۱۹:۱۴ ۱۴۰۲/۱۲/۷
البته صدور انواع تسلیحات که از اونها با افتخار یاد میشه یکی از دست آوردهای همین کاغذ پاره هست و جالب این جاست که عزیزان در زمینه تحریم تسلیحاتی تا این روز دقیقا منتظر نتایج برجام شدند . متاسفانه همونطور که بسیاری از دوستان دیگه هم اشاره کردند، با همه چیز برخورد جناحی میکنیم.
ناشناس۳۳۹۸۴۸۲۲۰:۴۶:۵۴ ۱۴۰۲/۱۲/۷
برای شما صدور تسليحات مهمتر هست یا اینکه دشمن بگوید چی داشته باشی یا نداشته باشی؟ در ضمن قبلا هم بدون اجازه آنان صادرات و واردات تسلیحات می کردیم
ناشناس۳۳۹۸۵۵۹۲۲:۳۴:۴۲ ۱۴۰۲/۱۲/۷
امریکا و اروپا همچنان تحریمهای تسلیحاتی ایران را حفظ کردند و هیچ تحریمی لغو نشده است.
ناشناس۳۳۹۸۱۴۰۱۴:۰۱:۱۹ ۱۴۰۲/۱۲/۷
شما کی هستی اصلا که فکر میکنی نظرت اهمیت داره
ناشناس۳۳۹۸۱۴۱۱۴:۰۲:۰۴ ۱۴۰۲/۱۲/۷
فراموش نکردیم که فتنه سالهای 78 و 88 و 96 و 98 زیر سر دوستان و همفکران ربیعی بود.
ناشناس۳۳۹۸۳۳۷۱۷:۲۷:۲۱ ۱۴۰۲/۱۲/۷
چقدر شماها مدیون کلمه فتنه هستید؟! اگر این کلمه نبود چه می کردید؟! ضمنا از حادثه شوم حمله به کوی دانشگاه در ۱۸ تیر ۱۳۷۸ نمی توانید با این فتنه فتنه کردن های تان به این راحتی ها عبور کنید. حادثه تلخی که شاید یادتان باشد رهبری هم به صراحت گفتند که قلب شان جریحه دار شده است( دانشجوی ممتاز پزشکی که یک چشم خود را در آن حادثه از دست داد)
ناشناس۳۳۹۸۳۵۳۱۸:۰۱:۳۶ ۱۴۰۲/۱۲/۷
وقتی بوده و باعث وضع تحریم ها شده چرا نگوییم و چرا شما قبول نمی کنید؟
ناشناس۳۳۹۸۳۵۹۱۸:۰۸:۳۰ ۱۴۰۲/۱۲/۷
دانشگاه محل سیاسی کاری و امنیت کشور زدن نیست
ناشناس۳۳۹۸۵۶۰۲۲:۳۷:۱۸ ۱۴۰۲/۱۲/۷
فتنه 88 گناه نابخشودنی بود.
ناشناس۳۳۹۸۵۶۳۲۲:۳۸:۲۷ ۱۴۰۲/۱۲/۷
حوادث کوی دانشگاه زیر سر تاجزاده بود.
ناشناس۳۳۹۸۱۴۶۱۴:۰۳:۵۹ ۱۴۰۲/۱۲/۷
ما خواهان محاکمه تمامی دولتمردان و مدیران دولت حسن و اسحاق بانیان وضع موجود هستیم
ناشناس۳۳۹۹۱۵۱۱۵:۲۷:۱۱ ۱۴۰۲/۱۲/۸
این آقای مشفق وجود خارجی نداره و مشخص نیست کی هست و سوابقش چیه
ناشناس۳۳۹۸۰۹۴۱۳:۲۲:۰۴ ۱۴۰۲/۱۲/۷
من متن سخنان ایشان را خواندم. اما این که «به‌نوعی همه نقصان‌ها و ضعف‌های برجام را به گردن رقبای سیاسی اصلاح‌طلبان انداخته است.» به هیچ نوعی همه نقصان‌ها را به گردن رقبای سیاسی نیانداختند. ا
ناشناس۳۳۹۸۱۲۳۱۳:۴۵:۵۴ ۱۴۰۲/۱۲/۷
روحانی و ربیعی باید پاسخگو باشند چطور ترامپ بی هیچ هزینه ای از برجام خارج شد و تحریمها را تشدید کرد ؟!
ناشناس۳۳۹۸۲۰۷۱۵:۰۳:۴۸ ۱۴۰۲/۱۲/۷
دوستان شما ۷ میلیارد دلار را به ۶ میلیارد تبدیل کردند و هنوز هم اجازه برداشت ندارند. اینها با چه تضمینی بعد از دو سال تبلیغات آزاد سازی نتوانستند کاری کنند؟ کمی به خودتان بیایید.
ناشناس۳۳۹۸۲۲۴۱۵:۲۲:۲۶ ۱۴۰۲/۱۲/۷
همین که بدون باج دادن آزاد می شود و اتفاقا قابل برداشت هست کافی هست و این که ارزش پول کره کم شده بحث دیگری هست
ناشناس۳۳۹۸۲۲۶۱۵:۲۷:۵۵ ۱۴۰۲/۱۲/۷
دولت قبل میگفتن بدون FATF نمی توانیم پولهای بلوکه شده را رفع توقیف کنیم !!! حالا با دیپلماسی فعال دولت بدون برجام و FATF حدود 30 میلیارد دلار از اموال کشور رفع توقیف شدند و در دسترس قرار گرفتند.
ناشناس۳۳۹۸۲۶۲۱۶:۱۳:۱۱ ۱۴۰۲/۱۲/۷
همین ربیعی در دوران کرونا میگفت بدون FATF نمی توانیم واکسن بخریم !!!
ناشناس۳۳۹۸۲۷۶۱۶:۲۶:۱۷ ۱۴۰۲/۱۲/۷
ترامپ بدون هیچ هزینه ای از چندین قرارداد و کنوانسیون خارج شده. آقایان روحانی و ربیعی لابد برای اونها هم باید پاسخگو باشند؟!!!
ناشناس۳۳۹۸۲۹۳۱۶:۳۹:۵۷ ۱۴۰۲/۱۲/۷
اون قراردادها و کنوانسیون ها به ما مربوط نیست اما در مورد برجام باید ضمانت گرفته می شد.
ناشناس۳۳۹۸۳۸۴۱۸:۳۶:۴۴ ۱۴۰۲/۱۲/۷
وقتی پیش پیش تعهدات را عمل می کنیم و منتظر تعهدات آنها می شویم ربطی هم به تعهدات بین المللی که خارج شود آمریکا و یا دیگر کشورها از کنوانسیون ها ندارد
ناشناس۳۳۹۸۱۰۳۱۳:۳۳:۳۲ ۱۴۰۲/۱۲/۷
اصول گرایان باعث آشوب سال 96 شد!!!! یا اینکه ترامپ می گفت از برجام خارج می شوم آن هم از اولین روزهایی که سرو کله اش پیدا شده هیچ!!! یا سرکوب ارزی و فنر جمع شده آن تا سال 96 خودش باعث نمی شود میز ایران در وزارت خارجه امریکا مشاوره بدهند برای اعمال دوباره تحریم هم هیچ!!
ناشناس۳۳۹۸۱۸۹۱۴:۴۵:۵۳ ۱۴۰۲/۱۲/۷
ترامپ اگر دوباره رئیس جمهور شود هیچ غلطی نمی تواند بکند زیرا دیگه برجامی وجود ندارد که از اون خارج شود.
علی۳۳۹۸۱۰۴۱۳:۳۳:۳۵ ۱۴۰۲/۱۲/۷
مسئله تحریم خیلی ساختاری تر از واکنش های شخصی است، چرا خودمان رو گول میرنیم امریکا تجارت ایران را آزاد کنه که ایران با منابع مالی بیشتر علیه اش اقدام کنه ؟؟؟
ناشناس۳۳۹۸۱۸۶۱۴:۴۲:۱۳ ۱۴۰۲/۱۲/۷
هیلاری کلینتون: تحریم های نفتی و بانکی جمهوری اسلامی در حمایت از سبزها و اصلاح طلبان بود.
علی۳۳۹۸۲۸۵۱۶:۳۴:۴۵ ۱۴۰۲/۱۲/۷
شما باز وارد بحث نفر شدی.ساده بینانه ترین حالت ممکن اینه بگیم فلانی اینو گفت ، دوست عزیز فکر کردی نفرات تصمیم میگرین ؟
ناشناس۳۳۹۸۳۱۲۱۶:۵۱:۵۱ ۱۴۰۲/۱۲/۷
دولت اوباما تحریمهای بانکی و نفتی را در حمایت از جنبش سبز تصویب کرد که خود هیلاری کلینتون به این موضوع اعتراف کرد.
ناشناس۳۳۹۸۳۲۹۱۷:۱۵:۱۵ ۱۴۰۲/۱۲/۷
نگفته نفر تصمیم گرفته گفته نفر خبر داده
ناشناس۳۳۹۸۷۲۰۰۶:۴۹:۳۱ ۱۴۰۲/۱۲/۸
هرجا دیدی دشمن داره ازت تعریف میکنه بدونه کار درست و انجام میدی
ناشناس۳۳۹۸۱۱۸۱۳:۴۱:۲۸ ۱۴۰۲/۱۲/۷
اصولگرا و اصلاح طلب شبها با هم نشستن و تصمیم میگیرن فردا چه چیزی بر علیه همدیگر بگن تا افکار مردم از این دو تا به اصطلاح حذب منحرف نشه
ناشناس۳۳۹۸۲۱۹۱۵:۱۷:۲۰ ۱۴۰۲/۱۲/۷
خیلی ساده ای خیلی از اینا سایه هم رو با تیر می زنن
ناشناس۳۳۹۸۲۸۱۱۶:۲۸:۵۱ ۱۴۰۲/۱۲/۷
کجای کاری برادر! اکترا با هم فامیلند.
محمود۳۳۹۸۴۲۲۱۹:۲۸:۵۷ ۱۴۰۲/۱۲/۷
فکر نمی کنم مشکل زیادی با هم داشته باشن ، توی مراسم ختم و فاتحه ، هر دو گروه شرکت می کنن و همدیگه رو بغل می کنن
صدای ملت۳۳۹۸۱۲۲۱۳:۴۴:۵۵ ۱۴۰۲/۱۲/۷
با سلام. جناب نویسنده محترم، اگر وقایع اینطوری است که شما نوشتین چرا اجازه ندادین آقای موسوی در صدا وسیما یا حتی دادگاه حاضر شود و اسناد خود را مبنی بر تقلب به ملت نشان دهد
ناشناس۳۳۹۸۲۶۶۱۶:۱۶:۲۲ ۱۴۰۲/۱۲/۷
موسوی اگر راست میگفت چرا حتی بازشماری صندوق های رای نپذیرفت و بر دروغ تقلب اصرار کرد ؟!
ناشناس۳۳۹۸۲۸۳۱۶:۳۱:۲۱ ۱۴۰۲/۱۲/۷
بازشماری توسط کی یا چه کسانی؟ همانهایی که عضو شورای نگهبان بودند و عملا از احمدی نژاد حمایت میکردند؟
ناشناس۳۳۹۸۴۶۱۲۰:۲۷:۴۰ ۱۴۰۲/۱۲/۷
اولا خود موسوی هزاران ناظر پای صندوق ها داشته و بعدا آمار تمام پایگاه ها به طور رسمی اعلام شد اگر تغایر بود ناظرهای او در هر پایگاهی تغایر بود می فهمیدند دوما بازشماری قرار بود با حضور ناظران موسوی باشد
ناشناس۳۳۹۸۴۹۲۲۰:۵۸:۳۹ ۱۴۰۲/۱۲/۷
دوست عزیز انتخابات به آن گستردگی و رای با اختلاف امکان تقلب وجود ندارد که جابه‌جایی صورت گرفته باشد و اگر باشد در حد خیلی کمی رخ می‌دهد که تاتیری در نتیجه ندارد
ناشناس۳۳۹۸۵۸۰۲۲:۵۶:۵۶ ۱۴۰۲/۱۲/۷
همان شورای نگهبان در سال 92 روحانی را با کسب فقط 50/7 درصد برنده انتخابات اعلام کردند.
جواد۳۳۹۸۳۶۱۱۸:۱۰:۳۱ ۱۴۰۲/۱۲/۷
چه نهادی میخواست بازشماری کنه نهادی که خود متهم بود کمی وجدان و انصاف خوب چیزی است
ناشناس۳۳۹۸۴۸۸۲۰:۵۳:۴۷ ۱۴۰۲/۱۲/۷
عذر میخوام برای چی حذف کردید؟!! جهت اطلاع قبل از آمدن برای انتخابات خوب می‌دانند چه نهادی تایید می کند و یا برگزار می کند و یا رسیدگی به اعتراضات اما وقتی دیکته شده ازقبل برای ایجاد انقلاب رنگی و سرویس های خارجی هم فعال و حتی دیدارهایی هم قبل انتخاب صورت می گیرد..... برای ما از وجدان حرف نزنید
ناشناس۳۳۹۸۵۶۶۲۲:۴۳:۰۵ ۱۴۰۲/۱۲/۷
بازشماری صندوق ها با حضور نمایندگان کاندیداهای مدعی تقلب صورت میگرفت و جای هیچ شک و شبهه ای وجود نداشت.
ناشناس۳۳۹۸۵۷۷۲۲:۵۵:۰۱ ۱۴۰۲/۱۲/۷
تقلب 11 میلیونی در انتخابات ایران اصلا امکان ندارد احمدی نژاد جزو خودی ها نبود به همین دلیل اصحاب قدرت میخواستن ایشان را برکنار بکنند وگرنه در دوران موسوی و هاشمی و خاتمی و روحانی هیچکس ادعای تقلب مطرح نکرد.
ناشناس۳۳۹۸۲۶۷۱۶:۱۹:۳۴ ۱۴۰۲/۱۲/۷
محمدرضا خاتمی در سالهای قبل دوباره تهمت دروغ تقلب در سال 88 را تکرار کرد و به دادگاه احضار شد تا ادعای خود را ثابت کند اما حتی نتوانست تخلف در انتخابات 88 را ثابت بکنه چه برسه به تقلب .
ناشناس۳۳۹۸۲۶۹۱۶:۲۱:۳۴ ۱۴۰۲/۱۲/۷
حتی سازمان های نظر سنجی امریکا صحت انتخابات سال 88 را تایید کردند .
علی۳۳۹۸۱۲۸۱۳:۴۹:۲۴ ۱۴۰۲/۱۲/۷
اصلاح طلب و اصولگرا سروته یه کرباسن.
ناشناس۳۳۹۸۳۹۰۱۸:۴۷:۲۲ ۱۴۰۲/۱۲/۷
برخی اصلاح طلب از عمد کارعلیه ایران می کند اما اصول گرا خیر
فرحناد۳۳۹۸۱۳۴۱۳:۵۴:۴۲ ۱۴۰۲/۱۲/۷
با سلام زیاد بیراه هم نگفته اند .
ناشناس۳۳۹۸۱۹۳۱۴:۵۱:۴۹ ۱۴۰۲/۱۲/۷
اون افرادی که 8 سال همه چیز کشور را معطل مذاکره و برجام کرده بودند و قیمت ارز و طلا و مسکن و خودرو و موبایل و غیره را بیش از 10 برابر کردند و اقتصاد مملکت را ته دره بردند باید پاسخگو باشند نه مدعی !
ناشناس۳۳۹۸۱۳۶۱۳:۵۵:۵۶ ۱۴۰۲/۱۲/۷
آقای مشفق! آسمون و ریسمون بافتن شما نشون میده که آقای ربیعی به هدف زده‌! اگر صداقت دارید مقاله ای تحلیلی نیز در مورد سفارت عربستان و عواقب آن منتشر کنید.
ناشناس۳۳۹۸۱۵۳۱۴:۱۰:۰۰ ۱۴۰۲/۱۲/۷
اولا بگویید چرا دو هفته قبل آن جریان اموال سفارت فروخته شده بود دوم هم بفرمایید عده ای به سفارت هجوم ببرند باعث قطع رابطه می شود آیا؟!!! یا بهانه هست؟!! و چرا بعدا با شکست در منطقه مجبور شدن عقب گردکنند نسبت به ایران؟ البته آن کار غلط و منفعلانه وحتی.... وزارت خارجه در محل کنفرانس خبری تهران در قبال عکس قهرمان ملی و حتی جهان از یاد نخواهیم برد
ناشناس۳۳۹۸۱۹۷۱۴:۵۴:۳۲ ۱۴۰۲/۱۲/۷
عملکرد ضعیف دولت روحانی در حادثه منا و شهادت 500 نفر از ایرانیان باعث خشم مردم و تسخیر سفارت عربستان شد.
ناشناس۳۳۹۸۶۷۶۰۱:۱۴:۳۵ ۱۴۰۲/۱۲/۸
کاملا برعکس گفتی به دلیل حادثه منا دنیا به ایران حق داد و از مواضع ایران حمایت کرد !! وزارت خارجه در اوج تنش در حال تلاش برای برگرداندن اجساد شهدای منا بود که ناگهان خودجوشان !!!!! به سفارت عربستان حمله کردند و کاملا ورق را به نفع عربستان برگرداندند !!!
ناشناس۳۳۹۸۲۰۱۱۴:۵۸:۱۴ ۱۴۰۲/۱۲/۷
اصلاح طلبانی همچون اصغرزاده و عباس عبدی و سعید حجاریان و معصومه ابتکار از دیوار سفارت امریکا بالا رفتند و باعث قطع رابطه با امریکا و تحریمهای اولیه شدند.
ناشناس۳۳۹۸۲۸۷۱۶:۳۵:۳۴ ۱۴۰۲/۱۲/۷
اولا اسم سفارت را خوب بخون. ثانیا اصولگرا و اصلاح طلب سر و ته یک کرباسند.
ناشناس۳۳۹۸۳۲۳۱۷:۰۳:۴۷ ۱۴۰۲/۱۲/۷
عجب!! جواب منطقی شد آسمون و ریسمون به هم بافتن؟؟
امید یاوری دارانی۳۳۹۸۱۴۳۱۴:۰۲:۲۸ ۱۴۰۲/۱۲/۷
ای کاش یک دادگاه با هیئت منصفه ای که از همه گروهها و البته اهل انصاف و وجدان باشند تشکیل می شد تا مدیران اسبق را محاکمه کنند تا مدیران بدانند که مدیریت ازمایشگاه نیست و رفتار غلط و اشتباه تاوان دارد.
ناشناس۳۳۹۸۱۷۲۱۴:۲۶:۰۰ ۱۴۰۲/۱۲/۷
اتفاقا مدیریت آزمایشگاه است و بهترین داور هم مردم هستند و در هیچ کشور ی در جهان مسئولی را بخاطر سیاستهایش محاکمه نمیکنند بلکه این محاکمه را به خود مردم میسپارند که اگر از آن مسئول ناراضی بودند او را انتخاب نمیکنند و به رقیب رای میدهند البته اگر شخص خارج از قانون کاری کرده باشد باید به دادگاه معرفی شود
ناشناس۳۳۹۸۱۴۵۱۴:۰۳:۰۸ ۱۴۰۲/۱۲/۷
این یادآوری ها خیلی لازمه متاسفانه برخی از سیاسیون از ضعف حافظه تاریخی عده ای استفاده می کنند و بعد از مدتی دوری از صحنه مجدد با بازسازی چهره خود و تحریف حقایق به دنبال بازگشت دوباره و تحمیل همان سیاستهای غلط هستند. چند روز پیش کلیپی در یکی از سایتها دیدم تحت عنوان از احمدی نژاد تا جنجال 88 ! واقعا وقایع سنگین سال 88 که همقطاران آقای ربیعی در آن نقش داشتند جنجال بود یا فتنه؟!!
ناشناس۳۳۹۸۱۷۹۱۴:۳۵:۱۱ ۱۴۰۲/۱۲/۷
فتنه 88 زیر سر باند ثروت و قدرت بود زیرا از سال 84 دست شون از پُست های مدیریتی و حقوق های نجومی و رانت کوتاه شده بود.
ناشناس۳۳۹۸۱۴۷۱۴:۰۴:۴۸ ۱۴۰۲/۱۲/۷
بارها گفتیم این جریان مرموز عامل آشوب و تحریم هست و الان پا را فراتر گذاشتند برای فرار رو به جلو
هادی۳۳۹۸۱۶۲۱۴:۱۶:۵۷ ۱۴۰۲/۱۲/۷
یاد آوری مستمر حقایق تلخ سال 88 و پی آمدهای سنگین آن برای کشور ،برای عموم مردم و به ویژه نسل جوان ضروری و عبرت آموز است.
ناشناس۳۳۹۸۱۶۶۱۴:۲۱:۲۴ ۱۴۰۲/۱۲/۷
رای دادن به لیستهای اصولگرایان و لیست اصلاح طلبان یعنی ادامه شرایط نامساعد مردم. هرکسی در لیست رفت خودش را از رای محروم کرده چون فقط و فقط به چهره های جدید رای میدهیم. والسلام
ناشناس۳۳۹۸۱۷۰۱۴:۲۲:۵۹ ۱۴۰۲/۱۲/۷
روحانی یا بطور کلی باندشون +ربیعی خودشون میدونن چه گندی ببار آوردن همه این هجمه ها فرار از محاکمه اشونه تنها دولتی که برادرش وبرادر معاونش دختر وزیرش داماد وزیرش پسر وزیرش به اتهام اختلاس و دو نفر جاسوس در تیم مذاکره کننده اش دستگیر شده اند از اینجا می‌توان به نیت آقایان در تخریب کشور پی برد
محسن۳۳۹۸۲۰۳۱۴:۵۹:۲۹ ۱۴۰۲/۱۲/۷
اقای ربیعی یا به عبارتی برادر عباد.... پیشینه شما شاید برای جوانان معلوم نباشد ولی نسل قبلتر شما را می شناسند..بس کنید و قبای روشنفکری را (ان هم از نوع غربگرایانه )از تنتان به در بیاورید که اصلا به شما نمی اید..
ناشناس۳۳۹۸۲۹۷۱۶:۴۲:۵۴ ۱۴۰۲/۱۲/۷
تمامی مسئولین از قدیم به نوعی برادر عباد بودند و برای همه از واجبات بوده.ملاک حال فعلی افراد است.
ناشناس۳۳۹۸۲۰۵۱۵:۰۲:۰۱ ۱۴۰۲/۱۲/۷
داش عباد فکر میکنه هنوزم دهه 70 و 80 است که با خالی بندی و فریب ملت با حرفهای صدمن یه غاز رای بیاری و بعد قسر در رفته و باز هم فیلت یاد هندوستان کند.
ناشناس۳۳۹۸۲۱۱۱۵:۰۶:۱۴ ۱۴۰۲/۱۲/۷
از مهدی هاشمی رفسنجانی بپرسید گرای تحریم ها رو کی به کنگره داد . از لج رای آوردن احمدی نژاد و تودهنی ملت..
ناشناس۳۳۹۸۲۶۸۱۶:۲۱:۰۰ ۱۴۰۲/۱۲/۷
خیلی از سیاستهای کشور که منشا تحریمها و عقب ماندگی های کشور شده ربطی به جناحهای سیاسی ندارد. این دعواهای حیدری نعمتی نزدیک انتخابات کمکی به رفع بن بستها نمیکند.
ناشناس۳۳۹۸۴۰۱۱۹:۰۴:۰۳ ۱۴۰۲/۱۲/۷
معیشت خراب شده در دهه 90 که سابقه نداشت در دوران دولت ها از کدام طیف بود و دنبال چی بود؟!!
ناشناس۳۳۹۸۳۱۱۱۶:۵۱:۴۱ ۱۴۰۲/۱۲/۷
جناب مشفق بی طرف نیستی اخوی
ناشناس۳۳۹۸۶۲۵۲۳:۴۷:۱۰ ۱۴۰۲/۱۲/۷
درود بر جناب مشفق که دلسوزانه و مشفقانه قلم می زند.
ناشناس۳۳۹۸۳۲۱۱۷:۰۲:۲۵ ۱۴۰۲/۱۲/۷
مردم مدتهاست از اصلاح طلب و اصول گرا عبور کرده اند.
حسین۳۳۹۸۳۴۳۱۷:۵۰:۳۶ ۱۴۰۲/۱۲/۷
حال با همین منطق، به سال ۸۸ بازگشته و وقایع آن مقطع را مرور می‌کنیم؛ دهمین دوره انتخابات ریاست.... مطلب شما را بی جواب می گذاریم و به مطلب خودمان می پردازیم اغتشاش اصولگرایی چیز خوبی است این اغتشاش اصلاح طلبی است که بد است!
ناشناس۳۳۹۸۵۷۳۲۲:۵۰:۱۶ ۱۴۰۲/۱۲/۷
اصولگرایی اغتشاش ندارد اصلاح طلبان وقتی رای نمی اورند میگویند تقلب شده مردم بریزند توی خیابونها !!! وقتی رای می اورند و خرابکاری می کنند میگن دولت هیچکاره و تدارکاتچی هست !!!
ناشناس۳۳۹۸۳۵۱۱۷:۵۹:۲۴ ۱۴۰۲/۱۲/۷
شما فکر می کنید اگر موسوی در سال 88 اعتراض نکرده بود و حتی به رئیس جمهور منتخب تبریک می گفت،هیچ آشوبی در کشور برپا نمی شد!؟اگر اینگونه می اندیشید،باید بگویم خیلی خوشبین بوده اید. چرا؟ چون: احمدی نژاد بعد از پیروزی در سال 88، ساز ناسازگاری خود را کوک کرده بود. او در فکر اجرایی کردن ایده اردوغانیسم _ پوتینیسم بود و خود را منجی عالم بشریت می دانست.شواهد را بار دیگر مرور کنید.
ناشناس۳۳۹۸۵۷۴۲۲:۵۱:۴۷ ۱۴۰۲/۱۲/۷
احمدی نژاد برنده قاطع انتخابات بود نیازی به فتنه نداشت فتنه 88 زیر سر بازنده های انتخابات بود.
ناشناس۳۳۹۸۵۸۳۲۳:۰۱:۳۲ ۱۴۰۲/۱۲/۷
احمدی نژاد و طرفداراش هیچ وقت به اندازه موسوی اغتشاش نمی کردند شاهدش هم اینکه رد صلاحیت شد و هیچ اتفاقی نیفتاد
ناشناس۳۳۹۸۳۵۶۱۸:۰۵:۴۲ ۱۴۰۲/۱۲/۷
مرگ بر موسوی و سران فتنه ۸۸ و عاملان اشوب و تحریم در ان سالها
امیر حسین سلطان/تهران۳۳۹۸۴۲۳۱۹:۳۰:۱۳ ۱۴۰۲/۱۲/۷
این مرگ گفتن هایتان اگر حتی پشیزی مفید به حال ملت بود مطمئن باشید سراسر سایت الف و ذیل مطالبش پر از مرگ بر این و مرگ بر آن شده بود! متاسفانه ....... می خواهیم با مرگ گفتن خودمان را راضی کنیم که بعدها دچار عذاب وجدان نشویم! اما زمان اینگونه مرگ بر ها گذشته است .....
ناشناس۳۳۹۸۳۶۹۱۸:۱۵:۳۶ ۱۴۰۲/۱۲/۷
یک سوال را پاسخ دهیذد با کدام عملکرد آقای معجزه قرن مردم 86 درصدشان آمدند و رای دادند؟ حتی آراء خاکستری و کسانی که تا 88 رای نداده بودند هم آمدند!!!! همه آنها آمدند که به احمدی نژاد رای بدهند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس۳۳۹۸۵۷۲۲۲:۴۸:۱۱ ۱۴۰۲/۱۲/۷
در دولت اول احمدی نژاد نرخ تورم تک رقمی و نرخ دلار ثابت بود و مردم از عملکرد دولت نهم راضی بودند و میزان مشارکت 85 درصد شد در در سال 1400 در اثر عملکرد ضعیف دولت روحانی میزان مشارکت 48 درصد شد.
ناشناس۳۳۹۸۳۹۹۱۸:۵۶:۱۴ ۱۴۰۲/۱۲/۷
جالبه دوستان اصولگرا تمام مشکلات را به گردن اصلا طلب ها می اندازند کمی از عملکرد خودتان بگید از هشت سال احمدی نژاد ....
ناشناس۳۳۹۸۴۰۲۱۹:۰۷:۳۸ ۱۴۰۲/۱۲/۷
آقای ربیعی سال ۸۸ به صورت کاملا قانونی رییس ستاد کاندید های قانونی و مورد تایید نظام تا روز انتخاب بوده ... بعد انتخابات هم در زمان شلوغی های ۸۸ هم از تیم موسوی بیرون امدش حالا همکاری با کاندید های قانونی مملکت شده گناه !؟!
ناشناس۳۳۹۸۴۲۱۱۹:۲۶:۳۲ ۱۴۰۲/۱۲/۷
عجب عکس پرمعنایی..
ناشناس۳۳۹۸۶۱۸۲۳:۳۹:۱۶ ۱۴۰۲/۱۲/۷
ربیعی راست میگوید .
ناشناس۳۳۹۸۹۳۰۱۱:۴۸:۵۵ ۱۴۰۲/۱۲/۸
(تحریم‌هایی را تحلیل کنیم که از اواخر دهه ۸۰ و اوایل دهه ۹۰ به کشور تحمیل شد و حتی تحریم‌های دولت ترامپ از سال ۹۷ به بعد، بازتولید همان تحریم‌هایی بود که در زمان اوباما علیه ایران وضع شد. ) عملا تحریم و جنگ اقتصادی آمریکا و بعد از آن سایر دول ظالم حدودا از آبان 1358 شروع شده تاریخ را نصفه و نیمه شروع نکنین
ناشناس۳۳۹۹۰۹۵۱۴:۴۶:۴۶ ۱۴۰۲/۱۲/۸
آقا فقط یکی دو روز وقت داری از این عکسها بزنی ها بعدش دیگه نمیشه.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  2. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  3. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  4. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  5. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  6. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  7. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  8. ناصر ایمانی: فرض کنیم یکی از این صحنه های ضرب و شتم ....

  9. اشکان خطیبی از شرایط زندگی‌ در اروپا می‌گوید: دیگر توانایی کار کردن ندارم

  10. همه رقیبان قالیباف در ریاست مجلس آینده/ توضیح معاون رئیسی درباره استقرار فراجا در بنیاد نخبگان

  11. سوء استفاده عباس عبدی از «ماچه الاغ ماده»!

  12. دلارهای خانگی روانه بازار شدند/ روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت

  13. آیت‌الله مکارم شیرازی خطاب به سردار رادان: «طرح نور» را با قدرت ادامه دهید

  14. افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک

  15. سونامی مولانا در سینمای ایران؛ رکورد افتتاحیه شکست

  16. خاندوزی: ۱۵۰ همت از اموال مازاد بانکها واگذار شد

  17. دانشگاه واشنگتن دانشجویان را به اخراج و تعلیق تهدید کرد

  18. سرنگونی پهپاد پیشرفته آمریکا در سواحل یمن

  19. رئیسی: جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است

  20. مورایس مسلمان شد

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  6. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  7. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  8. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  9. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  10. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  11. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  12. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  13. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  14. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  19. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  20. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  23. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  24. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  25. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  8. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  9. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  10. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  11. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  12. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  13. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  14. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  15. توضیحات سردار جعفری درباره تذکر رهبری پیرامون مبارزه با بی‌حجابی/ توصیه همتی درباره نرخ‌های متفاوت ارز

  16. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  17. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  18. سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو

  19. رهبر انقلاب: تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد/ اگر حال جامعه کارگری خوب شود، حداقل نیمی از مردم حالشان خوب می‌شود

  20. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  21. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  22. ناصر ایمانی: فرض کنیم یکی از این صحنه های ضرب و شتم ....

  23. همه رقیبان قالیباف در ریاست مجلس آینده/ توضیح معاون رئیسی درباره استقرار فراجا در بنیاد نخبگان

  24. رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل‌شدن هستند  

  25. سوء استفاده عباس عبدی از «ماچه الاغ ماده»!

آخرین عناوین