دوره مشاوره حقوقی

گزارش بازرگانی، 264181،   4021202026 ۱۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

دوره مشاوره حقوقی یک مسیر سریع و آسان برای تبدیل شدن به مشاور حقوقی و استخدام در موسسات، سازمان‌ها و اداره‌جات به عنوان مشاور است.

روز به روز مشکلات حقوقی در بطن جامعه بیشتر و بیشتر می‌شود. حل و فصل این قبیل مشکلات تنها با دریافت مشورت از مشاور حقوقی قابل انجام است. صد البته زمانی که از مشورت با مشاور حقوقی صحبت می‌کنیم، منظورمان مشورت با افراد عادی یا حتی دانش آموختگان رشته حقوق و فقه نیست! اگرچه دانش آموختگان رشته حقوق دانش بالایی در زمینه قوانین و مقررات کشور دارند، اما این دانش به تنهایی جهت ارائه مشاوره حقوقی به افراد کارساز نخواهد بود. بلکه تمامی علاقه مندان به ارائه مشاوره می‌بایست در دوره مشاوره حقوقی شرکت کنند. با ثبت نام دوره اموزشی مشاور حقوقی شما به یک مشاور حرفه‌ای با دانش کافی از قوانین حاکم بر کشور تبدیل خواهید شد. به این ترتیب شما می‌توانید تحت عنوان مشاور حقوقی در دستگاه‌های دولتی و ادارات خصوصی فعالیت خود را آغاز نمایید.

معمولا سوالات زیادی برای افراد درباره دوره مشاور حقوقی ایجاد می‌شود. برای مثال دوره اموزشی مشاوره حقوقی مناسب چه افرادی است؟ چه افرادی می‌توانند در این دوره شرکت کنند؟ فرق بین وکیل و مشاور حقوقی چیست؟ اصلا آیا هر موسسه‌ای می‌تواند مشاوران حقوقی را تربیت کند؟ یا حتی درامد مشاور حقوقی چقدر است؟ در این مقاله به تمامی این سوالات پاسخ خواهیم داد.

مشاور حقوقی کیست؟

به طور ساده می‌توان گفت مشاور حقوقی فردی است که به لطف دانش حقوقی و تجربه بالا در زمینه مشکلات تمام جوانب مشکلات و اختلافات را بسنجد و سریع‌ترین مسیر برای خاتمه دادن به این قبیل مشکلات را شناسایی کند. اجازه دهید بیشتر با یک مشاوره دهنده حقوقی آشنا شویم:

مشورت با مشاور حقوقی می‌تواند برای آشنایی با قوانین و مقررات، جلوگیری از خسارات‌های مالی، آشنایی با نحوه طرح دعوای حقوقی یا دعوای کیفری، جمع آوری ادله و مدارک جهت پیروزی در پرونده‌های قضایی، گرفتن تخفیف در مجازات‌های تعزیری و ... انجام شود. در مجموع می‌توان گفت مشاور تاثیر بسزایی در زندگی حقوقی افراد جامعه ایجاد می‌کند، به طوری که اگر بدون کمک گرفتن از مشاور اقدامی انجام دهیم، قطعا به مشکل خواهیم خورد! اما تمام این موارد تنها در صورتی محقق می‌شود که مشاوره دهنده تخصص و تجربه کافی داشته باشد. اگر شما نیز مایل به تبدیل شدن به مشاور هستید، احتمالا شرکت در دوره مشاوره حقوقی بتواند شما را به تخصص لازم برساند.





تفاوت وکیل و مشاور حقوقی

اگر حتی یکبار هم برای مشورت با مشاور حقوقی اقدام کرده باشید، حتما می‌دانید امکان مشورت با وکیل پایه یک دادگستری و مشورت با مشاوران حقوقی فراهم است. در این مواقع احتمالا این سوال برای شما مطرح شده باشد فرق بین وکیل و مشاور حقوقی چیست؟ راستش را بخواهید تفاوت میان وکیل و مشاور حقوقی از زمین تا آسمان است. در واقع تفاوت‌های گسترده‌ای میان وکیل و مشاور وجود دارد که در ادامه به آنها به صورت جامع می‌پردازیم:

  • وکلای پایه یک دادگستری دانش آموختگان رشته حقوق یا فقه هستند که پس از قبولی در آزمون وکالت و گذراندن کارآموزی پروانه خود را اخذ نموده‌اند. به این ترتیب امکان ارائه خدمات حقوقی نظیر مشاوره یا گرفتن پرونده افراد برای آنها فراهم است. اما مشاوران حقوقی افرادی هستند که تنها دانش آموخته رشته حقوق هستند یا دوره مشاور حقوقی را سپری کرده‌اند. این افراد به دلیل عدم برخورداری از پروانه وکالت صلاحیت گرفتن پرونده در دادگاه را ندارند.

  • وکیل پایه یک دادگستری صلاحیت استخدام در ارگان‌ها و دستگاه‌های خصوصی و دولتی را ندارد! در صورت نیاز این افراد باید پروانه خود را نزد مرجع صادرکننده پروانه تودیع کنند. این در حالی است که این مهم برای مشاوران حقوقی ایرادی ندارد. یک مشاور می‌تواند پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه یا شرکت در دوره‌های آموزشی مشاوره بلافاصله در یک سازمان یا ارگان استخدام شود.

  • یکی دیگر از تمایزات میان وکیل پایه یک دادگستری و مشاور این است که وکیل با توجه به پرونده‌هایی که اخذ می‌نماید، تجربه بیشتری در مقابل یکسری از مشکلات بدست می‌آورد. به عبارتی وکیل برای ارائه مشاوره در زمینه دعاوی کیفری یا حتی دعاوی حقوقی بهترین گزینه است. اما تنها مشاور است که به استخدام ارگان و سازمان یا شرکت درمی‌آید. بنابراین مشاور می‌تواند در ارائه مشاوره به شرکت‌ها و دعاوی مرتبط با تجارت بهتر عمل کند.

در مجموع تفاوت‌های زیادی میان مشاور و وکیل وجود دارد. برای مثال مشاور می‌تواند به سرعت و تنها با گذراندن دوره مشاور حقوقی فعالیت خود را آغاز نماید. اما وکیل باید ضمن چندین سال تحصیل، در آزمون ورودی وکلا شرکت کند، سپس در صورت قبولی دوران کارآموزی را نیز بگذراند. طبیعتا این پروسه بسیار عذاب آور است.



دوره مشاوره حقوقی چیست؟

افرادی که علاقه مند به ارائه مشاوره حقوقی در زمینه‌های مختلف از جمله دعاوی حقوقی، دعاوی کیفری، تنظیم قرارداد، نگارش اوراق قضایی و ... به افراد هستند، می‌توانند در یک دوره آموزشی تحت عنوان دوره اموزشی مشاوره حقوقی شرکت نمایند. این دوره زیر نظر اساتید حرفه‌ای و مجرب برگزار می‌شود تا متقاضی ضمن آشنایی کامل با قوانین و مقررات کشور، با فوت و فن‌های مشاوره نیز آشنا شود. ثبت نام دوره اموزشی مشاور حقوقی و گذراندن این دوره در موسسات معتبر یک راهکار سریع و ایده آل برای افرادی که به دنبال استخدام در یک موسسه یا شرکت به عنوان مشاوره هستند.

به عبارتی ساده‌تر، دوره مشاوره حقوقی یک دوره جایگزین برای سال‌ها تحصیل و آموزش است. این دوره می‌تواند جایگزین سال‌ها آموزش در دانشگاه باشد، به طوری که فرد به جای طی کردن مراتب علمی، به یکبار در یک دوره حرفه‌ای زیر نظر برترین وکلای پایه یک دادگستری تمام آن چیزی را که باید برای مشاوره حقوقی شدن بداند، یاد می‌گیرد. پس در واقع دوره مشاور حقوقی یک پل سریع‌السیر برای ورود به بازار کار و مشاوره است.

مراجع ذی صلاح جهت تربیت مشاوران حقوقی

بسیاری از افراد گمان می‌کنند مشاوران حقوقی تنها دانش آموختگان دانشگاه و موسسات آموزشی کشور هستند. در واقع به اعتقاد عموم تنها افرادی صلاحیت ارائه مشاوره حقوقی به اشخاص حقیقی و حقوقی را دارند که مدرک دانشگاهی داشته باشند. این باور از ریشه اشتباه و غلط است. اگرچه فارغ التحصیلان دانشگاه‌های کشور در رشته حقوق و فقه می‌توانند برای ارائه مشاوره در ادارات و ارگان‌های مختلف استخدام شوند، اما تنها افراد صلاحیت دار برای ارائه مشاوره این گروه نیستند. قبلا هم به این موضوع پرداختیم که یک روش نسبتا سریعتر برای تبدیل شدن به مشاور، طی کردن دوره مشاوره حقوقی است.

جالب است بدانید در حال حاضر بسیاری از موسسات حقوقی بزرگ و معتبر با اخذ مجوزهای لازم، اقدام به برگزاری دوره اموزشی مشاوره حقوقی به صورت حضوری و آنلاین می‌کنند. علاقه مندان می‌توانند پس از ثبت نام دوره اموزشی مشاور حقوقی و شرکت در کلاس‌ها به طور کامل با قوانین و مقررات کشور آشنا شوند. پس از طی کردن این دوره معمولا یک گواهی معتبر به فرد اعطا می‌شود که به واسطه این مدرک متقاضی می‌تواند برای ارائه خدمات مشاوره در هر موسسه‌ای استخدام شود.



بهترین دوره مشاور حقوقی

اگر مایل به شرکت در دوره مشاور حقوقی هستید، احتمالا این سوال برایتان ایجاد شود که در دوره‌های کدام موسسه باید شرکت کنیم؟ هر موسسه ‌ای که دوره اموزشی مشاوره حقوقی را برگزار می‌کند، مزایا و معایب خاص خودش را دارد. با این تفاسیر به نظر می‌رسد یکی از بهترین دوره‌ها برای تمام افراد، از افراد مبتدی تا کارآموزان وکالت، دوره موسسه حقوقی وکیل تلفنی است. این موسسه دوره‌ی خود را به صورت آنلاین ارائه کرده است، بنابراین افراد می‌توانند بدون محدودیت زمانی و مکانی از این دوره بهره مند شوند. از طرفی تمام اساتید دوره مشاوره وکیل تلفنی جزو وکلای برتر دادگستری محسوب می‌شوند. بنابراین مطالبی که در طول آموزش به متقاضیان ارائه می‌شود، صد در صد کاربردی و صحیح است.

فراموش نکنید دوره مشاوره حقوقی سایت وکیل تلفنی نه تنها برای افراد مبتدی جهت تبدیل شدن به یک مشاور حقوقی حرفه‌ای مفید است، بلکه برای کارآموزان وکالت نیز ارزشمند محسوب می‌شود. ولو اگر شما به عنوان یک کارآموز قصد وکالت داشته باشید، این فرصت وجود دارد که با شرکت در دوره مشاوره حقوقی به کاراموزان وکالت تخصص و دانش خود را ارتقا دهید.

درامد مشاور حقوقی 1402

در نهایت یکی از مهمترین فاکتورها در انتخاب هر شغلی درامد آن است. بسیاری از افراد مایل هستند قبل از شرکت در دوره مشاوره حقوقی از میزان دقیق درامد مشاور حقوقی مطلع شوند. صد البته تخمین درآمد دقیق مشاوران حقوقی کار ساده‌ای نیست. چرا که این موضوع به عوامل مختلفی همچون تخصص، سابقه کاری، فن بیان و ... مشاوره دهنده بستگی دارد. اما اگر شما در این حوزه تلاش و پشتکار خوبی داشته باشید، مطمئن باشید کسب درآمدهای چند ده میلیونی دور از انتظار نخواهد بود.

جالب است بدانید همین الان موسساتی نظیر وکیل تلفنی اقدام به ارائه مشاوره حقوقی به کاربران می‌کنند. در این سایت مشاوران زیادی فعالیت می‌نمایند که درآمد هر یک نسبت به دیگری متفاوت است. اگر یک سوال حقوقی داشته باشید، مشورت با مشاور حقوقی وکیل تلفنی کمک زیادی به شما خواهد کرد. جهت دریافت مشاوره حقوقی تلفنی از برترین وکلای ایران با شماره 09212242670 و یا 02147625900 تماس حاصل نمایید. ضمنا خدمات حقوقی وکیل تلفنی به صورت شبانه روزی و در تمامی ایام هفته حتی تعطیلات رسمی ارائه می گردد. فراموش نکنید شما هم می‌توانید با شرکت در دوره مشاوره حقوقی جزو مشاورین این موسسه حقوقی بزرگ شوید.

دیدگاه کاربران

ف م۳۳۹۴۸۶۵۱۱:۵۹:۰۱ ۱۴۰۲/۱۲/۲
اطلاعات خیلی خوبی در مورد مشاوره ی حقوقی و نحوه ی آموزش آن در سایت وکیل تلفنی گزاشته اید سپاس
ابراهیم۳۳۹۴۸۷۰۱۲:۰۴:۱۷ ۱۴۰۲/۱۲/۲
واقع تفاوت‌های گسترده‌ای میان وکیل و مشاور وجود دارد که در ادامه به آنها به صورت جامع می‌پردازیم: وکلای پایه یک دادگستری دانش آموختگان رشته حقوق یا فقه هستند که پس از قبولی در آزمون وکالت و گذراندن کارآموزی پروانه خود را اخذ نموده‌اند. به این ترتیب امکان ارائه خدمات حقوقی نظیر مشاوره یا گرفتن پرونده افراد برای آنها فراهم است. اما مشاوران حقوقی افرادی هستند که تنها دانش آموخته رشته حقوق هستند یا دوره مشاور حقوقی را سپری کرده‌اند. این افراد به دلیل عدم برخورداری از پروانه وکالت صلاحیت گرفتن پرونده در دادگاه را ندارند. وکیل پایه یک دادگستری صلاحیت استخدام در ارگان‌ها و دستگاه‌های خصوصی و دولتی را ندارد! در صورت نیاز این افراد باید پروانه خود را نزد مرجع صادرکننده پروانه تودیع کنند. این در حالی است که این مهم برای مشاوران حقوقی ایرادی ندارد. یک مشاور می‌تواند پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه یا شرکت در دوره‌های آموزشی مشاوره بلافاصله در یک سازمان یا ارگان استخدام شود. یکی دیگر از تمایزات میان وکیل پایه یک دادگستری و مشاور این است که وکیل با توجه به پرونده‌هایی که اخذ می‌نماید، تجربه بیشتری در مقابل یکسری از مشکلات بدست می‌آورد. به عبارتی وکیل برای ارائه مشاوره در زمینه دعاوی کیفری یا حتی دعاوی حقوقی بهترین گزینه است
شهیدی۳۳۹۴۸۸۷۱۲:۱۰:۵۹ ۱۴۰۲/۱۲/۲
مشاوره حقوقی بدون پروانه وکالت انجام میشود
Lawyer0098۳۳۹۴۸۹۰۱۲:۱۳:۱۱ ۱۴۰۲/۱۲/۲
مشورت با مشاور حقوقی می‌تواند برای آشنایی با قوانین و مقررات، جلوگیری از خسارات‌های مالی، آشنایی با نحوه طرح دعوای حقوقی یا دعوای کیفری، جمع آوری ادله و مدارک جهت پیروزی در پرونده‌های قضایی، گرفتن تخفیف در مجازات‌های تعزیری و ... انجام شود. در مجموع می‌توان گفت مشاور تاثیر بسزایی در زندگی حقوقی افراد جامعه ایجاد می‌کند، به طوری که اگر بدون کمک گرفتن از مشاور اقدامی انجام دهیم، قطعا به مشکل خواهیم خورد! اما تمام این موارد تنها در صورتی محقق می‌شود که مشاوره دهنده تخصص و تجربه کافی داشته باشد. اگر شما نیز مایل به تبدیل شدن به مشاور هستید، احتمالا شرکت در دوره مشاوره حقوقی بتواند شما را به تخصص لازم برساند.
مجید شفیعی۳۳۹۴۸۹۲۱۲:۱۳:۴۱ ۱۴۰۲/۱۲/۲
با سلام در این خصوص باید گفت مجموع تفاوت‌های زیادی میان مشاور و وکیل وجود دارد. برای مثال مشاور می‌تواند به سرعت و تنها با گذراندن دوره مشاور حقوقی فعالیت خود را آغاز نماید. اما وکیل باید ضمن چندین سال تحصیل، در آزمون ورودی وکلا شرکت کند، سپس در صورت قبولی دوران کارآموزی را نیز بگذراند. طبیعتا این پروسه بسیار عذاب آور است موفق باشید
آزاده۳۳۹۴۹۱۶۱۲:۴۶:۴۴ ۱۴۰۲/۱۲/۲
موسسه وکیل تلفنی این امکان را برای وکلا فراهم آورده است که از اوقات بیکاری خود جهت کسب درامد و مشاوره غیرحضوری استفاده نمایند.
ایمان فرامرزی۳۳۹۴۹۵۰۱۳:۴۱:۵۱ ۱۴۰۲/۱۲/۲
مشاور حقوقی، یک حقوق‌دان است که به عنوان مشاور برای افراد، شرکت‌ها و سازمان‌ها کار می‌کند. وظیفه اصلی مشاور حقوقی، ارائه مشاوره حقوقی به مشتریان خود در مورد قوانین، مقررات و مسائل حقوقی است و شامل مسائل مرتبط با قوانین کار، مالی، تجارت، مسکن، مالکیت معنوی، حقوقی، جرم و جنایت و...میباشد.
حسنوند۳۳۹۵۰۰۹۱۵:۰۲:۰۳ ۱۴۰۲/۱۲/۲
از تمایزات میان وکیل پایه یک دادگستری و مشاور این است که وکیل با توجه به پرونده‌هایی که اخذ می‌نماید، تجربه بیشتری در مقابل یکسری از مشکلات بدست می‌آورد. به عبارتی وکیل برای ارائه مشاوره در زمینه دعاوی کیفری یا حتی دعاوی حقوقی بهترین گزینه است. اما تنها مشاور است که به استخدام ارگان و سازمان یا شرکت درمی‌آید. بنابراین مشاور می‌تواند در ارائه مشاوره به شرکت‌ها و دعاوی مرتبط با تجارت بهتر عمل کند.
صدف۳۳۹۵۰۱۶۱۵:۰۷:۰۴ ۱۴۰۲/۱۲/۲
ممنونم از موسسه خوب وکیل تلفنی که این فرصت رو ایجاد کرده تا ما بتونیم باتوجه به مشکلمون با انتخاب خودمون با وکیل یا مشاور حقوقی بصورت شبانه روزی مشاوره تلفنی داشته باشیم
رضا۳۳۹۵۰۷۳۱۶:۴۴:۳۶ ۱۴۰۲/۱۲/۲
باسلام آنچه در این مطالب به چشم خورد اطلاع رسانی دقیقه که میتواند گوشزد نماید که کار را باید به اهلش سپرد بسیار مفید و موثر و جامع بود باید از جامعه مفید گروه وکیل تلفنی قدردانی نمود که دراین عصر چنین گروه مجربی را دور هم جمع نموده است
مریم احدی۳۳۹۵۱۰۰۱۷:۲۰:۴۶ ۱۴۰۲/۱۲/۲
اصولا برای هر کاری مشاور متخصص نیاز هست و همونطور که فرد برای درمان به پزشک مراجعه می‌کند و پیشنهاد می‌شود که سالیانه با چکاب فرد وضعیت بدن را بررسی کند مراجعه به وکیل و مشاور حقوقی هم قبل از انجام کار ضروری می‌نماید و چه بسا با مشورت از ایجاد بسیاری مشکلات حقوقی که حل آن سالها طول می‌کشد جلوگیری خواهد کرد .
S.gh۳۳۹۵۱۲۹۱۸:۳۵:۰۴ ۱۴۰۲/۱۲/۲
در شرایط امروز جامعه دریافت مشاوره حقوقی از متخصص قبل از انجام هر معامله ای امری است واجب تا از بروز مشکلات بعدی جلوگیری شد .
ف محسنی۳۳۹۵۲۶۲۲۳:۳۸:۱۷ ۱۴۰۲/۱۲/۲
با سلام تشکر از اطلاعات و دوره های خوبی که برگذار مبکنید من به شخصه از مشاوره و نگارش های موسسه وکیل تلفنی استفاده کردم و بسیار راضی بودم و در حال خاضر فارق التحصیل حقوقم و با مقاله و اطلاعاتی م الان متوجه شدم میخوام در دوره های اموزشی مشاوره حقوقی موسسه وکیل تلفنی شرکت کنم برای کسب درامد ممنونم از فرصتی ک برای ما ایجاد کردید
محمد رضا۳۳۹۵۳۸۵۰۸:۵۵:۱۶ ۱۴۰۲/۱۲/۳
با سلام و احترام، چند ویژگی مثبت موسسه وکیل تلفنی این هست که هم 24 ساعته است و هم در تمامی 365 روز سال در دسترس هستند و هم از انواع و اقسام وکلای متخصص در حوزه های مختلف بهره می برند . هم هزینه هایی که اعلام می کنند بسیار پایین هست و هم مشاوره ای که می دن بسیار تخصصی و دقیق ، یعنی به زبان ساده یک موسسه همه چیز تمام هست.
مویدی۳۳۹۵۴۶۷۱۲:۲۴:۴۵ ۱۴۰۲/۱۲/۳
با سلام سپاس از موسسه خوب وکیل تلفنی که فرصتی برابر جهت استفاده هم وطنان از اطلاعات حقوقی فراهم کرده است.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  5. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  7. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  8. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  9. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  10. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  14. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  15. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  18. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  19. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  20. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  21. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  22. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. احتمال دارد دلار به دامنه ۵۰ هزار تومان برگردد

آخرین عناوین