بغداد و واشنگتن بر ادامه گفت وگو برای پایان دادن به ماموریت ائتلاف آمریکایی تاکید کردند

  4021128081

نخست وزیر عراق و معاون رییس جمهور آمریکا بر ادامه گفت‌وگوها از طریق کمیته عالی مشترک برای پایان دادن به ماموریت نیروهای ائتلاف بین‌المللی برای مبارزه با داعش در عراق پس از افزایش توانمندی‌های نیروهای مسلح عراقی و کاهش تهدیدات بقایای تروریسم، تاکید کردند.

به گزارش روز شنبه ایرنا از خبرگزاری رسمی عراق (واع)، محمد شیاع السودانی در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ در دیدار وگفت و گو با معاون رئیس جمهور امریکا درباره مسائل مختلف بر موضع قاطع عراق در قبال حاکمیت بر خاک خود تاکید کرد.

کامالا هریس و محمد شیاع السودانی در این دیدار در باره انتقال روابط امریکا و عراق به سمت و سوی جنبه های گسترده همکاری مشترک دوجانبه به ویژه در زمینه های اقتصادی و توسعه در چارچوب توافقنامه راهبردی بین دو کشور بحث و تبادل نظر کردند.

نخست وزیر عراق در این دیدار بر موضع قاطع کشورش در قبال حاکمیت بر اراضی این کشور تاکید کرد و آن را جزو اصولی دانست که نمی توان تحت هیچ شرایطی آن را نادیده گرفت یا در خصوص آن دچار تفریط شد.

کامالا هریس نیز در این دیدار ضمن ابلاغ سلام جو بایدن، رئیس جمهور امریکا به السودانی، از وی برای سفر به واشنگتن دعوت کرد.

هریس همچنین بر تمایل دولت آمریکا به موفقیت دولت عراق در زمینه‌های مختلف از جمله رویارویی با چالشهای گوناگون تاکیدکرد و از اهتمام کشورش به گفت‌وگوهای جاری از طریق کمیته عالی مشترک در خصوص پایان دادن به مأموریت نیروهای ائتلاف بین‌المللی خبر داد.

محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ با مایک تیرنر، میکی شیرل، جو ویلسن و جیری کونولی، چهار نفر از اعضای کنگره آمریکا نیز درباره روابط دوجانبه عراق و امریکا و راه های تقویت همکاری سازنده بین دوکشور گفت وگو کرده است.

وی همچنین در حاشیه کنفرانس مونیخ در دیدار با دیوید کامرون، وزیر امور خارجه انگلیس بر پایان یافتن ماموریت نیروهای ائتلاف بین المللی در عراق تاکید کرد.

نیروهای اشغالگر آمریکایی با سایر نظامیان خارجی در قالب ائتلاف بین المللی از سال ۲۰۰۳ میلادی در عراق مستقر شده اند که بزرگترین پایگاه آنها «عین الاسد» در استان «الانبار» در غرب این کشور است.

پارلمان عراق ۱۵ دی سال ۱۳۹۸، دو روز پس از اقدام تروریستی دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین آمریکا در به شهادت رساندن سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده پیشین نیروی قدس سپاه پاسداران و ابومهدی المهندس جانشین فرماندهی سازمان الحشد الشعبی در مسیر فرودگاه بغداد، با برگزاری جلسه‌ای به خروج همه نیروهای نظامی خارجی رای داد.

به دنبال جنایت های نیروهای آمریکایی در حمله به پایگاه های سازمان الحشد الشعبی و شهادت سرداران سلیمانی و المهندس، اخراج نظامیان آمریکایی و نیروهای خارجی به مطالبه اصلی مردم، جریان های سیاسی و دینی عراق تبدیل شده است.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. من عجله ندارم!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  7. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  8. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

  9. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  10. دور باطلی که تمامی ندارد!

  11. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  12. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  13. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  14. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  15. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  16. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  17. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  18. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  19. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  20. اگر این صحنه‌ها در ایران بود...

  21. نگاهی به فرمان ضد فساد هشت ماده ای 

  22. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  23. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  24. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  25. احتمال دارد دلار به دامنه ۵۰ هزار تومان برگردد

آخرین عناوین