کلید پایان تجاوزات سه‌گانه به غزه در دستان کیست؟

  4021203069

عملیات «طوفان الاقصی» تنها در مدت کمتر از ۱۰ روز شکنندگی و ناتوانی ارتش رژیم صهیونیستی را برای مشارکت در نبرد با مقاومت فلسطین آشکار کرد و نشان داد آنها بدون حمایت آشکار کشورهای حامی غربی توان مقابله ندارند.

به گزارش راهبرد معاصر بسام روبین، کارشناس نظامی اردن نوشت:  آنچه این روزها در غزه رخ می دهد را نمی توان جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه نامید، بلکه جنگ و تجاوز سه گانه ای است که آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی به طور مستقیم و چندین کشور دیگر به طور غیرمستقیم در آن مشارکت دارند.

کشورهای غربی به سرکردگی آلمان در زمره عناصر فعال غیرمستقیم در جنگ غزه هستند، به همین دلیل است آمریکا و انگلیس را مقابل هر پروژه ای که خواستار آتش بس در غزه باشد، می بینیم. آنها ممکن است روز سه شنبه متن پیش نویس قطعنامه الجزایر را که برای رأی گیری به شورای امنیت سازمان ملل متحد ارائه و به دلایل بشردوستانه خواستار آتش بس شده است، وتو کنند.

آمریکا در حال سرپیچی از قوانین بین المللی و رأی دیوان بین المللی دادگستری است و بر ادامه کشتار کودکان و زنان در قالب حمله به رفح و کشتن و آواره کردن فلسطینیان اصرار دارد. صحنه هایی رقم می خورد که بشریت را زجر می دهد و باعث شرمساری بیشتر کشورهای عربی است که سکوت پیشه می کنند و تسلیم فشارهای آمریکا و انگلیس می شوند. شاید کلید توقف جنگ در غزه در دستان ملت های عربی و اسلامی باشد؛ اما فشار آمریکا و انگلیس بر این کشورها آنها را به تسلیم وا می دارد.

فشار سفارتخانه های آمریکا هرگونه امید برای توقف تجاوزات را ناامید می کند تا فرصت بیشتری به رژیم صهیونیستی داده شود. شاید تا زمانی که روسیه و چین، دو کشور قدرتمند جهانی کاری در برابر تجاوزات وحشیانه سه جانبه انجام ندهند، اتاق جنگ آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی برای گسترش جنایت ها علیه بشریت همچنان فعال باشد.

با وجود این، دو کلید دیگر باقی می ماند که می تواند به تجاوزات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی پایان و آنها در معرض خطر قرار دهد و مجبور به توقف فوری خشونت ها کند. حزب الله لبنان کلید نخست را در اختیار دارد، زیرا قدرت نظامی محاصره نشده و دارای توان موشکی و پهپادی است؛ پهپادهایی که می‌توانند کارت‌های بازی را به هم بزنند و صهیونیست‌ها را وادار به توقف تجاوزاتشان کنند.

به همین دلیل آمریکا از روز نخست «طوفان الاقصی» سعی کرد ایران و حزب‌الله را تهدید کند و ناوهای جنگی خود را فرستاد تا از گسترش جنگ جلوگیری کند و به اشغالگران فرصت بیشتر بدهد. آنچه اکنون در جبهه لبنان اتفاق می افتد، مؤثر؛ اما در حدود قوانین مجاز درگیری است. بنابراین ارتش رژیم صهیونیستی نمی تواند دو جبهه را در مقیاسی که در غزه هست باز کند.

ممکن است آنچه در جنوب لبنان رخ می دهد، با وجود حمایت غرب به فروپاشی اقتصاد رژیم صهیونیستی و هرج و مرج بی سابقه در خیابان های صهیونیستی به دلیل تأثیرات جنگ حزب الله منجر شود. جبهه لبنان علاوه بر حفظ وجهه خود در قالب راهبرد «وحدت میدان های مقاومت» شاهد تأثیرگذاری زیاد محاصره اقتصادی اجباری یمنی ها هستیم.

نیروهای مسلح یمن چارچوب بازدارندگی آمریکا و انگلیس را درهم شکستند و حقیقت تروریستی بودن آنها را به عنوان حامیان تروریسم رژیم صهیونیستی که دست به تخریب بیمارستان‌ها و مساجد و کشتار مردم زدند، به جهانیان نشان دادند. آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی خبرنگاران، مردان، کودکان و زنان را هدف قرار می دهند، از قطع کمک به سازمان ملل متحد و قطع آب و برق غزه ابایی ندارند و همه این موارد نشئت گرفته از قدرت وتوی آمریکا و انگلیس است.

کلید دوم را فلسطینیان کرانه باختری و اعراب ساکنان سرزمین های اشغالی در اختیار دارند که اگر آتش خشمشان منفجر ‌شود و علیه رژیم صهیونیستی قیام ‌کنند، شاید کارت فشار قوی‌تری نسبت به حزب‌الله باشند و باعث شوند تجاوز سه گانه به غزه متوقف شود.

به خوبی می دانیم هرگونه اتفاق ناخوشایند برای غزه و پیروزی صهیونیست ها به معنای سقوط طنین انداز ملت فلسطین است و آنچه در قحطی، محاصره و کشتار مردم غزه رخ می دهد، مایه شرمساری ملت های عربی و لکه دار شدن عزت آنهاست. «طوفان الاقصی» به آمریکا، انگلیس و نئونازی ها نشان داد مقاومت واقعاً چه قابلیت هایی دارد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  5. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  7. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  8. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  9. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  10. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  14. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  15. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  18. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  19. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  20. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  21. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  22. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. احتمال دارد دلار به دامنه ۵۰ هزار تومان برگردد

آخرین عناوین