رژیم صهیونیستی و تاختن به سوی ناکجاآباد!

گروه جهان الف،   4021125086 ۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۷ تکراری یا غیرقابل انتشار

ارتش اسرائیل از حیث انسجام داخلی به هیچ عنوان وضعیت خوبی جهت حمله به لبنان ندارد و به تازگی اخباری دال بر خودداری اعضای تیپ گعفاتی ارتش اسرائیل از حضور در جبهه های جنگ رژیم صهیونیستی منتشر شده است...بسیار بعید است که تل آویو ریسک یک حمله غیرمنطقی و غیرعقلانی به لبنان و درگیر شدن با حزب الله را به جان بخرد. موضوعی که اگر محقق شود، می تواند رژیم صهیونیستی را به معنای واقعی کلمه به ناکجاآباد سوق دهد. 

رژیم صهیونیستی و تاختن به سوی ناکجاآباد!

به گزارش الف؛ تنش و درگیری ها میان ارتش اسرائیل و حزب الله لبنان در جوار مناطق مرزی فلسطین اشغالی و لبنان، اوج گیری قابل توجهی پیدا کرده است. در این راستا، به تازگی و در جریان یک حمله موشکی حزب الله لبنان به شهر صفد در شمال اراضی اشغالی، شاهد هلاکت یک صهیونیست و زخمی شدن هشت تن دیگر بوده‌ایم. جنگنده های ارتش اسرائیل هم مناطقی را در جنوب لبنان بمباران کرده اند. در روزهای گذشته نیز شاهد انجام چندین دور عملیات های ترور هدفمند در مناطق مختلف جنوب لبنان از سوی اشغالگران صهیونیست بوده ایم. 

در این چهارچوب، بسیاری  این پرسش را مطرح می کنند که تا چه اندازه انفجار جنگ و درگیری تمام عیار میان حزب الله لبنان و رژیم اشغالگر قدس، محتمل است؟ گزاره ای که حداقل مسوولان ارشد سیاسی و نظامی رژیم صهیونیستی چندین بار نسبت به آن هشدار داده و تهدیداتی را با محوریت آن مطرح کرده اند. در این زمینه به طور خاص توجه به 3 نکته ضروری است. 

اول اینکه ارتش اسرائیل اساسا در موقعیتی نیست که در شرایط کنونی اقدام به جنگ افروزی علیه لبنان کند. این ارتش تا حد زیادی در باتلاق جنگ غزه گرفتار شده و با فشارهای قابل توجه داخلی چه از جانب جریان‌های سیاسی، چه گروه های ذینفوذ اقتصادی، و البته ساکنان فلسطین اشغالی رو به رو است. نکته مهم اینکه ارتش اسرائیل نیز از حیث انسجام داخلی به هیچ عنوان وضعیت خوبی ندارد و به تازگی اخباری دال بر خودداری اعضای تیپ گعفاتی ارتش اسرائیل از حضور در جبهه های جنگ رژیم صهیونیستی منتشر شده است. 

اعضای تیپ مذکور که از نیروهای ویژه صهیونیست تشکیل می شود اعتراض کرده اند که مقام های ارشد اسرائیلی هیچ توجهی را به جان و وضعیت روحی آن ها نمی کنند. از این رو، جنگ افروزی جدید صهیونیست ها علیه لبنان، نمودی عینی از یک بحران تمام عیار برای آن ها خواهد بود. 

دوم اینکه حزب الله لبنان از جمله اعضای محور مقاومت است که زرادخانه ای غنی و گسترده از موشک و تسلیحات پیشرفته نظامی را در اختیار دارد. صهیونیست ها تخمین زده اند که حزب الله لبنان بیش از 150 هزار موشک و راکت در اختیار دارد و در عرض یک ساعت می تواند هزاران موشک را به سمت اراضی اشغالی شلیک کند. معادله ای که می تواند شمار آوارگان صهیونیست را ده ها برابر بیشتر از وضعیت کنونی کند و یک بحران جدی دیگر را برای نتانیاهو و دولتش در بحبوحه سیل قابل توجهی از بحران های دیگر، ایجاد کند. اسرائیل به خوبی می‌داند که محدودیت های حزب الله لبنان جهت تقویت قوای نظامی اش به مراتب کمتر از جنبش حماس و گروه‌های مقاومت فلسطینی بوده است. وقتی اسرائیل در نوار غزه گرفتار شده، این یعنی شانس آن جهت پیروز در جنگ احتمالی با حزب الله، بسیار کم است. 

سوم اینکه شرایط بین المللی نیز در وضعیت کنونی به نحوی نیست که به اسرائیل اجازه دهد تا اقدام به ماجراجویی نظامی علیه خاک لبنان کند. سطح فشارهای بین المللی حتی از سوی متحدان آمریکا در غرب علیه ماجراجویی‌های نظامی رژیم اشغالگر قدس به نحو قابل توجهی افزایش یافته و البته که خودِ مقام های صهیونیست نیز در موضع گیری های اخیر خود به صراحت به این مساله اشاره داشته اند. 

حال در سایه این فشارها و البته پیگیری پرونده قضایی اسرائیل در دیوان بین المللی دادگستری، بسیار بعید است که تل آویو ریسک یک حمله غیرمنطقی و غیرعقلانی به لبنان و درگیر شدن با حزب الله را به جان بخرد. موضوعی که اگر محقق شود، می تواند رژیم صهیونیستی را به معنای واقعی کلمه به ناکجاآباد سوق دهد. 

 

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۳۸۸۷۲۷۰۷:۴۲:۱۲ ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
چی شد خبرها از عقب نشینی اسرائیل یکی پیدا شه بزنه توی دهن نتانیاهو
ناشناس۳۳۸۸۷۵۵۰۹:۰۰:۵۰ ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
متاسفانه دنیا بر پایه حق و باطل تقسیم نشده
ناشناس۳۳۸۸۷۶۲۰۹:۱۹:۳۸ ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
جنگ با حزب الله قطعا در لیست اسرائیل است. حالا یا امسال یا سال آینده‌.
ناشناس۳۳۸۸۸۱۵۱۰:۲۸:۳۶ ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
خودش دارد با دستان خودش به آخر دوران خودش می رساند به طوری که حتی اروپا که دوستان فابریکش هست به سمت بایکوت کردن این اپارتاید می رود
یک دوست۳۳۸۹۹۲۵۱۱:۲۷:۵۶ ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
دوست گرانقدر، تا الان حدود 30 هزار نفر شهید شدند، چندین برابر این عدد جسمی و روحی مجروح شدن. غزه با خاک یکسان شده. ارتش تا دندان مسلح و متجاوز اسرائیل داره به آخرین نقطه این شهر وحشیانه حمله می کنه و همه دنیا می دانند که حمام خون در راه است (اون هم برای زنها و بچه های بیگناه و مردان بی پناه) حالا واکنش دنیا: 1- مصر مرزهاشو بسته 2- کشورهای ثروتمند عرب و اسلامی حتی از برقراری یک اردوگاه امن در مرز مصر و فلسطین برای مردم دریغ می کنند. 3- کشورهای قدرتمند و صاحب نفوذ دنیا مثل آمریکا، روسیه، چین، اتحادیه اروپا و ... یا حمایت کردند یا در حد چند بیانه بی خطر از خود رفع تکلیف کردن 4- در این مدت در گوشه دیگر دنیا که تا قبل از این فاجعه غوغا بود، نه روسیه و نه اکراین ، دیگه نه پیشرفت کردن نه پس رفت 5- ... و در نهایت واقعیت دنیا چیز دیگری هست، هرچند با وجدان ما سازگار نباشه. و بازی با این قانون کثیف سیاست نام دارد. ( جنگ قتل عام افرادی است که یکدیگر را نمی‌شناسند، به نفع افرادی که یکدیگر را می‌ شناسند اما یکدیگر را قتل عام نمی‌کنند. پل والری)
بیطرف۳۳۸۹۲۵۱۱۸:۳۶:۲۹ ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
اگر جنگی بین لبنان و اسرائیل اتفاق بیفتد خون بسیاری از مردم بیگناه ریخته خواهد شد ..
ناشناس۳۳۸۹۳۷۳۲۲:۳۱:۴۰ ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
اما فعلا اسرائیل از نیروی هوائی وموشکی خود ضرباتی به لبنان وارد میکند واین مایه تاسف است
ناشناس۳۳۸۹۷۷۰۰۸:۳۹:۴۳ ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
حماس برای نابود اسرائیل به جنگی که شروع کرده است باید ادامه بدهد
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. کیهان: لایحه عفاف و حجاب ترویج‌کننده پدیده پلشت بی‌حجابی است/ امید است این لایحه ناکارآمد کنار گذاشته شود

  2. چرا این همه بد اخلاقی؟

  3. جدال روایت ها در ماجرای مسمومیت پزشکان شیرازی

  4. درباره توبه تتلو

  5. حرف طلافروشان را باید شنید، اما...

  6. پیرامون پشت‌پرده افشای فایل‌صوتی «ظریف»...

  7. هزینه ای که هیچ دولتی حاضر نشد بپردازد!

  8. واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان در شیراز

  9. سپاه برای مقابله با مواد مخدر مسئولیت گرفت‌

  10. راه‌حل ماجرای روحانی و شورای نگهبان چیست؟/ نظر ضرغامی درباره گسترش شادی و نشاط در جامعه

  11. فردا دیر است...

  12. خودمان بیگناهان زیادی را کشتیم نمی توانیم از اسرائیل انتقاد کنیم

  13. کیهان: دیدید ورود زنان به ورزشگاه غلط بود؟!

  14. آقای رئیس جمهور خاطرجمع نباشید

  15. سردار رادان: کشف حجاب به خاطر مسائل اقتصادی نیست

  16. امیر تتلو در مدح امام علی (ع) شعر سرود

  17. نظرات برگزیده مخاطبان الف: مردم عملکرد دولت روحانی را فراموش نکرده‌اند/ گسترش مصرف مشروبات الکلی زنگ خطری برای مردم و مسئولین است

  18. تنوری که هنوز سرد است...

  19. نتانیاهو: ‌صدها سرباز را از دست داده‌ایم

  20. ایثارگران را بدنام نکنید !

  21. توضیحات «لیلاز» درباره فایل صوتی «ظریف»/ ادعای عجیب «آخوندی»

  22. نرخ رشد جمعیت با روند فعلی در سال ۱۴۰۹ به صفر می‌رسد

  23. تبلیغات پرحجم قدرت‌های بزرگ به وسیله دانشجویان غرب رنگ باخت

  24. افشای فایل صوتی ظریف عمدی بود؟

  25. کنایه زاکانی درباره واگذاری ودیعه مسکن دوره‌های پیشین/ واکنش وحیدی به احتمال صدور گواهینامه موتور برای بانوان

پربحث‌های اخیر

    آخرین عناوین