آقای ظریف تا دیر نشده پوزش بخواهید!

  4021129033 ۵۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

آقای ظریف! این پرسش -با عرض پوزش- از جنابعالی در میان است که دیدگاه حضرتعالی با خواست و اهداف دشمنان جمهوری اسلامی ایران که بارها به صراحت اعلام کرده‌اند چه تفاوتی دارد؟! آیا دست کشیدن ایران از توان موشکی، خواسته و آرزوی آمریکا و هم‌پیمانان غربی و عبری و عربی آن نیست؟!

آقای ظریف تا دیر نشده پوزش بخواهید!

حسین شریعتمداری در یادداشتی نوشت: ۱- دیروز آقای ظریف، وزیر سابق امور خارجه در یک نشست دانشجویی که با عنوان «‌نظم جدید در دنیا‌» برگزار شده بود، گفت: «‌موشک مهم است به ابالفضل مهم است، به خدا مهم است. اما مردم مهم‌تر هستند»! این بخش از سخنان ایشان به‌گونه‌ای است که انگار تلاش متخصصان نظامی ایران برای ساخت موشک، به معنای کم‌اهمیت! دانستن مردم است! و در این میان، ساخت و تولید موشک، با‌اهمیت‌تر از مردم تلقی و تصور شده است! باید از ایشان پرسید؛ آقای ظریف چه کسی گفته است موشک مهم‌تر از مردم است که جنابعالی احساس تکلیف کرده‌اید این تلقی را به زعم خود اصلاح کنید؟! مگر «‌موشک» و «‌مردم‌» در دو نقطه مقابل و متضاد با یکدیگر قرار دارند که توجه به یکی از آن دو به معنای کم‌اهمیت دانستن دیگری باشد؟! موشک برای حفظ جان مردم است. مگر برای شما، جان و مال و نوامیس مردم اهمیتی ندارد؟! اگر این‌گونه نیست، چرا توان موشکی را که برای حفظ جان مردم است، از اهمیت دادن به مردم تفکیک می‌کنید؟!. آن‌هم در دنیایی که قدرت‌های وحشی نظیر آمریکا و انگلیس و رژیم صهیونیستی بارها نشان داده‌اند که به خون مردم ایران تشنه‌اند و اگر از توانمندی و اقتدار جمهوری اسلامی ایران که برخورداری از موشک‌های دوربرد و مدرن از جمله آنهاست، بیم نداشتند تاکنون بارها خاک میهن اسلامی را شخم زده و مردم این مرز و بوم را به خاک و خون کشیده و از میان برداشته بودند.
آیا غیر از این است؟! آیا آنچه امروزه در غزه شاهد آنیم برای آقای ظریف درس‌آموز نیست؟! رژیم صهیونیستی با حمایت آشکار و بی‌پرده مالی، سیاسی و تسلیحاتی آمریکا و اروپا و برخی کشورهای بی‌غیرت و دست‌نشانده منطقه، نزدیک به ۳۰ هزار انسان مظلوم و بی‌پناه را در غزه به خاک و خون کشیده است و این جنایت وحشیانه و هولناک همچنان با حمایت قدرت‌های یاد شده و بی‌توجه به اعتراض‌های گسترده مردمی در سراسر جهان ادامه دارد.
۲- آقای ظریف! آیا قدرت‌های یاد شده، ایران اسلامی را اصلی‌ترین دشمن خود نمی‌دانند؟! و آیا طی ۴۵ سالی که از عمر نظام مقدس جمهوری اسلامی می‌گذرد، کمترین فرصتی را برای مقابله با ایران از دست داده‌اند؟! و آیا اگر از توان نظامی ایران وحشت نداشتند تاکنون ده‌ها بار به میهن اسلامی حمله نکرده بودند؟! جنابعالی از کدام منطق عقلی و سیاسی پیروی می‌کنید که برخورداری ایران از توان موشکی را نشانه کم‌اهمیت‌تر دانستن مردم در مقایسه با آن معرفی فرموده‌اید؟! آیا دشمنان ما به هیچیک از مبانی اخلاقی و قوانین بین‌المللی پایبند هستند؟! آیا هنوز هم تصور می‌فرمائيد که حرف جان کری سند است؟! دیدید که نبود! جناب ظریف آیا جان و مال و نوامیس مردم ایران برای جنابعالی اهمیتی ندارد که ساخت موشک را کم‌اهمیت دادن به مردم می‌دانید؟! قیاس جنابعالی مصداق این بیت از ملای رومی است که «‌از قیاسش خنده آمد خلق را ... کو، چو خود پنداشت صاحب دلق را‌»!۳- آقای ظریف! جنابعالی در آذرماه ۱۳۹۲ نیز در دانشکده فنی دانشگاه تهران فرموده بودید «‌آیا شما فکر کرده‌اید آمریکا که با یک بمبش می‌تواند تمام سیستم‌های نظامی ما را از کار بیندازد، از سیستم نظامی ما می‌ترسد‌»؟ معنای این سخن چه بود؟! غیر از این بود که تقویت سیستم نظامی کشور را بی‌فایده - و یا حد‌اقل، کم‌اثر- می‌دانستید. چرا؟! بعدها گفتید که سخنان شما تحریف شده است! در صورتی که تحریف نشده بود.
ولی توضیح بعدی جنابعالی «‌عذر بدتر از گناه»‌! بود. فرمودید: «‌من گفتم قدرت ما، مردم است، نه توان دفاعی؟! امروز هم می‌گویم، باز هم خواهم گفت، چون حرف امام(ره) است که مردم پایه قدرت ما هستند. بد گفتم‌»؟! جناب ظریف! منظورتان چیست؟ منظورتان مردم با دست خالی است؟! اگر این‌گونه نیست، چرا توان دفاعی را با اهمیت دادن به مردم در تضاد می‌دیدید و می‌بینید؟!
۴- آقای ظریف! این پرسش -با عرض پوزش- از جنابعالی در میان است که دیدگاه حضرتعالی با خواست و اهداف دشمنان جمهوری اسلامی ایران که بارها به صراحت اعلام کرده‌اند چه تفاوتی دارد؟! آیا دست کشیدن ایران از توان موشکی، خواسته و آرزوی آمریکا و هم‌پیمانان غربی و عبری و عربی آن نیست؟! ممکن است بفرمائید که جنابعالی موشک را هم مهم می‌دانید! خُب موشک را برای چه مهم می‌دانید؟ برای فشفشه‌بازی شب چهار‌شنبه سوری؟! یا برای حفاظت از جان و مال مردم؟ اگر گزاره دوم مورد نظرتان است، چرا توان موشکی را جدای از اهمیت دادن به مردم تلقی می‌کنید؟!و بالاخره، برادرانه پیشنهاد می‌کنیم هرچه زودتر از مردم شریف ایران به خاطر اظهارات بیجا و دشمن‌پسند خود پوزش بخواهید.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۳۹۲۲۵۰۱۳:۵۰:۰۰ ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
با مردم كسي دشمني ندارد
ناشناس۳۳۹۲۴۰۴۱۵:۰۸:۵۵ ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
همین چند روز اخیر سارکوزی رئیس جمهور اسبق فرانسه محاکمه و محکوم شد ظریف و شیخ‌حسن‌فریدون و اسحاق و بیژن باید محاکمه و مجازات بشن .
ناشناس۳۳۹۲۵۰۰۱۶:۱۵:۵۳ ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
فریدون اتفاقا هم اسم و هم فامیلی قشنگی هست . اگر به قصد استخفاف به جای روحانی از فریدون استفاده میکنید اشتباه میکنید.
ناشناس۳۳۹۲۹۵۸۰۵:۴۵:۵۷ ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
الف نباید در این موارد با اینگونه استخفاف ها! همراهی نماید. فرستنده هر چه خواست بنویسد مهم نیست اما انتشارش دور از نزاکت است.
ناشناس۳۳۹۲۵۶۷۱۷:۱۴:۳۶ ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
اول احمدی نژاد باید محاکمه بشه بعد نوبت بقیه
ناشناس۳۳۹۲۵۹۱۱۷:۲۹:۰۷ ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
فرانسه را با ایران مقایسه می کنید؟
ناشناس۳۳۹۲۶۳۵۱۸:۰۲:۵۹ ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
نوبت محاکمه ابی هم میرسه.
ناشناس۳۳۹۲۹۷۱۰۶:۴۵:۱۷ ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
بس کنید دیگر!
ناشناس۳۳۹۲۸۹۶۰۰:۲۴:۳۰ ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
پس بقیه رییس جمهورها و وزیرانشان چی؟
ناشناس۳۳۹۲۶۲۱۱۷:۵۰:۱۶ ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
برخی گرا میدهند
ناشناس۳۳۹۳۱۲۹۱۰:۴۲:۴۳ ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
آقای شریعتمداری شما کی بابت سخنان وکارهای خودتان عذر خواهی خواهید کرد؟
ناشناس۳۳۹۲۲۶۶۱۳:۵۵:۰۰ ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
آقای شریعتمداری مگر غیر از این هست
ناشناس۳۳۹۲۵۵۰۱۷:۰۴:۳۷ ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
احسنت به جناب ظریف
ناشناس۳۳۹۲۲۶۹۱۳:۵۵:۴۲ ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
مردم هم امنيت اقتصادي نياز دارند و هم دفاعي ....
ناشناس۳۳۹۲۴۵۳۱۵:۳۵:۵۳ ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
زمانی جناب روحانی می گفت ، باید هم چرخ اقتصاد بچرخد هم چرخ سانتریفیوژ ، ولی دیدیم که بر روی چرخ هر دو آنها بتون ریختند
ناشناس۳۳۹۲۷۳۲۲۰:۰۸:۴۳ ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
امام در دیدار نمایندگان مجلس ۶۱/۱۱/۴: شما گمان نکنید که قدرت نظامی شما را نگه داشته است؛ قدرت ایمان شما را نگه داشته است و پشتیبانی ملت. این پشتوانه را باید حفظ کنید. اگر این پشتوانه از دست ما برود، همه ما از بین خواهیم رفت و اسلام هم دستخوش مسائل دیگری میشود.
ناشناس۳۳۹۲۹۲۹۰۱:۴۶:۰۹ ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
دقیقا !! در جنگ ۸ ساله صدام تا دندان مسلح بود و از مدرن ترین سلاح های روز برخوردار و ابر قدرتهای شرق و غرب پشت او بودند اما چه شد ؟!! چون پشتوانه مردمی نداشت در برابر ایران‌ کم آورد !!
حمید ک۳۳۹۲۹۵۶۰۵:۳۷:۳۰ ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
سلام عزیز جان.شما قطعا نمیخواهید از فرموده بحق امام بزرگمان،اراده باطل نمایید؟.آیا منظور امام این بوده که؛کلا هیچ امکان نظامی نباشد،وصرفا،روی تقویت ایمان ملت تمرکزشود؟؟!! آیا نباید زمان ومکان بحث مورد کنکاش باشد؟؟ (( ,ظاهرا در غوغای آوردن تعدادی مهمان وسلاح پیشرفته آن زمان توسط مک فارلین،و،به تب و تاب افتادن عده ای از مسؤلان، وبرای رهایی افگار این حضرات،که بعدها با اتفاقات روزگار مجددا رنگ عوض کردند، و بسیاری از ضربات دشمنان به انقلاب و ملت و میهن،به واسطه گرای دقیق همین جماعت ممکن شد.بحث ایشان ظاهرا اگر اشتباه نکنم،برای تعادل در اعمال وگفتاراین مدل دست اندرکاران آن زمان بوده،)). حتما،وقطعا، این برداشت، نه عاقلانه هست.ونه عادلانه..حتی پیامبر بزرگوار،باوجودقدرت استفاده از سلاح معنوی غیب،اما پیوسته به آمادگی رزمی تاکید داشته.وعقل و منطق از شرع ودین جدانیست...اینکه آقای ظریف علیرغم وقوع چندین نمونه عبرت اموز،10 ساله اخیر،به نام خیرخواهی ملت ایران،اصرار به نادیده انگاشتن تلاش دانشمندان جوان ملت ایران دارند،لزومااباانگیزه های خیرخواهانه نیست.و،بحث های سیاسی وجناح بازی متاسفانه، در این مطلب صادق است،.چنانکه؛ مجاهدها ونقش بی بدیل قهرمان ملی ایران،شهیدسردار سلیمانی عزیز ،درختم نمودن غائله جنگ جهانی درسوریه وعراق،در نظرجناب ظریف مانند اکنون،مصادره به دیپلماسی مورد ادعای خویش شد.
ناشناس۳۳۹۲۹۶۰۰۵:۴۸:۳۴ ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
قابل توجه آقای شریعتمداری و همه فراموش کنندگان فرمایشات امام راحل(ره)
ناشناس۳۳۹۳۲۱۸۱۲:۱۸:۲۰ ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
ایمان جناب ظریف چی هست؟!!
ناشناس۳۳۹۲۲۸۹۱۴:۰۵:۲۱ ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
هدفشان برجام های بعدی هست تا کشور را بیشتر نابود کنند.
ناشناس۳۳۹۲۲۹۷۱۴:۰۸:۰۰ ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
دو قطبی سازان امنیت ملی با روان جامعه را از این به بعد اجازه در راس آمدن خواهید داد؟!!!
ناشناس۳۳۹۲۳۱۸۱۴:۱۸:۱۱ ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
ظریف خیلی واضح حرفشو زده و گفته قدرت نظام در صورتیکه که اولویتش تکیه به مردم باشه بیشتر از زمانی است که اولویتش تکیه به توان نظامی باشه. اگر شریعتمداری نظرش خلاف این هست (که ظاهرا هست) باید شفاف بگه.
ناشناس۳۳۹۲۴۴۱۱۵:۳۱:۳۳ ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
وقتی مردم را مقابل توان نظامی قرار می دهد برای همه فهم هست برای شما نیست؟! حالا معیشت را مقابل مردم قرار بدهد چی همین را می گویی؟؟!!!!
ناشناس۳۳۹۲۶۲۶۱۷:۵۲:۳۴ ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
شریعتمداری خیلی شفاف گفته که توان نظامی و مردم لازم و ملزوم همدیگه هستند و با هم رقابت ندارند . ولی ظریف مغلطه کرده
ناشناس۳۳۹۲۳۳۷۱۴:۲۶:۲۰ ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
آقای شریعتمداری، آیا متر و معیار هستند؟
ناشناس۳۳۹۲۵۷۲۱۷:۱۸:۴۶ ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
مگر هر کسی حرفی منطقی مطرح کرد یا نظر خود را بیان کرد باید متر و معیار باشد؟ گفته چرا اتکای حکومت به مردم را از امنیت مردم جدا میکنید در حالی که اگر حکومت غیر این رفتار کند حق مردمش را زیر پا گذاشته است. ببین اگر حرفی منطقی است قبول کن اگرنه ایراد آن را بگو. فلانی مگر متر است هم شد حرف؟
کارمند ساده یک لاقبا !۳۳۹۲۳۵۲۱۴:۳۸:۵۰ ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
ظاهرا جناب از وضعیت نافرجام معیشت مردم چندان مطلع نیستند و از تورم دو رقمی بالای ۴۵٪ ، گرانی ها ، سوء مدیریت ها بی خبر هستند کسی با توان نظامی مشکلی ندارد ، اما و صد اما ….!!! آنچه که با گوشت و پوست خود هر روز لمس می کنیم نیازمند توضیحات بیشتر نیست.
ناشناس۳۳۹۲۴۸۶۱۶:۰۳:۴۴ ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
بانی آن هم همان تعامل گران هستند!
ناشناس۳۳۹۲۵۰۵۱۶:۲۰:۲۹ ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
سوءتر و فجیع‌تر از مدیریت حسن روحانی و یارانش در تاریخ نداشتیم اینجماعت بانیان اوضاع اسفناک امروزند اینها سزاوار اشد مجازاتند
ناشناس۳۳۹۲۵۷۹۱۷:۲۲:۰۸ ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
در این حکومت افرادی که در بخش امنیت نظامی زحمت کشیدند بسیار خوب عمل کردند اما افرادی که در بخش اقتصادی حضور داشتند به خوبی عمل نکردند عاقلانه است که الان عوض مطالبه کردن از آنهایی که درست عمل نکردند، به آن قسمتی که خوب عمل کرده اشکال بگیریم؟
ناشناس۳۳۹۲۳۶۵۱۴:۴۵:۲۴ ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
ترکیه هم پهپاد و جنگنده و سلاح دارد با ۸۰ میلیون جمعیت و دولتی اسلامگرا و مردمی اکثرا مسلمان.
ناشناس۳۳۹۲۵۸۳۱۷:۲۳:۳۲ ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
اسلامگرایی چطور با کمک به صهیونیستها برای جنایت و کشتار مسلمانان جور در میاد؟ دقیقا کدام اسلام و کدام قرآن چنین اجازه‌ای داده است؟
ناشناس۳۳۹۲۶۲۷۱۷:۵۳:۴۰ ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
تورم اونجا رکورد زده تازه اونا تحریم هم نیستند
ناشناس۳۳۹۲۹۰۲۰۰:۳۹:۲۰ ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
ترکیه و اسلام دوچیز کاملا جدا هستند
ناشناس۳۳۹۲۵۷۰۱۷:۱۶:۳۴ ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
درود بر دکتر ظریف
ناشناس۳۳۹۲۵۷۸۱۷:۲۲:۰۶ ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
هر وقت شما و همفکران تان به خاطر هزینه‌هایی که طی سال‌های گذشته به ملت تحمیل کردید(حمله به سفارت ها،حمایت ازدولت اول احمدی‌نژاد، تحریم های کاغذ پاره ،گروه‌ها و سنگ اندازی مقابل دولتهای اصلاحات و...)از مردم عذر خواستید، ظریف هم عذرخواهی می کند !
ناشناس۳۳۹۲۵۸۱۱۷:۲۲:۲۸ ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
ظریف می خواست هم این وری باشه هم اونوری
ناشناس۳۳۹۲۶۳۱۱۸:۰۰:۰۰ ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
به نظر بنده حرف آقای ظریف کاملا درست ومعقول است.
ناشناس۳۳۹۲۶۳۷۱۸:۰۴:۵۰ ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
حاج حسین برداشت شخصی خود را از سخنان ظریف را می گوید. در حالیکه سخنان آقای ظریف خیلی روشن و شفاف و بدون خدشه است. چرا ظریف برای اشتباه نکرده معذرت خواهی کند. چون شما می گویی؟
ناشناس۳۳۹۲۶۳۹۱۸:۰۹:۵۰ ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
آقای شریعتمداری یک سوال! یک کشوری در قاره ای خارج از آسیا را در نظر بگیرید که ابرقدرت نظامی است این کشور انواع و اقسام سلاح و بمب اتمی و شیمیایی دارد ولی اکثریت مردم از عملکرد دولتمردانش ناراضی باشند آیا آن دولت استمرار خواهد یافت؟. چرا خودمان را به کوچه علی چپ می زنیم.
ناشناس۳۳۹۲۶۵۰۱۸:۲۶:۱۴ ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
منظور ظریف اینه شوروی با دانشتن پیشرفته ترین سلاح ها بخاطر مسایل اقتصادی دوچار فرو پاشی شد ..... همین الان هم نخبگان روسی درحال مهاجرت به کانادا و آمریکا و اروپای غربی هستن ...... امکانش نیست ما هم مثل مالزی باشم هم توسعه اقتصادی هم نظامی هم امنیتی داشته باشیم
ناشناس۳۳۹۲۶۵۹۱۸:۴۵:۴۹ ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
چرا شریعتمداری 1 بار خودش را در معرض انتخاب مردم قرار نمی دهد
ناشناس۳۳۹۲۶۷۶۱۹:۱۱:۵۰ ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
آقای شریعتمداری تادیرنشده از آقای ظریف بخاطر برداشت اشتباهی که از سخنان ایشان داشته اید پوزش طلبید!!
محسن۳۳۹۲۷۰۵۱۹:۴۵:۱۴ ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
چرا اینقدر به صحبتهای ظریف حساسید ایشان هم حداقل یک ایرانی است و حق اظهار نظر دارد
علی۳۳۹۲۷۱۳۱۹:۵۳:۲۸ ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
مردم ترکیه مسلمان هستند اما بدون اجازه اسرائیل آب نمی توانند بخورند در جریان غزه بدبخت ها فقط تعدادی از مردمش تظاهرات می کنند واز آن طرف سوخت هواپیماهای اسرائیل را دولتش تامین میکند
منصور۳۳۹۲۷۱۸۱۹:۵۶:۲۷ ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
آقای شریعتمداری نوبت عذر خواهی شما کی میشود.
ناشناس۳۳۹۲۷۳۰۲۰:۰۷:۲۰ ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
امام در دیدار نمایندگان مجلس ۶۱/۱۱/۴: شما گمان نکنید که قدرت نظامی شما را نگه داشته است؛ قدرت ایمان شما را نگه داشته است و پشتیبانی ملت. این پشتوانه را باید حفظ کنید. اگر این پشتوانه از دست ما برود، همه ما از بین خواهیم رفت و اسلام هم دستخوش مسائل دیگری میشود.
محمد۳۳۹۲۷۴۸۲۰:۲۱:۴۱ ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
آقای ظریف در کارشون صاحب نظر هستند و نظرشون رو گفتند. چرا برای اینکه نظرشون با شما متفاوت است بایدمعذرت خواهی کند؟
ناشناس۳۳۹۲۷۷۸۲۰:۵۸:۴۱ ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
آقای شریعتمداری یادت هست گفتی دلار میشه ۴۷ پس چی شد؟
ناشناس۳۳۹۲۸۲۶۲۲:۰۹:۱۹ ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
ظریف حرف اشتباهی نزده مردم و سلاح را باید با هم داشت.مردم بدون سلاح و تجهیزات جنگی بی فایده است و داشتن سلاح و تجهیزات جنگی هم بدون مردم هم فایده ای ندارد.
ناشناس۳۳۹۲۸۳۳۲۲:۱۹:۵۸ ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
ملت حق دارد بپرسد از ظریف اگر اسراییل و آمریکا از موشک می ترسه و می سوزه معلومه که تو چرا ؟
ناشناس۳۳۹۲۸۷۶۲۳:۴۴:۴۸ ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
من به جای آقای ظریف از «موشک مقدس» عذرخواهی می‌کنم.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. حرف طلافروشان را باید شنید، اما...

  2. آیا این دو زن در آمریکا زلزله به پا می کنند؟

  3. دستور بسیج همه امکانات برای یافتن دختر ۲۴ ساله در میامی

  4. کنایه زاکانی درباره واگذاری ودیعه مسکن دوره‌های پیشین/ واکنش وحیدی به احتمال صدور گواهینامه موتور برای بانوان

  5. دستورالعمل دادستانی کل کشور درباره طرح نور به زودی ابلاغ می‌شود

  6. ساخت و ساز در پارک لاله با ورود شورای شهر متوقف شد

  7. ماجرای روغن‌های خام آفتابگردان/ خط قرمز سازمان غذا و دارو سلامت مردم است

  8. وزارت بهداشت: محموله روغن آلوده به سموم مجوز مصرف ندارد

  9. رئیس‌جمهور: منزوی کردن زنان را قبول نداریم

  10. مصرف انرژی کشور دو برابر استاندارد مصرف جهانی است

  11. دولت‌های غربی به دنبال ربایش نخبگان جوان هستند 

  12. سفیدشویان غرب  مشغول کارند

  13. بازگشت شاخص‌های پولی به پیش از تحریم

  14. دستور ویژه رئیسی برای حل مشکل اشتغال استان‌های دارای نرخ بالای بیکاری

  15. دختربچه ۱۰ ساله همبازی‌اش را سلاخی کرد

  16. بهادری: دولت در حوزه تسهیلات تکلیفی با کسی شوخی ندارد

  17. غربی‌ها قبل‌از عملیات وعدهٔ صادق به ما گفتند اگر می‌زنید، محکم نزنید!

  18. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی : حج به صحنه برائت از طواغیت تبدیل می‌شود

پربحث‌های هفته

  1. قبل از مهاجرت، بعد از مهاجرت!

  2. نیش و کنایه های «بومرنگی» روحانی!

  3. حقوق خبرنگار جنجالی صدا و سیما چقدر است؟/ پاسخ «یوسف سلامی» به میزان درآمد ماهیانه خود

  4. «عبدالحمید» تازه از کما بیدار شده/ مواضعش تلفیقی از بی‌خردی و بی‌سوادی است/ او هیچ‌چیز نمی‌داند

  5. چرا این همه بد اخلاقی؟

  6. جدال روایت ها در ماجرای مسمومیت پزشکان شیرازی

  7. درباره توبه تتلو

  8. حرف طلافروشان را باید شنید، اما...

  9. ادعای عجیب روحانی: ما بورس را رشد دادیم، اینها بورس را زمین زدند!

  10. هزینه ای که هیچ دولتی حاضر نشد بپردازد!

  11. نظرات برگزیده مخاطبان الف: دولت در گام اول باید مشکلات را انکار نکند/ رانندگان اسنپ و تپ‌سی باید حمایت شوند

  12. واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان در شیراز

  13. بازداشت عوامل پشتیبان گروهک جیش‌الظلم در راسک

  14. هشدار دیوان کیفری بین‌المللی به آمریکا و رژیم اسرائیل

  15. راه‌حل ماجرای روحانی و شورای نگهبان چیست؟/ نظر ضرغامی درباره گسترش شادی و نشاط در جامعه

  16. کیهان: دیدید ورود زنان به ورزشگاه غلط بود؟!

  17. سردار رادان: کشف حجاب به خاطر مسائل اقتصادی نیست

  18. تنوری که هنوز سرد است...

  19. ایثارگران را بدنام نکنید !

  20. لایحه عفاف و حجاب ترویج‌کننده پدیده پلشت بی‌حجابی است/ امید است این لایحه ناکارآمد کنار گذاشته شود

  21. توضیحات «لیلاز» درباره فایل صوتی «ظریف»/ ادعای عجیب «آخوندی»

  22. تأملي در راهبرد ائتلاف از شاهزاده تا تاجزاده !

  23. پیرامون پشت‌پرده افشای فایل‌صوتی «ظریف»...

  24. افشای فایل صوتی ظریف عمدی بود؟

  25. رشد شدید بدهی‌ها در دولت روحانی/ عبور از بحران بدهی در دولت رئیسی

پربحث‌های هفته

  1. نیش و کنایه های «بومرنگی» روحانی!

  2. «عبدالحمید» تازه از کما بیدار شده/ مواضعش تلفیقی از بی‌خردی و بی‌سوادی است/ او هیچ‌چیز نمی‌داند

  3. چرا این همه بد اخلاقی؟

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: دولت در گام اول باید مشکلات را انکار نکند/ رانندگان اسنپ و تپ‌سی باید حمایت شوند

  5. بازداشت عوامل پشتیبان گروهک جیش‌الظلم در راسک

  6. هشدار دیوان کیفری بین‌المللی به آمریکا و رژیم اسرائیل

  7. راه‌حل ماجرای روحانی و شورای نگهبان چیست؟/ نظر ضرغامی درباره گسترش شادی و نشاط در جامعه

  8. تنوری که هنوز سرد است...

  9. توضیحات «لیلاز» درباره فایل صوتی «ظریف»/ ادعای عجیب «آخوندی»

  10. تأملي در راهبرد ائتلاف از شاهزاده تا تاجزاده !

  11. پیرامون پشت‌پرده افشای فایل‌صوتی «ظریف»...

  12. افشای فایل صوتی ظریف عمدی بود؟

  13. پاسخ طحان‌نظیف به انتقادات روحانی از شورای نگهبان/ رقیب جدید قالیباف برای ریاست مجلس دوازدهم

  14. قوه قضائیه تصاویر و مستندات جدیدی از مرگ نیکا شاکرمی منتشر کرد

  15. دولت با نظام بانکی شوخی ندارد

  16. درخواست مهم ایران از طالبان درباره مهاجران افغان

  17. کنایه زاکانی درباره واگذاری ودیعه مسکن دوره‌های پیشین/ واکنش وحیدی به احتمال صدور گواهینامه موتور برای بانوان

  18. شناور سپاه از خط استوا عبور کرد/ اولین ماموریت در نیمکره جنوبی

  19. دیوید کامرون: اوکراین مجاز است با سلاح‌های انگلیسی، روسیه را بزند!

  20. ۲۳دلیل برای اثبات دروغ بی‌بی‌سی

  21. رئیسی: برخی به‌دنبال معامله بر سر موشک‌هایمان بودند/ به‌بهانه دورکردن سایه‌جنگ،برجام‌های ۲ و ۳ را دنبال می‌کردند

  22. کمال خرازی: اگر موجودیت ایران تهدید شود، ناچاریم دکترین هسته‌ای خود را تغییر دهیم

  23. رئیسی: «وعده صادق» از نقاط عطف اجماع‌ساز میان مردم بود/ هیچوقت میز مذاکره را ترک نکردیم

  24. راستی‌آزمایی گزارش بی‌بی‌سی در مورد جزئیات مرگ نیکا شاکرمی

  25. "مصلحت قطعی" همچنان در انتظار تصمیم مجمع تشخیص مصلحت نظام

آخرین عناوین