بابک زنجانی از اعدام رهایی می‌یابد؟

  4021130087 ۳۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

شواهد حکایت از این دارد که با استرداد اموال و دارایی‌های بابک زنجانی به کشور و جبران فساد مرتکب شده، این محکوم از مجازات اعدام رهایی می‌یابد.

بابک زنجانی از اعدام رهایی می‌یابد؟

به گزارش الف، غلامحسین محسنی اژه‌ای، امروز در نشست شورای‌عالی قوه‌قضاییه صحبت‌هایی را در خصوص شناسایی و انتقال اموال بابک زنجانی به کشور انجام داد و همین مسئله موجب شده تا برخی گمانه‌زنی‌ها در خصوص لغو حکم اعدام صادره علیه او مطرح‌ گردد. سال ۱۳۹۵ بود که حجت‌الاسلام سید احمد مرتضوی مقدم، رئیس وقت دیوان‌عالی کشور از قطعی‌شدن حکم اعدام زنجانی سخن گفته بود اما وی در همان مقطع هم اعلام کرد که همکاری زنجانی برای بازگشت اموال موجب در نظر گرفتن تخفیفاتی برای وی می‌شود؛ امری که به‌نظر می‌رسد محقق شده و با همکاری و تعامل زنجانی بیش از مبلغی که او متهم به فساد شده و به بیت‌المال ضرر زده، وارد کشور شده است. 

*اجرایی‌شدن انتقال دارایی‌ها و اموال زنجانی

امروز رییس قوه‌قضاییه در نشست شورای‌عالی این قوه اعلام کرد: «از جمله پرونده‌های نسبتاً جنجالی و مهم ما در یک دهه اخیر، پرونده «بابک زنجانی» بود؛ در سال ۱۳۹۱ ابتدائاً گزارشی واصل شد که نامبرده مقدار معتنابهی ارز از بانک مرکزی دریافت کرده و به مقداری که بایدما به ازای این ارز را می‌رسانده، نرسانده و غیر از آن، میزانی از آن ارز را در بازار آزاد به فروش رسانده است؛ همچنین در یک بخش دیگر نیز نفت دریافت کرده بود که باید ما به‌ ازای آن را برمی‌گرداند، اما از این کار استنکاف کرده است.»

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای گفت:«علی‌ایحال، پرونده مزبور در مجتمع اقتصادی تشکیل شد و سروصدای زیادی هم به پا کرد چرا که مبلغ مورد ادعا، سنگین و بالا بود و جا داشت آن سروصداها ایجاد شود؛ در همان زمان گزارشی از «وزارت نفت» و مرجعی دیگر واصل شد و تقاضای ممنوع‌الخروجی «بابک زنجانی» مطرح شد؛ سپس، اعلام شد که متهم ادعا کرده که اموال را برمی‌گرداند؛ فلذا اموالی را در داخل کشور معرفی کرد که البته آن اموال هم با مشکلاتی مواجه شد از جمله زمین واقع در منطقه «ایران زمین» در «شهرک غرب»؛ با بررسی‌های صورت گرفته معلوم شد که در همان زمین نیز تخلفاتی صورت گرفته است؛ سپس، با بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد که افرادی از وزارت نفت، ثبت و خودِ آن طرف و برخی واسطه‌ها در خصوص مصالحه و نقل و انتقال اموال، باز تخلفات و اقدامات مجرمانه‌ای انجام داده‌اند؛ فلذا یک پرونده دیگر هم در این راستا تشکیل شد. علی‌ایحال، پرونده مزبور سنگین شد و در سال ۱۳۹۲ منجر به بازداشت «بابک زنجانی» شد و معلوم شد که نامبرده قصد مصالحه و پرداخت اموال را ندارد. با بازداشت مشارالیه، اقدامات پرحجمی در دستگاه قضائی انجام گرفت چرا که ابعاد این پرونده بسیار پیچیده و سنگین بود؛ از شناسایی اموال متهم در داخل و خارج از کشور تا پیگیری موضوع و رصد و تحصیل دلیل؛ گوشه‌ای از اقدامات قضائی در این مرحله بود.»

وی افزود: «بابک زنجانی، در سال ۱۳۹۴ در دادگاه بدوی محکوم شد؛ پس از محکومیت بدوی، وی اعتراض کرد و پرونده به دیوان عالی کشور رفت؛ در آذرماه ۱۳۹۵ دیوان عالی، رأی صادره را اِبرام و تأیید کرد؛ البته با این قید که اگر محکوم‌علیه کلیه اموال را مسترد گرداند می‌تواند از ارفاقات ذیل ماده ۱۱۴ قانون مجازات اسلامی بهرمند گردد. پس از اعلام نظر دیوان عالی، مجموعه دادگستری معطوف بر بازگرداندن اموال بابک زنجانی شد.»

رئیس قوه قضائیه تاکید کرد: «در این مرحله، نامبرده اعلام کرد که در فلان کشور، ۴ میلیارد دلار موجودی دارم؛ او از ۵ الی ۶ کشور نام برد که در آن‌ها وجوهاتی دارد و اسنادی را هم در این رابطه ارائه کرد؛ اما نمی‌شد به این اسناد اعتماد کرد چرا که نامبرده قبل از بازداشت، مطالبی ارائه کرده بود که خلاف از آب درآمده بودند.»

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای گفت: «علی‌ایحال، هیئت‌هایی متشکل از بخش‌های ذیربط، به کشورهای مورد ادعای «بابک زنجانی» اعزام می‌شدند، اما اموال و وجوهاتی از او نمی‌یافتند؛ همچنین افراد مختلفی نیز واسطه شدند که می‌توانیم اموال نامبرده را شناسایی و مسترد کنیم؛ حتی در آن مقطع که من معاون اول قوه‌قضائیه بودم، چند مورد در این خصوص به خودِ من مراجعه کردند. در این خصوص، دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی نیز تلاش‌هایی انجام دادند و مسیرهایی را طی کردند؛ در مقطعی «وزیر اطلاعات» اعلام کرد اگر متهم را در اختیار ما قرار دهید ما تکلیف اموال او را روشن می‌کنیم لذا مدت طولانی متهم به دستگاه مزبور تحویل داده شد؛ البته ما در این مقطع تاکید داشتیم که متهم را آزاد نمی‌کنیم، اما در داخل زندان می‌توانید امکانات لازم را در راستای شناسایی و بازگرداندن اموال، در اختیار او قرار دهید؛ پس از آن دستگاه امنیتی دیگری آمد و باز هم هدف نهایی تحقق نیافت و غیر از اموال داخلی «بابک زنجانی» و ۲ الی ۳ اموال منقول از او در خارج که البته آن‌ها هم تعارضاتی داشت، اموال دیگری از مشارالیه شناسایی نشد؛ اموال شناسایی‌شده از نامبرده نیز طبق اعلام «وزارت نفت» و «بانک مرکزی» تکافوی بدهی «بابک زنجانی» و خسارات مرتبط با آن را نمی‌کرد.»

وی تصریح کرد: «در مرحله بعدی، جمعی از اشخاص از یک دستگاه مسئول آمدند و گفتند ما می‌خواهیم در جهت شناسایی و بازگرداندن اموال «بابک زنجانی» کار جدیدی را آغاز کنیم؛ ما اعلام کردیم از این امر استقبال می‌کنیم البته من یک اولتیماتوم دادم و ظرف زمانی مشخصی را تعیین کردیم که اگر باز هم ادعاهای محکوم‌علیه به اثبات نرسید و اموالی از او شناسایی و مسترد نشد که تکافوی دهی‌هایش را بدهد، حکم قطعی و قانونی در قبال او اجرایی خواهد شد.»

رئیس عدلیه گفت: «مدت تعیین‌شده برای بازگرداندن اموال «بابک زنجانی» یک بار تمدید شد؛ تا اینکه چند وقت پیش، نامبرده اعلام کرد قصد همکاری دارم و نشانه‌هایی از صدق او آشکار شد و اموال قابل‌توجهی را معرفی کرد. نهایتاً محموله اموال به تهران منتقل شده و حسبِ کارشناسی‌های اولیه، این محموله تکافوی بدهی‌ها و خسارت‌های «بابک زنجانی» را می‌دهد؛ البته من تاکید کرده‌ام که مجدداً کارشناسی صورت گیرد؛ با «وزارت نفت» و «بانک مرکزی» نیز صحبت شده و آنها نیز مراجعه کرده و اموال را رؤیت کرده‌اند.»

*بابک زنجانی که بود؟

نام بابک زنجانی از اواخر دهه ۸۰ و اوایل دهه ۹۰ بر سر زبان‌ها افتاد؛ دوره‌ای که با شانتاژهای رسانه‌ای از او چهره‌ای کارآفرین و تاجر موفق بخش خصوصی ترسیم شد و بسیاری در دولت وقت بر این باور بودند که ارتباطات گسترده او در حوزه تجارت می‌تواند گره‌گشای تحریم‌های نفتی کشور باشد. به‌ همین دلیل زنجانی واسطه فروش نفت به مشتریان خارجی و دریافت مبالغ از آنان شد اما به جای واریز ۲/۷ میلیارد دلار به حساب شرکت ملی نفت، با آن به تجارت پرداخت و به همین دلیل در سال ۹۲ و با شکایت شرکت ملی نفت، بازداشت و روانه زندان شد. 

هر چند که تکیه بر واسطه‌گری زنجانی در موضوع فروش نفت به مشتریان خارجی و دور زدن تحریم‌های بانکی نباید ما را از این پرسش کلیدی دور کند که اساساً بابک زنجانی چگونه توانست خود را به یکی از بزرگترین تاجران ایران تبدیل و حجم عظیمی از سرمایه را انباشت کند؟ آیا مشابه دیگر ابرسرمایه‌دارانی که برخی از آنان در زندان به‌سر می‌برند، پای وام‌های کلان اعطایی در میان است که هیچ‌گاه هم به سیستم بانکی بازپرداخت نشد؟ چه کسانی در دولت وقت حامی زنجانی بودند و پای او را به حوزه‌های دیگری چون ورزش و نشست و برخاست با چهره‌های مشهور و هنرمندان و ورزشکاران باز کردند؟ این‌ها سوالات مهمی است که پیش از پرداختن به موضوع فساد نفتی بابک زنجانی، پاسخ به آن‌ها ضروری به‌نظر می‌رسد.

*زنجانی از اعدام رهایی می‌یابد؟

با توجه به بازگشت اموال و دارایی‌های بابک زنجانی به کشور و با در نظر گرفتن تحقق بندی از حکم صادره او طبق ماده ۱۱۴ قانون مجازات اسلامی و بخشش محکومیت در صورت استرداد بدهی، می‌توان انتظار داشت که این محکوم به فساد و اختلاس از اعدام رهایی یابد. پیش از این هم بارها تاکید شده بود که اعدام زنجانی، ۲/۷ میلیارد دلار پول را زنده نمی‌کند بنابراین استرداد این مبلغ بسیار مهم‌تر از اعدام این متهم تلقی شد و انگیزه او را برای همکاری در جهت بازگرداندن دارایی‌ها و اموالش به کشور بیشتر کرد. هر چند که این اموال بازگردانده به کشور باید بر اساس نظر کارشناسان دادگستری ارزیابی شده و با میزان بدهی‌های زنجانی و خساراتی که وارد کرده است، تطابق داده شود اما با توجه به متن دادنامه صادره علیه او و اظهارات مقامات کنونی و پیشین قوه‌قضاییه می‌توان تلقی کرد که بابک زنجانی از اعدام رهایی یافته است.

در همین رابطه، رسول کوهپایه‌زاده، وکیل بابک زنجانی اعلام کرد: «اصل موضوع بحث مالی است تا حقوق بیت المال استیفا و بدهی موکل مسترد شود. موکلم با تمام تلاش در جهت استرداد بدهی اقدام کرده است و به دلیل پاره ای از مشکلات و تحریم‌ها گره هایی در کار بوده که کند شده است ولی به طور کلی اقدامات مثبت و موثری انجام شده است.»

وی افزود: «همان مرجعی که موکل را به عنوان محکوم معرفی و مجازات اشد او را اعلام کرده، در ذیل دادنامه آورده که محکوم علیه اگر بتواند بدهی اش را بدهد، استحقاق بهره مندی مقررات ماده ۱۱۴ قانون مجازات اسلامی را دارد. ماده ۱۱۴ قانون مجازات بحث عفو و بخشودگی را مطرح می‌کند و از ابتدا بحث این بود که اگر اموال مسترد شود،حقوق قانونی اش مدنظر قرار گیرد.»

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۳۹۳۵۲۹۱۸:۳۴:۰۱ ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
ترامپ برای شش سال اعلام بیشتر از ارزش دارایی اش تا بتواند وامهای بزرگتر بگیرد ۳۵۰ میلیون دلار جریمه شده و ۱۰۰ میلیون دلار هم بابت سود این پولها در زمانی که نرخ سود امریکا یک درصد بوده باید بپردازد. حالا زنجانی ۱۵ سال هست که ۴ مبلیارد دلار را هول کرده و حداقل باید چهار میلیارد دلار دیگر سود معوقه بپردازد و تازه بعد اعدام شود.
ناشناس۳۳۹۳۸۱۴۰۷:۵۰:۰۲ ۱۴۰۲/۱۲/۱
دیگر دلال نفتی که پول های زیادی از فروش نفت ایران نزد او بوده محمد سعید العقیلی که از بدهکاران کلان بانکی و مفسد اقتصادی بوده است ورود نمایید
ناشناس۳۳۹۴۱۴۸۱۳:۲۳:۵۷ ۱۴۰۲/۱۲/۱
بابک زنجانی در انتقال ارز و خرید هواپیما و دارو و غیره در شرایط تحریم به کشور کمک کرده بود و نباید اعدام شود.
ناشناس۳۳۹۵۰۵۹۱۶:۱۰:۰۷ ۱۴۰۲/۱۲/۲
بدهى اقاى زنجانى بايد بر اساس نرخ تورم و طلا و ارز و قيمت املاك محاسبه گردد .
ناشناس۳۳۹۳۵۳۲۱۸:۳۷:۱۹ ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
برای خلافکار نباید دل سوزاند
ناشناس۳۳۹۳۸۳۸۰۸:۱۷:۳۹ ۱۴۰۲/۱۲/۱
کسی می دونه چطور از داخل زندان اوین در تهران میشه 4 میلیارد دلار پول رو از خارج بازگرداند؟ یعنی دوستانش انقدر وفادار هستند که از 4 میلیارد دلار پول گذشتن و به حرف بابک این حجم از پول رو فرستادن ایران؟
ناشناس۳۳۹۴۰۶۴۱۲:۲۱:۵۴ ۱۴۰۲/۱۲/۱
چرا باید یک آدم با استعداد اعدام شود؟
ناشناس۳۳۹۴۲۸۲۱۶:۲۵:۵۰ ۱۴۰۲/۱۲/۱
اگر آن حجم از حمایت و رانت و ....... که البته حد و مرز و حساب و کتابی هم نداشته در اختیار هر کسی بود حتی بدون هوش و استعداد بالا هم به راحتی بابک زنجانی و خاوری و و و و و ...... میشد .
ناشناس۳۳۹۵۲۴۲۲۲:۳۰:۵۰ ۱۴۰۲/۱۲/۲
چون استعدادش زد و بند و دزدیه.
ناشناس۳۳۹۳۵۴۳۱۸:۴۸:۲۳ ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
متاسفانه یکی از علل بروز فسادها عدم رسیدگی به فسادها در زمان لازم است اکثر فسادها بر اثر گذشت زمان به فراموشی سپرده و فسادهای جدید با ارقام بالاتر باعث لوث و کوچک شدن فسادهای قبلی میشود
ناشناس۳۳۹۳۵۵۵۱۹:۰۳:۲۲ ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
خوب اون بنده خدا سلطان سکه رو چرا اعدام کردین .... از اونم پولاشو میگرفتین با اعدام سلطان سکه هم که دیدین بازار سکه چی شد آخه چه کاری بود
عمران۳۳۹۳۷۲۲۰۰:۲۲:۳۵ ۱۴۰۲/۱۲/۱
فساد اقتصادی و اداری راه حل های مشخص دارد که در تمام دنیا جواب داده است شامل قوانین مربوط به شفافیت، حسابرسی های مستقل، محافظت و تشویق سوت زنی، قوانین تضاد منافع conflict of interest و ایجاد سیستم حکمرانی دموکراتیک است. وگرنه با اعدام هیچ کشوری موفق به ریشه کنی فساد نشده است و معمولا با اینجور احکام کار اصلا بدتر میشود.
ناشناس۳۳۹۳۷۵۳۰۱:۴۹:۴۲ ۱۴۰۲/۱۲/۱
دقیقا همین طور فاضل خداداد و مه آفرید خسروی اینا که رقم اختلاسشون‌ خیلی کمتر از بابک زنجانی بود ؟!!!
ناشناس۳۳۹۳۵۸۷۱۹:۳۳:۴۸ ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
ایشان فقط پول را برنگردانده بوده و حکم اعدام ایشان هم از اول اشتباه بوده
ناشناس۳۳۹۳۵۹۲۱۹:۴۷:۲۸ ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
از اول هم قرار نبود اعدام بشه!
ناشناس۳۳۹۳۶۵۲۲۲:۰۲:۰۱ ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
با توجه به نرخ امروز دلار و یورو ارزش واقعی سرمایه های بابک زنجانی در خارج از کشور طی این دوازده سیزده سال بیش از ۵۰ برابر شده
ناشناس۳۳۹۳۷۴۶۰۱:۳۳:۱۲ ۱۴۰۲/۱۲/۱
چه ربطی داشت ؟ اموالش از خارج آمده باشد به نرخ روز هست و هر اموالی که در داخل داشته باشد همین طور مانند زمین و مسکن و...
ناشناس۳۳۹۳۹۷۷۱۰:۴۴:۱۱ ۱۴۰۲/۱۲/۱
منظورم از ۵۰ برابر شده یعنی بدهی ها و خسارت های ایشان هم باید ۵۰ برابر شود ، لطفاً دقت فرمایید .
حمید۳۳۹۳۶۷۱۲۲:۴۲:۴۶ ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
با اعدام او چه چیزی عاید کشور می شود حالا که اموال را برگردانده نباید اعدام شود
ناشناس۳۳۹۳۷۱۳۲۳:۵۸:۲۶ ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
پس تو تمام اموالتو به مدت ۲۰ سال دادی به این حرام لقمه و پس داده اونم نه با میل و رغبت خودت بلکه با ترفند و فریب و رانت
ناشناس۳۳۹۳۷۱۶۰۰:۰۴:۵۲ ۱۴۰۲/۱۲/۱
اثر بازدارندگی جرم
ناشناس۳۳۹۳۷۵۴۰۱:۵۰:۴۲ ۱۴۰۲/۱۲/۱
به شدت با اعدام مخالفم اما این تبعیض بین اختلاس گرانی که اعدام شدن و ایشان برای چه ؟!!
ناشناس۳۳۹۳۷۵۵۰۱:۵۲:۱۲ ۱۴۰۲/۱۲/۱
بابک چه آتویی داشت که بقیه اختلاسگرا که اعدام شدن نداشتن ؟
ناشناس۳۳۹۳۷۶۳۰۲:۴۸:۴۳ ۱۴۰۲/۱۲/۱
اين تجربه اي براي مديران ارشد كشور باشد كه اموال ملت را در اختيار چنين افرادي قرار ندهند
ناشناس۳۳۹۳۷۸۴۰۶:۵۱:۱۷ ۱۴۰۲/۱۲/۱
عزیزانی که در مطالب بالا دنبال توجیه مجازات نشدن آقای زنجانی هستند با این حرفها فقط سایر غارتگران بیت المال را جری تر و گستاخ تر می کنند‌
ناشناس۳۳۹۳۷۸۹۰۷:۰۰:۵۷ ۱۴۰۲/۱۲/۱
راه نجات کشور از فساد ، فقط اعدام است تا زمانی که مفت خور ها احساس امنیت کنند هر روز باید شاهد خبرهای فسادهای کلان باشیم
ناشناس۳۳۹۳۸۲۵۰۸:۰۴:۰۰ ۱۴۰۲/۱۲/۱
دوره روحانی با پیگیری زنگنه فساد زنجانی رسانه ای و کشف شد و هیچوقت زنجانی در اختیار اطلاعات دولت قرار نگرفت . هیچ دارایی دیگری غیر از دارایی اولیه از او کشف نشد .
ناشناس۳۳۹۴۱۱۲۱۲:۵۲:۳۱ ۱۴۰۲/۱۲/۱
بابک زنجانی در سال 92 مبلغ 5 میلیارد تومان به ستاد انتخابات بنفش کمک کرده بود.
ناشناس۳۳۹۳۸۲۸۰۸:۱۱:۲۸ ۱۴۰۲/۱۲/۱
مگر زنجانی مفسد فی الارض نبود؟حالا گیرم اموال هم برگردانده،در مفسد فی الارض بودنش که تغییری ایجاد نشده.زنجانی و امثال زنجانی به تمام مردم ایران صدمات غیر قابل جبرانی زده. از این پس عده ای تحریک می‌شوند که اختلاسی کنند و پس از سودهای کلان از آن اختلاس مبلغ اولیه را برگردانند و به زندگی خود ادامه دهند.
كرمي۳۳۹۳۹۷۴۱۰:۳۷:۴۸ ۱۴۰۲/۱۲/۱
بايد پذيرفت كه ايشان چند سال عامل دور زدن تحريم ها بوده ،به نظر من نبايد اعدام شود.
ناشناس۳۳۹۴۰۲۷۱۱:۵۷:۵۴ ۱۴۰۲/۱۲/۱
چطوري حكم افساد في الارض بعضيا يه هفته اي اجرا ميشه؟
ناشناس۳۳۹۴۰۸۴۱۲:۳۵:۳۰ ۱۴۰۲/۱۲/۱
این اگر عدام میشد دیگه هیچ وقت پولی که در بانک‌های خارجی هستن آزاد نمیشدن چرا چون باید این انگشت بزنه تا آزاد شوند بحساب همین فرد ثبت شده الان من برم بانک نمیتونم از حساب کسی دیگه پول برداشت کنم این هم گفته پول میدم به شرطی من عدام نکنید دیگه قانون چارای نداره
ناشناس۳۳۹۴۲۱۴۱۵:۰۹:۱۳ ۱۴۰۲/۱۲/۱
با این تحریمها چطوری پول دلاررا برگردانده ولی حتما باید اعدام بشه
ناشناس۳۳۹۵۱۴۵۱۹:۰۴:۵۳ ۱۴۰۲/۱۲/۲
از فكر اين ادمها بايد استفاده شود اعدام دردي از مشكلات مردم بر طرف نمي كند اين ادمها خلاق وهوش بالايي دارند
ناشناس۳۳۹۶۰۰۱۰۹:۴۰:۵۷ ۱۴۰۲/۱۲/۴
باید حتما تمامی مال واموال به نرخ دلار ویورو امروز به حساب دولت واریز کند بعد هم حتما حتما اعدام شود تا افراد دیگر که حق مردم مظلوم بیگناه می خورند حساب کار دستشان بیاد
ناشناس۳۳۹۷۷۱۰۲۲:۴۹:۰۶ ۱۴۰۲/۱۲/۶
مگه از اول قرار بوده اعدام شه که حکم اعدام صادر میکنید
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  5. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  7. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  8. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  11. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  15. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  16. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  17. من عجله ندارم!

  18. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  21. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  22. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  23. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  24. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  25. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

آخرین عناوین