عبدالحمید به‌دنبال شتر و دلار !

  4021120088 ۳۸۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴۸۸ تکراری یا غیرقابل انتشار

امام جمعه مسجد مکی زاهدان، در اظهاراتی عجیب دیه پرداختی به کشته‌شدگان حادثه هشتم مهر زاهدان را ناچیز دانسته و خواستار پرداخت شتر و دلار شده است!

عبدالحمید به‌دنبال شتر و دلار !

به گزارش الف، عبدالحمید اسماعیل زهی، امام جمعه پرحاشیه مسجد مکی زاهدان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته گفته است: « از بعضی اولیای دم حادثۀ جمعه خونین زاهدان رضایت گرفته و به آنها دیه داده‌اند. واقعیت این است که دیۀ یک‌ میلیارد تومان یا 900 میلیون تومان مبلغ بسیار ناچیزی است. چیزی که به‌عنوان دیه پرداخت شده است منصفانه نیست و بسیار ناچیز است. شما که رضایت گرفتید و می‌خواستید دیه بدهید حداقل بر اساس دیۀ منصوص که 100 شتر است، عمل می‌کردید و به اولیای دم 100 شتر به‌عنوان دیه می‌دادید یا حداقل طلا و دلار پرداخت می‌کردید. شما دولت هستید و فقیر نیستید؛ به‌جای یک میلیارد، به اولیای دم 6 میلیارد و 7 میلیارد تومان می‌دادید.»

این در حالی است که میزان دیه، هر ساله به شکل قانونی توسط قوه قضائیه مشخص می‌شود و معلوم نیست عبدالحمید اسماعیل زهی این سخنان را بر چه اساسی مطرح کرده است.

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۳۸۳۱۴۷۲۱:۰۶:۴۸ ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
عبدالحمید آدم شو!! اصلاح شو!!
علی۳۳۸۴۵۵۹۱۷:۳۷:۵۷ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
وجدانتان را زیره پا ندارید
ناشناس۳۳۸۴۶۳۵۱۸:۳۴:۴۱ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
عبدالحمید انسان صالح و نیکی هست شما دیه ی فرد رو درنظر بگیرید چقدره و ی دولت چقدر پرداخت کرده انصاف را رعایت کنید شتر هم در زمان رسول اکرم ب عنوان دیه داده شده و بر گرفته از احادیث میباشد
ناشناس۳۳۸۴۹۶۹۰۱:۱۸:۴۵ ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
پول بود که پول بده
کشاورز۳۳۸۴۹۸۱۰۱:۳۳:۱۰ ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
دراصل دیه باشتر پرداخت میشده درزمان پیغمبر
A.A۳۳۸۴۹۹۹۰۲:۰۵:۴۰ ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
شتر در زمان حضرت محمد بود که کارایی زیادی داشت توسط اون امرار معاش می‌کردند الآن زمان ماشین و دیجیتال است آقای دانشمند این میخواد خودشو مثلا آدم مثبتی نشان بده که دیگه وقتش گذشته همه می‌دانند وهابی هست
ناشناس۳۳۸۵۰۰۵۰۲:۱۰:۰۱ ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
عبدلحمید جیره خور دولت سعودی است.
مرتضی۳۳۸۶۷۱۱۱۹:۴۳:۲۰ ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
این آقا مزدور هست ومیخاد که بین مرردم اختلاف بندازد.
ناشناس۳۳۸۵۰۱۵۰۲:۲۲:۱۱ ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
کاملا درست میفرمایید
ناشناس۳۳۸۵۰۵۷۰۴:۱۰:۴۳ ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
چطور در مواقع دیگر این حرف گفته نمیشه.شماها در مواقع صلح بین طوایف چرا پول پرداخت میکنید و خبری از شتر نیست.اول خودتون شروع کنید بعد بر دیگران قانون بزارید.
محمد۳۳۸۵۰۸۹۰۶:۳۸:۱۱ ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
سلام این ادم فارسی به زور صحبت میکنه.امام جمعه ای اهل سنت شده.هرچند وقت یک نظری میده اونم برای فتنه فراکنی
ناشناس۳۳۸۶۴۳۶۱۳:۴۲:۲۱ ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
افرین هرچه خداوندتوقرآن مجیدگفته همونه .
ناشناس۳۳۸۴۷۳۷۲۰:۵۲:۲۲ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
لطفاً توهین نکنید
ناشناس۳۳۸۴۷۴۲۲۰:۵۶:۳۰ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
ادب داشته باشید لطفا
ناشناس۳۳۸۴۹۲۴۰۰:۴۰:۴۹ ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
عبدالحمید نکنه خودش بابت دیه شتر ونقره وطلا میده.ماکه ندیدیم همچین چیزی را.
محمد۳۳۸۵۴۶۲۱۴:۴۲:۲۷ ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
خواهشمندم ادب رو رعایت کن،چون کارماتنبه کردن بی ادب ها از طریق قانون است
ناشناس۳۳۸۵۸۹۰۲۲:۲۸:۱۸ ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
لطفاً توهین نکن
عثمان هورامی۳۳۸۶۰۲۷۰۱:۵۷:۲۶ ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
عبلحمید دست نشانده وهابیها عربستان است خبردقیق دارم یکسری از بچه های اهل سنت ساده وباضفا گول این مارخوش خط وخال رامیخورن وبایداز دوروراین کناربرویدبه خدای که می پرستیدایشان اگردلسوزمردم بودتحریک نمی کردکه تعدای کشته شوندوحالابگو یددیه کم داده اندای کاش دو ملیاردبرا ی امتحان بهش می دادن انوقت ببین صدایش درمی آمدعبدلحمیداگرراست می گویددعوا درست نکندازطریق دوستی کاری برای مردم بکندهروقت شفاف گفت پول مسجدمکی ازکجااورد باسندومدرک نه حرف اونوقت برای مردم دفاع کنداونهای هم که دورورش هستند برای منافع هستند.
ناشناس۳۳۸۸۱۶۶۱۰:۳۹:۳۶ ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
وقتی کم میارید عربستان رو بهانه می کنید هیچی تو بساط ندارید جز توهین به جای دلیل و برهان
امیر حسین سلطان/تهران۳۳۸۳۱۵۵۲۱:۱۵:۵۱ ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
حالا ارزش ۱۰۰ شتر دقیقا چقدر می شود؟ بین یک تا ۶ یا ۷ میلیارد تومان فاصله خیلی است.
ناشناس۳۳۸۳۳۹۰۰۰:۱۳:۳۵ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
هر شتر تقریبا بین 80تا 130میلیون تومان قیمت داره
ناشناس۳۳۸۳۹۱۱۱۰:۴۴:۰۱ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
شتر 50 میلیون هم هست
ناشناس۳۳۸۳۹۵۹۱۱:۱۶:۴۸ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
تازه با این تورم
ناشناس۳۳۸۴۵۱۸۱۷:۰۷:۳۹ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
دیه قتل عمد توقرآن یک صدشتراست
ناشناس۳۳۸۴۹۷۰۰۱:۱۹:۱۴ ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
حتی گوسفند و بز هم هست برای دیه
ناشناس۳۳۸۴۹۷۲۰۱:۲۰:۳۳ ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
کجا قتل عمد بوده تو فتنه که صلوات نمی فرستند
ناشناس۳۳۸۴۹۹۱۰۱:۵۲:۰۵ ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
حالا که دولت محبت کرده،،،دیگه نباید انتظارات واهی داشت،،عبدالحمید هم شاید انحراف عقل بعلت دلار شده،رو نباید زیاد جدی گرفت
ناشناس۳۳۸۸۱۸۶۱۱:۱۰:۱۷ ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
خواهشاً توهین نکنید .
ناشناس۳۳۸۵۱۹۷۱۰:۰۹:۰۶ ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
گوسفند ویا گاو ودینار هم میتونه باشه .
ناشناس۳۳۸۶۳۳۹۱۲:۲۸:۵۱ ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
در کجای قران شتر گفته دیه داده شود
ناشناس۳۳۸۳۱۶۰۲۱:۲۰:۲۷ ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
خب طبق قانون اسلامی دیه یک مرد ۱۰۰ شتر است.
حسن کودک کار وسرپرست خانواده دهه شصتی قم۳۳۸۳۴۰۷۰۰:۲۱:۵۳ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
یک عده که به کلانتری، و به مأموران نظام یک مملکت به قصد و، نیت، آشوب، هَرج و مَرج، خلع سِلاح، حمله ....می‌کنند، بنده به شَخصه راضی نیستم از حق اَمثال بنده، بیت المال برای رضایت کسانی اِستفاده شود که بر علیه امنیت ملی و وسایل عمومی... لطمه، و خِسارت وارد کرده اند،
حسین۳۳۸۴۲۶۳۱۴:۲۱:۱۴ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
یعنی شما واقعا فکر می کنی دولت به کسی که نباید دیه بده دیه پرداخت می کنه؟!!
امید یاوری دارانی۳۳۸۴۴۰۷۱۵:۵۴:۴۳ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
البته که ادمی باید برای احقاق حق تلاش کند و اجازه ندهد که هیچ حقی ضایع شود.
هادی۳۳۸۴۸۹۰۰۰:۰۸:۵۴ ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
بنظرت دولت میاد به کسانی که به کلانتری حمله کردن دیه میده؟؟؟؟ این دیه رو به اون افرادی میده که بیگناه در اون جریان شهید شدن و هیچ ربطی به درگیری کلانتری نداشتن
عبدالمجید۳۳۸۴۹۳۲۰۰:۴۳:۵۰ ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
بگو هروقت شما بابت دیه شتر ونقره وطلا دادین به ما هم با سند نشون بده.
ناشناس۳۳۸۵۰۲۸۰۲:۵۰:۱۵ ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
با بر هم زنندگان نظم عمومی و امنیت کشور مماشات نباید کرد بخصوص با سردسته اشان که با صحبتهاش در نماز جمعه آنها رو تحریک میکنن
ناشناس۳۳۸۵۳۶۶۱۳:۲۴:۳۶ ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
تو دیدی به کلانتری حمله بکنند یا شنیدی اول برو تحقیق بکن بعد از حق خودت دفاع بکن اینجا هزار ها اشرار و دزد هست پدر ما در آمد بهاشون می‌جنگیم .
ناشناس۳۳۸۵۶۴۸۱۹:۰۱:۲۷ ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
شما همونجا بودید و واقعیت رو دیدی
ناشناس۳۳۸۳۶۴۰۰۷:۵۹:۰۲ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
براساس مناطق بلوچستان مبنا شتر باید باشد،ایشان کاملا درست میفرمایند
نانوا۳۳۸۳۷۸۲۰۹:۲۹:۳۹ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
‌برادرجان‌این‌چه‌منطقی‌‌‌است
ناشناس۳۳۸۳۷۹۷۰۹:۴۴:۵۲ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
بر اساس مناطق ؟ قانو تو همه جا یکسان
ناشناس۳۳۸۳۸۴۷۱۰:۱۰:۱۰ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
مبنای دلار چی هست؟!!!
ناشناس۳۳۸۳۹۱۳۱۰:۴۵:۵۸ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
دلار از کجا آمده؟!!!!
ناشناس۳۳۸۴۲۱۱۱۳:۵۵:۵۱ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
مرد حساب قانون که منطقه ای و آداب رسومی نیست .
ایرانی۳۳۸۴۲۴۰۱۴:۱۰:۳۸ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
دراصل قضیه هم آقای عبدالحمید مقصر است.....
ناشناس۳۳۸۵۰۷۵۰۵:۴۳:۲۵ ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
ادب احترام
ناشناس۳۳۸۴۲۴۶۱۴:۱۴:۵۷ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
این دیه ی قتل نفس مردمسلمان بالغ ،طبق شریعت محمدی ونص صریح کتاب آسمانی مسلمانان یعنی قرآن مجید 100شتربالغ است ،که نظام قضایی حکومت جمهوری اسلامی ایران براساس شریعت جاری حکم می کند.حال بایدسنجید معادل ریالی 100شتربالغ در بازار دام چه مبلغ است تا منطبق برشریعت باشد واین ارتباطی با موقعیت جغرافیایی ندارد.این قانون شرعی برای تمامی مسلمانان دراروپا وآفریقا وآسیا وقطب جنوب جاری است
ناشناس۳۳۸۵۲۸۲۱۱:۲۵:۰۰ ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
چرا هر جا به نفع تون هست اسلام و در جای دیگر از اسراییل و آمریکا حمایت می کنید.
ناشناس۳۳۸۵۳۳۷۱۲:۵۳:۰۰ ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
خدا خیر نده این آدم رو که داره مملکت رو به آشوب میبره..
محمدرضا۳۳۸۴۶۱۳۱۸:۲۰:۱۵ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
نحوه محاسبه میزان دیه در پزشکی قانونی به چه صورت است؟ براساس قوانین فقه، دیه کامل یک انسان برابر با صد شتر درنظر گرفته شده است. قوه قضاییه هر سال معادل آن را محاسبه و اعلام می‌کند. محاسبه دیه جراحت نیز با توجه به میزان صدمه مثل کبودی، سیاهی، خراش، جراحت همراه خونریزی و مواردی از این دست تعیین می‌شود.۷ فروردین ۱۴۰۲ این قانون برای کل ایران هست.
ناشناس۳۳۸۵۲۲۷۱۰:۳۶:۳۴ ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
مبنی دیه بر اساس قانون کشور است نه هر استان و شهر اگه اینجور باشه هر روستا دیه اش با روستا دیگه باید فرق کنه
محمدرضا۳۳۸۴۶۰۰۱۸:۱۱:۵۶ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
نحوه محاسبه میزان دیه در پزشکی قانونی به چه صورت است؟
محمدرضا۳۳۸۴۶۲۴۱۸:۲۶:۵۹ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
ما مردم راضی نیستم از بیت‌المال یک ریال به افرادی بدهند که باعث ایجاد ناامنی در کشور شده‌اند
sahel۳۳۸۵۱۸۱۰۹:۵۴:۳۲ ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
شما اول برو ببین چرا همچین کاری کردن علتش چی بوده؟ بعد بیا قاضی بشو
ناشناس۳۳۸۵۲۸۱۱۱:۲۴:۱۹ ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
این پول حرام هست به کسی بدهی که حمله کند به کلانتری و مامور وسرباز را شهید کند
کورش۳۳۸۳۱۹۲۲۱:۴۸:۳۹ ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
وای خدای من جان یک انسان ۱تومن ارزش دارد؟؟.....
سالار۳۳۸۳۵۴۹۰۶:۰۷:۱۷ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
دیه در قبال جسم انسان است نه جان انسان
فاتح۳۳۸۵۱۱۲۰۸:۱۴:۰۵ ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
یک تومن نه، قیمت صد شتر
ناشناس۳۳۸۳۲۱۰۲۲:۰۰:۳۹ ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
باید عاملین فتنه در منطقه را سرکوب کنید
ناشناس۳۳۸۴۸۳۴۲۲:۳۷:۳۱ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
عاملین فتنه مشخص هستن
علی۳۳۸۳۲۲۰۲۲:۰۷:۴۳ ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
دیه هر قتل معمولی یک میلیارده...
ناشناس۳۳۸۳۲۲۲۲۲:۰۸:۴۳ ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
الان با محاسبه خود شما خون یک انسان چقدر است؟ دیه یک چشم چقدر؟
کسری۳۳۸۳۲۴۰۲۲:۱۸:۳۸ ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
داره به دیه منصوص شرعی اشاره می کنه که یکی از مصادیق اون صد شتر می باشد..
ناشناس۳۳۸۳۸۵۵۱۰:۱۶:۰۳ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
اول میگه 100 شتر و بعد میگه دلاری و بعد میگه باید بیشتر بدهید در ضمن معادل 100 شتر همین رقم هست قشنگ معلوم هست برای فتنه انگیزی حرف می زند
ناشناس۳۳۸۴۰۵۷۱۲:۳۹:۳۹ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
یعنی هر شتر حداکثر ده میلیون تومان ارزش دارد؟! اگر چنین بود که صحبت از شش یا هفت میلیارد تومان در میان نبود.
ناشناس۳۳۸۴۵۳۱۱۷:۱۳:۳۸ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
یک شترحداقل ۷۰تا۸۰میلیون تومن است
امیر۳۳۸۴۶۰۸۱۸:۱۶:۱۶ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
ارزش وقیمت یک گوسفند الان شده ۱۰ میلون قیمت یک شتر حداقل ۷۰ تا ۱۰۰ میلون تومان هست قیمت ۱۰۰ شتر چقدررمیشود
ناشناس۳۳۸۴۱۹۸۱۳:۴۹:۵۳ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
این شرع وشریعت اسلامه ازخودش نبافته .
علي۳۳۸۴۹۹۴۰۱:۵۴:۵۶ ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
اقا بايد افتخار كنيد دولت دلسوز فعال داريم ملت با غيرت داريم دلسوز زحمت كش داريم جان را براي اسلام ميدهيم جانم فداي اقا جانم سلام بر شهيدان دورود به مرزبان وناجاي عزیز جانم فداي سلام . يا مهدي ادركني
ناشناس۳۳۸۵۳۵۷۱۳:۱۵:۱۵ ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
شریعت اسلام است اگر بی گناه باشه
ناشناس۳۳۸۴۳۳۵۱۵:۰۴:۳۹ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
یه عده پاشدن علیه امنیت ملی وداخل کشور یه گوشه ای مثل زاهدان را میخوان بهم بریزن بعدجواب دندونشکن میگیرن آخرش دیه هم میخوان ومیگیرن بازم ناراضی اند.
ناشناس۳۳۸۴۶۲۰۱۸:۲۴:۵۰ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
داداش دیه یک آدم 100شتر هست این من نمی‌گم پیغمبر اسلام گفته قیمت شتر درحال حاضر 150میلیون هست
ناشناس۳۳۸۴۹۰۱۰۰:۱۶:۵۱ ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
دیه مامورین که از مرز دفاع میکنن چنده روزی چند جوان تو مرز شهید میشن چرا اقای عبدالحمید برای انها هیچ حرفی نداره مگه انها مادر پدر ندارن چرا تو نماز جمعه از انها که بی گناه کشته میشن حرفی نمیزنه
ناشناس۳۳۸۴۹۴۲۰۰:۵۲:۴۰ ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
الان بزم بهت نمیدن با ۱۰تومان چه برسه به شتر .
محمد۳۳۸۵۳۹۹۱۳:۵۲:۴۸ ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
کجا شتردونه۱۰م میدن ها
مسعود۳۳۸۵۶۲۹۱۸:۴۴:۱۸ ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
دیه صد شتر و هر شتر حدود ۷۰ میلون تومن. یه ضرب ساده لازمه بحث نکنید.
ناشناس۳۳۸۳۲۴۷۲۲:۲۰:۰۷ ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
جناب عبدالحمید چرا برای مبارزه با قاتلین فلسطینیان کاری انجام نمیده مگر فلسطینی ها از هم کیشانش نیستند
احد۳۳۸۳۴۶۹۰۱:۴۴:۳۵ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
چه ربطی به موضوع دارد
مولانا۳۳۸۴۶۱۰۱۸:۱۷:۴۳ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
اگر به فکر مردم منطقه است تا به حال چه گلی به سر مردم محروم و بی بضاعت منطقه زده،چه کار مثبتی برای مردم فقیر انجام داده
ناشناس۳۳۸۵۴۴۴۱۴:۲۸:۴۴ ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
خیلی هم ربط داره بزرگوار. اگه قصد ایشون نا امنی و هرج و مرج نیست چرا از فلسطین دفاع نمیکند و از شورشیان و ناامن کنندگان دفاع میکند
ناشناس۳۳۸۳۶۱۳۰۷:۳۷:۵۹ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
برادر من بحث هم کیش بودن نیست مولانا به فکر مردم فقیر استان سیستان و بلوچستان هست که وضع اقتصادی ما مردم این استان ازهمون مردم غزه هم بدتره
محمد۳۳۸۴۰۷۳۱۲:۵۳:۲۵ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
با دیه ها وضع مردم بهترنمیشه..اگر می خواهید زندگی مردم بهتربشه باید امنیت داشته باشید .سرمایه گذار جذب کنید .کارخانه .زمین های کشاورزی ایجاد کنید..دامداری راه بیاندازید.دولت هم کمک کند از طریق دریا اب منتقل بشه تا مردم درارامش زندگی کنند..
ناشناس۳۳۸۴۷۱۰۲۰:۰۳:۴۰ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
شما نمیخواد فکر اقتصاد مردم با کارخانه باشید...اگه دولت مردان منابع بلوچستان رو برای خود بلوچستان خرج میکردن فقط با همین منابع ثروتمندترین استان بود بلوچستان...یکی از این منابع معدن طلا و گنچ تفتان هست
A. A۳۳۸۵۰۱۱۰۲:۱۸:۵۵ ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
قرار نیست در یک کشور در آمد هر شهر را به اون شهر خرج کنند درآمد برای کل کشوره برای کل کشور خرج میشه و اینکه شما خیال میکنید با دو تا معدن استان به آن بزرگی سرمایه دار میشه کاملا در اشتباهی در آمد اون معدنکاران هزینه یک ماه اون استان نمیشه .
ناشناس۳۳۸۴۲۸۹۱۴:۳۹:۰۲ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
اصلا هم بدنیست
ناشناس۳۳۸۴۳۱۶۱۴:۵۴:۵۹ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
کاملا درست است ‌
ناشناس۳۳۸۵۵۲۹۱۶:۲۰:۰۶ ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
مولوی لااقل اگه دم از انسانیت و حق و حقوق می‌زنه به فقیران اهل تسنن کمک کنه و روی منبری که از مبل راحت تره و سر سفره های رنگین و ماشینهای چند میلیاردی می نشینه شعار دادن خیلی آسونه عمل کردن مهمه که اهلش نیست پس بهتره سکوت کنه و فتنه انگیزی نکنه .
شاهین حضرتی۳۳۸۶۴۷۱۱۴:۲۵:۱۷ ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
داداش اگه به فکر شما بود با طرح هایی که دولت میخواد اجرا کنه مخالفت نمی کرد اونقدر یاغی و جدایی طلب تو بلوچستانه که دولت جرات نمیکنه تو سیستانی که قطب اقتصادی ایران از طریق چابهاره هزینه کنه و کی از این تروریست ها حمایت می‌کنه؟ شخص عبدالحمید کسی که با صدتا لندکروز محافظ و سفره های آنچنانی معروفه حق نداره از فقر مردم بگه چون خودش باعثشه اهل سنت اجازه نمیدن زناشون برای نماز وارد مسجد بشن بعد همین پیرمرد پر حاشیه شما یه مشت بی حجاب رو دعوت می‌کنه تا بدون حجاب وارد خونه ی خدا بشن و به دین و شریعت محمد توهین کنن با بی حجابیشون که مضحکه ی عام و خاص بشه تو دنیا .
هموطن۳۳۸۳۷۳۴۰۸:۵۰:۱۶ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
اگر دیه ایی باید پرداخت شود باید از عاملان آن یعنی مولوی و اشرار حامیش گرفت
هرمز۳۳۸۴۶۲۳۱۸:۲۶:۱۶ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
چرا از عبدالحمید بگیرن؟
علی۳۳۸۵۸۲۸۲۱:۴۸:۰۵ ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
باید کسی که تحریک کرده قصاص شود
ناشناس۳۳۸۴۱۵۲۱۳:۳۰:۳۲ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
عبدالحمید چکاره خوب که واسه فلسطین حرف بزنه
اسی بلوچ۳۳۸۴۷۳۶۲۰:۵۲:۰۲ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
داداش گلم ما اینقدر مشکل داریم
ناشناس۳۳۸۵۰۱۷۰۲:۲۳:۳۷ ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
بخاطر اینکه مسلمان است باید حرف بزند .
ناشناس۳۳۸۴۱۸۴۱۳:۴۶:۱۸ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
شما چه کردید جز شعار
امپراتور۳۳۸۴۳۴۷۱۵:۱۳:۱۲ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
صحبت دوست گرامیمان مثل اینه که جنگ و دعوا در خونه خودمون رو ربط بدیم جنگ و دعوای خونه همسایه چند کوچه اونور تر.نمیدونم دیه ما چه ربطی به فلسطین داره.
ناشناس۳۳۸۴۳۵۳۱۵:۱۹:۴۳ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
فلسطینیان از یه کشور دیگه هستن ما هموطنیم
ناشناس۳۳۸۵۸۸۶۲۲:۲۴:۳۴ ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
سلام اگه میگین هموطنیم پس چرا نیروهای نظامی که برای امنیت ما خدمت میکنند باید در زاهدان که جزء لاینفک وطن هست باید کشته بشه ودر مقابل نیز تعدادی از هموطنان بلوچ عزیزمون جان خودشون بابت یه تعداد افراد دنیا طلب از دست بدن و خانوادهاشون بی سر پرست و یتیم بشن، من تا جایی شناخت دارم بلوچ و مردانگیش زبانزد هست
ناشناس۳۳۸۴۵۴۳۱۷:۲۱:۲۸ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
شما ک میتونین کاری برای فلسطین بکنید ببینم چی میکنید
حامد۳۳۸۴۷۷۴۲۱:۳۰:۰۰ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
ولی اینجا ایرانه ن فلسطین
بلوچ۳۳۸۴۷۹۶۲۱:۴۰:۳۴ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
فلسطین یکی ازشهرهایی زاهدان نیست
ناشناس۳۳۸۳۲۶۷۲۲:۳۰:۴۳ ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
لطفاً با این اخبار بین مردم فتنه راه نندازید از شما خواهش میشه
ناشناس۳۳۸۳۵۴۳۰۶:۰۱:۰۲ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
الان عامل اصلی فتنه خود عبدالحمیده
ناشناس۳۳۸۴۱۴۹۱۳:۲۹:۲۳ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
واقعا برات متاسفم ،مولانا هیچ وقت بر علیه نظام حرفی نزده
ناشناس۳۳۸۴۶۹۴۱۹:۴۱:۵۲ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
من خودم ساکن منطقه مسجد مکی هستم از حرفای فتنه گری وبی حرمتی به نظام این کشور هنوز که تازه دستگاه های امریکایی رواز تو خونش گرفتن برو گوگل سرچ کن ببین چه گندی زده که توش مونده
علی۳۳۸۵۷۷۴۲۰:۵۲:۴۰ ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
عامل کشتار کی بوده که حالا میخواد دیه شو دلاری بگیره؟
ناشناس۳۳۸۴۳۶۶۱۵:۲۵:۳۵ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
با ایجاد حاشیه برای مولانا چیزی رو نمیتونید تغییر بدید.
ناشناس۳۳۸۴۸۴۰۲۲:۴۰:۴۲ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
تو که داخل استان ما زندگی نمیکنی نیازی به اضحار نظر جنابعالی نیست لطفا تهمت نزن
محمد۳۳۸۳۲۶۸۲۲:۳۱:۰۶ ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
جدی نگیرید
ناشناس۳۳۸۳۶۲۱۰۷:۴۶:۳۷ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
از دیدگاه شرعی گفتن
ناشناس۳۳۸۳۸۸۹۱۰:۲۹:۵۹ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
دلار هم شرعی شده؟!!
دوست دار ایران۳۳۸۵۱۲۱۰۸:۲۸:۱۱ ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
#منظور این آدم بزرگوار این بوده هرچند شما به شریعت عامل نیستین پس یه چیز با ارزش بدین. #آره دیه یک آدم از یک تومن خیلی بیشتره. #نظرات خیلی از دوستان نشأت گرفته از عدم آگاهی از اسلام عزیزه.
ناشناس۳۳۸۳۲۷۰۲۲:۳۴:۵۲ ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
اگر مسلمانی باید بپذیری دیه یک انسان صد شتر است ..
ناشناس۳۳۸۴۶۹۲۱۹:۳۹:۵۸ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
درفقه دیه براساس هریک از شتر ، گاو، وگوسفند، پرداخت می‌شود و نوع آنرا هم کسی که باید پرداخت کند ونه گیرنده دیه. بهتر بود عبدالحمید این مطالب را هم می گفت . نه اینکه گرانترین را اتنخاب کند و با قصد و غرض بگوید .
ناشناس۳۳۸۵۲۱۴۱۰:۲۳:۳۶ ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
بنده فقط اسم ایشان می‌آید یاد کاروان محافظان که مثل داعش با تويوتا ودوشکا می‌آیند و بچه شتر پخته در سفره روبروی ایشان در پذیرایی از ایشان می‌افتم بعد از مردم گرسنه و بیچاره حرف می‌زنند. حرف و عمل یکی نیست .
احسان ناروی۳۳۸۳۲۷۴۲۲:۳۹:۳۸ ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
راست میگه مگه دیه انسان بالغ چند شتر هست دقیقا بگو چون از اسلام حرف میزنیم ها
ناشناس۳۳۸۳۴۷۵۰۱:۵۲:۱۷ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
بزرگوار دیه در اسلام عبدالحمید همیشه متغیر هست آخه ایشون همیشه در حال تغییر ذهنیت هستن.
ناشناس۳۳۸۵۱۲۴۰۸:۳۱:۲۵ ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
صد شتر صد شتره، ما هم میدونیم قیمتش فرق میکنه
اوغلی۳۳۸۳۹۳۵۱۱:۰۱:۲۰ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
هرچه خدا گفته همان باید باشد.
ناشناس۳۳۸۳۲۷۶۲۲:۴۱:۵۴ ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
خون آنها به گردن کسانی هست که تحریکشان کردند شک نکنید جوابگو آخرت آنها هستند
ناشناس۳۳۸۳۴۴۴۰۰:۵۱:۲۸ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
نمی‌خواد وسط دعوا نرخ تعیین کنی..
ناشناس۳۳۸۳۲۸۳۲۲:۵۰:۴۷ ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
خب باید در نظر گرفت حکم قرآن در مورد میزان دیه چیست؟
ممدجفر۳۳۸۴۷۲۰۲۰:۲۱:۰۷ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
تعیین دیه بعهده مجتهدین و قوانین حکومت اسلامی تعیین میشه .
عشق خمینی۳۳۸۳۲۹۲۲۳:۰۰:۰۵ ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
بر اساس قرآن دیه همین شتر و طلاست
علی۳۳۸۳۵۰۸۰۴:۰۹:۳۵ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
نص صریح. قران. هست....
ناشناس۳۳۸۳۸۳۳۱۰:۰۴:۲۷ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
دلار اضافه شده چی هست؟؟؟ بعد ریال عربستان؟!!!!!
ناشناس۳۳۸۴۹۴۷۰۰:۵۸:۴۰ ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
دوست عزیز در زمان پیامبر رواج اقتصادی دنیا شتر و طلا بود و در جامعه امروز واحد پول ملی و جهانی دلار هست‌. حالا هی کلید کنید دلار از کجا آمده.
هموطن۳۳۸۳۳۰۲۲۳:۱۳:۱۵ ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
عجیبه واقعا !!!!!! اون همه انسان بی گناه به خاک و خون کشیده شدن و یکطرف دنبال دیه دادن است و یکطرف دنبال مبلغ دیه !!!!!!!!
ناشناس۳۳۸۳۶۵۳۰۸:۱۰:۳۳ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
دیه دردی از اولیای دم کم نمی کند باید آنهای که آب به آسیاب دشمن می‌ریزند مردم را تحریک می‌کنند که همین آقا که عامل دشمن است باید در قیامت جواب گو باشد .
فریبرز۳۳۸۳۸۲۱۰۹:۵۵:۲۸ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
امثال شما تابع احساسات شده و هر دروغی را میپذیرید، مگر شما شمردید که میگید اون همه، حکومت بخاطر جلوگیری از جنگ مذاهب که هدف این مفتی وهابی است، دیه میدهد وگرنه متجاوز فریب خورده ای که به کلانتری حمله کرده ،مجرم است.
ناشناس۳۳۸۴۲۱۵۱۳:۵۷:۵۸ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
به کسانی که به پاسگاه حمله کردند نباید دیه پرداخت بشه چون اونا مجرم هستند ولی به خانواده کسانی که داخل مسجد بودند و کسانی که رهگذر بودند باید پرداخت بشه .این امر منطقی هست .
ناشناس۳۳۸۶۰۱۱۰۱:۲۹:۳۳ ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
حق شونو نگیرن ،این حق اونهاست وعدالت حق همه ای ماست
ناشناس۳۳۸۳۳۱۴۲۳:۲۲:۵۷ ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
از دیدگاه اسلام گفتن که برای قتل عمد صد شتر یا قیمت ان باید پرداخت شود
ناشناس۳۳۸۳۳۲۷۲۳:۳۱:۲۴ ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
خط... همیشگی ایشان و مماشات همیشگی شما!!
علاءدین۳۳۸۳۳۳۳۲۳:۳۶:۴۰ ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
مولوی عبدالحمید این حرفهارو بر اساس کتاب و سنت نبوی میگه در ضمن اونی که قوه قضائیه تعین میکنه مال قتل غیر عمده
ناشناس۳۳۸۳۴۰۱۰۰:۲۰:۰۱ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
حادثه تاسوکی و کشتار مسجد امام علی زاهدان و کشتار مسجد جامع زاهدان و کشتار تاسوعا چابهار و کشتار اتوبوس کارکنان سپاه که قبل از جمعه هشت مهر اتفاق افتاده چرا از اینا سخنی نمیگه و همه چسبیدین به جمعه هشت مهر. مگر ما نمیتواتستیم بچسبیم به این کشتارها که انجام دادید. عامل کشتار از درسهای شما استفاده کرده بوده
ناشناس۳۳۸۴۵۶۱۱۷:۳۸:۵۵ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
عامل همه اون کشتارها که گفتی اعدام شد تمام
ناشناس۳۳۸۴۷۸۹۲۱:۳۷:۳۷ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
مولوی عبدالحمید همه ی کشتارها به شدت محکوم کردند و همیشه مخالف خشونت بوده و هست
عبد الرحمن۳۳۸۵۵۱۴۱۵:۵۴:۳۶ ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
بهتر است که خون بهای همه را خود این مولوی بدهد.
ناشناس۳۳۸۳۴۷۶۰۱:۵۴:۵۵ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
ایشون همیشه همگام با سنت نبوی حرکت میکنن?!
ناشناس۳۳۸۳۶۰۴۰۷:۳۱:۰۱ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
شیخ الاسلام قانون دین مبین اسلام را بیان می کند
ناشناس۳۳۸۳۸۳۶۱۰:۰۵:۱۷ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
مانند راه دادن بی حجاب به مسجد؟ یا دیه پرداختی با دلار؟!!
ناشناس۳۳۸۴۷۳۸۲۰:۵۲:۵۷ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
اگه بی حجاب به مسجد بیاد خانه خداست درش روی همه بازه.پس توطبیعت خدااونایی که خوش گذرونی میکنند بی حجاب هستند پس باید بگوییم این طبیعت هم مال خداست بی حجابا نباید بیایند
ناشناس۳۳۸۴۰۰۳۱۱:۵۴:۵۳ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
سنت نبوی درباره همراهی با صهیونیستها چه میفرماید؟
ناشناس۳۳۸۴۴۱۷۱۶:۰۶:۱۷ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
چی بگیم
ناشناس۳۳۸۶۵۶۷۱۶:۰۷:۳۴ ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
ما هم همون فرمایشات پیغمبر رو قبول داریم ، آخه سوال اینکه دلار این وسط چه نقشی داره ؟ البته شتر رو که مشخصه پیغمبر فرمودند ولی دلار رو شیطان گفته .
ع۳۳۸۳۳۳۷۲۳:۴۱:۵۶ ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
از حکم شرعی هم آگاهی نداری چجوری امام جمعه هستی
داریوش۳۳۸۳۴۳۲۰۰:۴۰:۳۴ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
چه ربطی دارد نظر می‌دهد.خیلی خیلی مثل عمر عاص است
ناشناس۳۳۸۳۵۱۱۰۴:۲۶:۴۳ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
تو از حکم اسلامی سر در نمیاوری
ناشناس۳۳۸۳۵۵۹۰۶:۲۱:۱۳ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
سکوت بهتره از چیزی که سردرنمیاری
بیژن۳۳۸۳۳۴۳۲۳:۴۶:۳۳ ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
جانم فدایی خاک پایت حضرت شیخ عبدالحمید
علیرضا۳۳۸۳۳۹۷۰۰:۱۶:۰۴ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
جانت چقدر پس بی ارزش است
ناشناس۳۳۸۳۴۴۳۰۰:۵۰:۰۷ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
خون تمام کشته شده ها گردن توی مولوی تندرو هستش،خانواده های کشته شده اول باید یقه تورو بگیرن
محمد۳۳۸۳۵۰۲۰۳:۵۵:۳۶ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
همین سادگی شماست که عبدالحمید داره ازتون سوءاستفاده میکنه و بکشتنتون میده
ناشناس۳۳۸۳۶۷۴۰۸:۲۵:۲۶ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
شما بخاطریک انسان معمولی میگوییدجانم فدای خاک پای مولوی عبدالحمید، اما وقتی شیعه بخاطر امام حسین (ع)که اهلبیت(ع) هست یکی ازپنج نفر اصحاب کساء هست،در قرآن گفته شده برای مباهله با مسیحیان نجران،حسنین(ع)،علی( ع)وفاطمه(س) را با خود ببر، حالا شیعیان در شهادتش بر سر وسینه می‌زنند،میگویید:مشرک شده،انصاف بده،انصاف هم دُرّ گرانبهایی است که هرکس ندارد یک قصر و جایگاه مخصوصی در بهشت هست که فقط برای اهل انصاف آماده شده!
عبدالله۳۳۸۴۴۲۳۱۶:۱۳:۱۴ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
از نظر رهبری و فرهنگ ایران انسانیت و ایرانی مهم است ولی از نظر مولوی متاسفانه محدود به قوم و مذهب است
ناشناس۳۳۸۴۶۵۴۱۸:۵۵:۰۵ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
از این شیخ تا حالا پرسیدید که خودش واسه مردم سیستان چکار کرده
ناشناس۳۳۸۵۰۳۱۰۲:۵۷:۵۴ ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
ان شا ا.‌. با عبدالحمید محشور بشی
ابراهیم۳۳۸۳۳۵۱۲۳:۵۰:۴۶ ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
این عبدالحمید اصلا صلاحیت امام جماعت را ندارد
ناشناس۳۳۸۳۳۸۳۰۰:۱۰:۳۷ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
عبدالحمید شترودلارمیخواد نه برای خودش نمیخواد فقط احکامی که پیامبر ص فرمودند میگه که خون بهای یک فرد برابر باصدشتراست کجایی این حرف به شما ضرر زد با شاید شما میخواهید برداخت کنید .
ناشناس۳۳۸۴۰۶۶۱۲:۴۹:۴۳ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
سلام ما مسلمان وایرانی هستیم‌ نه اسرائیلی دیه را حاکم شرع واجد شرایط تعیین می کند الان به فکر غزه کشتار زن بچه‌ها ی بی دفاع باشیم یاعلی مدد
ناشناس۳۳۸۴۴۶۵۱۶:۴۱:۱۳ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
شرع واجد شرایط ای کاش مطالعه کنند دیه اسلامی چقدره ؟
ناشناس۳۳۸۳۴۳۷۰۰:۴۳:۵۷ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
اهل سنت خودشون امام را انتخاب میکنند.
محمد۳۳۸۵۰۹۲۰۶:۴۸:۳۰ ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
ایران فقط یک رهبر دارد اونم سید علی خامنه ای.بعدشم مولوی اگه میگه دلار دیه بدین اگه دلش خیلی میسوزه برای مردم خب از دلارهای که عربستان میگیره بده کمک کنه بهشون
ناشناس۳۳۸۳۴۴۱۰۰:۴۷:۰۴ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
توازکجاصلاحیت اظهارنظرداری
ناشناس۳۳۸۳۴۹۲۰۳:۱۸:۴۳ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
عبدالحمید از قرآن و شرع سخن گفته است اشتباه نکنید عامل وحدت در منطقه است
ناشناس۳۳۸۳۵۱۲۰۴:۲۹:۰۰ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
برای ما بلوچ ها صلاحیت داره
ناشناس۳۳۸۵۸۱۵۲۱:۴۱:۰۲ ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
سلام علیکم برای کل اهل سنت ایران مولانا ارزش دارد
حسین۳۳۸۳۵۶۳۰۶:۳۴:۰۱ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
تو مگر چه کاره ای یک همچنین حرفی را میزنی ؟
بلوچ۳۳۸۳۵۹۳۰۷:۲۴:۲۵ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
مگه دست شماست که میگی صلاحیت نداره.
ناشناس۳۳۸۳۸۴۲۱۰:۰۷:۲۷ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
کسی که امنیت ملی را بازیچه فرار می‌دهد درجا باید تعلیق شود و کمترین آن هم هست
ناشناس۳۳۸۳۳۶۱۲۳:۵۷:۱۷ ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
کاملا درست می گوید دیه قتل عمد یک انسان صد شتر هست
نظری۳۳۸۳۳۶۶۲۳:۵۹:۵۵ ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
درتمام دنیا هيچ کشوری مانند ايران آزادی ندارد.آزادی در ايران نامتعارف است
ناشناس۳۳۸۳۳۶۹۰۰:۰۳:۱۸ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
ماتوکشور اسلامی زندگی میکنیم باید به شریعت اسلام پایبند باشیم خون بهای هر انسان برابر با صد شتر است
سرباز وطن۳۳۸۳۳۷۱۰۰:۰۳:۴۹ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
بسم‌الله الرحمان الرحیم من برای امام جمعه زاهدان و مردم زاهدان وکل سیستان و بلوچستان متاسفم که دها شهید یا حمله به پاسگاه راسگ را تحویل ما داده‌اند به نظر شما اونها زن بچه ندارند آیا بیگانگان خوشحال نمی‌شوند وغیره
ناشناس۳۳۸۵۲۴۶۱۰:۵۱:۴۱ ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
اصلا ربطی نداره
احمد۳۳۸۳۳۷۷۰۰:۰۷:۲۶ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
شما هم در کشور ایران زندگی میکنی و باید مثل همه مردم از آنچه قانون گفته پیروی کنی. خون کشته شدگان جمعه مهر رنگینتر از خون شهدای تاسوکی و شهدای مسجد امام علی و شهدای مسجد جامع زاهدان و شهدای تاسوعا چابهار و شهدای اتوبوس سپاه و شهدای راسک نیست.
ناشناس۳۳۸۴۱۱۷۱۳:۱۷:۲۲ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
بنده خدا اونا رو گروهک عبدالمالک شهید کرده و دولت هم عبدالمالک رو گرفت و به سزاش رسوند.
احمد۳۳۸۳۳۸۷۰۰:۱۲:۰۶ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
جناب مولوی فقط کشته شدگان جمعه رو دیده. و متاسفانه حرفی از شهدای مسجد امیرالمومنین زاهدان و شهدای مسجد جامع زاهدان و شهدای تاسوکی زاهدان و شهدای اتوبوس سپاه زاهدان و شهدای تاسوعا زاهدان که قبل از جمعه ۸ مهر بوده نمیزنه. پس جواب این شهدا را کیی باید بده جناب مولوی
ناشناس۳۳۸۴۶۴۱۱۸:۳۷:۵۵ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
تو از کجا می دونی من خودم سخنرانی مولانا رو شنیدم که محکوم کرده و آه سردی هم کشید بابت کشته شدگان تاسوکی .
ناشناس۳۳۸۵۷۰۵۱۹:۵۴:۳۹ ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
چراباید حرف بزنه .
ناشناس۳۳۸۳۳۸۹۰۰:۱۲:۵۷ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
هر چند شتری که در اسلام گفته شده باید به عنوان دیه پرداخت کنند
احمد۳۳۸۳۳۹۲۰۰:۱۴:۱۴ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
من اهل تسنن هستم. و این مولوی مورد قبول ما اهل سنت سیستان و بلوچستان نیست.
سید اسی۳۳۸۴۲۸۴۱۴:۳۷:۴۶ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
اهل سنت عزیزان ما هستند.نصف بیشتر بستگان من سنی هستند و روی چشم ما جا دارند.بخاطر یک نفر هیچوقت دشمن تراشی نکنید.بیایید پس از 1400سال به این اختلافات پایان بدهیم.
ناشناس۳۳۸۴۷۴۸۲۱:۱۰:۵۲ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
لطفاً از خودتون حرف درنیاورید
حسین راد از منطقه ابو غریب۳۳۸۳۴۰۳۰۰:۲۰:۳۰ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
مولوی عبدالحمید خودفروخته ای با رویکردی منافقانه وبادلارهای سعودی برای اداره حوزه اهل تسنن بوده.‌ او درظاهر امام جماعت مسجد اهل سنت زاهدان است که در خود همان مسجد ضمن آموزش طلاب خارجی برایشان شناسنامه حتی یارانه هم می گرفته او رهبری غیر مستقیم تمام آشوبهای زاهدان و منطقه سیستان و بلوچستان را بعهده دارد. اکنون بصورت مستقیم علیه جمهوری اسلامی ایران قدرت نمائی میکند..و بشدت از مشروعیت اسراییل حمایت کرده و حماس را تروریست میداند
ناشناس۳۳۸۴۰۵۶۱۲:۳۹:۳۹ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
کی گفته حماس تروریست هست حتی از حماس حمایت هم کرده
ناشناس۳۳۸۴۷۰۲۱۹:۵۰:۳۹ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
دقیقا
احمد۳۳۸۳۴۰۶۰۰:۲۱:۴۳ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
عبدالحمید صلاحیت ندارد. ( از طرف یک سنی ).
ناشناس۳۳۸۳۴۱۰۰۰:۲۳:۳۶ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
من خودم شیعه هستم ودربعضی المسائل (بیشتر)مخالف نظرجناب مولوی.امادراین موردمولوی بحق ودرست میفرمایند اگرخون انسان بی‌گناهی ریخته شده وقراراست دیه پرداخت شود یک میلیارد باپول بی ارزش ما خیلی ناچیزه. چراهرحرفی میادپای غزه وفلسطین وپیش میارید
ناشناس۳۳۸۳۴۱۲۰۰:۲۴:۴۳ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
شتر دست کم دونه ای پنجاه میلیونه
حسن کودک کار وسرپرست خانواده دهه شصتی قم۳۳۸۳۴۱۴۰۰:۲۶:۴۹ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
اگه دیه کم هست، بقیه دیه را کسانی بدهند که در نماز جمعه آنان را تحریک و اغفال کرداند، از جمله خود عبدالحمید،
احسان۳۳۸۳۴۱۹۰۰:۲۸:۳۴ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
مرد خدا درود برتو
ممدقلی۳۳۸۳۴۲۲۰۰:۳۱:۳۲ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
همین یک میلیارد تومان کافی است.
سلمان۳۳۸۳۴۲۵۰۰:۳۳:۴۳ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
حرفاش کااااملا درست است خود را به خواب نزنید
امیر۳۳۸۳۴۳۸۰۰:۴۴:۳۱ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
دیه یکنفرطبق قانون جمهوری اسلامی ایران یک ملیاردتومن اگرمیبینی کمه ازجیب مبارکت بده
ناشناس۳۳۸۳۴۴۰۰۰:۴۶:۲۷ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
خوب اگه مسلمان هستی باید طبق نصوص صریح احادیث وقرآن عمل کنیدشریعت بالاتر از قانون هستش ولاغیر
حسام۳۳۸۳۴۵۳۰۱:۱۲:۵۹ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
جناب عبدالحمید آنهایی که به تحریک شما کشته شدند...شما باید برای فراراز عقوبت آن دنیا چند میلیارد دیه بدهید؟
عرشیا۳۳۸۳۴۵۶۰۱:۱۶:۲۵ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
خب ۵ یا ۶ میلیارد برای کسی که سوار لندکروز میشه و ۱۵ تا تویوتا و ......اسکورتش میشن عددی نیست، عین حکام عرب زندگی میکنه و تعدادی ساده لوح هم بازی می خورند.
ناشناس۳۳۸۳۴۶۲۰۱:۲۹:۳۰ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید هر چیزی که می‌گوید بر اساس قرآن و شریعت اسلامی میباشد.
احد۳۳۸۳۴۷۱۰۱:۴۷:۰۶ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
مگر دم از شریعت نمی زنید بس اجرا کنید
ناشناس۳۳۸۳۴۷۲۰۱:۴۸:۳۲ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
بنده خدا امام جماعت زاهدان حرف راست و درست را گفت.
محمد۳۳۸۳۴۷۳۰۱:۵۰:۲۲ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
اونایی که بین مردم تفرقه انداختند و تحریکشان کردند مقصر اصلی حادثه هستند،،،
ظاهر۳۳۸۳۴۸۱۰۲:۰۶:۰۴ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
باسلام و عرض ادب همیشه به حق و حقوق همدیگه احترام بگذاریم و از قضاوت های بیجا دوری کنیم
علی۳۳۸۳۴۸۳۰۲:۱۳:۰۹ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
واقعا بعضیها چیزی از جریان نمیدونن .
فرزند ایران۳۳۸۳۴۸۹۰۳:۰۵:۰۳ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
اگر صحبتی در مورد دیه شده بحث فقهی بوده برای اطلاع مردم که اگر کسی قتل عمد کند باید طبق شرعیت اسلامی ۱۰۰ شتر به خانواده مقتول بدهد
ناشناس۳۳۸۳۴۹۰۰۳:۰۷:۲۰ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
از بیسوادی خودش را با حسن صباح مقایسه مینماید !!! در صورتیکه حکومت جمهوری اسلامی حکومت عدل خدائیست
مهدی۳۳۸۳۴۹۱۰۳:۰۹:۱۳ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
عبدالحمید دنبال آشوب و فتنه است ،باعث ترور جوانان این آقا هست باید مجازات سخت بشود
عبدالرحمن۳۳۸۵۵۱۷۱۵:۵۹:۰۱ ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
نه، بگذارید خود این آقای مولوی دیه پرداخت کند. خدا را شکر وضع ایشان خیلی خیلی خوب است.
سامان۳۳۸۳۴۹۵۰۳:۳۶:۳۷ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
مولوی عبدالحمید درست می گوید
ناشناس۳۳۸۴۹۶۴۰۱:۱۴:۰۳ ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
وقتی تحریک‌کننده خودت هستی دنبال چی می گردی .
ناشناس۳۳۸۳۴۹۷۰۳:۴۱:۴۰ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
یکی پیدا نمیشه به این مولوی بگه تو که خودت عامل فتنه ای؟؟؟
محمد۳۳۸۳۵۰۰۰۳:۵۳:۵۷ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
عامل اصلی فتنه خودش هست و باید دیه رو خودش از دلارهای سعودی بده اینهمه جوان رو سر نماز تحریک کرد و بکشتن داد حالا هم دنبال تحریک خانواده های کشته شدگان هست و از سادگی اونا داره سوءاستفاده میکنه
ع ا ر۳۳۸۳۵۱۸۰۴:۴۹:۲۷ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
هر موقع از عربستان بابت کشتن حجاج شتر و دلار گرفتیم باشه شتر و دلار هم میدیم ولی اشکال اینجاست که عربستان فقط به وهابیها دلار میفرسد پس متاسف هستیم از این بابت .
مبینا۳۳۸۳۵۲۷۰۵:۱۲:۵۵ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
آقای اسماعیل زهی رنگ عوض کردی تو خودت عامل کشته شدن این همه بی گناه هستی
ناشناس۳۳۸۳۵۳۱۰۵:۲۸:۰۵ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
خونشان به گردن همین آقای اسماعیل زهی می باشد که با اخبار کذب اون فاجعه رو آفرید.
ناشناس۳۳۸۳۵۳۳۰۵:۳۵:۵۳ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
این بنده خدا رو جدی نگیرید
علی۳۳۸۳۵۳۵۰۵:۴۴:۱۰ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
نه مولوی قانون دیه برای همه یکی است شیرین زبانی نکن
ناشناس۳۳۸۳۵۴۶۰۶:۰۳:۳۳ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
اگر بر حرف مفت مالیات تعیین می کردند باید این فتنه گر ملیاردها مالیات بدهد؟؟؟؟؟!!!!!
ناشناس۳۳۸۳۵۴۷۰۶:۰۵:۴۴ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
طبق گفته خداوند وپیامبر خدا دیه یک انسان ۱۰۰ شتر هست ، حالا قیمت ۱۰۰ شترچقدر شد همون دیه یک انسان است
ریگی۳۳۸۳۵۵۶۰۶:۱۴:۵۹ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
قبل از قضاوت در مورد سخنان مولوی عبدالحمید به کتاب های معتبر اهل تسنن و تشیع و همچنین قرآن کریم در مورد دیه رجوع کنید.
بلوچ۳۳۸۳۵۵۸۰۶:۱۹:۲۴ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
لطفاً بااین متنها فتنه راه نیندازیدشیعه وسنی برادروبرابرنددرودبرانسانیت
A.A۳۳۸۵۰۲۵۰۲:۴۱:۲۹ ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
بله شیعه و سنی با هم برادرند یک خدا یک کتاب ویک پیامبر دارند مذهب در همه ادیان هست ولی این عبدالحمید آشوبگر است نه سنی است نه شیعه بلکه وهابی است که اسلام قبولش ندارد
علی۳۳۸۳۵۶۱۰۶:۲۸:۳۲ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
آدما بی عقل دروغاتون رو باور کنن
ناشناس۳۳۸۳۵۶۲۰۶:۲۹:۰۰ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
آقا جان قتل عمدی که طرف واقعا مقصر باشه...نه اینکه طرف به قصد کشتن به پاسگاه حمله ور شدن....اونا همینطور الکی که مردمو نزدن...اونا به پاسگاه حمله کردن...اونام از خودشان دفاع کردن.‌بعدشم اینا به تحریک امثال شما خونشون ریخت.
ناشناس۳۳۸۳۵۶۵۰۶:۳۴:۳۱ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
برای حرفای عبدالحمید فقط باید با بی محلی عبور کرد
عبدالحمید۳۳۸۳۵۶۷۰۶:۳۶:۴۲ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
این آقا ضعف دیده شدن دارد ، میکروفون بدست ودولت هم باهش راه میاد هرچی دلش می خواهد می گویید، آشوب تو استان سیستان وبلوچستان دست همینه
ناشناس۳۳۸۳۵۷۲۰۶:۴۱:۳۲ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
این نیز بگذرد خداوند این خون ها و خون های کرمانیهای عزیز را آخرین خون ریخته شده در ایران عزیز بداند دست ظالمین قطع بشه انشاءالله
ناشناس۳۳۸۳۵۷۳۰۶:۴۶:۳۳ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
میگه پول مردم بابت کاری که خودشان کردند وباید جوابگو باشند
جلیل۳۳۸۳۵۸۹۰۷:۱۲:۲۸ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
خدایا به حق بزرگی و کریم بودنت این بنده خودت شیخ عبدالحمید امام جمعه مسجد مکی رو به راه راست هدایت کن. انشاالله
ناشناس۳۳۸۵۳۵۹۱۳:۱۶:۲۱ ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
خدا شما رو به راه راست هدایت کند
ه ز۳۳۸۳۵۹۷۰۷:۲۶:۴۵ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
عبدالحمید سواد صحبت کردن نداره الان داره حکم شرعی میده
حسن۳۳۸۳۵۹۸۰۷:۲۷:۳۸ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
من با جناب مولوی عبدالحمید کاری ندارم. ولی روی صحبتم با کسانیست که دم از احکام قرآن و احکام اسلام می‌زنند شما که بقیه احکام قرآن رو قبول ندارید مثل حکم حجاب یا حکم اعدام چطور به پرداخت دیه که می‌رسه به احکام قرآن استناد می‌کنید؟
حسین۳۳۸۳۶۰۵۰۷:۳۱:۳۲ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
چرا به جای پرداخت دیه ، عاملین و آمرین این جنایت خونین مجازات نمی‌شوند ؟؟؟!؟
اسداله۳۳۸۳۶۱۴۰۷:۴۰:۱۳ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
چیزی که معلوم نیست اینست که قوه‌ی قضائیه بر چه اساسی دیه ۹۰۰ میلیون تومنی را برای جان انسان مومن تعیین کرده است!! با تمام انتقاداتی که به ایشان وارد می‌دانم این مورد ایشون حرف حق زده
علی۳۳۸۳۶۱۵۰۷:۴۰:۱۶ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
دیه یک مرد در اسلام۱۰۰ شتر است اونم قتل عمد!
ناشناس۳۳۸۳۶۱۷۰۷:۴۰:۵۵ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
بله جناب شیخ الاسلام از روی قانون وشرعیت اسلامی که در صدر اسلام بود میگویند و اون هم یک درخواست داشت که به این پول ناچیز ۹۰۰ ملیون دیه نمیشود حد اقل
موسی۳۳۸۳۶۲۲۰۷:۴۷:۳۸ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
در قرآن کریم هیج جا میزان دیه گفته نشده بلکه به اصل پرداخت دیه اشاره شده و رسوم قبایلی عرب در باب خونبها را تایید کرده است ؛ البته اگر مبنای دیه صد شتر باشد میزان دیه خیلی بیشتر از یک میلیارد میشه !
ناشناس۳۳۸۳۶۳۴۰۷:۵۳:۲۰ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
یعنی نظر اسلام رو فقط شما باید بگی اگه کسی جز شما همین حرف رو بزنه ایراد داره
ناشناس۳۳۸۳۶۴۶۰۸:۰۳:۱۷ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
جیره خوار بهاییان و یهودیان و وهابیان تا حالا آنقدر دلار گرفته که ریال براش ارزش نداره
معصومه۳۳۸۳۶۵۵۰۸:۱۲:۳۳ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
ایشان دیه شرعی واسلامی را بیان کردند.
دوستدار مولوی۳۳۸۳۶۵۶۰۸:۱۳:۰۵ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
عبدالحمید بسیار مرد شریف وبزرگواریه بنده اهل تسنن نیستم اما خیلی طرفدارشونم و دوستشون دارم.راست میگه دولت که فقیر نیست چی میشد بیشتر پول به بازماندگان میداد.
ناشناس۳۳۸۴۱۵۰۱۳:۲۹:۳۲ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
چطوری میشه و اهل سنت هم نیستی... !!! یکی از جملات و سخنان و طرح‌ها و پیشنهادات حکیمانه و عالمانه و ... و یا یکی از رویه های مومنانه زندگی ایشان را ذکر نمایید؟
علی۳۳۸۴۷۸۶۲۱:۳۶:۲۶ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
یکی از راهکارهاشون،برگذاری رفراندوم هس
سلام۳۳۸۳۶۶۸۰۸:۲۰:۳۴ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
سخن عبدالحمید درست است.دیه صدشتر است.
علی۳۳۸۳۶۷۰۰۸:۲۱:۲۸ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
من به شیعه و سنی و نظام و مخالفین کار ندارم ولی اونجایی که رییسش عبدالحمید هست ایرانه و این همه شرارت در منطقه عبدالحمید میشه، ریگی ، داعش ، طالبان و ... این همه سرباز مرزبان شهید شد بدست همین اعضای عبدالحمیدیها یا از مزدوران ساکن در اون منطقه بلوچستان ایران و افغانستان و پاکستان! درسته؟قاتلین که از فضا نیومده بودن!چرا عبدالحمید دیه اونها رو محاسبه نکرد و از عاملینش که آمریکا و اسراییل و وهابیون بودن طلب نکرد؟
ناشناس۳۳۸۳۶۹۱۰۸:۳۳:۰۹ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
عبدالحمید جان تو هم دست به جیب شو از دلارهای سعودی نفری ۱۰۰۰۰۰۰بده آخه تو هم توی این کار دست داشتی دست به جیب شو
ناشناس۳۳۸۳۷۱۷۰۸:۴۱:۲۳ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
جانم فدای ایران ذنده بادانصارالله زنده باد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران .
ناشناس۳۳۸۳۷۲۲۰۸:۴۳:۳۲ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
چراقاتلین‌قصاص‌نمی‌شونده‌دولت‌که‌نکشته‌ان‌قاتل‌ازخدا‌بی‌خبر‌باید‌جواب‌بده‌لعنت‌خدا‌برقاتلین
ناشناس۳۳۸۳۷۳۷۰۸:۵۱:۵۹ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
شما چرا اینقدر مغرضانه برخورد میکنید با جناب مولانا.
بنده خدا۳۳۸۳۷۴۱۰۸:۵۳:۵۶ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
حتما به مولوی یامسجدمکی چیزی نرسیده که مولوی دنبال دلار یاشتربوده
ناشناس۳۳۸۴۵۸۴۱۷:۵۸:۳۲ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
خدا ب مولوی همه چیز داده
یحیی۳۳۸۳۷۴۲۰۸:۵۴:۰۲ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
افسوس تا زمانی این مولوی ها به اسم دین ومذهب پشت،تریبون می‌روند وآشنایان با قانون قضایی کشور خو دش ندارند باید عقب مانده باشیم وتوی سرمان بزنند فکر کرده عبدلحمید دیه کیلوی یا تن آنهم با سلاح ویا دلار امریکاهی بدهند
م.ح۳۳۸۳۷۴۸۰۸:۵۶:۵۰ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
مملکت قانون داره وقانونش دیه رومیزاره .براساس همان دیه بیمه خودرو مشخص میشه.دوست داری دیه ۷ میلیارد و بیمه ماشین ۳۵ میلیون بشه
Ali۳۳۸۳۷۵۲۰۹:۰۰:۲۱ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
از بیهوده گویی های عبدالحمید ناراحت نشین .
ناشناس۳۳۸۴۵۹۱۱۸:۰۶:۳۷ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
کی گفته دیه یک نفر یک ملیارده
ناشناس۳۳۸۳۷۵۴۰۹:۰۲:۳۹ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
آقایانی که اینقدر افغانی افغانی میکنید..همین مولوی در مسجد لوتک ومکی ۳۵۰۰ طلبه افغانی وتاجیکی پاکستانی بدون مجوز وپاسپورت را درس میداد.درهمان سال که ازمسجد کلی سلاح و مهمات بیرون اوردند..
مسعود۳۳۸۴۴۵۷۱۶:۳۳:۱۷ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
کاملا درسته
ناشناس۳۳۸۳۷۷۲۰۹:۱۸:۰۱ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
عبدالحمید یک شخص وابسته به عربستان است
علیرضا۳۳۸۳۷۸۰۰۹:۲۸:۳۰ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
بیشتر ناراحتی عبدالحمید از اینه که چرا رضایت گرفته آید .دیگر نمی شود بهانه ای برای آشوب پیدا کرد .
ناشناس۳۳۸۳۷۹۳۰۹:۴۳:۲۴ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
عبدالوهابی داعشی مهره سعودی اسرائیلی وطن فروش
فریبرز۳۳۸۳۸۰۴۰۹:۴۷:۵۵ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
همه میدانند که فتنه اصلی در مناطق سنی نشین، مفتی مزدور وهابیون و آمریکاست، تعداد کشته شدگان متجاوز به کلانتری زاهدان انگشت شمار بوده و نیروی انتظامی برای دفاع از خود و پایگاهش شلیک کرده و خون به ناحق ریخته شده مأموران پلیس پایمال شده است.
جلال۳۳۸۳۸۱۶۰۹:۵۱:۴۹ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
بقیه کسری دیه مربوط به اونی هست که با تحریک کردن اون بدبختا باعث مرگشون شد
ناشناس۳۳۸۳۹۰۵۱۰:۳۸:۳۵ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
شما که معلومه دست به دلار گرفتنت خوبه. یکم از مقرری های وهابیون سعودی به آنها بدهید وقتی به دیار باقی که شتافتید ثوابش برقرار است.
ناشناس۳۳۸۴۲۴۹۱۴:۱۵:۴۶ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
لطفا حرف تفرقه انگیز و بی اساس نزن
محمد۳۳۸۳۹۸۷۱۱:۳۷:۳۵ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
واقعا دیه جان یک فرد یک میلیارد هست به همین خاطر هست قشر ثروتمند ارزشی برای ما قائل نیستند حقم دارند قیمت ماشینشون ده برابر دیه یک فرد معمولی هست.
کارمند ساده۳۳۸۴۰۱۳۱۲:۰۱:۵۱ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
او یک پروژه وهابیت است که به موقع اش بیرون می آید؟
ناشناس۳۳۸۴۰۱۹۱۲:۰۹:۲۱ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
درود بر مولوی عبدالحمید
محسن۳۳۸۴۰۲۹۱۲:۱۷:۰۶ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
هرکس که خاک ایران براش مهم باشد نبایددرکشورتفرقه ایجادکندومشکلات یاانتقادرا باید با گفتگوحل کند عده ای درفظای مجازی جولان می‌دهند درمورد همه چی نظرهای تفرقه افکن کلمات زشت استفاده میکنن که این به نفع هیچکس نیست جزخوشحالی دشمنان ایران
حسین۳۳۸۴۰۷۹۱۲:۵۵:۳۳ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
عبدالحمید جیره خور وهابیت و صهیونیست و عزیز دل طالبان ...
ارش۳۳۸۴۱۰۴۱۳:۱۰:۴۱ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
شما که موافق افزایش دیه هستی حاضری بیمه ماشینت را ۸ برابر بدی ؟
ناشناس۳۳۸۴۷۵۰۲۱:۱۴:۳۳ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
کار شرع کار درهم و دینار نیست
مسلم۳۳۸۴۱۲۸۱۳:۲۳:۱۸ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
جا الحق و زهق الباطل ان الباطل کان زهوقا حق آمد و باطل رفت ، که براستی باطل رفتنی است یا اوللالباب ...! ای صاحبان خرد...کمی تفکر گفته الله (جل جلاله ) میباشد که باطل رفتنی است
افشبن۳۳۸۴۴۶۴۱۶:۳۸:۴۸ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
البته تشخیص حق از باطل سخت هست برای برخی‌ها. کسیکه چشم بر بیت المال یک ملت دارد
ناشناس۳۳۸۴۱۳۳۱۳:۲۴:۱۵ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
این عبدالحمید اگر در عربستان بود با مواضع و اقداماتی مشابه این در قبال نظام تا الان سرش با شمشیر جدا بود و خلاص... شیخ نمر یک درصد این هم برای نظام سعودی حاشیه و اقدامات ضد امنیت ملی و آشوب نداشت ...
ناشناس۳۳۸۴۴۲۵۱۶:۱۳:۴۶ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
کدام حرفش بی اساس بوده. ؟؟
علی۳۳۸۴۷۸۲۲۱:۳۳:۳۵ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
شیخ الاسلام،مهره اصلی ایجاد وحدت در ایران بوده و هس
ناشناس۳۳۸۴۱۴۶۱۳:۲۹:۰۸ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
توهین نکنید
کسری۳۳۸۴۱۸۱۱۳:۴۴:۵۳ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
باید دید دادگاه عادلانه ای که میگن تشکیل میشه چه رای صادر می‌کنه .
امیر رضا۳۳۸۴۱۹۳۱۳:۴۸:۴۳ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
عبدالحمید مولوی حرف حق گفته
حمیدرضا۳۳۸۴۴۴۳۱۶:۲۲:۴۰ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
دفاع از اسرائیل هم یکی از حرفهای حق اوست ؟
ص _ ن۳۳۸۴۲۱۹۱۴:۰۰:۱۵ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
قابل توجه ، فتنه ها در سیستان و بلوچستان ایران اسلامی اتفاق بیفتد
ناشناس۳۳۸۴۲۶۲۱۴:۲۱:۰۹ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
برادران چیزی که خودمان نمی‌دونیم وسردرنمیاریم بهتره قضاوتی نکنیم
سام ،۳۳۸۴۲۶۸۱۴:۲۴:۱۴ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
همه ی اظهارنظرها رو مطالعه کردم.آنچه دراکثرموارد بود هیچ نشانی از خداترسی وانصاف وانسانیت نیست.فقط اتهام زنی وتهمت وافترا.چرا؟اگرمامسلمان هستیم وپیرو محمد ص هستیم ،خون هرانسان شرافتی بسیاردارد وخون هرانسان بی گناهی مستوجب مجازات ریزاننده ی آن است حال چه شیعه باشد وچه سنی
جواد۳۳۸۵۲۰۹۱۰:۱۹:۳۸ ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
اگه شما در همون مکان نظامی بودی و بهت با اسلحه به قصد کشتنت و تصرف پاسگاه حمله میشد چه عکس العملی نشون میدادی؟گفتگو!
جعفر۳۳۸۵۷۹۹۲۱:۱۴:۴۱ ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
خون انسان بی گناه بله ولی خون انسان باغی و یاغی که مسلحانه به نیروی انتظامی یا نظامی حمله می کنه شرعا هدره . اما اگر کسی در حال اعتراض و انتقاد مسالمت آمیز هرچند غیر قانونی باشه شرکت کرده خونش هدر نیست و در چارچوب شرع حرمت داره اگر عمدی و بی توجه ریخته شده باید مقصر قصاص یشه .و در صورتیکه سهوا به قتل رسیده اند یا آسیب دیده اند دیه ایشان باید از بیت المال پرداخت بشه. در کل کسی که به هر قصدی اسلحه بروی نیروهای انتظامی کشور بکشه خونش هدره و هیچ توجیهی برای اینکار قابل قبول نیست.
ناشناس۳۳۸۴۲۷۴۱۴:۲۸:۴۹ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
از حمله کنندگان به مقر پلیس که کشته شدن باید پول تیر می گرفتند نه دیه بدهند عجب روزگاری شده
ناشناس۳۳۸۴۲۷۹۱۴:۳۱:۳۶ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
خط قرمز هرکشوری یکپارچگی اتحاد وامنیت است
ناشناس۳۳۸۴۳۳۰۱۴:۵۸:۴۰ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
ایشان از ارزش جان انسان بر مبنای شریعت اسلام حرفی زده اند. افرادی که خود را پیرو اهل بیت می دانند، اعتراض بیجا نکنند
آزاده۳۳۸۴۳۳۱۱۴:۵۹:۳۷ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
از دیدگاه شریعت اسلام حرفی زده اند و کاملا صحیح است.جان انسان ارزش دارد
یاسر۳۳۸۴۳۴۰۱۵:۰۹:۱۲ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
در زمان حضرت علی دیه انسان 100شتر بوده
علی۳۳۸۴۴۱۲۱۶:۰۰:۲۱ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
در واقع خود همین آقای مولوی باید به خانواده قربانیان دیه پرداخت کند از جیب مبارک
بلوچ.۳۳۸۴۴۲۲۱۶:۱۱:۵۰ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
قوه قضاییه بر معنای چی حساب کرده ؟
مسعود۳۳۸۴۴۵۰۱۶:۳۰:۳۱ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
ما زیر پرچم ایران زندگی میکنیم و از قوانین ایران هم پیروی میکنیم ،نه کشور دیگری
علی۳۳۸۴۴۹۴۱۶:۵۸:۳۳ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
طبق فقه اسلام واهل سنت دیه مرد 100شتر یا معادل نقدی 100شتر می باشد اما قانون ایران در این مسئله متفاوت است و
ناشناس۳۳۸۴۵۴۷۱۷:۲۵:۲۹ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
جناب مولوی عبدالحمید حد شرعی دیه راکه اسلام و قرآن تعیین نموده بیان کرده یک کلمه کم ونه یک زیاد.
ناشناس۳۳۸۴۵۵۶۱۷:۳۲:۱۰ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
عبدالحمید .از کی حقوق میگیره. ؟
ناشناس۳۳۸۵۲۴۱۱۰:۵۰:۱۴ ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
عربستان سعودی
ناشناس۳۳۸۵۶۹۵۱۹:۴۸:۵۷ ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
از مردم و عربستان سعودی
علی۳۳۸۴۵۷۵۱۷:۴۹:۲۶ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
حرفاشو قطع و برید نکن اول میگه راضی به دیه نیستیم اگر دیه هم می‌دادید طبق قانون اسلامی میدادید
مهدی۳۳۸۵۰۴۸۰۳:۳۶:۱۶ ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
در قانون اسلامی اسمی از دلار نیست
علی۳۳۸۴۶۶۳۱۹:۰۵:۴۱ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
باید همانگونه که اسلام دیه را بر حسب شتر اعلام کرده پرداخت کنید .
محمد۳۳۸۴۶۶۸۱۹:۰۷:۳۰ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
طبق قانون شریعت اسلامی،قرآن،دیه قتل عمد،۱۰۰شتر است،یا معادل قیمت آن،وحال یک میلیارد ارزش خود را ازدست داده،یعنی شتر،۱۰ملیون تومان،قیمت یک گوسفند بیشتراست،باید ارزش شتردرنظرگرفت.
زارع۳۳۸۴۶۷۵۱۹:۱۵:۳۲ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
همچین چیزی نیست من خودم شیعه ام باور نمیکنم چون میشناسم ایشون چه مرد بزرگواری اند
اسلامی۳۳۸۴۶۷۷۱۹:۲۱:۲۲ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
دیه نگیرند بهتر چون گذشت امنیت بیشتر میکنه نه پول
عبدالله۳۳۸۴۶۹۰۱۹:۳۸:۵۵ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
چرا امثال مولانا عبدالحميد بزرگوار و دیگر مبلغان دینی نسبت به بی حجاب های شیطان رفتار هیچ عکس العملی نشان نمی‌دهند، مگر در قرآن مجید امر به معروف و نهی از منکر جزء وظایف مسلمانان خصوصا مبلغان و بزرگان دینی نیست؟ این لباس و رفتاری که برخی از خانم های مملکت در ملا عام انجام می‌دهند در کشورهای غربی هم نیست. در آینده نه چندان دور دود این بی حجابی و بی بند و باری و بی‌غیرتی تو چشم خودتون می‌رود. سیستان و بلوچستان باید قبل از دولت خودشان به فکر آبادانی استان باشند.دولت چجوری بیاد برای اینها کارخانه تاسیس کنه تو شهری که امنیت نداره؟
سالار سالاری۳۳۸۴۷۱۷۲۰:۱۰:۵۴ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
از شهادت همه افراد وانسانها که پدر ومادر دارندخصوصا افراد بیگناه نیروی انتظامی که خصوصا سرباز وظیفه هستند وهیچ نقشی در جریانات بلوچستان ندارند و توسط افرادی شهید شدند خیلی ناراحت کننده و عزادار میشیم بنده بلوچ هستم مسلمان هستم قتل یک انسان به مانند قتل کل انسانهاست فقط انسانها را بدون دلیل قضاوت نکنیم .
اسی بلوچ۳۳۸۴۷۳۹۲۰:۵۴:۵۴ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
والا شما که بجای ما نیستین شما توی شهرستان نشستین دارین حال میکنین چه میدونی ما چی میکشیم
درود بر شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید حفظه الله۳۳۸۴۷۷۳۲۱:۲۹:۰۳ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
درود بر شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید حفظه الله
ناشناس۳۳۸۴۸۰۰۲۱:۴۱:۵۵ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
از لحاظ شرعی دیه صد شتر هست
سایان۳۳۸۵۰۴۴۰۳:۲۹:۵۳ ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
همون زمان پیامبر هم دیه رو شتر نمیدادند، در اسلام ، دیه، معادل صد شتر تعیین شده،نه خود صدشتر.یعنی پول دیه،پول صد شتره،نه اینکه صدشتر بدن.تازه همین صدشتر هم بستگی به شرایط زمان و مکان قابل تغییر است
ناشناس۳۳۸۴۹۰۲۰۰:۲۱:۵۱ ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
من طرف دار این نیستم چون افکارش طالبانی است.
محسن۳۳۸۴۹۲۵۰۰:۴۱:۰۳ ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
واسه خودش نخواسته ..... برای مردم خواسته . درضمن : یقینا طبق شرع اسلام عمل می‌کنه .
ناشناس۳۳۸۴۹۲۷۰۰:۴۲:۰۱ ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
این عبدالحمید اگر به فکرمردمش هست یکم از خرج آن همه خدم خشم برای مانور دنبال خودش می‌کشه کم کنه بده به مردم آن همه کمک که از عربستان قطر کشورهای دیگه برای مردم بلوجستان میفرستند بده دست مردم .
هموطن۳۳۸۴۹۳۵۰۰:۴۴:۴۹ ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
سلام دوستان عزیز مخصوصا سیستانی و بلوچستانی. .انقدر به خودتون نپرین ..ابادی موقعیت مکانیتون هم با همدلی و برادری حل میشه نه با گفتن جروبحث بیخود که از یک استان باشین و من و شما کنین ..ابادانی با گفتن،، ما ،،امکان پذیره ..ایشونم طبق شرع و اسلام اظهار نظر کردن همین ..پایند باد ایران
الهام۳۳۸۴۹۳۷۰۰:۴۵:۲۷ ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
مولوی آدم خوبی هست.
ناشناس۳۳۸۶۲۹۸۱۱:۵۷:۰۵ ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
ببخشید‌کی‌گفته‌قطر‌عربستان‌‌به‌مو‌لوی‌عبدلحمید‌پول‌‌میدن‌خودتون‌دیدین‌‌.
ناشناس۳۳۸۴۹۶۲۰۱:۱۲:۵۹ ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
توهین نکنید
سید۳۳۸۴۹۶۶۰۱:۱۵:۱۷ ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
تمام نا امنی از طرف کسانی است که برای انفجار آماده میشود .
ناشناس۳۳۸۴۹۶۸۰۱:۱۶:۴۶ ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
عبدالحمید که حرفاشو وهابیون بهش دیکته میکنن .
بنده خدا۳۳۸۴۹۷۱۰۱:۲۰:۰۰ ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
بابا بس کنید به زندگی تون بچسبید .
ناشناس۳۳۸۴۹۷۸۰۱:۲۶:۴۵ ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
قانون پرداخت دیه همه جا باید یکسان باشد نه یکجا دلار یکجا شتر یکجا ریال
عبدل۳۳۸۴۹۸۲۰۱:۳۷:۵۳ ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
خیلی از افراد این مناطق پول دیه رو اکراه دارن مصرف کنن میدن به مسجدی یا کار خیری این برا خودش داره چکش میزنه،اون پول دیه آخرشم میاد سهم عبدالحمید و دارودستش میشه
ناشناس۳۳۸۴۹۸۸۰۱:۴۷:۱۸ ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
بعضی ها تفرقه بین شیعه سنی میندازین بس کنید ما همه هم وطن هستیم و ایرانی
ناشناس۳۳۸۴۹۹۷۰۲:۰۴:۴۱ ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
تو اگه نگران جوان بلوچ بودی مردم رو تحریک نمی‌کردی به مرکز انتظامی حمله کنند،خون تک تک اون افراد به گردن عبدالحمید هستش،الان کیسه گشادی دوخته برای پول دیه. مردم بلوچ اکراه دارن پول دیه خرج زندگی خودشون بکنن،یا نمیگیرند یا اینکه می بخشند به مسجدی یا ...
ناشناس۳۳۸۵۰۱۰۰۲:۱۸:۲۷ ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
به فکر جایی هم برای نگهداری اینهمه شتر باشی عبدالحمید
ناشناس۳۳۸۵۰۳۰۰۲:۵۵:۵۳ ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
بایستی مزدوران سعودی در مسجد ضرار رو که وابسته به دشمنان ایران هستند رو به اشد مجازات برسونند.
مهدی۳۳۸۵۰۴۷۰۳:۳۵:۲۹ ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
صد شتر را می شود قبول کرد. دلار کجای اسلام است؟
حامد۳۳۸۵۰۵۲۰۳:۵۷:۳۱ ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
حمید باید دیه بدهد..چون عامل فتنه است
حسین۳۳۸۵۰۵۶۰۴:۰۹:۲۳ ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
واقعاً نمیدانم مماشات با این فرد تا کی هر هفته بر علیه نظام.... اگر در عربستان این شخص می‌بود و علیه دولت صحبت میکرد تا حالا استخوانهایش پودر شده بود
ناشناس۳۳۸۵۰۶۱۰۴:۵۶:۱۲ ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
عامل تمام تفرقه ها وفتنه ها در سیستان و بلوچستان همین شخص هست که ازطرف وهابیت عربستان داره ساپورت میشه
ناشناس۳۳۸۵۰۶۷۰۵:۲۰:۰۹ ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
کسانی که آگاهی ازقرآن ندارند نظر ندهند
منتقد۳۳۸۵۰۷۶۰۵:۵۶:۲۵ ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
سلام، من همه اظهار نظرهارو خوندم دوستان عزیز پیرو جناب مولانا اکثرنا این سوالو پرسیدند ولی جوابی ندیدم صحبت مولانا درست، دیه انسان ۱۰۰ شتر طبق شریعت ولی آیا مجرم مستحق دیه است؟؟ لطفآ جواب بدید.
عباس۳۳۸۵۰۸۱۰۶:۱۱:۳۹ ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
باید همه را به ارامش دعوت کرد. اصل حکومت یا کشور بر اساس قانون اداره میشه
طوفان۳۳۸۵۰۸۴۰۶:۲۰:۳۴ ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
بنده خدا هر چی گفته بر اساس اسلام است .
سید کیان۳۳۸۵۰۹۰۰۶:۳۹:۵۰ ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
گفته مولوی عبدالحمید طبق گفته قران کاملا صدق میکنه ..
ناشناس۳۳۸۵۱۰۵۰۷:۳۲:۳۴ ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
قطعا خود نمازگزاران محترم آن روز، خوب می‌دانند که چه صحبت‌ها ویا عواملی باعث شده تا تعدادی از نمازگزاران به سمت وسوی کلانتری هجوم ببرند. مسلم از هجوم افرادبه کلانتر ی، مامورین حداقل برای دفاع از خودشان هم که شده عکس العمل نشان میدن. که باعث جان باختن تعدادی از بی گناهان هم می شود.
علی۳۳۸۵۱۱۰۰۷:۵۰:۲۰ ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
چرا شما ها با هم درگیر هستید ما تابع قانون هستیم هرچی قانون مشخص کنه اون درست است .
احسان۳۳۸۵۱۱۱۰۸:۰۱:۲۵ ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
دیه را باید عامل فتنه دهد مولوی عبدالحمید....
علی۳۳۸۵۱۶۱۰۹:۱۳:۴۰ ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
خب ، چرا دولت دیه بده . عامل اصلی این کشتارها دستورات خودت بوده جناب مولوی که گفتی شلوغ کنید تاقدرتم بیشتر شود . سهمی از دولت به تمام معنی دریافت کنم درحالیکه درخیال بودی .
ناشناس۳۳۸۵۱۶۹۰۹:۲۴:۲۶ ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
دیه انسان در فقه اسلامی عبارت است از: یکصد شتر یا دویست راس گاه یا هزار راس گوسفند یا هزار دینار طلا و... پس آقای مولوی عبدالحمید حرف گزافی نزده!
sahel۳۳۸۵۱۷۷۰۹:۴۵:۱۸ ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
شما اول برو ببین اصلا اینا برای چی اینکارو کردن بعد بیا اعلام نارضایتی کن
ناشناس۳۳۸۵۱۹۳۱۰:۰۴:۱۴ ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
حرف حق را باید شنید.حرف مولانا کاملا طبق روایات است.دیه یک فرد صد شتر است .
محمد۳۳۸۵۲۰۲۱۰:۱۲:۱۶ ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
قتل عمد قصاص دارد وغیر عمد دیه بر اساس قانون رایج کشور هست ...
ناشناس۳۳۸۵۲۰۷۱۰:۱۶:۴۲ ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
سلام دین این افراد رو باید اونی بده که با سخنان نسنحیده و تفرقه انگیزش باعث تحریک مردم و حمله به یک مقر نظامی که طبق قوانین برای حفظ سلاح موجود در اون باید به هر نحوی ازش دفاع کنه.و با سوء نیت باعث ایجاد هزینه برای نظام و نا امنی استان شده.
اردشیر۳۳۸۵۲۲۳۱۰:۳۳:۱۳ ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
کاملاً درست میباشد، دیه قتل عمد هر نفر 100 شتر به مبلغ روز محاسبه باید گردد، این حرف دیه انسان کاملأ فقهی و حقوقی میباشد،،،
بلوچ۳۳۸۵۲۳۷۱۰:۴۷:۰۲ ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
دیه ی یک انسان طبق قانون اسلام صد شتر است نه چیزی که خودتون درست کردید
Soultandard۳۳۸۵۲۵۰۱۰:۵۴:۵۴ ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
من سیستان بلوچستان زندگی میکنم .....اینجام دیه همون دیه قانونیه فقط مثل کل ایران که بعضی از اولیای دم خودشون مبلغ تعیین میکنن هست .
جلیل۳۳۸۵۲۵۹۱۱:۰۹:۰۳ ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
بنده بعنوان یک ایرانی ، از کسانیکه مامور ایجاد نفاق و انشقاق در بین ملت هستند ، اعلام برائت میکنم .
جلیل۳۳۸۵۲۷۰۱۱:۱۶:۱۲ ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
دوران خان و خان بازی خیلی وقته تموم شده .
محمد۳۳۸۵۲۸۶۱۱:۳۵:۱۲ ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
مولوی عبدالحمید حرفاش هیچ منطق نداره.....حیف مردم غیور سیستان و بلوچستان که عبدالحمید داره خرابشون میکنه.
یک بلوچ بادیدانسانی۳۳۸۵۲۹۲۱۱:۴۴:۰۵ ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
مامورهای پاسگاه هیچ کاری به مردم نداشتن. وموردحمله قرارگرفتن ازخودشون دفاع کردند. دفاع ازخودحق جائزواسلامیه هیچ دیه ای هم ندارد .
ناشناس۳۳۸۵۲۹۶۱۱:۵۱:۳۰ ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
الحق وانصاف یک میلیارد برای دیه یه انسان ناچیز است همان صد شتر زمان پیغمبر هر چه شد یک ماشین ایرانی یک میلیارد است نفس در مقایسه با ماشین!!!
ناشناس۳۳۸۵۳۰۸۱۲:۰۷:۴۲ ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
عبدالحمید در همه اموراتی که به او ربطی ندارند دخالت میکنه، علنی برعلیه نظام مقدس جمهوری اسلامی قد علم کرده،مگه ایشان قانونگذاره؟دیه ربطی به ایشان نداره، مردم ولایتمدار،شریف و نجیب بلوچستان را روبروی نظام قرارمیده
ناشناس۳۳۸۵۳۰۹۱۲:۰۸:۲۷ ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
اگر قرار بر دیه باشد باید ۱۰۰ شتر باشد .
ناشناس۳۳۸۵۳۳۱۱۲:۴۳:۵۲ ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
دیه باید منطبق با نص قرآن باشد که همه مسلمانان قبول دارند نه حرف مولوی عبدالحمید نه حرف قانون .
فردین۳۳۸۵۳۳۲۱۲:۴۹:۲۲ ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
جناب عبدالحمید تو اگر به فکر مردمی اول خودتو درست کن این همه اسکورت این همه ماشین شاسی بلند.....
مالک۳۳۸۵۳۳۴۱۲:۵۰:۰۰ ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
تقصیری ندارد... محاسبه ایشان بر اساس نرخ مزد و حقوقی است که از اربابانش(دلار) دریافت میکند. باید پرسید شما در کدام کشور زندگی میکنید؟؟!!
ولید۳۳۸۵۳۴۰۱۲:۵۴:۳۷ ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
من خودم اون جمعه بودم.. مردم رو تحریک کرد و به کشتن داد.. حالا از پرداخت دیه به دلار و طلا و شتر حرف میزنه!! خودت مدیون این خون هایی و جواب این خونها در دنیا و آخرت بر گردن خودت هست آقای به اصطلاح مولوی..
ایرانی۳۳۸۵۳۴۳۱۲:۵۶:۲۹ ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
درود بر بسیجیان عزیز
ناشناس۳۳۸۵۳۴۹۱۳:۰۴:۳۱ ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
یه میلیارد پول یه خونه هم نمیشه
پورامجد۳۳۸۵۳۹۰۱۳:۴۴:۴۰ ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
دیه درقران مشخص شده بله عبدالحمید درست گفته ، دیه با شتر وطلا ونقره محاسبه میشود .
محسن جهانبخش۳۳۸۵۴۱۱۱۴:۰۷:۲۱ ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
فقط میخوای بگی دولت بدهکار هست حتی اگر طبق قانون دیه رو بده ، تو که ده ها ماشین میلیاردی و ملک و ... داری و فقیر نیستی چرا کمک مردم زاهدان نمی کنی اونا که همشهریت هستند و از جیب اونا بسیار گرفتی.
عبدالله۳۳۸۵۴۳۰۱۴:۱۸:۳۲ ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
دقیقا دوستان به من بگن در این مدت که آقای مولوی عبدالحمید امام جمعه بودن چه کار مثبتی انجام دادن واسه پیشرفت کشور هم خودشون هم طرفدار اش ۲_ سیستم باید به چه کسی دیه می‌داده
ناشناس۳۳۸۵۴۶۳۱۴:۴۳:۴۵ ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
متاسفانه اتفاقی که آن روز افتاد بخاطر تحریک مردم آنهم به کرات توسط شخص مولوی بود...یکی از خودش بپرسد دیه جوانانی که برای حفظ ناموس و وطن بی گناه هر روزه در این استان کشته میشوند را چه کسی باید بدهد.ایا بی امنیتی این استان بخاطر صحبت های دشمن شاد کن مولوی وامثال مولوی مگر نبوده...چطور در نماز جمعه پرچم جدایی طلب در جلوی مولوی در دست بعضی افراد بود ولی مولوی حتی تذکر نداد...یکی از واجبات هر مسلمانی جهاد هست زمانی که مسلمان دیگری جان ومالش در خطر باشد... آیا مولوی واجب نمی‌داند ک برای کمک مسلمانان دیگر چه در عراق باشد یا سوریه،لبنان باشد یا فلسطین. افغانستان باشد یا یمن حکم جهاد صادر کند.. یا فقط باید جوانان این مملکت که حافظ ناموس همه ما هستند فقط باید بخاطر بحث های قومی ولی بی گناه کشته شوند
کاوه۳۳۸۵۴۸۶۱۵:۱۵:۰۳ ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
پیرمردی پرحاشیه، امیدوارم خدا همه ما رو به راه راست هدایت کنه و عاقبت بخیری
ناشناس۳۳۸۵۵۰۰۱۵:۳۴:۴۰ ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
آخه اسماعیل زهی خودش باعث تحریک مردم علیه حکومت شده الان داره حکومت رو بدهکار همون مردم می‌کنه متاسفانه.
بلوچ۳۳۸۵۵۱۰۱۵:۵۰:۰۳ ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
بین اهل سنت وشیعه هیچ فرقی نیست این عبدالحمید هم تحت حمایت عربستان کارهاش پیش میبره اکثر مردم بلوچ قبولش ندارن
ناشناس۳۳۸۵۵۳۵۱۶:۳۵:۲۹ ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
خداوند منافقان را که دلهایشان سیاه وگوشهایشان کروچشمهایشان را کارکرده در آتش جهنم عذاب کند .
مهدی۳۳۸۵۵۵۷۱۷:۱۰:۰۹ ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
کسی که به قصد و نیت آشوب به ایستگاه و مقر پلیس که حافظ امنیت است حمله می‌ کند باید کشته شود و دیه دادن معنایی ندارد.
عبدالل۳۳۸۵۶۲۴۱۸:۳۶:۲۱ ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
اگرجنابعالی سواربرشتر رفت امدکنن نه با لندکروز دیه شتر قبوله وگرنه خواهی نشوی رسوا همرنگ جماعت شو
ناشناس۳۳۸۵۶۴۲۱۸:۵۷:۱۳ ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
عبدالحمیربه‌چه‌منطقی‌این‌حرف‌رامیز ند
عباس از زاهدان۳۳۸۵۶۵۰۱۹:۰۱:۵۳ ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
سلام از خود مولانا بگیرید چون اول پشت بلندگو مردم را تحریک کرد و یک عده هم با سنگ و اجر و کلت کمری و تفنگ شکاری اخرهم کلاش بطرف کلانتری ۱۶تیراندازی کردن بعد اون بدبخت ها دفاع نمیکردن بقران همه رو کباب میکردن تو کلانتری...
Fatima۳۳۸۵۶۸۴۱۹:۳۸:۲۳ ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
سلام ما در این استان زندگی می‌کنیم و می‌بینیم ک جناب مولانا چگونه با سخنان بی منطق حرفای میزنند ک اصلا درست نیست . ایشان خود عامل تمام بدبختی مردم هستند راست می‌گویند از اسکورت ماشینهای چندمیلیونی خود هزینه کنند
باریا۳۳۸۵۶۹۹۱۹:۵۰:۱۸ ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
برای عبدالحمید هیچ چیز مهم نیست. حادثه راسک وکرمان را محکوم نکرد.به نفع دشمن حرف زد.حکومت باوی مدارا میکند
ناشناس۳۳۸۵۷۵۳۲۰:۳۵:۲۵ ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
مگه تو اسلام برا ی کسایی که به نیروی نظامی در حکومت اسلامی حمله میکنن دیه تعیین شده است؟؟؟
ناشناس۳۳۸۵۸۱۱۲۱:۲۷:۲۱ ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
آقای عبدالحمید بسیار انسان شریفی هستن خواهشن توهین نکنید قضاوت با خداست
لگزایی۳۳۸۵۹۷۲۰۰:۲۹:۰۵ ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
وقتی تابع احادیث وشریعت قرآن هستیم پس راه انحرافی برای خودتون که باعث خرابی آخرت تون میشه را نگیرید .
محمد۳۳۸۵۹۸۰۰۰:۳۵:۳۴ ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
مطابق شریفت ۱۰۰ شتر دیه غیر عمد انسان مسلمان و گرنه راضی کردن ورثه در ضمن قیمت شتر برو بپرس
ناشناس۳۳۸۶۱۴۳۰۹:۰۱:۵۶ ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
قیمت شتر50تا60میلیون بهترین نوعش براساس قیمت فرودین 1402 چقدرسواددارن بعضیا. نرخ دیه براساس قانون اول سال نوشته میشه. شماداریدقانون نوشته نشده سال 1403رامحاسبه میکنید. بزنیدقیمت شترببینید چنده بعدتکی خریدکردن تاتعدادزمین تااسمون فرق میکنه ماخودمون پرورش دهنده شتریم. انواع شترهاداریم بهترینش اول سال 50میلیون بود
عبدالواحد۳۳۸۶۲۰۱۰۹:۵۸:۰۱ ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
دوستان اختلاف ها رو کنار بگذارید.....به فکر پیشرفت و آبادانی میهن عزیزمان باشید....در بعضی مسائل جناب عبدالحمید درست میفرمایند...ولی ایشان باید بیشتر روی وحدت کار کنند نه تفرقه....اگر ایشان مقصر باشند که خداوند شاهد بر کارشان است.و خدا ازشون نگذره....وحدت عامل پیشرفت ماست
سرباز وطن۳۳۸۶۲۶۷۱۱:۳۲:۲۸ ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
عبدالحمید عامل اصلی فتنه هست.به زودی دستت رو خواهد شد.
ناشناس۳۳۸۶۳۰۹۱۲:۰۴:۰۱ ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
اگه به کسی احترام نمیزاریم بهش حداقل بی احترامی هم نکنیم مولوی عبدالحمید همیشه آدم صلح جو هست
ناشناس۳۳۸۶۳۳۷۱۲:۲۷:۵۹ ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
همه جای ایران سرایی من است کرد بلوج فارس نداره
پیمان۳۳۸۶۴۹۸۱۴:۴۱:۴۷ ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
درست میفرمایند ایشان دیه بر اساس نص صریح قران تعیین میشه.
علی کریمی۳۳۸۶۵۱۵۱۵:۰۰:۰۹ ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
آقای عبدالحمید دیه سردار سپاه و. مامورانی که در جمعه خونین کشته شدن. تو باید بدی که مردم و تحریک کردی
مصطفی۳۳۸۸۰۳۶۰۷:۵۳:۵۸ ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
دیه رو باید از خود عبدالحمید میگرفتن که باعث کشته شدن اینها شده نه از جیب مردم .
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  7. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  11. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  12. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  13. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  14. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  18. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  19. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  20. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  23. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  24. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  25. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  10. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  11. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  12. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  13. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  14. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  15. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  16. توضیحات سردار جعفری درباره تذکر رهبری پیرامون مبارزه با بی‌حجابی/ توصیه همتی درباره نرخ‌های متفاوت ارز

  17. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  18. هزینه عملیات وعده صادق به ۲۰ میلیون دلار هم نرسید/ دست آخرین توان نظامی ایران هنوز رو نشده است

  19. سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو

  20. رهبر انقلاب: تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد/ اگر حال جامعه کارگری خوب شود، حداقل نیمی از مردم حالشان خوب می‌شود

  21. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  22. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  23. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  24. رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل‌شدن هستند  

  25. سوء استفاده عباس عبدی از «ماچه الاغ ماده»!

آخرین عناوین