واکنش طحان‌نظیف به ادعای خالص‌سازی/روایت اژه‌ای از تلاش‌ برای بازگرداندن اموال بابک زنجانی

  4021130083 ۱۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۷ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه‌ها منتشر می‌شود که دنبال کردن آن‌ها ـ حتی برای آنانی که اهل مطالعه اخبار هستند ـ کار دشواری است. بسته خبری ـ تحلیلی الف، با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل‌های صورت گرفته در این زمینه، مخاطبان خود را از مهم‌ترین وقایع روز آگاه می‌کند.

واکنش طحان‌نظیف به ادعای خالص‌سازی/روایت اژه‌ای از تلاش‌ برای بازگرداندن اموال بابک زنجانی

واکنش طحان‌نظیف به ادعای خالص‌سازی

هادی طحان نظیف، سخنگوی شورای نگهبان در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به پرسشی درباره طرح ادعایی مبنی بر قرارداشتن خالص سازی در دستور کار نهادهایی نظیر شورای نگهبان با بیان اینکه «این‌ها تحلیل‌های سیاسیون است و ما به این مباحث ورودی نداریم در حالی که شورای نگهبان بر مبنای قانون عمل می‌کند»، اظهار کرد: اعداد و ارقامی که در این دوره شاهد بودیم، این گزاره را زیر سوال می‌برد؛ از حدود بیش از ۲۰ هزار نفر داوطلب کاندیداتوری انتخابات مجلس شورای اسلامی حدود ۱۵ هزار نفر تأیید صلاحیت شده‌اند و نمی‌توان گفت که اینها از گروهی خاص هستند بلکه از عموم مردم هستند و ممکن است از جریانات سیاسی مختلف در بین آنها نیز حضور داشته باشند.

وی تاکید کرد: همین امروز صحبت از فهرست‌های مختلفی است که جریانات سیاسی در حال بحث و بررسی درباره آنها هستند که نشان از آن است که تمام جریانات سیاسی در این انتخابات نماینده دارند و می‌توانند حضور داشته باشند و  طرحهای خود را بیان و افرادی را که می‌توانند این طرح‌ها را پیاده سازی کنند، به مردم معرفی کنند که در نهایت مردم انتخاب نهایی را انجام دهند.

***

روایت اژه‌ای از تلاش‌ نهادهای مختلف برای بازگرداندن اموال بابک زنجانی

غلامحسین محسنی اژه‌ای در نشست شورای عالی قوه قضاییه خبر داد که در نتیجه تلاش‌ها و مجاهدت‌های همه بخش‌های ذیربط، اموال «بابک زنجانی» در خارج از کشور شناسایی و به تهران منتقل شد و بنا بر کارشناسی‌های اولیه صورت گرفته، این اموال، کفافِ بدهی‌ها و خسارت‌های او، خواهد بود.

رئیس دستگاه قضا تصریح کرد: این محموله از اموال شناسایی شده «بابک زنجانی» در خارج از کشور که به تهران منتقل شده بنا بر کارشناسی‌های اولیه، تکافوی بدهی‌ها و خسارات نامبرده خواهد بود؛ حالا اگر بازگشت اموال قبلی را هم افزون کنیم؛ اضافه می‌آید. البته من تاکید کرده‌ام که باز هم کارشناسی در این خصوص صورت بگیرد.

رئیس عدلیه در ادامه به تبیین و تشریح سیر رسیدگی به پرونده «بابک زنجانی» پرداخت و گفت: بابک زنجانی، در سال ۱۳۹۴ در دادگاه بدوی محکوم شد؛ پس از محکومیت بدوی، وی اعتراض کرد و پرونده به دیوان عالی کشور رفت؛ در آذرماه ۱۳۹۵ دیوان عالی، رأی صادره را اِبرام و تأیید کرد؛ البته با این قید که اگر محکوم‌علیه کلیه اموال را مسترد گرداند می‌تواند از ارفاقات ذیل ماده ۱۱۴ قانون مجازات اسلامی بهرمند گردد.

رئیس عدلیه بیان داشت: پس از اعلام نظر دیوان عالی، مجموعه دادگستری معطوف بر بازگرداندن اموال «بابک زنجانی» شد. در این مرحله، نامبرده اعلام کرد که در فلان کشور، ۴ میلیارد دلار موجودی دارم؛ او از ۵ الی ۶ کشور نام برد که در آن‌ها وجوهاتی دارد و اسنادی را هم در این رابطه ارائه کرد؛ اما نمی‌شد به این اسناد اعتماد کرد چرا که نامبرده قبل از بازداشت، مطالبی ارائه کرده بود که خلاف از آب درآمده بودند.

قاضی‌القضات گفت: علی‌ایحال، هیئت‌هایی متشکل از بخش‌های ذیربط، به کشور‌های مورد ادعای «بابک زنجانی» اعزام می‌شدند، اما اموال و وجوهاتی از او نمی‌یافتند؛ همچنین افراد مختلفی نیز واسطه شدند که می‌توانیم اموال نامبرده را شناسایی و مسترد کنیم؛ حتی در آن مقطع که من معاون اول قوه قضاییه بودم، چند مورد در این خصوص به خودِ من مراجعه کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای اظهار داشت: در این خصوص، دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی نیز تلاش‌هایی انجام دادند و مسیر‌هایی را طی کردند؛ در مقطعی «وزیر اطلاعات» اعلام کرد اگر متهم را در اختیار ما قرار دهید ما تکلیف اموال او را روشن می‌کنیم لذا مدت طولانی متهم به دستگاه مزبور تحویل داده شد؛ البته ما در این مقطع تاکید داشتیم که متهم را آزاد نمی‌کنیم، اما در داخل زندان می‌توانید امکانات لازم را در راستای شناسایی و بازگرداندن اموال، در اختیار او قرار دهید؛ پس از آن دستگاه امنیتی دیگری آمد و باز هم هدف نهایی تحقق نیافت و غیر از اموال داخلی «بابک زنجانی» و ۲ الی ۳ اموال منقول از او در خارج که البته آن‌ها هم تعارضاتی داشت، اموال دیگری از مشارالیه شناسایی نشد؛ اموال شناسایی‌شده از نامبرده نیز طبق اعلام «وزارت نفت» و «بانک مرکزی» تکافوی بدهی «بابک زنجانی» و خسارات مرتبط با آن را نمی‌کرد.

رئیس قوه قضاییه بیان داشت: در مرحله بعدی، جمعی از اشخاص از یک دستگاه مسئول آمدند و گفتند ما می‌خواهیم در جهت شناسایی و بازگرداندن اموال «بابک زنجانی» کار جدیدی را آغاز کنیم؛ ما اعلام کردیم از این امر استقبال می‌کنیم البته من یک اولتیماتوم دادم و ظرف زمانی مشخصی را تعیین کردیم که اگر باز هم ادعا‌های محکوم‌علیه به اثبات نرسید و اموالی از او شناسایی و مسترد نشد که تکافوی بدهی‌هایش را بدهد، حکم قطعی و قانونی در قبال او اجرایی خواهد شد. 

رئیس دستگاه قضا گفت: مدت تعیین‌شده برای بازگرداندن اموال «بابک زنجانی» یک بار تمدید شد؛ تا اینکه چند وقت پیش، نامبرده اعلام کرد قصد همکاری دارم و نشانه‌هایی از صدق او آشکار شد و اموال قابل‌توجهی را معرفی کرد. نهایتاً محموله اموال به تهران منتقل شده و حسبِ کارشناسی‌های اولیه، این محموله تکافوی بدهی‌ها و خسارت‌های «بابک زنجانی» را می‌دهد؛ البته بنده تاکید کرده‌ام که مجدداً کارشناسی صورت گیرد؛ با «وزارت نفت» و «بانک مرکزی» نیز صحبت شده و آن‌ها نیز مراجعه کرده و اموال را رویت کرده‌اند. 

***

واکنش معاون رئیسی به بیانیه 110 فعال اصلاح طلب

به گزارش ایسنا، سید محمد حسینی، معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در نشست خانه گفت‌وگوی انتخابات در دانشگاه تهران از اقدام برخی احزاب اصلاح‌طلب مثل کارگزاران، ندای ایرانیان، اعتماد ملی و اعتدال و توسعه و ۱۱۰ نفری که در نامه ای مردم را به حضور در انتخابات دعوت نموده و درصدد معرفی فهرست نامزدهای انتخاباتی هستند، تشکر کرد و این حرکت را  یک گام مفید دانست و ابراز امیدواری کرد سایر احزاب و افراد وابسته به این جریان نیز نگاه افراطی را کنار گذاشته و با تن دادن به چارچوب های قانونی و مردم سالاری در مهمترین رویداد سیاسی کشور و صحنه دفاع از جمهوریت و اسلامیت نظام نقش‌آفرین باشند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به سخنان برخی از فعالان سیاسی در این نشست تصریح کرد: یکی از مهمترین عوامل دلسردی مردم بی تفاوتی و سخنان مایوس کننده برخی از چهره هایی است که که به نوعی از گروه های مرجع جامعه ارزیابی می شوند و ای کاش کسانی که چنین رویکردی دارند و چهره های شناخته شده جریان اصلاحات خود را در معرض رای و انتخاب مردم می گذاشتند تا پایگاه سیاسی و اجتماعی آنان معلوم شود.

***

توضیحات علی مطهری درباره لیست «صدای ملت»

به گزارش ایسنا، علی مطهری در نشست خبری خود گفت: فراکسیونی با نام صدای ملت در مجلس تشکیل می دهیم ولی اول باید ببینیم رای می آوریم یا نه. زمانی که احساس کردم برخی احزاب و گروه های معتدل قصدی برای دادن لیست ندارند، بنده اعلام کردم که خود من لیستی را از افراد معتدل چه اصولگرا و چه اصلاح طلب ارائه می کنم. افرادی که شاخصه اعتدال و عقل گرایی را داشته باشند افرادی که شعارزده نباشند و به دنبال اصلاح امور کشور باشند در لیست قرار گرفتند. این لیست نه لیست اصلاح طلبان است نه اصولگرایان و نه حزب خاصی. لیست ما فردی است، تحت عنوان صدای ملت اما برخی گروه های اصلاح طلب و اصولگرا از آن حمایت می کنند.

وی افزود: لیست ما تقریبا بسته شده اما در باره دو سه نفر هنوز صحبت هست که چهارشنبه کامل می شود و روز پنج شنبه که روز اول تبلیغات است رونمایی می شود.

وی افزود: با افراد لیست مصاحبه کرده ایم و از همه آنها رزومه خواسته ایم.  سه چهار نفر جوان در حدود ۴۰ سال در لیست حضور دارند.

این نماینده ادوار مجلس خاطرنشان کرد: چهار حزب اعتماد ملی، کارگزاران، ندای ایرانیان و اعتدال و توسعه بیانیه می دهند و از لیست حمایت می کنند و این به معنای ائتلاف نیست. هم افراد اصولگرا و هم افراد اصلاح طلب در لیست حضور دارند.

مطهری افزود: لاریجانی در جریان کار ما در تهیه لیست نیست. لیست صدای ملت، شخصی است که برخی احزاب گفته اند از این لیست حمایت می کنند.

مطهری در پاسخ به این پرسش که آیا بزرگان اصلاحات از لیست صدای ملت حمایت خواهند کرد، تصریح کرد: صحبتی با بزرگان اصلاحات برای حمایت از لیست نداشته ایم. این سوال را از خود آنها بپرسید.

***

تذکر محرمانه رهبر انقلاب به مجلس خبرگان

محمود محمدی عراقی نماینده مردم استان کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری به فارس گفت: «در خبرگان رهبری، غیر از این وظایفی که در آیین نامه آمده است، چند مطلب تصویب شده است. یکی تحت عنوان آیین‌نامه داخلی کمیسیون تحقیق است، که این کمیسیون تحقیق، همین کمیسیون اصل ۱۱۱، یا به فرمایش حضرت آقا هیئت تحقیق می‌باشد. 

یک دیدگاه، این است که اگر کمیسیون تحقیق بخواهد به وظایف خودش عمل کند، موجب تضعیف رهبری می‌شود؛ اما برعکس، بنده معتقدم انجام وظیفۀ کمیسیون تحقیق، موجب تقویت رهبری می‌گردد. ما الحمدلله رهبری داریم که در دنیا، دوست و دشمن به توانایی، تدبیر، شجاعت و اقتدارش اعتراف دارند؛ بنابراین چرا کمیسیون تحقیق وظایف خودش را انجام ندهد؟

بنده در اجلاس اخیر، این مسئله را مطرح کردم و بعضی‌ها حرف‌های من را تأیید و بعضی‌ها گفتند که حرف‌های درستی می‌زنی، ولی مواظب باش. جلسه تمام شد و روز بعد خدمت حضرت آقا رفتیم. شروع صحبتشان با وظایف کمیسیون تحقیق بود. خطاب به خبرگان گفتند: شما باید وظایف نظارتی خودتان را جدی بگیرید؛ کمیسیون تحقیق وظیفه دارد، رهبری مریضی دارد، رهبری پیری دارد. حتی این تعابیر را به کار بردند.

خدا ان شاء الله به آقا طول عمر دهد، در دیدار ماقبل آخر، به خال زدند و خیلی با مجلس خبرگان، صریح صحبت کردند که برخی از بخش‌های آن قابل پخش نبود و فقط خود ما در جلسه شنیدیم.

{در پاسخ به این سوال که پس از آن سخنان حضرت آقا، تغییری ایجاد شد؟ }: نمی‌توانم بگویم تغییری ایجاد نشد؛ آقایان اهتمام بیشتری به تشکیل جلسات دادند، اما همچنان فاصله دارد.

مذاکرات خبرگان نباید محرمانه باشد

محمدی عراقی درباره محرمانه بودن مذاکرات مجلس خبرگان گفت: « نظر اکثریت، بر این است که مذاکرات مجلس خبرگان محرمانه باشد، اما به نظر من این مسئله، لزوماً چیز خوبی نیست و باید حداقل بخشی از مذاکرات خبرگان منتشر شود، تا مردم در جریان آن قرار گیرند. این سؤال وجود دارد که خبرگان، به مدت ۲ یا سه روز تشکیل جلسه می‌دهد، اما فقط یک بیانیه در اختیار مردم گذاشته می‌شود. خبرنگاران، در ابتدای جلسه می‌آیند و نطق اول رئیس خبرگان را گوش کرده و سپس می‌روند، و در آخر جلسه، زمانی که بیانیۀ پایانی را می‌خوانند، در جریان مباحث قرار می‌گیرند. 

به همین دلیل، از اینکه در این ۲-۳ روز چه اتفاقاتی می‌افتد و چه صحبت‌هایی می‌شود، کسی خبردار نمی‌شود.»

***

توضیحات قائم مقام بنیاد نخبگان درباره مهاجرت نخبگان

سید سلمان سیدافقهی، قائم مقام بنیاد ملی‌نخبگان در گفت و گو با مهر، درباره بازگشت نخبگان به کشور اظهار کرد: در همکاری با مجموعه‌های مختلف کشور در حوزه ورود و خروج نخبگان، الحمدالله اطلاعاتی داریم که نشان می‌دهد هر ساله حدود ٢ هزار نفر که در خارج از کشور تحصیل کرده اند، به کشور بازمی‌گردند.

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان با اعلام اینکه از سال ٩٧ حدود ١٠ هزار نفر از فارغ التحصیلان مقطع ارشد و دکتری که به خارج از ایران رفته اند، به کشور بازگشتند، افزود: این آمار را براساس ترجمه مدارک که به زبان فارسی انجام شده اعلام می‌کنم و کاملاً مستند است.

سیدافقهی ضمن بیان این مطلب که آمارهایی که در بحث مهاجرت وجود دارد، خلاف فضایی است که در حال حاضر در کشور ایجاد شده است، گفت: به تازگی ٢ نفر از وزرای دولت قبل جوسازی بدی در حوزه مهاجرت انجام دادند و یکی از آنها عنوان کرده بود که از هر ۵ دانشجو که با او در ارتباط است، ٢ نفر قصد مهاجرت دارد این در حالی است که فضای واقعی این نیست و جهت دهی رسانه‌ای در این باره آب ریختن به اسیاب دشمن است. این حق را برای خودمان قائل هستیم که واقعیت را در خصوص مهاجرت به گوش مردم برسانیم.

سیدافقهی با اشاره به ایجاد یک ارتباط خوب با پلیس در حوزه مهاجرت نخبگان گفت: در همین راستا قرار شده پلیس گذرنامه و مهاجرت یک نمایندگی و دفتر در بنیاد ملی نخبگان داشته باشد تا اطلاعات مربوط به ورود و خروج نخبگان و افراد مدنظر ما را به صورت آنلاین و کمتر از یکساعت در اختیار ما قرار بدهند.

***

سروری: ارائه لیست مشترک با شورای وحدت تقریبا غیرممکن است

پرویز سروری رئیس شورای ائتلاف تهران در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره آخرین وضعیت لیست این شورا گفت: امتیاز بندی نود نفر از اشخاص مشخص شده و این افراد برای راهیابی به لیست نهایی مصاحبه می‌شوند. 

اوبا اشاره به امکان ائتلاف با شورای وحدت ادامه داد: ما تلاش می‌کنیم که ائتلاف داشته باشیم، اما نمی‌توانیم پس از طی یک فرآیند طولانی بررسی و مصاحبه به اشخاص متقاضی کار را از صفر شروع کنیم.

سروری گفت: ائتلاف با شورای وحدت غیر ممکن نیست، اما احتمال آن تقریبا نزدیک به صفر است چرا که فرصت زیادی به انتخابات باقی نمانده؛ در هر حال ما خواهان وحدت رویه هستیم.

رئیس شورای ائتلاف شهر تهران گفت: لیست نهایی شورای ائتلاف نهایتا تا پایان هفته اعلام خواهد شد.

ادعای هفته نامه رسایی: رقابت در تهران بین لیست شانا و امنا!

به گزارش ایسنا هفته نامه سیاسی فرهنگی اجتماعی ۹ دی امروز - دوشنبه ۳۰ بهمن -  در صفحه اول خود با گمانه‌زنی درباره فهرست‌های انتخاباتی مطرح برای مجلس شورای اسلامی تیتر اصلی خود را به «رقابت اصلی در تهران بین دو لیست» اختصاص داده است.

این هفته‌نامه  که به صاحب‌امتیازی و مدیرمسئولی حمید رسایی اصولگرا و نماینده سابق تهران در مجلس شورای اسلامی منتشر می‌شود علی‌رغم تاکید مقامات ارشد نظام بر ضرورت حضور همه در جریان انتخابات ۱۴۰۲ و پرهیز از دامن‌زدن به اختلافات و ضعف‌ها و همچنین بدون توجه به اخبار منتشر شده از سوی احزاب مختلف مبنی بر تلاش برای ارائه لیست یا حتی آمار منتشر شده از سوی دستگاه‌های مرتبط مبنی بر آماده بودن شرایط برای همه احزاب جهت حضور فعال در انتخابات با پیش‌داوری نسبت به تصمیم احزاب اصلاح‌طلب برای حضور، آن‌ها را غرب‌گرا خوانده و دو لیست با سرلیستی محمدباقر قالیباف و حمید رسایی از طیف‌های مختلف اصولگرایی را به عنوان لیست‌های اصلی رقابتی در تهران منتشر کرده است.

در این گزارش پس از اشاره به طیف‌های مختلف جریان اصولگرایی به «ائتلاف شورای اصولگرایان نیروهای انقلاب (شانا)»، «پایداری»، «امنا»، «جریان رائفی‌پور، محمد و غلامرضا»  جمع‌بندی شده است: «اصلاح‌طلبان تقریبا بدون لیست جدی در انتخابات مجلس و خبرگان حضور دارند. البته لیست خبرگان آن‌ها در تهران احتمالا جدی‌تر از مجلس شورای اسلامی باشد.

شورای ائتلاف اصولگرایان مطابق روند دوره قبل و براساس سهمیه‌بندی قبیله‌ای فهرست انتخاباتی خود را تکمیل خواهد کرد که البته به دلیل حاکم‌بودن رویه‌های سهمیه‌بندی و وجود مدعیان زیاد کار راحتی را در پیش ندارد.  فهرست جدی اصلی دیگر جریان انقلابی فهرست امنا که مجموعه‌ای از انقلابی‌های سیره سیاسی ائتلاف و قالیباف، انقلابی‌های مستقل و عدالت‌خواه و چهره‌های جوان و متخصص و معتقد به کارآمدی نظام و عقلانیت انقلابی آن را شکل داده‌اند.»

 

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۳۹۳۶۲۸۲۱:۰۸:۵۸ ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
بدهی بابک زنجانی به وزارت نفت فقط 2 میلیارد دلار بود اما خسارت کرسنت زنگنه 53 میلیارد دلار براورد می شود قوه قضاییه باید در اسرع وقت به پرونده کرسنت رسیدگی نماید.
ناشناس۳۳۹۳۷۱۹۰۰:۱۱:۰۸ ۱۴۰۲/۱۲/۱
قوه قضاییه به مسله دیگر دلال نفتی و مفسد اقتصادی و بدهکار کلان بانکی بنام محمد سعید العقیلی هم ورود نماید این دلال نفتی و مفسد اقتصادی و بدهکار کلان بانکی ظاهرا فوت کرده و مقدار بسیار زیادی پول نفت ایران هم نزد او بوده. بدهی های کلانی هم به سیستم بانکی دارد
ناشناس۳۳۹۳۷۶۲۰۲:۲۸:۰۳ ۱۴۰۲/۱۲/۱
خداییش در مورد کرسنت چه می دانی؟کرسنت یه قرارداد بین ایران و امارات بود که قرار بود گازهای ترش و دورریز و فلر که ایران فعلا امکان ریکاوری نداره رو به قیمت پاینتر به امارات بفروشه و تو زمان خودش بهترین قرارداد بود ولی از شانس بد با آمدن احمدی نژاد و پاره کردن این قرارداد همه چی خراب شد
ناشناس۳۳۹۳۹۱۹۱۰:۰۴:۴۳ ۱۴۰۲/۱۲/۱
این جماعت کلا تحقیق و بررسی بلد نیستند فقط چیزهایی که شنیده اند تکرار می کنند طوری که باورشان می شه !
ناشناس۳۳۹۴۰۶۱۱۲:۲۱:۱۹ ۱۴۰۲/۱۲/۱
شما برو تحقیق کن ببین اجرای کرسنت از دولت هشتم متوقف شده بود زیرا متوجه شدند خسارت بار است.
ناشناس۳۳۹۴۰۰۳۱۱:۳۳:۲۴ ۱۴۰۲/۱۲/۱
قیمت فروش گاز ایران به کرسنت یک پنجم قیمت فروش گاز ایران به ترکیه در مدت مشابه 25 ساله بود یعنی مفت فروشی منابع ملی بود.
ناشناس۳۳۹۴۰۰۵۱۱:۳۵:۲۳ ۱۴۰۲/۱۲/۱
قرارداد کرسنت در سال 80 منعقد شد و خود زنگنه تا سال 84 فرصت داشت این قرارداد را اصلاح و اجرایی کند چرا چنین نکرد؟!
ناشناس۳۳۹۴۰۱۵۱۱:۴۴:۱۰ ۱۴۰۲/۱۲/۱
اش کرسنت به قدری شور شده بود که حسن روحانی در سال 81 در کسوت دبیر شورایعالی امنیت ملی نامه اعتراضی خطاب به رئیس دولت اصلاحات نوشت و اقدام وزیر نفت (زنگنه)در انعقاد کرسنت با شرکت اماراتی را بیرون از چارچوب قانون از طریق واسطه و دارای اثار منفی فراوان برای کشور دانست.
ناشناس۳۳۹۴۰۶۹۱۲:۲۳:۵۸ ۱۴۰۲/۱۲/۱
در قرارداد کرسنت محل تحویل گاز در ابهای سرزمینی ایران در جزیره بوموسی روی سکوی مبارک در نظر گرفته شده بود که راه را برای ادعاهای ارضی امارات باز می کرد.
ناشناس۳۳۹۴۰۷۳۱۲:۲۶:۴۷ ۱۴۰۲/۱۲/۱
در پایان دولت احمدی نژاد پرونده کرسنت داشت به نفع ایران مختومه می شد که با روی کار اومدن مجدد زنگنه در سال 92 عملا موضوع فساد از پرونده خارج شد و ورق به کلی به ضرر ایران برگشت.
ناشناس۳۳۹۴۱۰۰۱۲:۴۳:۱۶ ۱۴۰۲/۱۲/۱
کرسنت هرگز پاره یا لغو نشد بلکه اجرای این قرارداد از دولت خاتمی در سال 80 متوقف شده بود.
ناشناس۳۳۹۴۱۰۳۱۲:۴۷:۱۳ ۱۴۰۲/۱۲/۱
دولت خاتمی می توانست در جریان عدم توانایی شرکت کرسنت در تامین 40 میلیون دلار بعنوان ضمانت قرارداد یا قرارداد را ملغی کند و یا فرمول قیمت گذاری را اصلاح کند اما هیچ یک از این کارها را انجام نداد در حالیکه در اون برهه قیمت نفت و گاز افزایش یافته بود.
ناشناس۳۳۹۴۱۰۶۱۲:۴۸:۵۳ ۱۴۰۲/۱۲/۱
در دولت اصلاحات سهم 50 درصدی ایران از دریای خزر 9 درصد شد و منابع ملی ما برباد رفت قراردادهای خسارت بار کرسنت و توتال و استات اویل دسته گل دولت خاتمی بود به احمدی نژاد ربطی نداشت.
ناشناس۳۳۹۳۶۷۰۲۲:۴۰:۳۰ ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
این 3/5 میلیارد اموال بدهی بابک زنجانی را با چمدان از خارج آوردند ؟
ناشناس۳۳۹۳۷۱۲۲۳:۵۷:۱۹ ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
تنی چند از حقوق دانان ترک فعل قوه قضاییه در انجام وظایف ذاتی و قانونیش را باعث‌ فساد کوروش کمپانی می دانند
ناشناس۳۳۹۳۷۰۸۲۳:۴۹:۰۶ ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
سخنگوی شورای نگهبان هر چه سریعتر لایحه عفاف و حجاب تعیین تکلیف کنید
ناشناس۳۳۹۳۸۷۰۰۹:۰۲:۱۰ ۱۴۰۲/۱۲/۱
سلطان سکه اعدام شد! ولی بابک زنجانی که به تنهایی تورم کشور را چند درصد بالا برد و نجومی غارت کرد شاید اعدام نشود!
ناشناس۳۳۹۴۱۴۷۱۳:۲۲:۲۷ ۱۴۰۲/۱۲/۱
بابک زنجانی در انتقال ارز و خرید هواپیما و دارو و غیره در شرایط تحریم به کشور کمک کرده بود و نباید اعدام شود.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  2. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  3. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  4. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  5. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  6. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  7. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  8. ناصر ایمانی: فرض کنیم یکی از این صحنه های ضرب و شتم ....

  9. اشکان خطیبی از شرایط زندگی‌ در اروپا می‌گوید: دیگر توانایی کار کردن ندارم

  10. همه رقیبان قالیباف در ریاست مجلس آینده/ توضیح معاون رئیسی درباره استقرار فراجا در بنیاد نخبگان

  11. سوء استفاده عباس عبدی از «ماچه الاغ ماده»!

  12. دلارهای خانگی روانه بازار شدند/ روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت

  13. آیت‌الله مکارم شیرازی خطاب به سردار رادان: «طرح نور» را با قدرت ادامه دهید

  14. افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک

  15. سونامی مولانا در سینمای ایران؛ رکورد افتتاحیه شکست

  16. خاندوزی: ۱۵۰ همت از اموال مازاد بانکها واگذار شد

  17. دانشگاه واشنگتن دانشجویان را به اخراج و تعلیق تهدید کرد

  18. سرنگونی پهپاد پیشرفته آمریکا در سواحل یمن

  19. رئیسی: جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است

  20. مورایس مسلمان شد

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  6. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  7. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  8. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  9. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  10. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  11. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  12. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  13. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  14. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  19. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  20. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  23. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  24. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  25. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  8. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  9. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  10. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  11. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  12. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  13. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  14. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  15. توضیحات سردار جعفری درباره تذکر رهبری پیرامون مبارزه با بی‌حجابی/ توصیه همتی درباره نرخ‌های متفاوت ارز

  16. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  17. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  18. سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو

  19. رهبر انقلاب: تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد/ اگر حال جامعه کارگری خوب شود، حداقل نیمی از مردم حالشان خوب می‌شود

  20. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  21. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  22. ناصر ایمانی: فرض کنیم یکی از این صحنه های ضرب و شتم ....

  23. همه رقیبان قالیباف در ریاست مجلس آینده/ توضیح معاون رئیسی درباره استقرار فراجا در بنیاد نخبگان

  24. رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل‌شدن هستند  

  25. سوء استفاده عباس عبدی از «ماچه الاغ ماده»!

آخرین عناوین